Tuli tuosta relaxin avauksesta mieleen, että mitä sinulle tarkoittaa toisten ihmisten parisuhteen arvostus?
Tarkoittaako se, että varatun kanssa voi vehtailla, jos varattu itse ei arvosta suhdettaan niin paljon, että yleensä alkaa vehtailemaan muiden kanssa?
Toisten parisuhteen arvostus!
61
1676
Vastaukset
- vehtailuksi
ja mitä ei?
- saa suudella,
kunhan ei mene antamaan pimppiä.
- linjallani :
lutkailua ei tueta.
- Mangusti.
rikkoa kenenkään parisuhdetta tai olla millään lailla osallisena semmoisessa, joten pysyn erossa varatuista miehistä.
- Papeete1
Minä arvostan toisten parisuhdetta niin paljon etten lähde vehtaan varatun kanssa. Pidän toisen suhteesta tiennyttä mutta silti mukaan lähtenyttä yhtä syyllisenä kuin pettäjää. Vastenmielistä ja selkärangatonta sakkia jotka eivät moraalista välitä kunhan vaan pillua/kullia saa.
Varatuksi paljastuva vonkaava mies muuttuu minun silmissäni niin ällöttäväksi ettei mikään siihen liittyvä enää kiinnosta. Oikea miespuolinen lutka.. hyiyök. - -eräsmies-
itseäni sen verran, etten vaivaudu olemaan tekemisissä ihmisten kanssa jotka eivät ole kumppaninsa luottamuksen arvoisia. Tuskin ovat muidenkaan luottamuksen arvoisia. Näin pysyy sekä omat että muiden tunnontuskat pienempinä. Vehtailkoot keskenään, ketkä siihen tarvetta kokee.
Jos mä arvostan ja kunnioitan naista ystävänä tai kaverina, ni arvostan sitä naisen parisuhdettakin. Enkä tee itseäni 'tykö'. Ja kunnioitan silloin sitä naisen miestäkin. Mulla on pari tällästä muun sukulais- ja ystäväpiirin ulkopuolelta olevaa naispuolista kaveria. Toisen mies oli ensialkuun mustasukkanen, mutta nykyisin kuulemma kyselee oma-alotteisesti kuulumisiani. Ja sit tän toisen naisen mies on kuulemma arvostanut minun mielipiteitäni ja näkökulmia 'aina'. Ja olen näiden naisten miesten luottamuksesta yhtä paljon otettu, kuin itse kaverienkin luottamuksesta. Ja se on arvokkaampaa kuin mikään muu.
Mut sit taas on sellasia 'tuttavuuksia', joissa ei minkäänlaista kaverisuhdetta kerkee luomaan, ku sitä ollaan jo sängyssä ja sillon sitä vaan ihmettelee, et miks vitussa ton oma mies ei tuota naistaan nai ja sillon ei kyl kunnioita toisen parisuhdetta, eikä sitä naisen miestäkään, jotta sillo se on ihan sama, kun mun mielestä siinä ei silloin enää ole mitään kunnioittamisen arvoista. Ku joskus tapahtumat vaan voivat edetä niin nopeesti, ettei tiiä onko toinen suhteessa vaiko ei, ennenkuin se on jo myöhäistä.
Ja nettiluuserit voivat pitää sitten päänsä kiinni, jos eivät ole todellisessa tilanteessa koskaan olleet. Sinkkuna ollessa ei kysellä toisen mahdollisesta parisuhteesta mitään, sellanen nainen joka sitä parisuhdettaan ite arvostaa, ni kertoo sen kysymättäkin.
Sanomattakin on tietty selvää, että miespuolisten kavereiden vaimoihin tai naisystäviin ei sekaannuta. Tämä näin niinku sivuhuomautuksena.tai uskot, että jos varatun kanssa ajautuu pikavauhtia sänkyyn, niin kyse on tyydyttämättömästä naisesta tai naisen omista puheista tyydyttämättömyydestään?
Uskotko sä pohjimmiltasi, mitä ne sanoo, vai onko pohjalla loppujen lopuksi vain oma napa, ja nainen on "väline"?suminagashi kirjoitti:
tai uskot, että jos varatun kanssa ajautuu pikavauhtia sänkyyn, niin kyse on tyydyttämättömästä naisesta tai naisen omista puheista tyydyttämättömyydestään?
Uskotko sä pohjimmiltasi, mitä ne sanoo, vai onko pohjalla loppujen lopuksi vain oma napa, ja nainen on "väline"?Toi otsikon kysymys tuli ekana mieleen. Ei mua haittaa, jos mua nainen mut välineellistää. Se on sopivan kevyttä hommaa. Syvällisyys on sitten taas joskus ihan jees ja se kuuluu sit oikeen suhteen eri osa-alueelle kuin seksi.
Ja kysymyshän ei ole uskonasioista, tilanteet vaan ajautuvat johonkin ja seuraavana päivänä se sit vasta selviää, että oliko varatun kanssa tekemisissä, vaiko ei. Kärjistetysti sanottuna.
Ja jos naista himottaa niin paljon, että sen kans 'samantien' sänkyyn päätyy, ni kyllä se ei oo sillo miestä saanut pitkään aikaan. Eli, mies ei vaan ole pitänyt naistaan tyytyväisenä, tai sitten se on sinkku puutteessa. Ja mistä se tyydyttämätön tila taas sitten johtuu, ni sehän ei kuulu mulle.
No, tää viimeisin varatun kanssa baarissa juttelu oli vähän erilainen. Enkä tiiä, onko tässä sitten pehmentynyt vai mitä on tapahtunut, mutta menin nyt sitten eilen vaan kysymään siltä, etteihän se vaan satu olla varattu. Ja olihan se.relaxed_eyes kirjoitti:
Toi otsikon kysymys tuli ekana mieleen. Ei mua haittaa, jos mua nainen mut välineellistää. Se on sopivan kevyttä hommaa. Syvällisyys on sitten taas joskus ihan jees ja se kuuluu sit oikeen suhteen eri osa-alueelle kuin seksi.
Ja kysymyshän ei ole uskonasioista, tilanteet vaan ajautuvat johonkin ja seuraavana päivänä se sit vasta selviää, että oliko varatun kanssa tekemisissä, vaiko ei. Kärjistetysti sanottuna.
Ja jos naista himottaa niin paljon, että sen kans 'samantien' sänkyyn päätyy, ni kyllä se ei oo sillo miestä saanut pitkään aikaan. Eli, mies ei vaan ole pitänyt naistaan tyytyväisenä, tai sitten se on sinkku puutteessa. Ja mistä se tyydyttämätön tila taas sitten johtuu, ni sehän ei kuulu mulle.
No, tää viimeisin varatun kanssa baarissa juttelu oli vähän erilainen. Enkä tiiä, onko tässä sitten pehmentynyt vai mitä on tapahtunut, mutta menin nyt sitten eilen vaan kysymään siltä, etteihän se vaan satu olla varattu. Ja olihan se."välineistämistä" sillä mielellä tarkoittanutkaan, vaan tarkoitin sillä nimen omaan sitä, mitä ei mieheltä voi saada ja se otetaan tilaisuuden tullen naiselta, koska itseä himottaa.
Siinä mielessä me ollaan aivan erilaisia, et mulla ei tilanteet ajaudu, ehkä se on myös toisaalta huono piirre, mut toisaalta hyvä =) Toisaalta siinä taas tulee esille se puoli, et multa ei kukaan nainen saa eka iltana ja vonkaavat naiset ei koskaan. Nyt en puhu parisuhteen sisällä olevista vonkauksista. Näin ollen voidaan päätyä johtopäätökseen, et pelkkä ulkonäkö ja pieni jutustelu ei avaa vielä reittiä syvemmälle, vaan tarvitaan hiukan enemmän, mitä toisella ois annettavaa.
Sikäli, mitä naisia tunnen, niin niitä saattaa joskus himottaa helvetisti, vaikka ois saanut 3 kertaa samana päivänä, joten en lähde vertaamaan anisen himon määrää saamattomuuteen. Toki täytyy muistaa, että naiselle voi olla jännityksen tunne sellainen suuri himo, ettei sen rinnalla seksuaalinen himo edes tunnu missään, toki se aiheuttaa reaktioita paikoissa, joiden kautta jännitystä haetaan.
Miksi sitten haetaan jännitystä? No sehän on luonnollista, että "tasainen" elämä saa väriä muutoksesta ja kaikilla on ne jännityksen etsimisen rajat yksilölliset ja erilaiset.
Mun mielestä kaikkien ihmisten kanssa juttelu on erilaista, en ole koskaan törmännyt samanlaiseen tyyppiin. Tuodaan se nyt tässä esille, että varatut naiset ovat usein aika avoimia vonkaajia, mutta erittäin huonoja valehtelijoita.suminagashi kirjoitti:
"välineistämistä" sillä mielellä tarkoittanutkaan, vaan tarkoitin sillä nimen omaan sitä, mitä ei mieheltä voi saada ja se otetaan tilaisuuden tullen naiselta, koska itseä himottaa.
Siinä mielessä me ollaan aivan erilaisia, et mulla ei tilanteet ajaudu, ehkä se on myös toisaalta huono piirre, mut toisaalta hyvä =) Toisaalta siinä taas tulee esille se puoli, et multa ei kukaan nainen saa eka iltana ja vonkaavat naiset ei koskaan. Nyt en puhu parisuhteen sisällä olevista vonkauksista. Näin ollen voidaan päätyä johtopäätökseen, et pelkkä ulkonäkö ja pieni jutustelu ei avaa vielä reittiä syvemmälle, vaan tarvitaan hiukan enemmän, mitä toisella ois annettavaa.
Sikäli, mitä naisia tunnen, niin niitä saattaa joskus himottaa helvetisti, vaikka ois saanut 3 kertaa samana päivänä, joten en lähde vertaamaan anisen himon määrää saamattomuuteen. Toki täytyy muistaa, että naiselle voi olla jännityksen tunne sellainen suuri himo, ettei sen rinnalla seksuaalinen himo edes tunnu missään, toki se aiheuttaa reaktioita paikoissa, joiden kautta jännitystä haetaan.
Miksi sitten haetaan jännitystä? No sehän on luonnollista, että "tasainen" elämä saa väriä muutoksesta ja kaikilla on ne jännityksen etsimisen rajat yksilölliset ja erilaiset.
Mun mielestä kaikkien ihmisten kanssa juttelu on erilaista, en ole koskaan törmännyt samanlaiseen tyyppiin. Tuodaan se nyt tässä esille, että varatut naiset ovat usein aika avoimia vonkaajia, mutta erittäin huonoja valehtelijoita.Ei multakaan 'suoraan' vonkaava nainen saa koskaan. Mut, 'epäsuora' vonkaaminen on sitten taas eri asia, koska siinä sitä vonkaamista ei näe, tai halua nähdä. Jos itellä ei ole vastuu kenestäkään muusta kuin itestä, eli ei ole itse parisuhteessa ja juttu luistaa jonkun naisen kanssa, ni emmä sitä juttua lähde jarruttelemaan.
Varattana jännityksen etsiminen baarista on sitten myöskin niitä parisuhteen sisäisiä kysymyksiä. Jotta, jos mun pitäis baarista jännitystä suhteessa ollessani hakemaan, ni se tarkottaa sillo selkeästi sitä, että ei ole suhteen ulkopuolisia virikkeitä muualla. Näin ei ole vielä käynyt ja asian tiedostan, mutku on niin kaikenlaista nähnyt ja kuullut, että sitä ei koskaan voi tietää, vaikka täs nyt vannois mitä.
Mä ajattelen asian vaan niin, että ite pyrkii olemaan pettämättä ja muut huolehtikoon sitten omista pettämisistään. Eli, jos nainen pettää miestään minun kanssani, ni minähän olen vain se väline, joka nyt sattui olla paikalla. Se olis naisen kohdalla tapahtunut ennemmin tai myöhemmin ja se syy on jossain muualla, kuin itse tapahtumassa.- ymmärtäminen
relaxed_eyes kirjoitti:
Toi otsikon kysymys tuli ekana mieleen. Ei mua haittaa, jos mua nainen mut välineellistää. Se on sopivan kevyttä hommaa. Syvällisyys on sitten taas joskus ihan jees ja se kuuluu sit oikeen suhteen eri osa-alueelle kuin seksi.
No, tää viimeisin varatun kanssa baarissa juttelu oli vähän erilainen. Enkä tiiä, onko tässä sitten pehmentynyt vai mitä on tapahtunut, mutta menin nyt sitten eilen vaan kysymään siltä, etteihän se vaan satu olla varattu. Ja olihan se.hakusessako
Sumi: "Uskotko sä pohjimmiltasi, mitä ne sanoo, vai onko pohjalla loppujen lopuksi vain oma napa, ja nainen on "väline"?"
Sä: "Ei mua haittaa, jos mua nainen mut välineellistää." relaxed_eyes kirjoitti:
Ei multakaan 'suoraan' vonkaava nainen saa koskaan. Mut, 'epäsuora' vonkaaminen on sitten taas eri asia, koska siinä sitä vonkaamista ei näe, tai halua nähdä. Jos itellä ei ole vastuu kenestäkään muusta kuin itestä, eli ei ole itse parisuhteessa ja juttu luistaa jonkun naisen kanssa, ni emmä sitä juttua lähde jarruttelemaan.
Varattana jännityksen etsiminen baarista on sitten myöskin niitä parisuhteen sisäisiä kysymyksiä. Jotta, jos mun pitäis baarista jännitystä suhteessa ollessani hakemaan, ni se tarkottaa sillo selkeästi sitä, että ei ole suhteen ulkopuolisia virikkeitä muualla. Näin ei ole vielä käynyt ja asian tiedostan, mutku on niin kaikenlaista nähnyt ja kuullut, että sitä ei koskaan voi tietää, vaikka täs nyt vannois mitä.
Mä ajattelen asian vaan niin, että ite pyrkii olemaan pettämättä ja muut huolehtikoon sitten omista pettämisistään. Eli, jos nainen pettää miestään minun kanssani, ni minähän olen vain se väline, joka nyt sattui olla paikalla. Se olis naisen kohdalla tapahtunut ennemmin tai myöhemmin ja se syy on jossain muualla, kuin itse tapahtumassa.on se, että ei kukaan nainen koskaan kysy suoraan kylillä "Anna kikkeliä", joten naisten vonkaaminen on Aina epäsuoraa, mut sen ei pidä antaa harhauttaa.
Mä ajattelen nyt siinä mielessä täysin eri lailla, että mulla kyllä tulee mieleen, et minkälaisen morkkiksen se varattu voi itselleen aiheuttaa, jos pettää. Jos se on aikonut pettää, niin kyllä se sen tekee, mut ne morkkiksen tunteet, mitä mahdollisesti hänelle ja hänen kumppanilleen tulee, ei ainakaan liity minuun yhtään mitenkään. Vastuutahan minä en voi ottaa muusta kuin omista valinnoista ja mun valinta on tämä.
Mä en myöskään lähde yhtään mitään allekirjoittamaan tuosta jännityksen hakemisesta jostakin. Sen verran olen myös nähnyt, että on vain tyydyttävä toteamaan, että ihmisiä me ollaan kaikki ja ihmiseen liittyy vääjäämättä inhimillisyys, joka voi "turtua" ajan harmaudessa siinä määrin, ettei kykene edes ymmärtämään aina vallitsevia tilanteita sellaisina, kuin joku ulkopuolinen ne näkee.ymmärtäminen kirjoitti:
hakusessako
Sumi: "Uskotko sä pohjimmiltasi, mitä ne sanoo, vai onko pohjalla loppujen lopuksi vain oma napa, ja nainen on "väline"?"
Sä: "Ei mua haittaa, jos mua nainen mut välineellistää."mulle ja mä ymmärsin sen, joten ongelmaa ei ole olemassakaan =)
- silti.
suminagashi kirjoitti:
mulle ja mä ymmärsin sen, joten ongelmaa ei ole olemassakaan =)
miten joku säännöllisesti kääntää asiat päinvastaisiksi.
silti. kirjoitti:
miten joku säännöllisesti kääntää asiat päinvastaisiksi.
vain luet niitä hiukan eri tavalla, kuin vaikka minä. Ei ne asiat ainakaan mun mielestä kääntyneet mitenkään päinvastaisiksi. Ehkäpä ne sisälsi sellaisia elementtejä, ettei niitä kaikki voi nähdä pelkän kirjoituksen perusteella?
- sua.
suminagashi kirjoitti:
vain luet niitä hiukan eri tavalla, kuin vaikka minä. Ei ne asiat ainakaan mun mielestä kääntyneet mitenkään päinvastaisiksi. Ehkäpä ne sisälsi sellaisia elementtejä, ettei niitä kaikki voi nähdä pelkän kirjoituksen perusteella?
jos relaxant vastaa itse?
sua. kirjoitti:
jos relaxant vastaa itse?
Ja ymmärränpä viimeinkin, miksi tulen täällä joidenkin kanssa toimeen, ja joidenkin toisten kanssa en sitten alkuunkaan, ollaan sitten asioista erimielisiä tai samanmielisiä.
Ja se johtuu siitä, että toisilla on kokemusta samankaltaisista tilanteista ja toisilla taas ei vastaavasta ole kokemusta.
Emmä oikein nyt tiedä, että mihin kysymykseen sä haluat vastauksen. Joka tapauksessa mä komppaan sumia.- kysymykseen
relaxed_eyes kirjoitti:
Ja ymmärränpä viimeinkin, miksi tulen täällä joidenkin kanssa toimeen, ja joidenkin toisten kanssa en sitten alkuunkaan, ollaan sitten asioista erimielisiä tai samanmielisiä.
Ja se johtuu siitä, että toisilla on kokemusta samankaltaisista tilanteista ja toisilla taas ei vastaavasta ole kokemusta.
Emmä oikein nyt tiedä, että mihin kysymykseen sä haluat vastauksen. Joka tapauksessa mä komppaan sumia. ymmärtäminen kirjoitti:
hakusessako
Sä: "Ei mua haittaa, jos mua nainen mut välineellistää."toi nyt aika tyhjentävä vastaus ollut?
Mutjoo. Mä välineellistän naisia, ne tykkää siitä.
Jos pitäs sanoo kyllä tai ei taustoja tietämättä. Nii pääsääntösesti se on ei, mut sit ku kuuntelee ja käy läpi niitä asioita mitkä toisen siihen tilanteeseen ajaa nii ei voi ku ihmetellä "Mistä te näitä miehiä oikeen löydätte"
Ohan sitä ittekki joskus syyllistyny tyttöystävän laiminlyötiin mut että vuostolkulla...
En pie asiaa ihan mustavalkosena juttuna, mitä järkeä on kunnioittaa jonkun parisuhdetta jos kumpainenkaa niistä ei itse sitä kunnioita?- ongelmaa :
kun molemmat ovat vapaita eli varatut ovat eronneet kaikkien lakien ja sääntöjen mukaisesti. Niin helppoa se on!
- Krull n bones
Eli jos joku ei pidä itseään ihmisenä, niin sä voit ihan huoletta monottaa sitä maiharilla naamaan? On sulla venyvä moraali.
- tarkemmin
Oletko sitten keskustellut suhteen molempien osapuolten kanssa siitä, että kunnioitusta suhteessa ei ole vai perustuuko "tieto" vain toisen kertomukseen?
- Krull n bones
Krull n bones kirjoitti:
Eli jos joku ei pidä itseään ihmisenä, niin sä voit ihan huoletta monottaa sitä maiharilla naamaan? On sulla venyvä moraali.
Ymmärsinkö oikein, että jos kaksi ihmistä ei osaa parisuhdehommia, niin ulkopuolisen on lupa sekaantua asiaan ja käyttää tilannetta omien mielihalujen tyydyttämiseksi? Voiko olla näin?
Krull n bones kirjoitti:
Ymmärsinkö oikein, että jos kaksi ihmistä ei osaa parisuhdehommia, niin ulkopuolisen on lupa sekaantua asiaan ja käyttää tilannetta omien mielihalujen tyydyttämiseksi? Voiko olla näin?
No en nyt sanonu noinkaa..
Jos mies tai nainen aktiivisesti ettii jotain suhteen ulkopuolelta, niin en sinkkuna koe tekevän mitään väärää. Kyllä siinä tää varattu osapuoli saa olla se aktiivinen puolisko.
Eli jos kaksi ihmistä ei osaa tyydyttää toisiaan niin sit ne saattaa sekaantua kolmansiin osapuoliin. Eihän mulla kai oo mitään velvollisuutta olla kaikkien parisuhteiden moraalinvalvoja, jos ne tahtoo rikkoo sen suhteen niin se on niiden oma asia.
Jokainen on lähinnä vastuussa omasta moraalistaan.tarkemmin kirjoitti:
Oletko sitten keskustellut suhteen molempien osapuolten kanssa siitä, että kunnioitusta suhteessa ei ole vai perustuuko "tieto" vain toisen kertomukseen?
on aivan ykspuolinen. Miesten mielestä niiltä suoraan asiaa kysyttäessä suhteessa ei oo mitään vikaa...
Hassua kun naisilla on paljon laajempi käsitys suhteiden tasosta...- Krull n bones
Frederico kirjoitti:
No en nyt sanonu noinkaa..
Jos mies tai nainen aktiivisesti ettii jotain suhteen ulkopuolelta, niin en sinkkuna koe tekevän mitään väärää. Kyllä siinä tää varattu osapuoli saa olla se aktiivinen puolisko.
Eli jos kaksi ihmistä ei osaa tyydyttää toisiaan niin sit ne saattaa sekaantua kolmansiin osapuoliin. Eihän mulla kai oo mitään velvollisuutta olla kaikkien parisuhteiden moraalinvalvoja, jos ne tahtoo rikkoo sen suhteen niin se on niiden oma asia.
Jokainen on lähinnä vastuussa omasta moraalistaan.Tuo on ihan hyvä perustelu, mutta yhtä vankoin perustein päästään toisenlaiseenkin tulokseen. Sä et ole siitä kuviosta erillinen siinä vaiheessa kun sä siihen sekaannut. Sä olet osallinen pettämisessä. Se että jokainen on vastuussa omasta moraalista, ei estä kieltäytymästä teosta joka vaatii itseltä hirvittävän vähän mutta aiheuttaa tavattomasti mielipahaa jollekin toiselle. On toisaalta ihmisiä jotka eivät estäisi itsemurhaakaan, koska se olisi toisen päätökseen sekaantumista.
Krull n bones kirjoitti:
Tuo on ihan hyvä perustelu, mutta yhtä vankoin perustein päästään toisenlaiseenkin tulokseen. Sä et ole siitä kuviosta erillinen siinä vaiheessa kun sä siihen sekaannut. Sä olet osallinen pettämisessä. Se että jokainen on vastuussa omasta moraalista, ei estä kieltäytymästä teosta joka vaatii itseltä hirvittävän vähän mutta aiheuttaa tavattomasti mielipahaa jollekin toiselle. On toisaalta ihmisiä jotka eivät estäisi itsemurhaakaan, koska se olisi toisen päätökseen sekaantumista.
kysymys on vaan siitä onko tietoinen tekemisestään ja siitä mitä siitä seuraa, haluuko ottaa ne riskit mitä se sisältää ja hyväksyykö ne seuraukset.
Jos jokaiseen vastaa kyllä niin en nää syytä miks ei vois käydä niin että osallistusin pettämiseen.
- pukkaa...
Suurin osa ihmisistä tajuaa pitää näppinsä erossa varatuista ja ystäviensä naisista/miehistä, mutta entäs ystävien exät? Voiko iskeä kyntensä kaverinsa exään? Onko mitään aikarajaa, esim. ei kun ero on käynnissä, vuosien kuluttua vasta? Onko sillä eroa, onko kyseessä kaverin parin kuukauden suhde tai pitkä avo/avioliitto?
- mieltä!
Frederico kirjoitti:
nyxiin ja exiin ei pie sekaantua. Siitä ei seuraa ku soppa. Sehän on aivan selvää.
Exiin ei kosketa, oon nähny mitä siitä seuraa. Ei kaunista katottavaa.
- Aurinko79-
Mulla on periaatteena ollut pysyä kaukana varatuista, mä en halua sekaantua kenenkään elämään noin negatiivisella tavalla ja mun usko tuolla tavalla alkaneisiin suhteisiin on melkoisen hatara.
Vastoin periaatteitani olen kuitenkin onnistunut mokaamaan niin pahasti, että mulla on ollut jotain varatun kanssa. Sen enempää selittämättä voin sanoa, että tunnen tuosta syyllisyyttä varmaan lopun elämääni vaikka mistään varsinaisesta suhteesta ei ollutkaan kyse. Mun olisi kuitenkin pitänyt tajuta aikaisemmin missä mennään mutta tyhmyyttäni havahduin kaikkeen kun oli jo liian myöhäistä... Tyhmää, kypsymätöntä ja anteeksiantamatonta toimintaa.
Onneksi olen läksyni oppinut enkä ole kyllä koskenut pitkällä tikullakaan vähääkään varattuihin tuon jälkeen. Jokainen on vastuussa omista tekemisistään ja vastuun suhteesta kantaa mun mielestä ne kaksi ihmistä, jotka siinä suhteessa ovat mutta silti aion pysytellä kaukana muista kuin vapaista miehistä.ei olisi mokannut koskaan tuollakaan saralla, mutta onneksi on annettu mahdollisuus itse vaikuttaa tilanteeseen.
En mä voi mennä takuuseen, ettenkö olisi varatun kanssa vehtaillut baarissa muutaman promillen humalassa, enhän mä itsekään muista mitään siitä illasta, joten itsekontrollia tarvittas :/ Sopivan kännissä muista edes kysyä, onko se nainen vai mies =D- Aurinko79-
suminagashi kirjoitti:
ei olisi mokannut koskaan tuollakaan saralla, mutta onneksi on annettu mahdollisuus itse vaikuttaa tilanteeseen.
En mä voi mennä takuuseen, ettenkö olisi varatun kanssa vehtaillut baarissa muutaman promillen humalassa, enhän mä itsekään muista mitään siitä illasta, joten itsekontrollia tarvittas :/ Sopivan kännissä muista edes kysyä, onko se nainen vai mies =DMun mokailuun ei liity edes alkoholi lieventävänä asianhaarana. Kyllä se oli ihan täysin omaa typeryyttä ja naiiviutta enkä voi puolustella sitä millään, koska ei puolustusta ole. Kuten sanoit, itsehän sitä voi vaikuttaa tilanteeseen ja mä en vaikuttanut sellaisella tavalla kuin olis pitänyt.
Mä petyin itseeni todella rankasti huomattuani että olin tehnyt varmaan kaiken vastoin periaatteitani ja pahinta on, etten oikeasti tiedä miten kaikki pääsi siihen pisteeseen. Siinä vaiheessa kun havahduin, oli jo myöhäistä. Tuo on asia, jota en pysty antamaan anteeks itelleni. Aurinko79- kirjoitti:
Mun mokailuun ei liity edes alkoholi lieventävänä asianhaarana. Kyllä se oli ihan täysin omaa typeryyttä ja naiiviutta enkä voi puolustella sitä millään, koska ei puolustusta ole. Kuten sanoit, itsehän sitä voi vaikuttaa tilanteeseen ja mä en vaikuttanut sellaisella tavalla kuin olis pitänyt.
Mä petyin itseeni todella rankasti huomattuani että olin tehnyt varmaan kaiken vastoin periaatteitani ja pahinta on, etten oikeasti tiedä miten kaikki pääsi siihen pisteeseen. Siinä vaiheessa kun havahduin, oli jo myöhäistä. Tuo on asia, jota en pysty antamaan anteeks itelleni.monesti miettinyt, että miksi se itselleen anteeksi antaminen on niin vaikeaa? Luulisi sen olevan helppoa, mutta ei ainakaan minulla ole. Toiselle on helppo antaa anteeksi töppäilyjä, mutta itse ei joidenkin asioiden kanssa tahdo päästä kovinkaan helposti sinuiksi.
Sit jos on itse itselle selvittämättömiä asioita mukana, niin ei sillekään voi mitään, et ne tahtoo aina joissakin tilanteissa pulpahtaa pintaan ja heijastua ympäristöön tavalla tai toisella.- Aurinko79-
suminagashi kirjoitti:
monesti miettinyt, että miksi se itselleen anteeksi antaminen on niin vaikeaa? Luulisi sen olevan helppoa, mutta ei ainakaan minulla ole. Toiselle on helppo antaa anteeksi töppäilyjä, mutta itse ei joidenkin asioiden kanssa tahdo päästä kovinkaan helposti sinuiksi.
Sit jos on itse itselle selvittämättömiä asioita mukana, niin ei sillekään voi mitään, et ne tahtoo aina joissakin tilanteissa pulpahtaa pintaan ja heijastua ympäristöön tavalla tai toisella.Mulla on ollut aina vaikea antaa anteeks nimenomaan itselle jotain töppäilyjä, muille mä oon antanut anteeksi vaikka mitä. En tiedä miksi se on niin äärettömän vaikeaa...
Pahinta kai on se tunne, että on pettänyt jonkun toisen ja tuottanut muille tuskaa. Jos se oliskin vain itse kuka siitä saa kärsiä, niin aivan sama, mutta mulla on aina ollut tosi vaikeaa se jos oon satuttanut muita. Jos satutan muita vielä oman typetyyteni takia, niin se on vain niin anteeksiantamatonta etten mä ainakaan vielä ole pystynyt itselleni anteeks antamaan... Aurinko79- kirjoitti:
Mulla on ollut aina vaikea antaa anteeks nimenomaan itselle jotain töppäilyjä, muille mä oon antanut anteeksi vaikka mitä. En tiedä miksi se on niin äärettömän vaikeaa...
Pahinta kai on se tunne, että on pettänyt jonkun toisen ja tuottanut muille tuskaa. Jos se oliskin vain itse kuka siitä saa kärsiä, niin aivan sama, mutta mulla on aina ollut tosi vaikeaa se jos oon satuttanut muita. Jos satutan muita vielä oman typetyyteni takia, niin se on vain niin anteeksiantamatonta etten mä ainakaan vielä ole pystynyt itselleni anteeks antamaan...yritä sanoa, et annat nyt heti itselles anteeksi, tiedän, että sä tekisit sen, jos se olisi niin yksinkertaista =)
Mä olen miettinyt, että tuo itselleen ankarana oleminen voi johtua siitäkin, että itse näkee kanssaihmiset ihmisinä ja ymmärtää, että jokaiselle voi tulla mokauksia, mutta sit se kääntöpuoli, itseltä vaatii jotain oletettua onnistumista asiassa jos toisessakin.
Onko sitä liian vaativa ja ankara itseään kohtaan ja kun ei pysty itse itselleen olemaan "tyydyttävä" ja rankaisee siitä tiedostamatta itseään?- Aurinko79-
suminagashi kirjoitti:
yritä sanoa, et annat nyt heti itselles anteeksi, tiedän, että sä tekisit sen, jos se olisi niin yksinkertaista =)
Mä olen miettinyt, että tuo itselleen ankarana oleminen voi johtua siitäkin, että itse näkee kanssaihmiset ihmisinä ja ymmärtää, että jokaiselle voi tulla mokauksia, mutta sit se kääntöpuoli, itseltä vaatii jotain oletettua onnistumista asiassa jos toisessakin.
Onko sitä liian vaativa ja ankara itseään kohtaan ja kun ei pysty itse itselleen olemaan "tyydyttävä" ja rankaisee siitä tiedostamatta itseään?Tuota samaa mä oon usein miettinyt, onko sitä liian ankara itselleen mutta kun en vain kykene antamaan itselleni joitain asioita anteeksi. En ainakaan vielä. Ehkä joku päivä pystyn hyväksymään sen, että tein jotain täysin periaatteideni vastaista mutta nyt en vielä oo pystynyt siihen eikä sitä voi pakottaakaan.
Mä oon miettinyt sitäkin, että onko itselle ankarana oleminen myös jonkinasteista perfektionismia. Ei halua uskoa, että itsekin on vain erehtyväinen ja tekee tyhmyyksiä vaan pitäisi osata toimia virheettömästi tilanteessa kuin tilanteessa. Jos sitten menee ja mokaakin niin se on niin kova isku omalle luonteelle ettei sitä helpolla pysty antamaan itselle anteeks.
Toisaalta, mä ainakin olen ottanut opikseni... Teen kaikkeni jotta vältyn samanlaiselta syyllisyyden taakalta tulevaisuudessa eli onhan siitä ankaruudesta edes jonkinlaista hyötyäkin.
oon sitä mieltä että ei maksa vaivaa alkaa sekoileen varattujen kanssa. Sitä ei koskaan tiiä minkälaiseen kuseen siinä ittensä hommaa ja onhan noita vapaitakin naisia maailma pullollaan. Sitäpaitsi aika hankalaa tollasissa merkeissä tavattuun naiseen ois luottaa joten pelkkästä pillustahan siinä sit ois kyse ja yks hilloviiva ei musta oo sen arvoista.
- -eräsmies-
Jos tarkoituksena on hakea itselle todellista parisuhdetta, eikä vain yhden illan seuraa, niin miksi helvetissä hakeutua varta vasten epäluotettavaan seuraan. Siis sellaisten ihmisten seuraan, jotka eivät saa sanottua kumppanilleen, että tämä oli sitten tässä, ennen kuin tekevät mitään muuta.
Varatun kanssa vehdataan juuri sen verran kuin varattu antaa. Se taas on suoraan verrannollinen hänen parisuhteensa arvostukseen ja sen tilaan.
Minun ei tarvitse arvostaa muiden suhteita, kunhan arvostan omaani. Jos kaikki edes tekisivät tavallani, niin maailma olisi parempi paikka. Että terveisiä vaan hurskastelijoille!Kyllähän se näin o. Mukana voi olla mut ei päällepäsmärinä. Edellyttäen että ei oo omaa suhdetta hoidettavana.
se ideaali, että jokainen arvostaisi omaa suhdettaan niin paljon, että keskittyisi elämään kumppanin kanssa myötä- ja vastoinkäymisissä.
Elämä vain näyttää, että noin ei ole ja myös sen kanssa on elettävä ja mietittävä sen nurjemman puolen kautta asioita, sekään ei ole kiellettyä.
Mielestäni toisen suhteen arvostamista ei pidä mitata sillä, että kuinka suhteessa itse oleva toimii, vaan niin, kuinka haluaa muiden arvostavan omaa suhdettaan.- o m g
Et kai itse ylpeisi asiasta omalla naamallasi netin keskustelupalstoilla!?
Aika sekopäistä touhua etten sanoisi. - Krull n bones
Jos kaikki toimisivat tavallasi maailma olisi parempi paikka. :D
Luetko vielä vastauksesi ihan ajatuksella läpi. Mukautat aina moraaliasi vastapelurin tason mukaan. No niin, maailma nousuun tällä metodilla. Kaikki ilveilijät komppaamaan. - sivusta..
Krull n bones kirjoitti:
Luetko vielä vastauksesi ihan ajatuksella läpi. Mukautat aina moraaliasi vastapelurin tason mukaan. No niin, maailma nousuun tällä metodilla. Kaikki ilveilijät komppaamaan.et tyyppi heitti koko jutun läppänä ja jengi uskoo kaiken. Hohhoijaa.
- suhteen toista osapuolta
On totta että jos varattu pettää, ei hän sillä hetkellä arvosta parisuhdettaan.
Tämän taustalla voi olla hetkellinen kyllästyminen tai henkilökohtainen kriisi tai mitä tahansa. Parisuhde on tällöin vaikeuksissa.
Tällainen vaikea tilanne ei kuitenkaan kerro mitään parisuhteen uskollisen puoliskon suhteen arvostamisesta. Voi olla että toinen on täysin tietämätön puolisonsa arvostamisen puutteesta (tapapettäjä kyllä käyttäytyy kotona hyvin ja onnellisesti).
Jos pettäjä ei arvosta omaa suhdettaan, ei ole varatun kanssa pelehtijän asia sitä arvostusta luoda, muttei myöskään korrektia tilannetta edelleen vaikeuttaa.
Pitäisi pyrkiä kunnioittamaan myös sitä uskollisen osapuolen (petetyn) suhteensa arvostamista. Häntä pettäminen satuttaa varmasti (miksei pettäjääkin kun asia paljastuu -> harva haluaa alunperinkään erota vaikka niin sanookin).
Usein se pettäminen on oire jostain omasta tunteiden heikosta käsittelytaidosta tai siitä, ettei kestä arkea kun toinen ei teekään elämästä täydellistä tms. Niin sanotusti heikot elämäneväät vastoinkäymisten edessä.
Tähän soppaan ei kannata lähteä pelehtimään. Voi myös miettiä niin päin että miltä tuntuisi kun oma puoliso omassa kriisissään /tylsistyneisyyttään hakisi "ymmärtäjää" muualta? Olisiko silloin ok, että joku toteaa vain että "ei niiden suhde ole kunnossa, antaa siis palaa vaan"? Vai olisiko enemmän ok, ettei asiaan sotkeutuisi ulkopuolisia, vaan puoliso kertoisi tuntemuksistaan ääneen omalle puolisolleen? Krull n bones kirjoitti:
Luetko vielä vastauksesi ihan ajatuksella läpi. Mukautat aina moraaliasi vastapelurin tason mukaan. No niin, maailma nousuun tällä metodilla. Kaikki ilveilijät komppaamaan.Eihän lukivika synti ole vaikkei se nauratakaan.
En minä sanonut mukauttavani moraaliani. Minä olen suhteessa ja uskollinen, koska huolehdin omasta moraalistani. Mutta jos olisin sinkku, minä en vaivautuisi huolehtimaan muiden moraalista.
Ja jos kaikki toimisivat kuin minä, niin silloinhan ketään ei petettäisi. Eikös olekin yksinkertaista? Vai oletko huolissasi sinkkujen tekemisistä keskenään? Alatko sinäkin nyt hokea ML:n suosikkilausetta: "Lutkailua ei tueta!"? LOL!- Krull n bones
Ratikkakuski kirjoitti:
Eihän lukivika synti ole vaikkei se nauratakaan.
En minä sanonut mukauttavani moraaliani. Minä olen suhteessa ja uskollinen, koska huolehdin omasta moraalistani. Mutta jos olisin sinkku, minä en vaivautuisi huolehtimaan muiden moraalista.
Ja jos kaikki toimisivat kuin minä, niin silloinhan ketään ei petettäisi. Eikös olekin yksinkertaista? Vai oletko huolissasi sinkkujen tekemisistä keskenään? Alatko sinäkin nyt hokea ML:n suosikkilausetta: "Lutkailua ei tueta!"? LOL!Mä näytän miten sanomasi voi tulkita tavallani ihan ilman yli-inhimillisen intellektin interventiota.
"Varatun kanssa vehdataan juuri sen verran kuin varattu antaa. Se taas on suoraan verrannollinen hänen parisuhteensa arvostukseen ja sen tilaan."
Jos varatun kanssa vehdataan juuri sen verran kuin varattu antaa, se tarkoittaa että paljon tai vähän, riippuen siitä varatusta. Eli ulkopuolinen sanelee miten tehdään. Eli ulkopuolinen sanelee moraalisen mittapuun. Eli toimija mukauttaa toimintansa ulkopuolisen mukaan. Eli luopuu oikeastaan moraalisesta agenttiudestaan.
Tai no toisaalta, ei kai siinä tarvitse mitään mukauttaa. Jos moraalinen maksiimi on mennä siitä mistä aita on matalin kunhan itsellä on kivaa.
Joo, joo, nyt kun arvostat omaa parisuhdettasi et tietenkän tekisi niin, nostan hattua.
..täysin tuntemattomien ihmisten parisuhdetta, jos he itsekään eivät sitä osaa arvostaa. Tutut on sitten asia erikseen.
Kyllä mä poikamiehenä saattaisin "tuntemattomaan" varattuun naiseen sekaantua, mikäli se nainen olisi riittävän kiinnostava tapaus, nainen oli selkeästi aloitteellinen osapuoli ja minä olisin reilusti alkoholin vaikutuksen alaisena.- epäkuvaavaa
Sanoit "eivät itsekään osaa arvostaa"...
Pettäminen ei ole seurausta siitä, että kumpikaan ei osaa arvostaa suhdettaan, vaan kysehän on siitä, ettei pettävä osapuoli osaa arvostaa. Ei nimittäin useinkaan ole kyse siitä, että kotona toinen nalkuttaa ja pihtaa eikä mistään enää keskustella.
Mitäs sanot sellaiseen tilanteeseen, jossa uskollinen puoliso ei nalkuta, on ymmärtäväinen, ei kahlitse, keskustelee yms. MUTTA toinen osapuoli kaipaa aina salasuhteen tuomaa jännitystä tms., eikä osaa keskustella tunteistaan. Piilottaa todelliset tunteensa puolisolta, jolla ei ole aavistustakaan siitä, ettei asiat ole hyvin?
Eikö silloin uskollinen puoliso arvosta suhdetta, mutta ongelmallisempi puoliso ei. Tai kokee helopttavampana ratkaisuna (kuin tunteidensa ilmaiseminen) tunteiden kieltämisen ja ajatusten siirtämisen toiseen henkilöön. Ihastumisen huuma peittää hetkeksi ongelmat alleen.
Tällaisessa tilanteessako ei olisi mitään moraalista ongelmaa vehdata varatun kanssa, koska varattu ei (yksipuolisesti) arvosta suhdettaan. Mites on sen suhteen toisen osapuolen laita? Elämä on? - samanlainen ajatuksen
epäkuvaavaa kirjoitti:
Sanoit "eivät itsekään osaa arvostaa"...
Pettäminen ei ole seurausta siitä, että kumpikaan ei osaa arvostaa suhdettaan, vaan kysehän on siitä, ettei pettävä osapuoli osaa arvostaa. Ei nimittäin useinkaan ole kyse siitä, että kotona toinen nalkuttaa ja pihtaa eikä mistään enää keskustella.
Mitäs sanot sellaiseen tilanteeseen, jossa uskollinen puoliso ei nalkuta, on ymmärtäväinen, ei kahlitse, keskustelee yms. MUTTA toinen osapuoli kaipaa aina salasuhteen tuomaa jännitystä tms., eikä osaa keskustella tunteistaan. Piilottaa todelliset tunteensa puolisolta, jolla ei ole aavistustakaan siitä, ettei asiat ole hyvin?
Eikö silloin uskollinen puoliso arvosta suhdetta, mutta ongelmallisempi puoliso ei. Tai kokee helopttavampana ratkaisuna (kuin tunteidensa ilmaiseminen) tunteiden kieltämisen ja ajatusten siirtämisen toiseen henkilöön. Ihastumisen huuma peittää hetkeksi ongelmat alleen.
Tällaisessa tilanteessako ei olisi mitään moraalista ongelmaa vehdata varatun kanssa, koska varattu ei (yksipuolisesti) arvosta suhdettaan. Mites on sen suhteen toisen osapuolen laita? Elämä on?Jos ajattelee että on ok vehdata varatun kanssa, jos se ei arvosta puolisoaan (hmm...miten se ylipäätään onnistuisi jos arvostaisi sillä hetkellä?), niin aikalailla samanlainen logiikka on se, että jos näkee kadulla poikien pahoinpitelevän kaveriaan, niin hyvin voi mennä joukon jatkeeksi potkasemaan muutaman kerran, sillä eiväthän ne potkijat osaa arvostaa sitä potkittavaa kaveriaan...
- sitä vehtailla
kenen kanssa tahansa mutta haluaako sitä onkin asia erikseen.
- kokemus puhuu
Mun tehtävä ei ole mitenkään huolehtia toisen uskollisuudesta tai uskottomuudesta.
Jos poikaystävä muhinoisi baari-illan jälkeen jonkun pimatsun kanssa, se ei ole sen pimatsun vika tai syy. Vastuu on aina sillä, joka on suhteessa. En vihaisi pimatsua koska meni vikittelemään poikaystävääni. Vihaisin poikaystävääni, joka suostui vikittelyyn.
Mutta se on kai eri asia jos tää pimatsu olis joku kaveri tai tuttu. - silloin se osoittaa
kokemus puhuu kirjoitti:
Mun tehtävä ei ole mitenkään huolehtia toisen uskollisuudesta tai uskottomuudesta.
Jos poikaystävä muhinoisi baari-illan jälkeen jonkun pimatsun kanssa, se ei ole sen pimatsun vika tai syy. Vastuu on aina sillä, joka on suhteessa. En vihaisi pimatsua koska meni vikittelemään poikaystävääni. Vihaisin poikaystävääni, joka suostui vikittelyyn.
Mutta se on kai eri asia jos tää pimatsu olis joku kaveri tai tuttu.todellakin epäkunnioitusta toisten parisuhdetta kohtaan, kun kerran tuntee/tietää toisensa ja on tietoinen parisuhteesta -> silti menee vehtaamaan varatun kanssa (itse suhteen toivossa).
Eipä tuosta yli eikä ympäri pääse. Sitä se on, oli sitten mitkä tahansa "tunteilleen ei voi mitään"-selitykset pelissä. Tekonsa jokainen pystyy harkitsemaan.
- voisi vehtailla
varatun kanssa, koska arvostan sitä kolmatta osapuolta. Minä saan kyllä miehiä ilmankin, että minun täytyisi havitella varattua miestä.
Varatut miehet ovat hyvin usein liian kiinnostuneita minusta. Periaattesta en koske heihin, koska en tahtoisi kenenkään koskevan minun mieheeni, sitten kun olen varattu. Eri asia, toteutuuko tässä karman lait ;) vai koskeeko joku minun mieheeni. Periaate siis, syteen tai saveen, näin elän :)
Jos en muuta saa kuin varattua miestä, olen ilman. Aika heikkoa tarjonta tuolloin, minusta. - cat.mint
minä nyt en muutenkaan ymmärrä mitään "vehtailuja", kaiken pitää tapahtua rakkaudesta. Sanoisin kuitenkin, että jokainen on itse vastuussa parisuhteestaan ja omasta uskollisuudestaan. Se on siis pettäjän itsensä vika jos vehtailee vieraiden kanssa, hänen itsensä tekemä valinta. Jos varattu ihminen pettää, niin vika on ensisijaisesti pettäjän, ei sen toisen vaikka se olisi miten vokotellut. Jokainen tekee itse päätöksen, pettämisestä ei voi syyttää ketään muuta kuin pettäjää.
- tämä ulkop.vehtaaja
Paitsi jos tämä ulkopuolinen varatun kanssa vehtaaja on pariskunnan tuttava tms.
Näitähän on ja sitten selitetään (itselleen) että niillä menee jo valmiiksi huonosti, mitäs ei osannut pitää puolisoaan tyytyväisenä ...minä jatkan tästä kun me todella sovimme paremmin toisillemme jne...
Hyvinhän noissa on sitten tunnetusti käynyt.
- että_
kavereiden nykyisiin tai exiin ei saa koskea. Mun jokaisessa kaveripiirissä ainakin. Mutta onhan niitä muunlaisiakin miehiä...
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Haluan sinut, kuuletko minua.
Haluan sinut. Toivon, että voisimme olla yhdessä. Mietin pystynkö täyttämään toiveesi, olemaan arvoisesi. Voisitko saad1001753- 591150
Alastomat miehet seksikeinussa lasten nähden PRIDEssä!
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/adf62289-a0b6-4b4c-9672-9e19c01beb51 Eikö nyt muka mene jo aivan liian pitkälle että4401117- 1701043
- 58821
Anteeksipyynnöstä
Uskotko anteeksipyynnön voimaan? Mikä tekee anteeksipyynnöstä vaikeaa? Onko se mielestäsi joskus turhaa, joko pyytäjän130804- 84753
Naiselle Kuuleppa Tämä
Tämä ei ole mikään vitsi. Minulla on ikävä sinua nainen! Naiselle mieheltä47741- 51708
- 57671