Vieläkö te ateistit vastustatte yrittäjyyttä, taloudellisia vapauksia ja yksityisomistusta?
Esimerkiksi Ahtisaari on esiintynyt yrittäjyyden puolestapuhujana.
Olisiko jo ateistienkin aika pyyhkiä menneisyyden pölyt harteiltaan?
http://www.mtv3.fi/uutiset/kotimaa.shtml/arkistot/kotimaa/2008/01/606382
Asenteellisia esteitä on hänestä myös suhtautumisessa yrittäjyyteen. Ahtisaaren mukaan Suomessa ei myöskään osata hyödyntää osaamista tulokselliseksi toiminnaksi. Hän viittasi koulumenestystä, korruptiota ja kilpailukykyä koskeviin tutkimuksiin, joiden perusteella Suomen tulisi olla paljon vauraampi kuin se on.
Miten suhtaudutte yrittäjyyteen?
11
412
Vastaukset
- Tristar
Olen yrittäjä itsekin. En teinnytkään että sen ettei usko jumaliin pitäisi jotenkin vaikuttaa talouspoliittisiin näkemyksiin..?
*** - Yrittäjäattetäti
En minä ole ennenkään laumapaineista (tai lammaspaimenista) välittänyt. Olen siis ihan hyvillä mielin sekä yrittäjä että ateisti.
- lskghlsk
Mistähän tuokin täysin käsittämätön aivopieru on kirjoittajalle mieleen juolahtanut? Itse kyllä omaa firmaa pyörittävänä olen pitänyt huolen, että jos joku hakee tänne töihin, kysyn vakaumuksesta. Jos vastauksesta paistaa läpi hihhuli, saa hakea töitä muualta. Enkä ole tässä kylässä ainoa.
- mormoni vai
mistä oot saanut päähäsi ateistien yrittäjävastaisuuden.
Uskovaisena varmasti makselet tyhmyyksissäsi kirkko- ja yhteisöveroja. - firerose
yrittäjävastaisia? Nyt en kyllä ymmärrä yhtään..
Ei kait yrittäminen ja ateistisuus tai usko ja yrittäjyys ole mitenkään riippuvaisia toisistaan?
Vai koitikos sano,että atet ei menesty koulussa ja on korruptio herkkiä tyyppejä?
Viittiks perustella pikkasen lisää? :) - ateismista
Ateismi tarkoittaa käsitystä, jonka mukaan jumalaa tai jumalia ei ole olemassa - ei mitään muuta. Ateistinen henkilö voi siis olla yhtä hyvin rikas, köyhä, yrittäjä, työläinen tai mitä poliittista suuntausta tahansa.
Kommunistiseen ideologiaan on kuulunut myös ateismi. Tämä ei tarkoita sitä että ateismiin kuuluisi kommunismi tai että kaikki ateistit olisivat kommunisteja.
Ateismia voidaan myös jakaa erilaisiin suuntauksiin:
http://fi.wikipedia.org/wiki/Ateismi - Atte Ateisti
Millä automerkillä uskikset ajavat?
- Ateisti Atte
yrittäjyyteen on se, että perustan heti firman, kun elämäntilanne paranee.
Kaikki jo valmiina, mutta tällä hetkellä liian riskaabelia hommaa. - apina
Ja jokainen uskovainen on yksinyrittäjä, joka väsää kotonaan pipoja joissa lukee "Jeesux rakastaa sinua!" Montako kertaa pistit tänään neulalla sormeesi? Koska sinäkin väsäät pipoja kotona, eikö vain?
Oli oikein malli esimerkki siitä miten vähän uskovaiset tietävät elämästä.
Tietävät vain sen mitä "raamatusta" lukevat, tai joku saarnaaja heille saarnaa.- Break
Tässä kysyttiin moneen kertaan mihin perustat luulosi yrittäjyyden ja ateismin vastakkaisuuteen. Kiinnostaisi todella lukea perusteesi. Tässä tilanteessa karkuun luikkiminen ei paranna kuvaa kristityn niin mainioksi mainostetusta moraalista.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomi julkaisi varautumisoppaan
Että sellanen tappaus. Kun kriisitilanne iskee, niin on mentävä nettiin ja luettava ohjeet suomi.fi -sivuilta. Onkohan j2582810Miehille kysymys
Onko näin, että jos miestä kiinnostaa tarpeeksi niin hän kyllä ottaa vaikka riskin pakeista ja osoittaa sen kiinnostukse992247Kuhmo tekisi perässä
Lomauttakaa kaupungin talolta turhat lattiankuluttajat pois, kuten naapuripitäjä121960Onko telepatia totta
Epäilen että minulla ja eräällä henkilöllä on vahva telepatia yhteys. Jos ajattelen jotain hän julkaisee aiheesta jotaki841403- 681384
Missä Kaisa Lepola, siellä filunki ja sekasotku
Näin se taas nähtiin, ajolähtöjen taakse on joka kerta jääneet savuavat rauniot, oli työpaikka mikä tahansa.181300TTK:sta tippunut Arja Koriseva teki erityisen teon kyynelsilmin: "Mä olen ihan järjettömän..."
Kiitos tuhannesti Tanssii Tähtien Kanssa -tansseistanne, Arja Koriseva ja Valtteri Palin! Lue lisää: https://www.suomi161138Nainen, olen niin pettynyt
Ehkä se tästä vielä paremmaksi muuttuu. Yritän itseäni parantaa ja antaa itse itselleni terapiaa, mutta eihän se mitään901120Haluaisin jo
Myöntää nämä tunteet sinulle face to face. En uskalla vain nolata itseäni enää. Enkä pysty elämäänkin näiden kanssa jos43974- 71973