Vaivaako teitä lainkaan se, että joukoissanne on niin paljon mielenterveysongelmaisia ihmisiä?
(Tämä on asiallisesti esitetty tiedustelu.)
Kysymys helluntailaisille
13
382
Vastaukset
- frihet
Jokainen jäsen joka ei voi hyvin, rasittaa "ruumista".
Tosin ulkopuolella olevatkin ovat murheemme, koska tahdomme heidätkin taivaan kotiin, eikä kadotukseen.- obh
Voi olla hengellisesti ihan terve uskonelämä ja silti olla mielenterveystoimistojen listoilla. Se vaan tuppaa olemaan tämä yhteiskunta sellainen että se hoitaa vähän päällekkäin sitä masennusta ja muuta mikä hoituisi seurakuntayhteyden ja Jeesuksen tuomalla avullakin. Joskus lääkkeet on tarpeenkin. Ja kyllä ne varmaan auttaakin ihmisiä vaikka ehkä ilmankin tulisi toimeen. En tiedä mikä prosentti tulisi toimeen ilman lääkkeitä ja mielenterveystoimistojen joskus pakottamaakin tukea kun en ole Jumala. Ja ei varmaan pidä lähteä mielenterveystoimistojen asiakkaana olevaa seurakuntalaista erottamaankaan näistä nyt siksi että ei uskota niiden olevan hyödyksi.
- vaivaakin
Tosiaan, nykyinen materialistinen yhteiskunta tuottaa mielenterveys- ja sosiaalisesti ongelmaisia mielettömät määrät. Heitä ei juuri kukaan osaa auttaa.
Seurakuntiin tulee siksi runsain joukoin mielenterveysongelmaisia, kun kukaan muu ei auta heitä. Lääkärit dumppaavat tabuja, mutta eihän ongelmat siitä poistu. Sairauden sietokyky kylläkin jonkin verran. Yhteiskunta rakentuu kauniista ja rohkeista, näkee vain materialistisen, mutta sisällinen ihmisyys on täysin kadoksissa.
Seurakunnilla on tarjota paikka rikkinäiselle ihmiselle. Siellä hän tulee kuulluksi ja moni eheytyy pelkästään inhimillisen lähimmäisyyden ja Jumalan sanan hoitamina. Jokanen särkynyt jäsen on tietenkin voimavaroja kuuttava, mutta sitähän varten seurakunnat ovat, lähimmäisen rinnalla kulkemista ja hänen tukemistaan varten.
"Tulkaa kaikki minun tyköni, työtä tekevät ja raskautetut. Minä annan teille rauhan." Siinä on se viimeinen oljenkorsi, jonka vuoksi rikkinäinen ihminen lähestyy seurakuntaa, ihmisten yhteisöä. Ja seurakunnat ottavat vastaan rikkinäisen, kaikkien hyljeksimän. - on tarkkaan ottaen
obh kirjoitti:
Voi olla hengellisesti ihan terve uskonelämä ja silti olla mielenterveystoimistojen listoilla. Se vaan tuppaa olemaan tämä yhteiskunta sellainen että se hoitaa vähän päällekkäin sitä masennusta ja muuta mikä hoituisi seurakuntayhteyden ja Jeesuksen tuomalla avullakin. Joskus lääkkeet on tarpeenkin. Ja kyllä ne varmaan auttaakin ihmisiä vaikka ehkä ilmankin tulisi toimeen. En tiedä mikä prosentti tulisi toimeen ilman lääkkeitä ja mielenterveystoimistojen joskus pakottamaakin tukea kun en ole Jumala. Ja ei varmaan pidä lähteä mielenterveystoimistojen asiakkaana olevaa seurakuntalaista erottamaankaan näistä nyt siksi että ei uskota niiden olevan hyödyksi.
Jumalan avun aliarvioimista, siis synti. Silti siitä ei kukaan pidä meteliä.
- obh
on tarkkaan ottaen kirjoitti:
Jumalan avun aliarvioimista, siis synti. Silti siitä ei kukaan pidä meteliä.
päin raamattua sanotaan että epäusko on synti. Ihan tosi. Haluaisin itse muistaa tuon paikan mutta en muista.
- obh
Jeesus on tullut niitä varten jotka häntä tarvitsevat. Ja seurakunnan tehtävä on huolehtia niistä jotka hengellistä kasvuaan seurakunnasta hakevat. Onneksi taivaassa ei ole näitä maallisia sairauksia.
- frihet
Seurakunta on paikka johon saa ihmiset huolineen tulla, kuten tämä Daavidin tapaus kertoo.
Daavidia on verrattu Jeesukseen ja Saulia maailman ruhtinaaksi.
Daavidin luo kokoontui kummallinen joukko ja kuinka näemmekään, että tänäkin päivänä tuon kohtalon omaavia on aivan liikaa.
Siis seurakunnassa on hengelliset sisaret ja veljet kokoontuneet ja sinne myös tulee tuo kummallinen joukko ja kun he sieltä "sotaan" lähtevät, niin joukko ei entisenään enää ole, voit sen huomata, kun luet samuelin kirjaa eteen päin, millainen urhojen joukko sieltä lähti.
1 Niin Daavid lähti sieltä ja pääsi pakoon Adullamin luolaan. Ja kun hänen veljensä ja koko hänen isänsä perhe kuulivat sen, tulivat he sinne hänen luoksensa.
2 Ja hänen luoksensa kokoontui kaikenlaista ahdingossa olevaa, velkaantunutta ja katkeroitunutta väkeä, ja hän rupesi heidän päämiehekseen. Näin liittyi häneen noin neljäsataa miestä. - Veri Arvo
Mistä olet tuollaisen käsityksen saanut?
kun monet jaksaa olla onnellisia, ja jaksavat rakastaa, vaikka ulkoapäin katselessa voi olla köyhää ja puutteellista arkinen elämä, käydään usein apteekissa, ja ollaan ehkä väsyneen ja riutuneen näköisiäkin. Silti vaan Jeesuksen oma voi laulaa, "Olen onnellinen, olen onnellinen, sillä Jeesuksen oma mä oon.
* Niin siinä voi ulkopuolinen nähdä sairautta, vaikka uskova vaan kokee yliymmärryksen käyvää onnea ja auttuutta, voi jopa kiittää!- ainakin
viime päiviltä kuvaa jotakin. Mutta palsta on kaikille avoin.
Niitä, joita tilanne vaivaa, ei taitane paljon löytyä vastaamaan. Muualla on parempaa tekemistä
...että esität niin paljon ns. "asiallisia tiedusteluja"???
- ainuttakaan
ketjua, enkä montaa kommenttia muutenkaan
- kuninkaantytär
me emme voi kukaan itse valita millaisina tänne synnymme.kai tiedät sen?tee lähimmäiselle niinkuin tahtoisit itsellesi tehtävän.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taisin tehdä virheen
Kaipaan sua enemmän kuin kuvittelin. Luulin, että helpottuisin, mutta olinkin täysin väärässä. Vieläkö vastaisit minulle743710Hyvä että lähdit siitä
Ties mitä oisin keksinyt jos oisit jäänyt siihen, näit varmaan miten katoin sua.... 😘🤭😎💖472906Koronarokotus sattui oudon paljon nyt sairaanhoitaja Tanja 46 istuu pyörätuolissa
Pitkä piina piikistä Kun Tanja Vatka käy suihkussa, tuntuu kuin ihoa revittäisiin raastinraudalla irti. Hän on kärsinyt1732898Nyt tuntuu siltä, että on pakko päästä puhumaan kanssasi
Tuntuu että sekoan tämän kaiken takia. Miehelle572391Olisitko mies valmis?
Maksamaan naisellesi/vaimollesi/tyttöystävällesi elämisestä syntyvät kulut, ruokailun, vuokran ja muut välttämättömät me3612162- 1601860
- 781545
vieläkin sanoa voin...
💖💛💖💛💖💛💖💛💖 💛 Beijjjbeh 💛 Kaks vuotta tänään täällä. Miten hitossa jotkut on jaksaneet kymmeniä vuos231378- 281360
Nainen onko sulla supervoimmia ?
Voisitko auttaa miestä mäessä? Tarjota auttavan käden ja jeesata tätä miestä? Tai antaa olla et sä kuitenkaan auta.391342