Siis onkohan tämä nyt mennyt oikein:
"Ethan Hawke laittoi lastenhoitajansa paksuksi"
http://www.iltasanomat.fi/viihde/uutinen.asp?id=1482601
Eikös tuossa jos missä pitäisi ehdottomasti sanoa
"Ethan Hawke PANI lastenhoitajansa paksuksi"?
???
Laittaminen vs. paneminen
9
414
Vastaukset
- Panosmies-laitosmies
En kykene panemaan paremmaksi.
Vanha sääntöhän on, että ruokaa laitetaan, sikaa pistetään ja kaikkea muuta pannaan. Nykyisin kuitenkin ”panna” on pannassa. Eipä siis ihme, että sen välttely johtaa teennäiseen kieleen.
Mutta ehkäpä Hawke valmisti lastenhoitajansa ruuaksi, vieläpä sopivilla aineksilla täytettynä, jolloin voi sanoa ”laittoi paksuksi”.- virgt
jos kyseessä olikin keinohedelmät?
- Pistää vihaksi
Pannan ranttaliksi ja käytetään vaan sitä panna-sanaa silloinkin, kun se ei tarkoita sukupuoliyhdyntää.
Teeskentelijöille olkoon sijansa muualla. - Pientä panoa
Milloinkahan me saamme korrektit tilillelaittokortit nykyisten vulgaarien tilillepanokorttien tilalle?
- Höpö.
Tamppoonitkin ovat hygieenisiä kun niissä on se asetin. Eli kun emättimeen viedään niinsanotusti vieraita esineitä, kyseessä on asettaminen.
Tilillelaittokortit ovat tietysti tiliasettimia. - Mainiota!
Höpö. kirjoitti:
Tamppoonitkin ovat hygieenisiä kun niissä on se asetin. Eli kun emättimeen viedään niinsanotusti vieraita esineitä, kyseessä on asettaminen.
Tilillelaittokortit ovat tietysti tiliasettimia.Päivän paras! Loistavaa!
Tuo pelasti päiväni! :D
- Nimetön
kysyttiin vanhalta sukulaispariskunnalta Tampereella.
Kovin oli täyttä, mutta me vain pantiin seisten koko ajan, kuului vastaus.
Itse olen kotoisin melko läheltä Forssaa, ja mielestäni sen murre on aika paljon samanlaista kuin tamprelaistenkin.
Mielestäni tätä versiota panna-sanasta käytettiin etenkin kehoituksissa, esim. kahvipöydässä:
Panes kastaen ny.
Tässä on toinenkin sana, jota moni nykyajan nuori ei ehkä ymmärrä tuossa lauseessa: Kastaminen.
Se on tietysti kehoitus ottaa myös kahvipullaa. Kastaminen taitaa vihjaista korppujen pehmentämiseen, vaikka korppuja ei enää yleisestiu tarjottukaan kahvin kanssa.
Olen itse melkein 52-vuotias mies Helsingistä.
Suomenkieli oli minulle vaikein aine koulussa. Sain siitä C:n ja lukion todistuksessa viimeisin arvosana oli 8 - usein sain vain seiskan.- Pano-Ville Kuusinen
"Pankaas kastaen" -tyyppistä kehotusta on käytetty myös Tampereen ja Porin välisellä murrealueella. Itselleni hyvinkin tuttua lapsuudesta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Medvedev: Suomi tuhoutuu ydinsodassa ensimmäisenä
Venäjän ydinaseilla on lyhyin matka Suomeen, joten ydinsodassa Suomi tuhoutuu heti sodan alkuminuuteilla, muilla mailla5581874Hotellille löytyi ostaja....
Tämän päivän Kainuun Sanomissa oli uutinen, että pesänhoitajan mukaan Hotelli Kainuu myydään ensiviikolla. Hieno homma,18917- 89904
Onko se loukkaavaa
Kun joka kerta tuijotan sun peppua. En mahda sille mitään, että se vangitsee katseeni. Pohdin vain että ei minusta ole k101816Onko kaivattusi seinäruusu?
Kun hän saapuu paikalle, huomaako kukaan, vai kääntyvätkö päät? Onko se hyvä vai huono juttu? Oletko sinä huomattu vai50739Saana airola ja. muusikko spekulaatiota
Saara airolan kirja muusikko mies. Oisko redrama tai lauri tähkä? Saana oli 13 v vuonna 2014 Tekoäly sanoo : tähkä Julki2737- 63715
- 68705
Jos saisit palata takaisin johonkin vuoteen
Mikä vuosi se olisi? Ja mitä siinä hetkessä tapahtuisi?74658- 65543