Antakaa vinkkejä halpaan ja yksinkertaiseen ruokavalioon, joka kuitenkin olisi myös terveellinen. Siis mahdollisimman yksinkertainen ruokavalio niin että kuitenkin kaikki ravintoainetarpeet täyttyy. maku on toisarvoista...
yksi ruokalaji: kaurapuuro :)
halpa yksinkertainen terveellinen ruokavalio
10
5090
Vastaukset
- nyt ei kovin...
...paljon ole mitään terveellistä. Ei nyt juuri mitään epäterveellistäkään tosin. Se on enemmänkin vaan vatsantäytettä, sanoisin.
Jos minun pitäisi tehdä edullista ja terveellistä ruokaa, niin mukana olisi ainakin:
- kausivihanneksia ja -marjoja
- jauhelihaa/kalaa/kanaa
- lisukkeina pastaa, riisiä tai perunaa
Näistä saakin aikaan jo melkoisen ruokalajivalikoiman, kun käyttää hieman luovuutta.
Ylipäätään lähes kaikki itse alusta asti valmistettu ruoka (ei siis edes puolivalmisteista) on melko terveellistä, kunhan siihen ei lisää ylenmäärin rasvaa.
Lisäksi: En osaa kuvitella syöväni ruokaa, jonka "maku on toisarvoista". Lähes kaikesta saa tehtyä hyvää, eli miksi tehdä mautonta tai pahaa ruokaa...?... on erinomaista ruokaa, kuten muutkin kokojyväpuurot.
Lisäksi laittaisin hiukan käsitteet toisinpäin: pasta, riisi ja peruna ovat sitä ruokaa. Ja se lihaosasto on sitä lisuketta. Tuon kun muistaa, niin tulee ruokavaliosta paljon tasapainoisempi ja edullisempikin.- edellinen
Minäittevaan kirjoitti:
... on erinomaista ruokaa, kuten muutkin kokojyväpuurot.
Lisäksi laittaisin hiukan käsitteet toisinpäin: pasta, riisi ja peruna ovat sitä ruokaa. Ja se lihaosasto on sitä lisuketta. Tuon kun muistaa, niin tulee ruokavaliosta paljon tasapainoisempi ja edullisempikin....liha/kana/kala ja kausivihannekset ovat sitä ruokaa, ja peruna/pasta/riisi lisukkeita. Lisukkeella tarkoitan sitä, mitä syödään ruoan pääraaka-aineen kanssa, riippumatta siitä missä suhteessa niitä on ruoassa.
- toimii vatsan
"voitelijana", mutta koska se on kuitua, niin nälkää se ei kauaa pidä loitolla. Mieluummin annos puuroa, kuin käristettyä pekonia ja kananmunia aamuisin.
- terveellisin
kaikista mahdollisista,kokeile,et kadu.Olen itse saanut sen kautta uuden elämän.Painoni putosi ilman nälkää ja vatsavaivani katosivat,oloni on puhdistunut ja sees.sSuosittelen lämpimästi.
- vhh-ruokavalio...
...siis myös halpa totetuttaa? Epäilenpä, että huomattavasti edullisempaa on popsia vaikkapa pottuja, riisiä ja pastaa.
- -------
vhh-ruokavalio... kirjoitti:
...siis myös halpa totetuttaa? Epäilenpä, että huomattavasti edullisempaa on popsia vaikkapa pottuja, riisiä ja pastaa.
Jos ennen ostin pussin pottuja nyt tätyy ostaa monipuolisesti kasviksia. Tulee kalliimmaksi. Ennen join paljon maitoa, nyt se jää kauppaan. KUin myös jugurttit ym. maitotuotteet jää ostamatta.
Voi olla että on -0 tämä juttu taloudellisesti, mutta niinku joku jo tässä sanoikin myös minä olen saanut uuden kevämmän ja energisemmän elämän. Ja ruoan laitto on paljon mukavempaa nykyään.
- onkoterveellistä
Voiko tämä olla totuus?
http://www.tiedotjulki.net/
Klikkaa linkkiä: lue lisää- uskonut sanontaan,
että voi on aina voita ja siinä uskossa pysyn.
Se on maidosta tehty aito luonnon tuote. Minulla 500 gr voipaketti kestää n. viisi viikkoa, muita rasvoja en käytä. Joskus rypsiöljyä paistamisessa, mutta silloinkin aina pieni nokare voita pannulla. Kruunaa kyllä paistamisen lopputuloksen.
Mummuni aina sanoi, että voi on terveellistä silmille, eli näkökyvylle.
En viitsinyt klikata tuota linkkiä, sillä kantani on selvä. Siis vain voita, silloin kun rasvaa tarvitaan.
- mies23v
Kaikella kunnioituksella, mutta jos haluat todella elää terveellisesti, niin tämä ei välttämättä ole oikea paikka kysellä terveellisiä ruokavinkkejä. :) Yksi, mikä täyttää omat vaatimukseni, on puoli kiloa kypsentämättömiä luomukasviksia (esim. hedelmiä) päivässä. Ei tule mahdottoman kalliiksikaan, kun se on vain se puoli kiloa. Tosin tuohan ei yksistään oikein riitä, kun ihminen tarvitsee päivittäin myös esim. kuitua ja proteiinia aika huomattavan määrän.
Terveellinen ruokavalio koostuu monista asioista, mutta kannattaa tutustua mm. seuraaviin asioihin:
- Omega-3 -rasvahappojen alalajit: Onko sittenkään aidon kalan voittanutta? Rasvan valmistustapa voi heikentää sen vaikutusta kehossa huomattavasti.
- Glykeeminen kuorma: miten helposti ruoka sulaa, piristää, väsyttää ja lihottaa
- Flavonoidit: jos haluat varjella itseäsi syövältä, yms.
- Proteiinin ja kuidun tarve päivittäin: avaimet pysyvään painonhallintaan monista syistä
- Mitkä ravintoaineet kestävät mitäkin lämpötiloja
- Mitä hyviä aineita hedelmien kuorissa on: jos myrkyttömät kasvisten kuoret eivät ole terveyspommeja, niin mitkä sitten?
- Onko luomukasviksissa enemmän ravintoaineita kuin tavallisissa? - Kyllä on
- Mitä tarkoittaa ruokavalion happo-emäs -tasapaino? - Sitä, että neutraalinkin makuinen ruoka voi happamoittaa kehoa ja siitä voi seurata pitkässä juoksussa monia sairauksia, kuten mm. osteoporoosi
Kaurapuuro on hyvä osa monipuolista ruokavaliota. Mutta kuten mikä tahansa yksittäinen ruoka, se on liian yksipuoleista, eli siitä ei saa kaikkia ravintoaineita oikeassa suhteessa. Ensimmäisenä tulee mieleen se, että se happamoittaa elimistöä, mikä ilman vastapainoa altistaa ihmisen lukuisille sairauksille. Ja mitä kaurapuuro ei sisällä: kaikkia vitamiineja, tiettyjä tärkeitä omega-3 -rasvahappoja (näitä ei myöskään saa voista tai margariinista) tai riittävää määrää proteiineja. En myöskään lähde lupaamaan että siinä olisi flavonoideja tai muita hyödyllisiä antioksidantteja, kun en asiasta tämän enempää tiedä. Onnea oikean ruokavalion löytämisessä!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensi kesänä
Näin kesän viimeisenä minuutteina ajattelen sinua. Olisiko seuraava kesä "meidän" kesä? Tänä vuonna ei onnistuttu, mutta613131Tukalaa kuumuutta
Tietäisitpä vaan kuinka kuumana olen käynyt viime päivät. Eikä johdu helteestä, vaan sinusta. Mitäköhän taikoja olet teh433077- 422427
Anne Kukkohovin karmeat velat ovat Suomessa.
Lähtikö se siksi pois Suomesta ? Et on noin kar? mean suuret velat naisella olemassa952112- 311893
Okei, myönnetään,
Oisit sä saanut ottaa ne housutkin pois, mutta ehkä joskus jossain toisaalla. 😘271780- 481606
Mihin hävisi
Mihin hävisi asiallinen keskustelu tositapahtumista, vai pitikö jonkin Hannulle kateellisen näyttää typeryytensä841387- 391290
- 811122