Vaimo vai tyttöystävä? kumman pitää

Pohdiskelen(M)

Mä olen ollut 8 vuotta naimisissa ja viimeiset 2 vuotta mulla on ollut myös tyttöystävä.
Eli vaimo ja tyttöystävä löytyy. Täytyy vähän puolustukseksi tilanteeseen sanoa että vaimo
on synnyttänyt 2 lasta ja on nykyään aika repsahtanut. Aivan eri planeetalta kuin 8 vuotta sitten kun mentiin naimisiin.

Nyt tyttöystävä on alkanut vähän painostamaan että mun pitäisi jättää vaimoni.
Olen ajatellut asiaa ehkä liikaa lasteni kannalta ja se on oikeastaan se syy miksen ole vielä eronnut. Toisaalta kai jokaisen pitää ajatella myös omaa elämäänsä ja missä on onnellinen. Joten ero olisi ainoa järkevä vaihto-ehto? Turha kai pitää enää kulissia yllä onnellisesta perheestä vaikka vaimolleni se on varmastikin aikamoinen shokki, turhaa tätä asiaa on enää kai pitkittää..

12

1575

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Itse pysynyt

"kuosissa"? Kauheaa tekstiä sulta. Et kyllä ole ansainnut kumpaakaan.
      Taidat kuvitella olevasi korvaamaton? Kuule kerron sulle salaisuuden, et ole. Ja mistäs sen tiedät jos vaimosi ajattelee susta samallailla? tai käy mahdollisesti panemassa parhaan kaverisi kanssa. Elämä on kuule yllätyksiä täynnä.

• synnytyksissä 10-30 vuotta,

suurinpiirtein.

• Mystical-84

Yölinnun biisii "Sitä saa mitä tilaa"? Toivon totisesti että paha saa palkkansa tässäkin tapauksessa!

• määää

Tee vaimollesi ja lapsillesi hyvä teko ja eroa - siis avioliitostasi. Tyttiksen kanssa teet niinkuin lystäät. En kuitenkaan suosittele lisää lapsia, sillä jokainen lapsi tarvitsee ja ansaitsee vastuuntuntoisen ja viisaan isän.

Teoillasi ja tällä kirjoituksellasi todistit, että viisaus on sinusta aivan liian kaukana.

• ...

jutulla kyllä todistit että sun vaimo ansaitse parempaa. Ehkä siis parempi sanoa vaimolle bye bye, tai sitten haet tosissas ammatti-apua ja jätät sen likkakaverin niin, ettet pidä siihen yhteyttä ollenkaan.
      Mulle ainakin avioliitto ja avioliitto valat tarkottaa nimenomaa valaa. Ei jätetä puolisoo vaan sen takia ettei oo enää kivaa. Et meinaan antanu mitään kunnollista syytä sille miksi jättäisit vaimos, vaan sen takia ettei oo enää yhtä timmissä kunnossa kuin 8 vuotta ja 2 lasta sitten! Sehän ei meinaan oo mikään kunnon syy pistää liittoa poikki. Taidat olla henkisellä tasolla vielä aika kakara.

• tyttöystäväsi*

jättää sinut heti sen jälkeen kun olet eronnut vaimostasi... ;)

• monta puolta

Asioilla tuppaa olemaan monta puolta. Olen itse vähän vastaavanlaisessa tilanteessa. Ulkopuolisten on helppo tuomita minut. Paska äijä ku noin tekee. Meillä on yksi lapsi, kolmevuotias tyttö, joka selvästi aistii, että kotona ei kaikki ole kohdallaan.

Olemme keskustelleet yllättävänkin rakentavasti vaimoni kanssa erosta. Toisesta naisesta hän ei tiedä, niin ainakin uskon. Toisaalta, ihmiset ja naiset etenkin tajuavat usein enemmän kuin itse uskoo.

Jos avioliitto on kunnossa, niin ei siinä muutamat kilot miehessä tai naisessa vaikuta. Me aloimme ajautua erilleen jo vuosia sitten. Syntyi sauma, johon ulkopuolisen oli helppo tulla. Hänkin, tämä ulkopuolinen, on naimisissa, rakoilevassa liitossa.

Tämä oli se tavallinen tarina: työpaikkaromanssi. Olen edelleenkin puolentoista vuoden jälkeen tähän toiseen naiseen hyvin rakastunut.

Mutta eihän näin voi jatkua. Pelottaa suoraan sanoen perkeleesti, että miten tässä käy. Psyyke alkaa jo osoittaa ensimmäisiä hajoamisen merkkejä. En tiedä, kauanko jaksan näin. En ole mielestäni tyhmä ja ikääkin on kohta 40. Uusi kumppani on hiukan nuorempi ja lapseton. Olemme korkeasti koulutettuja ja olen näitä asioita pohtinut valtavasti. Ehkäpä nämä ovat joillekin helppoja päätöksiä. Minulle eivät, tai oikeastaan kenellekään tähän sekasotkuun joutuneille.

Luulenpa, että olen jo rangaistukseni saanut, kun olen elämäni näin pahasti sotkenut ja mielenterveyskin alkaa rakoilla.

En näe enää muuta vaihtoehtoa kuin avioeron. Ja se olisi ollut lopulta edessä ilman tätä uuttakin. Menimme naimisiin nuorina, kun molempia pelotti lähteä yliopistosta työelämään. Toisesta sai turvaa. Sitten meistä tuli aikuisia ja aloimme eriytyä. Lapsi syntyi oikeastaan pahimpaan saumaan. Sen koommin ei ole seksiä avioliitossa meillä harjoitettu. Ja näin on ollut tällä uudella kumppanillakin, vaikkei heillä lapsia ole. Ja hänellä alkaa olla viimeiset hetket lapsen saantiin. Olemme siitä paljon puhuneetkin.

En tiedä miten tässä käy. Helppo juttu tämä ei ole ja toivon, että ihmiset eivät heti tuomitsisi toista, sillä aina ei voi tietää taustoja. Oma virheeni oli se, että nuorena piti vain äkkiä saada joku, kun pelotti olla yksin. Luulin, etten ikinä voi rakastua keneenkään. Nyt olen yhä puolentoista vuoden jälkeen yhä ihan ekstaasissa.

Mutta avioero on aina raastava ja pelottava ja tuntuu niin äärettömän pahalta pienen tytön takia, kun iskä meni ryssimään kaiken.

Toivon voimia kaikille vastaavissa tilanteissa oleville ihmiselle. Meitä lienee aika paljon, ja tapaus ei ole ainoa maailmassa...

• Säälimätön

Kyllä mä nyt säälin teitä miehiä kun teillä on niin vaikeaa.. On se pettäminen vaan raskasta touhua.

HERÄTKÄÄ JO!!!

Jo tosiaan on niin eläin ettei pysty himojaan hallitsemaan niin kannattaiskohan sitten tosiaan erota reilusti, eikä pelata omia pelejään toisen selän takana?? Eiköhän lapsikin kärsi tulehtuneesta ilmapiiristä ja vanhempien kuikuilusta enemmän kuin siitä, että reilusti erottaisiin ja sovittaisiin vaikka yhteishuoltajuus.

Ihmettelen todella tätä maailman menoa, eikö ihmiset muka pysty hallitsemaan tunteitaan ja tekojaan; jos ei, niin kukas niitä sitten hallitsee?? Eipä ole itselläni ollut vaikeuksia pysyä uskollisena vaikka ei todellakaan ole aina ollut ruusuilla tanssia tämä meidänkään perhe-elämä. Houkutuksia tulee aina, mutta niistä pystyy halutessaan kieltäytymään. Ja parisuhdetta pystyy hoitamaan ja vaalimaan, jos vain haluaa.

Mitäs sitten jos päädytte yhteen näiden "tyttöystävienne" kanssa? Kauanko huumaa kestää kun ei ole enää jännitystä suhteessa? Epäilenpä ettei kovin montaa vuotta.. Uskollisuus on mielentila ja oman käyttäytymisen tulosta, näin minä asian näen. Eli ei tipu säälipisteitä täältä.

• määää

Ymmärrän sen, että puolison valinta ei aina onnistu. Tai vaikka valinta aikoinaan oli oikea, niin ihmiset ja tilanteet muuttuu ja liitto osoittautuu toimimattomaksi tai kerrassaan huonoksi. Hyväksyn eron. Minä jopa kannatan sitä useissa tapauksissa Missään perhehelvetissä kenelläkään ei ainakaan ole mitään syytä olla.

Mutta EN HYVÄKSY enkä ymmärrä pettämistä. Siinä loukkaa pahasti toista ja loppupeleissä haavoittaa myös itseään. Ja lapsia, joita niin kovasti muka ajatellaan.

Jos liitto ei ole sellainen kuin haluaisit sen olevan, niin yritä korjausta tai eroa. Olkaa aikuisia. Sitten vasta uutta kumppania hakemaan, kun entinen suhde on lopetettu. Tämäkään prosessi ei ole lapsille helppoa, mutta se on sentään vastuullista elämää.

• monta puolta jatkaa
        määää kirjoitti:

Ymmärrän sen, että puolison valinta ei aina onnistu. Tai vaikka valinta aikoinaan oli oikea, niin ihmiset ja tilanteet muuttuu ja liitto osoittautuu toimimattomaksi tai kerrassaan huonoksi. Hyväksyn eron. Minä jopa kannatan sitä useissa tapauksissa Missään perhehelvetissä kenelläkään ei ainakaan ole mitään syytä olla.

Mutta EN HYVÄKSY enkä ymmärrä pettämistä. Siinä loukkaa pahasti toista ja loppupeleissä haavoittaa myös itseään. Ja lapsia, joita niin kovasti muka ajatellaan.

Jos liitto ei ole sellainen kuin haluaisit sen olevan, niin yritä korjausta tai eroa. Olkaa aikuisia. Sitten vasta uutta kumppania hakemaan, kun entinen suhde on lopetettu. Tämäkään prosessi ei ole lapsille helppoa, mutta se on sentään vastuullista elämää.

Juu, näinhän se menee, mitä te molemmat kirjoitatte, mitäpä tuohon voisi enempää lisätä.

Eropaperit odottaa nyt täyttämistä ja prosessi menee eteenpäin. Niin myös tällä "uudella". Ja eikä kumpikaan meistä hyväksynyt tai hyväksy pettämistä. Eikä sitäkään, että maailmassa kuolee viattomia tai että poliitikko nukahtaa rattiin aiheuttaen kolarin ja yhden kuoleman. Elämä ei vaan aina mene, niin kuin suunnittelee.

Ja mistäs hitosta minä tiedän, onko tämä tyttöystävä edes tosissaan minun suhteen, vaikka niin sanoo? Tai että käykö hän vielä muuallakin. Tai että jos on kerran pettäjä, on aina pettäjä. Eihän näitä asioita voi koskaan tietää, sillä koko inhimillinen kanssakäyminen kaikilla elämän aloilla perustuu luottamukseen.

Ja tottahan tuokin on, että tässä vain särkee itsensä ja muutaman muunkin vielä ohessa. Mutta ei ihminen useinkaan tee pahaa toiselle tieten tahtoen. Omaa onneaan tavoitellessaan sitä tulee tölväisseeksi muita. Ei tässä mitään puolusteltavaa ole, paska juttuhan tämä kaikkiaan on. Aikanaan tämä tyttöystävä ja minä molemmat ajattelimme, että tämä on vain hetken hairahdus ja elämä palaa takaisin porvarilliselle, kunnon ihmisten uralle. Mutta sitten mopo perkele otti ja karkasi alta.

En kaipaa enkä toivo sääliä, itsepähän olen elämäni ryssinyt ja nyt on seuraukset kannettava. Virhe tuli tosin tehtyä jo 15 vuotta sitten. Väliin mahtuu yhden lapsemme kuolemakin. Tiedän, että olisi pitänyt uskaltaa lähteä jo ajat sitten. Mutta minussa ei ollut siihen miestä, myönnän. En uskaltanut lähteä juuri tuon kuolemankaan takia.

Halusin vain siksi kirjoittaa tänne, että ihmistä ylipäätään lohduttaa hiukan, kun kuulee, ettei ole ainoa, jolle näin on käynyt. Että tämä tarina on vain yksi miljoonista. Että muutama muukin on onnistunut pilaamaan elämänsä. Kipeä asia silti vaan on, mutta voiko elämässä säästyä kipupisteiltä?

Se, että tuleeko suhteesta tämän uudenkaan ihmisen kanssa koskaan mitään, on riski. Elämä sinänsä on riski.

Minusta suurempi pelkuri on se, joka jää suhteeseen, mikä ei ole hyvä. Mutta miten olla enää ihmisen kanssa avioliitossa, joka ei tunnu yhtään oikealta. Kyllä se ero on ainoa vaihtoehto, aivan kuten edellisten kirjoittajatkin toteavat.

Voisihan tässä jatkaa "osakeyhtiön" pyörittämistä. Tiilitaloineen ja tavaroineen. Mutta se on vain maallista mammonaa jota tulee ja menee. Ja lapsille on parempi, että yksi huono koti muuttuu ehkä kahdeksi, mutta hiukan vähemmän huonoksi kodiksi.

Lopulta jää jäljelle vain yksi kysymys: onni, mitä se on? En tiedä.

• bambiblue

Haista ukko vittu!

• bambiblue

saunan taakse sä kuulut.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oi mun haniseni

Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli
      Ikävä
      30
      5862
    2. Kyllä mulla on sua ikävä

Teen muita juttuja, mutta kannan sua mielessäni mukana. Oot ensimmäinen ajatus aamulla ja viimeinen illalla. Välissä läm
      Ikävä
      14
      4414
    3. Hei rakas sinä

Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle
      Tunteet
      40
      3247
    4. IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä.

IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä. IS uutisoi torstaina Toni Imm
      Maailman menoa
      52
      2981
    5. Israel aloitti 3. maailmansodan

https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011297979.html Israel se sitten aloitti näköjään kolmannen maailmansodan.
      Maailman menoa
      340
      1579
    6. Haluaisin lähettää sulle viestin

Mutta en enää uskalla. Miehelle.
      Ikävä
      70
      1339
    7. Vihdoin tiedän että tämä on molemminpuolista

Saattoi se koko ajan olla silmiemme edessä mutta kumpikaan ei uskaltanut sitä toivoa. Kunpa nähtäisiin pian, toivottavas
      Ikävä
      86
      1338
    8. Nainen, meidän talossa on säännöt

1. Mies on aina oikeassa. 2. Ei vastaväitteitä. 3. Mäkättäminen kielletty. 4. Suhde on tärkein. 5. Ei salaisuuksia. 6. E
      Ikävä
      232
      1216
    9. Miellytänkö sinun silmää?

Varmaan ainakin vähän, jos tykkäät minusta. Siis jos tykkäät.
      Ikävä
      79
      1179
    10. Kaksi vuotta

Sitten mä ihastuin suhun päätä pahkaa, kun meillä klikkasi heti ekasta päivästä lähtien. Et varmasti tunne samoin ja tek
      Ikävä
      10
      1170
    Aihe