"Kyllä mä tän osaan..."

Aurinko79-

Mä luulin joskus aikoinaan, että miehen "minä itte"-asenne on vain urbaanilegendaa. Olen nyttemmin kuitenkin törmännyt melko useinkin sellaiseen ilmiöön, että mies haluaa välttämättä tehdä jonkun asian vaikka väkisin. Vaikkei olisi tarvittavaa tietoa, taitoa tai välineitä, mutta yritettävä ainakin on ennenkuin pyydetään apua tai soitetaan ammattilaiselle.

Onko tuo mielestänne siis yleistä miesten keskuudessa vai onko mun kohdalle sattunut vain muutama jääräpäisempi yksilö? Tunnistaako joku mies tällaisen piirteen itsessään? Ja saa siis tottakai naisetkin vastailla :)

66

1862

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • "Mokoman pikkuhomman takia niinkutsutut ammattilaiset eivät meikäläistä kyni!"

- Aku Ankka

• Aurinko79-

Itseasiassa Aku Ankka pyörikin mun mielessä, kun kirjottelin tätä... :)

• Aurinko79- kirjoitti:

Itseasiassa Aku Ankka pyörikin mun mielessä, kun kirjottelin tätä... :)

Tuota voisi sanoa omaksi motokseni. Sähkötöihin ei tarvita mitään sähkömiehiä, ei niitä piuhoja voi asentaa väärin. Paitsi kytkintauluun kaiketi. Mutta sehän siinä onkin ironista että sitten jos tilaa sähkärin asentaan sen kytkintauluosuuden niin sitten se alkaa nipottaan omista johdotuksista. Joten parempi vaan kytkee itte tauluun ja sitten kun vakuutustarkastajat kyselee että kuka nää kytkennät on tehnyt niin viitata johonkin Nipaan Ylä-Vetelistä joka vaikutti ihan pätevältä jätkältä.

Ja kylppärin remontti? No problem. Sitä vartenhan ne Bauhausin ja Rautanetin mainokset laatikosta tippuu että ne mainostaa niitä vedeneritystuotteita joilla homma hoituu. Helppoa kuin heinänteko, milloin hankitaan se iso piikkain? Lattiamatot kuulemma pitää kylppärissä juottaa, semmoisenhan tekee varmaan kaasutoholla äkkiä itsekin.

(ja vain viimeinen lause on vitsi. Kävin kyselemässä että mistä sais ostettua/vuokrattua sellaisen oikean juotoslaitteen muovimatoille mutteivät missään tienneet. Prkl.)

• Kukkomies kirjoitti:

Tuota voisi sanoa omaksi motokseni. Sähkötöihin ei tarvita mitään sähkömiehiä, ei niitä piuhoja voi asentaa väärin. Paitsi kytkintauluun kaiketi. Mutta sehän siinä onkin ironista että sitten jos tilaa sähkärin asentaan sen kytkintauluosuuden niin sitten se alkaa nipottaan omista johdotuksista. Joten parempi vaan kytkee itte tauluun ja sitten kun vakuutustarkastajat kyselee että kuka nää kytkennät on tehnyt niin viitata johonkin Nipaan Ylä-Vetelistä joka vaikutti ihan pätevältä jätkältä.

Ja kylppärin remontti? No problem. Sitä vartenhan ne Bauhausin ja Rautanetin mainokset laatikosta tippuu että ne mainostaa niitä vedeneritystuotteita joilla homma hoituu. Helppoa kuin heinänteko, milloin hankitaan se iso piikkain? Lattiamatot kuulemma pitää kylppärissä juottaa, semmoisenhan tekee varmaan kaasutoholla äkkiä itsekin.

(ja vain viimeinen lause on vitsi. Kävin kyselemässä että mistä sais ostettua/vuokrattua sellaisen oikean juotoslaitteen muovimatoille mutteivät missään tienneet. Prkl.)

Autot. Niihin mä en koske. En ainakaan ennenkuin saan oman korjaushallin kaikkine vehkeineen = ei koskaan.

• Aurinko79-
        Kukkomies kirjoitti:

Autot. Niihin mä en koske. En ainakaan ennenkuin saan oman korjaushallin kaikkine vehkeineen = ei koskaan.

Mun tarttis kans tehdä pientä kylppäriremonttia... Sun asenteella mä oisin varmaan tehny sen jo :)

Muovimaton juotoslaite? Nyt en ihan tiedä oonko varma mistä puhut...

• Aurinko79- kirjoitti:

Mun tarttis kans tehdä pientä kylppäriremonttia... Sun asenteella mä oisin varmaan tehny sen jo :)

Muovimaton juotoslaite? Nyt en ihan tiedä oonko varma mistä puhut...

Kato kun ne muovimatot tulee tietyn levyisinä vuotina, oliskohan ne jotain pari metriä leveitä... niin jos on isompi huone niin siihen jää sellanen sauma. Kosteissa tiloissa se sauma pitää juottaa vedenkestäväksi (siis vuodat kiinnittää pysyvästi toisiinsa) - ettei vesi pääse maton alle ja sitten tulee hometta vaikka vesieristys pitäiskin rakenteet muuten kuivina. Yhdessä vuokrakämpässäni oli käynyt niin... oli aika ellottavaa kun alettiin repiin muoveja lattiasta ja seinistä... ne vaan litisi irti (home oli syönyt liimatkin) ja alla sellanen harmaanruskeanvihreä bio-löllö.

Siihen on joku oma laitteensa jolla se saumakohta juotetaan. En ole koskaan nähnytkään sitä mutta tiedän että sellainen on olemassa ... hupaisaa on että kukaan paikallinen rautakauppiaskaan ei tiedä semmosesta :D

Ens tai seuraavana kesänä remppa edessä jos rahat riittää, tonne exän asuttamalle omistusasunnolle nimittäin.

• Aurinko79-
        Kukkomies kirjoitti:

Kato kun ne muovimatot tulee tietyn levyisinä vuotina, oliskohan ne jotain pari metriä leveitä... niin jos on isompi huone niin siihen jää sellanen sauma. Kosteissa tiloissa se sauma pitää juottaa vedenkestäväksi (siis vuodat kiinnittää pysyvästi toisiinsa) - ettei vesi pääse maton alle ja sitten tulee hometta vaikka vesieristys pitäiskin rakenteet muuten kuivina. Yhdessä vuokrakämpässäni oli käynyt niin... oli aika ellottavaa kun alettiin repiin muoveja lattiasta ja seinistä... ne vaan litisi irti (home oli syönyt liimatkin) ja alla sellanen harmaanruskeanvihreä bio-löllö.

Siihen on joku oma laitteensa jolla se saumakohta juotetaan. En ole koskaan nähnytkään sitä mutta tiedän että sellainen on olemassa ... hupaisaa on että kukaan paikallinen rautakauppiaskaan ei tiedä semmosesta :D

Ens tai seuraavana kesänä remppa edessä jos rahat riittää, tonne exän asuttamalle omistusasunnolle nimittäin.

Nyt aukes, oishan tuo pitänyt ehkä jo nimestä osata päätellä :)

Mulla käytiin kans kylppärin ja saunan laattojen saumaukset uusimassa hetki sitten ja nyt pitäis olla priimakunnossa kosteusjutskat. Se tekee aika ällöä jälkeä tosiaan, jos kosteutta pääsee jonnekin alle...

Mun tarttis löytää joku sellanen hyvä aine, jolla saa laattojen saumat vitivalkosiks taas. Vuosien käyttö alkaa näkyä jo saumausten värjäytymisessä, mutten todellakaan ala mitään laatotuksia vaihtamaan kun muuten on niin hyvässä kunnossa. Normaali pesuaineet ei kuitenkaan tehoa tarpeeks hyvin siihen, että sais saumoista oikein kunnolla kirkkaat :/

• Aurinko79- kirjoitti:

Nyt aukes, oishan tuo pitänyt ehkä jo nimestä osata päätellä :)

Mulla käytiin kans kylppärin ja saunan laattojen saumaukset uusimassa hetki sitten ja nyt pitäis olla priimakunnossa kosteusjutskat. Se tekee aika ällöä jälkeä tosiaan, jos kosteutta pääsee jonnekin alle...

Mun tarttis löytää joku sellanen hyvä aine, jolla saa laattojen saumat vitivalkosiks taas. Vuosien käyttö alkaa näkyä jo saumausten värjäytymisessä, mutten todellakaan ala mitään laatotuksia vaihtamaan kun muuten on niin hyvässä kunnossa. Normaali pesuaineet ei kuitenkaan tehoa tarpeeks hyvin siihen, että sais saumoista oikein kunnolla kirkkaat :/

No ne nyt värjäytyy väistämättä. Itseasiassa kun teen itse laatotuksen seuraavan kerran niin katson minkä väriseksi paikallinen veri tahraa saumoja vaikka naapurissa käymällä ja pistän saumat sen väriseksi niin ei tarvi koskaan niiden takia murehtia :D

Saumakynällähän noita saumauksia voi paikkailla...

http://www.nierle2.com/s01.php?sid=PG003488823361313258158036131325&shopid=s01&cur=eur&sp=fi&ag=1&os=1&br=1&pp=aa&bnr=4516

Tommonen. Suomessa noi samat/vastaavat maksaa huomattavasti enemmän...

Missäs kunnossa lauteet on? ;-)

• Aurinko79-
        Kukkomies kirjoitti:

No ne nyt värjäytyy väistämättä. Itseasiassa kun teen itse laatotuksen seuraavan kerran niin katson minkä väriseksi paikallinen veri tahraa saumoja vaikka naapurissa käymällä ja pistän saumat sen väriseksi niin ei tarvi koskaan niiden takia murehtia :D

Saumakynällähän noita saumauksia voi paikkailla...

http://www.nierle2.com/s01.php?sid=PG003488823361313258158036131325&shopid=s01&cur=eur&sp=fi&ag=1&os=1&br=1&pp=aa&bnr=4516

Tommonen. Suomessa noi samat/vastaavat maksaa huomattavasti enemmän...

Missäs kunnossa lauteet on? ;-)

Pitääpä kattoa jos löydän tuollasen. Mun saumat taitaa tosin olla ihan vaaleanharmaat tai sinnepäin, mut ehkä noista löytyy eri sävyjä... Kiitti :)

Lauteet on itseasiassa loistokunnossa :) Edelliset asukkaat tuskin käytti saunaa ja sen jälkeenkin se on ollut kohtuullisessa käytössä. Kämppä on 7 vuotta vanha, joten ei onneks ihan vielä ole välitöntä remppatarvetta missään. Ainoastaan mun silmää ei ihan kaikki miellytä, kuten nuo kylppärin kalusteet ja ne olis kyllä saatava vaihtoon...

• Aurinko79- kirjoitti:

Pitääpä kattoa jos löydän tuollasen. Mun saumat taitaa tosin olla ihan vaaleanharmaat tai sinnepäin, mut ehkä noista löytyy eri sävyjä... Kiitti :)

Lauteet on itseasiassa loistokunnossa :) Edelliset asukkaat tuskin käytti saunaa ja sen jälkeenkin se on ollut kohtuullisessa käytössä. Kämppä on 7 vuotta vanha, joten ei onneks ihan vielä ole välitöntä remppatarvetta missään. Ainoastaan mun silmää ei ihan kaikki miellytä, kuten nuo kylppärin kalusteet ja ne olis kyllä saatava vaihtoon...

"Lauteet on itseasiassa loistokunnossa :)"

No voi höh. Olisin sattumoisin tiennyt yhden hyvän mestan missä on päteviä puuseppiä jotka osaa tehdä suomen parhaita mittatilauslauteita ;-)

Täällä on kylppäriin tehty kalusteet samalla ja samoista aineksista kuin keittiön kaapitkin. Huono valinta... ei kestä kosteutta.

• Aurinko79-
        Kukkomies kirjoitti:

"Lauteet on itseasiassa loistokunnossa :)"

No voi höh. Olisin sattumoisin tiennyt yhden hyvän mestan missä on päteviä puuseppiä jotka osaa tehdä suomen parhaita mittatilauslauteita ;-)

Täällä on kylppäriin tehty kalusteet samalla ja samoista aineksista kuin keittiön kaapitkin. Huono valinta... ei kestä kosteutta.

Kyllä mun lauteet vois jotain tuunausta kaivata, jos mä oisin saunahifisti enkä yhtään epäile etteikö tuolta hyvästä mestasta löytyis päteviä puuseppiä toteuttamaan niitä hifistelyitä ;)

Mä yksinkertaisesti inhoan mun kylppärin kalusteita, niissä ei oo mitään tyyliä. Keittiö menee ihan ok, vaikkei sekään mun unelmakeittiö ole mutta menee nyt paremman puutteessa. Siellä oon ajatellut vaihtaa ainoastaan kahvat ja takalaatoituksen. Tai siis laatoituksen tilalle oon aatellut lasia. Sen osais mahdollisesti itsekin asentaa kunhan lasiliike toimittais mittojen mukaiset lasit.

Ois niin paljon laitettavaa, jos toteuttais kaikki mitä haluais muuttaa. Vaihtaisin sisäovet (nykyiset on tylsät), säilytyskaapistot kaikki liukuovellisiks (nykyiset ei toimi kun ovet aukeaa ovia päin) jne jne...

• Aurinko79- kirjoitti:

Kyllä mun lauteet vois jotain tuunausta kaivata, jos mä oisin saunahifisti enkä yhtään epäile etteikö tuolta hyvästä mestasta löytyis päteviä puuseppiä toteuttamaan niitä hifistelyitä ;)

Mä yksinkertaisesti inhoan mun kylppärin kalusteita, niissä ei oo mitään tyyliä. Keittiö menee ihan ok, vaikkei sekään mun unelmakeittiö ole mutta menee nyt paremman puutteessa. Siellä oon ajatellut vaihtaa ainoastaan kahvat ja takalaatoituksen. Tai siis laatoituksen tilalle oon aatellut lasia. Sen osais mahdollisesti itsekin asentaa kunhan lasiliike toimittais mittojen mukaiset lasit.

Ois niin paljon laitettavaa, jos toteuttais kaikki mitä haluais muuttaa. Vaihtaisin sisäovet (nykyiset on tylsät), säilytyskaapistot kaikki liukuovellisiks (nykyiset ei toimi kun ovet aukeaa ovia päin) jne jne...

"Tai siis laatoituksen tilalle oon aatellut lasia. Sen osais mahdollisesti itsekin asentaa kunhan lasiliike toimittais mittojen mukaiset lasit."

Toi muuten on jotain jonka oon onnistunut vissiin missaan kokonaan. Lasia seinässä? En oo koskaan nähnyt missään tai tullut kiinnittäneeksi huomiota. Jännä. Vissiin siis silleen että seinään jotain perusväriä, valkoinen vissiin - ja päälle (väri?)lasi? Pari millii irti seinästä varmaankin.

Geez. Avioaikaan suunniteltiin että keittiöön vois lykätä kiveä seinään, ajattelin että voisi ottaa töistä lainaan pari laatikollista sisustuskiveä ja tehdä niistä kipsimuotit ja valaa niihin sitten hienobetonia ja siten tehdä omat kivijäljitelmät. Löysin jopa maalausoppaan kivijäljitelmille yhtenä päivänä...

Mä rakastan väsätä tommosia systeemejä, tehdä itse mahdollisimman pitkältä alusta asti, koittaa tehdä yhtä hyvä kuin on valmiiksi kaupasta saatava tai miksei parempikin. Se itse tekeminen on mulle sitä kaikkein hienointa... joku rahan säästö on näennäistä, jos saman vaivan käyttäis töiden tekemiseen niin varmaan tulis enemmän rahaa kuin mitä valmiiseen menee ... mut se tekeminen ja aikaansaaminen... se on nautinnollista :)

Paitsi sitten kun laiskottaa... ei oo edelleenkään verhoja ikkunoissa :D

• Aurinko79-
        Kukkomies kirjoitti:

"Tai siis laatoituksen tilalle oon aatellut lasia. Sen osais mahdollisesti itsekin asentaa kunhan lasiliike toimittais mittojen mukaiset lasit."

Toi muuten on jotain jonka oon onnistunut vissiin missaan kokonaan. Lasia seinässä? En oo koskaan nähnyt missään tai tullut kiinnittäneeksi huomiota. Jännä. Vissiin siis silleen että seinään jotain perusväriä, valkoinen vissiin - ja päälle (väri?)lasi? Pari millii irti seinästä varmaankin.

Geez. Avioaikaan suunniteltiin että keittiöön vois lykätä kiveä seinään, ajattelin että voisi ottaa töistä lainaan pari laatikollista sisustuskiveä ja tehdä niistä kipsimuotit ja valaa niihin sitten hienobetonia ja siten tehdä omat kivijäljitelmät. Löysin jopa maalausoppaan kivijäljitelmille yhtenä päivänä...

Mä rakastan väsätä tommosia systeemejä, tehdä itse mahdollisimman pitkältä alusta asti, koittaa tehdä yhtä hyvä kuin on valmiiksi kaupasta saatava tai miksei parempikin. Se itse tekeminen on mulle sitä kaikkein hienointa... joku rahan säästö on näennäistä, jos saman vaivan käyttäis töiden tekemiseen niin varmaan tulis enemmän rahaa kuin mitä valmiiseen menee ... mut se tekeminen ja aikaansaaminen... se on nautinnollista :)

Paitsi sitten kun laiskottaa... ei oo edelleenkään verhoja ikkunoissa :D

Seinä tosiaan maalataan ensin halutulla sävyllä (mä laittaisin mahdollisesti ihan vaaleanharmaan) ja päälle lasi, mikä normaalisti taittaa hiukan vedenvihreään. Lasi kiinnitetään muistaakseni liimalla, mutta periaatteessa saumojen silikonitkin riittäis pitämään lasin paikallaan. Eihän siihen kohdistu kovaakaan painetta. Helppo pitää puhtaana kun ei oo mitään kaakelin saumoja ja mun mielestä kivan näkönen. Mulla on valkoset kaapistot, puiset tasot ja rosteriset vetimet niin aattelin et tuo lasi vois passata kaveriks...

Mun tarttis miettiä myös keittiön seinään maalausta. Hankalan siitä tekee se, että keittiö on ruokailutilan kohdalta auki olkkariin, joten sillä todellakin on väliä minkälainen se on. Mä oon aatellu kokeilla maalarin taitojani sapluunoiden avulla, mahdollisesti pykään jonkun tapettimaisen kukkakuvion yhteen seinään, muut jää valkosiks. Kattoo nyt mitä saan aikaseks... :)

Sellasta jännää maaliakin muuten on, jolla saa tosi rouheen näköstä seinäpintaa. Siitä tulee vähän sementtipinnan näkönen, mutta sävyhän voi olla mitä tahansa. Siinä on mukana jotain kiiltohippuja ja on aika makean näköinen just esim tehosteseinänä. Vähän niinkuin vaihtoehtona kiviseinälle :)

• Aurinko79- kirjoitti:

Seinä tosiaan maalataan ensin halutulla sävyllä (mä laittaisin mahdollisesti ihan vaaleanharmaan) ja päälle lasi, mikä normaalisti taittaa hiukan vedenvihreään. Lasi kiinnitetään muistaakseni liimalla, mutta periaatteessa saumojen silikonitkin riittäis pitämään lasin paikallaan. Eihän siihen kohdistu kovaakaan painetta. Helppo pitää puhtaana kun ei oo mitään kaakelin saumoja ja mun mielestä kivan näkönen. Mulla on valkoset kaapistot, puiset tasot ja rosteriset vetimet niin aattelin et tuo lasi vois passata kaveriks...

Mun tarttis miettiä myös keittiön seinään maalausta. Hankalan siitä tekee se, että keittiö on ruokailutilan kohdalta auki olkkariin, joten sillä todellakin on väliä minkälainen se on. Mä oon aatellu kokeilla maalarin taitojani sapluunoiden avulla, mahdollisesti pykään jonkun tapettimaisen kukkakuvion yhteen seinään, muut jää valkosiks. Kattoo nyt mitä saan aikaseks... :)

Sellasta jännää maaliakin muuten on, jolla saa tosi rouheen näköstä seinäpintaa. Siitä tulee vähän sementtipinnan näkönen, mutta sävyhän voi olla mitä tahansa. Siinä on mukana jotain kiiltohippuja ja on aika makean näköinen just esim tehosteseinänä. Vähän niinkuin vaihtoehtona kiviseinälle :)

Sisustus on selkeesti in sulle... kodinrakentaja... :)

Tota rouhemaalia näin ja koin vuosi sitten Astalla kun olin edustamassa firmaa... ihan kivaa. :)

Mun on pakko sanoa että vähän alkaa niskakarvat jo nouseen pystyyn kun sua kuuntelee. Noitten ideoidesi ja mieltymystesi kanssa kun oot niin lähellä tota exää. Itseasiassa se jauhoi just noista samoista jutuista...

.. toisaalta sitten herääkin kysymys että ootko niin pitkälle samanlainen että kunnon orgasmin aikana päähän pälkähtää erilaisia kangas ja sisustusideoita... :D

• Aurinko79-
        Kukkomies kirjoitti:

Sisustus on selkeesti in sulle... kodinrakentaja... :)

Tota rouhemaalia näin ja koin vuosi sitten Astalla kun olin edustamassa firmaa... ihan kivaa. :)

Mun on pakko sanoa että vähän alkaa niskakarvat jo nouseen pystyyn kun sua kuuntelee. Noitten ideoidesi ja mieltymystesi kanssa kun oot niin lähellä tota exää. Itseasiassa se jauhoi just noista samoista jutuista...

.. toisaalta sitten herääkin kysymys että ootko niin pitkälle samanlainen että kunnon orgasmin aikana päähän pälkähtää erilaisia kangas ja sisustusideoita... :D

Orgasmin aikana mietin kyllä just sitä ihtiään jos mietin yhtään mitään :) Mun aivot tuskin tekee mitään kovinkaan älyllistä sinä aikana...

Sisustus- sun muut kotijutut on mulle kyllä mieluisia, mutta en mä mikään kiihkomielinen niiden suhteen ole. Kiinnostaa vaan yleisesti, mutta en mä näistä ihmisille sen kummemmin jauha. Itsekseni lähinnä kelailen ja välillä saatan pyräyttää ulos just jotain edellisen kaltaista :)

Joten voit laskea niskakarvat ihan rauhassa alas. Mä en ole niin vaarallinen :)

• Aurinko79- kirjoitti:

Orgasmin aikana mietin kyllä just sitä ihtiään jos mietin yhtään mitään :) Mun aivot tuskin tekee mitään kovinkaan älyllistä sinä aikana...

Sisustus- sun muut kotijutut on mulle kyllä mieluisia, mutta en mä mikään kiihkomielinen niiden suhteen ole. Kiinnostaa vaan yleisesti, mutta en mä näistä ihmisille sen kummemmin jauha. Itsekseni lähinnä kelailen ja välillä saatan pyräyttää ulos just jotain edellisen kaltaista :)

Joten voit laskea niskakarvat ihan rauhassa alas. Mä en ole niin vaarallinen :)

Itsensä hukkaaminen on aika vaarallista kans. Tiedätkö, kellua ihanassa pehmeydessä ja lämmössä, vajota ja antaa mennä, unohtaa, joo, aivan kaikki, mitä tahansa... ... :)

• Aurinko79-
        Kukkomies kirjoitti:

Itsensä hukkaaminen on aika vaarallista kans. Tiedätkö, kellua ihanassa pehmeydessä ja lämmössä, vajota ja antaa mennä, unohtaa, joo, aivan kaikki, mitä tahansa... ... :)

Siinä helpolla jää lillumaan siihen ihanuuden tunteeseen ja eksyy samalla reitiltä. Vähän sama kun joskus uimapatjalla lokoillessa merivirta vie huomaamatta kauemmas. Sitten kun havahtuu, on aikamoinen työ päästä takaisin rantaan...

• niin laiska,

että sanoisin kutsu joku, joka osaa, vaikka itse osaisinkin jonkun homman.

• Aurinko79-

Tuleepa ainakin takuuvarmasti tehtyä.

• elääkseni.
        Aurinko79- kirjoitti:

Tuleepa ainakin takuuvarmasti tehtyä.

Ei huvita enää rakentaa tai korjata vapaa aikanani. Olen mieluummin rikkkomatta. Se on helpompi niin.

• Aurinko79-
        elääkseni. kirjoitti:

Ei huvita enää rakentaa tai korjata vapaa aikanani. Olen mieluummin rikkkomatta. Se on helpompi niin.

Kun jotain tekee työkseen, niin ei mielenkiinto riitä enää vapaa-ajallakin tehdä samaa eikä ihmekään. Jokainen kaipaa vaihtelua ja vielä jos sattuu olemaan tietynlaisessa ammatissa, niin siinä on kaiken maailman serkun kaimat kyselemässä apuja. Johonkin se raja täytyy osata vetää.

• Siksi jätän
        Aurinko79- kirjoitti:

Kun jotain tekee työkseen, niin ei mielenkiinto riitä enää vapaa-ajallakin tehdä samaa eikä ihmekään. Jokainen kaipaa vaihtelua ja vielä jos sattuu olemaan tietynlaisessa ammatissa, niin siinä on kaiken maailman serkun kaimat kyselemässä apuja. Johonkin se raja täytyy osata vetää.

todella paljon asioita itsestäni kertomatta. Ei pelkästään käden taitoihin liittyvistä asioista. Vaan paljon, paljon muutakin. Jos minä olen oppinut monia eri asioita, mikä estää muita tekemästä samoin?

• vänkyrä-nainen

Ei mulla nyt lähempää kokemusta oo ku kahdesta miehestä eli mun isäpuolesta ja exästä, mut kyl ne ainakin molemmat on sellasii tee-se-itse-miehiä mut sillä erotuksella, et ne kans osaa tehdä lähes kaiken itte. Eli eivät oo mitään tuhoja saaneet aikaiseksi, vaikka itte ovatkin tehneet ja on rahaa säästynyt kun ei oo tarvinnut maksaa kellekään "ammattimiehelle".

Mä oon ite kyl niin pihi kanssa, et en helpolla mitään kalliita ammattimiehiä tilaa. Mahdollisimman pitkälle koittaa pärjätä ilman ja omin/tuttujen voimin pienemmällä korvauksella.

• Aurinko79-

jos kerran itse oikeasti osaa tehdä juttuja :) Enkä mä sano etteikö nää mun tuntemat tyypit osais, mutta kerranki eräs mies väänsi kädet verillä jotain juttua mun autoon vaikka tarjouduin monta kertaa viemään korjaamolle. Ei auttanut, mies sanoi osaavansa tehdä sen ja kyllähän se sen osasikin, mutta tosiaan se vaati sen että kädet verillä väännettiin...

• Asiasta.huvittunut

Päinvastoin: mäkin olen niin laiska, että saatan joskus jopa teeskennellä osaamatonta, ettei tarvitsisi tehdä mitään.

Kansankapitalistina ymmärrän palvelujen työllistävän vaikutuksen. Esimerkiksi Kari S. Tikka ylpeili aikanaan sillä, ettei ole itse valmistanut ruokaansa vuosikymmeneen, vaan käyttää palveluja ja työllistää siten ihmisiä. Palveluyhteiskunta määrää.

• Aurinko79-

Työllistävä vaikutus on tosiaan se positiivinen puoli kun ei aivan kaikkea lähde itse tekemään. Mä itse kuitenkin yleensä ensin katson, onko mahdollista tehdä järkevästi itse ja sitten vasta kutsun ammattilaiset, jos totean ettei ole mitenkään päin järkevää lähteä itse tekemään jotain.

• -eräsmies-

että kaikki jutut on ihmisen väsäämiä, joten kyllä ihminen ne osaa fiksatakin.

Käsistään näppärä voi päästä halvemmalla. Välillä tosin sattuu huteja, mutta niitähän ei muistella.

• Aurinko79-

Ja kerro muutama huti, jos sulle on sellasia sattunut :)

• -eräsmies-
        Aurinko79- kirjoitti:

Ja kerro muutama huti, jos sulle on sellasia sattunut :)

niinhän ne sanoo :)

No tosissaan, kyllä rajani suurin piirtein tiedän, enkä ihan ultimatepro-tason juttuihin ala.

Mitähän noita nyt olis? Traumaattiset kokemukset yleensä pyyhkiytyy pois muistista. Joskus kuivu muutama rullametri tapettia liistereineen, ennen kuin ne ehdin seinälle nostaa. Lievää optimismia oli liisteröintivaiheessa :) Opiskeluaikaisen, hieman kuppaisen auton takaoven korjaus/maalaus meni vähä perseelleen. Tarvikekaupasta ostetun spraymaalipullon värisävy oli melko lähelle, mutta ihan priimaa ei tullu.

• -eräsmies- kirjoitti:

niinhän ne sanoo :)

No tosissaan, kyllä rajani suurin piirtein tiedän, enkä ihan ultimatepro-tason juttuihin ala.

Mitähän noita nyt olis? Traumaattiset kokemukset yleensä pyyhkiytyy pois muistista. Joskus kuivu muutama rullametri tapettia liistereineen, ennen kuin ne ehdin seinälle nostaa. Lievää optimismia oli liisteröintivaiheessa :) Opiskeluaikaisen, hieman kuppaisen auton takaoven korjaus/maalaus meni vähä perseelleen. Tarvikekaupasta ostetun spraymaalipullon värisävy oli melko lähelle, mutta ihan priimaa ei tullu.

Kun kaikki muukin mitä omistaa on vähän rähjän näköistä niin "tein itse, säästin!"-look suorastaan sulautuu kaikkeen muuhun :D

• -eräsmies-
        Kukkomies kirjoitti:

Kun kaikki muukin mitä omistaa on vähän rähjän näköistä niin "tein itse, säästin!"-look suorastaan sulautuu kaikkeen muuhun :D

kannattaa hämätä kaikkia, ettei ne vaan huomaa kuinka äveriäs olet :)

Se auto oli kyllä hyvä, mutta myyty jo. Näkyy olevan vieläkin liikenteessä ja kaiken lisäksi helppo tunnistaa.

• ajattele noin

ja sitä paitsi niistä pikku huteista oppii.

• kunnon mies
        Kukkomies kirjoitti:

kun sun proffussa lukee "nettihöpöttänyt vuodesta 1991" niin muistelen että netti tällaisena kuin me sen tunnemme aloitteli vasta tuossa vuoden 1994-95 paikkeilla...?

• kunnon mies kirjoitti:

kun sun proffussa lukee "nettihöpöttänyt vuodesta 1991" niin muistelen että netti tällaisena kuin me sen tunnemme aloitteli vasta tuossa vuoden 1994-95 paikkeilla...?

Ennen julkista laajaa internetiä joka tosiaan levisi just suunnilleen -94 oli internet lähinnä yliopistojen ja muutamien muiden tahojen välinen systeemi. Vaikken opiskelija ollutkaan niin sain kaverini modeemitunnukset yliopistolle ja siellähän nettihöpötettiinkin sitten paljon. IRC oli olemassa vakavasti jo -89.

Jo ennen irkkiä käyttelin modeemia ja BBS-systeemeitä höpöttämiseen. Se nyt ei ehkä ole ihan "netti" silleen kuin se nykyään käsitetään mutta omana aikaan hyvinkin laaja forumi.

Yksi asia on varmaa ...

... Mikään ei ole oikeasti muuttunut :D

• Danskuu

ihminen ja mulla nää miespuoliset tuttavuudet koulineet, ettei kaikkee pitäis omin nokkine mennä korjailemaan, joten aika hyvin nykyään osaan soitella asian osaavat ihmiset paikalle, kuin et itse alan korjaa ja duunailee.

Tosin liikenteessä törmännyt liiaksi saakka miespuolisii, jotka tulee jeesaa auton kanssa vaikka niillä mitää hajuu asioista ole. Yritä siinä sitten päästä jatkaa matkaa, kun äijät arpoo keskenään mikä autossa on vikana.

• Aurinko79-

Sulla se on sitten ollut ihan toisinpäin ku mulla :) Mä otan autoon liittyvät tekniset avut kyllä ihan mielelläni vastaan, jos ne vaan on hyödyllisiä apuja. Mä osaan itse perushuollon, mutta siihenpä se jää ja ihan hyvä jos joku aidosti osaa auttaa, mutta tiedän tuon tunteen kun joku arpoo ja arpoo eikä siitä valmista tule...

• kunnon mies

ite kyl korjailen vain sellaisia mitä tiedän varmasti saavani korjatuksi omin voimin esim auton pissapojan pumpun vaihtaminen tms.

• Aurinko79-

siihen, että vain täytän sen pissapojan tarvittaessa.

• kaikki itse

koska kuiteskin joutusin remontteja sun muuta korjaileen jälkikäteen, kun muut on niin hutiloita tai eivät tee niinkuin kuuluu.

Tarvittava tieto hankitaan vaikka netistä/kirjastosta/käyttämällä "maalaisjärkeä" mutta henkilökohtaisia neuvoja ei paljon kysellä.

• Aurinko79-

etkö luota edes ammattilaisiin, missään asioissa?

• koska
        Aurinko79- kirjoitti:

etkö luota edes ammattilaisiin, missään asioissa?

ovat liian välinpitämättömiä ja kiireisiä, näin hommat jäävät puolitiehen tai vähää vaille valmiiksi.

Autotkin korjaan täysin itse, vaikka jotkut sanovat että se ei ole mahdollista kehittyvän tekniikan takia. Silti ne kulkee ja on priima kunnossa, aina.

Ja minulla on samanlainen ajattelu tapa kuin tuossa joku mainitsi aiemmin, että kaikki asiathan on tehnyt joku ihminen, miksi olisin huonompi kuin joku toinen, enkä muka pystyisi samaa tai jopa parempaan.

• ei oo sitä tarvittavaa tietoa ja taitoa, ni oppiihan sen siinä tekiessä.

Teettää sitte toisella kertaa ammattilaisella, ku on ensin tajunnu kuin vaikeeta se sen tekeminen oikein onkaan.

• muttaku

kaikessa tekemisessä hauskinta on aina se opettelu, kunhan ei vaan tule liian kalliiksi.

• Aurinko79-

säkin olet sitkeä yrittäjä ainakin alkuun :)

• muttaku kirjoitti:

kaikessa tekemisessä hauskinta on aina se opettelu, kunhan ei vaan tule liian kalliiksi.

Ja asennuskaljaa päälle. *kippis*

Mutta kahta kertaa ei viitti samaa hommaa opetella, jos se ei omalta tunnu.

• Aurinko79- kirjoitti:

säkin olet sitkeä yrittäjä ainakin alkuun :)

Akanki luovutin kymmenen vuoden yrittämisen jälkeen ammattiaviomiehelle.

(voi helevetti=D)

• Aurinko79-
        relaxed_eyes kirjoitti:

Akanki luovutin kymmenen vuoden yrittämisen jälkeen ammattiaviomiehelle.

(voi helevetti=D)

Mä oon aina miettiny et mihin sitä yrittänyttä ei laiteta, mutta ilmeisesti tuo sananlasku vois sopia tähän... :)

Mä haen nyt siiderin ja alan miettimään, mitä mä voisin ite yrittää alkaa tekeen täällä kämpässäni. Mulla alkaa pukkaamaan jotain kevätvillitystä ja sen myötä joku ihme uudistuksentarve...

• sarvikuonokas

olen tyhmä enkä osaa..

kun ei apua ole lähellä.. teen itse

aina jos on mahdollista olla laiska ja joku toinen saa hyvän mielen siitä että auttaa ja on tarpeellinen niin toki suon sen hänelle :)

• Aurinko79-

Sä ajattelet toisen hyvää mieltä tässäkin :)

• sarvikuonokas
        Aurinko79- kirjoitti:

Sä ajattelet toisen hyvää mieltä tässäkin :)

Luistan jos mahdollista... varsinkin ku ei voi hävitä mitään :)

• Aurinko79-
        sarvikuonokas kirjoitti:

Luistan jos mahdollista... varsinkin ku ei voi hävitä mitään :)

Laiskuus on suurempi motiivi ;)

On mullakin kyllä asioita, joissa tuo pätee ihan satavarmasti. En vaan tykkää tehä jotain asioita, joten jos vaan joku mielellään sen tekee niin luovutan homman hänelle.

• sarvikuonokas
        Aurinko79- kirjoitti:

Laiskuus on suurempi motiivi ;)

On mullakin kyllä asioita, joissa tuo pätee ihan satavarmasti. En vaan tykkää tehä jotain asioita, joten jos vaan joku mielellään sen tekee niin luovutan homman hänelle.

Lisäksi olen huono purnaamaan vastaan.. jos joku tarjoaa apuaan niin antaa auttaa..

• Aurinko79-
        sarvikuonokas kirjoitti:

Lisäksi olen huono purnaamaan vastaan.. jos joku tarjoaa apuaan niin antaa auttaa..

Jos joku kerran haluaa auttaa, niin saahan se toki auttaa. Tai no mulla joskus tulee jotain kakaramaisia "minä itte"-hetkiä, mutta niistä pääsee nopeasti yli :)

• sarvikuonokas
        Aurinko79- kirjoitti:

Jos joku kerran haluaa auttaa, niin saahan se toki auttaa. Tai no mulla joskus tulee jotain kakaramaisia "minä itte"-hetkiä, mutta niistä pääsee nopeasti yli :)

Ja on mul sit jos pyydetään auttamaan tai kattomaan niin väkisin väännän..

eräs tyttö kerran pyys katsomaan konettaan ku ei toiminu oikeen.. En ihan ollut perillä mutta pari tunnin pituista puhelua omalla puhelimella ja 3h myöhemmin sain sen toimimaan..

tyttö: "Ei tää nyt niin tärkeetä ole"

minä: "Joo ei toi nyt niin.. ihan kiva ku oppi itsekin"

arki-ilta ja klo oli 24

• Aurinko79-
        sarvikuonokas kirjoitti:

Ja on mul sit jos pyydetään auttamaan tai kattomaan niin väkisin väännän..

eräs tyttö kerran pyys katsomaan konettaan ku ei toiminu oikeen.. En ihan ollut perillä mutta pari tunnin pituista puhelua omalla puhelimella ja 3h myöhemmin sain sen toimimaan..

tyttö: "Ei tää nyt niin tärkeetä ole"

minä: "Joo ei toi nyt niin.. ihan kiva ku oppi itsekin"

arki-ilta ja klo oli 24

Tyttö oli takuulla ilonen saamastaan avusta.

Ootko sä koskaan tehny mitään oikeasti ilkeää? :) Siis sun pahin äidille sanottu asiakin oli "joojoo".

• sarvikuonokas
        Aurinko79- kirjoitti:

Tyttö oli takuulla ilonen saamastaan avusta.

Ootko sä koskaan tehny mitään oikeasti ilkeää? :) Siis sun pahin äidille sanottu asiakin oli "joojoo".

on enemmän siinä mitä jätän tekemättä.

Ja varmasti olen sanonut äidilleni pahempiakin asioita mutta 5min miettiminen ei tuottanut tuon ihmeellisempää tulosta :)

• Aurinko79-
        sarvikuonokas kirjoitti:

on enemmän siinä mitä jätän tekemättä.

Ja varmasti olen sanonut äidilleni pahempiakin asioita mutta 5min miettiminen ei tuottanut tuon ihmeellisempää tulosta :)

ja tosiaan tehdä sellaista, mitä ei koskaan uskonut tekevänsä. Ei sen tarvitse olla mitään järjetöntä, mutta se, että uskaltaa astua oman mukavuusalueen ulkopuolelle, antaa aikamoiset fiilikset :)

Jos sä tuota "joojoo":ta jouduit miettimään 5min, niin tuskin sä mitään kovin pahaa oot äidillesi sanonut, vaikka tottakai sitä joskus kiukuspäissään saattaa jotain päästääkin. Aika hienoa...

• Neiti.21
        Aurinko79- kirjoitti:

ja tosiaan tehdä sellaista, mitä ei koskaan uskonut tekevänsä. Ei sen tarvitse olla mitään järjetöntä, mutta se, että uskaltaa astua oman mukavuusalueen ulkopuolelle, antaa aikamoiset fiilikset :)

Jos sä tuota "joojoo":ta jouduit miettimään 5min, niin tuskin sä mitään kovin pahaa oot äidillesi sanonut, vaikka tottakai sitä joskus kiukuspäissään saattaa jotain päästääkin. Aika hienoa...

ei sanota pahasti :)

"mutta se, että uskaltaa astua oman mukavuusalueen ulkopuolelle, antaa aikamoiset fiilikset :)"

Tän mä kyllä allekirjotan, kun vaan muistais tuon itsekkin. Mä en ole mikään superkiltti mutta joissain asioissa ja joidenkin ihmisten parasta mä ajattelen liikaa oman parhaan vaihtoehdon kustannuksella. Eikä ne aina ole ihan pieniä juttuja. Mutta kai se sitten tasapainoittaa vähän tätä mun äkkipikaista ja jääräpäistä luonnetta :P

Tuo alkuperäinen aihe pisti naurattaan kun täällä tämä 2vuotias pieni mies alkaa olla just tuolla "minä itte"-asenteella. Niinhän nuo tenavat kai yleensäkkin,sukupuolesta riippumatta mutta just ennen tähän istumista taisteltiin siitä,että saako poika itte keittää puuronsa :D Se alkaa meneen jo vähän liian pitkälle.

Mä kyllä ihan mielelläni annan muiden tehdä sellaset hommat mitä itse en osaa. Huvittaa nähdä aina se reaktio mikä miehessä tapahtuu kun siltä kysyy,että osaisitko sä auttaa mua tässä.. "No kyllähän minä!" ja rinta rottingilla jeesaamaan :D Lopputulos vaan ei välttämättä siltikään ole aina ihan toivottu.. :P ..niin ja kun niiden käyttöohjeiden vilaisukin on miehille niin kielletty juttu.

• Aurinko79-
        Neiti.21 kirjoitti:

ei sanota pahasti :)

"mutta se, että uskaltaa astua oman mukavuusalueen ulkopuolelle, antaa aikamoiset fiilikset :)"

Tän mä kyllä allekirjotan, kun vaan muistais tuon itsekkin. Mä en ole mikään superkiltti mutta joissain asioissa ja joidenkin ihmisten parasta mä ajattelen liikaa oman parhaan vaihtoehdon kustannuksella. Eikä ne aina ole ihan pieniä juttuja. Mutta kai se sitten tasapainoittaa vähän tätä mun äkkipikaista ja jääräpäistä luonnetta :P

Tuo alkuperäinen aihe pisti naurattaan kun täällä tämä 2vuotias pieni mies alkaa olla just tuolla "minä itte"-asenteella. Niinhän nuo tenavat kai yleensäkkin,sukupuolesta riippumatta mutta just ennen tähän istumista taisteltiin siitä,että saako poika itte keittää puuronsa :D Se alkaa meneen jo vähän liian pitkälle.

Mä kyllä ihan mielelläni annan muiden tehdä sellaset hommat mitä itse en osaa. Huvittaa nähdä aina se reaktio mikä miehessä tapahtuu kun siltä kysyy,että osaisitko sä auttaa mua tässä.. "No kyllähän minä!" ja rinta rottingilla jeesaamaan :D Lopputulos vaan ei välttämättä siltikään ole aina ihan toivottu.. :P ..niin ja kun niiden käyttöohjeiden vilaisukin on miehille niin kielletty juttu.

Kuulostaa siltä, että sun pojalla on kova tarve itsenäistyä ja ihan hyvähän se on, mutta jos nyt tosiaan hetken vielä odottelis ennenku antais puuron keittämisen pojan vastuulle :)

Tuo oli muuten hyvin sanottu noista käyttöohjeista. Mun ystävä on töissä teknisessä asiakaspalvelussa ja se kertoo, kuinka sinne soittaa usein miehiä, jotka ovat onnistuneet tekemään asiat päin honkia. Usein selviää, ettei käyttöohjekirjaa ole avattukaan... :)

Oman mukavuusalueen ulkopuolelle on tosiaan aina välillä hyvä astua. Se antaa usein vähän uutta perspektiiviä asioihin :)

• rusalkaa

Eroaa siitä, että 'minä itte osaan tehä'. mulla on ongelma, etten luota omiin taitoihini. Nyt olen ajatellut, että asia kerrallaan ja silleen mennään eteenpäin, että ite teen.

Esimerkki: Ei tarvia mitään rautalankoi saunan oven aspeissa, kun moskalla hakkaan aspit silleen, ettei ne hakaset lähe rynkyttämällä auki.

Mun motto: Järjen käyttö sallittu. Tään sanominen on loukannut joitain henkilöitä. Sitä heittäydytään lapsen tasolle, kun oikeen halutaan toiselle osottaa mieltä: sano sitte, kun kerta tiät kaiken.

Ajatus pitää olla mukana, kun jotain tehdään. Ei riitä, että tekemisellä pyrkii osoittamaan jotain.

Vituttaa semmoset miehet, jotka isoon ääneen hölisee kaikenlaista, mutta se tekeminen on sitten jotenkin pientä ja avutonta.

• Aurinko79-

Mä oon ehdottomasti samaa mieltä tuosta että järjen käyttö on sallittu tässäkin. Muutaman kerran oon nähny sen järjen unohtuvan ja uhman astuvan tilalle...

Nyt täytyy jälleen tunnustaa oma tietämättömyys, mutta mitä on aspit? Hemmetti ku mulla ei oo tällanen sanasto hallussa...

• et sie osaat sen ;)

Paljos kello? . . . oho

• Aurinko79-

Ihme yökukkuja :) Tai siis aamukukkuja... Mitenpäin sen nyt haluaa ajatella :)

Pitääkö tuo sun viesti tulkita siten, että sä luotat myös toisten osaavan tehdä asioita, ettet väkisin lähde tekemään itse? :)

• Marie-Cecile

Miesvaltaisella alalla kun on, niin olen usein miettinyt, että johtuuko se, että mistään ei ole minkäänlaisia manuaaleja (ainakaan kunnollisia), siitä, että insinöörimiehet kokevat, että kaikkia teknisiä vempeleitä tms. pitää osata käyttää/tehdä vaikka ekaa kertaa tekee, koska mies osaa ne jutut jo sen takia että on mies. Vai onko tuo asenne tullut siitä, että niitä manuaaleja ei ole ja on joutunut opettelemaan ne asiat kokeilemalla ja sitten siitä on tullut tapa.

• tekiä ÄIJÄT

ei tarvi manuaaleja!!!!

Hommat hoidetaan kokemuksella eikä manuaaleilla!

• Marie-Cecile
        tekiä ÄIJÄT kirjoitti:

ei tarvi manuaaleja!!!!

Hommat hoidetaan kokemuksella eikä manuaaleilla!

Hommat hoidetaan kokemuksella, sillä ei ole väliä, että kokemus ei ole sieltä mitä ollaan tekemässä/opettelemassa/tuhoamassa, koska on kokemusta. :D

PS. Minä en ole äijä ja kovin mielellään opettelen asioita jonkinlaisella ohjauksella, kuten manuaalin kanssa. :)

Ketjusta on poistettu 20 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Voisin jopa maksaa että saisin nähdä sut mies

Miten helvetissä joku voi olla tollanen kotihiiri. Edes mä en ole noin paha ku sä! Miten sua voi ikinä edes nähdä ?
      Ikävä
      59
      1194
    2. Tumman vihreä mercedes

Mikä se on tuo kylää ympäri ajava vihreä mercedes, takakontti tärisee kuin hullu ja välillä kylän juoppojakin kuskailee,
      Hyrynsalmi
      11
      860
    3. Miksi tällainen pelottaa ja aiheuttaa joillakin ärtymystä?

"Sitoudun ystävien ja kollegoiden kanssa puuttumaan seksistisiin vitseihin ja vähättelyyn. Sanon ääneen, kun jokin ei ol
      Maailman menoa
      75
      795
    4. Rakastan sinua

Päivä päivältä enemmän 🥰 Miehelle.
      Ikävä
      53
      634
    5. Käyttäkää kumia kajaanilaisten naisten kanssa

Elkää ottako riskiä ilman kumia kun saattaa käydä niin että sinusta tuleekin isä lapselle ja elättäjä molemmille.
      Kajaani
      83
      623
    6. Pakkomielle

Tahdon pyytää anteeksi, että olen kaivannut sinua kaikki nämä vuodet ja olet ollut minulle pakkomielle. Nyt on aika pääs
      Ikävä
      46
      554
    7. Tunnusmerkkejä Kaivatulle

Jotain mistä toinen tunnistaa. Täällä vaalea nainen kaipaa miestä jolla vaaleat hiukset ja asuu maalla. Pelataanko kortt
      Ikävä
      33
      537
    8. Oletko nainen enää täällä?

En ole tunnistanut kirjoituksiasi hetkeen. Ainoastaan yhdessä neutraalissa ketjussa, missä ei ollut kyse tunteista. Hyv
      Ikävä
      36
      524
    9. Hurmasit sitten minut

kauneudellasi nainen ja kun sait minut rakastumaan itseesi muutuit ihan porsaaksi etkä välitä vartalostasi enää yhtään.
      Ikävä
      43
      503
    10. Tietysti olen varovainen,

ei kaikki ole pelkkää epävarmuutta. En halua sotkea mitään, enkä aiheuttaa kenellekään hankaluuksia. Ja luulen että ehkä
      Ikävä
      40
      501
    Aihe