Puolustatko kaveriasi

kysymyksiä

myös fyysisesti jos joku käy yllättäen hänen kimppuunsa eli menetkö väliin?

Kuuluuko naisen puolustaa miespuolista kaveriaan fyysisesti?

Minun mielestäni kyllä.

63

1693

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Aurinko79-

Onneks mulla ei ole kovinkaan herkästi tappeluun ajautuvia ystäviä, mutta pari kertaa oon mennyt väliin naispuolisten ystävieni tappeluun. En mä pysty kattomaan kun kaks naista on toistensa tukassa kiinni ja repii toisiaan kiljuen ja huutaen... Karseeta touhua.

Miesten väliin oon mennyt myös muutaman kerran, mutta ne oli tuntemattomia. En oo koskaan nähnyt yhdenkään tutun miehen tappelevan kunnolla, muutaman uhoamistilanteen kylläkin mutta en ihan tappeluita.

Jotain itsesuojeluvaistoa on kuitenkin hyvä omata ennenkuin puuttuu tappeluihin. Mä en kuvittele itsestäni niin paljoa, että kykenisin fyysisesti laittamaan ojennukseen mitään porukkatappeluita, mutta vähintä mitä voi tehdä, on hälyttää poket, poliisit tms. paikalle.

• Me olemme jo niin vanhoja kääkkiä, etten muista enää, milloin olisi ollut tarpeen nyrkkiä näyttää kellekään. Mutta jos jostain käsittämättömästä syystä moinen tilanne tulisi, niin mikäs siinä sitten.

Naisen ei kuulu puolustaa muita fyysisesti. Siinä voi käydä hullusti ja siksi toisekseen siitä harvemmin on mitään suurempaa hyötyä. Tai no voihan se hämminkiä aiheuttaa.

• kysymyksiä

naiset ovat pienikokoisia ja miehet suuria?

Ehkä ne taistelut ovat enemmän nuorison heiniä ja minun tuntemani tytöt ovat hyvinkin puolustustahtoisia.

• kysymyksiä kirjoitti:

naiset ovat pienikokoisia ja miehet suuria?

Ehkä ne taistelut ovat enemmän nuorison heiniä ja minun tuntemani tytöt ovat hyvinkin puolustustahtoisia.

Aivan, ylensä miehet ovat suurempia ja vahvempia kuin naiset. Kaveripiiriini ei kuulu ensimmäistäkään pientä ja hintelää miestä, jolla olisi suuri ja vahva nainen.

Nakkikioskinahistelukin lopetettiin jo kauan sitten. Sitä en epäile yhtään, etteivätkö naiset olisi puolustustahtoisia. Cat-fighteja näkee aina silloin tällöin taksijonossa. Mutta että pieni nainen kävisi suuren miehen kimppuun puolustaaksen miespuolista kaveriaan? Tuo on vielä näkemättä...

• Danskuu
        Ratikkakuski kirjoitti:

Aivan, ylensä miehet ovat suurempia ja vahvempia kuin naiset. Kaveripiiriini ei kuulu ensimmäistäkään pientä ja hintelää miestä, jolla olisi suuri ja vahva nainen.

Nakkikioskinahistelukin lopetettiin jo kauan sitten. Sitä en epäile yhtään, etteivätkö naiset olisi puolustustahtoisia. Cat-fighteja näkee aina silloin tällöin taksijonossa. Mutta että pieni nainen kävisi suuren miehen kimppuun puolustaaksen miespuolista kaveriaan? Tuo on vielä näkemättä...

pienempi koko ei suinkaan aina tarkoita, että olisi heikompi tai suurempi koko, että olisi vahvempi jne...

• Danskuu kirjoitti:

pienempi koko ei suinkaan aina tarkoita, että olisi heikompi tai suurempi koko, että olisi vahvempi jne...

No eihän se tietenkään aina niin ole. Mutta täytyy pienen naisen aikamoinen Karate-Kid olla, että siitä tosipaikassa olisi vastusta päätä pidemmälle miehellä. Naisilla tosin on joskus, etenkin humalassa, suuret luulot itsestään.

Onhan näitä surullisia tapauksia joskus muinoin nähty, että nainen on mennyt poikaystävänsä ja jonkun ventovieraan nahistelun väliin ja saanut siinä hötäkässä nenänsä kipeäksi. Olen joskus moisesta joutunut sivustaseuraajana antaaan poliisille lausunnonkin.

• Danskuu
        Ratikkakuski kirjoitti:

No eihän se tietenkään aina niin ole. Mutta täytyy pienen naisen aikamoinen Karate-Kid olla, että siitä tosipaikassa olisi vastusta päätä pidemmälle miehellä. Naisilla tosin on joskus, etenkin humalassa, suuret luulot itsestään.

Onhan näitä surullisia tapauksia joskus muinoin nähty, että nainen on mennyt poikaystävänsä ja jonkun ventovieraan nahistelun väliin ja saanut siinä hötäkässä nenänsä kipeäksi. Olen joskus moisesta joutunut sivustaseuraajana antaaan poliisille lausunnonkin.

monestihan nämä dokailevat rähisijä miehet ovat vellihauiksia eli todella heikkoja fyysisesti ja henkisesti vielä heikompia, koska joutuvat kännitappeluihin. (henkisesti ja fyysisesti vahvan ei tarvitse kännissäkään rähjää)

Kokemuksen syvällä rinta äänellä voinen sanoa, että tasaisesti päätä pidemmistä dokumiehistä, tosipaikassa ei ole vastusta ja naisen ei tarvitse olla karate-kid suinkaan.¨

Tietysti jos se päätä pidempi dokumies on ollut vuosia esim.raksalla duunissa, niin sillä jo on voimaa ja sieltä suunnalta tulee paljon tappelun haluisia dokaajia.

• salinaisten
        Danskuu kirjoitti:

monestihan nämä dokailevat rähisijä miehet ovat vellihauiksia eli todella heikkoja fyysisesti ja henkisesti vielä heikompia, koska joutuvat kännitappeluihin. (henkisesti ja fyysisesti vahvan ei tarvitse kännissäkään rähjää)

Kokemuksen syvällä rinta äänellä voinen sanoa, että tasaisesti päätä pidemmistä dokumiehistä, tosipaikassa ei ole vastusta ja naisen ei tarvitse olla karate-kid suinkaan.¨

Tietysti jos se päätä pidempi dokumies on ollut vuosia esim.raksalla duunissa, niin sillä jo on voimaa ja sieltä suunnalta tulee paljon tappelun haluisia dokaajia.

vastalauseita joissa kiistellään marginaalitapauksista. Itsepuolustuslajeja ja jatkuvaa salitreeniä harrastava nainen voi pärjätä tappelussa miehelle mutta 9/10 tapauksista mies vie naista vaikka pelkällä vasurilla. Mies on luonnostaan fyysisesti vahvempi sukupuoli.

• Taisto Tuomittu
        salinaisten kirjoitti:

vastalauseita joissa kiistellään marginaalitapauksista. Itsepuolustuslajeja ja jatkuvaa salitreeniä harrastava nainen voi pärjätä tappelussa miehelle mutta 9/10 tapauksista mies vie naista vaikka pelkällä vasurilla. Mies on luonnostaan fyysisesti vahvempi sukupuoli.

jos 165/60 nainen matsee 180/80 miehen kanssa niin lopputulos on selvä ellei nainen ole harrastanut vuosia jotain kamppailulajia

• sarvikuonokas

Kyllä varmaan..

mutta aika harvoin kukaan "yllättäen" hyppää kimppuun. Yleensä kahakka tarvitsee provosointia syntyäkseen... Jos on kerjännyt kahakkaa niin tapelkoot ihan itsekseen..

Lisäksi aika harva mies haluaa apua 1vs1 tilanteessa... Naisen avusta puhumattakaan

• Aurinko79-

on olleet miesten suhteen sellaisia, että pari tyyppiä hakkaa yhtä maassa makaavaa eli se on erittäin julmaa touhua :( Ei sitä pysty kattomaan puuttumatta mitenkään...

• sarvikuonokas
        Aurinko79- kirjoitti:

on olleet miesten suhteen sellaisia, että pari tyyppiä hakkaa yhtä maassa makaavaa eli se on erittäin julmaa touhua :( Ei sitä pysty kattomaan puuttumatta mitenkään...

Itselleni ei nyt ole tullut tuollaisia tilanteita eteen..

Aika lepposissa piireissä liikun.

Kerran kaveri alkoi rähisemään baarissa.. Kun 2 pokea talutti sitä huuli auki ulos niin suurin apu mitä multa sai oli nenäliina..

Mutta kuten sanoin. Eipä mitään ihmeellisiä kahakoita ole ollut.

• Aurinko79-
        sarvikuonokas kirjoitti:

Itselleni ei nyt ole tullut tuollaisia tilanteita eteen..

Aika lepposissa piireissä liikun.

Kerran kaveri alkoi rähisemään baarissa.. Kun 2 pokea talutti sitä huuli auki ulos niin suurin apu mitä multa sai oli nenäliina..

Mutta kuten sanoin. Eipä mitään ihmeellisiä kahakoita ole ollut.

Harvoin sitä on mitään kahakoita omien ystävien toimesta onneks ollut. Ne pari tappelua, mitä mun yhdellä naispuolisella ystävällä on ollut, on lähteneet toisen naisen aloitteesta (mä näin tilanteet)mutta tää mun ystävä osaa kyllä olla valitettavasti aikamoinen naarasleijona ärsytettynä eikä ainakaan peräydy tilanteesta vaan antaa takaisin samalla mitalla.

Tappelu on typerää touhua.

• sarvikuonokas
        Aurinko79- kirjoitti:

Harvoin sitä on mitään kahakoita omien ystävien toimesta onneks ollut. Ne pari tappelua, mitä mun yhdellä naispuolisella ystävällä on ollut, on lähteneet toisen naisen aloitteesta (mä näin tilanteet)mutta tää mun ystävä osaa kyllä olla valitettavasti aikamoinen naarasleijona ärsytettynä eikä ainakaan peräydy tilanteesta vaan antaa takaisin samalla mitalla.

Tappelu on typerää touhua.

Sit se on viel raskasta..

ei semmosta jaksa :)

• Aurinko79-
        sarvikuonokas kirjoitti:

Sit se on viel raskasta..

ei semmosta jaksa :)

Kuka sitä itseään tuommosen takia jaksaa rasittaa.

Ja eikös sullakin ollut ihan rapakunto ja kaikkea joten parempi pysyä vaan erossa :)

• sarvikuonokas
        Aurinko79- kirjoitti:

Kuka sitä itseään tuommosen takia jaksaa rasittaa.

Ja eikös sullakin ollut ihan rapakunto ja kaikkea joten parempi pysyä vaan erossa :)

No ku kerrankin ei tarttis urheilla niin ei sillon liikunta paljoo kiinnosta.. samasta syystä en katso urheilua telkkarista

• Aurinko79-
        sarvikuonokas kirjoitti:

No ku kerrankin ei tarttis urheilla niin ei sillon liikunta paljoo kiinnosta.. samasta syystä en katso urheilua telkkarista

Mun täytyy myöntää että mä jään kyllä koukkuun jos telkusta tulee taitoluistelua, esteratsastusta tai kuviouintia. Ralli ja jääkiekko koukuttaa myös jos niitä jää hetkeks tuijotteleen.

Mutta tuo on kyllä ihan ymmärrettävää, vähän sama kun vapaa-aikana ei jaksais töistä puhua ku siitä saa jaapatella päivät pitkät.

• Harvemmin ovat kaverit apuja tarvinneet...
      En muista kuin yhden tapauksen.
      Naiset pysykööt sivussa.

• kysymyksiä

Mutta jos naisella on vahva puolustusvietti ja kokee velvollisuudekseen puolustaa juuri sinua. :)

• kysymyksiä kirjoitti:

Mutta jos naisella on vahva puolustusvietti ja kokee velvollisuudekseen puolustaa juuri sinua. :)

Enkä mä nyt kauhean pahana pidä tuollaista käyttäymistä, kunhan se pysyy järjellisissä rajoissa.

• Mun kokemuksen mukaan naiset ovat pääsääntöisesti rauhotelleet, jos on jotain kähinää jonkun kanssa tullut. Eli, ovat vieneet siitä tilanteesta pois.

Varmaan niiden ajattelussa on jotain et, 'turpaas saat kuitenkin, et tuun nyt pois sieltä'. Eikä niitä kiinnosta katella sitä miehen morkkista seuraavaa kuutta viikkoa asiasta.

• Aurinko79-
        relaxed_eyes kirjoitti:

Mun kokemuksen mukaan naiset ovat pääsääntöisesti rauhotelleet, jos on jotain kähinää jonkun kanssa tullut. Eli, ovat vieneet siitä tilanteesta pois.

Varmaan niiden ajattelussa on jotain et, 'turpaas saat kuitenkin, et tuun nyt pois sieltä'. Eikä niitä kiinnosta katella sitä miehen morkkista seuraavaa kuutta viikkoa asiasta.

on nimenomaan se väkivallan välttäminen. Se on typerää ja pahimmassa tapauksessa siinä voi käydä todella huonosti. Mun mielestä voi yrittää edes rauhotella tilannetta ja pyrkiä siihen, että väkivallalta säästyttäisiin. Järki tietenkin mukana.

• kysymyksiä
        relaxed_eyes kirjoitti:

Mun kokemuksen mukaan naiset ovat pääsääntöisesti rauhotelleet, jos on jotain kähinää jonkun kanssa tullut. Eli, ovat vieneet siitä tilanteesta pois.

että seuraasi valikoituu naisia, joilla on vähäinen tahdonvoima?

• ...........................
        kysymyksiä kirjoitti:

Meinaatko, että nainen joka uskaltaa mennä tappelijoiden väliin rauhoittamaan/hakemaan pois, omaisi VÄHÄISEN tahdonvoiman?

Minusta sellainen on aika pirun rohkea. Pahimmassa tapauksessahan sitä saa itsekin turpiin. Ainakin pitää olla helvetin hyvä täydenhuudon/vittuilun kestävä/uhkailunkestävä.

• kysymyksiä kirjoitti:

En tajunnu?

• kysymyksiä
        ........................... kirjoitti:

Meinaatko, että nainen joka uskaltaa mennä tappelijoiden väliin rauhoittamaan/hakemaan pois, omaisi VÄHÄISEN tahdonvoiman?

Minusta sellainen on aika pirun rohkea. Pahimmassa tapauksessahan sitä saa itsekin turpiin. Ainakin pitää olla helvetin hyvä täydenhuudon/vittuilun kestävä/uhkailunkestävä.

mutta käsitin, että hänen tuntemansa naiset huutelisivat kauempaa että tuu pois sieltä, eivät siis mene väliin fyysisesti.

• ...................
        relaxed_eyes kirjoitti:

En tajunnu?

• kysymyksiä kirjoitti:

mutta käsitin, että hänen tuntemansa naiset huutelisivat kauempaa että tuu pois sieltä, eivät siis mene väliin fyysisesti.

Kädestä kiinni pitäen ne miehen tilanteesta pois ohjaavat.

Sitte taas on olemassa myös yllyttäjänaisia, nehän on sellasia jotka huutelevat kauempaa, että 'vedä turpaan sitä kusipäätä'.

• ...........................
        relaxed_eyes kirjoitti:

Sitte taas on olemassa myös yllyttäjänaisia, nehän on sellasia jotka huutelevat kauempaa, että 'vedä turpaan sitä kusipäätä'.

Baarissa töissä ollessa noi yllyttäjät/vittuilijat ei koskaan tajua, miksi nekin poistetaan, kun tappelu tulee. "En mä lyönyt", mutta minusta se nenäänsäkerjääjä/kiihottaja on monesti pahempi. Etenkin kun on vakiporukka, ja kun tiedetään, kenen pinna palaa kun tarpeeksi kiusaa - eikö se ole silloin myös päänaukojan vika?

• kysymyksiä
        relaxed_eyes kirjoitti:

siis puhutaan. Et ole nähnyt naisen tulevan konkreettisesti väliin estämään tappelua?

• ................... kirjoitti:

luin sen ja olen samaa mieltä sun kans. Se vaatii naiselta sitä rohkeutta, mutta myös viisautta. Ja mä sanon kyl sellasen asian, et jos mä oon kähinään jonkun kanssa ajautumassa ja jos nainen siihen väliin tulee, ni se on lähes varma paikka, että siihen naiseen jollain tasolla ihastun, vaikka se olis ihan tuntematon nainen.

• .................
        kysymyksiä kirjoitti:

siis puhutaan. Et ole nähnyt naisen tulevan konkreettisesti väliin estämään tappelua?

Olen tehnyt sitä - vapaa-ajalla, ja töissä.

Ja myös nähnyt (töissä etupäässä), myös miehiä. Voisi sanoa, että jopa pari vuotta seurannut suorastaan.

• kysymyksiä kirjoitti:

On nainen mut muutaman kerran taksiin taluttanu ja 'uhkaavasta' tilanteesta pois vienyt.

Ja olen muidenkin naisten miehiänsä pois tappelutilanteista vievän, mut olen nähnyt myös niitä yllyttäjäpissiksiäkin.

• kysymyksiä
        relaxed_eyes kirjoitti:

On nainen mut muutaman kerran taksiin taluttanu ja 'uhkaavasta' tilanteesta pois vienyt.

Ja olen muidenkin naisten miehiänsä pois tappelutilanteista vievän, mut olen nähnyt myös niitä yllyttäjäpissiksiäkin.

eri kieltä.

• ..................
        relaxed_eyes kirjoitti:

jep, usein tappelun estää juuri se, että on joku selväjärkinen (selvä???) kaveri tai seurustelukumppani mukana: sekä naisilla että miehillä. Ne on aika tehokkaita rauhoittajia monesti - ehkä tuntevat ko. ihmisen, ja siksi osaavat oikeat sanat ja otteet.

Naisetkin tappelevat aika hanakasti päissään. ;)

• relaxed_eyes kirjoitti:

...siis tuota ennaltaehkäisevää työtähän ne tekee enimmäkseen ja se on ihan hyvä, että tekevät. Mutta silloin kun on totaalinen rähinä päällä, niin kaikkien kannalta on parempi, että naiset pysyis parin metrin etäisyydellä.

Kumma juttu tuo vanhuus, kun krapulat ja morkkikset pahenee ja pitenee. Nuorena sällinä krapula katos seuraavaan iltaan mennessä ja morkkis seuraavaan viikonloppuun mennessä. Nyt krapula kestää vuorokauden tai pari ja morkkis kuukauden tai pari.

• ...................
        kysymyksiä kirjoitti:

eri kieltä.

epäilemättä eri kieltä, ja ainakin kun et sano muuta kuin "eri kieltä" niin on tosiaankin vaikea ymmärtää siitä mitä sanot/tarkoitat.

• kysymyksiä
        ................... kirjoitti:

epäilemättä eri kieltä, ja ainakin kun et sano muuta kuin "eri kieltä" niin on tosiaankin vaikea ymmärtää siitä mitä sanot/tarkoitat.

muu ketjuun vastannut, ei tämä muille ole ollut epäselvä kysymys.

• kysymyksiä kirjoitti:

en ottanutkaan kantaa ap-kysymykseen, vaan kerroin sen mitä tuli mieleen Rikun kommentista.

Eli, olisko mun pitänyt vastata sun kysymykseen eka, ennekuin mullon lupa kommentoida muiden vastauksia? Jos niin, ni pahoittelen asiaa, en tiennyt tälläisen säännön olemassaolosta.

• Richartti kirjoitti:

...siis tuota ennaltaehkäisevää työtähän ne tekee enimmäkseen ja se on ihan hyvä, että tekevät. Mutta silloin kun on totaalinen rähinä päällä, niin kaikkien kannalta on parempi, että naiset pysyis parin metrin etäisyydellä.

Kumma juttu tuo vanhuus, kun krapulat ja morkkikset pahenee ja pitenee. Nuorena sällinä krapula katos seuraavaan iltaan mennessä ja morkkis seuraavaan viikonloppuun mennessä. Nyt krapula kestää vuorokauden tai pari ja morkkis kuukauden tai pari.

Olipa hyvin sanottu.

• kysymyksiä
        Richartti kirjoitti:

maine, jos nainen syöksyy väliin?

• kysymyksiä kirjoitti:

Vastaan kuitenkin.

Siinä kohtaa, kun nainen ottaa ja tekee juuri tätä ennaltaehkäisevää työtä, eli taluttaa pois siitä tilanteesta, tai mahdollisesti jo ennen tilanteen syntymistä uhkaavaksi, ni ottaahan se päähän, ku toiselle pitäis saada näyttää. Mutta, sitten kun nainen siitä tilanteesta on pois ohjannut ja sitä istutaan vaikka siinä taksissa kahden kesken, ennenkuin mitään rähinää kenenkään kanssa edes oli kerennyt alkaa, ni se on ihan sama sen maineen menetyksen kannalta, mutta arvostus naista kohtaan kasvaa entisestään.

Koska se osoittaa naiselta melkoista viisautta siinä suhteessa, että se näkee jo etukäteen, että tilannetta ei ole pakko katsoa loppuun saakka tai mihin se on mahdollisesti johtamassa, koska eihän niistä ikinä mitään hyvää seuraa.

• kysymyksiä
        Richartti kirjoitti:

tuota "ennaltaehkäisyä", aivan kuin kaikki tappelut syntyisivät tooodeeelllaaa hiiittaaaassstttiii.

• baarista
        kysymyksiä kirjoitti:

• baarista
        baarista kirjoitti:

Siis oikeasti "viisastelija" oli ainut, joka ei puhunut, koska hän alkoi puhua aiheesat, että minä tai RE ei puhuta aiheesta. :DDD

• kysymyksiä kirjoitti:

tuota "ennaltaehkäisyä", aivan kuin kaikki tappelut syntyisivät tooodeeelllaaa hiiittaaaassstttiii.

...ollaan hitaita, kun mitä sivusta oon seurannut niin täällä päin kossit ruukaavat soittaa suuta yms. minuutista-tuntiin ennen kuin alkaa käsirysy, painimatsi tms. Siinä on aina enemmän tai vähemmän aikaa rauhoittaa tilanne ennen kuin läski alkaa tummumaan.

• kysymyksiä kirjoitti:

...siinä vaiheessa, kun suunsoittaminen alkaa.

• Aurinko79-
        Richartti kirjoitti:

...ollaan hitaita, kun mitä sivusta oon seurannut niin täällä päin kossit ruukaavat soittaa suuta yms. minuutista-tuntiin ennen kuin alkaa käsirysy, painimatsi tms. Siinä on aina enemmän tai vähemmän aikaa rauhoittaa tilanne ennen kuin läski alkaa tummumaan.

Harvoinpa ne kahinat ihan sekunnissa syntyy. Silloin on kyse kyllä jo jostain mielipuolisen yllättävästä päällekarkauksesta, mutta useimmitenhan tappelut alkaa jostain jonninjoutavasta suunsoitosta ja siinä on paljon mahdollisuuksia lähteä pois tilanteesta.

• kysymyksiä
        Aurinko79- kirjoitti:

Harvoinpa ne kahinat ihan sekunnissa syntyy. Silloin on kyse kyllä jo jostain mielipuolisen yllättävästä päällekarkauksesta, mutta useimmitenhan tappelut alkaa jostain jonninjoutavasta suunsoitosta ja siinä on paljon mahdollisuuksia lähteä pois tilanteesta.

teillä on asiantuntemusta pohjalaisten tappelukäytänteistä ja on mielenkiintoista kuulla siitä lisääkin.

• Aurinko79-
        kysymyksiä kirjoitti:

teillä on asiantuntemusta pohjalaisten tappelukäytänteistä ja on mielenkiintoista kuulla siitä lisääkin.

Aivan samanlaista uhoa ja harkitsematonta käyttäytymistä siinä on paikasta huolimatta tapahtuipa se sitten pohjanmaalla tai Miamissa.

Pointti oli siinä, että useimmiten tilanteesta voi lähteä pois, jollei jää räksyttämään takaisin.

• kysymyksiä
        Aurinko79- kirjoitti:

Aivan samanlaista uhoa ja harkitsematonta käyttäytymistä siinä on paikasta huolimatta tapahtuipa se sitten pohjanmaalla tai Miamissa.

Pointti oli siinä, että useimmiten tilanteesta voi lähteä pois, jollei jää räksyttämään takaisin.

Joka paikassako juuri noin?

• Aurinko79-
        kysymyksiä kirjoitti:

Joka paikassako juuri noin?

En usko, että motiivit tappeluun eroa niin paljon oltiinpa sitten missä päin maailmaa tahansa. Typerää uhoa, näyttämisen halua ja oman pahan olon purkua se taitaa olla ihan universaalisti.

Mitään faktatietoa mulla ei aiheesta ole, joten luonnollisestikaan en voi sanoa miten asia absoluuttisesti on.

• kysymyksiä kirjoitti:

Ei pohjanmaalla ketään yllytetä 'koskaan' enää tappelemaan, täällä ihmiset tietävät ne seuraukset mitä siitä siitä yllättämisestä ja periksiantamattomuudesta aiheutuu jo pelkästään historiallisista syistä.

Päinvastoin. Kuka tahansa, joka on selvinpäin ja selväjärkisenä täällä tilanteessa, tai jopa vain sivusta seuraajana, josta on mahdollisuus muodostua yhteenotto, ni ottaa ja vie sen yhden tyypin siitä vain sivummalle. Niin, minäkin teen, jos tuttujen tai puolituttujen nään kännipäissään sellaseen tilanteeseen olevan joutumassa. Ja näin mahdollinen tappelu on 'parissa minuutissa' ohitettu ja mielet leppyneet, mut jos tappelu kerkee alkaa ja nyrkki heilua, ni siihen vaaditaankin jo tyhjäpäisyyttä, että siihen väliin menee, eikä kiista sillä tappelulla ratkea, päinvastoin - pahenee vain.

Tässä myyttiä ja todellisuutta v:lta -78 ja tämänkin teosta on aikaa jo melkein 30 vuotta, jotta maailma muuttuu joka suhteessa, jossainpäin maailmaa väkivaltasemmaksi, jossainpäin maailmaa ne ajat on jo eletty ja niitä pyritään välttämään seuraukset tietäen:

http://www.youtube.com/watch?v=IumUIrbjcPs

• Hossi

Kyllä. Kaveria täytyy puolustaa mielummin kuitenkin siten et mahdollisen tappelun pystyisi estämään. Tappeleminen on typerää.

Nainen voi ottaa sit osaa jos äijästä loppuu suorituskyky kesken ja touhu alkaa näyttään siltä et tarvitsee apua.

• kysymyksiä

miehekäs vastaus.

• Hossi
        kysymyksiä kirjoitti:

miehekäs vastaus.

Hädässä olevaa autetaan niillä keinoilla mitä käytettävissä on, jos ei muu auta ku lentopallomaila ni sit ???

Kuitekin aina pitää muistaa se, et joka lyö takas aloittaa tappelun.

• -eräsmies-

kukin kykynsä mukaan.

• Papeete1

Itseasiassa mun yksi kaveri on ulkoistanut puolustuksensa mun harteille ;)

Olen aikas arhäkkä noissa puolustustilanteissa. Sellaista en tietenkään puolusta joka itse provosoi tappelua, ottakoon nekkuunsa mun puolesta kun kerran tahtoo. Olen puolustanut miespuolista kuin myös rauhoittanut joukkotappeluitakin (lähinnä sitä omaa porukkaa).

Töissä ollessa oli aina yhtä mielenkiintoista mennä väliin, mutta pakkohan se on vaikka välillä pelotti niin pirusti. Sen verran olen oppinut etten vieraampien tappeluihin mene väliin muuta kuin työn sanelemasta pakosta.

• Danskuu

ja tuntemattomienkin, varsinkin jos heikompaa sorretaan, en kykene seuraamaan tappeluita sivusta (itselläni ei kyllä pahemmin kavereita ole, jotka tappelu tilanteisiin joutuisivat) Siinä vaiheessa kun olen mennyt väliin, niin asioihin on muutkin ihmiset puuttuneet.

Tietenkin naisen kuuluu puolustaa/puuttua asioihin siinä missä miestenkin.

Mitä tuohon fyysisesti puolustamiseen tulee, niin en käytä fyysistä väkivaltaa jo syystäkin, että olen monia miehiä vahvempi (saattais tulla ongelmia jälkikäteen lain puolelta) Mun ylitse ei vaan helposti enää syöksytä toisten kimppuun, ei kumpikaan osapuoli tappelijoista. Todettu useampaan kertaan.

• firerose

En voisi vaan sivusta katsella,kuinka mun kaveria riepotellaan. Ei kuulu mun luonteeseeni jättää kaveria pulaan...

Olipa kyseessä mies tai nainen,niin puolustan parhaani mukaan. Mun mieheni kimppuun ,jos joku kävisi,niin ilman muuta menisin puolustamaan..

• vänkyrä-nainen

myös fyysisesti jos joku käy yllättäen hänen kimppuunsa eli menetkö väliin?

Mulla on 5-6 sellaista parempaa kaveria, ystävää siis, joita puolustaisin. Pari miestä ja loput naisia. En kyllä ihan kaikkien "kavereiden" takia väliin menisi.

Kuuluuko naisen puolustaa miespuolista kaveriaan fyysisesti?

Kuuluu ja tekisin sen enemmän kuin mielelläni, enkä pahemmin varmaan siinä tilanteessa miettisi seurauksia, joita siitä ehkä mulle koituisi. Fyysisellä voimalla en siinä pärjäisi, joten jonkun apuvälineen tarvisin, enkä tod. miettis siinä tilanteessa miten pahaa vahinkoa se aikaiseksi saa sille joka ystäväni kimppuun on käynyt.

Ei tollaisia tilanteita onneks oo eteen tullut, mut en kyllä kaveria koskaan jättäisi yksin oman onnensa nojaan.

Munkaan kimppuun ei oo fyysisesti koskaan käyty, mut henkisesti kylläkin ja kyllä kaverit on silloin olleet puolustamassa muakin, jopa vieraammatkin ihmiset.

• kuvitella................

En ole koskaan joutunut fyysisen väkivallan kohteeksi, enkä edes nähnyt sellaista tapahtuvan.

Vaikea kuvitella, miten toimisin tuossa tilanteessa...

M48...

• sirpamaikkarilta

Sanallisesti en välttämättä jos en ole kaverin kanssa samaa mieltä.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Uskaltaako tässä luottaa siihen että

Ehkä rakastetaan toisiamme?
      Ikävä
      101
      1021
    2. Tunnusmerkkejä Kaivatulle

Jotain mistä toinen tunnistaa. Täällä vaalea nainen kaipaa miestä jolla vaaleat hiukset ja asuu maalla. Pelataanko kortt
      Ikävä
      57
      979
    3. Oletko nainen enää täällä?

En ole tunnistanut kirjoituksiasi hetkeen. Ainoastaan yhdessä neutraalissa ketjussa, missä ei ollut kyse tunteista. Hyv
      Ikävä
      61
      830
    4. Miehen ja naisen ystävyys

Mitä järkeä on miehen ja naisen ystävyydessä jos toinen ajattelee toisesta enemmän= on rakastunut ja toivoo yhdessä oloa
      Ikävä
      144
      788
    5. Pidätkö itseäsi varattuna

Kaivatullesi?
      Ikävä
      65
      695
    6. Naisten top-5 red flagit

1. Feminismi: kertoo keskenkasvuisuudesta, välttää vastuuta tekemällä miehistä kestosyyllisen kaikkeen 2. Ylipaino: kiel
      Ikävä
      102
      553
    7. Pyydetään tiedonantoa "hyvinvointitalo"-hankkeen nykytilanteesta

ja aikataulusta. Odotetaanko uutta hallinto-oikeuden päätöstä. Hallinto-oikeushan antoi teknisenlautakunnan lupajaosto
      Pyhäjärvi
      89
      547
    8. 78
      541
    9. Rakastan sinua

Anteeksi että epäilin sinua.. ❤️
      Ikävä
      53
      527
    10. Mitähän meinaat

Vai meinaatko mitään kohtaamisen suhteen?
      Ikävä
      39
      518
    Aihe