(Rupesin tuossa vaan miettimään)
Lähdet viikon laskettelureissulle, niin minkäs verran pakkaat tavaraa mukaan?
Riittääkö?:
1) Lätkäkassi ja skimbakamat
2) Pari lätkäkassia, matkalaukku ja skimbakamat
3) Reppu ja ei skimbakamoja
4) Auton takakontti täynnä kamaa
En oikein jaksa enää uskoa, että naiset mukamas ronttaa matkoille enempi kampetta, kuin miehet.
Tarviitko auton takakontin tavaroillesi?
39
975
Vastaukset
- lompakon,
luottokortin, kännykän, auton ja avaimet. ehkä myös pieni selkäreppu henk.koht tavaroille.
lasketteluvarusteet on jääneet 80-luvulle, niitä ei siis voi ottaa mukaan.
samariinia ja buranaa, jotta jaksaa viikon ryypätä. - la.ra
petivaatteet, pikkurinkka ja pari laatikkoviiniä. Sinne mahtuu vielä jonkun toisen vermeet, jos ruokaostokset sijoitetaan takapenkille.
Keskityn afterskihin. - -PB-
että lähtisin laskettelemaan: pakkaisin lämpimiä vaatteita viikoksi ja tarpeelliset hygieniatuotteet. Sukset sun muut vermeet vuokraisin paikan päältä ja todennäköisesti vielä lentäisin kohteeseen, ellei täällä jossain lähellä ole laskettelurinnettä jonne ajaa nopeampaa kuin lentää.
mä yksin lähtisin pohjoseen, ni ei siltikään edes se takakontti riittäis, vaan pitäis lähtee pakulla, koska kelkkakin pitää saada mukaan. Jos on enemmän porukkaa, ni pitää ottaa peräkärrykin. Eli, vastaus:
2) Pari lätkäkassia, matkalaukku ja skimbakamat ( lumilauta, laskettelusukset ja kelkka)- Kettulaatikossa
lähtee?
Jos on, niin ottaisin mukaan hypotermiahuovan, rommia ja muita ensiaputarvikkeita.pitäis viedä jonnekin erämaamökille nauttimaan. Mä oon sen muuten tääl joskus sanonu vielä tekeväni, tai jotain muuta vastaavaa. En vaan muista enää, että millon se oli...
- Kettulaatikossa
relaxed_eyes kirjoitti:
pitäis viedä jonnekin erämaamökille nauttimaan. Mä oon sen muuten tääl joskus sanonu vielä tekeväni, tai jotain muuta vastaavaa. En vaan muista enää, että millon se oli...
ei mulla ole mitään mökkejä ja erämaita vastaan, mutta pohjoista on.
Etelään kiitos. Kettulaatikossa kirjoitti:
ei mulla ole mitään mökkejä ja erämaita vastaan, mutta pohjoista on.
Etelään kiitos.Auringonpaiste, lumi vai se ajatus kylmästä?
- Kettulaatikossa
relaxed_eyes kirjoitti:
Auringonpaiste, lumi vai se ajatus kylmästä?
eksyt jonnekin saamarin tundralle, niin kuolo korjaa. Sudet, karhut, kinokset ja kylmyys. Lisäksi ne lappalaiset on jotain helvetin noitia.
Kuka perhana sinne haluaa? Kettulaatikossa kirjoitti:
eksyt jonnekin saamarin tundralle, niin kuolo korjaa. Sudet, karhut, kinokset ja kylmyys. Lisäksi ne lappalaiset on jotain helvetin noitia.
Kuka perhana sinne haluaa?Nyt sut pitäis kyllä ehdottomasti viedä kohtaamaan pelkosi(siis ennakkoluulosi).
>Kuka perhana sinne haluaa?
Sinä. Sua ei saa sieltä pois pidettyä, kun eka kerran vaan sut sinne saa.- la.ra
relaxed_eyes kirjoitti:
Nyt sut pitäis kyllä ehdottomasti viedä kohtaamaan pelkosi(siis ennakkoluulosi).
Sinä. Sua ei saa sieltä pois pidettyä, kun eka kerran vaan sut sinne saa.pakko myöntää. Lappihullu kuoriutui minustakin, mutta ei tunturin tai hiihtämisen takia, vaan se laulava järven jää...
la.ra kirjoitti:
pakko myöntää. Lappihullu kuoriutui minustakin, mutta ei tunturin tai hiihtämisen takia, vaan se laulava järven jää...
ja mikä etelänmaahullu säkin olet.
- la.ra
relaxed_eyes kirjoitti:
ja mikä etelänmaahullu säkin olet.
on kun sanot pelkkä 'hullu' vaan... Kjäh.
- Kettulaatikossa
relaxed_eyes kirjoitti:
Nyt sut pitäis kyllä ehdottomasti viedä kohtaamaan pelkosi(siis ennakkoluulosi).
Sinä. Sua ei saa sieltä pois pidettyä, kun eka kerran vaan sut sinne saa.olen ollut Rovaniemen korkeudella ja tappaessani mäkäräisiä laskin minuutteja että pääsen kotiin. Se oli karmeaa, aurinko ei laskenut ikuna ja joku länkisäärinen juoppo käppänä yritti tunkea käpälää hameen alle. Kotimatkalla näin vielä porokolarin.
Eli mua ei sinne hevillä saa. Kettulaatikossa kirjoitti:
olen ollut Rovaniemen korkeudella ja tappaessani mäkäräisiä laskin minuutteja että pääsen kotiin. Se oli karmeaa, aurinko ei laskenut ikuna ja joku länkisäärinen juoppo käppänä yritti tunkea käpälää hameen alle. Kotimatkalla näin vielä porokolarin.
Eli mua ei sinne hevillä saa.No kuka hullu Lappiin ny mäkäräisten aikaan menee?
Kuule, mä kerron sulle salaisuuden. Niitä mäkäräisiä ei oo Lapissa talvella.- Kettulaatikossa
relaxed_eyes kirjoitti:
No kuka hullu Lappiin ny mäkäräisten aikaan menee?
Kuule, mä kerron sulle salaisuuden. Niitä mäkäräisiä ei oo Lapissa talvella.mutta talvella taas on pirun pimeää ja helvetin kylmä. Ja ne susilaumat vaanii pikkuporoa.
Älä yritä, mä oon nähnyt sen Finnairin mainoksen ja tiedän kaiken. Kettulaatikossa kirjoitti:
mutta talvella taas on pirun pimeää ja helvetin kylmä. Ja ne susilaumat vaanii pikkuporoa.
Älä yritä, mä oon nähnyt sen Finnairin mainoksen ja tiedän kaiken.sä oot viltin alla siellä kylmästä tärisemässä?
- Kettulaatikossa
relaxed_eyes kirjoitti:
sä oot viltin alla siellä kylmästä tärisemässä?
ja 100% wool lukee tos viltin kulmassa...
Kettulaatikossa kirjoitti:
ja 100% wool lukee tos viltin kulmassa...
Emmä enää yritä käännyttää. Lapin lumon pelko ei oo kuitenkaan ees paha pelko.
Koita tarjeta.- Kettulaatikossa
relaxed_eyes kirjoitti:
Emmä enää yritä käännyttää. Lapin lumon pelko ei oo kuitenkaan ees paha pelko.
Koita tarjeta.kun on se viltti... Mut perhana kun säikähdän aina tuota Neumannia tuossa Imagen mainoksessa, hitto mikä kummitus!
Kettulaatikossa kirjoitti:
kun on se viltti... Mut perhana kun säikähdän aina tuota Neumannia tuossa Imagen mainoksessa, hitto mikä kummitus!
mainoksesta ny mahdat puhua? Töllöstä tulee toi homosarja just, eikä mul näy selaimessakaan mitään mainoksia.
- Kettulaatikossa
relaxed_eyes kirjoitti:
mainoksesta ny mahdat puhua? Töllöstä tulee toi homosarja just, eikä mul näy selaimessakaan mitään mainoksia.
kiitä onnees ettet nähnyt, sen verran karu oli.
- NevilleR
Vastaan 4)
Ja boksi vielä täyteen. No toki reissuun lähteekin 2 2 kokoonpano, mutta mitäs sitä tyhjää tilaa edestakas kuskaamaan?
/Nev rinkkaan mahtuu tarvittavat vaatteet, viikon reissulle.
- Aurinko79-
Mä pakkaan mukaan ensi viikon talvilomalle ison kassin lämmintä vaatetta ja sukset. Kyllä mä vähän ehkä hösään sen lähdön kanssa, mutta ei sitä millään saa montaa isoa laukkua mukaan johonki viikon matkalle jossa vietetään suurin osa ajasta lökäpöksyissä ja villapaidassa.
Mä oon vuosien saatossa oppinu minimoimaan tarvittavan tavaran vaikka enemmän mulla sitä silti on aina mukana jos vertaan esim exän tavaroihin. Vuosikaudet junassa kamppeiden raijaaminen opettaa kyllä priorisoimaan mitä on oikeasti tärkeää ottaa mukaan matkalle. - sarvikuonokas
Mutta vaatteisiin riittä 1 lätkäkassi, jonka tilasta puolet menee hiihto ja laskettelukamoihin..
Sit tietty laskettelu ja hiihtovälineet..
Perinteisesti 4 miehen laskettelureissulle ei ole meinannut farkku suksiboxi riittää.. - scale
-lasketteluvaatteet
-lämpökerrasto
-laskettelusormikkaat ja hanskat
-monot
-sukset & sauvat & pikaluistoo
-kypärä & laskettelulasit & huppu
-6 lyhyet kalsarit 6sukat 6t-paitaa
-fleecepaita
-paita
-villapaita
-verkkarit
-hammasharja & tahnaa
-dödö
-partakone
-farkut
-pipo
-reppu
-teräksinen termospullo
-puukko
-loput ostetaan kaupasta - Hossi
On tyhjää täynnä ku en lähe mihinkään mutka mäkeen.
Kuitenkin jos semmonen hama jossain toisessa elämässä kävis et moiseen tulis lähdettyä veikkaisin et paksista löytys yksi reppu.- scale
ihmeessä, naisten kanssa vehtaamisen jälkeen toisiksi hienointa puuhaa.
- Hossi
scale kirjoitti:
ihmeessä, naisten kanssa vehtaamisen jälkeen toisiksi hienointa puuhaa.
Moiseen touhuun en ikinä ole lämmennyt ja muutenkin kaikkee kivaa voi touhuta sisätiloissa missä vallitsee tasasen lämmin ilmasto :)
Mielummin keilapallo kouraan ku mutkamäkeen!
Joskus olen kyllä koittanut moista puhaa ja totesin et ei ole mun laji. No, ehkä jossain keski-euroopan laskettelukeskuksissa vois innostua missä voi loikoottaa tuleen enemmän ku mitä nää kotimaan kumpareet tarjoaa.
Kuitenkin mielummin tällään vaikka patiinit jalkaan ja lähdet teputtaan pitkin vuoren rinteitä. - scale
Hossi kirjoitti:
Moiseen touhuun en ikinä ole lämmennyt ja muutenkin kaikkee kivaa voi touhuta sisätiloissa missä vallitsee tasasen lämmin ilmasto :)
Mielummin keilapallo kouraan ku mutkamäkeen!
Joskus olen kyllä koittanut moista puhaa ja totesin et ei ole mun laji. No, ehkä jossain keski-euroopan laskettelukeskuksissa vois innostua missä voi loikoottaa tuleen enemmän ku mitä nää kotimaan kumpareet tarjoaa.
Kuitenkin mielummin tällään vaikka patiinit jalkaan ja lähdet teputtaan pitkin vuoren rinteitä.oon muuten kokeillu keilaamista ja yhen kerran osasin heittää keilapallon taakseppäin (oli sormiväli pallossa liian lyhyt :D
Arvaas kuittailko äijät? - Hossi
scale kirjoitti:
oon muuten kokeillu keilaamista ja yhen kerran osasin heittää keilapallon taakseppäin (oli sormiväli pallossa liian lyhyt :D
Arvaas kuittailko äijät?On ihan normaalia. Olen minäkin kerran heittänyt kuulan suoraan ylöspäin, ihan en saanut kiinni :)
- vili
en ala kantelemaan skimbaus vehkeitä, vuokraan ne
Vuorokauden matkalle vaimo pakkaa kaksi kertaa enemmän, viikon reissulle kaksi-kolme kertaa enemmän. Lähinnä vaatteita ja kenkiä pitää olla ihan käsittämätön määrä mukana.
Meidän perhe, kun lähtee Leville niin farkun peräkontti, suksiboksi ja ohjaamo on täynnä tavaraa. Lastenvaunut, pulkat, liukurit, ahkio, murtsikat, lasketteluvälineet, rinkka, matkasänky...- Aurinko79-
aina yhtä huvittavan näköistä kun näkee autolla matkustavan perheen. Siis positiivisella tavalla huvittavaa :)
Mun lapsuuden kesälomamatkat tehtiin pienellä autolla, johon ahtautui 5-henkinen perhe kasseineen ja hörpäkkeineen. Siinä oli todellista lomailemisen meininkiä... Oikein Kiljusen herrasväki... Aurinko79- kirjoitti:
aina yhtä huvittavan näköistä kun näkee autolla matkustavan perheen. Siis positiivisella tavalla huvittavaa :)
Mun lapsuuden kesälomamatkat tehtiin pienellä autolla, johon ahtautui 5-henkinen perhe kasseineen ja hörpäkkeineen. Siinä oli todellista lomailemisen meininkiä... Oikein Kiljusen herrasväki...Eipä tuosta montaa vuotta aikaa ole, kun itsekin katselin hieman huvittuneena niitä kattoa myöden lastattuja autoja jotka roiskeläpät maata laahaten suunnistivat loman viettoon. Nykyään ei voi kuin ihmetellä kuin helpolla ja vähillä tavaroilla lapsettomat pääsevätkään liikkeelle :)
- Aurinko79-
Richartti kirjoitti:
Eipä tuosta montaa vuotta aikaa ole, kun itsekin katselin hieman huvittuneena niitä kattoa myöden lastattuja autoja jotka roiskeläpät maata laahaten suunnistivat loman viettoon. Nykyään ei voi kuin ihmetellä kuin helpolla ja vähillä tavaroilla lapsettomat pääsevätkään liikkeelle :)
Perheen kanssa matkustelussa on kuitenkin se oma lumonsa. Kaikesta siitä tavaramäärästä ja touhotuksesta huolimatta siinä on jotain älyttömän hienoa. Ottaisin heti pari muksua takapenkilleni huutamaan ja takakontin pursuamaan tavaraa jos valita sais :)
- riitä..............
Eihän sukset mahdu takakonttiin kuitenkaan.
( Hiihdän, en laskettele )
Tavaraa kertyy reissulle; yksi reppu viikoksi, toinen harrastusvälineille ja kolmas paluumatkalle... - Danskuu
mies pakkaa itsellensä kampetta enemmän, kuin minä ja 13-kuukautias poikani yhteensä. :DD
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1011021
Tunnusmerkkejä Kaivatulle
Jotain mistä toinen tunnistaa. Täällä vaalea nainen kaipaa miestä jolla vaaleat hiukset ja asuu maalla. Pelataanko kortt57969Oletko nainen enää täällä?
En ole tunnistanut kirjoituksiasi hetkeen. Ainoastaan yhdessä neutraalissa ketjussa, missä ei ollut kyse tunteista. Hyv61820Miehen ja naisen ystävyys
Mitä järkeä on miehen ja naisen ystävyydessä jos toinen ajattelee toisesta enemmän= on rakastunut ja toivoo yhdessä oloa142774- 65685
- 78541
Pyydetään tiedonantoa "hyvinvointitalo"-hankkeen nykytilanteesta
ja aikataulusta. Odotetaanko uutta hallinto-oikeuden päätöstä. Hallinto-oikeushan antoi teknisenlautakunnan lupajaosto89538Naisten top-5 red flagit
1. Feminismi: kertoo keskenkasvuisuudesta, välttää vastuuta tekemällä miehistä kestosyyllisen kaikkeen 2. Ylipaino: kiel101532- 39518
- 40516