Nyt tuosta seksuaalisesta häirinnästä on puhuttu paljon ja kysymys herää, että onko miehellä oikeus nostaa meteli, jos nainen ehdottelee sopimattomia, tai lähentelee/koskettelee?
Minullekin on joku joskus ehdottanut seksiä ja entinen ystävätär lähentelee "leikillään", jos eksyn siellä käymään (pitäs vissiin kertoa sen poikaystävälle [oikeastaan hemmetin hyvä idea!!!]).
Pitäisikö tällaisissa tapauksissa tehdä poliisille tutkintapyyntö, tai jotain?
Miesten seksuaalinen häirintä
22
1012
Vastaukset
Mitähän oli siitä seurannut, jos yrityksen järjestämissä juhlissa naispuolista esimiestä olisi hänelle entuudestaan tuntematon kymmenen vuotta vanhempi mies alkanut yllättäen takaapäin hivelemään paidan alta ja kehunut vartalon piirteitä?
Aika suurella todennäköisyydellä miehellä ei olisi ollut enää työpaikkaa mihin mennä...- .........
Mikä miehiä estää tekemästä ilmoitusta seksuaalisesta häirinnästä?
- Enrique_Lister
......... kirjoitti:
Pelko, että asiasta ei tule mitään ja nauretaan ulos laitokselta.
Jotenkin yleinen mielipide tuntuu olevan se, että kaikki miehet suorastaan unelmoivat moisesta.
Täytyy kyllä todeta, että tuo eksäni käytös aiheuttaa minulle jonkin verran ahdistusta. Toinen kuitenkin jättää minut toisen miehen takia, mutta luulee että hänellä on etuoikeus käpälöidä minua. - ............
Enrique_Lister kirjoitti:
Jotenkin yleinen mielipide tuntuu olevan se, että kaikki miehet suorastaan unelmoivat moisesta.
Täytyy kyllä todeta, että tuo eksäni käytös aiheuttaa minulle jonkin verran ahdistusta. Toinen kuitenkin jättää minut toisen miehen takia, mutta luulee että hänellä on etuoikeus käpälöidä minua.Sanot sille että jos ahdistelu ei lopu niin voitte kolmestaan keskustella asiasta. Sinä, exäsi ja hänen uusi miehensä.
- mielipide-
Enrique_Lister kirjoitti:
Täytyy kyllä todeta, että tuo eksäni käytös aiheuttaa minulle jonkin verran ahdistusta. Toinen kuitenkin jättää minut toisen miehen takia, mutta luulee että hänellä on etuoikeus käpälöidä minua.Eikös se ole sama toisinkin päin ,että kaikki naiset suorastaan unelmoivat moisesta.
......... kirjoitti:
En ole koskaan kokenut sellaista seksuaalista häirintää, joka olisi loukannut minua henkisesti tai fyysisesti.
Enkä koe tarpeelliseksi vaatia rangaistusta lailla kielletyistä teoista/asioista, jotka kohdistuvat minuun, jos niistä ei ole aiheutunut minulle henkistä, fyysistä tai taloudellista vahinkoa.
Tuossa esimerkin tapauksessa minusta ihan riittävä rangaistus ko. henkilölle on ollut se maanantaiaamu, kun hän joutui lähtemään aamulla töihin. Kyllä voi ihminen olla surkea ilmestys...
Olisiko teidän mielestä ollut oikeudenmukaisempi rangaistus irtisanoa perheellinen kouluttautumatton nainen ja nostaa häntä vastaan syyte seksuaalisesta häirinnästä?
Näinhän olisi tietenkin pitänyt menetellä seksuaalisen tasa-arvon nimissä.- ..........
Richartti kirjoitti:
En ole koskaan kokenut sellaista seksuaalista häirintää, joka olisi loukannut minua henkisesti tai fyysisesti.
Enkä koe tarpeelliseksi vaatia rangaistusta lailla kielletyistä teoista/asioista, jotka kohdistuvat minuun, jos niistä ei ole aiheutunut minulle henkistä, fyysistä tai taloudellista vahinkoa.
Tuossa esimerkin tapauksessa minusta ihan riittävä rangaistus ko. henkilölle on ollut se maanantaiaamu, kun hän joutui lähtemään aamulla töihin. Kyllä voi ihminen olla surkea ilmestys...
Olisiko teidän mielestä ollut oikeudenmukaisempi rangaistus irtisanoa perheellinen kouluttautumatton nainen ja nostaa häntä vastaan syyte seksuaalisesta häirinnästä?
Näinhän olisi tietenkin pitänyt menetellä seksuaalisen tasa-arvon nimissä.Se että sinä et koe tulleesi loukatuksi ahdistelusta ei tarkoita sitä että joku muu ei sitä kokisi.
- mies saa tehä
ilmotuksen seksuaalisesta häirinnästä, jos sua oikeesti häirittee se että se ystävätär lähentelee. Poikaystävällä kertominen vois olla kans ihan hyvä idea :)
ole pelkästään oikeus, vaan se on suorastaan velvollisuus. Naiset häikäilemättömästi esineellistävät miehiä ihan liikaa ja saavat tuntemaan itsen niin halvaksi ja sitä esineellistämistä täytyis jonkin ennakkotapauksen puitteissa vähän rajoittaa.
Mies on naiselle vain seksiobjekti, mikä on sääli, ku naiset eivät näe miestä ihmisenä ja mitä kaikkea hyvää mies voisi naiselle antaa.
Nojoo, siis oikeesti. Joillakin naisilla on sellanen kuvitelma, että heillä on oikeus astua miehen reviirille, mutta se ei oikeuta miestä astumaan naisen reviirille.- Asiasta.huvittunut
Jos (miespuolinen) esimies saa sakkoa siitä, että halaa töistä poislähtevää (naispuolista) alaistaan, mikä tahansa voi olla seksuaalista häirintää.
Riittää, että mies itse kokee naisten käytöksen seksuaaliseksi häirinnäksi. Eli siitä vaan syyttelemään akkoja. Tälläinen julkea käytös on parempi kitkeä pois, ennen kuin se tasa-arvon nimissä alkaa rehottaa laajemminkin.
Tätä naisten osoittamaa seksuaalista häirintää suurempia ongelmia miehisessä maailmassa on enää liian paksu parru ja lompakko.- vili
antaa naisten hoitaa valittamispuoli. miehen rooli on näyttää naisille kuinka helppoa asiat voi olla
- kerran töissäsi
tuollaista tapahtuu, niin ihan ensiksi sanot sille työkaverillesi että hänen pitää se lopettaa. Jos hän silti jatkaa, niin sitten otat yhteyttä työnantajaan.
puhuttaessa seksuaalisesta häirinnästä, se oli vakava aihe.
Nyt, kun tuli ilmi, että myös eduskunnassa tapahtuu seksuaalista häirintää, asia ei enää ole niin vakava mitä annettiin ymmärtää.
Keskusteluissa on täysin unohdettu myös se, että seksuaalinen häirintä saattaa tapahtua myös samaa sukupuolta olevien henkilöiden välisesti.- ''''naikkonen''''
nostaa meteli tai ahdistelusyyte jos nainen seksuaalisesti häiritsee miestä. Jokaiselle häirintä on hieman eri asia ja toiset ovat häirinnälle herkempiä kuin toiset. Jos häirintä tuntuu pahalta, siihen tulee puuttua, sukupuolesta riippumatta.
Jos sana EI ei tehoa, on asia vietävä eteenpäin.
Suoranaista ehdottelua ja koskettelua ei tule missään nimessä sallia.
Esim. työpaikalla pomon taholta vihjailu työpaikan menettämisestä tai ylenemisen estämsestä jos alainen ei suostu seksuaalisen kanssakäymiseen tai alistu häirintään, on ilmoitettava.
Mikä tässä on niin ihmeellistä? Itse uskon, että seksuaalinen häirintä on yhtä vakavaa, sama kummalle sukupuolelle sitä tehdään.
Voit kertoa ystävättärellesi ettet siedä, etkä halua enää tällaista vihjailua/kohtelua. Luulen, että hän siitä uskoo. - Paljon parempi
on olla siinä tapauksessa välinpitämätön. Olla vaan kohteliaan välinpitämätön. Toimii erittäin hyvin naisella kuin naisella, jos ei pidä jonkun naisen lähentelyista.
- mä.
Onhan se täysin tuomittavaa, jos vaikka joku 50 täti koskettelee kesätyöntekijäpojan munia mennen tullen ja virnuilee ja ehdottelee sopimattomia.
Tuolla ikähaarukalla edes se kerran ehdottelu ei ole sopivaa.
Muutenhan yleensä kai ajatellaan, että kerran saa ehdottaa (kunhan ei koskettele sukupuolielimiä/rinnatkin niitä, tai väkivaltaiseksi yllä) - ja sen jälkeen alkaa olla ahdistelun puolella. - neitokainen
Itse näen häirinnän usein sellaiseksi, että ensin toinen antaa ymmärtää, mutta ei ymmärrä vastaanottaa samanlaatuista palautetta.
toinen selitys saattaisi olla, että toinen osapuoli on tosikko ja toinen ampuu yli, eikä tarkoita pahaa.
Mut aina saa sanoa sanan EI jos ei sitä sano, niin kannattaako parkua väärinkäsitystä?
Minusta ei ole kyse seksuaalisesta häirinnästä vaan väärinymmärryksistä enemmänkin? Joista selviäisi puhumalla? Tosikko vääntää tästäkin paljon suuremman jutun kun on tarve? Me naiset yleensä veikkaan.
Miellän kuitenkin todellisen häirinnän sellaiseksi joka tehdään ilman toisen myötämielisyyttä, mutta tuumaan, että onkohan sellainen kovinkaan yleistä?
Oliko yhtään sinnepäin kuin itse näette häirinnän? - raukkaa
Älä sitten itse häiriköi miehiä kun olet käynyt sen sukupuolenvaihdos prosessin läpi. Jookos kookos? :D
- rusalkaa
alkaa kiukutteleen, kun mies aina haluu enemmän...minun kokemukseni perusteella. Nyt jos minä laittasin jotain rivoa juttua ja mies olisi kuulolla, melkein satavarmana mies jatkaa tätä 'hauskaa' herjanheittoa. Muistan joskus nuoruudessani tavanneeni KERRAN niin kuivan toimistorotan, että se suuttui jostain vähänkään navan alle menneestä jutusta.
Tämän otannan perusteella miehen on aika vaikee nostaa seksuaalisesta häirinnästä meteliä, koska ne on aina ite halunneet jotain multa...vielä enemmän - Sihteeri
Hyvä mies, miksi et yksinkertaisesti sano, ei kiitos, ei kiinnosta. Nainen vaan kokeilee sinua, kuinka pitkälle olisit mahdollisesti menossa. Avoimuus näissä asioissa on tärkeintä. Ettet vain ole itse antanut aihetta moiseeen käyttäytymiseen?
Ota härkää sarvista! - Unelma
Hyvä mies, miksi et yksinkertaisesti sano, ei kiitos, ei kiinnosta. Nainen vaan kokeilee sinua, kuinka pitkälle olisit mahdollisesti menossa. Avoimuus näissä asioissa on tärkeintä. Ettet vain ole itse antanut aihetta moiseeen käyttäytymiseen?
Ota härkää sarvista!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Medvedev: Suomi tuhoutuu ydinsodassa ensimmäisenä
Venäjän ydinaseilla on lyhyin matka Suomeen, joten ydinsodassa Suomi tuhoutuu heti sodan alkuminuuteilla, muilla mailla3841113- 641076
- 61832
- 57749
Onko se loukkaavaa
Kun joka kerta tuijotan sun peppua. En mahda sille mitään, että se vangitsee katseeni. Pohdin vain että ei minusta ole k99678Onko kaivattusi seinäruusu?
Kun hän saapuu paikalle, huomaako kukaan, vai kääntyvätkö päät? Onko se hyvä vai huono juttu? Oletko sinä huomattu vai49651Hotellille löytyi ostaja....
Tämän päivän Kainuun Sanomissa oli uutinen, että pesänhoitajan mukaan Hotelli Kainuu myydään ensiviikolla. Hieno homma,14648- 26643
- 68630
- 57600