....kaikista maailMan KoiraRoduista, minkälainen karvaturri ON Sinun Suosikkisi (Rotu)=D
Pieni perustelukin olisi Hauska (kuulla):)
MaaIlman KoiraRodut!
77
2494
Vastaukset
- Pirre*
ollut ajokoira, pystikkä ja viimeksi Norjan harmaa hirvikoira, ja ehdottomasi näistä "maailmani" he..:) koirista tuo viimeksi mainitsemani oli kultaisin.
Nyt ottaisin, jos ottaisin, sen paimenkoiran..mikä se lampaita ajava koira nyt onkaa rodultaa, tai oikealta nimeltää?- namisuku
Sinulla on ollut MetsäKoiria..tai sanotaan olla ulkona Tykkääviä Persoonia=D
Niitä Lampaita Ajavia oN Useita...Mikä väritys?
Vanha Englannin Lammaskoira..?
- Heikunkeikku
No rodusta EI OLE epäselvyyksiä. Tottahan toki tykkään kaikista koirista, mutta itselleni en voisi kuvitellakaan muuta rotua, kuin Tanskandoggi.
Kolme doggia on itselläni ollut. Keltainen uros ja tiikerijuovikkaita uros ja narttu.
Hienoja koiria (joidenkin mielistä ERITTÄIN rumia),ylväitä ja huumorintajuisia :)
Luonnollisesti kun on dogista kyse, ovat SYLIkoiria. Ison kokonsa takia ei mahdu kokonaan syliin, mutta etutassut lattiassa ja peppu sylissä, johan onnistuu :)- namisuku
...ON Lutusia ja Komeita...mut vähä Blondeja;)
- HTZA
Tai sellainen jolla on "Kivipiiran" kovettama maha ja löytää kaikki tipuset.
Myöskin matala koira, jonka pippeli on kannokossa karaistu.- hepuli
no pippeliparka!! Sitä vaaraa meidän koiralla ei ole.
Varsinkin kun meillä nykyään on tyttö! heheheheh! - HTZA
hepuli kirjoitti:
no pippeliparka!! Sitä vaaraa meidän koiralla ei ole.
Varsinkin kun meillä nykyään on tyttö! heheheheh!tyttökoirat kuuluvat Kenneliin, käyt siellä uroksesi kanssa vain kylässä ja usein.
- hepuli
HTZA kirjoitti:
tyttökoirat kuuluvat Kenneliin, käyt siellä uroksesi kanssa vain kylässä ja usein.
Miksi vaihtaisin? Mulla maailman ihanin koirakaveri!
Miksi tyttökoirat kenneliin??? Edellinen koirani oli uros, ja kyllä suoraviivaisempi kuin tämä lady. Mutta kyllä lady on niin mahdottoman suloinen ja lempeä... - HTZA
hepuli kirjoitti:
Miksi vaihtaisin? Mulla maailman ihanin koirakaveri!
Miksi tyttökoirat kenneliin??? Edellinen koirani oli uros, ja kyllä suoraviivaisempi kuin tämä lady. Mutta kyllä lady on niin mahdottoman suloinen ja lempeä...ole kaveri tai ystävä.
Se on laumaeläin ja liehittelee aina ylempää laumassa ja se olet, toivottavasti, sinä. Pomoa nuollaan aina eniten ja sitä tervehditään aina kun se liittyy laumaan (tulee kotiin).
Vaikka luonnottomasti jalostettu Susikoira kärsisi lonkkaviastaan kuinka paljon niin aina se yrittää tulla tervehtimään lauman johtajaa.
Ja se näyttää niin suloiselta. Eikö vain?
Hyvä koira jatkaa aina sukuaan tunnetussa Kennelissä. Luonnotonta sekin, eikö vain?
Koira ei voi jatkaa sukuaan luonnollisesti, ihminen aina "panettaa" sen.
Paitsi metsästyskoirissa (oikeissa) Ne tuodaan samaan metsästysretkeen ja annetaan luonnon hoitaa asia, luonnollisesti.
Niitäkin kyllä jotkut "jalostavat" luonnottomasti.
Mutta silloin ne taas ovat "Suloisia" perheenjäseniä.
Yäk! - namisuku
...sulla ei ole tällä hetkellä Koiraa...Onko joskus ollut?
- hepuli
HTZA kirjoitti:
ole kaveri tai ystävä.
Se on laumaeläin ja liehittelee aina ylempää laumassa ja se olet, toivottavasti, sinä. Pomoa nuollaan aina eniten ja sitä tervehditään aina kun se liittyy laumaan (tulee kotiin).
Vaikka luonnottomasti jalostettu Susikoira kärsisi lonkkaviastaan kuinka paljon niin aina se yrittää tulla tervehtimään lauman johtajaa.
Ja se näyttää niin suloiselta. Eikö vain?
Hyvä koira jatkaa aina sukuaan tunnetussa Kennelissä. Luonnotonta sekin, eikö vain?
Koira ei voi jatkaa sukuaan luonnollisesti, ihminen aina "panettaa" sen.
Paitsi metsästyskoirissa (oikeissa) Ne tuodaan samaan metsästysretkeen ja annetaan luonnon hoitaa asia, luonnollisesti.
Niitäkin kyllä jotkut "jalostavat" luonnottomasti.
Mutta silloin ne taas ovat "Suloisia" perheenjäseniä.
Yäk!Hei sinä onnistut kohta suututtamaan minut, vaikka se ei ole kovin helppoa.
Minusta koira ON maailman paras ja uskollisin ystävä. Se on minun ja monen muunkin näkemys. Piste.
Ei sinun tarvitse ruveta tärkeilemään kaikenlaisilla ehdottomilla, mukamas asiallisilla viisauksillasi.
Onko sinusta mukavaa loukata muita? - HTZA
hepuli kirjoitti:
Hei sinä onnistut kohta suututtamaan minut, vaikka se ei ole kovin helppoa.
Minusta koira ON maailman paras ja uskollisin ystävä. Se on minun ja monen muunkin näkemys. Piste.
Ei sinun tarvitse ruveta tärkeilemään kaikenlaisilla ehdottomilla, mukamas asiallisilla viisauksillasi.
Onko sinusta mukavaa loukata muita?jatkamaan, jokainen, oikea koiraihminen tietää mistä kirjoitan.
Nauti sinä, minä sitten ... - HTZA
namisuku kirjoitti:
...sulla ei ole tällä hetkellä Koiraa...Onko joskus ollut?
minulla ei, eikä ihan helposti tule, jos en sitten eläkkeellä ala metsästämään.
- hepuli
Meillä on se koiruus, josta sanotaan:
"X on koira, muut ovat koneita!"
Osaako joku arvata mistä koiruudesta on kyse?
Se on ihhaannna!!!!- namisuku
...tulee (sanonnastasi) Beagle:)
- hepuli
namisuku kirjoitti:
...tulee (sanonnastasi) Beagle:)
Ei ole beagle, vaan on hoffi!!! Jos tiedät. Suuri persoona! Impulsiivinen, ihanan luonteinen, ihmisiä rakastava koiruus, joka toki tarvitsee kovaa ohjausta kasvuvaiheessa!
- tankavaara
Hot Dog... ehdottomasti:)
- namisuku
...mä vähän Pelkäsinkin;)
- Saksan paimenkoira.
Uskollinen, tottelevainen, todellinen seurakoira.
Ja niitähän minulla on useampi :)- namisuku
...Hyödyllistäkin seurailla Saman rodun Edustajia:)
- Angel of The Morning
Suosikki on tietysti kääpiö,
oma pieni poika, Bichon Frise :)- HTZA
miljoona kirjoitti:
kelpaisi sellainen.
lämpenevät, näkee minutkin Tokoinrannassa.
Otan kaapista silloin Frisbeen ja valkoiset minishortsit. - namisuku
...eikös ole myös Havannese (malli)
- sitä ihan
liiskaksi, sit se saa uuden friseen turkkiins
- Angel of The Morning
namisuku kirjoitti:
...eikös ole myös Havannese (malli)
Havanese ja Bolognese ainakin.
Haluaisin sille kaveriksi pikku-Toyn :)
- RosaLiiin
...haluaisin Tenavien Ressun tai UpoNallen laulavan lintukoiran.
- namisuku
...Halvemmalla saat kun Rotusellaisen0D
- salomaan saarni
Oma tyttö on kyllä jo autuaammilla nummilla, mutta tyttären gorgia aina lainailen. Persoonallinen ja älykäs rotu. Pidän monista roduista, mutta uuden koiran hankin vasta eläke-euroja tuhlaamaan!
- namisuku
...Koira, Paras Koira;)
- G.J.
oman linnan ja tilukset olisivat laajt ja rehevämetsäiset nummeineen niin valintani olisi:
IRLANNINSUSIKOIRA ;)
YLEISVAIKUTELMA:
Irlanninsusikoira ei ole aivan niin raskas ja massiivinen kuin tanskandoggi, kuitenkin voimakkaampi kuin skotlanninhirvikoira, jota se yleistyypiltään muutoin muistuttaa. Se on suurikokoinen ja kunnioitusta herättävä, hyvin lihaksikas ja vahvarakenteinen, silti tyylikäs. Liikkeet ovat vaivattomat ja tehokkaat, pää ja kaula ryhdikäät, häntä on kärjestään hieman ylöspäin kaartunut. Tavoitteena on suuri koko, jolla tarkoitetaan säkäkorkeutta ja oikeassa suhteessa olevaa rungon pituutta. On toivottavaa saada keskimääräinen säkäkorkeus vakiintumaan uroksilla 81-86 cm:iin. Rodun tulee ilmentää voimaa, toiminnallisuutta, rohkeutta ja sopusuhtaisuutta
KÄYTTÄYTYMINEN JA LUONNE:
Lampaita kotona, leijonia saalistaessaan- G.J.
Olen tietoinen muutamasta kirjoitusvirheestä.
- HTZA
G.J. kirjoitti:
Olen tietoinen muutamasta kirjoitusvirheestä.
armaani.
- G.J.
HTZA kirjoitti:
armaani.
uteliaisuuteni edessä: S.S.S (sus.siunakkoon.sus?) vai ?
- HTZA
G.J. kirjoitti:
uteliaisuuteni edessä: S.S.S (sus.siunakkoon.sus?) vai ?
:)
"Sablar Så Söt"
"Saamarin Syötävän Suloinen" - G.J.
HTZA kirjoitti:
:)
"Sablar Så Söt"
"Saamarin Syötävän Suloinen"ei hassummin sanottu.
:) - namisuku
....ISO ja NIIN Pikkunen, kuiteskin;)
- täti puskasta
mutku se on nii iso, tarvii oman huoneen.
On joskus ollut tälläinen iso lutunen, ihmisten kanssa viihtyvä, aivan tulee sitä ikävä. ps. piilotti aina mun kenkäni.
Nyt jos ottaisin koiran, olisi se pieni valkoinen villakoira, rotua en tiedä, mutta aivan ihania villakeriä.- villakoiria
niitä on joskus liikaakin.
Villakoirat ovat hirveitä räksyttäjiä.
Kultainen noutaja sen pitäisi olla. Mäkin haluan sellaisen. Bicon frese, tai miten se nyt kirjoitetaankin. Mun villakoira ei haukkunut paljon.
- namisuku
...ON niiin Ihania, että=D
Pirun kovia kuolaamaan ja äärettömän laiskoja, mutta tarpeen vaatiessa Puolustavat:) - kaikki ei räksytä
villakoiria kirjoitti:
niitä on joskus liikaakin.
Villakoirat ovat hirveitä räksyttäjiä.
Kultainen noutaja sen pitäisi olla.Minulla ihana villis ja se ei hauku ketään
ei edes muita koiria, vieraatkin saa tulla
rauhassa kotiini mitään ei koirani ilmoittele
tulijoista. Vahtikoiraksi koirastani ei ole
mutta ihanasti sulostuttaa elämääni. Ei tiputtele
karvoja eikä edes haise "koiralle".
Siis ehdottomasti villakoiria näitä suurempia.
Pieni ruskea villakoira, Dimi. Siis minulla oli sellainen, iloinen suloinen, viisas ja rakas. Sitä oli kiva paijata, paapoa ja hoitaa, pestä, harjata, kammata ja trimmata. Oli tosi ihana käydä sen kanssa kävelyllä ja viedä se juoksemaan juoksuaitaukseen. Se osasi etsiä piilotettuja esineitä!
- HTZA
kaiken jo nyt.
Vaikka pidät juoksuaitauksen oven aukikin. HTZA kirjoitti:
kaiken jo nyt.
Vaikka pidät juoksuaitauksen oven aukikin.Jep. Siihen mieheenpä on nyt tyytyminen. Hieno oivallus sulla!
- namisuku
...ovat oppivaisia ja Viisaitakin!
Ota UUSI Pentu, se odottaa jo Sinua...:)
- k/k
sais meinaan rollaattori kyytiä tulevaisuures, kun sen laittais vetämää.
Vanha autokin lähtis pakkasella,ja se on viel niin pirun nätti koirakin.- G.J.
koira on naismakusi mukainen. Tosi nätti koira ja hyväluonteisen näköinen.
- k/k
G.J. kirjoitti:
koira on naismakusi mukainen. Tosi nätti koira ja hyväluonteisen näköinen.
joka laittoi rypistelemään kulmia,mitäpä sanoisit toisesta suosikista bulmastiffista?
- G.J.
k/k kirjoitti:
joka laittoi rypistelemään kulmia,mitäpä sanoisit toisesta suosikista bulmastiffista?
maskuliinisemman ja jäyhänoloisia otuksia jotka kantaa kaikki maailman murheet uljaasti ylisuuren nahkansa panssaroiduissa uumenissa. Mutta ne kasvot ja ne silmät. Uskollisuuden ja sentimentaalisuuden perikuvia. Kaksi tuollaista mastiffineitosta ja tanssisit vaikka ripaskaa että saisit niille pikkuisen hyvää mieltä ja vallattomuutta. Kun oma mieli olisi surkea, niin noiden koirien kanssa kyllä kyyneleet virtaisi vuolaana ja ei siinä varmaan osaisi sanoa onko kuka mikäkin jos kasvoista pitäisi tunnistaa.
Saitkohan mitään selvää: tämä oli sitä vapaanmielen inspiraatiota kuvan innoittamana. - k/k
G.J. kirjoitti:
maskuliinisemman ja jäyhänoloisia otuksia jotka kantaa kaikki maailman murheet uljaasti ylisuuren nahkansa panssaroiduissa uumenissa. Mutta ne kasvot ja ne silmät. Uskollisuuden ja sentimentaalisuuden perikuvia. Kaksi tuollaista mastiffineitosta ja tanssisit vaikka ripaskaa että saisit niille pikkuisen hyvää mieltä ja vallattomuutta. Kun oma mieli olisi surkea, niin noiden koirien kanssa kyllä kyyneleet virtaisi vuolaana ja ei siinä varmaan osaisi sanoa onko kuka mikäkin jos kasvoista pitäisi tunnistaa.
Saitkohan mitään selvää: tämä oli sitä vapaanmielen inspiraatiota kuvan innoittamana.minua kiehtoo bullmastiffi uroksen kevyt hölkkä,upeen näköstä menoa.
- G.J.
k/k kirjoitti:
minua kiehtoo bullmastiffi uroksen kevyt hölkkä,upeen näköstä menoa.
olisi varmasti aika hyvä nelijalkainen henkivartija sille siun tryffeli-karvapossullesi :)
- namisuku
...vetoHauvat ovat Makeita...Lähemmin Suden Näköisiä:DDDDD
- jartsev
Minulla on kaksi. Jo vanha Bison Havanais rouva ja nuori villi neitokainen Jämtlannin pystykorva. edellinen sisällä huoneessa asustava seurakoira ja nuorukainen asuu koiratarhassa ja on aikeissa oppia metsästämään hirveä.
- namisuku
...Rodut:)
Minun ensimmäinen Koirani oli Jämti:) - jartsev
namisuku kirjoitti:
...Rodut:)
Minun ensimmäinen Koirani oli Jämti:)Minulla on nuori tämä "Jämpti", mutta tosi kiva. Ihmisystävällinen, iloinen ja riemukas. Se odottaa aina että lähtisin sen kanssa lenkille ja on sitten aina tosi riemuissaan kun lähetään.
- Paras ;)
Tosin tämä vaan kerran haukahtaa. Kun avaa koneen.
"KoiraRodut!" Uusin on Dingo ;)- namisuku
...Niinpä:)
- torivahti
Minä en voi sietää koiria. Enkä ymmärrä ihmisiä, jotka taluttavat p-reikää hihnan päässä...
- namisuku
...näytän....torivahdille:(/(/(/
- torivahti
namisuku kirjoitti:
...näytän....torivahdille:(/(/(/
voihan olla, että kaikissa miljoonissa muissa asioissa saatammekin olla samaa mieltä....
- dog lover
Onneksi ei kellään koiralla tarvitse olla sinun kaltaista p-päätä hihnansa toisessa päässä. Siitä saamme olla kiitollisia.
Se olisi jo eläinrääkkäystä. - torivahti
dog lover kirjoitti:
Onneksi ei kellään koiralla tarvitse olla sinun kaltaista p-päätä hihnansa toisessa päässä. Siitä saamme olla kiitollisia.
Se olisi jo eläinrääkkäystä.ihmisrääkkäystä. (Sitä valitettavasti on monissa parisuhteissakin)
- Seropi..
On nykyinen monirotuinen:
http://picasaweb.google.com/arskaj/Seropi/photo#5123378039981715314
Jos oikein rotu pitäisi valita, niin Kultainen noutaja olis must :)
Nykyisen emä oli kultsu :)- namisuku
...Kaunis ja Hyvin Hoidettu ja Irrallaankin, kiva=D
Mitähän Rotuja Seropissa on? Ihankuin olisi cocceria...:)
- mies*
partavillacockeri, hyvin harvinainen "rotu".
Se nyt vaan on niin lutunen, eikä rähjää muille koirille (paitsi sakemanneille vähän yrittää).- namisuku
...kuullutkaan tuosta Rodusta? vai oliko joku tsoukki?:)
- HTZA
namisuku kirjoitti:
koko ketjuhan on tsoukki.
- mies*
namisuku kirjoitti:
siinä kun on neljä kivaa rotua saman turkin sisällä;
partacollie, villakoira, cockeri ja amerikancockeri. - mies*
HTZA kirjoitti:
koko ketjuhan on tsoukki.
on koirille muutakin käyttöä kuin rukkastesi raaka-aine. Meikäläiselläkin olisi varmaan jalat jo surkastuneet ilman isäntäänsä lenkille raahaavaa koiraa.
- salomaan saarni
mies* kirjoitti:
on koirille muutakin käyttöä kuin rukkastesi raaka-aine. Meikäläiselläkin olisi varmaan jalat jo surkastuneet ilman isäntäänsä lenkille raahaavaa koiraa.
naapurin nappisilmä, villakoira. Omistajan jalat OVAT jo niin surkastuneet, että hän ei jaksa. On muuten mukava järjestely tällainen "lainakoira".
- namisuku
....Itselläni on kymmeniä Suosikkeja:)
Yksi ON Ylitse Muiden, DOBERMANN (Typätty), Hyvin Koulutettu ja Massaa ja Lihasta sekä Luonnetta. Siinä Minun Koirani=D
KoiraSusi on Nyt minulla haasteena, miten koulutus onnistuu, kiintymys ja tietty mahdollinen Pennutus:)- elämän suola...
Minä rakastan koiria, mulla on aina ollut koira ja on niin kauan kun lenkkeillä jaksan.On mun 4:jäs koirajärjestyksessä ja kolme on ollut sekarotuja ja yksi saksanpaimenkoira. Nyt on viipurin kodittomista otettu 1½ vuotta sitten. Edellinen oli suomalainen koditon.Hemppu on todennäköisesti serra de airesin paimenkoira ainakin ulkonäkö ja luonne täsmää, mutta kuka niistä kodittomista tietää.Ihana otus ei kylläkään mikään jokaiselle häntää huiskuttava tyyppi.
- namisuku
elämän suola... kirjoitti:
Minä rakastan koiria, mulla on aina ollut koira ja on niin kauan kun lenkkeillä jaksan.On mun 4:jäs koirajärjestyksessä ja kolme on ollut sekarotuja ja yksi saksanpaimenkoira. Nyt on viipurin kodittomista otettu 1½ vuotta sitten. Edellinen oli suomalainen koditon.Hemppu on todennäköisesti serra de airesin paimenkoira ainakin ulkonäkö ja luonne täsmää, mutta kuka niistä kodittomista tietää.Ihana otus ei kylläkään mikään jokaiselle häntää huiskuttava tyyppi.
...Ihana KoiruusIhminen..ja ymmärrät koiria...jokaisella on oma suosikkinsa...Seka?Rotuiset ovat melkein viisaampia kuin "rodulliset"..heh...Terveempiä yleensä=D
Kunnioitusta herättävä (koko ja hyvä "maski"), lempeä ulkoilmasta nauttiva suursyömäri ;DDD
Sopii perhekoiraksikin, kunhan asutaan omakotitalossa ja vapaus kulkea ja ulkoilla on mahdollisimman vapaa...
Uskon hyvyyteen, enkä tahdo vahtikoiraa, joka voi koulutuksesta huolimatta olla arvaamaton - jalostus ja perinnölliset terveys/luonneongelmat...niitä on varmasti kaikilla eriasteisina.
Pelote rosvoja kohtaan voi olla jo hauvan suuri koko - lopusta vastaan itse ;DDDD- Rotikat<3
Minun ensimmäinen koirani on Rottweiler uros. Todella jääräpäinen joissain tilanteissa mutta aivan ihana höselö
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Saana airola ja. muusikko spekulaatiota
Saara airolan kirja muusikko mies. Oisko redrama tai lauri tähkä? Saana oli 13 v vuonna 2014 Tekoäly sanoo : tähkä Julki131374Mitäs peitsarissa on tapahtunut eilen illalla
Mikkelissä iso poliisioperaatio https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/39ef020c-2d81-4d72-b720-651f458ba3e2521316- 1051095
Jos saisit palata takaisin johonkin vuoteen
Mikä vuosi se olisi? Ja mitä siinä hetkessä tapahtuisi?1191035- 65677
Miksi ETTE suostu selvittämään . . . . . ...
Asioita jotka jääneet selvittämättä toisen osapuolen kanssa? Kertoisitteko miksi ette suostu? Vaikka teidän mielestä162634- 52562
Wille Rydman on kansalaisten mielestä huonoiten onnistunut ministeri
Onneksi olkoo Wille kärkipaikasta! Oletkin sen eteen tehnyt hartiavoimin töitä. "Ministeri Wille Rydman (ps) on kansala368538Tajuan kyllä
että molemmilla on omat elämänsä ja kuvionsa ja rakkaansa. En odota mitään enkä ole tunkemassa mihinkään. Kai silti saa52505- 71483