Eläimet ja me

Allekirjoittanut pitää kissoista, mutta ei sentään suostuisi syömään niitä *nauraa*

Ruokavaliooni ei kuulu liha ja ihmettelen niitä ihmisiä jotka vapaaehtoisesti laittavat suuhunsa jotain sellaista joka sisältää valtavasti stressihormoneja (eläin tajuaa joutuneensa teurastamolle) ja joka mädäntyy vatsassa.


http://www.youtube.com/watch?v=Q16KpquGsIc&feature=related



"Olisiko sinunkin jo aika siirtyä kasvisravintoon"


MarttyyriMallari-TTt

25

742

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ewfsvd

      petoeläin ja syön toisia eläimiä. Lopulta toiset eläimet syö mut. Miksi ihminen on muka ravintoketjun yläpäässä, vaikka madot popsii lopulta kaikki ihmiset?

      • Huru-ukko

        hoitaa hajotusprosessin viimeisimmän vaiheen ja sitten keto täyttyy kukkasista. Ainoastaan kiertokulku on kaiken yläpuolella.

        terveisin
        horsmanlannoitteeksi päätyvä


      • ewfsvd
        Huru-ukko kirjoitti:

        hoitaa hajotusprosessin viimeisimmän vaiheen ja sitten keto täyttyy kukkasista. Ainoastaan kiertokulku on kaiken yläpuolella.

        terveisin
        horsmanlannoitteeksi päätyvä

        hienoa päästä kukkamullaksi, mutta onhan ne horsmatkin kukkia. Toisaalta ainakaan kirkon maalla tuskin tarvii heti ensimmäiseksi ruveta puskemaan horsmaa.


    • Huru-ukko

      viikonloppuna päivävuoro? Sinuun törmää palstalla ainoastaan työaikana. Olet varmaan ainoa, joka ei tuhlaa täällä vapaa-aikaansa.

      Vakavasti puhuen tuo ehdotus on kyllä harkitsemisen arvoinen vaihtoehto. Olen syönyt tänään tähän mennessä ainoastaan kasvisravintoa sekä maitotuotteita.

      Se energiamäärä joka tuotannossa tarvitaan yhden ihmisen pitämiseksi hengissä lihalla riittäisi kymmenen ihmisen pitämiseksi hengissä kasvisravinnolla. Näinä ilmastonmuutoksen ja ylikansoituksen aikoina tämä pistää oikeasti miettimään.

      • olet ihan oikeassa...palstan stressaava ilmapiiri aiheuttaa sen että en viitsi kirjoittaa vapaa-aikanani lainkaan tänne. Ainoastaan työajalla.


        "Olen siis jo valmiiksi orientoitunut asiaan"


        MarttyyriMallari-TTt


    • anonymous.

      mielipide, että saattaisin harkita sen toteuttamista. Tarvitsisin vain kokin itselleni.

      • kjdfshg

        Streptokokki?


      • anonymous.

      • kjdfshg

      • anonymous.
        kjdfshg kirjoitti:

        menis ruokahalu, kun tuo haukkuis kuitenkin naama punaisena vieressä koko ruokailun ajan.

        MarttyyriMallaria tuohon Ramses II:een. Tulisikohan se kokkaamaan mulle...


      • kjdfshg
        anonymous. kirjoitti:

        MarttyyriMallaria tuohon Ramses II:een. Tulisikohan se kokkaamaan mulle...

        Kyllä se mun puolesta voi tulla.


    • cookos

      meillä on ihan samat mieltymykset...kissa, 13 vk, makaa tuossa vieressä

      Mutta syön lihaa, tunnen kyllä henkilöitä, jotka ovat täysin kasvissyöjiä. Kun asiaa pohtii syvällisemmin, onhan se käsittämätöntä syödä sellasta naudan lihaa, jota on juuri rapsutettut ja ruokkinut 1,5 vuotta. Pistää sitä suuhunsa ja nielasta...sitä ei vaan mieti, pääasia kun maha on täynnä.

      • kissat ovat paljon helppohoitoisempia kuin koirat ja sitä paitsi lemmikit kuvaavat omistajaansa.


        "Viekas ja salaperäinen"


        MarttyyriMallari-TTt


      • cookos
        MarttyyriMallari-TTt kirjoitti:

        kissat ovat paljon helppohoitoisempia kuin koirat ja sitä paitsi lemmikit kuvaavat omistajaansa.


        "Viekas ja salaperäinen"


        MarttyyriMallari-TTt

        koiran pentu kakkii lattialle, mutta kissanpentu siististi laatikkoon.
        Toi kissa on tosi pakkaus ;)..kuin jonkun riivaama, se on tosi villi ja koko ajan jahtaa jotain olematonta..eli ihan kuin emäntäsäkin ;D
        se näyttää samalta kuin kauhuelokuvien kissat, jotka hyökkää jostain ikkunasta,..apua, mihin joudun sen kanssa. Ihan pikkunen ja osaa olla jo vihanen.

        Mut vain silloin, kun sillä on oletettu hiirenmetsästys menossa..


      • cookos kirjoitti:

        koiran pentu kakkii lattialle, mutta kissanpentu siististi laatikkoon.
        Toi kissa on tosi pakkaus ;)..kuin jonkun riivaama, se on tosi villi ja koko ajan jahtaa jotain olematonta..eli ihan kuin emäntäsäkin ;D
        se näyttää samalta kuin kauhuelokuvien kissat, jotka hyökkää jostain ikkunasta,..apua, mihin joudun sen kanssa. Ihan pikkunen ja osaa olla jo vihanen.

        Mut vain silloin, kun sillä on oletettu hiirenmetsästys menossa..

        olet aika levoton luonteeltasi. Ikäänkuin haluaisit muuttaa jotain elämässäsi, mutta et tiedä mistä aloittaisit.


        "Kerranhan me yritimme vieroittaa itsemme pois palstalta, mutta napanuora ei katkennut"


        MarttyyriMallari-TTt


      • cookos
        MarttyyriMallari-TTt kirjoitti:

        olet aika levoton luonteeltasi. Ikäänkuin haluaisit muuttaa jotain elämässäsi, mutta et tiedä mistä aloittaisit.


        "Kerranhan me yritimme vieroittaa itsemme pois palstalta, mutta napanuora ei katkennut"


        MarttyyriMallari-TTt

        kuulla. kait se sitten on niin..levoton sielu. Mutta uskoisin sen kuuluvan ikääni, ei enää nuori, muttei vanhakaan. Elä siinä ristillisesti..

        palstaa ei oo ollut tarkoitus jättää, oltiin vaan pois tietty aika. ja sehän onnistui..
        Mut mä luulen, että palsta jää, jos elämän tulee jotain muuta, katsotaan...


    • -eve-

      olet ihailtavan taiteellinen. Myös videovalinnoissasi.

      *niiaa*

      • -eve-


      • -eve-
        MarttyyriMallari-TTt kirjoitti:

        Kuvasi liittyy kyllä elimillisesti tähän viestiketjuun.


        "Ilman ihailijoitani en olisi se mitä nyt olen"


        MarttyyriMallari-TTt

        kohta heittää sangollinen kylmää vettä minun niskaani.

        *olen sinun*


    • Minä olen kohta katoavaa kansanperinnettä: Lihaa syövä heteromies. Ja aivan sama, miten epäterveellistä tai epäegologista se on.

      • olenhan minäkin hetero vaikka en syö lihaa.


        "Asia ei liity seksuaalisuuteen oikeastaan mitenkään, mutta jostain syystä nämä jutut liitetään aina yhteen"


        MarttyyriMallari-TTt


      • -eve-
        MarttyyriMallari-TTt kirjoitti:

        olenhan minäkin hetero vaikka en syö lihaa.


        "Asia ei liity seksuaalisuuteen oikeastaan mitenkään, mutta jostain syystä nämä jutut liitetään aina yhteen"


        MarttyyriMallari-TTt

        *olen rakastunut...!*


      • Ratikkakuski
        MarttyyriMallari-TTt kirjoitti:

        olenhan minäkin hetero vaikka en syö lihaa.


        "Asia ei liity seksuaalisuuteen oikeastaan mitenkään, mutta jostain syystä nämä jutut liitetään aina yhteen"


        MarttyyriMallari-TTt

        Se oli vitsi. Eikä kasvissyönnissä sinänsä mitään vikaa ole, päinvastoin. Kasvissyöjät vain ovat usein kovin suvaitsemattomia meitä sekaravinnon ystäviä kohtaan. Ja siitä heitä sietääkin tukistaa.


      • cookos
        Ratikkakuski kirjoitti:

        Se oli vitsi. Eikä kasvissyönnissä sinänsä mitään vikaa ole, päinvastoin. Kasvissyöjät vain ovat usein kovin suvaitsemattomia meitä sekaravinnon ystäviä kohtaan. Ja siitä heitä sietääkin tukistaa.

        lääkäri on suositellut kasvisruokavaliota, erilaisten kipujen takia. Noi nivelet joskus meinaa vaivata.


    Ketjusta on poistettu 8 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      100
      1983
    2. Venäjä lähettää 480 tuhannen sotilaan armeijan Suomen rajalle

      Miten Suomessa vastataan Venäjän uhkaan sotilaallisesti
      Maailman menoa
      241
      1614
    3. Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä

      "Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht
      Maailman menoa
      256
      1040
    4. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      78
      935
    5. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      84
      904
    6. Taas kuoli kuortaneella

      Mitä tapahtui kuhinoilla kun auton alle jäi ja kuoli 66.
      Kuortane
      7
      835
    7. Rakastan sinua

      Olen tiennyt sen pitkään mutta nyt ymmärsin että se ei menekään ohi
      Ikävä
      28
      771
    8. Kalateltta fiasko

      Onko Tamperelaisyrittäjälle iskenyt ahneus vai mistä johtuu että tänä vuonna ruuat on surkeita aikaisempiin vuosiin verr
      Kuhmo
      10
      755
    9. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      55
      734
    10. IS Viikonloppu 20.-21.7.2024

      Tällä kertaa Toni Pitkälä esittelee piirrostaitojansa nuorten pimujen, musiikkibändien ja Raamatun Edenin kertomusten ku
      Sanaristikot
      38
      719
    Aihe