Ostin Rainbow "Karamelli"-jädepaketin

suklaahirviö

Nyt vaan jännityksellä odottelen weekendiä, että pääsen maistamaan. Toivottavasti se edes on KINUSKIjäätelöä, siis kinuskikastikkeella oikein, sellaisella oikein makealla. Kyllästyttää kun jokainen kinujäätelö osoittautuu luiruksi toffeejutuksi.

Olisin muuten kokeillut Ingman Creamy-sarjan kinuskijädeä & vohvelirouhetta, mutta kun en sattunut sitä löytämään kaupasta.

Jos jollain on kokemuksia tuosta rainbown karamellista, niin kertokaatten.

12

2973

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • muute

      painat?

      • suklaahirviö

        Minä olen ihan samanlainen kuin brittinäyttelijätär Keira Knightley, eli en käy vaakassa. En ole käynyt.. tjaah.. olisikos pari vuotta siitä kun viimeksi..? Mulle riittää se, että samat vaatteet mahtuu päälle.

        Hehe et kai vihjaa, että chokomonsterin pitäisi käydä jossain rahtivaakassa punnittavana? ;)


    • muttei 'luiru toffee'?

      Siis kinuskihan on nimenomaan ohutta (tai ainakin juoksevaa), niin myös se muistaakseni jossain viestissä mainostamasi Ohoj-kinuskikastike. Toffee taas on kiinteää. Tuosta ei nyt oikein ota selvää millaista olet hakemassa.

      En muista, olenko juuri tuota Rainbow-jäätelöä maistanut, mutta ne on aika 'perus'-tavaraa, siis negatiivisessa mielessä, halvalla/halvaksi tehtyä ja sen kyllä huomaakin. Vähän samalla tavalla kuin esim. 'perus'-vaniljajäätelö eroaa Mövenpickin vaniljajäätelöstä.

      Melkeinpä menisin ja suosittelisin jäätelökoneen ostoa, esim. tuo Ariete Compact http://www.tekniikanmaailma.fi/muu-tekniikka/vertailut/tm-vertailu-jaatelokoneet , siten on ainakin vara 'tuunata' itselleen mieluinen maku- ja tekstuuriyhdistelmä.

      • suklaahirviö

        Juu, oikeassa olet: ei ole ehkä tullut ilmaistua itseä riittävän hyvin..

        OK: siis. Kun puhun "luirusta", niin tavallaan kai tarkoitan enemmän luirun MAKUISTA kuin sitä juoksevuutta. Minusta "luiru" maku on esim. Omar-karkeissa. Sitten jos olet esim. lehmäkarkkeja (Krowka tms.) syönyt, niin niissä on "tymäkämpi" enempi kinuskinen/karamellinen maku.

        Minulle kinuski on sitä kamaa, jota keittelen itse kotona. Eli siis sokeria, fariinisokeria, kermaa, tiedäthän. Tymäkän makuista, paksuus toki vaihtelee keittoajan mukaan, mutta niin tymäkkää, että oikein hampaissa vihloo makeus. :) Sellainen on minusta kinuski.

        Toffee "luiru" maut ovat esim. näitä kaupan valmisvanukkaita, Jacky/nikke nakuttaja, mitä niitä nyt on.. eli hyvin mieto "omarinen" maku. JA luiru koostumus.

        Ohoj ei muuten minun mielestäni ole ohutta soossia. Se on ohuempaa huoneenlämpöisenä, mutta jääkaappiin kun avatun tuubin laittaa ja sitten sieltä pusertaa, niin on kovin kiinteää tavaraa. Jotkut jälkkärikastikkeet (lähinnä sellaiset suorakaiteen muotoisissa pienissä paketeissa olevat) ovat kyllä tosi tosi ohutta soossia.

        Nämä ovat tietty makuasioita.. Mutta se Ohojn maku nyt on aika lähellä sitä kinuskia, jota itse etsin. Ja tosiaan se kinuski, jota kotona keitän. Nyt joku voisi kysyä että miksi et osta vaniljajädeä ja yksinkertaisesti KEITÄ sille itse kinuskia kaveriksi.

        Syy numero 1: on kuitenkin kesä, enkä kauheasti tykkää olla lieden äärellä keittopuuhissa näin kuumalla ja syy 2: olen kai niin PÄSSINPÄÄ, että minusta ei luulisi olevan YLIVOIMAISTA namifirmoille kehittää joku oikeasti kinuskinen, reilun äklömakea KINUSKIjäätelö. Mutta voi olla että olen väärässä. Eihän ne aivovammaiset edes tunnu tajuavan mitä KINUSKI ON. Pitäisi varmaan pakottaa lieden ääreen ne kretiinit ja oikein opettaa kädestä pitäen tyyliin "katsos nyt, otetaan kattila, sokrua, fariinisokrua, kermaa ja sitten keitellään.."

        Sotkekoot idiootit edelleen niitä p-keleen marjahilloja ja marjakastikkeita vaniljajäätelöön, siinä on sopivan vaativa hommeli niille. "Aino, jäätelö paskan kamala".

        Rainbow voi muuten olla halpista, siinä olet oikeassa.. mutta olin aika tarkkana ostaessani: se jäde siinä on vaniljaa.. joten ajattelin vähän niin, että jos (KUN???) kinu osoittautuu pettymykseksi niin sitten vaan Ohoj:ta päälle oikein olan takaa. ;) Vaniljajäätelöä eivät kai Rainbown tyypit ole osanneet pilata, luulisi ainakin olevan vaikeaa, vaikka ehkä ei kannata liian optimistiseksi heittäytyä..? :(

        Jäätelökone on yksi vaihtoehto.. mutta uskoisin että jos (kun?) kinujäden metsästys epäonnistuu niin palaan wanhaan rutiiniini, eli Dajm-jäätelöä kippoon ja Ohoj:ta päälle. Sillä selvitin ennen tämän ongelman ja hyvin toimi, jotenkin vain olen toivonut - turhaan - että tulis sellainen oikein hyvä kinujäde myyntiin, mutta jos ei niin ei.


      • ettei myisi
        suklaahirviö kirjoitti:

        Juu, oikeassa olet: ei ole ehkä tullut ilmaistua itseä riittävän hyvin..

        OK: siis. Kun puhun "luirusta", niin tavallaan kai tarkoitan enemmän luirun MAKUISTA kuin sitä juoksevuutta. Minusta "luiru" maku on esim. Omar-karkeissa. Sitten jos olet esim. lehmäkarkkeja (Krowka tms.) syönyt, niin niissä on "tymäkämpi" enempi kinuskinen/karamellinen maku.

        Minulle kinuski on sitä kamaa, jota keittelen itse kotona. Eli siis sokeria, fariinisokeria, kermaa, tiedäthän. Tymäkän makuista, paksuus toki vaihtelee keittoajan mukaan, mutta niin tymäkkää, että oikein hampaissa vihloo makeus. :) Sellainen on minusta kinuski.

        Toffee "luiru" maut ovat esim. näitä kaupan valmisvanukkaita, Jacky/nikke nakuttaja, mitä niitä nyt on.. eli hyvin mieto "omarinen" maku. JA luiru koostumus.

        Ohoj ei muuten minun mielestäni ole ohutta soossia. Se on ohuempaa huoneenlämpöisenä, mutta jääkaappiin kun avatun tuubin laittaa ja sitten sieltä pusertaa, niin on kovin kiinteää tavaraa. Jotkut jälkkärikastikkeet (lähinnä sellaiset suorakaiteen muotoisissa pienissä paketeissa olevat) ovat kyllä tosi tosi ohutta soossia.

        Nämä ovat tietty makuasioita.. Mutta se Ohojn maku nyt on aika lähellä sitä kinuskia, jota itse etsin. Ja tosiaan se kinuski, jota kotona keitän. Nyt joku voisi kysyä että miksi et osta vaniljajädeä ja yksinkertaisesti KEITÄ sille itse kinuskia kaveriksi.

        Syy numero 1: on kuitenkin kesä, enkä kauheasti tykkää olla lieden äärellä keittopuuhissa näin kuumalla ja syy 2: olen kai niin PÄSSINPÄÄ, että minusta ei luulisi olevan YLIVOIMAISTA namifirmoille kehittää joku oikeasti kinuskinen, reilun äklömakea KINUSKIjäätelö. Mutta voi olla että olen väärässä. Eihän ne aivovammaiset edes tunnu tajuavan mitä KINUSKI ON. Pitäisi varmaan pakottaa lieden ääreen ne kretiinit ja oikein opettaa kädestä pitäen tyyliin "katsos nyt, otetaan kattila, sokrua, fariinisokrua, kermaa ja sitten keitellään.."

        Sotkekoot idiootit edelleen niitä p-keleen marjahilloja ja marjakastikkeita vaniljajäätelöön, siinä on sopivan vaativa hommeli niille. "Aino, jäätelö paskan kamala".

        Rainbow voi muuten olla halpista, siinä olet oikeassa.. mutta olin aika tarkkana ostaessani: se jäde siinä on vaniljaa.. joten ajattelin vähän niin, että jos (KUN???) kinu osoittautuu pettymykseksi niin sitten vaan Ohoj:ta päälle oikein olan takaa. ;) Vaniljajäätelöä eivät kai Rainbown tyypit ole osanneet pilata, luulisi ainakin olevan vaikeaa, vaikka ehkä ei kannata liian optimistiseksi heittäytyä..? :(

        Jäätelökone on yksi vaihtoehto.. mutta uskoisin että jos (kun?) kinujäden metsästys epäonnistuu niin palaan wanhaan rutiiniini, eli Dajm-jäätelöä kippoon ja Ohoj:ta päälle. Sillä selvitin ennen tämän ongelman ja hyvin toimi, jotenkin vain olen toivonut - turhaan - että tulis sellainen oikein hyvä kinujäde myyntiin, mutta jos ei niin ei.

        En niin valmistajien tuotekehittely- ja valintaprosesseistaan ole perillä, mutta saattaahan tuo olla niinkin, ettei niin makea kuin haluat oikein myisi hyvin. Ei erityisen laaja otanta, mutta ihmisistä, joiden makumieltymyksiä tunnen, aika monet ovat sillä kannalla, etteivät kovin 'yltiö'makeasta pidä. Makein jäätelö, mitä itselle vastaan on tullut, on Totally Brown, joskin tietty tikku. Menee kyllä itselleni alas noin yksittäistapauksena, mutta en kovin paljon samaa kerralla haluaisi syödä.

        Harmittavasti kastikkeellisissa jäätelöissä myös se itse jäätelö on jäänyt vähän sivuosaan, kyllä se minusta pitäisi olla ihan yhtä hyvää vaniljajäätelöä kuin hyvä vaniljajäätelö, ei vain jotain, joka toimii ainoastaan purkin täytteenä ja että tuotetta voi kutsua jäätelöksi.

        Jäätelökoneella jäätelön teko ottaa tietysti hieman aikaa (ja saahan sillä koneen hinnalla aika monta litraa kaupasta), mutta loppujen lopuksi aika yksinkertainen prosessi, samasta kerma/maito kananmuna sokeri-yhdistelmästä kun lähdetään liikkeelle, jota helppo tehdä kerralla enemmänkin. Konehan hoitaa hommasta lopun, pl. muiden makujen lisäys, joten yhden iltapäivän urakoinnilla saa jo monta litraa pakasteeseen odottelemaan.


      • paketissa
        suklaahirviö kirjoitti:

        Juu, oikeassa olet: ei ole ehkä tullut ilmaistua itseä riittävän hyvin..

        OK: siis. Kun puhun "luirusta", niin tavallaan kai tarkoitan enemmän luirun MAKUISTA kuin sitä juoksevuutta. Minusta "luiru" maku on esim. Omar-karkeissa. Sitten jos olet esim. lehmäkarkkeja (Krowka tms.) syönyt, niin niissä on "tymäkämpi" enempi kinuskinen/karamellinen maku.

        Minulle kinuski on sitä kamaa, jota keittelen itse kotona. Eli siis sokeria, fariinisokeria, kermaa, tiedäthän. Tymäkän makuista, paksuus toki vaihtelee keittoajan mukaan, mutta niin tymäkkää, että oikein hampaissa vihloo makeus. :) Sellainen on minusta kinuski.

        Toffee "luiru" maut ovat esim. näitä kaupan valmisvanukkaita, Jacky/nikke nakuttaja, mitä niitä nyt on.. eli hyvin mieto "omarinen" maku. JA luiru koostumus.

        Ohoj ei muuten minun mielestäni ole ohutta soossia. Se on ohuempaa huoneenlämpöisenä, mutta jääkaappiin kun avatun tuubin laittaa ja sitten sieltä pusertaa, niin on kovin kiinteää tavaraa. Jotkut jälkkärikastikkeet (lähinnä sellaiset suorakaiteen muotoisissa pienissä paketeissa olevat) ovat kyllä tosi tosi ohutta soossia.

        Nämä ovat tietty makuasioita.. Mutta se Ohojn maku nyt on aika lähellä sitä kinuskia, jota itse etsin. Ja tosiaan se kinuski, jota kotona keitän. Nyt joku voisi kysyä että miksi et osta vaniljajädeä ja yksinkertaisesti KEITÄ sille itse kinuskia kaveriksi.

        Syy numero 1: on kuitenkin kesä, enkä kauheasti tykkää olla lieden äärellä keittopuuhissa näin kuumalla ja syy 2: olen kai niin PÄSSINPÄÄ, että minusta ei luulisi olevan YLIVOIMAISTA namifirmoille kehittää joku oikeasti kinuskinen, reilun äklömakea KINUSKIjäätelö. Mutta voi olla että olen väärässä. Eihän ne aivovammaiset edes tunnu tajuavan mitä KINUSKI ON. Pitäisi varmaan pakottaa lieden ääreen ne kretiinit ja oikein opettaa kädestä pitäen tyyliin "katsos nyt, otetaan kattila, sokrua, fariinisokrua, kermaa ja sitten keitellään.."

        Sotkekoot idiootit edelleen niitä p-keleen marjahilloja ja marjakastikkeita vaniljajäätelöön, siinä on sopivan vaativa hommeli niille. "Aino, jäätelö paskan kamala".

        Rainbow voi muuten olla halpista, siinä olet oikeassa.. mutta olin aika tarkkana ostaessani: se jäde siinä on vaniljaa.. joten ajattelin vähän niin, että jos (KUN???) kinu osoittautuu pettymykseksi niin sitten vaan Ohoj:ta päälle oikein olan takaa. ;) Vaniljajäätelöä eivät kai Rainbown tyypit ole osanneet pilata, luulisi ainakin olevan vaikeaa, vaikka ehkä ei kannata liian optimistiseksi heittäytyä..? :(

        Jäätelökone on yksi vaihtoehto.. mutta uskoisin että jos (kun?) kinujäden metsästys epäonnistuu niin palaan wanhaan rutiiniini, eli Dajm-jäätelöä kippoon ja Ohoj:ta päälle. Sillä selvitin ennen tämän ongelman ja hyvin toimi, jotenkin vain olen toivonut - turhaan - että tulis sellainen oikein hyvä kinujäde myyntiin, mutta jos ei niin ei.

        Nyt näyttää olevan noita Totally-sarjan jäätelöitä myös puolen litran purkeissa, ehkä se sitten olisi mieleesi. Juuri tuota en ole maistanut, mutta Totally Black oli rakennettu siten, että purkin päällä on kerros samaa kuorrutetta mitä jäätelöpuikoissakin, sitten jäätelöä ja kastiketta (jota kyllä aika vähän) alla.


    • miunmielest

      Olen pari kertaa ostanut. Tosta 'luiru'-mausta en ossaa sanoo, mut herkullista se on! Kerro sitte mielipitees ku olet maistanut!

    • asiaan!

      Ostit oikean paketin, oi monster! Kyseinen jäde on hyyyvvvvvväääää, tahhhhmeeaaa, mmmmmmakeaaaaahhhh!

      • suklaahirviö

        Heeeh.. tahmean makeaa.. nami! Kuulostaa ihanalta Toiveet ja odotukset nousee.. onneksi Ohoj on silti jääkaapissa valmiina.. ihan vain siltä varalta jos pettymys tulisi. Mutta voihan olla, ettei sitä tule. Rainbow on halpismerkki mutta joissain jutuissa olen ollut ihan tyytyväinen siihen myös. Ei ole jädeä paketinkanteen katsominen. ;)


      • suklaahirviö
        suklaahirviö kirjoitti:

        Heeeh.. tahmean makeaa.. nami! Kuulostaa ihanalta Toiveet ja odotukset nousee.. onneksi Ohoj on silti jääkaapissa valmiina.. ihan vain siltä varalta jos pettymys tulisi. Mutta voihan olla, ettei sitä tule. Rainbow on halpismerkki mutta joissain jutuissa olen ollut ihan tyytyväinen siihen myös. Ei ole jädeä paketinkanteen katsominen. ;)

        Positiivinen, ihana ylläri tämä Rainbow-jäätelö! Nyt oli kinuskin makukin kohdallaan, ah riemua! Ja jotain pientä rapeaa mantelijuttua, jota siinä päällä oli.. namskis!

        Meni muuten koko paketti viime weekendinä. ;) Täytynee parin viikon päästä ostaa TOINEN.. ja syödä sekin..

        "Pohjajäätelö" jonka päällä kinuskikastikeraidat lepäsivät, oli muuten sekin sangen laadukkaan makuista, pehmeän makean vaniljaista.

        Slurps, en muuta sano.


      • hattarasuu
        suklaahirviö kirjoitti:

        Positiivinen, ihana ylläri tämä Rainbow-jäätelö! Nyt oli kinuskin makukin kohdallaan, ah riemua! Ja jotain pientä rapeaa mantelijuttua, jota siinä päällä oli.. namskis!

        Meni muuten koko paketti viime weekendinä. ;) Täytynee parin viikon päästä ostaa TOINEN.. ja syödä sekin..

        "Pohjajäätelö" jonka päällä kinuskikastikeraidat lepäsivät, oli muuten sekin sangen laadukkaan makuista, pehmeän makean vaniljaista.

        Slurps, en muuta sano.

        edelleen suosittelen sitä ingman creamya..kerrohan sitten, kun sitä maistat..


    • simpura56675

      en löytänyt enää monsteri jäätelöitä :((!!!!
      kerran pääsin ostamaan ja olivat aivan mahtavia hinta/laatusuhteeltaan.
      vanilia oli hyvää, suklaa oli hyvää, muutama mehujää olivat hyviä. appelsiini

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      83
      6004
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      24
      2546
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      28
      2043
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      62
      1805
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1621
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1418
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1327
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      14
      1321
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      7
      1259
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1213
    Aihe