e.W riivaukset osa 1

FiliaFerusFabulosus

32

1295

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • soimaamassa?

      • FiliaFerusFabulosus

        että vakka kantensa valitsee, jos puolustat e.W:tä, joka aloitti kanssani keskustelun suoraan ivaavalla asenteella.
        Se on eri asia kun viestittää ensin ystävällisesti ja sitten leikkimielisesti ärsyttää. Hän heitti heti hanskat haasteeksi kehään. En näe väärää itsensä puolustamisessa. En anna tollasten kävellä ylitseni. Olen elämässäni oppinut että vain takaisin antamalla pärjää.
        Luitko hänen ensimmäisen minulle kirjoittamani tekstin? Et näköjään.
        Mulla ei ole mitään sua vastaan... ainakaan toistaiseksi. Mut on turha odottaa että olisin ystävällinen sellaisille kusipäille jotka aloittavat ensikirjoittelussa ivaamisensa ja leikkivät muka viisasta. Ai vitsi kun mä oon kova!
        Mulla on nyt muutakin tekemistä, kun jatkaa tänään enää tätä **skaa.
        Mutta en unohda.
        Sä siis tykkäät e.W:stä? Ymmärsinkö oikein?


      • FiliaFerusFabulosus kirjoitti:

        että vakka kantensa valitsee, jos puolustat e.W:tä, joka aloitti kanssani keskustelun suoraan ivaavalla asenteella.
        Se on eri asia kun viestittää ensin ystävällisesti ja sitten leikkimielisesti ärsyttää. Hän heitti heti hanskat haasteeksi kehään. En näe väärää itsensä puolustamisessa. En anna tollasten kävellä ylitseni. Olen elämässäni oppinut että vain takaisin antamalla pärjää.
        Luitko hänen ensimmäisen minulle kirjoittamani tekstin? Et näköjään.
        Mulla ei ole mitään sua vastaan... ainakaan toistaiseksi. Mut on turha odottaa että olisin ystävällinen sellaisille kusipäille jotka aloittavat ensikirjoittelussa ivaamisensa ja leikkivät muka viisasta. Ai vitsi kun mä oon kova!
        Mulla on nyt muutakin tekemistä, kun jatkaa tänään enää tätä **skaa.
        Mutta en unohda.
        Sä siis tykkäät e.W:stä? Ymmärsinkö oikein?

        oo sanonu tykkääväni siitä ihan yhtälailla mie oon sanonu sille että ittesä nostaminen toisia alentamalla ei oo oikein.

        Mut samoin ei oo oikein sekään että kerta toisesta jälkeen toisesta tehdään alentavia alotuksia. Tottakai mie ymmärrän sen että nää alotukset tulee usein ihan aiheesta. Mut pakkoko se on aina yrittää vastata tuleen tulella. Tää on kuitenki vaan keskustelu palsta. Mut ei täällä juuri muuta enää tehdä ku vaan vittuilla toisillemme... Jokasen näppiksen takana kuitenki on ihminen....


      • FiliaFerusFabulosus
        Frederico kirjoitti:

        oo sanonu tykkääväni siitä ihan yhtälailla mie oon sanonu sille että ittesä nostaminen toisia alentamalla ei oo oikein.

        Mut samoin ei oo oikein sekään että kerta toisesta jälkeen toisesta tehdään alentavia alotuksia. Tottakai mie ymmärrän sen että nää alotukset tulee usein ihan aiheesta. Mut pakkoko se on aina yrittää vastata tuleen tulella. Tää on kuitenki vaan keskustelu palsta. Mut ei täällä juuri muuta enää tehdä ku vaan vittuilla toisillemme... Jokasen näppiksen takana kuitenki on ihminen....

        Mut olisin valmis kohtaamaan tän e.W kasvotusten. Se pelkuriraukka vaan kun ei uskalla edes tulla esiin edes rekkaamallaan nimmarillaan.


      • FiliaFerusFabulosus kirjoitti:

        Mut olisin valmis kohtaamaan tän e.W kasvotusten. Se pelkuriraukka vaan kun ei uskalla edes tulla esiin edes rekkaamallaan nimmarillaan.

        huoh..*muljauttaa silmiään* naiset...


        niin ja Ex-wastaaja
        ei suinkaan oo -ew. joku tympiinty siihen ku useampi ex wastaaja kiisteli siitä kuka on alkuperänen ja saa käyttää sitä nikkiä. Sit sen rekkas joku ihan muu ja pisti sen kiistan poikki.

        Ex wastaaja ei käytä rekattua nikkiä.


      • ...
        Frederico kirjoitti:

        huoh..*muljauttaa silmiään* naiset...


        niin ja Ex-wastaaja
        ei suinkaan oo -ew. joku tympiinty siihen ku useampi ex wastaaja kiisteli siitä kuka on alkuperänen ja saa käyttää sitä nikkiä. Sit sen rekkas joku ihan muu ja pisti sen kiistan poikki.

        Ex wastaaja ei käytä rekattua nikkiä.

        Tiedän ts. olen huomannut, että olet järkevä ja asioita hyvin suhteuttamaan kykenevä ihminen. Et varmastikaan aina pidä myöskään esimerkiksi kaikesta mun kirjoittamastani (mikä on muuten ihan ok.sekin), mutta kykenet silti oikeudenmukaisuuteen.

        Joo. Toi mitä sanoit nimim. FiliaFerusFabulokselle on ihan totta. Olen kirjoittanut tälle palstalle pitkään. Aikoinaan mm. kauan nimimerkeillä Wastaaja ja ex-Wastaaja, minkä jälkimmäisen ainakin joku kiusantekijä sitten ( mitä ilmeisimmin) ihan vain mulle pottuillakseen rekisteröi nimiinsä. Nimimerkkien pöllimisellä kiusantekomielessä olleita on kimpussani ollut aikojen saatossa useampikin (ihme touhua).

        Yhtäkään rekattua nimimerkkiä mulla ei joo koskaan ole kuitenkaan ollut.

        -e.W


    • olette aivan oikeassa. Juuri kun sain erään naispaholaisen kuriin, niin e.W heittäytyi hankalaksi.


      "What did we ever do to deserve this nonsense"


      MarttyyriMallari-TTt

      • ...

        "Neiti FiliaFerusFabulosus...
        MarttyyriMallari-TTt 13.8.2008 klo 21.46
           olette aivan oikeassa. Juuri kun sain erään naispaholaisen kuriin, niin e.W heittäytyi hankalaksi.


        "What did we ever do to deserve this nonsense"


        MartyyriMallari-TTt"

        ...parempi käyttää juuri tälle palstalle ominaista ja melko useillekin, mitä ilmeisimminkin, ymmärrettävämpää ja arvostuksen ansaitsevampaa kieltä, vaikka se noloa onkin.;( *irvistää*

        Ethän sä mikään vatipää ole? "Nonsenset" ja yhtälailla sekin, mikä ei sitä ole näkyy sillä, kun kääntää välillä päätään sekä vasemmalle että oikealle ja harjoittaa ( edes) pientä yksi plus yksi-yhteenlaskua keskustelupalstan aloittajien keskustelunaloitusten järjellisyydestä. Se ei ole käytännöllistä, että tuijotetaan vain yhtä pistettä ja että pulautetaan provoaloitus ainoastaan regressiivisen havainnon pohjalta. *REPS*


        -e.W


    • elisabeth kolmas

      Vihje: ei ole välttämätöntä tehdä aloitusta joka toinen minuutti.

      • FiliaFerusFabulosus

        Äläkä liioittele!


    • sirpamaikkarilta

      omissa maailmoissaan niin helpoimmalla pääsee. Yleensä en edes sen kirjotuksiin viitti vastailla mitään. Enkä edes pahemmin lue niitä.

    • Pärinä Pete

      tästä se e.W innostuu. Bensaa liekkeihin. Helvetin hyvä idea. Muijat.

      • FiliaFerusFabulosus

      • Pärinä Pete

      • FiliaFerusFabulosus
        Pärinä Pete kirjoitti:

        plop. Hyvin täältä pusikostakin saa sanottua. Jos tappelette. Tehkää se tyylillä. Muijien tappelut muistuttaa näitä. Hähä. xD

        Video.

        http://www.youtube.com/watch?v=G8hV01wcULM

        kyllä yhtään tädiltä, eikä kyllä kuullostanutkaan siltä. Mut voihan se e.W toltakin näyttää.


      • Pärinä Pete
        FiliaFerusFabulosus kirjoitti:

        kyllä yhtään tädiltä, eikä kyllä kuullostanutkaan siltä. Mut voihan se e.W toltakin näyttää.

        oli vaan akkamaisia miehiä. Jos tappelee. Pitää osua kanssa. Kunnon tälli lopettaa vittuilun. Tietysti. Täällä se jää vittuiluun.


    • Papeete1

      Pitkänlinjan kokemusta olla sen kestoinhokki ja haukkujen kohde. Paljon helpommalla pääsee kun antaa sen sekoilla ihan keskenään. Kaikki täällä vähän enemmän pyörivät tietää tilanteen joten anna säkin sen mesuta. Jos sille sanoo jotain muuta kuin että "ai, kun sä olet tän palstan viisain" niin se jaksaa haukkua sua monta kuukautta.

      Tästä aloituksesta se repee taatusti ja on sitten sitkeesti peffassa kiinni. Parempi olis antaa olla ihan rauhassa, se ei puhumalla tokene. Sitä on miljoonat jo yrittäneet.

      • sirpamaikkarilta

        Mä oon kans päässy sen mustalle listalle. Näkyy koko ajan olevan kertomassa kuinka tyhmä mä olen. En osaa muuta toistaa ku sitä et Jyrki Katainen on paska. Pitäsköhä vaihtaa Stubbin mollaamiseen? Vai meniskö siltä pää sekasi vielä pahemmin... Ei sais aiheuttaa lisäharmia kanssa palstailijalle.

        Tosin mä tunnen jo niin pahasti sääliä sitä kohtaan. Ja jos se oikeesti kuulus mun tuttavapiiriin, niin mä oisin aivan sairaan huolissani.


      • FiliaFerusFabulosus

        tajua, että kyllä senkin saa rekkaamattomuudestaan huolimatta omiin solmuihinsa. Uskokaa vaan.
        T:FFF


      • ...

        "Mulla on
        Papeete1 13.8.2008 klo 21.56
           Pitkänlinjan kokemusta olla sen kestoinhokki ja haukkujen kohde. Paljon helpommalla pääsee kun antaa sen sekoilla ihan keskenään. Kaikki täällä vähän enemmän pyörivät tietää tilanteen joten anna säkin sen mesuta. Jos sille sanoo jotain muuta kuin että "ai, kun sä olet tän palstan viisain" niin se jaksaa haukkua sua monta kuukautta.

        Tästä aloituksesta se repee taatusti ja on sitten sitkeesti peffassa kiinni. Parempi olis antaa olla ihan rauhassa, se ei puhumalla tokene. Sitä on miljoonat jo yrittäneet."

        ..toi "pitkän linjan kokemuksesi" perustuu (mikäli ainoastaan todellisuuteen pohjaamme arvioinnin *irvistys*) tosin ainoastaan sinun tarpeeseesi nostattaa itseäsi ja päteä tällä keskustelupalstalla toista kirjoittajaa alentamalla.

        Mainittakoon nimittäin sellainen fakta, että mä ainakin olen viimeisen vuoden aikana keskustellut juuri sinun kanssasi verrannollisesti hyvin vähän, jollet sitten ole sattumoisin sattunut olemaan (??..kysymysmerkki kysymysmerkki: notice, notice fakta, fakta jou...) joku niistä inhottavista itseni perässä roikkuneista puska-ahdistelijoista, mitä en, tarkennan vielä, (Osaathan varmastikin lukea verbaliikkaa?) sinun tässä ilmaise olleen.

        Sitä kyllä kieltämättä vähän ihmettelin sitä, että tulit joukun tienoilla haukkumaan mut mm. termeillä " umpihullu" ja "skitso" aiheettomasti ja edes sinuun liittymätömän kommentin johdosta, vaikka keskusteluni sitä ennen menneenä syksynä ja kesänä olivat kanssasi olleet HYVIN VÄHÄISIÄ. Olet myös jatkuvasti samoissa keskusteluketjuissa kanssasi jankuttanut, että "wastaaja ei osaa lopettaa" ja plaa plaa. Taidat arvostaa itsesi ihmisenä korkealle?

        -e.W

        Ps. Mulla ei ole mitään intressiä olla sun "peffassasi kiinni", mutta jollet kerrassaan osaa lopettaa juuri mun käyttämieni nimimerkkien/ tekemisteni tekstisisältöihin _millään tasolla_ perustumatonta mustamaalaamista ( ja sitä kautta mun keskusteluihin osanottamiseni häiritsemistä), voinet ymmärtää, että se asia saattaa väliin kummastuttaakin.


      • Papeete1
        ... kirjoitti:

        "Mulla on
        Papeete1 13.8.2008 klo 21.56
           Pitkänlinjan kokemusta olla sen kestoinhokki ja haukkujen kohde. Paljon helpommalla pääsee kun antaa sen sekoilla ihan keskenään. Kaikki täällä vähän enemmän pyörivät tietää tilanteen joten anna säkin sen mesuta. Jos sille sanoo jotain muuta kuin että "ai, kun sä olet tän palstan viisain" niin se jaksaa haukkua sua monta kuukautta.

        Tästä aloituksesta se repee taatusti ja on sitten sitkeesti peffassa kiinni. Parempi olis antaa olla ihan rauhassa, se ei puhumalla tokene. Sitä on miljoonat jo yrittäneet."

        ..toi "pitkän linjan kokemuksesi" perustuu (mikäli ainoastaan todellisuuteen pohjaamme arvioinnin *irvistys*) tosin ainoastaan sinun tarpeeseesi nostattaa itseäsi ja päteä tällä keskustelupalstalla toista kirjoittajaa alentamalla.

        Mainittakoon nimittäin sellainen fakta, että mä ainakin olen viimeisen vuoden aikana keskustellut juuri sinun kanssasi verrannollisesti hyvin vähän, jollet sitten ole sattumoisin sattunut olemaan (??..kysymysmerkki kysymysmerkki: notice, notice fakta, fakta jou...) joku niistä inhottavista itseni perässä roikkuneista puska-ahdistelijoista, mitä en, tarkennan vielä, (Osaathan varmastikin lukea verbaliikkaa?) sinun tässä ilmaise olleen.

        Sitä kyllä kieltämättä vähän ihmettelin sitä, että tulit joukun tienoilla haukkumaan mut mm. termeillä " umpihullu" ja "skitso" aiheettomasti ja edes sinuun liittymätömän kommentin johdosta, vaikka keskusteluni sitä ennen menneenä syksynä ja kesänä olivat kanssasi olleet HYVIN VÄHÄISIÄ. Olet myös jatkuvasti samoissa keskusteluketjuissa kanssasi jankuttanut, että "wastaaja ei osaa lopettaa" ja plaa plaa. Taidat arvostaa itsesi ihmisenä korkealle?

        -e.W

        Ps. Mulla ei ole mitään intressiä olla sun "peffassasi kiinni", mutta jollet kerrassaan osaa lopettaa juuri mun käyttämieni nimimerkkien/ tekemisteni tekstisisältöihin _millään tasolla_ perustumatonta mustamaalaamista ( ja sitä kautta mun keskusteluihin osanottamiseni häiritsemistä), voinet ymmärtää, että se asia saattaa väliin kummastuttaakin.

        Kjäh.. en jaksanut edes lukea tota :)


      • ...
        ... kirjoitti:

        "Mulla on
        Papeete1 13.8.2008 klo 21.56
           Pitkänlinjan kokemusta olla sen kestoinhokki ja haukkujen kohde. Paljon helpommalla pääsee kun antaa sen sekoilla ihan keskenään. Kaikki täällä vähän enemmän pyörivät tietää tilanteen joten anna säkin sen mesuta. Jos sille sanoo jotain muuta kuin että "ai, kun sä olet tän palstan viisain" niin se jaksaa haukkua sua monta kuukautta.

        Tästä aloituksesta se repee taatusti ja on sitten sitkeesti peffassa kiinni. Parempi olis antaa olla ihan rauhassa, se ei puhumalla tokene. Sitä on miljoonat jo yrittäneet."

        ..toi "pitkän linjan kokemuksesi" perustuu (mikäli ainoastaan todellisuuteen pohjaamme arvioinnin *irvistys*) tosin ainoastaan sinun tarpeeseesi nostattaa itseäsi ja päteä tällä keskustelupalstalla toista kirjoittajaa alentamalla.

        Mainittakoon nimittäin sellainen fakta, että mä ainakin olen viimeisen vuoden aikana keskustellut juuri sinun kanssasi verrannollisesti hyvin vähän, jollet sitten ole sattumoisin sattunut olemaan (??..kysymysmerkki kysymysmerkki: notice, notice fakta, fakta jou...) joku niistä inhottavista itseni perässä roikkuneista puska-ahdistelijoista, mitä en, tarkennan vielä, (Osaathan varmastikin lukea verbaliikkaa?) sinun tässä ilmaise olleen.

        Sitä kyllä kieltämättä vähän ihmettelin sitä, että tulit joukun tienoilla haukkumaan mut mm. termeillä " umpihullu" ja "skitso" aiheettomasti ja edes sinuun liittymätömän kommentin johdosta, vaikka keskusteluni sitä ennen menneenä syksynä ja kesänä olivat kanssasi olleet HYVIN VÄHÄISIÄ. Olet myös jatkuvasti samoissa keskusteluketjuissa kanssasi jankuttanut, että "wastaaja ei osaa lopettaa" ja plaa plaa. Taidat arvostaa itsesi ihmisenä korkealle?

        -e.W

        Ps. Mulla ei ole mitään intressiä olla sun "peffassasi kiinni", mutta jollet kerrassaan osaa lopettaa juuri mun käyttämieni nimimerkkien/ tekemisteni tekstisisältöihin _millään tasolla_ perustumatonta mustamaalaamista ( ja sitä kautta mun keskusteluihin osanottamiseni häiritsemistä), voinet ymmärtää, että se asia saattaa väliin kummastuttaakin.

        Ei ehkä kannattaisi turhaan imarrella itseään? Olet tossa viitannut käyttämääni nimimerkkiin ja jos ( kuten useinkin olet keskustelunkuluissa tehnyt) kuvittelisit esimerkiksi minun pitävän sinua itsellesi jonakin "kestoinhokkina", niin se ei pidä paikkaansa. Sellaiset ajatukset voit ihan unohtaa ( suosittelisin).

        En inhoa sinua, mutta en myöskään erityisesti pidä sinusta. Suhtaudun sinuun sen pohjalta, että mitä sinä kirjoitat. Niin suurta vaikutusta juuri sinä et muhun ole tehnyt, että kokisin tarvetta olla sinun "peffassasi" kiinni.

        En pidä sinua verbaalisesti mitenkään erityislahjakkaana, mikä keskustelupalstalla saattais mulle olla ehkä ainoa syy, että jonkun kirjoittajan kirjoitukset = yhtään kenenkään palstapersoona mitenkään erityisesti edes jää mulle mieleen. Katsantotapani asioihin keskustelupalstalla on suhtautua aina kulloistenkin kirjoitusten sisältöjen mukaan. Joskus ( mutta palstahistoriaani ajatellen tosin melko äärimmäisen harvoin, ainakin jos joihinkin muihin verrataan) saattaa joku persoona tosin kiinnittää huomiota myös äärimmäisen loukkaavalla paskanjauhannalla. Olen kuitenkin tavannut sellaisiakin kohtaan pitätyä yleensä yksittäisissä vastineissa. Kenenkään "peffassa" en roiku. Keskustelen keskustelupalstalla.

        Toivon mukaan alat nyt pikkuhiljaa lopetella tuonlaisen mitään mun käyttämääni nimimerkkiä koskevan "erityiskommentoinnin" , jota olet mielestäni aika kohtuullisen turhan useissa yhteyksissä harjoittanut. Se olisi hyvä asia ainakin siltä kannalta, ettei mun tarvitsisi noteetata erityisesti sinun persoonaasi tällä keskustelupalstalla (minkä olen useampaankin otteeseen kokenut ahdistavaksi).


        -e.W


      • Papeete1
        ... kirjoitti:

        Ei ehkä kannattaisi turhaan imarrella itseään? Olet tossa viitannut käyttämääni nimimerkkiin ja jos ( kuten useinkin olet keskustelunkuluissa tehnyt) kuvittelisit esimerkiksi minun pitävän sinua itsellesi jonakin "kestoinhokkina", niin se ei pidä paikkaansa. Sellaiset ajatukset voit ihan unohtaa ( suosittelisin).

        En inhoa sinua, mutta en myöskään erityisesti pidä sinusta. Suhtaudun sinuun sen pohjalta, että mitä sinä kirjoitat. Niin suurta vaikutusta juuri sinä et muhun ole tehnyt, että kokisin tarvetta olla sinun "peffassasi" kiinni.

        En pidä sinua verbaalisesti mitenkään erityislahjakkaana, mikä keskustelupalstalla saattais mulle olla ehkä ainoa syy, että jonkun kirjoittajan kirjoitukset = yhtään kenenkään palstapersoona mitenkään erityisesti edes jää mulle mieleen. Katsantotapani asioihin keskustelupalstalla on suhtautua aina kulloistenkin kirjoitusten sisältöjen mukaan. Joskus ( mutta palstahistoriaani ajatellen tosin melko äärimmäisen harvoin, ainakin jos joihinkin muihin verrataan) saattaa joku persoona tosin kiinnittää huomiota myös äärimmäisen loukkaavalla paskanjauhannalla. Olen kuitenkin tavannut sellaisiakin kohtaan pitätyä yleensä yksittäisissä vastineissa. Kenenkään "peffassa" en roiku. Keskustelen keskustelupalstalla.

        Toivon mukaan alat nyt pikkuhiljaa lopetella tuonlaisen mitään mun käyttämääni nimimerkkiä koskevan "erityiskommentoinnin" , jota olet mielestäni aika kohtuullisen turhan useissa yhteyksissä harjoittanut. Se olisi hyvä asia ainakin siltä kannalta, ettei mun tarvitsisi noteetata erityisesti sinun persoonaasi tällä keskustelupalstalla (minkä olen useampaankin otteeseen kokenut ahdistavaksi).


        -e.W

        Tavalla. Turhaa tää on mun yritetääs nyt ihan vaan huvin vuoksi. Olen kyllä seuraillut pitkään kuinka haukut minua jokaisessa sopivassa tilanteessa vaikken olisi susta tai sulle mitään kommannut viikkoihin. Olet myös täydellisen sokea omien vittuilujsesi.. anteeksi siis akateemisen sarkasmisi aiheuttamista vastareaktioista. Eli vittuilu-vittuilusta.

        Enenmmän sä mua olet haukkunut kuin minä sinua että sil viissiin.

        Minäkin olisin erittäin tyytyväinen jos pystyisit oleen täydellisesti noteeraamatta minun vaatimatonta amispersoonaani, ja lakkaat sen veren kaivelun nenästäsi. Olen sietänyt sua ja sun törkeitä haukkumisiasi jo monta kuukautta ihan kiitettävästi, ja yrittänyt antaa sulle aikaa siirtyä eteenpäin, mutta nyt alkaa taas riittään. Move on!

        Ps. Ei törmäillä niin hyvin sujuu :D


      • ...
        FiliaFerusFabulosus kirjoitti:

        tajua, että kyllä senkin saa rekkaamattomuudestaan huolimatta omiin solmuihinsa. Uskokaa vaan.
        T:FFF

        ..nimimerkki "FiliaFerusFabulosus" poistattaa galleria-sivultasi (mm.) minua rankasti MUSTAMAALAAVAN tekstisi, jossa vihjaat ts. valehtelet, että (jälleen mm.= minä = rekisteröitymätön kirjoittaja ja nimimerkillä e.W tällä palstalla kirjoittanut olisin joku sinun henkilökohtainen "riivarisi"...Tuo on nimittäin jo niin paksua v*ttuilua, että menee ylitse: Tällä palstalla on ollut monia nimimerkillä "e.W"- rekisteröitymättömänä kirjoittaneita kirjoittajia ja lisäksi minä ainakaan en ole keskustellut sinun kanssasi tätä ennen kuin kahdesti, yht. kahdessa tämän palstan keskusteluketjussa. En muualla. Otan osaa, jos(?) sinut sai tuossa määrin hermostumaan yhteen keskusteluketjuun kirjoitettamani omia rintojasi koskenut vastineeni, mutta nyt olet valehdellut ja mustamaalannut nimimerkkiä "e.W" jo niin paljon tässä parin päivän aikana, että soisi sinun jo lopettavan ja mielellään myös poistavan sen _valheellisen_ tekstin galleria-sivultasi, jossa väität nimimerkkiä "e.W" joksikin sinun kiusantekijäksesi. Ymmärrätkö, että loukkaat sillä _minua-, vaikka (mahdollisesti, mistä en tiedä) viittaisitkin johonkuhun muuhun tälle palstalle kirjoittaneeseen kirjoittajaan?

        Sinullako, nimimerkki "FiliaFerusFabulosus" on mielestäsi oikeus vetää lokaan _kaikki_ mun tällä palstalla kirjoittamani kirjoitukset vain esimerkiksi siksi, että sanoin omia rintojasi koskeneesen aloitukseen ( jossa miehiä huhuilit ja arvuuttelit, että olisivatko "hinkkisi" tämän palstan suurimmat ja muuta asiaahan siinä aloituksessasi ei sitten ollutkaan...) hieman kriittisesti?

        Katsotko sinulla olevan oikeus estää mun kirjoittelemisen perusoikeuksiani, _tuolta_ pohjalta?

        Suoraan sanottuna (en sano tätä loukatakseni, mutta ihmettelen nyt vain aika syvästi), että miksi joillakin NAISILLA on tällä palstalla niin kertakaikkisen vaikeaa kestää kritiikkiä? Huumorikin näkyy joillakuilla lisäksi loppuvan aika salamana ja älyttömistä asioista, vaikka jatkuvasti _muiden_(heh!) "huonoon itsetuntoon" tai "kateuteen" vedotaan... En ( jälleen suoraansanottuna) ymmärrä, että minkälaista keskustelukulttuuria nämä jotkut arvostavat, jos kerran MIHINKÄÄN ASIAAN ei saisi sanoa mitään kriittistä edes kieli poskessa ilman, että se aiheuttaa massiivisen yhteenkokoontumisen, omituisen kaunan mitättömistä asioista ja jopa olettelevien valheidenkin pupeltamisen yksittäisistä kirjoittajista? Kuitenkin samaiset puhuvat, että asiat pitäisi "ottaa huumorilla" etc, etc. Ei ehkä kannattaisi puhua sellaisia, jos kerran omalla käytöksellä jatkuvasti osoitetaan ihan muunlaista käytöstä, vinkki...

        Ja "FiliaFerusFabulosus", sekä arvon neidit "Papeete1" ja "sirmamaikkarilta": Mitäs muuta te tässä ketjussa muka teette, kuin yhdessä puhutte paskaa kirjoittajanimimerkistä e.W? Itse en kyllä koskaan ole sortunut tuonlaiseen mustamaalaamiseen ja ns. ohi puheenalaisen kirjoittajan puhumiseen, pakko sanoa. Musta sellainen on melko tyylitöntä.

        Lisäksi: Nimimerkki Papeete valehtelee tässä ketjussa. En ole (koskaan) voinut "kuukausia roikkua" tuon kirjoittajan "peffassa", koska olen keskustellut hänen kanssaan todellakin hyvin vähän ainakin viimeisen vuoden aikana, ja sitä ennenkin satunnaisesti.

        Siksi toisekseen: Nimimerkki "Papeete1" ei henkilökohtaisesti juuri minun mielestäni kirjoita niin kiinnostavia kirjoituksia, että olisin ylipäätään jotenkin erityisesti mitenkään edes seurannut juuri hänen kirjoitteluaan. Joskus olen kyllä kommentoinut hänen aggressiivisista ja valheellisista puheistaan koskien itseäni. Nimimerkki-Papeeten kanssa ns. samalla tasolla olevat voisivat siis lopettaa minun syyllistämiseni siitä, että nainen ( näemmä) jaksaa alentaa mua kuukaudesta toiseen kuvitellen ilmeisesti vielä, että minä olisin ollut jonkinlainen kilpailija hänelle siinä, että mitä nimimerkki "Papeeten" (mitä ilmeisimin) ihailemiin miesihailijoihin tulee. Kerrottakoon nimimerkki "Papeetelle" nyt ainakin sellainen asia, että nimimerkki "MMiehestä" ts. hänen..käyttäisinkö nyt sanaa.."noteeraamisistaan" olet ainakin ns. tapellut ihan yksinäsi.;D Pariin otteeseen olen kyllä toivonut, ettet osallistaisi minua siihen asiaan mainitsemalla jatkuvasti _luulojasi_*irvistää* (myös mm. mun) tällä palstalla rekisteröitymättömänä käyttämästä nimimerkeistä "e.W" tai "ex-Wastaaja".

        "Sipamaikkarille" sitten: Sinä et ole millään "mustalla listallani", kuten tässä ketjussa ilmaiset.:) Eihän sinulla nyt vain suinkaan ole tarvetta ( samantyyppisellä tavalla kuin tuolla "Papeetellakin") tässä keskustelussa nostattaa itseäsi vaivihkaisesti siten, että puhut tuonlaisia?;) Myöskään sinä et ole mielestäni (etkä muuten välttämättä kaikkien muidenkaan lukijoiden mielestä) niin kertakaikkisen spesiaali ihmisyksilö, että huomioni olisi erityisesti (myöskään sinun) sanomisissasi. Jyrki Kataisen hokemisisistasi olen maininnut vain siksi, että olen itse melko kiinnostunut politiikasta ja mua nyt vain sattuu aina ärsyttämään, jos asioita ilmaistaan siten, ettei kirjoitetusta käy ilmi, mistä _asioista_ kirjoittajan ärtymys tarkemmin juontaa.:) Statementtii siis vaan lisää sirpa!;) Sitä lähinnä olen ajanut takaa kritisoimalla Jyrki Katais-puheitasi. En minä sua tyhmänä pidä. En ole pohtinut sinun älykkyyttäsi tai älysi puutetta erityisesti ollenkaan.

        Lisäksi "sirpalle" vielä: Ilmaisit tuolla olevasi huolestunut nimimerkki "e.W:n" käyttäjästä...Siinä tapauksessa voisit varmastikin osoittaa huoleesi myös palstakaveristasi "FiliaFerusFabulos:lle", joka innostui tässä menneinä päivinä tekemään useita henkilöityjä loukkaavia aloituksia nimimerkistä "e.W" ja joka mustamaalaa galleria-sivullaan laajalle joukolle ihmisiä em. rekiateröitymättömänä kirjoittanutta.

        Lopuksi heitän eräille palstan mieskirjoittajille kysymyksen ( tai sellaisina profiloituneille..totuutta ei varmuudella voi kukaan sukupuolista tietää). Nimimerkit "MarttyyriMallari-TTt", "Cranky_geek" ja rekisteröitymätön "MMies": Miksi en koskaan ole nähnyt teiltä yhtäkään kriittistä kommenttia koskien esimerkiksi nimimerkkejä "Papeete1" tai "sirpamaikkarilta", vaikka tytöt jauhavat tämän kaltaista läppää, kuten tästäkin ketjusta näkyy?

        Papeetekin on tuossa halunnut ( taas! että on kyllästyttävää..) vain leimata nimimerkin "e.W" käyttäjää "sekoilijaksi" ( eli mitä ilmeisimmin = sekopääksi, niinkö?) ja vihjaillut, että kys. nimimerkille ei mitä ilmeisimmin kannattaisi edes kirjoittaa. Hän siis pyrkii sulkemaan nimimerkin "e.W" käyttäjää ns. ulos kirjoittajajoukosta puheillaan, ilmiselvästi.

        YMMÄRRÄTTEKÖ TE, että TUO on sitä ahdistelua ja kirjoittajan kiusaamista, että vedetään valheita ja oletuksia kirjoittajanimimerkeistä niin paljon, kuin ikinä kehdataan ja sielu sietää?

        -e.W ( ajattelin kuitenkin vielä käyttää tätä nimimerkkiä. Minä en ole sen käytöllä ketään kiusannut ja tälle palstalle muut sillä kirjoittaneet ovat mitä todenäköisimmin omaksuneet sen minulta: minulla on ollut kaikenmoisia ns. feikkejä ja ahdistelijoita kimpussani. Jos rekisteröityyn nimimerkkiin "e.W" törmäätte, toivon että informoitte siitä ystävällisesti minua, jos minut arvelette tunnistavani palstalla. Olisin siitä iloinen. Itse en ole rekisteröityä nimimerkki "e.W":ta koskaan havainnut, eikä ennen kevättä-08 kukaan käyttänyt sitä havaintojeni mukan tällä palstalla (ei ennen itseäni.) Haluan ainoastaan kirjoittaa keskustelupalstalla ilman valheellista mustamaalaamista. Viestini olis, että pidetään asiat asioina ja henkilökiinnostus enemmän siellä reaalielämässä, niin kaikilla on kivaa kirjoittaa.:) Oikeuksistaan kirjoittaa ei pitäisi joutua tappelemaan ihan tässä määrin yhdellä hassulla viihdepalstalla, eikä pitäisi myöskään joutua jatkuvasti oukomaan kirjoittajien luuloja. En tiedä, mihin tämän ketjun aloittaja aloituksensa puheilla/linkeillään tuossa viittaa, mutta mulla ainakaan ei ole niiden asioiden kanssa mitään tekemistä. Jos(?) palstalla kävisi pelkästään kirjoittajien kiusaamisesta kiinnostuneita, en halua, että sellaisten tekemisiä kaadetaan syyttömien niskaan loukkaavilla luulotteluilla.


      • ...
        Papeete1 kirjoitti:

        Kjäh.. en jaksanut edes lukea tota :)

        "Kjäh..
        Papeete1 15.8.2008 klo 00.13
           Kjäh.. en jaksanut edes lukea tota :)"

        Pitkiä mustamaalaustekstejä nimimerkistä "e.W" tai "ex-Wastaaja" näyt silti jaksavan kirjoittaa (kuten tästä ketjusta näkyy)? 36-vuotias nainen?

        -e.W


      • ...
        Papeete1 kirjoitti:

        Tavalla. Turhaa tää on mun yritetääs nyt ihan vaan huvin vuoksi. Olen kyllä seuraillut pitkään kuinka haukut minua jokaisessa sopivassa tilanteessa vaikken olisi susta tai sulle mitään kommannut viikkoihin. Olet myös täydellisen sokea omien vittuilujsesi.. anteeksi siis akateemisen sarkasmisi aiheuttamista vastareaktioista. Eli vittuilu-vittuilusta.

        Enenmmän sä mua olet haukkunut kuin minä sinua että sil viissiin.

        Minäkin olisin erittäin tyytyväinen jos pystyisit oleen täydellisesti noteeraamatta minun vaatimatonta amispersoonaani, ja lakkaat sen veren kaivelun nenästäsi. Olen sietänyt sua ja sun törkeitä haukkumisiasi jo monta kuukautta ihan kiitettävästi, ja yrittänyt antaa sulle aikaa siirtyä eteenpäin, mutta nyt alkaa taas riittään. Move on!

        Ps. Ei törmäillä niin hyvin sujuu :D

        Edellyttämäni/ toivomani tässä/ tämän asian kohdalla olisi nyt kuitenkin siten sellainen toimintamalli, että _kykenet_ jatkossa myös lopettamaan luulojesi jauhamisen mun käyttämistä nimimerkeistä, koska _jokainen_ kerta, kun sinä niin teet eli = kommentoit minun käyttämieni nimimerkkien ts. = minun ( & esimerkiksi minulta luulemiasi ja yleistäviä) tekemisiä, loukkaat _myös_ minua, vaikket välttämättä minuun faktuaalisesti rationaalisesti viittaisikaan. En halua törmätä sellaisiin juttuihin käydessäni tällä palstalla. En sinulta, enkä muilta. Jos ihminen käy julkisella keskustelupalstalla, ihmisen tulee aina kyetä arvioimaan, ettei rekisteröitymättömistä kirjoittajista VOI tehdä yleistyksiä/ mustamaalata näitä ihan oman mielivaltansa mukaan.

        "Enenmmän sä mua olet haukkunut kuin minä sinua että sil viissiin."

        Tuo ei tosin pidä paikkaansa. Olen pahoillani. Kerrottakoon, että olen ihmisenä sellainen, että mun on _hyvin_ vaikea käsittää asioiden tietoista vääntelemistä ja kääntelemistä ns. omien etujensa mukaisiksi keskustelunkuluissa, jollei mukana ole mitään faktaperusteita. Täten siis tossakaan sinä et sano mitään, mihin olisi mahdollista lukijan suhtautua minkäänasteisella vakavuudella ja kommenttiasi kunnioittan, jos kirjoittaja harjoittaa _rationaalista_ asioiden tulkintaa.

        Jos kyky pysyttäytyä totuudessa loppuu, mitä keskustelupalstan tapahtumiin tulee, kannattaisi silloin ehkä enemmänkin olla hiljaa. Minä en harrasta tuota esim. sinun kirjoituksistasi moneenkin otteeseen havaitsemaani tyylilajia, että _vetoaisin_ jatkuvasti palstalla muihin kirjoittajiin tai pyrkisin puheillani _sulkemaan_ keskusteluista ulos niitä kirjoittajia, jotka sanovat keskustelunkulussa asioita, joista itse olen eri mieltä tai jotka itseäni eivät erityisesti miellytä.

        Tämä on tosin oma mielipiteeni, mutta havaisemani perusteella sinä oletkin mielestäni yksi tämän palstan asiattomimmista kirjoittajista. Näyt tosin tosin usein "pelastavan" nahkaasi sillä, että poistattelet niitä kirjoituksia, jotka eivät ole itsesi kannalta edullisia. Siinä muuten kanssa myös piirre, jota en itse koskaan ole harrastanut/ voinutkaan harrastaa, kun en ole koskaan rekisteröitynyt S24:n käyttäjäksi (enkä tosin varmuudella harrastaisi poistattelua paljossa määrin sittenkään, _jos_ rekisteröityisin, vaan pyrkisin ainakin lähinnä kirjoittamaan siten, ettei tarvitse erityisesti hävetä ja siksi kirjoituksia poistatella).

        "Olen kyllä seuraillut pitkään kuinka haukut minua jokaisessa sopivassa tilanteessa vaikken olisi susta tai sulle mitään kommannut viikkoihin."

        Tostakin tekstinpätkästä ilmenee vaikeutesi pysyttäytyä totuudessa ja valheellinen mustamaalaamisen tarpeesi. Otan vilpittömästi osaa.

        "Olen sietänyt sua ja sun törkeitä haukkumisiasi jo monta kuukautta ihan kiitettävästi, ja yrittänyt antaa sulle aikaa siirtyä eteenpäin, mutta nyt alkaa taas riittään. Move on!"

        Toikin teksti on ihan sikaa!:D En viitsi edes kommentoida. Yrittänyt antaa mulle aikaa "siirtyä eteenpäin"?? Sanon yhä, että yrität _nostattaa_ itseäsi kustannuksellani tällä palstalla. Aikuinen nainen? On todella ikävää, jos itseluottamuksesi(kysymys?) ei tuota kypsempään asioiden käsittelyyn riitä. Se ei tosin ole mun ongelmani, vaan täydellisesti sinun.


        -e.W


    • ...

      ..sä näyt kuitenkin osaavan kirjoittaa melko hyvääkin suomea...

      Mä en ennen tätä iltaa ole kertaakaan keskustellut nimimerkin "FiliaFerusFabulosus":n kanssa. Tässä äsken kuitenkin keskustelin. Näytit hieman "hajoavan" mielestäni turhanaikaisesti, kun omia rintojasi koskevaa/ tekemääsi aloitusta koskeva kommenttini ei ollut toivomasi kaltainen.

      Mitäs jos kuitenkin rahoittuisit... En tiedä, että mihin viittaat tolla "VL":lla, mutta jos (?) mahtaisit tarkoittaa esimerkiksi vanhoillislestadiolaisuutta, voin kertoa, että itse ainakaan en ole lestadiolainen. Toivon myös syvästi, että kysymys sulla ton kaltaisten paskapuheiden kirjoittelussa olisi enemmän luuloistasi, kuin ainakaan mistään muunlaisesta sairaalloisiin mittoihin menevästä mustamaalaamisesta ja kieroilusta, minkä kaltaisesta jälkimmäisestä mainitusta asenteesta ihan erillisen aloituksen (!!) tasolle asti viemäsi kommenttisi voisivat päätelmien tasolla myöskin kertoa...

      -e.W

      Ps. Kerrottakoon kuitenkin, että en katsonut linkkiäsi.

      • ...

        Tota linkeissä olevaa (ja mitä ilmeisimmin) p*skaa en viitsinyt lukea, mutta voin kertoa, että itse olen kirjoittanut parisuhdepalstalle viimeksi varmaan vuonna 2006... Ylipäätään tärkeimmät parisuhdejuttuni olen aina jakanut ystävieni kanssa.:)

        Nimmarin pöllijä siinä on kyseessä, jos sillä muka tismalleen (?) sama rekisteröitymätön nimimerkki on käytössä ( ja siis: Jollei hänellä ole ollut sitä ennen kevättä-2008).

        Jokatapauksessa "FiliaFerusFabulousia" en halua ylireagoimaan kimppuuni enää jatkossa, vinkki. Tee daisoistas aloituksia vaikka sata, mutta jos niitä teet, tulee siitä asiasta olla oikeus myös keskustella ihan ilman turhanpäiväisiä kilahteluita tai äärimmäiselle tasolle asti vietyjä "diapamien" tyrkyttämisiä.:)

        -e.W


    • ,,,,,,

      waz up

    • e.W fanittaja

      *** Koko juttu alkoi tästä:

      Miehet viittaan alempaan
      Kirjoittanut: FiliaFerusFabulosus 13.8.2008 klo 16.40


      keskusteluun naisen koosta;
      Onko minulla liian isot tissit kun ne ovat kokoa "D"!
      Eikö muita löydy? Onko minulla tämän palstan isoimmat hinkit? Löytyykö muita D-kuppikokoisia tai isompia? (Kyllä pitäis löytyä).
      Mulle tulee pian trauma näistä ...

      *** Tähän e.W vastasi:

      Ihanko totta!
      Kirjoittanut: ... 13.8.2008 klo 19.08


      Sinulla on isot hinkit! Miten mielenkiintoista...

      ( Apua, en kuitenkan uskalla sanoa kovin paljon enempää, ettet ala kuvittelemaan että olisin isoista rinnoista ainakakaan kateellinen sinulle: Joku höppänä nimittäin laukkasi aikoinaan pitkään palstalla perässäni ahdistelemassa mua siksi, että olin kerran arvostellut hänen aloituksensa relevanssia, missä ILMEISESTI(!) kyseinen isomunkkinen halusi _ainoastaan_ mainostaa, että "isot muuten löytyy".;D!!..Anteeksi: Jäi kauheat traumat siitä... Se ei luonnollisesti ole sinun vikasi.).

      Voi kun mäkin pystyisin tohon!;D "Miehet hei, attention attention: Mulla on ilmeisesti palstan isoimmat rinnat"...

      "FiliaFerusFabulosus"...Mielenkiintoinen nimimerkki sinulla myös.

      Jos sulla olis nyt yhtään logiikkaa, sä laittaisit edes kokovartalokuvan itsestäsi ( kun kerran aloituksenkin "tisseistäsi" teit), jotta rintojesi kokoa olisi lukijoiden paremmin mahdollista arvostella. Julkisella keskustelupalstalla on lisäksi myös aina myös sekä mies-, että naislukijoita, joten minun mielestäni on melko röyhkeää kohdentaa aloitus ainoastaan mieslukijoille. Luonnollisesti se on ainoastaan oma näkemykseni asiasta.:)

      Jokatapauksessa: Jotta ylipäätään olisi mahdollista saada jotakin kuvaa mieleesi juontuneesta keskustelun aiheestasi, eli = tissiesi koosta, niin kertoisitko edes vielä, että oletko mahdollisesti ylipainoinen? Ylipainoisilla nimittäin on verraten usein myös isommat rinnat myös loogisista syistä. Kiinnostuksesta tämä kysymys vain.:)

      -e.W

      *** Tässä e.W viittaa lähinnä siihen, kuinka typerän aloituksen teit koskien omia rintojasi/niiden kokoa. Samalla halusi mahdollisesti havannoillisemman vertailukohteen eli kuvan, jotta palstan kirjoittajat voisivat sitten paremmin arvioida onko rintasi liian isot. Hän myös kyseenalaisti painosi, sillä isoilla ihmisillä on luonnollisesti isommat rinnat. Ei kaikilla, useimmilla.

      Sitten FFF hyökkää:

      Rauhotu jo
      Kirjoittanut: FiliaFerusFabulosus 13.8.2008 klo 19.14


      ja vedä sitä Diapamia naamaan. Kossua kyytipojaksi päälle, niin hyvä tulee ja paniikkikohtaus katoaa.
      Mä hävisin jo kisan. H-Kuppinen löytyi!
      Titteli on siis mennyt.
      Sun ei tartte olla kateellinen, eikä järkyttyä mun jutuista.

      Mulla oli tämänkokoiset rinnat jo 15 vuotiaana, jolloin painoin 44kg vaikka olin 173cm!!!
      Haista ¤¤SKA ja jouduin painon takia terveydenhoitajan juttusille koulussa!!!
      Revi siitä!

      *** Siis mitä ihmettä tässä tapahtui? Kenen pitäisi tässä rauhoittua? e.W käytti hymiöitä, jotenka ei ollut ainakaan vihaisin mielin liikenteessä. Tässä kohtaa meni pieleen ja tässä kohtaa FFF nosti pultit ja osoitti lapsellista käyttäytymistä omassa keskustelualoituksessaan haistattamalla paskat ENSIMMÄISELLE ERIÄVÄLLE MIELIPITEELLE ja vetoamalla menneisyyden koetuksiin, säälillä ei saa lasta eikä paskaa.
      Lisäksi FFF käytti halveksuvaa kielenkäyttöä mm. vetoamalla lääkitykseen ja terveysongelmiin sekä kehoitti ottamaan alkoholia lääkkeiden yhteydessä. Asiallista keskustelua?

      Ei muuta sanottavaa paitsi tämä caps.lock:

      Tee sitten näin
      Kirjoittanut: FiliaFerusFabulosus 13.8.2008 klo 19.26


      VÄLTÄ KAIKKIA KESKUSTELUJA JOTKA ON KIRJOITETTU NIMIMERKILLÄ; FiliaFerusFabulosus

      NIIN YKSINKERTAISTA SE ON. KAI SINÄ SEN OSAAT TEHDÄ? NIIN, EIPÄHÄN TARVITSE VALITTAA PIKKUASIOISTA.

      *** Kuka riivaa ja ketäkin.

      • ...

        Kiva, että laitoit ton keskustelunkulun ( = joka kyseinen mitä ilmeisimmin innoitti nimim. "FiliaFerusFabuloksen" useisiin käyttämääni nimimerkkiä koskeviin ykilöityihin loukkaaviin aloituksiin..) realistisemmassa valossa esille, kuin mitä "FiliaFerusFabulosus" itse ollenkaan vaivautui tekemään.:)

        Arvaas kuitenkin, että olenko edes kyennyt lukemaan tätä keskusteluketjua kokonaisuudessaan.;) Hoh hoijaa taas. Pari kommenttia lukenut sieltä täältä kyllä, mutta saattaapi jäädä siihen...Ei ehkä pysty.

        -e.W


    • ,.,.-

      Ota selvää asioista ennen kuin arvostelet. E.W:llä on ollut täysi oikeus pillastua eräitä nimimerkkejä kohtaan. Lukemalla vanhoja viestejä ymmärrät miksi.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Milloin ajattelit

      Nähdä minut? Onko jotain odotuksia?
      Ikävä
      145
      2020
    2. Yksi mies ajatteli hyvin pitkään

      ja hänen kaipauksensa menetti kiinnostuksensa häneen…
      Ikävä
      116
      1582
    3. Maailmanlaajuinen tietokone ongelma?

      Kuinka systeemit voidaan rakentaa niin että yksi tietokone ongelma vaikuttaa miljardin ihmisen elämään jopa viikkokausia
      Maailman menoa
      95
      1387
    4. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      92
      1318
    5. Ihastuin sun kaksoisolentoon

      Kaipaan sitä nyt tästä eteenpäin. Joskus käy näin. 👋🏻
      Ikävä
      169
      1292
    6. Minä vaan masennun yksinäni

      Viettäkää mukava perjantai ilta ja kiva viikonloppu. 🌃🌞🐺💤
      Ikävä
      207
      1131
    7. Ketä kaivattusi mielestäsi muistuttaa

      ulkonäöllisesti?
      Ikävä
      48
      1076
    8. Venäjä lähettää 480 tuhannen sotilaan armeijan Suomen rajalle

      Miten Suomessa vastataan Venäjän uhkaan sotilaallisesti
      Maailman menoa
      205
      1066
    9. Hyvää yötä naiselle.

      Olitko sä taas lihonut? Hyh Hyh mieheltä jonka tunnet
      Ikävä
      98
      1047
    10. Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä

      "Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht
      Maailman menoa
      239
      892
    Aihe