Kristitty on jumalankieltäjä

Ateisti ei usko jumalaan/jumaliin/jumaluuteen, joten ateisti ei niitä kiellä.

Toisin on krisuhihun laita, uskoessaan raamatun jumaliin ( bonuksena muut pikku kivat saatanat ja enkelit), hän kieltää kaikki muut.

Asia, johon muutehn hihun manuaalikin kehottaa.

13

498

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sen verran sekavalta

      vaikutti.

      • Kössönöm

        raamatussa sanotaan, että älä pidä muita jumalia, joten kristityn täytyy ne muut jumalat kieltää.

        Ateistin ei tarvitse kieltää jumalia, koska ei usko niiden olemassaoloon.


      • tarteeajatella
        Kössönöm kirjoitti:

        raamatussa sanotaan, että älä pidä muita jumalia, joten kristityn täytyy ne muut jumalat kieltää.

        Ateistin ei tarvitse kieltää jumalia, koska ei usko niiden olemassaoloon.

        että ei ole Jumalaa jos siihen ei usko,eihän olematonta vastaa tartte taistella.
        Taitaa olla omatunto joka taustalla muistuttaa ja sen hiljentämiseksi on yritettävä perustella
        Sehän vasta uskoa vaatii uskoa sattumaan.
        räjähdys saa aikaan epäjärjestystä..


      • Kössönöm
        tarteeajatella kirjoitti:

        että ei ole Jumalaa jos siihen ei usko,eihän olematonta vastaa tartte taistella.
        Taitaa olla omatunto joka taustalla muistuttaa ja sen hiljentämiseksi on yritettävä perustella
        Sehän vasta uskoa vaatii uskoa sattumaan.
        räjähdys saa aikaan epäjärjestystä..

        Ei ateisti jumalia vastaan taistele, miten voisikaan, kun ei sellaisiin edes usko.

        Uskontoja onkin syytä vastustaa ja se on ihan toisen luokan juttu.


      • opetuksia =)
        tarteeajatella kirjoitti:

        että ei ole Jumalaa jos siihen ei usko,eihän olematonta vastaa tartte taistella.
        Taitaa olla omatunto joka taustalla muistuttaa ja sen hiljentämiseksi on yritettävä perustella
        Sehän vasta uskoa vaatii uskoa sattumaan.
        räjähdys saa aikaan epäjärjestystä..

        Muistan uskovaisajoistani - sitähän varta vasten opetettiin että oikeastaan ateistikin kuulee jumalan kutsun kun kuulemma muuten ei niin 'kovasti tarvitsisi kieltää jumalaa' =D Eipä tuo jumaluuksien olemattomuus tule mieleen juuri muutoin kuin uskonnon rumista puolista puhuttaessa.

        JOS alkaisi näyttää siltä, että jotakin jumaluuksia vastoin nykytietoa olisikin olemassa, niin vaihtoehtojahan riittää - ei se kristinuskon jumala todellakaan ainokainen ole. Minua vähän hämmästyttää se ensimmäiseen kuulemaansa jumalaan päätyminen sen kummemmitta tutkimuksitta, että mikä niiden muiden tilanne on. Jos kerran jumaluuksiin uskoo niin kannattaisi miettiä vähän laajemmin...


    • 3X3=9

      Mutta onko jumala kristitynkieltäjä?

    • kiva setä

      Kristitty uskoo kaikkiin todellisiin Jumaliin, joita on tarkalleen yksi kolmiyhteinen Jumala. Hän kieltää ainoastaan epäjumalat.

      • Nasse.

        "Kristitty uskoo kaikkiin todellisiin Jumaliin"

        Tuossa on tuo ratkaisevasana: uskoo. Siksi kyseessä onkin uskonto, eli hihhulismi.


    • uskalias uskis

      Kyllä, uskon vain olemassaolevaan Jumalaan, ja kiellän kaikki epäjumalat. Voiko sitä enää selvemmin sanoa?

      • AteistiKäsi

        Voisitko jotenkin määritellä sanan "epäjumala"?

        Tai jos on liian hankalaa, kerro mitä vaaditaan, että jostain jumalasta tulee epäjumala?

        Kun olet vastannut kysymykseen, lue seuraava kysymys vasta jälkeenpäin.

        (Kysymys alhaalla)


        .
        .
        .
        .
        .
        .
        .
        .
        .
        .
        .
        .
        .
        .
        .
        .
        .
        .
        .
        .
        .
        .
        .
        .
        .


        Onko Saatana epäjumala?


      • olet tutustunut

        muihin jumaliin ja päätynyt siihen, että ne ovatkin epäjumalia? Yleensä käsittääkseni kristityt uskovat sen ensimmäisen opetetun ja koska raamattu sanoo muiden olevan epäjumalia, niihin ei lähdetä perehtymäänkään jotakin satunnaista koulun uskontotuntia tms. lukuunottamatta.

        Miksiköhän? Jos kerran on valmis uskomaan mahdollisuuden, että jokin jumala on olemassa, tuntuu jotenkin käsittämättömältä että samalla sulkee tutustumatta mahdollisuuden, että jokin toinen jumala olisi... Jotenkin ei kovin 'älyllisesti rehelliseltä' vaikuta sellainen.


    • Aivan,Kristitty uskoo Jumalaan mutta ei epäjumaliin.

      • miksi kristyttyä sanotaan uskovaiseksi?

        Vastaan siteeraten tekstiäsi:
        "Kristitty uskoo Jumalaan mutta ei epäjumaliin. "


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      131
      1364
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      102
      881
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      713
    4. 51
      605
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      13
      521
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      484
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      153
      451
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      30
      417
    9. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      389
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      175
      384
    Aihe