Jumalan sallimus ja osuvat asteroidit !

Ristinkantaja

Nykytiede selvittää, että kambrikausi päättyi maahan osuneeseen asteroidisateeseen.Tieteen mukaan tuho maassa oli valtaisa.

Ovatko asteroidit Raamatun mukaan osuneet maahan ?
Mahdollisesti. Vedenpaisumus on voinut myös luonnontieteellisesti katsottuna olla juuri seurausta asteroidi-ryöpytyksestä Tellukseen ?

Tässä yhteydessä minua vielä askarruttaa toinenkin seikka:

en ole ihan päässyt Gap-teoriasta eroon.Olisiko Luciferin tuhon yhteydessä ollut myös asteroidikuuro ? Erään käsityksen mukaan luomisia oli kaksi - ja ennen toista luomista lucifer olisi hallinut Maata (tämä näkemys selittäisi vaivatta geologiset aikasuhteet, jos niissä on ongelmia - valovuosikatsannoissa ?). Jumalan tuho - aukko-teorian mukaan - olisi kohdannut maan piiriä perkeleeksi alennetun, entisen enkeliprinssin viralta-heiton yhteydessä. Sitten olisi ollut vuorossa pitkä ajanjakso - aukko (Gap).

No niin, nyt rehellistä "spekua" kehiin !

17

832

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Apo-Calypso

      Kuinka Raamattusi tukee ao. spekulaatioitasi?

      Eikö mielestäsi ole väärin lisätä jotain Raamatun sanomaan, tai poistaa mitään siitä?

      • Ristinkantaja

        Ystävä hyvä,
        Gap-teoria ja Yong-Earth-kreationismi ovat juuri , ERITYISESTI, raamatullisia, siis näkemys tulee ihan Sanasta itsestään, eli ystävällisesti huomautan (lähimmäinen), että sanoit arviossasi niin väärin kuin mahdollista vain olla voi.


      • Ristinkantaja
        Ristinkantaja kirjoitti:

        Ystävä hyvä,
        Gap-teoria ja Yong-Earth-kreationismi ovat juuri , ERITYISESTI, raamatullisia, siis näkemys tulee ihan Sanasta itsestään, eli ystävällisesti huomautan (lähimmäinen), että sanoit arviossasi niin väärin kuin mahdollista vain olla voi.

        lähestytään Genesistä kirjaimellisesti.
        Esimerkki:
        "alussa loi Jumala Taivaan ja maan".
        Nuoren maan kreationismi näkee, että tässä alkaa yhden ainoan luomisen kuvaus.

        Aukko-teoria puolestaa näkee, että, seuraava "Ja maa oli autio ja tyhjä olisi kuvausta "aukon", eli pitkän ajanjakson jälkeisestä ajallisesta kohdasta, ja sitten Jumala alkaa toteuttamaan toisen luomisen tapahtumaa. Nämä kaksi ovat kristillisen näkemyspiirin malleja luomisasiassa.Ehkä et tiennyt tätä ?


    • eivät

      päässäsi majailevia jumalia tottele, vaan ne tottelevat painovoimaa, sekä säteilypainetta. Painovoima hakkasi jumalasi 100-0.

      Wiki kertoo seuraavaa : 13. marraskuuta 2005 mennessä 3716 NEO:ta on löydetty: 57 Maan lähelle tulevaa komeettaa ja 3659 Maan lähelle tulevaa asteroidia. Näistä 301 on Aten-asteroideja, 1 433 Amor-asteroideja, ja 1 920 Apollo-asteroideja. 736 NEO:a on mahdollisesti vaarallisia (PHA), näistä 153 kirkkaudeltaan yli 18m, mikä vastaa yli 1 km. Muista NEA-asteroideista 811 on kooltaan noin yli 1 km. Arvellaan kaikkiaan NEA-tyyppisiä asteroideja olevan noin 1 500–2 000, joista tunnetaan 1 400. Siitä tulisi paljon tuhoa.

      -evvk-

      • Ristinkantaja

        Ja minä kun toivoin "spekua" aiheesta !


    • kreationisti

      tulva oli seurausta mittavien geisiireiden purkautumisesta joka puolella syösten paaaljon vettä maahan. Toinen asia olivat sateet joita ei ennen ollut ollut.

      • Ristinkantaja

        Raamatun mukaan. Hyvä.
        Entä maan ikä ? Se on täällä usein ongelmana. Geologia ehdottaa vanhempaa maata. Mitä sanot ?


    • ........

      "Vedenpaisumus on voinut myös luonnontieteellisesti katsottuna olla juuri seurausta asteroidi-ryöpytyksestä Tellukseen"

      No ei ole.

      Jos maahan osuisi objekti, jonka tilavuus nostaisi vedenpintaa edes sadalla metrillä, on massaltaan niin valtava (sen liike-energia olisi käsittämättömän suuri), että ... no Nooan vene ja kaikki muukin elämään viittaava höyrystyisi hetkessä.

      Sillähän ei ole merkitystä, tuleeko kivimöykyt kerralla vai kuurona, sama liike-energia maapallolle tulee kuitenkin. Pidetään vaan peukkuja pystyssä ettei semmoista paukahda maapallolle ainakaan ihan hetkeen.

    • Kuten varmaan tiedätkin, viimeisin iso luonnonnäytelmä tapahtui 1908 siperiassa. Mutta mitenkäs nuo kambrikauden olemassaolo ei yhtäkkiä enää olekkaan huuhaa väite?

    • Puolivelmu

      vaikka nuo sattuman varaiselta tuntuvat asteroidi-"törmäykset" olisivat älykkään suunnittelijan tekosia.

      Dinosaurukset hallitsivat maailmaa, niissä oli suunnitteluvirheitä, liian isoja etc. Piti päästä eroon. Heitetäänpä maata kivenmurikalla.

      Onko sama kohtalo ihmisellä, oliko Tunguska harjoittelua?

    • Toista luomista eikä sitä, että Lucifer olisi hallinnut maata. Ehkä et tiennyt tätä?

      Lucifer mainitaan Jesajan kirjassa luvussa 14 pilkkanimityksenä Babylonian kuninkaalle. Hepreankielisessä tekstissä on nimi Helel, ei Lucifer. Ainoat arkkienkelit, jotka mainitaan Raamatussa, ovat Mikael ja Gabriel. Ehkä et tiennyt tätäkään?

      • Ristinkantaja

        Luomisasia on aloituksessani.
        Kyseinen Hesekielin kohta on Luciferiin käyvä kuvaus. Siinä on sekä baabelin kuningas, että Lucifer. Olisitko, ystävä, tarkka tuossa Hesekielin kohdassa."Kerubi - laajalti suojaavainen". Ethän sinä väitä, että Baabelin kuningas olisi ollut arkkienkeli ? KERUBI !


      • Ristinkantaja
        Ristinkantaja kirjoitti:

        Luomisasia on aloituksessani.
        Kyseinen Hesekielin kohta on Luciferiin käyvä kuvaus. Siinä on sekä baabelin kuningas, että Lucifer. Olisitko, ystävä, tarkka tuossa Hesekielin kohdassa."Kerubi - laajalti suojaavainen". Ethän sinä väitä, että Baabelin kuningas olisi ollut arkkienkeli ? KERUBI !

        Ei Baabelin kuningas ole koskaan ollut Eedenin puutarhassa _ Babylonian kuningas sattui syntymään paljon myöhemmin.Lucifer siellä on ollut. Koristeisessa asussaan.Ennen Aadamia. Niin sana opettaa.


      • Ristinkantaja
        Ristinkantaja kirjoitti:

        Ei Baabelin kuningas ole koskaan ollut Eedenin puutarhassa _ Babylonian kuningas sattui syntymään paljon myöhemmin.Lucifer siellä on ollut. Koristeisessa asussaan.Ennen Aadamia. Niin sana opettaa.

        Luciferia, sen symboli oli tähtitaivaalla Venusplaneetta. Siitä tulee tuo nimitys "aamuruskon poika ".


      • Ristinkantaja kirjoitti:

        Luomisasia on aloituksessani.
        Kyseinen Hesekielin kohta on Luciferiin käyvä kuvaus. Siinä on sekä baabelin kuningas, että Lucifer. Olisitko, ystävä, tarkka tuossa Hesekielin kohdassa."Kerubi - laajalti suojaavainen". Ethän sinä väitä, että Baabelin kuningas olisi ollut arkkienkeli ? KERUBI !

        aika yksiselitteisesti: Alussa Jumala loi taivaan ja maan. Siis alussa. Ihan alussa.

        Luomistarussa lankeemuksesta syytetään nimenomaan käärmettä, tuota viehättävää luikeroa:

        "Mutta käärme oli kavalin kaikista kedon eläimistä, jotka Herra Jumala oli tehnyt".

        Hesekiel oli varsin kiukkuinen mies, teräväkielisempi kuin Luther ja likainen mielikuvituskin hänellä oli, aina naiset mielessään, mutta kerubiksi hän kutsuu Tyyron kuningasta. Kyseessä on niin sanottu vertauskuva, krijallisuudessa käytetty keino

        "Ihmislapsi, viritä itkuvirsi Tyyron kuninkaasta ja sano hänelle... Sinä olit kerubi, laajalti suojaavainen... Suuressa kaupankäynnissäsi tuli sydämesi täyteen väkivaltaa..."

        Jesaja puolestaan kutsuu Babylonin kuningasta taivaalta putoavaksi kointähdeksi.

        "Kuinka olet taivaalta pudonnut, sinä kointähti, aamuruskon poika! Kuinka olet maahan syösty, sinä kansojen kukistaja!"

        Sana Lucifer on latinaa, joten Jesaja ja Hesekiel - puhumattakaan Mooseksen ensimmäisen kirjan kirjoittajasta - ei olisi voinut nimitystä käyttääkään. Lucifer oli siis jumalatar Venuksen latinankielinen lisänimike. Venus oli sama kuin kreikkalaisten Afrodite. Vasta antiikin aikana varhaiset kristityt alkoviat liittää Luciferin Raamatun Saatanaan - joka ei ollut Jumalan vastakohta, vaan yksi Jumalan pojista; hänet mainitaan vain Jobin kirjassa:

        "Eräänä päivänä Jumalan pojat tulivat koolle ja asettuivat Herran eteen. Myös Saatana oli heidän joukossaan. 7 Herra kysyi Saatanalta: "Mistä sinä tulet?" Saatana vastasi: "Olen kuljeksinut pitkin ja poikin maita mantereita."

        Vanhassa käännöksessä kohta kuuluu:

        "Mutta kun eräänä päivänä Jumalan pojat tulivat ja asettuivat Herran eteen, tuli myöskin saatana heidän joukossansa.
        Niin Herra kysyi saatanalta: "Mistä sinä tulet?" Saatana vastasi Herralle ja sanoi: "Maata kiertämästä ja siellä kuljeksimasta". (Minä olen aina jotenkin pitänyt tuosta sanonnasta, jota Goethekin käyttää Faustissa.)

        Koko Saatanan ajatus tuli persialaisten uskonnosta, jossa vastakkain ovat valo ja pimeys.

        Niin että kuten huomaat, koko juttu on monimutkainen kokoelma Lähi-Idän eri uskontoja ja vuosisatojen aikaista kehitystä.

        No jaa, miksi et voisi lisätä omaa panostasi, kunhan vain muistat sen olevan omaa luomustasi, ettet ylpistyisi. Siitä varoitetaan Raamatussa, siitäkin.


      • Ristinkantaja
        sharyn kirjoitti:

        aika yksiselitteisesti: Alussa Jumala loi taivaan ja maan. Siis alussa. Ihan alussa.

        Luomistarussa lankeemuksesta syytetään nimenomaan käärmettä, tuota viehättävää luikeroa:

        "Mutta käärme oli kavalin kaikista kedon eläimistä, jotka Herra Jumala oli tehnyt".

        Hesekiel oli varsin kiukkuinen mies, teräväkielisempi kuin Luther ja likainen mielikuvituskin hänellä oli, aina naiset mielessään, mutta kerubiksi hän kutsuu Tyyron kuningasta. Kyseessä on niin sanottu vertauskuva, krijallisuudessa käytetty keino

        "Ihmislapsi, viritä itkuvirsi Tyyron kuninkaasta ja sano hänelle... Sinä olit kerubi, laajalti suojaavainen... Suuressa kaupankäynnissäsi tuli sydämesi täyteen väkivaltaa..."

        Jesaja puolestaan kutsuu Babylonin kuningasta taivaalta putoavaksi kointähdeksi.

        "Kuinka olet taivaalta pudonnut, sinä kointähti, aamuruskon poika! Kuinka olet maahan syösty, sinä kansojen kukistaja!"

        Sana Lucifer on latinaa, joten Jesaja ja Hesekiel - puhumattakaan Mooseksen ensimmäisen kirjan kirjoittajasta - ei olisi voinut nimitystä käyttääkään. Lucifer oli siis jumalatar Venuksen latinankielinen lisänimike. Venus oli sama kuin kreikkalaisten Afrodite. Vasta antiikin aikana varhaiset kristityt alkoviat liittää Luciferin Raamatun Saatanaan - joka ei ollut Jumalan vastakohta, vaan yksi Jumalan pojista; hänet mainitaan vain Jobin kirjassa:

        "Eräänä päivänä Jumalan pojat tulivat koolle ja asettuivat Herran eteen. Myös Saatana oli heidän joukossaan. 7 Herra kysyi Saatanalta: "Mistä sinä tulet?" Saatana vastasi: "Olen kuljeksinut pitkin ja poikin maita mantereita."

        Vanhassa käännöksessä kohta kuuluu:

        "Mutta kun eräänä päivänä Jumalan pojat tulivat ja asettuivat Herran eteen, tuli myöskin saatana heidän joukossansa.
        Niin Herra kysyi saatanalta: "Mistä sinä tulet?" Saatana vastasi Herralle ja sanoi: "Maata kiertämästä ja siellä kuljeksimasta". (Minä olen aina jotenkin pitänyt tuosta sanonnasta, jota Goethekin käyttää Faustissa.)

        Koko Saatanan ajatus tuli persialaisten uskonnosta, jossa vastakkain ovat valo ja pimeys.

        Niin että kuten huomaat, koko juttu on monimutkainen kokoelma Lähi-Idän eri uskontoja ja vuosisatojen aikaista kehitystä.

        No jaa, miksi et voisi lisätä omaa panostasi, kunhan vain muistat sen olevan omaa luomustasi, ettet ylpistyisi. Siitä varoitetaan Raamatussa, siitäkin.

        Koska palsta on julkinen, selitän - vielä -joku saattaa käsittää?:

        1.Ajatus kahdesta luomisesta ei ole omani. Esimerkiksi Professori A.Saarisalo esittää sen kirjassaan.

        2."Alussa loi Jumala taivaan ja maan". Kyllä. Juuri niin ! AIVAN ALUSSA.(Nyt kaikki on vielä mukana - eikö ?).

        3. "Ja maa oli A U T I O ja TYHJÄ".

        autio ja tyhjä ?

        4. Autio ja tyhjä. Laatusanoja.


        Sharyn (ja muutkin):

        ajatus on siinä, että nuo ensimmäisen "ALUSSA LOI JUMALA TAIVAAN JA MAAN"- ilmoituksen jälkeen tulee:"JA MAA OLI AUTIO JA TYHJÄ".

        Käsitätkö, mikä minua askarruttaa - ja samalla se voisi olla ratkaisu esimerkiksi paljon puhutusta ongelmasta avaruuden(kosmologisten) ja maan (geologisten )aikamääreiden kohdalla ?

        eli: jos sanotaan, että jokin on AUTIO JA TYHJÄ, niin voisi olettaa, että tuo jokin ON OLLUT JO OLEMASSA, ETTÄ SE LUOTIIN TUOSSA AIKAISEMMIN ILMOITETUSSA "ALUSSA" ?
        GAP (AUKKO)- TULISI TUON ENSIMMÄISEN ASIA-ILMOITUKSEN JÄLKEEN -

        sitten olisi vuorossa toinen luominen,johon tärkeänä osana ihmisen luominen (kuusi tuhatta vuotta sitten), eli ei ehkä maa ja avaruus ole ihan niin nuoria - mutta ihmissuku kylläkin ?

        Sainko minä itseni - vihdoinkin - ymmärretyksi ?
        No, eivät nämä helppoja asioita ole.


      • Ristinkantaja kirjoitti:

        Koska palsta on julkinen, selitän - vielä -joku saattaa käsittää?:

        1.Ajatus kahdesta luomisesta ei ole omani. Esimerkiksi Professori A.Saarisalo esittää sen kirjassaan.

        2."Alussa loi Jumala taivaan ja maan". Kyllä. Juuri niin ! AIVAN ALUSSA.(Nyt kaikki on vielä mukana - eikö ?).

        3. "Ja maa oli A U T I O ja TYHJÄ".

        autio ja tyhjä ?

        4. Autio ja tyhjä. Laatusanoja.


        Sharyn (ja muutkin):

        ajatus on siinä, että nuo ensimmäisen "ALUSSA LOI JUMALA TAIVAAN JA MAAN"- ilmoituksen jälkeen tulee:"JA MAA OLI AUTIO JA TYHJÄ".

        Käsitätkö, mikä minua askarruttaa - ja samalla se voisi olla ratkaisu esimerkiksi paljon puhutusta ongelmasta avaruuden(kosmologisten) ja maan (geologisten )aikamääreiden kohdalla ?

        eli: jos sanotaan, että jokin on AUTIO JA TYHJÄ, niin voisi olettaa, että tuo jokin ON OLLUT JO OLEMASSA, ETTÄ SE LUOTIIN TUOSSA AIKAISEMMIN ILMOITETUSSA "ALUSSA" ?
        GAP (AUKKO)- TULISI TUON ENSIMMÄISEN ASIA-ILMOITUKSEN JÄLKEEN -

        sitten olisi vuorossa toinen luominen,johon tärkeänä osana ihmisen luominen (kuusi tuhatta vuotta sitten), eli ei ehkä maa ja avaruus ole ihan niin nuoria - mutta ihmissuku kylläkin ?

        Sainko minä itseni - vihdoinkin - ymmärretyksi ?
        No, eivät nämä helppoja asioita ole.

        Kyllä maailman luominen Raamatussa on selvä jatkumo. Ensin luotiin maa, siten sytytettiin valo; siten jatkettiin rakentamista luomalla kuiva maa, sitten slle kasvit jne. Joka luomisteon jälkeen tuli uusi päivä.

        Yksi ongelma on, että Ramatussa on kaksi luomiskertomusta, ja ne ovat erilaiset. Ensimmäinen on varsin looginen tarinakokonaisuus (no jaa, looginen ja ooginen - valo ja pimeys luotiin, ensin, siten kasvit, sitten aurinko ja kuu).

        Toinen kertoo asiat aivan eri järjestyksessä. Kun ensimmäisessä luomiskertomuksessa luotiin ensin maa, vesi ja kuiva maa, kasvit, taivaankappaleet, merten eläimet, kuivan maan eläimet, ja lopuksi ihmiset, niin toisessa tarinassa luotiin ensin maa, sitten tomusta mies. Sen jälkeen tehtiin Eeden (muun maailman kasveja ei mainita). Seuraavasi luotiin eläimet ja tuotiin ihmisen (miehen) luo nimettäviksi. Sitten tehtiin se kirurginen operaatio la luotiin nainen miehen kylkiluusta.

        Kyse on ilmeisesti kahdesta eri luomiskertomuksesta, jotka ovat keskenään ristiriitaiset. Raamatun kokoaja ei ole kyennyt päättämään, kummasta versiosta hän enemmän pitäisi, ja on pannut molemmat peräkkäin. Siinä mielessä luomisia on kaksi, mutta tokkopa sitä tarkoitit.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      179
      1756
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      108
      987
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      94
      874
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      19
      683
    5. 51
      655
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      41
      567
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      164
      523
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      508
    9. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      24
      465
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      192
      464
    Aihe