Väärät odotukset

VARFÖR?

Miksi miehet ja naiset odottavat toisiltaa asioita, jotka eivät ole lähtökohtaisesti mahdollisia? Tuntuu että miehet odottaisivat naisilta miesmäistä ajattelua ja päinvastoin.

6

351

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ...........................

Miten voin odottaa naisesta jotain jota en sukupuoleni myötä ymmärrä?

Voin tehdä asioita siksi että nainen pyytää niitä, ymmärtämättä mikä niiden tarkoitus on jos ne asiat ovat naiselle tärkeitä.

Mutta kyllä minä odotan että nainen tulee keskustelutasolla yhteiselle maaperälle naiseuden mysteeristään ja yleensäkin ilmoittaa mitä haluaa eikä vain odota että karvaperse ajattelee kuin hamehelma ja siksi osaa luonnostaan.

Odotan kommunikaatiota jota minäkin ymmärrän. Sekin tuntuu olevan liikaa vaadittu aivan liian usein.

• womanwoman

Olen nainen ja olet oikeassa että olemme heikompia näissä taidoissa. Mutta se tarkoittaa että miehen täytyisi ottaa huomioon tämä seikka ennen kuin rupeaa summanmutikassa valitsrmaan naista. Suomessa "tasa'arvon käsitys on ihan vinksallaan ja naisista yritetään tehdä "miehiä" jota emme luonnollisesti ole ja vääntämällä ei tule onnellista suhdetta. Onneksi on useita pareja jotka ovat ottaneet nämä huomioon eikä omaa hieman vaikeaa asennetta mitä loppu lauseeksi kirjoitit.

• womanwoman kirjoitti:

Olen nainen ja olet oikeassa että olemme heikompia näissä taidoissa. Mutta se tarkoittaa että miehen täytyisi ottaa huomioon tämä seikka ennen kuin rupeaa summanmutikassa valitsrmaan naista. Suomessa "tasa'arvon käsitys on ihan vinksallaan ja naisista yritetään tehdä "miehiä" jota emme luonnollisesti ole ja vääntämällä ei tule onnellista suhdetta. Onneksi on useita pareja jotka ovat ottaneet nämä huomioon eikä omaa hieman vaikeaa asennetta mitä loppu lauseeksi kirjoitit.

Sinun pitäisi pystyä kertomaan tuo sama minkä nyt kerroit sille kumppaniehdokkaalle vaikka sitten kirjeenä/viestinä, jos ei puhuminen onnistu.....kirjoituksestasi huomaa, että pystyt pohtimaan asioita ja ajattelemaan omalla päälläsi, joten missä vika, ettei ne ajatukset ja pohdinnat kulkeudu sille jonka ne kuuluisi tietää.....

Avointa, rehellistä ja totuudenmukaista keskustelua, niin ei mene "outoiluksi" koko touhu......tiedän että se on helpommin sanottu, kuin tehty molemmin puolin, mutta sitä ainakin itse haluaisin.....joiltakin se onnistuu helpommin, kuin toisilta.

• Makeitbetter

Niin, se "naismainen" keskustelu- ja ajattelukulttuuri usein on sellainen, että lähestytään aihetta suuremmista kokonaisuuksista ja analysoidaan myös muita asiaan liittyviä näkökohtia itse asian ympäriltä. Näin ainakin omassa kaveripiirissäni.
      Miehestä riippuen tällainen polveileva keskustelutyyli ei usein ole mieleen.
      Olenkin vähän hämmentynyt siitä, kuinka miehen kanssa arat aiheet tulisi ottaa puheeksi. Eivät tunnu aina tarttuvan näihin "asian vierestä mutta läheltä " - koukkuihin ja jos asian sanoo suoraan niin saattavat säikähtää ja mennä paniikkiin tai vastaavasti loukkaantua. Silloin suu napsahtaa kiinni eikä minkäänlaista vastausta saa.
      On se tasapainottelua kommunikaatioon osalta, mutta ei se musta ole kenenkään syy vaan johtuu erilaisuudesta. Auttaa ehkä, jos asioi samalla aaltopituudella olevan kanssa. Mutta mikä sitten olisi hyvä kompromissi? Naiset käyttävät suorempia linjoja, lopettavat ajatusten arvailun ja miehet kuuntelevat tarkemmin ja puhuvat enemmän tunteistaan (ne naisia aina kiinnostaa), ylipäänsä puhuvat enemmän?

• MGTOW

" Auttaa ehkä, jos asioi samalla aaltopituudella olevan kanssa."

Ei ehkä, vaan siinä se avainsana oli.....

Muistuttaisin, että ainakaan kaikki miehet eivät ole läheskään samanlaisia, eli olemme yksilöitä joita löytyy laidasta laitaa, näin uskon myös naisilla olevan.........erillaiset miehet eivät ymmärrä täysin toistensa ajatusmaailmaa, enkä usko että kaikki naisetkaan samaistuvat kaikkiin naisiin niin, että kaikki naiset ymmärtävät hyvin kaikkien naisten ajatusmaailmaa....

Itse korostan parisuhteessa yhteen sopivien luonteiden/persoonien/arvojen ja ajatusmaailman tärkeyttä, jolloin se toisen ymmärtäminen ja vuorovaikutuskin on luontevampaa..........se merkitsee mielestäni enemmän kuin se, että toinen on nainen ja toinen on mies.....

• pullas

Mä en ihan allekirjoita tuota, että miehet odottavat naisilta miesmäistä ajattelua ja päinvastoin. Mielestäni miehiä tuntuu jopa pelottavan, jos naisella on liian miesmäinen ajattelu. Eikä naisetkaan oikeasti tykkää akkamaisista miehistä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Medvedev: Suomi tuhoutuu ydinsodassa ensimmäisenä

Venäjän ydinaseilla on lyhyin matka Suomeen, joten ydinsodassa Suomi tuhoutuu heti sodan alkuminuuteilla, muilla mailla
      Maailman menoa
      544
      1782
    2. Hotellille löytyi ostaja....

Tämän päivän Kainuun Sanomissa oli uutinen, että pesänhoitajan mukaan Hotelli Kainuu myydään ensiviikolla. Hieno homma,
      Kuhmo
      18
      877
    3. Sinä. Just sinä.

Palataan ajassa taaksepäin vuosi tai kaksi. Mitä tekisit toisin jos voisit?
      Ikävä
      84
      863
    4. Onko se loukkaavaa

Kun joka kerta tuijotan sun peppua. En mahda sille mitään, että se vangitsee katseeni. Pohdin vain että ei minusta ole k
      Ikävä
      101
      806
    5. Onko kaivattusi seinäruusu?

Kun hän saapuu paikalle, huomaako kukaan, vai kääntyvätkö päät? Onko se hyvä vai huono juttu? Oletko sinä huomattu vai
      Ikävä
      50
      719
    6. Saana airola ja. muusikko spekulaatiota

Saara airolan kirja muusikko mies. Oisko redrama tai lauri tähkä? Saana oli 13 v vuonna 2014 Tekoäly sanoo : tähkä Julki
      Yhteiskunta
      2
      707
    7. Tiedätkö kaivattusi musiikkimaun?

Minkälaisesta musiikista hän pitää?
      Ikävä
      63
      705
    8. Miten kuvaisit tunteitasi

tällä hetkellä?
      Ikävä
      63
      676
    9. Jos saisit palata takaisin johonkin vuoteen

Mikä vuosi se olisi? Ja mitä siinä hetkessä tapahtuisi?
      Ikävä
      73
      628
    10. Moi, olen Lampunhenki

Kerro toivomuksesi🏺
      Ikävä
      65
      533
    Aihe