Miksi miehet ja naiset odottavat toisiltaa asioita, jotka eivät ole lähtökohtaisesti mahdollisia? Tuntuu että miehet odottaisivat naisilta miesmäistä ajattelua ja päinvastoin.
Väärät odotukset
6
341
Vastaukset
- ...........................
Miten voin odottaa naisesta jotain jota en sukupuoleni myötä ymmärrä?
Voin tehdä asioita siksi että nainen pyytää niitä, ymmärtämättä mikä niiden tarkoitus on jos ne asiat ovat naiselle tärkeitä.
Mutta kyllä minä odotan että nainen tulee keskustelutasolla yhteiselle maaperälle naiseuden mysteeristään ja yleensäkin ilmoittaa mitä haluaa eikä vain odota että karvaperse ajattelee kuin hamehelma ja siksi osaa luonnostaan.
Odotan kommunikaatiota jota minäkin ymmärrän. Sekin tuntuu olevan liikaa vaadittu aivan liian usein.- womanwoman
Olen nainen ja olet oikeassa että olemme heikompia näissä taidoissa. Mutta se tarkoittaa että miehen täytyisi ottaa huomioon tämä seikka ennen kuin rupeaa summanmutikassa valitsrmaan naista. Suomessa "tasa'arvon käsitys on ihan vinksallaan ja naisista yritetään tehdä "miehiä" jota emme luonnollisesti ole ja vääntämällä ei tule onnellista suhdetta. Onneksi on useita pareja jotka ovat ottaneet nämä huomioon eikä omaa hieman vaikeaa asennetta mitä loppu lauseeksi kirjoitit.
womanwoman kirjoitti:
Olen nainen ja olet oikeassa että olemme heikompia näissä taidoissa. Mutta se tarkoittaa että miehen täytyisi ottaa huomioon tämä seikka ennen kuin rupeaa summanmutikassa valitsrmaan naista. Suomessa "tasa'arvon käsitys on ihan vinksallaan ja naisista yritetään tehdä "miehiä" jota emme luonnollisesti ole ja vääntämällä ei tule onnellista suhdetta. Onneksi on useita pareja jotka ovat ottaneet nämä huomioon eikä omaa hieman vaikeaa asennetta mitä loppu lauseeksi kirjoitit.
Sinun pitäisi pystyä kertomaan tuo sama minkä nyt kerroit sille kumppaniehdokkaalle vaikka sitten kirjeenä/viestinä, jos ei puhuminen onnistu.....kirjoituksestasi huomaa, että pystyt pohtimaan asioita ja ajattelemaan omalla päälläsi, joten missä vika, ettei ne ajatukset ja pohdinnat kulkeudu sille jonka ne kuuluisi tietää.....
Avointa, rehellistä ja totuudenmukaista keskustelua, niin ei mene "outoiluksi" koko touhu......tiedän että se on helpommin sanottu, kuin tehty molemmin puolin, mutta sitä ainakin itse haluaisin.....joiltakin se onnistuu helpommin, kuin toisilta.
- Makeitbetter
Niin, se "naismainen" keskustelu- ja ajattelukulttuuri usein on sellainen, että lähestytään aihetta suuremmista kokonaisuuksista ja analysoidaan myös muita asiaan liittyviä näkökohtia itse asian ympäriltä. Näin ainakin omassa kaveripiirissäni.
Miehestä riippuen tällainen polveileva keskustelutyyli ei usein ole mieleen.
Olenkin vähän hämmentynyt siitä, kuinka miehen kanssa arat aiheet tulisi ottaa puheeksi. Eivät tunnu aina tarttuvan näihin "asian vierestä mutta läheltä " - koukkuihin ja jos asian sanoo suoraan niin saattavat säikähtää ja mennä paniikkiin tai vastaavasti loukkaantua. Silloin suu napsahtaa kiinni eikä minkäänlaista vastausta saa.
On se tasapainottelua kommunikaatioon osalta, mutta ei se musta ole kenenkään syy vaan johtuu erilaisuudesta. Auttaa ehkä, jos asioi samalla aaltopituudella olevan kanssa. Mutta mikä sitten olisi hyvä kompromissi? Naiset käyttävät suorempia linjoja, lopettavat ajatusten arvailun ja miehet kuuntelevat tarkemmin ja puhuvat enemmän tunteistaan (ne naisia aina kiinnostaa), ylipäänsä puhuvat enemmän?" Auttaa ehkä, jos asioi samalla aaltopituudella olevan kanssa."
Ei ehkä, vaan siinä se avainsana oli.....
Muistuttaisin, että ainakaan kaikki miehet eivät ole läheskään samanlaisia, eli olemme yksilöitä joita löytyy laidasta laitaa, näin uskon myös naisilla olevan.........erillaiset miehet eivät ymmärrä täysin toistensa ajatusmaailmaa, enkä usko että kaikki naisetkaan samaistuvat kaikkiin naisiin niin, että kaikki naiset ymmärtävät hyvin kaikkien naisten ajatusmaailmaa....
Itse korostan parisuhteessa yhteen sopivien luonteiden/persoonien/arvojen ja ajatusmaailman tärkeyttä, jolloin se toisen ymmärtäminen ja vuorovaikutuskin on luontevampaa..........se merkitsee mielestäni enemmän kuin se, että toinen on nainen ja toinen on mies.....
- pullas
Mä en ihan allekirjoita tuota, että miehet odottavat naisilta miesmäistä ajattelua ja päinvastoin. Mielestäni miehiä tuntuu jopa pelottavan, jos naisella on liian miesmäinen ajattelu. Eikä naisetkaan oikeasti tykkää akkamaisista miehistä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Eutanasia?
Kertokaas omia mielipiteitä eutanasiaan liittyen. Onko mielestäsi oikein vai väärin ja miksi?612396Eutanasia - miksi eläimelle sallitaan armokuolema, mutta ihmiselle ei?
Olen pitkään ihmetellyt yhtä asiaa Suomessa. Kun koira kärsii parantumattomasta sairaudesta ja kovista kivuista, eläinlä411163Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron
Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal1755085Veli Sofia teki urosmehiläisen työn
Paljastaessaan kuinka TPS:ssä ei joukkuehenki toimi sooloilijoiden vuoksi, jonka takia koko seura ei pärjää kilpailussa283699Mitäs nyt sijoittajat?
Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no1963544Hjallis Harkimon, 72, Jasmine-rakas, 37, paljastaa suhteen alusta: "Vähän..."
Liikemies, kansanedustaja Hjallis Harkimo ja tuottaja-juontaja Jasmine Pajari ovat pariskunta. He asuvat yhdessä Sipooss473094Unisex-vessat
Ahdistaa. Miksi kaikki pitää tasapäistää tasa-arvon nimissä? Tasa-arvo on sitä, että kunnioitetaan sukupuolien erilaisu1082819Jäit kiinni siitä
että katselet minua. Käänsin pääni, minäkin etsin sinua, ja meidän katseemme kohtasivat. Eikä se haittaa - molemmat ky132318Sosiaalidemokratia romahtanut kautta maailman
nuoret eivät enää kannata järjetöntä aatetta, joten demarien täytyy hakea kannattajia mamuista. Ruotsin sos.demit jo kie392138Jutta Larm, 52, haluaa kumota tämän piintyneen ikämyytin
Oletko samaa mieltä? Jutta Larm on 52-vuotias ja tehnyt pitkän uran yrittäjänä. Hän haluaa kumota tämän piintyneen ikämy191955