jos käy kolmesti kasteella ennen uskoon tuloa niin saako ne anteeksi vai onko joku henki mikä ei lähde pois kun ahtaasta portista sisään astuu. Koska ahtaan portin jälkeen ollaan vasta todellisesti uskossa ja vanhurskaita Kristuksessa. ? Eikös Raamattu opeta että kaste otetaan uskoon tulon jälkeen eikä sitä ennen.
Olipas kaste kysymys
14
188
Vastaukset
- vedestä ja Hengestä
Te ette voi ottaa mitään, ellei sitä anneta taivaasta. Minä kastan vedellä, mutta Jeesus kastaa Pyhällä Hengellä.
Silloin kun lasta kastetaan, niin Pyhä Henki annetaan lapselle. Joka ei ota vastaan Pyhän Hengen lahjaa niinkuin lapsi sen ottaa vastaan, ei sinne pääse.
Mutta jos menet johonkin uskonlahkoon epäuskon uudestikasteelle, niin Pyhä Henki poistuu ja tilalle tulee toinen, vieras henki.- lapsenmielinen minäkin
lapsi saa Pyhän Hengen kasteesssa, niin eihän uudestisyntyneet tee enään sen jälkeen syntiä sillä Jumalasta syntyneet ei tee syntiä.
Onko näin ?
Mennänkö lapsi kasteessa ahtaasta portista sisään Jumalan valtakuntaan ?
Jos vahingossa käy kasteella uudestaan epätietoisena niin lentää Jumalan valtakunnasta pihalle eikä pääse enään takaisin ?
1. Jättäkäämme sentähden Kristuksen opin alkeet ja pyrkikäämme täydellisyyteen, ryhtymättä taas uudestaan laskemaan perustusta: parannusta kuolleista töistä ja uskoa Jumalaan,
2. OPPIA KASTEISTA ja kätten päällepanemisesta, kuolleitten ylösnousemisesta ja iankaikkisesta tuomiosta.
Tässä on monikossa kasteista ? 1.Korinttolaiskirje:
1:17 Sillä Kristus ei lähettänyt minua kastamaan, vaan evankeliumia julistamaan - ei puheen viisaudella, ettei Kristuksen risti menisi mitättömäksi.- kaste.
lapsenmielinen minäkin kirjoitti:
lapsi saa Pyhän Hengen kasteesssa, niin eihän uudestisyntyneet tee enään sen jälkeen syntiä sillä Jumalasta syntyneet ei tee syntiä.
Onko näin ?
Mennänkö lapsi kasteessa ahtaasta portista sisään Jumalan valtakuntaan ?
Jos vahingossa käy kasteella uudestaan epätietoisena niin lentää Jumalan valtakunnasta pihalle eikä pääse enään takaisin ?
1. Jättäkäämme sentähden Kristuksen opin alkeet ja pyrkikäämme täydellisyyteen, ryhtymättä taas uudestaan laskemaan perustusta: parannusta kuolleista töistä ja uskoa Jumalaan,
2. OPPIA KASTEISTA ja kätten päällepanemisesta, kuolleitten ylösnousemisesta ja iankaikkisesta tuomiosta.
Tässä on monikossa kasteista ?Raamatun aikaan tuli hallita monenlaisten eri kasteiden ja pesojen merkitys.
-Israelin kansan kaste Punaisessa Meressä
-Johanneksen parannuksen kaste
-Jeesuksen kaste Jordanilla
-Kristillinen kaste helluntain jälkeen
-Kuolleiden puolesta kastaminen
-Proselyyttikaste (pakanuudesta juutalaisuuteen) - kaste.
Devoit kirjoitti:
1.Korinttolaiskirje:
1:17 Sillä Kristus ei lähettänyt minua kastamaan, vaan evankeliumia julistamaan - ei puheen viisaudella, ettei Kristuksen risti menisi mitättömäksi.No ei tuo lause sitä tarkoita, etteikö Paavali olisi ihmisiä kastanut.
Paavali ei vain ollut vielä niiden 11 opetuslapsen joukossa, jotka lähetettiin kastamaan ja opettamaan.
Matt.28:19-20 - Paavali ei kastanut
kaste. kirjoitti:
No ei tuo lause sitä tarkoita, etteikö Paavali olisi ihmisiä kastanut.
Paavali ei vain ollut vielä niiden 11 opetuslapsen joukossa, jotka lähetettiin kastamaan ja opettamaan.
Matt.28:19-20juuri ketään,vaan saarnasi evankeliumia!
1. Kor 1:16
"Kastoinhan tosin Stefanaankin perhekunnan, mutta
sitten en tiedä, olenko ketään muuta kastanut, sillä
Kristus ei lähettänyt minua kastamaan." - ole tarkka
Paavali ei kastanut kirjoitti:
juuri ketään,vaan saarnasi evankeliumia!
1. Kor 1:16
"Kastoinhan tosin Stefanaankin perhekunnan, mutta
sitten en tiedä, olenko ketään muuta kastanut, sillä
Kristus ei lähettänyt minua kastamaan."Paavali kastoi tietenkin muissa paikoissa enemmän kuin Korintossa. Efesossa Apt.19 jne.
Paavali kastoi elämänsä aikana tuhansia perhekuntia kristityiksi. - niin ainakin
kaste. kirjoitti:
Raamatun aikaan tuli hallita monenlaisten eri kasteiden ja pesojen merkitys.
-Israelin kansan kaste Punaisessa Meressä
-Johanneksen parannuksen kaste
-Jeesuksen kaste Jordanilla
-Kristillinen kaste helluntain jälkeen
-Kuolleiden puolesta kastaminen
-Proselyyttikaste (pakanuudesta juutalaisuuteen)Jeesus sen sanoi !
38. Mutta Jeesus sanoi heille: "Te ette tiedä, mitä anotte. Voitteko juoda sen maljan, jonka minä juon, tahi tulla kastetuiksi sillä kasteella, jolla minut kastetaan?"
39. He sanoivat hänelle: "Voimme." Niin Jeesus sanoi heille: "Sen maljan, jonka minä juon, te tosin juotte, ja sillä kasteella, jolla minut kastetaan, kastetaan teidätkin;
Olisko tämä ahtaassa portissa annettu Isän kaste lihan kuolemaksi. Joka lihassa kärsii se synnissä lakkaa. - kristillinen kaste
niin ainakin kirjoitti:
Jeesus sen sanoi !
38. Mutta Jeesus sanoi heille: "Te ette tiedä, mitä anotte. Voitteko juoda sen maljan, jonka minä juon, tahi tulla kastetuiksi sillä kasteella, jolla minut kastetaan?"
39. He sanoivat hänelle: "Voimme." Niin Jeesus sanoi heille: "Sen maljan, jonka minä juon, te tosin juotte, ja sillä kasteella, jolla minut kastetaan, kastetaan teidätkin;
Olisko tämä ahtaassa portissa annettu Isän kaste lihan kuolemaksi. Joka lihassa kärsii se synnissä lakkaa.Kristillinen kaste on juuri Jeesuksen kuolemaan ja vereen kastamista. Henki ja veri ja vesi todistavat ja ovat yhdessä Kristuksen kanssa kasteessa, jolla kristityt kastavat heti tähän maailmaan syntyvät lapsensa.
3 Tiedättehän, että meidät kaikki Kristukseen Jeesukseen kastetut on kastettu hänen kuolemaansa.
4 Näin meidät kasteessa annettiin kuolemaan ja haudattiin yhdessä hänen kanssaan, jotta mekin alkaisimme elää uutta elämää, niin kuin Kristus Isän kirkkauden voimalla herätettiin kuolleista. [2. Kor. 5:17; Ef. 2:6; Kol. 2:12] - Sitkeästi värennät
ole tarkka kirjoitti:
Paavali kastoi tietenkin muissa paikoissa enemmän kuin Korintossa. Efesossa Apt.19 jne.
Paavali kastoi elämänsä aikana tuhansia perhekuntia kristityiksi.Jumalan Sanaa.
Sinulla on sitten vilkas mielikuvitus.
Paavali EI KASTANUT JUURI KETÄÄN, vaa saarnasi evankeliumia! - tarkennan >>>>
ole tarkka kirjoitti:
Paavali kastoi tietenkin muissa paikoissa enemmän kuin Korintossa. Efesossa Apt.19 jne.
Paavali kastoi elämänsä aikana tuhansia perhekuntia kristityiksi.olet oikeassa, olet väärässä.
Raamattu ei puhu mitään Paavalin tuhansista.
sen sinä tuuppasit ihan omasta pahasta luonnostas
- on paras esimerkki
siitä, että se kaste, jonka hän sai porttopapin
käsien alla, ei ollut mistään kotoisin, vaan hän
teki syntiä.
Vasta sitten, kun hän meni ahtaasta portista läpi,
hän sanoi saaneensa pelastuksen!
Se henki, minkä porttopappi häneen laittoi, hävisi
siinä ahtaassa portissa!- näin ole
jos Raamattuun on uskominen. Teuvo keksi jonkun uuden version lapsikaste jutulla. Niinkuin Lutterikin meni vähä kieroon opetuksissa ku pelekäs henkeänsä jos olis lapsikasteeseen puuttunut.
Sitähän sattuu ihmisille että voi erehtyäkin joskus.
- kuni ruttoo
uudelleenkastoja suorittavia lahkokuntia on varottava kuin ruttoa. heillä kun ei ole mitään tietoa Raamatun todesta.
ihan naurettavia selittelyjä siltikin tarjoovat.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
IL - Kansanedustaja tehnyt ITSEMURHAN eduskuntatalossa!!
"IL:n tiedot: Kansanedustaja tehnyt itsemurhan Eduskuntatalossa Iltalehden tietojen mukaan kansanedustaja on tehnyt its4129056Eemeli Peltonen teki itsemurhan eduskuntatalossa
Kevyet mullat sitten vaan. Ei mulla muuta.1893630- 202083
- 821290
- 271115
- 751100
Sylikkäin.
Sylikkäin, suudellen. Milloin haluaisit näin nainen tehdä ? Vain häntä ajatellen 😘. Tietenkin jos häntä asia kiinnosta661092Eemeli Peltosen viimeinen postaus Facebookissa!
"Olen ollut kevätistuntokauden viimeisillä viikoilla paljon poissa eduskuntatyöstä. Sain toukokuussa hyvää hoitoa HUSiss791065- 551033
- 66972