Raamattu on totta:

Sirkka-Iita

Ensimmäinen Johanneksen kirje 3:

1. "Katsokaa, minkäkaltaisen rakkauden Isä on meille antanut, että meitä kutsutaan Jumalan lapsiksi, joita me olemmekin. Sentähden ei maailma tunne meitä, sillä se ei tunne häntä.

2. Rakkaani, nyt me olemme Jumalan lapsia, eikä ole vielä käynyt ilmi, mitä meistä tulee. Me tiedämme tulevamme hänen kaltaisikseen, kun hän ilmestyy, sillä me saamme nähdä hänet sellaisena, kuin hän on.

3. Ja jokainen, joka panee häneen tämän toivon, puhdistaa itsensä, niinkuin hän on puhdas.

4. Jokainen, joka tekee synnin, tekee myös laittomuuden; ja synti on laittomuus.

5. Ja te tiedätte hänen ilmestyneen ottamaan pois synnit; ja hänessä ei ole syntiä.

6. Kuka ikinä hänessä pysyy, hän ei tee syntiä; kuka ikinä syntiä tekee, hän ei ole häntä nähnyt eikä häntä tuntenut.

7. Lapsukaiset, älköön kukaan saako teitä eksyttää. Se, joka vanhurskauden tekee, on vanhurskas, niinkuin hän on vanhurskas.

8. Joka syntiä tekee, se on perkeleestä, sillä perkele on tehnyt syntiä alusta asti. Sitä varten Jumalan Poika ilmestyi, että hän tekisi tyhjäksi perkeleen teot.

9. Ei yksikään Jumalasta syntynyt tee syntiä, sillä Jumalan siemen pysyy hänessä; eikä hän saata syntiä tehdä, sillä hän on Jumalasta syntynyt.

10. Siitä käy ilmi, ketkä ovat Jumalan lapsia ja ketkä perkeleen lapsia. Kuka ikinä ei tee vanhurskautta, hän ei ole Jumalasta, ei myöskään se, joka ei veljeänsä rakasta.

11. Sillä tämä on se sanoma, jonka te olette alusta asti kuulleet, että meidän tulee rakastaa toinen toistamme

12. eikä olla Kainin kaltaisia, joka oli pahasta ja tappoi veljensä. Ja minkätähden hän tappoi hänet? Sentähden, että hänen tekonsa olivat pahat, mutta hänen veljensä teot vanhurskaat.

13. Älkää ihmetelkö, veljeni, jos maailma teitä vihaa.

14. Me tiedämme siirtyneemme kuolemasta elämään, sillä me rakastamme veljiä. Joka ei rakasta, pysyy kuolemassa.

15. Jokainen, joka vihaa veljeänsä, on murhaaja; ja te tiedätte, ettei kenessäkään murhaajassa ole iankaikkista elämää, joka hänessä pysyisi.

16. Siitä me olemme oppineet tuntemaan rakkauden, että hän antoi henkensä meidän edestämme; meidänkin tulee antaa henkemme veljiemme edestä.

17. Jos nyt jollakin on tämän maailman hyvyyttä ja hän näkee veljensä olevan puutteessa, mutta sulkee häneltä sydämensä, kuinka Jumalan rakkaus saattaa pysyä hänessä?

18. Lapsukaiset, älkäämme rakastako sanalla tai kielellä, vaan teossa ja totuudessa.

19. Siitä me tiedämme, että olemme totuudesta, ja me saatamme hänen edessään rauhoittaa sydämemme sillä,
20. että jos sydämemme syyttää meitä, niin Jumala on suurempi kuin meidän sydämemme ja tietää kaikki.

21. Rakkaani, jos sydämemme ei syytä meitä, niin meillä on uskallus Jumalaan,

22. ja mitä ikinä anomme, sen me häneltä saamme, koska pidämme hänen käskynsä ja teemme sitä, mikä on hänelle otollista.

23. Ja tämä on hänen käskynsä, että meidän tulee uskoa hänen Poikansa Jeesuksen Kristuksen nimeen ja rakastaa toinen toistamme, niinkuin hän on meille käskyn antanut.

24. Ja joka pitää hänen käskynsä, se pysyy Jumalassa ja Jumala hänessä. Ja siitä me tiedämme hänen meissä pysyvän, siitä Hengestä, jonka hän on meille antanut."

Mitä ajatuksia tämä Johanneksen kirje herättää itsekussakin?

48

1019

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ja sinulla olisi vielä sydämessä rakkautta totuuteen vaikkapa
      vain sinapinsiemenen verran, sinä pystyisit ottamaan todesta
      nämä Jumalan kutsut, ja hylkäämään joka ainoan rakastamasi
      porttoseurakunnan:

"Älkää ryhtykö epäuskoisten aisapariksi. Mitä tekemistä on
      keskenään oikeudella ja vääryydellä, mitä yhteistä on valolla
      ja pimeydellä? Voivatko Kristus ja Beliar olla yhtä mieltä?
      Mikä voi liittää uskova sellaiseen, joka ei usko?

Miten jumalien kuvat soveltuvat jumalan temppeliin? Mehän
      olemme elävän Jumalan temppeli, niin kuin Jumala on sanonut:
      - Minä asetun heidän keskelleen ja vaellan heidän mukanaan.
      Minä olen oleva heidän Jumalansa ja he minun kansani
      Siksi Herra sanoo

- Lähtekää pois heidän joukostaan ja erotkaa heistä älkääkä
      koskeko mihinkään saastaiseen niin otan teidät vastaan ja olen
      olevat teidän Isänne ja te olette minun poikiani ja tyttäriäni.
      Näin sanoo Herra, Kaikkivaltias.

Rakkaat ystävät! Kun kerran olemme saaneet tällaiset lupaukset,
      meidän tulee puhdistautua kaikesta ruumiin ja hengen saastaisuudesta
      ja Jumalaa peläten pyhittää elämämme kokonaan hänelle."

"Tehän tiedätte, että kun ylipappi syntien sovittamiseksi vie kaikkein
      pyhimpään eläinten verta, näiden eläinten ruhot poltetaan leirin ulkopuolella.

Siksi myös Jeesus kärsi ja kuoli kaupunginportin ulkopuolella pyhittääkseen
      kansan omalla verellään

Lähtekäämme siis hänen luokseen leirin ulkopuolelle, hänen häväistystään
      kantaen. Eihän meillä ole täällä pysyvää kaupunkia, vaan me odotamme
      ikävöiden sitä kaupunkia, joka tulee.."

"Sen porton (näiden lopun ajan seurakuntien) viiniä, vihan viiniä ovat kaikki
      kansat juoneet, kaikki maailman kuninkaat (siis esivallat) ovat irstailleet
      hänen kanssaan, ja kaikki maailman kauppamiehet ovat rikastuneet hänen
      vauraudestaan ja ylellisestä elämästään."

Minä kuulin taivaasta toisenkin äänen, joka sanoi: "Lähtekää pois, jättäkää
      hänet, te, jotka olette minun kansaani, ettette joutuisi ottamaan osaa hänen
      synteihinsä, ettekä jäisi alttiiksi niille vitsauksille, joilla häntä lyödään. Hänen
      syntiensä röykkiö ulottuu jo taivaaseen asti, eikä Jumala unohda hänen
      pahoja tekojaan."

• ihmiselle

annettu valinnan vapaus joko elämä tai kuolema. Ei ketään voi väkisin elämään pakottaa mutta kehoittaa kyllä voi että muuttaisi mielensä kääntyisi pois maailmallisista yhteisöistä.

• pyhittääkseen kansan omalla...

Siksi myös Jeesus kärsi ja kuoli kaupunginportin ulkopuolella pyhittääkseen kansan omalla verellään.

10 Meillä on alttari, jonka uhria ei liiton teltassa palvelevien ole lupa syödä.

11 Tehän tiedätte, että kun ylipappi syntien sovittamiseksi vie kaikkeinpyhimpään eläinten verta, näiden eläinten ruhot poltetaan leirin ulkopuolella. [2. Moos. 29:14; 3. Moos. 4:12, 16:27]

12 Siksi myös Jeesus kärsi ja kuoli kaupunginportin ulkopuolella pyhittääkseen kansan omalla verellään. [Joh. 19:17]

13 Lähtekäämme siis hänen luokseen leirin ulkopuolelle, hänen häväistystään kantaen.

14 Eihän meillä täällä ole pysyvää kaupunkia, vaan me odotamme ikävöiden sitä kaupunkia, joka tulee. [Hepr. 11:10,13,16]

15 Olkaamme sen tähden hänen välityksellään alati uhraamassa Jumalalle kiitosuhria, niiden huulten hedelmää, jotka tunnustavat hänen nimeään. [Ps. 50:23; Hoos. 14:3; Ef. 5:20]

16 Älkää myöskään unohtako tehdä hyvää ja antaa omastanne, sillä sellaiset uhrit ovat Jumalalle mieleen. [2. Kor. 9:8,9; Fil. 4:18]

17 Olkaa johtajillenne kuuliaiset, totelkaa heitä. He valvovat öitä teidän vuoksenne, koska joutuvat kerran tekemään teistä jokaisesta tiliä. Saakoot he tehdä työnsä iloiten, ei huokaillen, sillä se olisi teille paha asia. [1. Kor. 16:16; 1. Tess. 5:12,13; 1. Tim. 5:17]

18 Rukoilkaa meidän puolestamme. Olemme varmoja siitä, että omatuntomme on puhdas -- tahdommehan toimia kaikessa oikein. [Room. 15:30; 1. Tess. 5:25 | Ap. t. 23:1 ]

19 Varsinkin siksi pyydän teiltä esirukousta, että jo pian pääsisin takaisin teidän luoksenne. [Filem. 22]

SYNTI UHRI.

10 Tuo sonni pyhäkköteltan eteen uhriksi, ja Aaron ja hänen poikansa pankoot kätensä sen pään päälle.

11 Teurasta sonni Herran edessä pyhäkköteltan ovella,

12 ota sen verta, sivele sitä sormillasi alttarinsarviin ja kaada loput verestä alttarin juurelle.

13 Ota sisälmyksiä peittävä rasva, maksan takalohko, munuaiset ja niiden ympärillä oleva rasva ja polta ne uhrina alttarilla. [3. Moos. 3:3-5]

14 Mutta sonnin liha, nahka ja sen mahan sisältö sinun tulee polttaa tulessa leirin ulkopuolella; se on syntien sovitusuhri.

• Mitenkäs se nyt on?

Raamatussa sanotaan, että Jeesus uhrasi itsensä Jumalalle. Onko se sinun jumalasi siis saatana, koska hoet sitä yhtenään? Toinen seikka on se, että on mahdotonta, että Jumala uhraisi alemmalle olennolle kuin itse on. Mietipäs sitä. Siinäkös se sinun terve oppisi on?

• ei muuta
        Mitenkäs se nyt on? kirjoitti:

Raamatussa sanotaan, että Jeesus uhrasi itsensä Jumalalle. Onko se sinun jumalasi siis saatana, koska hoet sitä yhtenään? Toinen seikka on se, että on mahdotonta, että Jumala uhraisi alemmalle olennolle kuin itse on. Mietipäs sitä. Siinäkös se sinun terve oppisi on?

lopunajan väärä profeetta. Näinhän itse Jeesus ennusti lopunajalla käyvän, että paljon tulee kaikenlaisia vääriä profeettoja ja voideltuja eli kristuksia lopunajassa olemaan.

• Mitenkäs se nyt on? kirjoitti:

Jeesushan todella teki Jumalan tahdon siinä, että antoi Saatanan
        palvelijoiden uhrata itsensä Saatanalle, jotta tämän uhrauksen
        jälkeen Jumala on pystynyt hänen verenvuodatuksensa ansiosta
        pelastamaan ne harvat ja valitut Saatanan hallitsemasta
        maailmasta ahtaan portin kautta omaan valtakuntaansa.

Kuten on minutkin pelastanut, niin kuin olen pelastumisestani
        täysin avoimesti kaikille kertonut.

Getsemanessa Jeesus käv oman ahtaan portin kamppailunsa:

Silloin kun Jeesus aloitti julkisen toimintansa tiesi Paholainen, miten
        hyvän keulakuvan ja johtajan hän Jeesuksesta saisi omien, valtaansa
        saamilla ihmisillä ja heidän käsillään rakenneuttamiensa temppelien,
        kirkkojen, moskeijoitten ja rukoushuoneitten johtajaksi, kun hän tämän
        maailman lopullisesti hallintaansa saisi. Mutta kun Jeesus ei mihinkään
        hänen tarjouksensa tarttunut, niin:

"Kiusattuaan näin Jeesusta kaikin tavoin Paholainen jätti hänet joksikin
        aikaa rauhaan."

Eikä tuo "joksikin aikaa" kovin pitkä aika ollut, kun se aloitti Jeesuksen
        kiusaamisen ylipappien, lainopettajien, fariseusten ja jopa hänen omien
        opetuslastensa kautta

"Väisty tieltäni, Saatana! Sinä tahdot saada minut lankeamaan. Sinun
        ajatuksesi eivät ole Jumalasta, vaan ihmisestä."

Viimeinen mahdollisuus Paholaiselle tuli saada Jeesus omakseen ja
        Jumalan tahdon hylkäämiseen vuorokausi ennen kuin hänet tultaisiin
        ristiinnaulitsemaan. Ja niin Jeesus joutui Getsemanessa käymään oman,
        itsensä asettaman ahtaan portin kamppailunsa, ja monin verroin rajummin
        kuin mitä sen joutuu käymään jokainen hänen seuraajansa:

"Jeesus lähti kaupungista ja meni tapansa mukaan Öljymäelle. opetuslapset
        seurasivat häntä. Tultuaan sinne Jeesus sanoi heille: "Rukoilkaa, ettette
        joutuisi kiusaukseen." Itse hän meni vähän edemmäksi, kivenheiton päähän,
        polvistui ja rukoili:

"Isä, jos tahdot, niin ota tämä malja minulta pois. Mutta älköön toteutuko
        minun tahtoni, vaan sinun."

Silloin taivaasta ilmestyi hänelle enkeli, joka vahvisti häntä. Suuressa tuskassaan
        Jeesus rukoili yhä kiihkeämmin, niin että hänen hikensä vuoti maahan
        veripisaroiden tavoin."

• ihmiselle kirjoitti:

annettu valinnan vapaus joko elämä tai kuolema. Ei ketään voi väkisin elämään pakottaa mutta kehoittaa kyllä voi että muuttaisi mielensä kääntyisi pois maailmallisista yhteisöistä.

kuten Jeesus sen näin selvästi sanoo:

"Miten monesti olenkaan tahtonut koota lapsesi, niin kuin kanaemo
        kokoaa poikaset siipiensä suojaan! Mutta te ette tahtoneet tulla.

Kuulkaa siis: teidän temppelinne on jäävä asujaansa vaille."

Asujalla hän tarkoitti omaa Pyhää eli Totuuden Henkeään.

Sillä nehän valloitti Saatana, tehden omasta Antikristus-pojastaan
        kaikkien noiden ihmiskäsin tehtyjen rakennusten ylijumalan.

• Kristuksessa sovinnon
        TeuvoSuni kirjoitti:

aikaa rauhaan."

opetuslastensa kautta

polvistui ja rukoili:

Silloin taivaasta ilmestyi hänelle enkeli, joka vahvisti häntä. Suuressa tuskassaan
        veripisaroiden tavoin."

Mikä on sun järjen himmentänyt TS,

kun Raamattu sanoo;
        Jumala oli Kristuksessa ja sovitti.....

2. Kor. 5:19

Jumala itse teki Kristuksessa sovinnon maailman kanssa eikä lukenut ihmisille viaksi heidän rikkomuksiaan; meille hän uskoi sovituksen sanan.

• Kristuksessa sovinnon kirjoitti:

kun Raamattu sanoo;

Jumala itse teki Kristuksessa sovinnon maailman kanssa eikä lukenut ihmisille viaksi heidän rikkomuksiaan; meille hän uskoi sovituksen sanan.

Jeesuksen käskyn mukaisesti ahtaasta portista hänen luokseen
        kysymään ja tarkistamaan, että onko nimesi hänen elämänkirjassaan?

Jos on, sinä pääset tuosta portista sisälle. Mutta jos ei ole,
        sinä et edes kykene sinne menoa yrittämäänkään:

"Monet yrittävät mennä sisään, mutta eivät siihen kykene."

Ja sinun on tyytyminen vain Saatanan ulkoistamaan Jeesukseen.

• vaan
        TeuvoSuni kirjoitti:

aikaa rauhaan."

opetuslastensa kautta

polvistui ja rukoili:

veripisaroiden tavoin."

Jumalalle. Miksi sinä pidät tuosta harhasta kiinni. Sinun ylpeytesi ei anna periksi, vaikka aivan epäraamatullista puheesi on näin keskeisessä asiassa.

• vaan kirjoitti:

Jumalalle. Miksi sinä pidät tuosta harhasta kiinni. Sinun ylpeytesi ei anna periksi, vaikka aivan epäraamatullista puheesi on näin keskeisessä asiassa.

Jeesuksen tappoivat?

• Kristuksessa sovinnon,
        TeuvoSuni kirjoitti:

Jeesuksen tappoivat?

>>Jumala itse teki
        Kirjoittanut: Kristuksessa sovinnon 17.9.2008 klo 09.10

kun Raamattu sanoo;

• Kristuksessa sovinnon, kirjoitti:

>>Jumala itse teki
        Kirjoittanut: Kristuksessa sovinnon 17.9.2008 klo 09.10

kun Raamattu sanoo;

>>Jumala itse teki Kristuksessa sovinnon maailman kanssa eikä lukenut ihmisille viaksi heidän rikkomuksiaan; meille hän uskoi sovituksen sanan.

• tässäkin

Sanassa on se että.

Jumalan lapset ei saa tehdä syntiä. Ja jos tekee syntiä niin ei ole Jumalan lapsi.

Aivan selkeä kun olemme Jumalan lapsia niin olemme yhtä synnittömiä kuin Jeesus Kristus.

Jos kuuluu johonkin lahkoon (seurakuntaan/kirkkoon) niin on osallinen heidän synteihinsä.

• syntivelka

Raamatun mukaan ei pidä alkaa syntisten ja lahkolaisten aisapariksi, vaan pitää olla vapaa.

"Sillä lihan teot ovat ilmeiset, ja ne ovat...LAHKOT..että ne, jotka sellaista harjoittavat, eivät peri Jumalan valtakuntaa."

• hirvas
        syntivelka kirjoitti:

Raamatun mukaan ei pidä alkaa syntisten ja lahkolaisten aisapariksi, vaan pitää olla vapaa.

"Sillä lihan teot ovat ilmeiset, ja ne ovat...LAHKOT..että ne, jotka sellaista harjoittavat, eivät peri Jumalan valtakuntaa."

tuollaiset opit?

• ensin.
        hirvas kirjoitti:

tuollaiset opit?

lukea Raamattua ja pyytää, että Pyhä Henki tulisi lähellesi kertomaan, mitä lukemasi tarkoittaa käytännössä

• hirvas
        ensin. kirjoitti:

lukea Raamattua ja pyytää, että Pyhä Henki tulisi lähellesi kertomaan, mitä lukemasi tarkoittaa käytännössä

yksinkertaisesti minulle näin:

1. Joh. 2:27
        Mutta te, teissä pysyy se voitelu, jonka olette häneltä saaneet, ja te ette ole kenenkään opetuksen tarpeessa; vaan niinkuin hänen voitelunsa opettaa teitä kaikessa, niin se opetus on myös totta eikä ole valhetta; ja niinkuin se on opettanut teitä, niin pysykää hänessä.

Lukemani tarkoittaa juuri tätä.

• et elä totuudessa
        hirvas kirjoitti:

yksinkertaisesti minulle näin:

1. Joh. 2:27
        Mutta te, teissä pysyy se voitelu, jonka olette häneltä saaneet, ja te ette ole kenenkään opetuksen tarpeessa; vaan niinkuin hänen voitelunsa opettaa teitä kaikessa, niin se opetus on myös totta eikä ole valhetta; ja niinkuin se on opettanut teitä, niin pysykää hänessä.

Lukemani tarkoittaa juuri tätä.

Syntiä tekevät ovat perkeleen lapsia. No tutki itseäsi oletko uskossa jos tullee lankeemuksia niin...

5. Koetelkaa itseänne, oletteko uskossa; tutkikaa itseänne. Vai ettekö tunne itseänne, että Jeesus Kristus on teissä? Ellei, niin ette kestä koetusta.
        6. Minä toivon teidän tulevan tuntemaan, että me emme ole niitä, jotka eivät koetusta kestä.
        7. Mutta me rukoilemme Jumalaa, ettette tekisi mitään pahaa, emme sitä varten, että näyttäisi siltä, kuin me olisimme koetuksen kestäviä, vaan että te tekisitte hyvää ja me olisimme ikäänkuin ne, jotka eivät koetusta kestä.
        8. Sillä me emme voi mitään totuutta vastaan, vaan totuuden puolesta.
        9. Sillä me iloitsemme, kun me olemme heikot, mutta te olette voimalliset; sitä me rukoilemmekin, että te TÄYDELLISIKSI TULISITTE.

• hirvas
        et elä totuudessa kirjoitti:

Syntiä tekevät ovat perkeleen lapsia. No tutki itseäsi oletko uskossa jos tullee lankeemuksia niin...

5. Koetelkaa itseänne, oletteko uskossa; tutkikaa itseänne. Vai ettekö tunne itseänne, että Jeesus Kristus on teissä? Ellei, niin ette kestä koetusta.
        6. Minä toivon teidän tulevan tuntemaan, että me emme ole niitä, jotka eivät koetusta kestä.
        7. Mutta me rukoilemme Jumalaa, ettette tekisi mitään pahaa, emme sitä varten, että näyttäisi siltä, kuin me olisimme koetuksen kestäviä, vaan että te tekisitte hyvää ja me olisimme ikäänkuin ne, jotka eivät koetusta kestä.
        8. Sillä me emme voi mitään totuutta vastaan, vaan totuuden puolesta.
        9. Sillä me iloitsemme, kun me olemme heikot, mutta te olette voimalliset; sitä me rukoilemmekin, että te TÄYDELLISIKSI TULISITTE.

Paavalikin itsestään näin:

1. Tim. 1:15
        Varma on se sana ja kaikin puolin vastaanottamisen arvoinen, että Kristus Jeesus on tullut maailmaan syntisiä pelastamaan, joista minä olen suurin

Turhaan teet itsestäsi tekopyhää ja omavanhurskasta, kaikki me olemme kuitenkin syntisiä, halusitpa sitä tai et.

• AP Paavali
        hirvas kirjoitti:

Paavalikin itsestään näin:

1. Tim. 1:15
        Varma on se sana ja kaikin puolin vastaanottamisen arvoinen, että Kristus Jeesus on tullut maailmaan syntisiä pelastamaan, joista minä olen suurin

Turhaan teet itsestäsi tekopyhää ja omavanhurskasta, kaikki me olemme kuitenkin syntisiä, halusitpa sitä tai et.

Pelastumisesensa jälkeen vielä "syntisistä suurin" vai oliko viheliäinen ihminen.Hän on syntisistä suurin niin kuin sinäkin ja minäkin mutta. Tämmöset syntiset Jeesus vapautti synnistä ja saamme olla niin kuin Jeesus yhtä synnittömät.

Ja se on helppo vetäytyä tämän Paavalin sanan taakse piiloon jos ei ole päässyt eroon syntitottumuksistaan.

Paavali sanoi myös näin.

15. Mutta kun hän, joka äitini kohdusta saakka on minut erottanut ja kutsunut armonsa kautta, näki hyväksi
        16. ILMAISTA MINUSSA Poikansa, että minä julistaisin evankeliumia hänestä pakanain seassa, niin minä heti alunpitäenkään en kysynyt neuvoa lihalta ja vereltä,

21. Sen, joka ei synnistä tiennyt, hän meidän tähtemme teki synniksi, että me hänessä tulisimme Jumalan vanhurskaudeksi.

Olikos Jeesus syntisistä suurin ?
        Hänet tehtiin synniksi !

Vanhurskas elää vanhurskasta elämää Kristuksessa.

Omavanhurskaat pilkkaa vanhurskaita koska heissä vaikuttaa eri henki.

Näin on rakkaus tullut täydelliseksi meissä, että meillä olisi turva tuomiopäivänä; sillä sellainen kuin HÄN on, sellaisia mekin olemme tässä maailmassa.

Onko Hän syntinen ?

• hirvas
        AP Paavali kirjoitti:

Pelastumisesensa jälkeen vielä "syntisistä suurin" vai oliko viheliäinen ihminen.Hän on syntisistä suurin niin kuin sinäkin ja minäkin mutta. Tämmöset syntiset Jeesus vapautti synnistä ja saamme olla niin kuin Jeesus yhtä synnittömät.

Ja se on helppo vetäytyä tämän Paavalin sanan taakse piiloon jos ei ole päässyt eroon syntitottumuksistaan.

Paavali sanoi myös näin.

15. Mutta kun hän, joka äitini kohdusta saakka on minut erottanut ja kutsunut armonsa kautta, näki hyväksi
        16. ILMAISTA MINUSSA Poikansa, että minä julistaisin evankeliumia hänestä pakanain seassa, niin minä heti alunpitäenkään en kysynyt neuvoa lihalta ja vereltä,

21. Sen, joka ei synnistä tiennyt, hän meidän tähtemme teki synniksi, että me hänessä tulisimme Jumalan vanhurskaudeksi.

Olikos Jeesus syntisistä suurin ?
        Hänet tehtiin synniksi !

Vanhurskas elää vanhurskasta elämää Kristuksessa.

Omavanhurskaat pilkkaa vanhurskaita koska heissä vaikuttaa eri henki.

Näin on rakkaus tullut täydelliseksi meissä, että meillä olisi turva tuomiopäivänä; sillä sellainen kuin HÄN on, sellaisia mekin olemme tässä maailmassa.

Onko Hän syntinen ?

ei ole Jumalasta, ja eikä Paavalin sana ole mikään muuri jonka taakse piiloutua. Jumala nimittäin näkee jokaisen sydämen ja mitä siellä on.
        Kun vielä opit muistamaan tämän:

Room. 8:33
        Kuka voi syyttää Jumalan valittuja? Jumala on se, joka vanhurskauttaa.

Minä vastaan itse teoistani ja uskostani Jumalalle, siis aivan kaikesta. Minun ei tarvitse kaunistella eikä näytellä fariseusta, usko ja armo pelastaa. Ja jollei pelasta, niin silloin se on tervemenoa.

• jokainen tuomitsee
        hirvas kirjoitti:

ei ole Jumalasta, ja eikä Paavalin sana ole mikään muuri jonka taakse piiloutua. Jumala nimittäin näkee jokaisen sydämen ja mitä siellä on.
        Kun vielä opit muistamaan tämän:

Room. 8:33
        Kuka voi syyttää Jumalan valittuja? Jumala on se, joka vanhurskauttaa.

Minä vastaan itse teoistani ja uskostani Jumalalle, siis aivan kaikesta. Minun ei tarvitse kaunistella eikä näytellä fariseusta, usko ja armo pelastaa. Ja jollei pelasta, niin silloin se on tervemenoa.

itse itsensä. Ei kukaan voi toista tuomita kadotukseen. Mutta en miäkään tuomitse itseäni sillä tuomitsijani on Herra. Jokainen Herran edessä joko seisoo tai kaatuu.

Minä nimittäin ajattelin samoin kuin sinä vielä pari vuotta sitten kunnes Pyhä Henki näytti totuuden.

Rohkaisen etsimään totuutta.

• hirvas
        jokainen tuomitsee kirjoitti:

itse itsensä. Ei kukaan voi toista tuomita kadotukseen. Mutta en miäkään tuomitse itseäni sillä tuomitsijani on Herra. Jokainen Herran edessä joko seisoo tai kaatuu.

Minä nimittäin ajattelin samoin kuin sinä vielä pari vuotta sitten kunnes Pyhä Henki näytti totuuden.

Rohkaisen etsimään totuutta.

Raamatussa näin:

Joh. 12:48
        Joka katsoo minut ylen eikä ota vastaan minun sanojani, hänellä on tuomitsijansa: se sana, jonka minä olen puhunut, se on tuomitseva hänet viimeisenä päivänä.

Niin, sana. Ja sen ymmärtää vain sellainen, joka on saanut lahjan, puolustajan ja opettajan, Pyhän Hengen. Se on totuus joka pysyy iankaikkisesti.

• Raamatun
        hirvas kirjoitti:

Raamatussa näin:

Joh. 12:48
        Joka katsoo minut ylen eikä ota vastaan minun sanojani, hänellä on tuomitsijansa: se sana, jonka minä olen puhunut, se on tuomitseva hänet viimeisenä päivänä.

Niin, sana. Ja sen ymmärtää vain sellainen, joka on saanut lahjan, puolustajan ja opettajan, Pyhän Hengen. Se on totuus joka pysyy iankaikkisesti.

ja Jeesuksen sanat vaikuttaa sinuun.

Minä elän en enään minä vaan Kristus elää minussa.

Sanooko sinussa asuva Kristus olevansa syntinen ?

Sanooko Totuuden Henki sinussa että ajatuksin ja sanoin teen syntiä ?

Jos olet kuollut niin sinussa elää ainoastaan Kristus.

Jumalan sana on sinun suussasi ja sydämessäsi.

Viimeisenä päivänä suusi sanoo minä olen syntinen .

Ja "jos vanhurskas vaivoin pelastuu, niin mihinkä joutuukaan jumalaton ja syntinen?"

Kuka silloin tuomitsee ? Suusi !

• hirvas
        Raamatun kirjoitti:

ja Jeesuksen sanat vaikuttaa sinuun.

Minä elän en enään minä vaan Kristus elää minussa.

Sanooko sinussa asuva Kristus olevansa syntinen ?

Sanooko Totuuden Henki sinussa että ajatuksin ja sanoin teen syntiä ?

Jos olet kuollut niin sinussa elää ainoastaan Kristus.

Jumalan sana on sinun suussasi ja sydämessäsi.

Viimeisenä päivänä suusi sanoo minä olen syntinen .

Ja "jos vanhurskas vaivoin pelastuu, niin mihinkä joutuukaan jumalaton ja syntinen?"

Kuka silloin tuomitsee ? Suusi !

ihmisjärkeilyn lihalliselle tielle, niin silloin me emme tarvitse uskoa emmekä armoa lainkaan. Se tie ei pelasta.

Olen varma, että Pyhä Henki ei asu sellaisessa, jossa on lihan henki. Siksipä olen täysin ehdoitta mennyt Jeesuksen eteen sellaisen kuin olen, pyytänyt häntä olemaan armollinen minulle syntiselle. Enkä minä muuta tarvitse, kuin uskoa siihen sanaan jonka Jeesus opetti, ja sen tulkitsee minulle Pyhä Henki.

En usko ihmisiä enkä ihmisoppeja, koska en tarvitse niitä. Ja meidän tuomarimme ei ole suumme vaan se sana jonka Jeesus itse saarnasi, se meidät tuomitsee.

• sana ei saa
        hirvas kirjoitti:

ihmisjärkeilyn lihalliselle tielle, niin silloin me emme tarvitse uskoa emmekä armoa lainkaan. Se tie ei pelasta.

Olen varma, että Pyhä Henki ei asu sellaisessa, jossa on lihan henki. Siksipä olen täysin ehdoitta mennyt Jeesuksen eteen sellaisen kuin olen, pyytänyt häntä olemaan armollinen minulle syntiselle. Enkä minä muuta tarvitse, kuin uskoa siihen sanaan jonka Jeesus opetti, ja sen tulkitsee minulle Pyhä Henki.

En usko ihmisiä enkä ihmisoppeja, koska en tarvitse niitä. Ja meidän tuomarimme ei ole suumme vaan se sana jonka Jeesus itse saarnasi, se meidät tuomitsee.

tulla lihaksi sinussa ja tehdä sinua eläväksi niin jokainen Jeesuksen sana menee huonoon maaperään ja se on tie pois totuuden tieltä.

Ihmisopeissa olet vielä kiinni, Jumala armahtakoon ja pelastakoon sinut.

• hirvas
        sana ei saa kirjoitti:

tulla lihaksi sinussa ja tehdä sinua eläväksi niin jokainen Jeesuksen sana menee huonoon maaperään ja se on tie pois totuuden tieltä.

Ihmisopeissa olet vielä kiinni, Jumala armahtakoon ja pelastakoon sinut.

omavanhurskaalta ihmiseltä, joten muistutan vielä Jumalan sanalla näin:

Room. 14:4
        Mikä sinä olet tuomitsemaan toisen palvelijaa? Oman isäntänsä edessä hän seisoo tai kaatuu; mutta hän on pysyvä pystyssä, sillä Herra on voimallinen hänet pystyssä pitämään.

Minä uskon juuri noin, ja siihen sinulla ei ole mitään sanottavaa.

• sinulle siitä
        hirvas kirjoitti:

omavanhurskaalta ihmiseltä, joten muistutan vielä Jumalan sanalla näin:

Room. 14:4
        Mikä sinä olet tuomitsemaan toisen palvelijaa? Oman isäntänsä edessä hän seisoo tai kaatuu; mutta hän on pysyvä pystyssä, sillä Herra on voimallinen hänet pystyssä pitämään.

Minä uskon juuri noin, ja siihen sinulla ei ole mitään sanottavaa.

että vaihdoit ajatuksia ja näkemyksiä.

Eikös ne keskustelleet ja olleet erimieltä jostain ruokajutuista kun toinen söi vihanneksia ja toinen jotain lihaa ja siitä tuomitsivat toisiaan ne juutalaiset !

Meidän keskustelu on siitä että olemmeko syntisiä vai synnittömiä.

Jokainen itse voi vaikuttaa siihenkin alistuuko Jumalan tahdon alle vai eikö alistu. Mielen uudistuksen ja mielen muutoksen kautta. Ahdas portti on usein se kompastuskivi.

• hirvas
        sinulle siitä kirjoitti:

että vaihdoit ajatuksia ja näkemyksiä.

Eikös ne keskustelleet ja olleet erimieltä jostain ruokajutuista kun toinen söi vihanneksia ja toinen jotain lihaa ja siitä tuomitsivat toisiaan ne juutalaiset !

Meidän keskustelu on siitä että olemmeko syntisiä vai synnittömiä.

Jokainen itse voi vaikuttaa siihenkin alistuuko Jumalan tahdon alle vai eikö alistu. Mielen uudistuksen ja mielen muutoksen kautta. Ahdas portti on usein se kompastuskivi.

Jeesus sanoi näin:

Joh.14:16-26

16 Ja minä olen rukoileva Isää, ja hän antaa teille toisen Puolustajan olemaan teidän kanssanne iankaikkisesti,
        17 totuuden Hengen, jota maailma ei voi ottaa vastaan, koska se ei näe häntä eikä tunne häntä; mutta te tunnette hänet, sillä hän pysyy teidän tykönänne ja on teissä oleva.
        18 En minä jätä teitä orvoiksi; minä tulen teidän tykönne.
        19 Vielä vähän aikaa, niin maailma ei enää minua näe, mutta te näette minut; koska minä elän, niin tekin saatte elää.
        20 Sinä päivänä te ymmärrätte, että minä olen Isässäni, ja että te olette minussa ja minä teissä.
        21 Jolla on minun käskyni ja joka ne pitää, hän on se, joka minua rakastaa; mutta joka minua rakastaa, häntä minun Isäni rakastaa, ja minä rakastan häntä ja ilmoitan itseni hänelle."
        22 Juudas, ei se Iskariot, sanoi hänelle: "Herra, mistä syystä sinä aiot ilmoittaa itsesi meille etkä maailmalle?"
        23 Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: "Jos joku rakastaa minua, niin hän pitää minun sanani, ja minun Isäni rakastaa häntä, ja me tulemme hänen tykönsä ja jäämme hänen tykönsä asumaan.
        24 Joka ei minua rakasta, se ei pidä minun sanojani; ja se sana, jonka te kuulette, ei ole minun, vaan Isän, joka on minut lähettänyt.
        25 Tämän minä olen teille puhunut ollessani teidän tykönänne.
        26 Mutta Puolustaja, Pyhä Henki, jonka Isä on lähettävä minun nimessäni, hän opettaa teille kaikki ja muistuttaa teitä kaikesta, minkä minä olen teille sanonut.

Minä en tarvite muuta opettajaa, vaan uskoa ja rukoilla armoa Jumalalta. Ilman niitä ei yksikään pelastu, et sinä enkä minä.
        Ahdas portti on avoin syntisille, eikä sieltä käännytetä ketään katuvaa takaisin.

• hirvas kirjoitti:

Jeesus sanoi näin:

16 Ja minä olen rukoileva Isää, ja hän antaa teille toisen Puolustajan olemaan teidän kanssanne iankaikkisesti,
        17 totuuden Hengen, jota maailma ei voi ottaa vastaan, koska se ei näe häntä eikä tunne häntä; mutta te tunnette hänet, sillä hän pysyy teidän tykönänne ja on teissä oleva.
        19 Vielä vähän aikaa, niin maailma ei enää minua näe, mutta te näette minut; koska minä elän, niin tekin saatte elää.
        20 Sinä päivänä te ymmärrätte, että minä olen Isässäni, ja että te olette minussa ja minä teissä.
        21 Jolla on minun käskyni ja joka ne pitää, hän on se, joka minua rakastaa; mutta joka minua rakastaa, häntä minun Isäni rakastaa, ja minä rakastan häntä ja ilmoitan itseni hänelle."
        22 Juudas, ei se Iskariot, sanoi hänelle: "Herra, mistä syystä sinä aiot ilmoittaa itsesi meille etkä maailmalle?"
        23 Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: "Jos joku rakastaa minua, niin hän pitää minun sanani, ja minun Isäni rakastaa häntä, ja me tulemme hänen tykönsä ja jäämme hänen tykönsä asumaan.
        24 Joka ei minua rakasta, se ei pidä minun sanojani; ja se sana, jonka te kuulette, ei ole minun, vaan Isän, joka on minut lähettänyt.
        26 Mutta Puolustaja, Pyhä Henki, jonka Isä on lähettävä minun nimessäni, hän opettaa teille kaikki ja muistuttaa teitä kaikesta, minkä minä olen teille sanonut.

Minä en tarvite muuta opettajaa, vaan uskoa ja rukoilla armoa Jumalalta. Ilman niitä ei yksikään pelastu, et sinä enkä minä.
        Ahdas portti on avoin syntisille, eikä sieltä käännytetä ketään katuvaa takaisin.

Matt.
        7:7   Anokaa, niin teille annetaan; etsikää, niin te löydätte; kolkuttakaa, niin teille avataan.
        7:8   Sillä jokainen anova saa, ja etsivä löytää, ja kolkuttavalle avataan.
        7:9   Vai kuka teistä on se ihminen, joka antaa pojallensa kiven, kun tämä pyytää häneltä leipää,
        7:10   taikka, kun hän pyytää kalaa, antaa hänelle käärmeen?
        7:11   Jos siis te, jotka olette pahoja, osaatte antaa lapsillenne hyviä lahjoja, kuinka paljoa ennemmin teidän Isänne, joka on taivaissa, antaa sitä, mikä hyvää on, niille, jotka sitä häneltä anovat!

• Kastepalstalla odotellaan
        hirvas kirjoitti:

Jeesus sanoi näin:

yhä sinun vastaustasi!

Yriätkö vielä keksiä tekosyitä????
        Ylpeilit siellä omalla kasteellasi, mutta menikö
        pupu pöksyihin, kun et uskalla vastata?

• hirvas

sillä mitään muuta totuutta ei Isä Jumala ole antanut kuin sanansa.

" 23. Ja tämä on hänen käskynsä, että meidän tulee uskoa hänen Poikansa Jeesuksen Kristuksen nimeen ja rakastaa toinen toistamme, niinkuin hän on meille käskyn antanut.

24. Ja joka pitää hänen käskynsä, se pysyy Jumalassa ja Jumala hänessä. Ja siitä me tiedämme hänen meissä pysyvän, siitä Hengestä, jonka hän on meille antanut."

Kuten huomaatte, Jumalan antoi tuossa vain yhden käskyn, uskokaa Jeesukseen Jumalan Poikaan, niin te pelastutte.
      Jumalan sana on totta ja muuta totuutta ei ole.

• uskosta.

Usko on Jumalan lahja. Ei ihmisen oma totena pitäminen vielä ole Hengen tason uskoa. Riivaajatkin uskovat Jumalaan ja tunnustavat Jeesuksen Jumalan Pojaksi, mutta ei se ole oikeata lahjauskoa.

Joh. 6:29    
        Jeesus vastasi ja sanoi heille: "Se on Jumalan teko, että te uskotte häneen, jonka Jumala on lähettänyt".

• joka Uskoo Jeesukseen

Niinkuin Raamattuun on kirjoitettu niin on Jumalan lapsi ja Jumalan lapsi ei murehduta Pyhää Henkeä eli ei tee syntiä ja on synnitön, tahraton ja puhdas.

Ei sellainen ole Jumalan lapsi eikä Jumalalle otollinen joka (ajatuksin ja sanoin tekee päivittäin syntiä) Jumalan Sana on meidän suussamme ja sydämessämme.

• hirvas
        uskosta. kirjoitti:

Usko on Jumalan lahja. Ei ihmisen oma totena pitäminen vielä ole Hengen tason uskoa. Riivaajatkin uskovat Jumalaan ja tunnustavat Jeesuksen Jumalan Pojaksi, mutta ei se ole oikeata lahjauskoa.

Joh. 6:29    
        Jeesus vastasi ja sanoi heille: "Se on Jumalan teko, että te uskotte häneen, jonka Jumala on lähettänyt".

höpöttelemästä. Jokainen vastaa uskostaan ja teoistaan aikanaan Jumalalle henkilökohtaisesti, muttei sinulle. Ymmärrätkö sinä omavanhurkaus mitä teet?

• 21. "Rakkaani, jos sydämemme ei syytä meitä, niin meillä on uskallus Jumalaan,

22. ja mitä ikinä anomme, sen me häneltä saamme, koska pidämme hänen käskynsä ja teemme sitä, mikä on hänelle otollista.

23. Ja tämä on hänen käskynsä, että meidän tulee uskoa hänen Poikansa Jeesuksen Kristuksen nimeen ja rakastaa toinen toistamme, niinkuin hän on meille käskyn antanut.

lähtee mutta totuus tekee teidät kipeiksi ensin mutta sen jälkeen vapaiksi.

• hirvas

......ei kulje...........!!!!!!

• hirvas

Nyt tuli niin täyttä, ettei viestiä voinut laittaa tuonne alle.

Jeesus todisti ahtaasta portista näin:

Matt.7:1-14

1 "Älkää tuomitko, ettei teitä tuomittaisi;
      2 sillä millä tuomiolla te tuomitsette, sillä teidät tuomitaan; ja millä mitalla te mittaatte, sillä teille mitataan.
      3 Kuinka näet rikan, joka on veljesi silmässä, mutta et huomaa malkaa omassa silmässäsi?
      4 Taikka kuinka saatat sanoa veljellesi: 'Annas, minä otan rikan silmästäsi', ja katso, malka on omassa silmässäsi?
      5 Sinä ulkokullattu, ota ensin malka omasta silmästäsi, ja sitten sinä näet ottaa rikan veljesi silmästä.
      6 Älkää antako pyhää koirille, älkääkä heittäkö helmiänne sikojen eteen, etteivät ne tallaisi niitä jalkoihinsa ja kääntyisi ja repisi teitä.
      7 Anokaa, niin teille annetaan; etsikää, niin te löydätte; kolkuttakaa, niin teille avataan.
      8 Sillä jokainen anova saa, ja etsivä löytää, ja kolkuttavalle avataan.
      9 Vai kuka teistä on se ihminen, joka antaa pojallensa kiven, kun tämä pyytää häneltä leipää,
      10 taikka, kun hän pyytää kalaa, antaa hänelle käärmeen?
      11 Jos siis te, jotka olette pahoja, osaatte antaa lapsillenne hyviä lahjoja, kuinka paljoa ennemmin teidän Isänne, joka on taivaissa, antaa sitä, mikä hyvää on, niille, jotka sitä häneltä anovat!
      12 Sentähden, kaikki, mitä te tahdotte ihmisten teille tekevän, tehkää myös te samoin heille; sillä tämä on laki ja profeetat.
      13 Menkää ahtaasta portista sisälle. Sillä se portti on avara ja tie lavea, joka vie kadotukseen, ja monta on, jotka siitä sisälle menevät;
      14 mutta se portti on ahdas ja tie kaita, joka vie elämään, ja harvat ovat ne, jotka sen LÖYTÄVÄT.

Ei siellä rajata ketään ulkopuolelle, jotkut sen löytävät, jotkut eivät.
      Mutta kuka on kelvollinen, siitä päättää Jumala, ei sunilaiset.

• hirvas

en minä sinua tarkoittanut. Olen vain pannut merkille juuri tällä palstalla, että nk. sunilaiset korostetusti nostavat esille ahtaan portin, niin kuin Raamattu ei muuta sisällään pitäisikään. Siis yleismaininta heistä, ketä he nyt sitten ovatkin.

Mutta ei pidä kiivastua ja ruveta syyttelemään minuakaan, sillä kyllä minä olen nöyrä Jumalan palvelija, mutta vääryyttä minä en hyväksy, enkä myöskään farisealaisuutta.
        Sinulle kuitenkin sen verran, että toimit vastoin Jeesuksen opetusta, sillä mikäs sinä olet arvioimaan tai tuomitsemaan Jumalan palvelijaa? Ja se palvelija olen minä.

• hirvas

......... eniro ei toimi !!!......

• Jokos sinun
        hirvas kirjoitti:

......... eniro ei toimi !!!......

koneesi pelaa? kyllä minulla toimi hyvin eilen illallakin. Mistäkö sitten johtui sinulla se häiriö?

• hirvas
        Jokos sinun kirjoitti:

koneesi pelaa? kyllä minulla toimi hyvin eilen illallakin. Mistäkö sitten johtui sinulla se häiriö?

vaikea sanoa, mutta se toimi ajoittain ja sitten ei. Viestit eivät aina menneet perille lainkaan. Nyt se taas toimii, toivottavasti.

• alex-kasi

Koko Raamattu - siksi saa helposti väärän käsityksen asioista jos lukee vain yhden Raamatun kohdan ja unohtaa että kysymyksessä on osa kokonaisuutta ei koko Raamatun Sanoma.

Kun minä luen Raamattua yritän aina pitää tämän mielessäni:
      Raamattu on JumaLan opetus ihmiselle kuinka hän voi saada iankaikkisen elämän jos hän HALUAA SEN. Raamattu osoittaa sen AINOAN mahdollisen tien mikä on olemassa.

Raamatun opetuksen perusopetus on:
      Iankaikkinen elämä voi tulla mahdolliseksi VAIN siten kuin Jumala Sanassaan sanoo mitään muuta iankaikkista elämää EI OLE OLEMASSA, miksi? Koska iankaikkinen elämä ei KERTAKAIKKIAAN OLE MAHDOLLISTA kuin siten kuin Jumala Sanassaan sanoo ..

Me kuolemme KOSKA ME ELÄMME SITEN että iankaikkinen elämä EI TULE MAHDOLLISEKSI ... kuolemamme on seurausta meidän väärästä elämästämme - se tuhoaa elämämme..
      Ei ole niin että Jumala "kyttää" että kenet hän voisi tuomita (me olemme JO itse kuolevia OMIEN tekojemme seurauksena)..

Päinvastoin Jumala haluaisi, että kääntyisimme pois kuolemaan vievästä elämäntavastamme ja että VOISIMME elää, Jumala haluaisi että eläisimme SITEN että VOISIMME elää.

Sitä Jumala haluaisi - ja on valmis auttamaan jokaista joka todella haluaa tulla tuntemaan kuinka iankaikkinen elämä tulee elää.

Iankaikkinen elämä on mahdollista VAIN jos se eletään siten, että se tulee mahdolliseksi - yksinkertaisemmin snottuna että elämä eletään ilman että tehdään sellaisia tekoja jotka TUHOAVAT sen.

SE ON RAAMATUN OPETUS POHJIMMILTAAN.

Jeesus sanoi: Ei ihminen elä vain leivästä - VAAN JOKAISESTA SANASTA joka Jumalan suusta lähtee.

Jumalan Sana ohjaa syntistä ja kertoo totuuden (kuten Iita sanoi) se ei kaunistele ja pehmitä totuutta että "ei se mitään jos nyt vähän" vaan kertoo suorin sanoin kuinka iankaikkinen elämä voi tulla mahdolliseksi sille joka sen HALUAA ja myökin kuinka se EI TULE mahdolliseksi.

Jokainen meistä on syntiä tehnyt ja kuoleman oma syntiensä seurauksena. Raamattu kertoo meille tämän totuuden - mutta SAMALLA se sanoo että Jumala On ARMOLLINEN ja antaa paljon anteeksi ja on luvannut PARANTAA meidät omien väärien tekojemme tuottamista vahingollisista seurauksista - Jumala aiúttaa jos ihminen HALUAA lopettaa elämää tuhoavat tekonsa ja HALUAA kuulla mitä taivaallinen Isä lapsilleen opettaa.. SILLÄ JOKAINEN YMMÄRTÄÄ, ETTÄ EIHÄN SE MUUTEN VOI TULLA MAHDOLLISEKSI ..

Jumala opettaa lapsiaan jotta HE VOISIVAT ELÄÄ ... siis ..minä en lue Raamattua ikäänkuin se olisi täynnä uhkauksia, vaan siten että se on täynnä lupauksia ja mahdollisuuksia sille joka HALUAA...

Siinä muutamia ajatuksia ...

ja siunausta Iita siskolle

alex

• syyspäivää veljeni "Alex!"

Hyvin tiivistit "kokojutun"(=raamatun sanoman) tuohon lyhkäiseen kirjoitukseen.

Jos ajatuksen kanssa lukee tuon sinun kirjoituksesi, niin ymmärtää paljon paremmin Jumalan Sanan tarkoituksen.

Meidän kaikkien tulisi aina muistaa, että:

"Jumala on Henki ja kun me Häntä rukoilemme, niin meidän tulee rukoilla Hengessä ja totuudessa!"

• SAPATTI...

## VAAN JOKAISESTA SANASTA joka Jumalan suusta lähtee. ##

Sinun mukaasi sapatti lähti jumalan sormesta ja sapatin merkitystä pelastuksessa ei saa sivuuttaa.
        SAPATTI = JUMALAN TAHTO

• Uskon Raamattuun!
        SAPATTI... kirjoitti:

## VAAN JOKAISESTA SANASTA joka Jumalan suusta lähtee. ##

Sinun mukaasi sapatti lähti jumalan sormesta ja sapatin merkitystä pelastuksessa ei saa sivuuttaa.
        SAPATTI = JUMALAN TAHTO

niin se tulee olemaan aina pyhä, muistitpa sinä sen tai et. Jumala siunasi ja pyhitti SEITSEMÄNNEN päivän, ja se ON Pyhä päivä.

Aivan sama vaikka osassa eurooppaa 1963 muutettiin ajat ja lait niin, että viikon seitsemäs päivä ei enää osu lauantaille, vaan sunnuntaille, niin Raamatun mukaan sunnuntai tulee AINA olemaan viikon ensimäinen päivä.

Sillä Jumalan Sana on ja pysyy, Hänessä ei ole vaihteen varjoakaan.

Jumalan pyhittämän päivän muistaminen pyhäksi päiväksi, ei ole lakihenkisyyttä, vaan se on kuuliaisuutta ja Jumalan kuunnioittamista myöskin Luojana.

Joka tietoisesti asettuu Jumalan säädöksiä vastaan yhdessä paikassa, niin hän puolustaa vääryyttä ja rikkoo silloin koko rakkauden lain. Eli on tottelematon Jumalalle.

Ei Jeesus vie meitä laittomuuteen, vaan Hän antaa meille voiman tehdä, Jeesuksen rakkauden käskyn mukaan. Niin että voimme rakastaa Jumalaa ylikaiken ja lähimäistämme, niinkuin itseämme.

Sapatti ei ole mikään pelastus kysymys muussa kuin siinä mielessä, että joka on uskoton vähässä, on uskoton paljossakin. Eivätkä Jumalaa vastaan kapinoitsijat voi periä Jumalan valtakuntaa.

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. IL - Kansanedustaja tehnyt ITSEMURHAN eduskuntatalossa!!

"IL:n tiedot: Kansanedustaja tehnyt itsemurhan Eduskuntatalossa Iltalehden tietojen mukaan kansanedustaja on tehnyt its
      Maailman menoa
      412
      9066
    2. Eemeli Peltonen teki itsemurhan eduskuntatalossa

Kevyet mullat sitten vaan. Ei mulla muuta.
      Maailman menoa
      188
      3652
    3. Kuka pistetty kylmäksi

Ketähän joutunu puukkohipan uhriksi? Tietääkö kukkaan?
      Kajaani
      20
      2113
    4. Mietin että

Onko tarinallamme vielä luvussa tilaa kohtaamiselle vai jääkö se tähän.
      Ikävä
      83
      1302
    5. Postilaatikoista

Tuntuu kaikki tietävän tekijän/tekijät, mutta miksi nimiä ei julkaista???
      Kihniö
      27
      1115
    6. Sylikkäin.

Sylikkäin, suudellen. Milloin haluaisit näin nainen tehdä ? Vain häntä ajatellen 😘. Tietenkin jos häntä asia kiinnosta
      Ikävä
      66
      1102
    7. Oletko samaa mieltä

Että on parempi olla erillään?
      Ikävä
      75
      1100
    8. Eemeli Peltosen viimeinen postaus Facebookissa!

"Olen ollut kevätistuntokauden viimeisillä viikoilla paljon poissa eduskuntatyöstä. Sain toukokuussa hyvää hoitoa HUSiss
      Maailman menoa
      79
      1075
    9. Nainen arvaa kuka

En ikävä kyllä elä enää pitkään
      Ikävä
      55
      1033
    10. Sano nyt kiertääkö

Huhut meistä tai jostain muusta?
      Ikävä
      66