Luomuviljelijöille verohelpotuksia

fjdkfksdjkfjsdkfjsdk

ainakin joku 5-16% normaliin verrattuna tilan koosta riippuen. Koska se ei kuluta luontoa ja tulee siis ympäristölle halvemmaksi kun ei heidän vuokseen tarvi puhdistaa vesistöjä ainakaan, ja syöpä ym kulut laskee.

4

3543

Vastaukset 4

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • zdei -jemmari

Elikkä maataloustukea. Verohelpotus on nimittäin taloudellista tukea. Ei taida muuten olla kannattavaa toimintaa kun täytyy yhteiskunnan alkaa tukea.

• luomutilalliset

pärjäävät ilman, jos tuet lakkautettaisiin kokonaan. Näin ainakin kävi Islannissa, jossa tuet lakkautettiin ja josta lopulta tulikin luomumaanviljelyn menestystarinoita. Kysymys kuuluukin: miksei sama voisi tapahtua Suomessa? Varsinaisia esteitä tälle ei toki olisi, joskin minulle kelpaa luomuruoka tuotu ulkomailtakin.

• mallia
        luomutilalliset kirjoitti:

pärjäävät ilman, jos tuet lakkautettaisiin kokonaan. Näin ainakin kävi Islannissa, jossa tuet lakkautettiin ja josta lopulta tulikin luomumaanviljelyn menestystarinoita. Kysymys kuuluukin: miksei sama voisi tapahtua Suomessa? Varsinaisia esteitä tälle ei toki olisi, joskin minulle kelpaa luomuruoka tuotu ulkomailtakin.

Tarkoitit varmaankin Uutta Seelantia. Islanti on nyt liittymässä EU:n jäseneksi, jolloin siellä tulee käyttöön EU:n maataloustukijärjestelmä.

Suomen on vaikea tehdä yksipuolisia ratkaisuja tukiasiassa. Ensin suurmaiden kuten USA:n tulisi lopettaa tukien maksaminen, Sitten EU:n voisi vähentää tukia. Sitten on vielä kilpailukyky ero esim Tanskaan verrattuna.

• Pentti Anis

Tämä luomujuttu on vähän kuin joku uskonto.
      Ette varmaan osaa erottaa mikä on "luomuporkkanaa tai perunaa" ainakaan mausta.
      Toreilla myydään luomuna käyriä kurkkuja ja muita epäkurantteja vihanneksia.
      Ja viherpipertäjät menevät halpaan.
      Samaten olen ihmetellyt herneenpalkoja myydään suomalaisina siihen vuodenaikaan aikaan ettei se ole mitenkään mahdollista.
      Oikea kotimaa taitaa olla Italia.
      Älkää nyt olko niin helkkarin tyhmiä, että maksatte ylimääräistä ihan turhasta.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ny se loppuu ( Kuhmo)

Yhtiö on myyty. Notta yyteet meleko äkkiä, notta. Pelastautukoon ken voi. Notta se on tuulista pian.
      Kuhmo
      86
      2699
    2. Parikymppinen hakkasi nelikymppisen kriittiseen tilaan

Ja ihminen jäi junan alle lautiosaaressa...paljon on taas sattunut ja tapahtunut. Ketähän nämä uhrit mahtaa olla 🤔 htt
      Kemi
      44
      2263
    3. Kaivattusi tärkein ulkoinen tuntomerkki

Onko jokin muu kuin yleinen kuten kaunis, laiha. hyväkroppainen jne.
      Ikävä
      39
      1093
    4. Mille kirjaimelle

toivotat hyvää yötä , kuka on mielessäsi kun menet nukkumaan?
      Ikävä
      35
      948
    5. Äimän käki

Olen vähää vaille viisikymppinen mies, ja olen elellyt ilman parisuhdetta parisen vuotta. Nyt vihdoin ja viimein tuntuu,
      Sinkut
      153
      819
    6. Nainen, miten suhtautuisit

Jos mies ehdottaisi tapaamista? Entä siihen, jos mies kertoisi tapaamisessa tunteistaan ja haluaisi seurustella?
      Ikävä
      58
      680
    7. Paikallinen autokorjaamo

Kyllä alkaa vituttamaan, palvelua haluaisi niin jono ovelle ja yksi myyjä. Auto valmistunut kuntoon niin kukaan ei ilmoi
      Kuhmo
      7
      635
    8. Kenen kanssa koet

Että sinulla on eniten kipinää
      Ikävä
      21
      545
    9. Sinulle mies

Kohtaamme jälleen kun on oikea aika. Sitä ei voi mikään eikä kukaan estää <3 <3
      Ikävä
      35
      533
    10. Vihdoinkin tarjolla sushia!

Onpa mukava, että tän paikkakunnan ruokatarjonta laajenee. Ensi lauantaina pääsee herkuttelemaan kun Kukkoloilta saa su
      Haapavesi
      78
      531
    Aihe