Luomuviljelijöille verohelpotuksia

fjdkfksdjkfjsdkfjsdk

ainakin joku 5-16% normaliin verrattuna tilan koosta riippuen. Koska se ei kuluta luontoa ja tulee siis ympäristölle halvemmaksi kun ei heidän vuokseen tarvi puhdistaa vesistöjä ainakaan, ja syöpä ym kulut laskee.

4

3476

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • zdei -jemmari

      Elikkä maataloustukea. Verohelpotus on nimittäin taloudellista tukea. Ei taida muuten olla kannattavaa toimintaa kun täytyy yhteiskunnan alkaa tukea.

      • luomutilalliset

        pärjäävät ilman, jos tuet lakkautettaisiin kokonaan. Näin ainakin kävi Islannissa, jossa tuet lakkautettiin ja josta lopulta tulikin luomumaanviljelyn menestystarinoita. Kysymys kuuluukin: miksei sama voisi tapahtua Suomessa? Varsinaisia esteitä tälle ei toki olisi, joskin minulle kelpaa luomuruoka tuotu ulkomailtakin.


      • mallia
        luomutilalliset kirjoitti:

        pärjäävät ilman, jos tuet lakkautettaisiin kokonaan. Näin ainakin kävi Islannissa, jossa tuet lakkautettiin ja josta lopulta tulikin luomumaanviljelyn menestystarinoita. Kysymys kuuluukin: miksei sama voisi tapahtua Suomessa? Varsinaisia esteitä tälle ei toki olisi, joskin minulle kelpaa luomuruoka tuotu ulkomailtakin.

        Tarkoitit varmaankin Uutta Seelantia. Islanti on nyt liittymässä EU:n jäseneksi, jolloin siellä tulee käyttöön EU:n maataloustukijärjestelmä.

        Suomen on vaikea tehdä yksipuolisia ratkaisuja tukiasiassa. Ensin suurmaiden kuten USA:n tulisi lopettaa tukien maksaminen, Sitten EU:n voisi vähentää tukia. Sitten on vielä kilpailukyky ero esim Tanskaan verrattuna.


    • Pentti Anis

      Tämä luomujuttu on vähän kuin joku uskonto.
      Ette varmaan osaa erottaa mikä on "luomuporkkanaa tai perunaa" ainakaan mausta.
      Toreilla myydään luomuna käyriä kurkkuja ja muita epäkurantteja vihanneksia.
      Ja viherpipertäjät menevät halpaan.
      Samaten olen ihmetellyt herneenpalkoja myydään suomalaisina siihen vuodenaikaan aikaan ettei se ole mitenkään mahdollista.
      Oikea kotimaa taitaa olla Italia.
      Älkää nyt olko niin helkkarin tyhmiä, että maksatte ylimääräistä ihan turhasta.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      585
      3879
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3318
    3. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2801
    4. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2759
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2144
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2091
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      1967
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1865
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1810
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1759
    Aihe