hahhahhaa

gyrus

Terve, järjen soturit. Onko kukaan enää valveilla?

Sain viime jouluna joulukukan yhdeltä helluntailaisperheeltä, ja sen mukana tuli sellainen lehtinen, jossa oli sarjakuvan muodossa kuvattu, miten uskosta osattomalle käy, kun elon päivät käyvät vähiin ja kuolema saapuu. Ukkeli joutui siinä sitten exoduksen jälkeiseen olotilaan, jossa hän istui kauhusta vavisten jonkinlaisessa odotushuoneessa, ja seinille oli kirjoitettu hänen syntejään: epärehellisyys, murha, viha, kateus, avioero, irtosuhteet, avoliitto jne.

Tuli sitten viimeinen tuomio ja jeesus-hahmo julisti ukkelille, ettei voi tätä enää auttaa. Helvetin lieskat löivät portilta vastaan ja kauheat tuskanhuudot kaikuivat - sinne vaan, mokoma avoliittoilija, sai mitä oli pyytänytkin, kun ei eläessään ottanut kristusta sydämeensä, vitun tyhmä.

Ja nyt tulee se "hahhahhaa"-kohta.

Kuulin juuri, että tämän perheen äiti on ollut avioton äiti ennen kuin mies "pelasti" hänet itärajamme takaa, otti avioeron silloisesta vaimostaan ja nai tämän uuden ihan laillisesti täällä Suomessa. Kaksi vanhinta lasta, joiden isä on ties kuka, otettiin siinä sitten perheen lapsiksi ja ruvettiin tekemään lisää. Ja ryhdyttiin helluntailaisiksi, koska siellä luvataan niin hyvät kuolemanjälkeiset edut.

Nyt on otsaa tulla kertomaan meikäläiselle, joka elää avoliitossa, että hyvää joulua, ja tervemenoa helvettiin.

9

274

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kössönöm

      Sama se on entisten juoppojen kanssa. Sinne ne hyökkäävät pubeihin kiusaamaan ihmisiä, jotka ihan rauhassa ovat nautiskelemassa oluttaan ja alkavat arvostella ihan laillista alkoholin käyttöä. Ja varsin vähäistäkin. Siis sellaiset entiset alkoholistit, jotka itse ovat makoilleet pubin edustalla sammuneena kuset housuissa.

      • Valkoparta

        Eipä ole tuommoinenkaan tapaus vastaan koskaan tullut. Missäpäin tuommoista tapahtuu ?


      • Kössönöm
        Valkoparta kirjoitti:

        Eipä ole tuommoinenkaan tapaus vastaan koskaan tullut. Missäpäin tuommoista tapahtuu ?

        ettet olisi kuullut ketkä ovat suurimpia julistajia. Entiset alkoholistit ja myös entiset tupakoitsijat. He ovat löytäneet totuuden ja sitä pitää sitten muittenkin kuunnella.

        Sitten on vielä niitä entisiä narkkareita ja linnankundeja, jotka ovat löytäneet jeesuksen. Sitä sitten täytyy ihmisille selittää suureen äänen ja julistaa siinä samalla helvetin uhkaa, jos ei tee parannusta.

        Kerran eräs tuttuni, joka oli armoton tuurijuoppo, tuli selvänä kautenaan sanomaan, että minun pitäisi miettiä alkoholinkäyttöäni. Istuin baaritiskillä ensimmäistä tuoppiani nautiskelemassa ja sanoin häh!

        Äijä oli itse männä viikolla ollut pää puskassa sammuneena ja sitten oli kanttia tulla minulle tuollaista sanomaan.


      • Valkoparta
        Kössönöm kirjoitti:

        ettet olisi kuullut ketkä ovat suurimpia julistajia. Entiset alkoholistit ja myös entiset tupakoitsijat. He ovat löytäneet totuuden ja sitä pitää sitten muittenkin kuunnella.

        Sitten on vielä niitä entisiä narkkareita ja linnankundeja, jotka ovat löytäneet jeesuksen. Sitä sitten täytyy ihmisille selittää suureen äänen ja julistaa siinä samalla helvetin uhkaa, jos ei tee parannusta.

        Kerran eräs tuttuni, joka oli armoton tuurijuoppo, tuli selvänä kautenaan sanomaan, että minun pitäisi miettiä alkoholinkäyttöäni. Istuin baaritiskillä ensimmäistä tuoppiani nautiskelemassa ja sanoin häh!

        Äijä oli itse männä viikolla ollut pää puskassa sammuneena ja sitten oli kanttia tulla minulle tuollaista sanomaan.

        Ei ole koskaan kukaan tullut minun tuoppiani arvostelemaan. Joskus, kerran tai pari on Pelastusarmeijalaiset käyneet pyytämässä rahaa. Eivät ole kritisoineet, ja aina olen jonkun markan tai euron antanut.


      • Kössönöm
        Valkoparta kirjoitti:

        Ei ole koskaan kukaan tullut minun tuoppiani arvostelemaan. Joskus, kerran tai pari on Pelastusarmeijalaiset käyneet pyytämässä rahaa. Eivät ole kritisoineet, ja aina olen jonkun markan tai euron antanut.

        No minä olen joutunut tuollaisten arvosteluitten kohteeksi ja aivan varmasti moni muukin.


    • hemmo

      Pistä menemään takaisin kortti tyyliin "mennään sitten yhdessä." Tai pistä jonkun muun uskonnon helvettikuvaus.

      • gyrus

        ... toisessa ketjussa jo kirjoiteltiin, on se sen "pelastuksen" kanssa niin tai näin, raamatun mukaan hyvien tekojen puute voi sen taivaaseen pääsyn täysin yksiselitteisesti estää (Matt. 25).

        Aloituksellani tarkoitin sitä, että tuntuu tuskastuttavalta, miten johdonmukaisesti monet kristityt ovat valmiita tuomitsemaan toisten elämäntavat ja lähettämään kyseiset ihmiset helvetin tuleen, mutta itse he saavat tehdä vaikka millaista jälkeä elämässään ja ihmissuhteissaan.


      • Bubastis.tm

        Sinun kannattaisi uskovaisena lukea raamattua, eikä uskoa video eksytyksiä.

        Hesekiel 24:14
        "Minä, Herra, olen puhunut. Niin käy, niin minä teen, minä en päätöstäni muuta, en sääli enkä säästä. Tekojesi mukaan saat tuomiosi. Näin sanoo Herra Jumala."


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      150
      1469
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      104
      911
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      723
    4. 51
      625
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      15
      573
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      504
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      155
      471
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      37
      453
    9. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      409
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      185
      402
    Aihe