Tässä on toinen järkyttävä tarina kuinka koomassa oleva mies haudataan elävältä ja jeesus pelastaa hänet vierittämällä hautakiven pois että mies pääsee vapauteen.
Samasta tarinasta käy ilmi mistä raamatuntekijät saivat virikkeen että jeesus kuoli kaikkien puolesta.
On aivan järkyttävää lukea tätä historiallista faktaa ihmisen tietämättömyydestä ja taikauskosta. Onneksi elämme aikaa jona tiede on edistänyt olojamme inhimilliseksi tämän eläimellisen käyttäytymisen sijaan.
Johannes 11
Jeesus herättää Lasaruksen
1 Muuan Lasarus-niminen mies oli sairaana. Hän asui Betaniassa, samassa kylässä kuin Maria ja tämän sisar Martta. [Luuk. 10:38,39]
2 Maria oli se, joka voiteli Herran jalat tuoksuöljyllä ja kuivasi ne hiuksillaan, ja sairas Lasarus oli hänen veljensä. [Joh. 12:3]
3 Lasaruksen sisaret lähettivät Jeesukselle sanan: "Herra, rakas ystäväsi on sairaana."
4 Sen kuultuaan Jeesus sanoi: "Ei tämä tauti ole kuolemaksi vaan Jumalan kunniaksi: se tuo julki Jumalan Pojan kirkkauden."
5 Jeesus rakasti Marttaa ja hänen sisartaan sekä Lasarusta.
6 Kuultuaan Lasaruksen sairastavan hän viipyi vielä kaksi päivää siellä, missä silloin oli,
7 mutta sanoi sitten opetuslapsilleen: "Nyt lähdemme takaisin Juudeaan."
8 Opetuslapset vastustelivat: "Rabbi, oletko sinä taas menossa sinne? Vastahan juutalaiset yrittivät kivittää sinut." [Joh. 10:31]
9 Jeesus sanoi heille: "Päivässä on kaksitoista tuntia. Se, joka on liikkeellä päiväsaikaan, ei kompastu, sillä hän näkee tämän maailman valon. [Joh. 9:4]
10 Mutta se, joka liikkuu yöllä, kompastelee -- eihän hänessä itsessään ole valoa."
11 Tämän sanottuaan Jeesus jatkoi: "Ystävämme Lasarus nukkuu, mutta minä menen herättämään hänet."
12 Opetuslapset sanoivat: "Herra, jos hän nukkuu, hän paranee."
13 Jeesus tarkoitti sitä, että Lasarus oli kuollut, mutta opetuslapset luulivat hänen puhuvan tavallisesta nukkumisesta.
14 Siksi Jeesus sanoi suoraan: "Lasarus on kuollut.
15 Teidän tähtenne olen iloinen, etten ollut siellä: tämä vahvistaa teidän uskoanne. Nyt lähdemme hänen luokseen."
16 Silloin Tuomas, josta käytettiin myös nimeä Didymos*, sanoi toisille opetuslapsille: "Mennään vain, kuollaan kaikki yhdessä." [Sekä Tuomas-nimen kantamuoto, aramean te'oma, että kreikan didymos tarkoittavat kaksosta.]
17 Kun Jeesus tuli perille, hänelle kerrottiin, että Lasarus oli jo neljättä päivää haudassa.
18 Betania oli lähellä Jerusalemia, noin viidentoista stadionmitan* päässä, [Noin kolmen kilometrin. Ks. selitystä Matt. 14:24.]
19 ja monia juutalaisia oli tullut lohduttamaan Marttaa ja Mariaa veljen kuoleman johdosta.
20 Kun Martta kuuli, että Jeesus oli tulossa, hän lähti tätä vastaan. Maria oli silloin sisällä talossa.
21 Martta sanoi Jeesukselle: "Herra, jos olisit ollut täällä, veljeni ei olisi kuollut.
22 Mutta nytkin tiedän, että Jumala antaa sinulle kaiken mitä häneltä pyydät."
23 Jeesus sanoi: "Veljesi nousee kuolleista."
24 Martta vastasi: "Tiedän kyllä, että hän nousee viimeisenä päivänä, ylösnousemuksessa." [Dan. 12:2; Joh. 5:28,29]
25 Jeesus sanoi: "Minä olen ylösnousemus ja elämä. Joka uskoo minuun, saa elää, vaikka kuoleekin, [11:25,26: Joh. 1:4 ]
26 eikä yksikään, joka elää ja uskoo minuun, ikinä kuole. Uskotko tämän?"
27 "Uskon, Herra", Martta vastasi, "minä uskon, että sinä olet Messias, Jumalan Poika, jonka oli määrä tulla maailmaan." [Joh. 6:69]
28 Tämän sanottuaan Martta palasi kotiin, kutsui sisartaan Mariaa ja sanoi hänelle kahden kesken: "Opettaja on täällä ja kutsuu sinua."
29 Kuullessaan sen Maria heti nousi ja lähti Jeesuksen luo.
30 Jeesus ei ollut vielä saapunut kylään, vaan oli yhä siellä, missä Martta oli hänet tavannut.
31 Kun juutalaiset, jotka olivat talossa lohduttamassa Mariaa, näkivät tämän äkkiä nousevan ja lähtevän ulos, he menivät perässä, koska arvelivat hänen olevan menossa haudalle itkemään.
32 Ehdittyään sinne, missä Jeesus oli, ja nähtyään hänet Maria vaipui hänen jalkoihinsa ja sanoi: "Herra, jos olisit ollut täällä, veljeni ei olisi kuollut."
33 Kun Jeesus näki itkevän Marian ja hänen kanssaan tulleet juutalaiset, jotka hekin itkivät, syvä liikutus valtasi hänet,
34 ja hän kysyi: "Missä hänen hautansa on?" "Herra, tule katsomaan", he vastasivat.
35 Jeesus itki.
36 Juutalaiset sanoivat: "Katsokaa, kuinka rakas Lasarus hänelle oli."
37 Mutta jotkut heistä sanoivat: "Kun hän pystyi avaamaan sokean silmät, eikö hän myös olisi voinut estää Lasaruksen kuoleman?" [Joh. 9:6,7]
38 Järkyttyneenä Jeesus tuli haudalle. Se oli luola, jonka suulla oli kivi.
39 "Ottakaa kivi pois", käski Jeesus, mutta Martta, vainajan sisar, sanoi hänelle: "Herra, hän haisee jo. Hän on siellä nyt neljättä päivää."
40 Jeesus vastasi: "Enkö sanonut sinulle, että jos uskot, saat nähdä Jumalan kirkkauden?"
41 Kivi otettiin pois. Jeesus kohotti katseensa ja sanoi: "Isä, minä kiitän sinua siitä, että olet kuullut minua.
42 Minä kyllä tiedän, että sinä kuulet minua aina, mutta minä sanon tämän näiden ympärilläni seisovien ihmisten tähden, jotta he uskoisivat sinun lähettäneen minut."
43 Tämän sanottuaan Jeesus huusi kovalla äänellä: "Lasarus, tule ulos!"
44 Silloin kuollut tuli haudasta, jalat ja kädet siteissä ja kasvot hikiliinan peittäminä. Jeesus sanoi: "Päästäkää hänet siteistä ja antakaa hänen mennä."
Jeesus päätetään surmata
45 Monet niistä juutalaisista, jotka olivat tulleet Marian luo ja nähneet, mitä Jeesus teki, uskoivat häneen.
46 Mutta muutamat heistä menivät fariseusten puheille ja kertoivat, mitä Jeesus oli tehnyt.
47 Ylipapit ja fariseukset kutsuivat neuvoston koolle ja kysyivät siltä: "Mitä meidän pitäisi tehdä? Se mies tekee paljon tunnustekoja. [11:47-57: Matt. 26:1-5; Mark. 14:1,2; Luuk. 22:1,2]
48 Jos annamme hänen jatkaa näin, häneen uskovat kohta kaikki, ja silloin roomalaiset tulevat ja ottavat meiltä sekä tämän pyhän paikan että koko kansamme."
49 Silloin yksi heistä, Kaifas, joka oli sinä vuonna ylipappina, sanoi: "Te ette ymmärrä yhtään mitään. [11:49,50: Joh. 18:14]
50 Ettekö te käsitä, että jos yksi mies kuolee kansan puolesta, se on teille parempi kuin että koko kansa joutuu tuhoon?"
51 Tämä ei ollut hänen oma ajatuksensa, vaan sen vuoden ylipappina hän lausui ennustuksen: Jeesus oli kuoleva kansan puolesta,
52 eikä vain sen kansan puolesta, vaan kootakseen yhteen kaikki hajallaan olevat Jumalan lapset. [Joh. 10:16]
53 Siitä päivästä lähtien neuvoston tavoitteena oli surmata Jeesus.
54 Sen tähden Jeesus ei enää liikkunut avoimesti Juudeassa vaan siirtyi lähelle autiomaata. Siellä, Efraim-nimisessä kaupungissa, hän sitten oleskeli opetuslapsineen.
55 Juutalaisten pääsiäisjuhla oli lähellä, ja maaseudulta monet tulivat Jerusalemiin jo ennen pääsiäistä puhdistusmenoja varten.
56 He etsivät Jeesusta ja puhuivat temppelissä keskenään: "Mitä arvelette? Tuskinpa hän tulee juhlille."
57 Ylipapit ja fariseukset olivat antaneet määräyksen, että jos joku tiesi Jeesuksen olinpaikan, siitä oli ilmoitettava heille, jotta he voisivat pidättää Jeesuksen.
Kooma raamatussa
68
1366
Vastaukset
- haudataan sivistyneesti
elävältä maailman kovimmilla kokonaisveroasteilla:-)
Otsa hiessä sinun tulee leipäsi ansaitseman ja niin edelleen:-)- olethan kai eronnut
kirkosta.
- kunnon
olethan kai eronnut kirjoitti:
kirkosta.
kommari:-)
Evlutkuismi sopii sosialistien ryöstöverotukseen kuin nyrkki silmään.
- telaketjuateismilla
olkaa hyvä ja pitäkää uskontonne ateismi, mutta toi menee jo natsistisen idelogian puolelle että opiskellaan raamattu ja koraani sentakia että voisi käyttää sitä tökerösti uskovaisia vastaan, keksimällä omia koomajuttuja tukeakseen ja levittääkseen ateismista ideologiaa ja propakandaa.
- ole täällä,
olet erehtynt:-)
Enemmän sitä on krisseleiden toimissa, esimerkkinä irakin sota. - kaikesta huomaa
ole täällä, kirjoitti:
olet erehtynt:-)
Enemmän sitä on krisseleiden toimissa, esimerkkinä irakin sota.että teitä ajaa eteepäin vihamielinen ideolokia tai suunniteltu vihasta voimansa saava jonkinnäköinen "politiikka".
- Bubastis.tm
luepas ajatuksella nuo säkeet, ja näet että jeesus oli hypnotisoinnut lazaruksen "kuolemaan" ts. koomaan. Jeesushan sanoi itse ensin että lazarus nukkuu, ja kun se ei herättänyt tarpeeksi vastakaikua, hän veti asteen överimmäksi ja sanoi että lazarus on kuollut. Hän oli suunnitellut koko tapahtuman etukäteen todistaakseen kuinka jahve on ihmeellinen. Silkkaa vedätystä.
- pidetään täällä
kaikesta huomaa kirjoitti:
että teitä ajaa eteepäin vihamielinen ideolokia tai suunniteltu vihasta voimansa saava jonkinnäköinen "politiikka".
hauskaa uskovaisten kustannuksella:-)
Olemme sen ansainneet, jotain vastiketta esim yhteisöverolle pitää saada:-) - olisit lukenut
Bubastis.tm kirjoitti:
luepas ajatuksella nuo säkeet, ja näet että jeesus oli hypnotisoinnut lazaruksen "kuolemaan" ts. koomaan. Jeesushan sanoi itse ensin että lazarus nukkuu, ja kun se ei herättänyt tarpeeksi vastakaikua, hän veti asteen överimmäksi ja sanoi että lazarus on kuollut. Hän oli suunnitellut koko tapahtuman etukäteen todistaakseen kuinka jahve on ihmeellinen. Silkkaa vedätystä.
vähän laajemmin niin huomaisit että lasarus oli maannut haudassa jo neljä päivää ja hänen sanottiin jo haisseen.
- Bubastis.tm
olisit lukenut kirjoitti:
vähän laajemmin niin huomaisit että lasarus oli maannut haudassa jo neljä päivää ja hänen sanottiin jo haisseen.
lazarus oli hautaluolassa, ei mullan alla. Kiven läpi ei kukaan voinut sanoa että hän haisi, se oli pelkkä olettamus sen perusteella että hänen luultiin kuolleen.
Tämä taisi jäädä sinulta havaitsematta.
Voin kertoa sinulle että ihminen selviytyy mainiosti 4 päivää luolassa. - jos ei olis erottaneet
Bubastis.tm kirjoitti:
lazarus oli hautaluolassa, ei mullan alla. Kiven läpi ei kukaan voinut sanoa että hän haisi, se oli pelkkä olettamus sen perusteella että hänen luultiin kuolleen.
Tämä taisi jäädä sinulta havaitsematta.
Voin kertoa sinulle että ihminen selviytyy mainiosti 4 päivää luolassa.elävää kuolleesta, Jeesukselle tultiin sanomaan että lasarus on kuollut miksi et tullut aikaisemmin.
Kyllä siinäkin kylässä varmasti lääkäri oli joka osasi mitata pulssin. - Bubastis.tm
jos ei olis erottaneet kirjoitti:
elävää kuolleesta, Jeesukselle tultiin sanomaan että lasarus on kuollut miksi et tullut aikaisemmin.
Kyllä siinäkin kylässä varmasti lääkäri oli joka osasi mitata pulssin.100-luvulla. Ja muualla myöhemmin.
http://en.wikipedia.org/wiki/Pulse_diagnosis
Toiveajattelusi ei tuottanut tuloksia. - kyllä kuolleet osattiin ero...
Bubastis.tm kirjoitti:
100-luvulla. Ja muualla myöhemmin.
http://en.wikipedia.org/wiki/Pulse_diagnosis
Toiveajattelusi ei tuottanut tuloksia.elävistä jo ennen kristusta, historia kyllä kertoo sen.
- Bubastis.tm
kyllä kuolleet osattiin ero... kirjoitti:
elävistä jo ennen kristusta, historia kyllä kertoo sen.
haluan lukea tätä historiaa.
- ertert
kyllä kuolleet osattiin ero... kirjoitti:
elävistä jo ennen kristusta, historia kyllä kertoo sen.
Tuo ei pidä paikkaansa. Ihmisellä on olemassa monia tiloja, joita ennen erehdyttiin pitämään kuolemana. Tästä syystä hautoihin on rakennettu hälytysjärjestelmiä, jotta voitaisiin havaita elävänä haudattu ihminen.
- sielläkin kerrotaan
Bubastis.tm kirjoitti:
haluan lukea tätä historiaa.
esim, Kuningas Saulin kuolleen.
- ateismia
ertert kirjoitti:
Tuo ei pidä paikkaansa. Ihmisellä on olemassa monia tiloja, joita ennen erehdyttiin pitämään kuolemana. Tästä syystä hautoihin on rakennettu hälytysjärjestelmiä, jotta voitaisiin havaita elävänä haudattu ihminen.
en voi uskoo, kun ja kun.
- asfasd
ateismia kirjoitti:
Olipa hyvin keksitty vastakommentti. :D
Lapsikin tietää, että tälläiset "hälytysjärjestelmät" olivat aika yleisiä. - hälytysjärjestelmiä
ertert kirjoitti:
eipä tainnut olla lasaruksen aikaan sellaisia.
- ertert
ateismia kirjoitti:
Vielä hupaisampaa on se, että sinä teet väitteitä, jotka voi aivan selvästi huomata vääriksi. Siinäpä vasta epätoivoista kiemurtelua.
- en ole tiedemies
ertert kirjoitti:
Vielä hupaisampaa on se, että sinä teet väitteitä, jotka voi aivan selvästi huomata vääriksi. Siinäpä vasta epätoivoista kiemurtelua.
enkä pyrikkään tieteellisesti todistamaan mitään.
Minä vain uskon raamatun sanan niinkuin se on kirjoitettu, ja niinkuin raamattu itse tulkitsee itseään ja tukee linjauksiaan nonilla tapahtumilla jotka tukevat sitä käsitystä minkä raamattu tahtoo antaa lukijalleen, kautta koko raamatun.
Enpä tiedä osasinko selittää ymmärrettävästi, yritin..) - Kössönöm
pidetään täällä kirjoitti:
hauskaa uskovaisten kustannuksella:-)
Olemme sen ansainneet, jotain vastiketta esim yhteisöverolle pitää saada:-)Jos joutuu maksamaan tyhjästä, niin on myös oikeus kritisoida näitä tyhjäntoimittajia.
- Kössönöm
en ole tiedemies kirjoitti:
Minä vain uskon raamatun sanan niinkuin se on kirjoitettu, ja niinkuin raamattu itse tulkitsee itseään ja tukee linjauksiaan nonilla tapahtumilla jotka tukevat sitä käsitystä minkä raamattu tahtoo antaa lukijalleen, kautta koko raamatun.
Enpä tiedä osasinko selittää ymmärrettävästi, yritin..)voi tulkita itseään? Nyt meni omituiseksi.
- Bubastis.tm
ertert kirjoitti:
aiheutti hysteriaa 1800 luvulla. Varotoimina arkkuihin laitettiin myrkkykapseleita.
http://members.tripod.com/DespiteThis/death/prebur.htm - Kössönöm
hälytysjärjestelmiä kirjoitti:
uudempanakin aikan virheitä tullut. Mutta onhan niitä hälytysjärjestelmiä ollut.
http://teknokekko.vuodatus.net/blog/914881 - auttaa ymmärtämään
Kössönöm kirjoitti:
voi tulkita itseään? Nyt meni omituiseksi.
toista, ja siten kun tietää kunkin asian hengelliset merkitykset, se on hiukan vaikeeta selittää, mutta lähtökohta on se että koko raamattu kertoo Jeesuksesta.
- Bubastis.tm
auttaa ymmärtämään kirjoitti:
toista, ja siten kun tietää kunkin asian hengelliset merkitykset, se on hiukan vaikeeta selittää, mutta lähtökohta on se että koko raamattu kertoo Jeesuksesta.
raamattuhaulla selvisi että saul teki itsarin ja koko jakeessa kukaan ei mitannut pulssia, sen sijaan hakkasivat pään irti. Täysin irrevelantti pätkä aiheeseen.
- Kössönöm
auttaa ymmärtämään kirjoitti:
kertoo jeesuksesta? Onko sinulla joku riisuttu malli raamatusta vähän niinkuin Valittujen palojen kirjavaliot?
Kerropas nyt sitten kumpi kohta auttaa ymmärtämään kumpaa.
"Jumala sanoi: "Tehkäämme ihminen, tehkäämme hänet kuvaksemme, kaltaiseksemme, ja hallitkoon hän meren kaloja, taivaan lintuja, karjaeläimiä, maata ja kaikkia pikkueläimiä, joita maan päällä liikkuu." 27 Ja Jumala loi ihmisen kuvakseen, Jumalan kuvaksi hän hänet loi, mieheksi ja naiseksi hän loi heidät."
http://ftp.funet.fi/index/bible/fi/1992/1Moos.1.html
"Silloin Herra Jumala vaivutti ihmisen syvään uneen ja otti hänen nukkuessaan yhden hänen kylkiluistaan ja täytti kohdan lihalla. 22 Herra Jumala teki tästä kylkiluusta naisen ja toi hänet miehen luo. 23 Ja mies sanoi:
-- Tämä se on! Tämä on luu minun luustani ja liha minun lihastani. Naiseksi häntä sanottakoon: miehestä hänet on otettu.*"
http://ftp.funet.fi/index/bible/fi/1992/1Moos.2.html - Entäs kun
Bubastis.tm kirjoitti:
aiheutti hysteriaa 1800 luvulla. Varotoimina arkkuihin laitettiin myrkkykapseleita.
http://members.tripod.com/DespiteThis/death/prebur.htmJeesus nousi kuolleista ja näyttäytyi yhteensä viidellesadalle ihmiselle, kerro selityksesi tähänkin.
1. Kor. 15:5
ja että hän näyttäytyi Keefaalle, sitten niille kahdelletoista.
1. Kor. 15:6
Sen jälkeen hän näyttäytyi yhtä haavaa enemmälle kuin viidellesadalle veljelle, joista useimmat vielä nytkin ovat elossa, mutta muutamat ovat nukkuneet pois.
1. Kor. 15:7
Sen jälkeen hän näyttäytyi Jaakobille, sitten kaikille apostoleille.
1. Kor. 15:8
Mutta kaikkein viimeiseksi hän näyttäytyi minullekin, joka olen ikäänkuin keskensyntynyt. - oliko tämäkin
Bubastis.tm kirjoitti:
raamattuhaulla selvisi että saul teki itsarin ja koko jakeessa kukaan ei mitannut pulssia, sen sijaan hakkasivat pään irti. Täysin irrevelantti pätkä aiheeseen.
täysin irrevelantti pätkä :) huom, olen uskovainen en todisteleva tiedemies, raamattu on minulle totta ja Jumala puhuu sen kautta minulle ja puhuu muutenkin esim, kielten selityksen kautta (armolahja) .
Turhaahan tämä keskustelu on siinä mielessä kun ei Jumalaa voikaan tieteellisesti todistaa eikä myöskään Jumalan olemattomuutta.
Jumalaa on vain etsittävä Hänen ehdoillaan jos haluaa löytää.:) - Bubastis.tm
oliko tämäkin kirjoitti:
täysin irrevelantti pätkä :) huom, olen uskovainen en todisteleva tiedemies, raamattu on minulle totta ja Jumala puhuu sen kautta minulle ja puhuu muutenkin esim, kielten selityksen kautta (armolahja) .
Turhaahan tämä keskustelu on siinä mielessä kun ei Jumalaa voikaan tieteellisesti todistaa eikä myöskään Jumalan olemattomuutta.
Jumalaa on vain etsittävä Hänen ehdoillaan jos haluaa löytää.:)aivojumpalla on saatu myös änkytys loppumaan.
http://www.braingym.org/ - Bubastis.tm
Entäs kun kirjoitti:
Jeesus nousi kuolleista ja näyttäytyi yhteensä viidellesadalle ihmiselle, kerro selityksesi tähänkin.
Sen jälkeen hän näyttäytyi yhtä haavaa enemmälle kuin viidellesadalle veljelle, joista useimmat vielä nytkin ovat elossa, mutta muutamat ovat nukkuneet pois.
Mutta kaikkein viimeiseksi hän näyttäytyi minullekin, joka olen ikäänkuin keskensyntynyt.Jeesus opiskeli joogamiesten kikkoja mm. intiassa 8 vuoden ajan. Joogi pystyy hidastamaan hengityksensä täysin huomaamattomaksi.
Jeesuksen sääriluita ei murskattu, joka oli muuten yleinen käytäntö millä tarkastettiin ovatko naulitut kuolleita vai teeskentelevätkö he.
Maria maksoi baksheeshia vartijalle joka jätti sääriluut murskaamatta. Jeesus oli hengissä koko ajan ja elävän ihmisen oli helppo ilmestyä vaikka 5000. Myöhemmin jeesus pakeni takaisin intiaan maria magdaleenan, rakastajattarensa kanssa ja nai tämän. - ertert
en ole tiedemies kirjoitti:
Enpä tiedä osasinko selittää ymmärrettävästi, yritin..)Puhuessasi historiasta sinä siis tarkoitat satuja. Kuuppajumit ovat sitten kummallisia, kun pitää sanat uudelleen määritellä.
- ertert
hälytysjärjestelmiä kirjoitti:
Löytyy ihan patentoitujakin versioita:
http://www.americanartifacts.com/smma/life/life.htm - ertert
Entäs kun kirjoitti:
Jeesus nousi kuolleista ja näyttäytyi yhteensä viidellesadalle ihmiselle, kerro selityksesi tähänkin.
Mutta kaikkein viimeiseksi hän näyttäytyi minullekin, joka olen ikäänkuin keskensyntynyt."Jeesus nousi kuolleista ja näyttäytyi yhteensä viidellesadalle ihmiselle"
Legendaa. Ei satuja tarvitse todesta ottaa.
Lasarus oli tosin kuollut. Kyllähän tuohonkin aikaan oli jo lääketietteellistä tietoutta että ei ihmisiä elävänä haudattu.
- Bubastis.tm
mutta ei ilmeisesti jeesuksen seuraajien joukossa, jotka olivat lukutaidottomia vajakkeja.
- lääkäri ammatiltaan
Bubastis.tm kirjoitti:
mutta ei ilmeisesti jeesuksen seuraajien joukossa, jotka olivat lukutaidottomia vajakkeja.
et silleen osasi varmaan erottaa kuolleet ja elävät.
- Bubastis.tm
lääkäri ammatiltaan kirjoitti:
ja oletettavasti rikoskumppani. Juuri häneltä jesse oli saanutkin asiantuntevaa infoa kuinka vedättää vajakkeja.
- luulen kyllä sinun
Bubastis.tm kirjoitti:
ja oletettavasti rikoskumppani. Juuri häneltä jesse oli saanutkin asiantuntevaa infoa kuinka vedättää vajakkeja.
jotenkin harrastavan tällaista "hupaisaa" väittelyä vaikket itsekkään varmaan ymmärrä missä oikein olet mukana.
Toivon sinulle parasta kuitenkin. - Antti K. Ristus
lääkäri ammatiltaan kirjoitti:
Ei evankelistana eikä autosähkömiehenä...
Bubastis.tm kirjoitti:
Jeesuksen seuraajissa oli ihmisiä kaikista yhteiskunta luokista. Oli lääkäriä, tulli-aseman hoitajaa, ylhäisiä, Juutalaisia oppineita, pappeja ja nämä ammatit vaativat lukutaitoa.
On tietämättömyyttä tai ylimielisyyttä väittää muuta.
- sellaisesta
josta ei ymmärrä sen paremmin kuin sika kilometripylväästä. Ainoa asia sille sialle on se ettei sitä voi syödä.
- on tänään
oppinut ja ymmärtänyt:-)
Onko Jumala edelleen luonut maapallon 6000 vuotta sitten:-) - Bubastis.tm
kun ei muuhun pysty.
Raamattua on tarkoitus tulkita, eikä ottaa kirjaimellisesti. Se että älysi ei riitä analysoimaan tekstiä, on juuri se seikka mikä tekee sinusta vajakin.
Näyttää siltä että ymmärrän hyvin mistä raamatussa puhutaan.
Se on historiankirja, johon on koottu vajakkien kommellukset taikauskonsa kanssa.
Lääketiede estää onneksi tällaiset tapahtumat nykyään, mitä nyt muutama lapsi vielä kuolee diabetekseen kun jahve ei parannakaan. - että raamattua
Bubastis.tm kirjoitti:
kun ei muuhun pysty.
Raamattua on tarkoitus tulkita, eikä ottaa kirjaimellisesti. Se että älysi ei riitä analysoimaan tekstiä, on juuri se seikka mikä tekee sinusta vajakin.
Se on historiankirja, johon on koottu vajakkien kommellukset taikauskonsa kanssa.
Lääketiede estää onneksi tällaiset tapahtumat nykyään, mitä nyt muutama lapsi vielä kuolee diabetekseen kun jahve ei parannakaan.tulkitaan niinkuin päähän pälkähtää, raamattu selittää itse itseään, katso alaviitteitä niistäkin jo jotain selviää, monet raamatunpaikat myötätodistavat, tiettyjä tapahtumia.
Älä sekota raamattua ja tarukirjoja keskenään se on virhe, sanonpahan tämän kun itse sille linjalle läksit että olet tietävinään mitenkä raamattua tulkitaan. - määritelmä sinusta ?
Bubastis.tm kirjoitti:
kun ei muuhun pysty.
Lääketiede estää onneksi tällaiset tapahtumat nykyään, mitä nyt muutama lapsi vielä kuolee diabetekseen kun jahve ei parannakaan.Miten tuollainen sanonta on epäsopiva kun kaikki tietävät sinun riippuvuutesi kissoihin.
Suutari pysyköön lestissä, ja sinun asennevamma kertoo kaiken "tulkinnastasi" raamatun teksteistä. - Bubastis.tm
että raamattua kirjoitti:
tulkitaan niinkuin päähän pälkähtää, raamattu selittää itse itseään, katso alaviitteitä niistäkin jo jotain selviää, monet raamatunpaikat myötätodistavat, tiettyjä tapahtumia.
Älä sekota raamattua ja tarukirjoja keskenään se on virhe, sanonpahan tämän kun itse sille linjalle läksit että olet tietävinään mitenkä raamattua tulkitaan.ei ole lupa käyttää.
Miten tulkitaan?
Lue teksti ja tulkitse se omin sanoin.
Eikö alaviitteet ole lisätty myöhemmin "tulkintaa" pohjustamaan.
Sinua taitaa ärsyttää se että ymmärrän raamatun niinkuin se oli tarkoitus ymmärtää. - Ptah
määritelmä sinusta ? kirjoitti:
Miten tuollainen sanonta on epäsopiva kun kaikki tietävät sinun riippuvuutesi kissoihin.
Suutari pysyköön lestissä, ja sinun asennevamma kertoo kaiken "tulkinnastasi" raamatun teksteistä.Menivät sapattina paljastamaan vihkimys-salaisuuden. Maksaa saivat siitä. Tunarit.
- Mutta Jumalan sanassa
Bubastis.tm kirjoitti:
ei ole lupa käyttää.
Miten tulkitaan?
Sinua taitaa ärsyttää se että ymmärrän raamatun niinkuin se oli tarkoitus ymmärtää.on tietyt perus periaatteet muutenhan sen voisi jokainen vääntää mielensä mukaan.
Jos siellä sanotaan että Lasarus heräsi kuolleista niin sitä todellakin tarkoitetaan, ei sitä tarvitse ruveta tulkitsemaan toisin.
ESIMERKKI:
Jos sinä sanot ulostaneesi kolme kertaa päivässä, niin pitäisikö lääkärin tulkita että pierasit kolmesti. - tässä.
Bubastis.tm kirjoitti:
ei ole lupa käyttää.
Miten tulkitaan?
Sinua taitaa ärsyttää se että ymmärrän raamatun niinkuin se oli tarkoitus ymmärtää.lähteä hakemaan teille teukka tuolta raamattupalstalta?
"Sinua taitaa ärsyttää se että ymmärrän raamatun niinkuin se oli tarkoitus ymmärtää."
siitäkö itsevarmuutesi johtuu :) - B4strad4
Mutta Jumalan sanassa kirjoitti:
on tietyt perus periaatteet muutenhan sen voisi jokainen vääntää mielensä mukaan.
Jos siellä sanotaan että Lasarus heräsi kuolleista niin sitä todellakin tarkoitetaan, ei sitä tarvitse ruveta tulkitsemaan toisin.
ESIMERKKI:
Jos sinä sanot ulostaneesi kolme kertaa päivässä, niin pitäisikö lääkärin tulkita että pierasit kolmesti."on tietyt perus periaatteet muutenhan sen voisi jokainen vääntää mielensä mukaan. "
Uskovaiset ovat yleensäkkin taitavia raamatun vääntämisessä omaan mielipiteeseen sopivaksi.
"Jos siellä sanotaan että Lasarus heräsi kuolleista niin sitä todellakin tarkoitetaan, ei sitä tarvitse ruveta tulkitsemaan toisin."
Mutta et voi tietää luuliko joku Lasaruksen heränneen kuoleista. Ei se teksti sitä todeksi tee.
"ESIMERKKI:
Jos sinä sanot ulostaneesi kolme kertaa päivässä, niin pitäisikö lääkärin tulkita että pierasit kolmesti. "
aika paska esimerkki ;) - tarvita todellakaan
tässä. kirjoitti:
lähteä hakemaan teille teukka tuolta raamattupalstalta?
"Sinua taitaa ärsyttää se että ymmärrän raamatun niinkuin se oli tarkoitus ymmärtää."
siitäkö itsevarmuutesi johtuu :),,,,,,,,,,,.
- vähän
tarvita todellakaan kirjoitti:
,,,,,,,,,,,.
oletinkin.
- en suosittele
vähän kirjoitti:
oletinkin.
,,,,,,,,,,,,.
- enää,
en suosittele kirjoitti:
,,,,,,,,,,,,.
musta tuli just nyt bubi fani. on tuo niin herkkä heitto, että se ei ole edes vahingossa ironnut:
"ymmärrän raamatun niinkuin se oli tarkoitus ymmärtää" - ja syvälliseltä
enää, kirjoitti:
musta tuli just nyt bubi fani. on tuo niin herkkä heitto, että se ei ole edes vahingossa ironnut:
"ymmärrän raamatun niinkuin se oli tarkoitus ymmärtää"se kieltämättä vaikuttaa. :)
- vai.
ja syvälliseltä kirjoitti:
se kieltämättä vaikuttaa. :)
heitto :)
- Bubastis.tm
tässä. kirjoitti:
lähteä hakemaan teille teukka tuolta raamattupalstalta?
siitäkö itsevarmuutesi johtuu :)kun ei sinusta ole mihinkään.
- sitä
Bubastis.tm kirjoitti:
kun ei sinusta ole mihinkään.
teukkaa tänne bubin nöyryytettäväks hakee.
- niin pulaan tuskin
sitä kirjoitti:
teukkaa tänne bubin nöyryytettäväks hakee.
joudun koskaan.
- :o :o
vai. kirjoitti:
heitto :)
;).
- Kössönöm
että raamattua kirjoitti:
tulkitaan niinkuin päähän pälkähtää, raamattu selittää itse itseään, katso alaviitteitä niistäkin jo jotain selviää, monet raamatunpaikat myötätodistavat, tiettyjä tapahtumia.
Älä sekota raamattua ja tarukirjoja keskenään se on virhe, sanonpahan tämän kun itse sille linjalle läksit että olet tietävinään mitenkä raamattua tulkitaan.Tätä mieltä ainakin Seppo Häkkinen ja Miikka Ruokanen ovat.
http://www.kotimaa.fi/kotimaa/index.php?option=com_content&task=view&id=6243&Itemid=161
- --GG---
"Onneksi elämme aikaa jona tiede on edistänyt olojamme inhimilliseksi tämän eläimellisen käyttäytymisen sijaan. "
Taidat elää jossain säkissä vai? Näetkö sinä mitä maailmassa tapahtuu?? En jaksa edes vaivatua kertomaan sinulle tieteen "saavutuksia". No...- ertert
"En jaksa edes vaivatua kertomaan sinulle tieteen "saavutuksia"."
Vertaahan vähän miten elettiin vaikkapa 1000 vuotta sitten ja katso millaista elämä on nykyään. Esimerkkejä voit etsiä vaikkapa maataloudesta, tekniikasta, lääketieteestä muutaman kohdan mainitakseni. - ertert
ertert kirjoitti:
"En jaksa edes vaivatua kertomaan sinulle tieteen "saavutuksia"."
Vertaahan vähän miten elettiin vaikkapa 1000 vuotta sitten ja katso millaista elämä on nykyään. Esimerkkejä voit etsiä vaikkapa maataloudesta, tekniikasta, lääketieteestä muutaman kohdan mainitakseni.Otetaan nyt vaikkapa yksi esimerkki. Miten on käynyt synnyttäjien kuolleisuusluvuille tieteen kehityksen ansiosta? Osaisitko -GG- antaa tuollaiseen asiaan mitään arviota?
Naisen rakenne synnytysmielessä onkin muuten todella hyvä esimerkki idioottimaisesta "suunnittelusta". - Kössönöm
ole sinua mitenkään auttanut ongelmissasi?
Mitä teet, kun saat tulehduksen, kun hammasta särkee, kun tietokone hajoaa, kun haluat nostaa automaatista rahaa, kun bensatankki on tyhjä, kun haluat lentää ulkomaille lomalle, kun sairastut syöpään? Muutamia mainitakseni. Sinä käytät hyväksesi tieteen saavutuksia. - Bubastis.tm
niitannut sinulle pätkiä oikeustieteen historiasta. Poistaa harhakuviasi kristillisistä arvoista, kun luet faktaa fiktion sijaan. Mistä helvetin nibirulta sinä oikein saat ajatuksesi?
Tämä vastauksena kysymykseesi:
"Taidat elää jossain säkissä vai? Näetkö sinä mitä maailmassa tapahtuu?? En jaksa edes vaivatua kertomaan sinulle tieteen "saavutuksia". No... "
Vajakki...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nainen kokki autossa kammottavan kuoleman sähköauto-Teslan syttyessä tuleen.
https://www.is.fi/autot/art-2000011652873.html Näin vaarallisia sähköautopalot voivat olla.845097Persuja ei aluevaltuustoissa näy
Ei tunnu persuja paljon paikalliset asiat kiinnostavan, vaan ainoastaan ulkomaalaiset, joku Israel ja Trumpin fanitus.243446Päivän Riikka: Uudenkaupungin autotehdas hiljeni
Näin ne 100 000 uutta pysyvää ei-tempputyötä yksityiselle sektorille tämän hallituksen ansiosta syntyy. Työntekijöille j322771Kerro kaivattusi nimi tai nimikirjaimet
🌠 Tähdenlento! Kirjoittamalla kaivattusi nimen tai nimikirjaimet tähän, saattaa toiveesi toteutua.581800- 471576
- 941362
Tämmönen höpsö
Höpönassu mä olen. En mikään erikoinen…hölötän välillä ihan levottomia. Tykkäisit varmasti jos olisin siellä sun vieress441346Alkuvuodesta poistuu työttömyyskorvaus kaikilta joilla on säästössä rahaa
Tippuu korvaukselta iso määrä työttömiä.2411321Hiljaisuus
Tarkoittaa välinpitämättömyyttä, henkistä väkivaltaa ja kiusaamista. Olet valinnut hiljaisuuden.731058IS Viikonloppu 29.-30.11.2025
Antti Skytältä 3-tasoinen ristikko. Pääkuvassa on harhauttava elementti, mikä saattaa hidastaa myös muiden kuin minun ra54945