Niinpä tietysti.

räpsy

"Kauhajoki: Hartaus tänä iltana

...- En voi ottaa kantaa kuolonuhrien määrään, enkä siihen onko ampuja jo otettu kiinni. Voin vain kertoa, että pidämme illalla kello 19.00 hartauden ja saamme Vaasan suunnasta lisää kriisiavun antamiseen erikoistuneita henkilöitä avuksemme, kertoo Ala-Prinkkilä viitaten kriisiavun tarvitsijoiden suureen määrään."

- Mitä siellä tehdään? Kiitetään jumalaa vai? Rukoillaan? MITÄ???

http://www.uusisuomi.fi/kotimaa/35851-kauhajoki-hartaus-tana-iltana

7

233

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Rattiveivari

      ateistitkin pitää turpansa kiinni ja antaa ihmisten surra miten vaan pystyvät. Ei räpsy millään pahalla ....

      • räpsy

        Kysyin, mitä siellä hartaustilaisuudessa tehdään. Kerro toki, jos sinulla on tietoa asiasta. Antaako kirkko ihmisten surra rauhassa? Pakottaako se kaikki uhrien läheiset uskonnollisella tavalla suremaan?

        Tällä ei ole mitään tekemistä minun ateismini kanssa, vaan kyse on siitä, että miten kirkolla on pokkaa tehdä tuota aina vaan. Kirkkoon kerätään porukkaa ylistämään jumalaa, rukoilemaan kuolleiden puolesta, vai MITÄ????

        Älä nyt viitsi alkaa hymistelemään.


      • Rattiveivari
        räpsy kirjoitti:

        Kysyin, mitä siellä hartaustilaisuudessa tehdään. Kerro toki, jos sinulla on tietoa asiasta. Antaako kirkko ihmisten surra rauhassa? Pakottaako se kaikki uhrien läheiset uskonnollisella tavalla suremaan?

        Tällä ei ole mitään tekemistä minun ateismini kanssa, vaan kyse on siitä, että miten kirkolla on pokkaa tehdä tuota aina vaan. Kirkkoon kerätään porukkaa ylistämään jumalaa, rukoilemaan kuolleiden puolesta, vai MITÄ????

        Älä nyt viitsi alkaa hymistelemään.

        Just. Kirkko nyt kuitenkin yrittää hyvää tilanteessa joka on käsittämättömän kammottava. Jos sinulal olisi parempi idea miten yhteisöä voisi tuoda yhteen, ja millä voimin, niin sitten voin kyllä hyväksyä kirkon kriisitoimien etukäteisarvostelun. Myöskään oma ateismini ei paina nyt tässä, vaan niiden ihmisten hätä...


      • räpsy
        Rattiveivari kirjoitti:

        Just. Kirkko nyt kuitenkin yrittää hyvää tilanteessa joka on käsittämättömän kammottava. Jos sinulal olisi parempi idea miten yhteisöä voisi tuoda yhteen, ja millä voimin, niin sitten voin kyllä hyväksyä kirkon kriisitoimien etukäteisarvostelun. Myöskään oma ateismini ei paina nyt tässä, vaan niiden ihmisten hätä...

        joka saa toimia? Kirkolle annetaan näköjään vapaat kädet surevien ihmisten suhteen.

        Et vastannut siihen, että mitä siellä hartaustilaisuudessa tapahtuu. Keskityit vain minun arvostelemiseeni. Mihin ne ihmiset tukeutuvat, joilla ei jumaluskoa ole? Joutuvatko he ihan omin nokkinensa hakemaan jostain apua?

        Kyllä itselläni olisi kauhea paikka, jos vaihtoehtoina olisi kirkollinen liturgia, tai jääminen yksin.


    • uskonnottomille?

      Osoitettaisiin edes yhden kerran valtiovallan taholta sympatiaa muita(kin) kuin krisseleitä kohtaan.

      Minusta olisi yököttävää joutua johonkin hemmetin hartaushymistelytilaisuuteen, mikäli olisin jotenkin osallisena tuollaisessa kammottavassa tapahtumassa.

      • Kössönöm

        En tiedä miten asiat on järjestetty. Joutuvatko ne, jotka eivät halua uskonnollista höpinää kuulla hakemaan itsekseen jostain apua. Eikö siellä tosiaankaan ole mitään muuta vaihtoehtoa.


    • Siellä voivat kokoontua ihmiset yhtenä suremaan ja tukemaan toisiaan. Sekä rukoilla jaksamista jokaiselle.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      164
      1551
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      104
      921
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      743
    4. 51
      635
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      16
      595
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      527
    7. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      478
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      157
      476
    9. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      419
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      185
      412
    Aihe