Mikä teitä kiihkouskiksia vaivaa?

Billy_Ray_Curys

Teidän lääkkeenne Kauhavankin tekoon olisi aivopestä nuorista typeryksiä, joiden oikeudentaju kumpuaa sairaasta fantasiakirjasta, ja jotka eivät osaisi ajatella itse ja ottaa asioista selvää. Varmasti oli Kauhavankin tekijä kuullut teidän ilosanomaanne ja ateismistaan pätellen havainnut suureksi skeidaksi.

Syitä miehen tekoon emme ulkopuoliset voi katsella, ihmismieli on normaaleilla älykkäillä ja maailmaa tutkiskelevilla ihmisillä yksilöllinen. Miehellä oli kavereita ja omaa elämääkin. Hän kuitenkin vihasi ihmiskuntaa. No mitäs kaikkea ihmiskunnassa on vihattavaa... tekopyhyys, kaksinaismoralismi, sinisilmäinen typeryys, ihmisyyden kieltäminen, eli juuri kristinuskon kaupittelemat ihanteet. Eli ette saa tästä paskauskollenne puoltavaa argumenttia vaikka kuinka toisten ihmisten tragedialla haluaisitte ratsastaa.

Tutkikaa ajatuksianne. Huomaatteko sieltä että suljette kaiken muun pois paitsi Jeesusteluanne edes hiukan kierosti ajateltuna puoltavat seikat?

Ja ennen kaikkea, ateismi on vaan piirre muiden joukossa. Se on uskon puutetta. Ateismi ei ole mikään syy tappaa toisia.

Tää oli nyt tällainen kiihkeä palopuhe, muttaa alkoi ottamaan pannuun kun tulette tänne viisastelemaan vaikka olette tuollaisella suppeakatsoisuudella siihen ei olisi mitään varaa (paitsi juhani1965 jolla usko ei tunnu sulkevan pois älyä)

16

447

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • maltillisuuden kannattaja

      riivaa, osaamme muuttaa hyvätkin asiat irvikuviksi.

    • Kenen on vastuu?

      Kuka on vastuussa aseen myynnistä ja luvista?
      Poliisi on vastuussa luvan myöntämisessä.

      Eikä se niiden vastuu ole mitä sitten sillä aseella aletaan tekemään.

      Se että täällä solvataan ateisteja ja ateismia nyt tämän ampujan takia kertoo teidän vastuustanne. Kirjoitusten vastuusta.

      Me ei olla vastuussa siitä mitä Ateismin nimessä tehdään. Kuten ette ole tekään siitä mitä tehdään kristinuskon nimissä.

      Miettikää nyt hiukan.
      Kuka teki mitä teki ja kenen on vastuu.

      ME ei olla vastuussa ja sen tietävät Poliisi ja kaikki.

      • virheen

        >>>Me ei olla vastuussa siitä mitä Ateismin nimessä tehdään.>>>

        Ateismin nimessä ei kai ole tehty mitään? Ihmisvihan nimessä on. Misantropia ei liity jumaliin tai niiden olemattomuuteen millään tavoin.


    • konna

      ajaa rotat ulos viemäreistään. Tämä nähtiin jo Jokelan tapauksessa.

      Suurin osa palstahihuistamme on älyllisesti ja empaattisesti aivokuolleita. Palstatrollit taas totaalisen tunneköyhiä narsisteja, koppalakkia hamuavia häiriköitä.

      Kummallekaan ryhmälle ei kannata vastata yhtään mitään.

    • oikeassa

      >> Ateismi ei ole mikään syy tappaa toisia.

      • käsitteet

        >>>Miksi ihminen olisi jotenkin erityisasemassa? Miksi ihmisiä ei saisi tappaa samaan tapaan kuin kärpäsiä, jos emme eliönä ole mitenkään sen arvokkaampia? >>>

        Kertaa jostain, että mitä tarkoittavat darwinismi ja luonnonvalinta ja ennenkaikkea sosiaalidarwinismi, mikä ei ole edes Darwinista itsestään lähtöisin. Ehkä ymmärrät, miksi Auvinen tai tämä Saari eivät toteuttaneet mitään kehitysoppiin viittaavaakaan.


      • mitään kantaa
        käsitteet kirjoitti:

        >>>Miksi ihminen olisi jotenkin erityisasemassa? Miksi ihmisiä ei saisi tappaa samaan tapaan kuin kärpäsiä, jos emme eliönä ole mitenkään sen arvokkaampia? >>>

        Kertaa jostain, että mitä tarkoittavat darwinismi ja luonnonvalinta ja ennenkaikkea sosiaalidarwinismi, mikä ei ole edes Darwinista itsestään lähtöisin. Ehkä ymmärrät, miksi Auvinen tai tämä Saari eivät toteuttaneet mitään kehitysoppiin viittaavaakaan.

        esittämiini väitteisiin ateismin ihmiskuvasta ja maailmankuvasta.


      • että näytät
        mitään kantaa kirjoitti:

        esittämiini väitteisiin ateismin ihmiskuvasta ja maailmankuvasta.

        jo kahdessa triidissä puhuvan samasta asiasta, mutta et edes tiedä peruskäsitteitä. Joko kertasit em. termit?


      • ei-asiantuntija
        käsitteet kirjoitti:

        >>>Miksi ihminen olisi jotenkin erityisasemassa? Miksi ihmisiä ei saisi tappaa samaan tapaan kuin kärpäsiä, jos emme eliönä ole mitenkään sen arvokkaampia? >>>

        Kertaa jostain, että mitä tarkoittavat darwinismi ja luonnonvalinta ja ennenkaikkea sosiaalidarwinismi, mikä ei ole edes Darwinista itsestään lähtöisin. Ehkä ymmärrät, miksi Auvinen tai tämä Saari eivät toteuttaneet mitään kehitysoppiin viittaavaakaan.

        Kristitty voi ilmentää uskoaan joko lähimmäisenrakkauteen tai vääräuskoisten vainoamiseen ja vihaamiseen, kuten itsekin aivan hyvin tiedät.

        Itsensä kokeminen vain osaksi luontoa voi ilmetä linkolalaisittain tappamisenkin hyväksymisenä, mutta usimmiten se ilmenee luonnon ja muiden elävien olentojen tavallista suurempana kunnioittamisena. Luonnon- ja eläintensuojelujärjestöissä sekä ihmisoikeusjärjestöissä onkin paljon nimenomaan ateisteja, harvemmin uudestisyntyneitä krisuja.

        Minkä tahansa ajatuksen tai opin voi säätää palvelemaan omaa hankettaan. Isäntä on kumminkin se ihminen, ja hänen persoonansa vaikuttaa ja näkyy lopputuloksessa. Voit toki aloittaa seremonian oikeasta uskosta ja väärästästä tulkinnasta, mutta ihan samalla tavalla ateisti voi sanoa, että jumalaan uskomattomuuteen ei kuulu ihmisarvon väheksyminen tai väkivalta.


      • oikeassa

      • Ei-asiantuntija
        ei-asiantuntija kirjoitti:

        Kristitty voi ilmentää uskoaan joko lähimmäisenrakkauteen tai vääräuskoisten vainoamiseen ja vihaamiseen, kuten itsekin aivan hyvin tiedät.

        Itsensä kokeminen vain osaksi luontoa voi ilmetä linkolalaisittain tappamisenkin hyväksymisenä, mutta usimmiten se ilmenee luonnon ja muiden elävien olentojen tavallista suurempana kunnioittamisena. Luonnon- ja eläintensuojelujärjestöissä sekä ihmisoikeusjärjestöissä onkin paljon nimenomaan ateisteja, harvemmin uudestisyntyneitä krisuja.

        Minkä tahansa ajatuksen tai opin voi säätää palvelemaan omaa hankettaan. Isäntä on kumminkin se ihminen, ja hänen persoonansa vaikuttaa ja näkyy lopputuloksessa. Voit toki aloittaa seremonian oikeasta uskosta ja väärästästä tulkinnasta, mutta ihan samalla tavalla ateisti voi sanoa, että jumalaan uskomattomuuteen ei kuulu ihmisarvon väheksyminen tai väkivalta.

        Tarkoitus oli vastata samalle tyypille, jolle sinäkin vastasit.


      • ertert

        "Kehitysoppiin pohjautuva ateistinen nimittäin uskoo, että ihmisellä ei ole mitään erityistä arvoa verrattuna esimerkiksi kastematoihin tai bakreereihin (vrt "humanity is overrated"). "

        Väärin. Kehitysoppi ei ota kantaa moraalisiin asioihin. Se ei tarkoita, että ihminen ei niin tekisi. Olet luonut olkiukon.

        "Miksi ihminen olisi jotenkin erityisasemassa?"

        Koska me arvotamme oman lajimme hyvin usein korkeammalle kuin monet nuut lajit.

        "Ateismin mukaan elämä lakkaa olemasta kun ihminen kuolee."

        Juuri siksi elämä onkin se arvokkain asia.

        "Miksi siis pitäisi kantaa mitään huolta, mitään vastuuta tekojen seurauksista ei ole."

        Väärin. Teoista on seuraukset.

        "Tämä vastuu realisotuu lopullisesti vasta sen jälkeen kun "maallinen elämä" päättyy. Ihminen on ikuisuusolento, ja varsinainen "elämä" alkaa, vasta sitten kun maallinen vaellus päättyy."

        Siksi ihmisen elämä ei kristillisen maailmankuvan mukaan olekaan se tärkein asia vaan elämän jälkeinen ikuisuus.


      • Mopopytty

        "Kristillisen maailmakuvan mukaan ihminen on arvokas (arvokkaampi kuin esimerkiksi bakteeri) ja toisaalta, ihminen on vastuussa tekemisistään."
        Mutta kuten olemme huomanneet kristityn ajan alusta lähtien, kristitty ihminen on arvokkaampi(paitsi jos kuuluu väärään lahkoon).


    • jeesusteleva kiihkohihhuli ...

      ...olla ärsyttävää, että ampuja ei ollut uskis, jolloin olisitte voineet taas syyttää kristinuskoa kaikesta pahasta.

      Jos ampuja olisi ollut kristitty, olisiko syy ollut uskossa vai henkilössä?

      • tappamisessa.

        >>...olla ärsyttävää, että ampuja ei ollut uskis, jolloin olisitte voineet taas syyttää kristinuskoa kaikesta pahasta. >>

        Ei ärsyttävää ollenkaan. En edes miettinyt asiaa ennenkuin tulin tänne S24:een lukemaan viestejä. Edelleenkään sillä ei ole minulle mitään väliä, mitä katsomusta tappaja edustaa.

        >>Jos ampuja olisi ollut kristitty, olisiko syy ollut uskossa vai henkilössä? >>

        Jos hän olisi huutanut allahia tai godbless-paskaa tappaessaan, olisin ainakin tiennyt siinä vaiheessa, että hän kuvitteli tosissaan tekevänsä jumalansa hyväksi. Nyt tämä tyyppi oli misantrooppi, eli vaan vihasi ihmisiä. Jumalkuvan kanssa sillä ei ollut mitään tekemistä.


    • Minusta pitäisi nyt jokaisen vakaamukseen katsomatta olla käyttämättä Kauhajoen tapahtumaa lyömäaseena tai/ja oman vakaamuksensa pönkittämiseen. Jason Dax tästä eilen kirjoittikin.
      Monessa kodissa on nyt valtava suru ja pakokauhu. Nyt tarvitaan empatiaa ja sitä että annetaan sureville tilaa surra, ollaan siinä tukena sen minkä kukanenki omalla paikalla voi.
      Tähän pyydän ihan jokaista, näytetään että meissä on vielä inhimmillisyyttä toisiamme kohtaan.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      150
      1479
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      104
      911
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      723
    4. 51
      625
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      15
      573
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      504
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      156
      472
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      44
      462
    9. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      409
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      185
      402
    Aihe