Synnyin uudestaan. Ja uudestaan.

Kultapoju

Tiedän eläneeni satoja elämiä Maan päällä. Minulla on muistoja ja kokemuksia aikaisemmista inkarnaatioistani, ihania ja vähemmän mukavia. Viimeisin saksalaisena sotilaana Suomessa, koin Kannaksella pitkän ja kivuliaan kuoleman. Tuon muiston palaaminen mieleeni oli elämäni voimakkaimpia kokemuksia. En voi epäillä sitä miksikään harhaksi. Vapauttavien kyynelien määrä oli melkoinen.

Kuoleman ja helvetin pelkoni on lähes kadonnut, tunnen että mitään helvettiä ei ole olemassa, sellaiseksi voisin luokitella vain tämän vapaan tahdon ulottuvuuden ja kiirastulen, joka polttaa kaiken kuonan valokehostamme jätettyämme fyysisen tason. Silloin koemme myös kaiken sen, mitä olemme toisillemme tehneet. Se kestää tarvittavan ajan ja sitten kohoamme kohti taivaita. Ja jos tarpeen on, palaamme tänne uudestaan. Tai jonnekin muualle…

Älkää pelätkö. Elämä on ihanaa!

53

2830

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vertigo

      Sangen mielenkiintoista. Ovatko nuo kaikki muistot tulleet mieleesi ihan spontaanisti, ilman mitään 'vippaskonsteja'? Oletko kenties tehnyt taustatutkimuksia edellisen elämäsi henkilöllisyyden suhteen?

      • Kultapoju

        Ei mitään erityisiä vippaskonsteja, meditaatiossa (ei missään transsissa, aina olen ollut tietoinen tästä maailmasta) ja healing -hoidossa, jossa hoitaja avittaa "hengessä mukana" tyyliin.

        Jos on jotain noustakseen pintaan, niin sitten nousee, mutta ei väkisin.

        Heti tuon saksalais-jutun jälkeen nousi tietenkin mieleen käydä tutkimaan asiaa, mutta olen sen kuitenkin jättänyt sikseen. Kokemus oli kuitenkin niin vahva, ettei minun tarvitse itselleni mitään vakuutella. Olen sen inkarnaation kaikkine itseensäpettymisen tunteineni jo hyväksynyt. Se on mennyttä.

        Minulla on ollut aika vaikea jättää näitä kaikkia kokemuksia taakseni, usein niissä on ollut voimakas tahtoinen soturihahmo, joka on aikalailla täydellinen vastakohta nykyiselle persoonalleni. Yksi tämän elämäni opetuksista on juuri oman maskuliinisen ja feminiinisen energian tasapainottaminen ja oman sisäisen voimani löytäminen. 2-metrisenä lihaskimppuna se voisi jäädä tekemättä. Nyt pikkaista päälle 170 cm humanistina joutuu kohtaamaan hyvin omia riittämättömiä miehisyyden tuntojaan…

        No, pystyssä kuitenkin seistään, eheänä ja iloisena. Elämä kantaa.


    • Bofff

      Minä taas väittäisin että et ole elänyt satoja elämiä Maan päällä. Olet harhojen sumentama. Oletko pohtinut tällaista mahdollisuuta?

      • Kultapoju

        Olen kyllä pohtinut ihmisen ja itseni tarvetta uskoa johonkin ikuiseen ja itseään suurempaan.

        Tunnen vain tällä hetkellä olevani entistä selkeämpi ja onnellisempi. Harmonisempi. Luotan siihen. Jos joskus saan jonkinlaisia muita kokemuksia, olen valmis muuttamaan käsityksiä itsestäni ja elämästä.

        Väittäisin että tämä maailma, jossa elämme, on myös harhaa. Kokemuksemme ympäristöstämme rajoittuu aistien antamiin ärsykkeisiin, joita aivomme käsittelevät ja tulkitsevat. Esimerkiksi ihmisen silmin on mahdollista havaita vain murto-osa valon eri taajuuksista. On sanottu että jos kaikki olemassa oleva valo olisi sijoitettu metrin mittaiseksi janaksi, havaitsemamme alue olisi 2 cm. Onko kaikki muu, 98 cm vain harhaa?

        Jos kuuntelisit radiolla yhtä ja samaa kanavaa (etkä tietäisi että kanavaa voi vaihtaa) ja joku sanoisi sinulle että muualta tulee melkoisen paljon kiinnostavampaa ohjelmaa kuin se jota kuuntelet, voisitpa pitää sitä melkoisena harhana.

        Turhapa näistä asioista on käydä paasaamaan, koitan vain luottaa omaan sisäiseen ääneeni, se on johdattanut minua hyvin eteenpäin.


      • Bofff
        Kultapoju kirjoitti:

        Olen kyllä pohtinut ihmisen ja itseni tarvetta uskoa johonkin ikuiseen ja itseään suurempaan.

        Tunnen vain tällä hetkellä olevani entistä selkeämpi ja onnellisempi. Harmonisempi. Luotan siihen. Jos joskus saan jonkinlaisia muita kokemuksia, olen valmis muuttamaan käsityksiä itsestäni ja elämästä.

        Väittäisin että tämä maailma, jossa elämme, on myös harhaa. Kokemuksemme ympäristöstämme rajoittuu aistien antamiin ärsykkeisiin, joita aivomme käsittelevät ja tulkitsevat. Esimerkiksi ihmisen silmin on mahdollista havaita vain murto-osa valon eri taajuuksista. On sanottu että jos kaikki olemassa oleva valo olisi sijoitettu metrin mittaiseksi janaksi, havaitsemamme alue olisi 2 cm. Onko kaikki muu, 98 cm vain harhaa?

        Jos kuuntelisit radiolla yhtä ja samaa kanavaa (etkä tietäisi että kanavaa voi vaihtaa) ja joku sanoisi sinulle että muualta tulee melkoisen paljon kiinnostavampaa ohjelmaa kuin se jota kuuntelet, voisitpa pitää sitä melkoisena harhana.

        Turhapa näistä asioista on käydä paasaamaan, koitan vain luottaa omaan sisäiseen ääneeni, se on johdattanut minua hyvin eteenpäin.

        Kyl maar kaikki voi olla harhaa!

        Mutta!

        Jos yhden ihmisen mielestä postiluukusta tuleva puhelinlasku on viesti Marsista ja kaikkien muiden mielesttä lasku puhelinyhtiöltä - ja tuo yksi henkilö on varma asiasaan eikä pärjää yksin olematta vaaraksi omalle ja muiden hengelle ja teveydelle!

        Niin!

        Eikö ole oikeutettua sanoa, että tuo ihminen on harhojen sumentama! Olipa hänen olonsa kuinka hyvä tahansa. Kyllä kai jälleensyntymän perusteluiksi tarvitaan muutakin kuin oma olotila, joka luultavasti johtuu aiovojen kemiallisista aineista.


      • Ruusu-humanisti
        Kultapoju kirjoitti:

        Olen kyllä pohtinut ihmisen ja itseni tarvetta uskoa johonkin ikuiseen ja itseään suurempaan.

        Tunnen vain tällä hetkellä olevani entistä selkeämpi ja onnellisempi. Harmonisempi. Luotan siihen. Jos joskus saan jonkinlaisia muita kokemuksia, olen valmis muuttamaan käsityksiä itsestäni ja elämästä.

        Väittäisin että tämä maailma, jossa elämme, on myös harhaa. Kokemuksemme ympäristöstämme rajoittuu aistien antamiin ärsykkeisiin, joita aivomme käsittelevät ja tulkitsevat. Esimerkiksi ihmisen silmin on mahdollista havaita vain murto-osa valon eri taajuuksista. On sanottu että jos kaikki olemassa oleva valo olisi sijoitettu metrin mittaiseksi janaksi, havaitsemamme alue olisi 2 cm. Onko kaikki muu, 98 cm vain harhaa?

        Jos kuuntelisit radiolla yhtä ja samaa kanavaa (etkä tietäisi että kanavaa voi vaihtaa) ja joku sanoisi sinulle että muualta tulee melkoisen paljon kiinnostavampaa ohjelmaa kuin se jota kuuntelet, voisitpa pitää sitä melkoisena harhana.

        Turhapa näistä asioista on käydä paasaamaan, koitan vain luottaa omaan sisäiseen ääneeni, se on johdattanut minua hyvin eteenpäin.

        Pidä vain kannastasi kiinni. Se on ehdottomasti oikea, jos sydämessäsi niin tunnet. Tämä ei ole ainut todellisuus tai 'totuus'.

        Olen miettinyt, että on se kumma kun tämä yhteiskunta mittaa ihmisen arvon tehdyllä työllä, vaikka sen työpanos saisi luonnon ja maailman aina vain pahempaan tilaan. Tärkeintä on loppuen lopuksi se, miten kohtelee muita, eikä se, mitä on saanut aikaan (ainakaan rahassa mitattuna). Rikaskaan ei ole onnellinen ilman mielenrauhaa.

        "Rakkauden tuhat sanaa
        ovat turhia niille,
        joiden korvat eivät kuule,
        silmät eivät näe,
        sydän ei ymmärrä.
        Rakkaus on sanojen
        tuolla puolen,
        ihmisten ytimessä niin,
        että jollei siihen
        olisi etäisyyttä,
        ei olisi tietoisuutta.
        Olisi vain Rakkaus.
        Ja kaikkeus siinä.
        Lepäisi. Sylissämme."


      • Kultapoju
        Bofff kirjoitti:

        Kyl maar kaikki voi olla harhaa!

        Mutta!

        Jos yhden ihmisen mielestä postiluukusta tuleva puhelinlasku on viesti Marsista ja kaikkien muiden mielesttä lasku puhelinyhtiöltä - ja tuo yksi henkilö on varma asiasaan eikä pärjää yksin olematta vaaraksi omalle ja muiden hengelle ja teveydelle!

        Niin!

        Eikö ole oikeutettua sanoa, että tuo ihminen on harhojen sumentama! Olipa hänen olonsa kuinka hyvä tahansa. Kyllä kai jälleensyntymän perusteluiksi tarvitaan muutakin kuin oma olotila, joka luultavasti johtuu aiovojen kemiallisista aineista.

        Hmm, pikkaisen kyllä ontuu minulle tuo sinun vertauksesi, mutta ei se mitään. Jos kerran olet asiastasi niin varma, mikäs minä olen sinua vakuuttamaan. Näillä palstoilla esiintyy saivartelua ihan tarpeeksi muutenkin.

        Yhteiskunnassamme on kova tarve oikaista kanssaihmistemme "harhoja" vallalla olevaan malliin sopivaksi.

        Kyllä minä tiedän että en voi kenellekään muulle todistaa eläneeni aikaisemmin. Ja mitä sitten jos voisinkin, mitä se vaikuttaisi sinun elämääsi, kokemukseesi itsestäsi?

        Luulenpa että tämä keskustelu ei johda tämän pidemmälle. Hyvää ja onnellista elämää sinulle, Bofff.


      • Kultapoju
        Ruusu-humanisti kirjoitti:

        Pidä vain kannastasi kiinni. Se on ehdottomasti oikea, jos sydämessäsi niin tunnet. Tämä ei ole ainut todellisuus tai 'totuus'.

        Olen miettinyt, että on se kumma kun tämä yhteiskunta mittaa ihmisen arvon tehdyllä työllä, vaikka sen työpanos saisi luonnon ja maailman aina vain pahempaan tilaan. Tärkeintä on loppuen lopuksi se, miten kohtelee muita, eikä se, mitä on saanut aikaan (ainakaan rahassa mitattuna). Rikaskaan ei ole onnellinen ilman mielenrauhaa.

        "Rakkauden tuhat sanaa
        ovat turhia niille,
        joiden korvat eivät kuule,
        silmät eivät näe,
        sydän ei ymmärrä.
        Rakkaus on sanojen
        tuolla puolen,
        ihmisten ytimessä niin,
        että jollei siihen
        olisi etäisyyttä,
        ei olisi tietoisuutta.
        Olisi vain Rakkaus.
        Ja kaikkeus siinä.
        Lepäisi. Sylissämme."

        Jep. My heart is my co-pilot.


      • Bofff
        Kultapoju kirjoitti:

        Hmm, pikkaisen kyllä ontuu minulle tuo sinun vertauksesi, mutta ei se mitään. Jos kerran olet asiastasi niin varma, mikäs minä olen sinua vakuuttamaan. Näillä palstoilla esiintyy saivartelua ihan tarpeeksi muutenkin.

        Yhteiskunnassamme on kova tarve oikaista kanssaihmistemme "harhoja" vallalla olevaan malliin sopivaksi.

        Kyllä minä tiedän että en voi kenellekään muulle todistaa eläneeni aikaisemmin. Ja mitä sitten jos voisinkin, mitä se vaikuttaisi sinun elämääsi, kokemukseesi itsestäsi?

        Luulenpa että tämä keskustelu ei johda tämän pidemmälle. Hyvää ja onnellista elämää sinulle, Bofff.

        "Hmm, pikkaisen kyllä ontuu minulle tuo sinun vertauksesi, mutta ei se mitään."

        EI ONNU, kun sinä et tajua sitä!

        "Jos kerran olet asiastasi niin varma, mikäs minä olen sinua vakuuttamaan."

        EN OLE VARMA, mutta siitä olen varma ettei sinulla ole todisteita jälleensyntymästä.

        "Kyllä minä tiedän että en voi kenellekään muulle todistaa eläneeni aikaisemmin. "

        Johdat houreillasi harhaan nuoria ja viattomia ihmisiä. ONKO HAUSKAA PILATA MUIDEN ELÄMÄ? ONKO`?


      • Bofff
        Ruusu-humanisti kirjoitti:

        Pidä vain kannastasi kiinni. Se on ehdottomasti oikea, jos sydämessäsi niin tunnet. Tämä ei ole ainut todellisuus tai 'totuus'.

        Olen miettinyt, että on se kumma kun tämä yhteiskunta mittaa ihmisen arvon tehdyllä työllä, vaikka sen työpanos saisi luonnon ja maailman aina vain pahempaan tilaan. Tärkeintä on loppuen lopuksi se, miten kohtelee muita, eikä se, mitä on saanut aikaan (ainakaan rahassa mitattuna). Rikaskaan ei ole onnellinen ilman mielenrauhaa.

        "Rakkauden tuhat sanaa
        ovat turhia niille,
        joiden korvat eivät kuule,
        silmät eivät näe,
        sydän ei ymmärrä.
        Rakkaus on sanojen
        tuolla puolen,
        ihmisten ytimessä niin,
        että jollei siihen
        olisi etäisyyttä,
        ei olisi tietoisuutta.
        Olisi vain Rakkaus.
        Ja kaikkeus siinä.
        Lepäisi. Sylissämme."

        Rakkausko? Yliarvostettua aivojen kemiallisten aineiden toimintaa.


      • Kultapoju
        Bofff kirjoitti:

        "Hmm, pikkaisen kyllä ontuu minulle tuo sinun vertauksesi, mutta ei se mitään."

        EI ONNU, kun sinä et tajua sitä!

        "Jos kerran olet asiastasi niin varma, mikäs minä olen sinua vakuuttamaan."

        EN OLE VARMA, mutta siitä olen varma ettei sinulla ole todisteita jälleensyntymästä.

        "Kyllä minä tiedän että en voi kenellekään muulle todistaa eläneeni aikaisemmin. "

        Johdat houreillasi harhaan nuoria ja viattomia ihmisiä. ONKO HAUSKAA PILATA MUIDEN ELÄMÄ? ONKO`?

        Voi sinua.

        En tajua miten voisin rinnastaa postiluukusta tulevan puhelinlaskun kokemukseen, jota sinä et ole kokenut, vaan minä.

        Minusta tuntuu että sinulla taitaa olla hieman selvitettävää itsesi kanssa. Mielestäni en ole johtanut ketään yhtään mihinkään, kaikilla on oikeus kertoa kokemuksistaan ja uskoa mitä haluaa. Jopa vanhoilla ja syntisillä…


      • Taivaankantaja
        Bofff kirjoitti:

        Rakkausko? Yliarvostettua aivojen kemiallisten aineiden toimintaa.

        Rakkaus lienee sinutkin tähän maailmaan saattanut…

        Tai sitten vain vietti. Kumpi tuntuu paremmalta?


      • Kultapimu
        Taivaankantaja kirjoitti:

        Rakkaus lienee sinutkin tähän maailmaan saattanut…

        Tai sitten vain vietti. Kumpi tuntuu paremmalta?

        Mielenkiintoista pohdintaa elämästä, sen merkityksestä ja kuolemasta. Mielestäni Kultapoju toi aivan oivia aineksia tälle palstalle keskusteltavaksi. Mutta mikä ihmeen tarve Boffilla on lytätä muiden näkemykset? Rakentava keskustelu on todella jees, mutta perustelemattomat tokaisut tyyliin "ei oo totta" ovat aika kypsymättömiä...Oletko Boff ikinä miettinyt aivan itse, miten asiat tässä maailmassa ovat vai luotatko aina toiseen tai kolmanteen lähteeseen oman ajattelusi/kokemuksesi sijaan?

        Mielestäni ei voida juuri koskaan väittää toisen kokemusta vääräksi tai epätodeksi. Sehän on KOKEMUS, joka on totta sille henkilölle, joka sen on kokenut! Jos vaikkapa kuollut äitisi/omaisesi ilmestyisi sinulle unessa tai valvetilassa ja sanoisi, että halusi tulla kertomaan sinulle, kuinka tärkeä olet hänelle ja miten paljon hän sinua rakastaa, ajattelisitko, että aivojen kemiat ovat vähän vinksallaan? Vai alkaisitko siitä hetkestä lähtien tarkastella maailmaa uusi silmin? Kokemukset ovat hyvin tärkeä osa elämäämme. Niiden kautta voimme avartua aivan uusiin ulottuvuuksiin, jos vain annamme itsellemme luvan. Mutta eihän aina tarvitse olla samaa mieltä asioista, kommunikointi kävisi aika tylsäksi,jos näin olisi!

        Itselläni on samanlaisia kokemuksia kuin Kultapojulla. Olen saanut menneiden elämien näkyjä aivan kuin katselisin filmiä suljetuin silmin. Se on antanut paljon itseymmärrystä etenkin siitä, miksi olen täällä ja mitä tehtäviä minulla on tässä maailmassa. En suinkaan koe olevani harhojen vallassa, vaan päinvastoin olen harjoittanut mieltäni niin selkeäksi, että voin hallita sitä, tyhjentää sen turhista ajatuksista ja keskittyä vain yhteen asiaan. Toimin tutkijana ja olen harvinaisen selväjärkinen tapaus (etenkin muiden mielestä;))! Mielen kehittämisestä on ollut paljon apua työssäni, jossa täytyy pystyä keskittymään ja menemään syvälle asioihin omaa ajatteluaan kehittäen. Sillä jos on kiinnostunut omasta ajattelusta, eikä vaan siitä, mitä muut tarjoavat valmiiksi annettuna, täytyy mieltä, ajattelua ja intuitiota kehittää. Se taas voi johtaa laajentuneempiin tietoisuuden tiloihin eli oivalluksiin siitä, mitä todellisuus on. Mutta lopulta, kuten Kultapoju toteaa, tärkeintä on Rakkaus. :)


      • Kultapoju
        Kultapimu kirjoitti:

        Mielenkiintoista pohdintaa elämästä, sen merkityksestä ja kuolemasta. Mielestäni Kultapoju toi aivan oivia aineksia tälle palstalle keskusteltavaksi. Mutta mikä ihmeen tarve Boffilla on lytätä muiden näkemykset? Rakentava keskustelu on todella jees, mutta perustelemattomat tokaisut tyyliin "ei oo totta" ovat aika kypsymättömiä...Oletko Boff ikinä miettinyt aivan itse, miten asiat tässä maailmassa ovat vai luotatko aina toiseen tai kolmanteen lähteeseen oman ajattelusi/kokemuksesi sijaan?

        Mielestäni ei voida juuri koskaan väittää toisen kokemusta vääräksi tai epätodeksi. Sehän on KOKEMUS, joka on totta sille henkilölle, joka sen on kokenut! Jos vaikkapa kuollut äitisi/omaisesi ilmestyisi sinulle unessa tai valvetilassa ja sanoisi, että halusi tulla kertomaan sinulle, kuinka tärkeä olet hänelle ja miten paljon hän sinua rakastaa, ajattelisitko, että aivojen kemiat ovat vähän vinksallaan? Vai alkaisitko siitä hetkestä lähtien tarkastella maailmaa uusi silmin? Kokemukset ovat hyvin tärkeä osa elämäämme. Niiden kautta voimme avartua aivan uusiin ulottuvuuksiin, jos vain annamme itsellemme luvan. Mutta eihän aina tarvitse olla samaa mieltä asioista, kommunikointi kävisi aika tylsäksi,jos näin olisi!

        Itselläni on samanlaisia kokemuksia kuin Kultapojulla. Olen saanut menneiden elämien näkyjä aivan kuin katselisin filmiä suljetuin silmin. Se on antanut paljon itseymmärrystä etenkin siitä, miksi olen täällä ja mitä tehtäviä minulla on tässä maailmassa. En suinkaan koe olevani harhojen vallassa, vaan päinvastoin olen harjoittanut mieltäni niin selkeäksi, että voin hallita sitä, tyhjentää sen turhista ajatuksista ja keskittyä vain yhteen asiaan. Toimin tutkijana ja olen harvinaisen selväjärkinen tapaus (etenkin muiden mielestä;))! Mielen kehittämisestä on ollut paljon apua työssäni, jossa täytyy pystyä keskittymään ja menemään syvälle asioihin omaa ajatteluaan kehittäen. Sillä jos on kiinnostunut omasta ajattelusta, eikä vaan siitä, mitä muut tarjoavat valmiiksi annettuna, täytyy mieltä, ajattelua ja intuitiota kehittää. Se taas voi johtaa laajentuneempiin tietoisuuden tiloihin eli oivalluksiin siitä, mitä todellisuus on. Mutta lopulta, kuten Kultapoju toteaa, tärkeintä on Rakkaus. :)

        Kiitos sanoistasi, Kultapimu, ne lämmittivät väräjävää sydäntäni.


      • Ruusu
        Bofff kirjoitti:

        Rakkausko? Yliarvostettua aivojen kemiallisten aineiden toimintaa.

        "Niin säilyvät usko, toivo, rakkaus. Ja suurin niistä on rakkaus." (1.Kor 13:13)

        Tämä Raamatun lause ei viittaa maalliseen siirappirakkauteen vaan siihen, mikä pitää meidät hengissä. Ei tarvitse uskoa Jumalaan, eikä oikeastaan mihinkään muuhun kuin elämään itseensä. Elämä itse on rakkaus ja ilman sitä ei ole toivoa... Ilman uskoa mihinkään on tyhjyys, pelko, viha, kärsimys. Ovatko ne mielestäsi elämän tarkoituksia,Boff? Elämän ydin?

        Ymmärrät varmaankin, etten rakkaudella viittaa aivojen kemiallisiin reaktioihin vaan koko elämää ylläpitävään voimaan, energiaan, maailmanjärjestykseen... Ilman rakkautta ei syntyisi uutta elämää, eikä olisi mitään, minkä takia elää. Elämä ilman tarkoitusta kuulostaa oudolta... ja ainakin se saa tarkoituksen juuri tuon rakkauden ajatuksen kautta. Eikö joku viisas mies ole joskus sanonut, että ei pidä kysyä, mikä on elämän tarkoitus vaan itse tehdä elämästään tarkoituksellinen; elää niin, että siinä ON tarkoitus. =)


      • Bofff
        Ruusu kirjoitti:

        "Niin säilyvät usko, toivo, rakkaus. Ja suurin niistä on rakkaus." (1.Kor 13:13)

        Tämä Raamatun lause ei viittaa maalliseen siirappirakkauteen vaan siihen, mikä pitää meidät hengissä. Ei tarvitse uskoa Jumalaan, eikä oikeastaan mihinkään muuhun kuin elämään itseensä. Elämä itse on rakkaus ja ilman sitä ei ole toivoa... Ilman uskoa mihinkään on tyhjyys, pelko, viha, kärsimys. Ovatko ne mielestäsi elämän tarkoituksia,Boff? Elämän ydin?

        Ymmärrät varmaankin, etten rakkaudella viittaa aivojen kemiallisiin reaktioihin vaan koko elämää ylläpitävään voimaan, energiaan, maailmanjärjestykseen... Ilman rakkautta ei syntyisi uutta elämää, eikä olisi mitään, minkä takia elää. Elämä ilman tarkoitusta kuulostaa oudolta... ja ainakin se saa tarkoituksen juuri tuon rakkauden ajatuksen kautta. Eikö joku viisas mies ole joskus sanonut, että ei pidä kysyä, mikä on elämän tarkoitus vaan itse tehdä elämästään tarkoituksellinen; elää niin, että siinä ON tarkoitus. =)

        "Ilman uskoa mihinkään on tyhjyys, pelko, viha, kärsimys. Ovatko ne mielestäsi elämän tarkoituksia,Boff? Elämän ydin?"

        Minulla ei ole tullut mieleenkään, että elämällä olisi/pitäisi olla jokin tarkoitus.

        Mutta enpä ala väittelemään uskovaisten kanssa.


      • Ruusu
        Bofff kirjoitti:

        "Ilman uskoa mihinkään on tyhjyys, pelko, viha, kärsimys. Ovatko ne mielestäsi elämän tarkoituksia,Boff? Elämän ydin?"

        Minulla ei ole tullut mieleenkään, että elämällä olisi/pitäisi olla jokin tarkoitus.

        Mutta enpä ala väittelemään uskovaisten kanssa.

        Ei elämällä pidä olla mitään tarkoitusta. Tarkoituksen kanssa sen luulisi vain olevan mielekkäämpää. No mielestäni pääasia on, että kohtelee muita hyvin.

        Korjaisin, etten ole kirjoittanut olevani enkä ole uskovainen. En ole kristitty sanan varsinaisessa merkityksessä. En viitsisi kirkostakaan eroa, kun on näitä isovanhempia vielä elossa, jotka siihen instituutioon toivonsa laittavat. Eikä siinä mitään.


      • Osa Matrixia
        Kultapoju kirjoitti:

        Olen kyllä pohtinut ihmisen ja itseni tarvetta uskoa johonkin ikuiseen ja itseään suurempaan.

        Tunnen vain tällä hetkellä olevani entistä selkeämpi ja onnellisempi. Harmonisempi. Luotan siihen. Jos joskus saan jonkinlaisia muita kokemuksia, olen valmis muuttamaan käsityksiä itsestäni ja elämästä.

        Väittäisin että tämä maailma, jossa elämme, on myös harhaa. Kokemuksemme ympäristöstämme rajoittuu aistien antamiin ärsykkeisiin, joita aivomme käsittelevät ja tulkitsevat. Esimerkiksi ihmisen silmin on mahdollista havaita vain murto-osa valon eri taajuuksista. On sanottu että jos kaikki olemassa oleva valo olisi sijoitettu metrin mittaiseksi janaksi, havaitsemamme alue olisi 2 cm. Onko kaikki muu, 98 cm vain harhaa?

        Jos kuuntelisit radiolla yhtä ja samaa kanavaa (etkä tietäisi että kanavaa voi vaihtaa) ja joku sanoisi sinulle että muualta tulee melkoisen paljon kiinnostavampaa ohjelmaa kuin se jota kuuntelet, voisitpa pitää sitä melkoisena harhana.

        Turhapa näistä asioista on käydä paasaamaan, koitan vain luottaa omaan sisäiseen ääneeni, se on johdattanut minua hyvin eteenpäin.

        Juuri noita asioita minä olen miettinyt viime aikoina. Onko koko elämä oikeastaan vain tietynlaista harhaa? Jumalan meihin asettama "ohjelma", johon kuuluu myös ohjelman osa nimeltä Kuolema? Että elämmekö tietynlaisessa Matrixissa?

        Koiratkin kuulevat huomattavasti paremmin kuin me ja aistivat kaiken maailman henkiä tarkemmin...ihan kuin sanoit - radiossakin on monta kanavaa. Niin on "henkimaailma-radiossakin" monta kanavaa eli ulottuvuutta...olen ihan varma. Välillä kanavat osuvat päällekkäin ja koetaan ns. yliluonnollisia ilmiöitä.


      • tähtipölyä
        Osa Matrixia kirjoitti:

        Juuri noita asioita minä olen miettinyt viime aikoina. Onko koko elämä oikeastaan vain tietynlaista harhaa? Jumalan meihin asettama "ohjelma", johon kuuluu myös ohjelman osa nimeltä Kuolema? Että elämmekö tietynlaisessa Matrixissa?

        Koiratkin kuulevat huomattavasti paremmin kuin me ja aistivat kaiken maailman henkiä tarkemmin...ihan kuin sanoit - radiossakin on monta kanavaa. Niin on "henkimaailma-radiossakin" monta kanavaa eli ulottuvuutta...olen ihan varma. Välillä kanavat osuvat päällekkäin ja koetaan ns. yliluonnollisia ilmiöitä.

        Olemme itse asiassa tyhjää täynnä.Suurin osa atomeista on tyhjää.Eräs tähtiteteiljä on sanont,
        ett äolemme tähtipölyä.Kauan sitten kuolleiden
        tähtien tuhkaa.Aine ja energia eivät katoa,vaan
        ikäänkuin uudistuvat jälleet.Tämä siis nykytietä-
        myksen tieteellisessä(!) valossa.On siis paljon
        jota ihminen ei vielä tiedä.


      • Kultapoika
        tähtipölyä kirjoitti:

        Olemme itse asiassa tyhjää täynnä.Suurin osa atomeista on tyhjää.Eräs tähtiteteiljä on sanont,
        ett äolemme tähtipölyä.Kauan sitten kuolleiden
        tähtien tuhkaa.Aine ja energia eivät katoa,vaan
        ikäänkuin uudistuvat jälleet.Tämä siis nykytietä-
        myksen tieteellisessä(!) valossa.On siis paljon
        jota ihminen ei vielä tiedä.

        Niin, itse olen saanut mukavasti etäisyyttä tähän todellisuuteen miettimällä juuri niin yksinkertaista asiaa kuin atomeja… Tarpeeksi suurella linssillä kun katsoo kehoamme tai kaikkea materiaa ympärillämme, se katoaa. On vain atomeja ja elektroneja ja "tyhjyyttä" niiden välillä. Vielä kun saisi suuremman okulaarin, niin kaipa atominkin vain jakautuisi pienemmäksi…

        Miksei tämä toimisi myös toiseen suuntaan; me olemme atomeja jossakin suuremmassa organismissa?


      • Bofff
        Ruusu kirjoitti:

        Ei elämällä pidä olla mitään tarkoitusta. Tarkoituksen kanssa sen luulisi vain olevan mielekkäämpää. No mielestäni pääasia on, että kohtelee muita hyvin.

        Korjaisin, etten ole kirjoittanut olevani enkä ole uskovainen. En ole kristitty sanan varsinaisessa merkityksessä. En viitsisi kirkostakaan eroa, kun on näitä isovanhempia vielä elossa, jotka siihen instituutioon toivonsa laittavat. Eikä siinä mitään.

        "Korjaisin, etten ole kirjoittanut olevani enkä ole uskovainen. En ole kristitty sanan varsinaisessa merkityksessä."

        Olethan sinä uskovainen. Et ole kristitty mutta uskovainen olet. Ei tässä kukaan kristinuskosta ole puhunut. Uskot sokeasti kertomaasi asiaan ilman todisteita, joten olet ahdasmielinen uskovainen.


    • kysymys

      Olen aloittelemassa tuota projektia, elämien muistamista siis. Voisitko kertoa miten ne tulivat mieleen? Ja miltä se tuntui, verrattuna tavallisiin tunteisiin/ajatuksiin/mielikuviin?

      Kiitos

      • Kultapoju

        Kerron vain omakohtaisia havaintoja ja kokemuksia, en siis johdata ketään yhtään mihinkään (tiedoksi hra Bofffille).

        Minulla noiden kokemuksia ilmaantuminen oli osa jatkumoa, joka jatkuu tietenkin edelleen. Siihen kuului siirtyminen kasvisruokavalioon 8 vuotta sitten, jooga, erilaisia henkisiä itsensäkehittämis -kursseja (esim. rebirthing terapia, jota en suosittele kenellekään vasta-alkajalle!) ja healing hoitoja. Kaikki nämä valmistivat minua. Näin ei tietenkään tarvitse kaikkien kohdalla olla. Sinunkaan.

        Jos sinusta tuntuu, että haluat aloittaa matkan sisääsi, silloin on oikea hetki. Luota sisäiseen ääneesi, vaistoosi. Se johdattaa sinut juuri oikeiden ihmisten ja tapahtumien luokse.

        Omat muistoni alkoivat juuri noissa shiatsu-healing -hoidoissa "vain" mielikuvina. Aluksi en edes noteerannut niitä mitenkään arvokkaiksi, sivuutin ne mieleni temppuiluna. Sitten aloin kuitenkin kertoa niitä terapeutilleni ääneen ja hän puolestaan kertoi omista visoistaan ja tuntemuksistaan. Se syvensi ja auttoi omaa matkaani sisäänpäin.

        Pian uskalsin varata samalta henkilöltä inkarnaatioterapia ajan. Olin edelleen varma etten minä mitään kokemuksia kuitenkaan saisi. Niinpä kuitenkin suurin, sillä hetkellä selvitystä tarvitseva, trauma alkoin kiertyä auki.

        Kerroin makaavani maassa, ja katsovan kättäni. En päässyt siitä asetelmasta eteenpäin ja pyysin terapeutilta apua. Hän kertoi näkevänsä saksalaisen asepuvun ja pitkän miehen, joka on haavoittunut vatsaan, pahasti. (hetkeä aikaisemmin hän oli havainnut energiakehoissani haavoja ja tukkeumia solar plexuksen ja sydän chakran välillä, sieltä löytyi mm. samurai aikainen harakiri -muisto, joka myös parannettiin tässä)

        Tämä laukaisi sellaisen tunnevyöryn, jota en ole koskaan aikaisemmin kokenut. Häpeä, pettymys, tappamisen mielettömyys, kuoleman. Itkin, yskin verenmaku suussa hoitajani sylissä. Kuolinkamppailuni oli ollut aika pitkä, koin itseni taistelukentällä ruumiiden keskellä.

        Viimein tuska oli läpikäyty ja pystyin ottamaan vastaan anteeksiannon korkeammalta minältäni. Olo oli kevyt, ja hämmentynyt.

        Tähän liittyi vielä kehotietoisuuteni muutos. Tunsin hoidon aikana olevani 15-20 cm pidempi kuin nykyinen fyysinen kehoni on. Jopa kotiinkävellessäni tuntui olo kummallisen "tappimaiselta"…

        Tämän jälkeen en ole enää epäillyt kaikkea, mitä mieleeni nousee esim. meditaatioiden aikana. Tietenkään kaikki ei ole todellista, mieleni ei ole niin puhdas että luottaisiin sen antamiin kaikkiin näkymiin. Yleisenä ohjenuorana pidän sitä, miltä se tuntuu. Jos se koskettaa, jotain siinä on oppimisen arvoista. Tärkeintä on löytää niistä kokemuksista se tunne, joka tarvitsee käsittelyä. Usein kuvat (kaikki eivät näe kuvia, vaan saattavat kokea muilla tavoin) saattavat olla niin monitasoisia ja vääristyneitä että niitä ei kannata sokeasti uskoa. Mielemme on monimutkainen ja sekava. Uskon sydäntäni mieluummin.

        Lopuksi vielä: on inkarnaatioterapeutteja, jotka antavat hoitoja hypnotisoimalla. Itse en sellaiseen mene, siinä itsemääräämisoikeus siirtyy terapeutille. Omissa hoidoissani olen aina ollut ns. valvetilassa, silmät jopa välillä auki.

        Onnea ja rakkautta matkallesi. Olemme kuitenkin jo perillä, emme vain muista sitä!


      • Kultapimu

        Menneet elämät alkavat tulla mieleesi, kun kehosi ja mielesi on riittävästi "puhdistunut". Siihen auttavat ravinnon puhtaus, terveellisyys ja keveys (eli pitkälti kasvispainoitteinen ruokavalio). Liikkumismuodoista esim. jooga, taiji ja shindo auttavat kehon puhdistumisessa, sillä ne avaavat meridiaaneja ja chakroja sekä ihan fyysisellä tasolla puhdistavat kehoa jänityksistä, tunnelukoista ja kuona-aineista. Meditointi on myös hyvä aloittaa. Meditaatio vie sinut vähitellen puhtaan tietoisuuden tilaan, jossa pystyt hallitsemaan mieltäsi, ajatuksiasi ja tunteitasi. Meditoiminen on aluksi tosi haastavaa, mutta vähitellen mieli kouluttautuu siihen. Hyvä perusopas on esim. Barry Longin "Meditaatio. 10 askelta hiljaisuuteen." Erilaiset vaihtoehtohoidot voivat nopeuttaa menneiden elämien esiin tulemista. Itselläni ne kuitenkin rupesivat tulemaan esiin ihan spontaanisti, unen jälkeen tai keskittyneessä mielentilassa. Kokemus on sellainen, että se koskettaa tunnetasolla niin syvästi, ettei sen todenperäisyydestä voi erehtyä. Kokemus myös jollakin tapaa eheyttää sinua ihmisenä ja persoonana. Onnea matkaan!


    • hansu

      Voi sinua raukkaa mihin olet itsesi sotkenut,
      minkä takia olet ylipäätänsä lähtenyt sekoilemaan ja hakemaan apua esim. healing hoidoista, etkö tiedä että ne ovat mustaa magiaa, varo näitä jotka johdattavat ja vievät sinut harhaan, vievät sielusi lopullisesti. luot itsessäsi vääriä aistimuksia ja tunteita, tiedätkö että Jumalan alistama saatana pystyy tekemään noita asioita, varo todella mihin olet ryhtymässä ja olet jo ryhtynyt. Tutki näitä hoito ja ym. toimintoja mistä ne ovat lähtöisin, älä lähde tutkimatta taustoja mistä voima lähtee.

      • Ruusu

        Joku päivä silmämme aukenevat.
        Näemme halveksivien katseiden sijaan
        ihailusta väriseviä kasvoja,
        valonhohtoisia.
        Kun kaikki hyväksyvät toisensa,
        ei kenelläkään
        ole tarvetta olla oikeassa.
        Sanat menettävät merkityksensä
        eikä niistä saa otetta.
        On vain tietoisuus itsessään.
        On rakkaus, jossa tällaisia
        keskusteluja ei käydä.
        Kaikki on anteeksiannon
        hopeisen vaipan ympäröimää.
        Ei tarvetta muistuttaa
        toisen tietämättömyydestä,
        ivata "minähän sanoin".
        Tiedäthän, että ne, jotka
        pilkkaavat ja tuomitsevat,
        ovat ymmärtämättömiä.
        He eivät tiedä, keitä Kristus,
        Buddha tai Krishna ovat.
        Ikuisen rakkauden ja voiman
        edustuksia, anteeksiannon
        ilmentymiä ajattomuudessa,
        kaikkein suurimman lapsia.
        Sen voi käsittää Jumalaksi
        tai maailmankaikkeudeksi.
        Mutta se on.
        Elämämme jokaisena päivänä.
        Yhtä ehdoton kuin hengitys
        elämämme kannalta,
        yhtä vangitsematon kuin tuuli.
        Vain tietoisuuden kuiskauksessa
        tunnistamme itsemme,
        olemassaolomme,
        jumalamme.


      • Kultapoju

        Onpa hienoa että ihmiset välittävät toisistaan, sen huomaa erityisesti silloin kun alkaa puhua maailmankatsomuksestaan ja ruokavaliosta; ) Niin, olen myös kasvissyöjä ja olen saanut kohdata paljon täti-huolestuneisuutta hivenaineiden ja proteiinieni suhteen…

        En ole mielestäni sotkenut itseäni yhtään mihinkäään, vaan mielestäni selvinnyt ulos sotkusta, jota yleisesti nimitetään normaaliksi elämäksi. Eli sellaisesta, jossa uskotaan vallalla olevan ja kirjoihin painetun totuuden olevan merkityksellisempi kuin oman sisäisen äänen.

        Olen tietoinen pimeän puolen voimasta ja mustasta magiasta, on sitäkin tullut harjoitettua joissakin elämissä varmasti. En halua olla sen puolen kanssa missään tekemisissä ja tiedän että he osaavat olla viekkaitakin.

        Haluaisin tässä korjata sen väärinkäsityksen ja tietämättömyyden piikkiin laskemani käsityksen, että pääosa energiahoitajista (reiki, rosen, inkarnaatio, aroma, rebirthing, vyöhyke jne.) pyytää aina suojauksen hoidon ajaksi mm. suojelusenkeleiltään, arkkienkeleiltä, Jeesukselta, Ylösnousseilta Mestareilta, Jumalalta tai muilta "kunnon tyypeiltä" ja että hoito tapahtuu Taivaallisen tahdon ja hoidettavan sielun suunnitelman mukaisesti. Mitään persoonallista tai maallista aspektia ei suvaita mukaan. Tämä on hyvä kaikkien healing-hoitoon aikovien tietää ja varmistaa hoitajalta!

        Itse olen reiki II -tason suorittanut reikihoitaja, tosin en ole vielä ketään rahasta hoitanut, ehkä sen aika tulee joskus. Reiki on maailmankaikkeuden energiaa, joka voidaan nimetä myös Pyhän Hengen energiaksi.

        Se, että kristityt ovat luokitelleet kaiken kirkon ja rukouksen ulkopuolella tapahtuvan energiatyöskentelyn pahuuden voimien kanssa piehtaroimiseksi, on mielestäni osoitus tietämättömyydesstä ja pelosta. Pelosta ulkopuolista pahuutta vastaan ja pelosta omaa sisäistä jumaluuttaan kohtaan. Meissä kaikissa on kyky toimia rakkauden käskyn mukaisesti ja meillä kaikilla on kyky välittää Jumalan rakkautta tähän maailmaan.

        Rakkauteen kuuluu lähimmäisistä välittäminen ja sitä sinä, hansu, teet omalla tavallasi ja sitä minä, Kultapoika, teen omalla tavallani.

        Rakkautta sinulle, hansu. Älä huolehdi minusta, minä olen hyvissä ja rakastavissa käsissä!


      • Kultapoika
        Ruusu kirjoitti:

        Joku päivä silmämme aukenevat.
        Näemme halveksivien katseiden sijaan
        ihailusta väriseviä kasvoja,
        valonhohtoisia.
        Kun kaikki hyväksyvät toisensa,
        ei kenelläkään
        ole tarvetta olla oikeassa.
        Sanat menettävät merkityksensä
        eikä niistä saa otetta.
        On vain tietoisuus itsessään.
        On rakkaus, jossa tällaisia
        keskusteluja ei käydä.
        Kaikki on anteeksiannon
        hopeisen vaipan ympäröimää.
        Ei tarvetta muistuttaa
        toisen tietämättömyydestä,
        ivata "minähän sanoin".
        Tiedäthän, että ne, jotka
        pilkkaavat ja tuomitsevat,
        ovat ymmärtämättömiä.
        He eivät tiedä, keitä Kristus,
        Buddha tai Krishna ovat.
        Ikuisen rakkauden ja voiman
        edustuksia, anteeksiannon
        ilmentymiä ajattomuudessa,
        kaikkein suurimman lapsia.
        Sen voi käsittää Jumalaksi
        tai maailmankaikkeudeksi.
        Mutta se on.
        Elämämme jokaisena päivänä.
        Yhtä ehdoton kuin hengitys
        elämämme kannalta,
        yhtä vangitsematon kuin tuuli.
        Vain tietoisuuden kuiskauksessa
        tunnistamme itsemme,
        olemassaolomme,
        jumalamme.

        Kiitos Ruusu, me emme ole yksin.


      • reikihoitaja

        Hei Hansu,

        Halusin vastata reikihoitajana tuohon healing-hoitoihin liittyviin kommentteihesi. Olen itse reiki master-koulutuksessa ja teen siis reiki II –tason hoitoja tällä hetkellä. Reiki on maailmankaikkeuden universaalia energiaa eli toisin sanoen energiaa Jumalasta. Reiki on pyhä hoitomuoto, jota itse Jeesuskin on aikoinaan käyttänyt (vrt. kätten päälle paneminen). Reikillä ei voida tehdä mitään pahaa, se toimii vain hyviin tarkoitusperiin. Jos joku yrittäisi lähettää reikiä pahoissa ajatuksissa, tulisi se bumerangina takaisin hänelle itselleen. En siis ollenkaan ymmärrä, mitä hyötyä Saatanalle olisi näistä reikiläisten hoidoista, kyse on aivan päinvastaisesta asiasta!

        Reikiryhmässä olemme lähettäneet maailmalle parantavaa energiaa mm. sotien loppumiseksi, ihmisten hyvinvoinnin lissääntymiseksi, rakkauden ja myötätunnon kasvamiseksi entistä enemmän maan päälle. Tämän kaiken olemme tehneet ilmaiseksi omalla ajallamme vain siksi, että voisimme auttaa, olla avuksi muille läheisille ja koko maapallolle. Jos olisit tavannut joskus reiki-hoitajia tai olisit uskaltautunut reiki-hoitoon, huomaisit, että hoitajat ovat täynnä rakkautta, vilpintötä kiinnostusta ihmistn kärsimyksiä kohtaan ja halukkaita auttamaan kaikkia ihmisiä. Reikihoitajilla on hyvin korkeat ihanteet ja he työskentelevät aina enkeleiden ja korkeiden henkioppaiden suojeluksessa. Hoidot pyydetään "Jumalan tahdon mukaisiksi" ja arkkienkeli Mikaelin suojaamiksi. Jotkut kutsuvat reikiä myös Pyhän hengen energiaksi.

        En tiedä todellakaan, mihin healing-hoitoja koskevat näkemyksesi perustuvat. Selvästi eivät ainakaan omaan kokemukseen! Tiedän, että monissa kristillisissä piireissä väitettään vaihtoehtohoidoista aivan mitä sattuu ja varoitellaan ihmisiä kovasti niistä. Reiki (niinkuin muutkin healingin muodot) on pyhää energiaa, joka toimii Rakkauden lakien mukaisesti kaikenlaisen hyvän lisäämiseksi tälle kärsimysten planeetalle. Sitä ei taatusti voi olla täällä liikaa! Toivon, että myös kristityissä ryhmissä pyrittäisiin keskittymään enemmän rakkauden lähettämiseen maan päälle eikä niinkään muiden suuntausten pelokkaaseen kritisointiin. Olkaa avoimia ja olkaa valmiit ottamaan todellinen Kristus-rakkaus sydämiinne!


      • tunnustava kristitty
        reikihoitaja kirjoitti:

        Hei Hansu,

        Halusin vastata reikihoitajana tuohon healing-hoitoihin liittyviin kommentteihesi. Olen itse reiki master-koulutuksessa ja teen siis reiki II –tason hoitoja tällä hetkellä. Reiki on maailmankaikkeuden universaalia energiaa eli toisin sanoen energiaa Jumalasta. Reiki on pyhä hoitomuoto, jota itse Jeesuskin on aikoinaan käyttänyt (vrt. kätten päälle paneminen). Reikillä ei voida tehdä mitään pahaa, se toimii vain hyviin tarkoitusperiin. Jos joku yrittäisi lähettää reikiä pahoissa ajatuksissa, tulisi se bumerangina takaisin hänelle itselleen. En siis ollenkaan ymmärrä, mitä hyötyä Saatanalle olisi näistä reikiläisten hoidoista, kyse on aivan päinvastaisesta asiasta!

        Reikiryhmässä olemme lähettäneet maailmalle parantavaa energiaa mm. sotien loppumiseksi, ihmisten hyvinvoinnin lissääntymiseksi, rakkauden ja myötätunnon kasvamiseksi entistä enemmän maan päälle. Tämän kaiken olemme tehneet ilmaiseksi omalla ajallamme vain siksi, että voisimme auttaa, olla avuksi muille läheisille ja koko maapallolle. Jos olisit tavannut joskus reiki-hoitajia tai olisit uskaltautunut reiki-hoitoon, huomaisit, että hoitajat ovat täynnä rakkautta, vilpintötä kiinnostusta ihmistn kärsimyksiä kohtaan ja halukkaita auttamaan kaikkia ihmisiä. Reikihoitajilla on hyvin korkeat ihanteet ja he työskentelevät aina enkeleiden ja korkeiden henkioppaiden suojeluksessa. Hoidot pyydetään "Jumalan tahdon mukaisiksi" ja arkkienkeli Mikaelin suojaamiksi. Jotkut kutsuvat reikiä myös Pyhän hengen energiaksi.

        En tiedä todellakaan, mihin healing-hoitoja koskevat näkemyksesi perustuvat. Selvästi eivät ainakaan omaan kokemukseen! Tiedän, että monissa kristillisissä piireissä väitettään vaihtoehtohoidoista aivan mitä sattuu ja varoitellaan ihmisiä kovasti niistä. Reiki (niinkuin muutkin healingin muodot) on pyhää energiaa, joka toimii Rakkauden lakien mukaisesti kaikenlaisen hyvän lisäämiseksi tälle kärsimysten planeetalle. Sitä ei taatusti voi olla täällä liikaa! Toivon, että myös kristityissä ryhmissä pyrittäisiin keskittymään enemmän rakkauden lähettämiseen maan päälle eikä niinkään muiden suuntausten pelokkaaseen kritisointiin. Olkaa avoimia ja olkaa valmiit ottamaan todellinen Kristus-rakkaus sydämiinne!

        ...pahaa harhaa.


      • hasnu
        reikihoitaja kirjoitti:

        Hei Hansu,

        Halusin vastata reikihoitajana tuohon healing-hoitoihin liittyviin kommentteihesi. Olen itse reiki master-koulutuksessa ja teen siis reiki II –tason hoitoja tällä hetkellä. Reiki on maailmankaikkeuden universaalia energiaa eli toisin sanoen energiaa Jumalasta. Reiki on pyhä hoitomuoto, jota itse Jeesuskin on aikoinaan käyttänyt (vrt. kätten päälle paneminen). Reikillä ei voida tehdä mitään pahaa, se toimii vain hyviin tarkoitusperiin. Jos joku yrittäisi lähettää reikiä pahoissa ajatuksissa, tulisi se bumerangina takaisin hänelle itselleen. En siis ollenkaan ymmärrä, mitä hyötyä Saatanalle olisi näistä reikiläisten hoidoista, kyse on aivan päinvastaisesta asiasta!

        Reikiryhmässä olemme lähettäneet maailmalle parantavaa energiaa mm. sotien loppumiseksi, ihmisten hyvinvoinnin lissääntymiseksi, rakkauden ja myötätunnon kasvamiseksi entistä enemmän maan päälle. Tämän kaiken olemme tehneet ilmaiseksi omalla ajallamme vain siksi, että voisimme auttaa, olla avuksi muille läheisille ja koko maapallolle. Jos olisit tavannut joskus reiki-hoitajia tai olisit uskaltautunut reiki-hoitoon, huomaisit, että hoitajat ovat täynnä rakkautta, vilpintötä kiinnostusta ihmistn kärsimyksiä kohtaan ja halukkaita auttamaan kaikkia ihmisiä. Reikihoitajilla on hyvin korkeat ihanteet ja he työskentelevät aina enkeleiden ja korkeiden henkioppaiden suojeluksessa. Hoidot pyydetään "Jumalan tahdon mukaisiksi" ja arkkienkeli Mikaelin suojaamiksi. Jotkut kutsuvat reikiä myös Pyhän hengen energiaksi.

        En tiedä todellakaan, mihin healing-hoitoja koskevat näkemyksesi perustuvat. Selvästi eivät ainakaan omaan kokemukseen! Tiedän, että monissa kristillisissä piireissä väitettään vaihtoehtohoidoista aivan mitä sattuu ja varoitellaan ihmisiä kovasti niistä. Reiki (niinkuin muutkin healingin muodot) on pyhää energiaa, joka toimii Rakkauden lakien mukaisesti kaikenlaisen hyvän lisäämiseksi tälle kärsimysten planeetalle. Sitä ei taatusti voi olla täällä liikaa! Toivon, että myös kristityissä ryhmissä pyrittäisiin keskittymään enemmän rakkauden lähettämiseen maan päälle eikä niinkään muiden suuntausten pelokkaaseen kritisointiin. Olkaa avoimia ja olkaa valmiit ottamaan todellinen Kristus-rakkaus sydämiinne!

        Et viitsi nyt ihan Jeesusta sotkuihisi sekoittaa,
        Maailmassa on ainoastaan yksi voima joka Tulee Jumalalta ja pojalta Jesukselta Kristukselta.
        Teidän kyllä nämä "muitten voimien lähtökohdat"

        On turha selitellä jotain maailmankaikkeuden voimia, taristathan nyt vain ettei ole joku pimeyden ruhtinas joka sinulle näitä antaa.
        Pimeyden ruhtinas kyllä osaa antaa hyviä asioita, mutta mitä on tuon ihmisen joka on tullut hoidoistanne, yksi tyttö kertoi tulleensa tämäntyyppisestä hoidosta ja hänellä oli siitä karmaisevat kokemukset, hän sanoi myös että siitä ei pääse irti olisi kuin jäänýt siihen koukkuun.
        Koukkuun ei jää ihminen jos hän on saanut tavallista hoitoa, hän saa kyllä siitä avun ja varmasti tulee takaisin, toimin itse hierojana ja en todellakaan tarvitse mitään tuon kaltaista mitä opetatte. On vaarallista antaa ihmiselle erilaisia energiahoitoja, oletko koskaan miettinyt todellista alkupaerää? Miksi uskovat kokevat sen sitten erittäin pahana? miksi se ei helpota heidän olotilaansa? Eräs rouva siirtyi minulle koska ei pitänýt tuon kaltaisesta hoidosta, hän sanoi että hänen tuli paha olo. Kun hän on käynyt minulla sellaista hänelle ei ole enää tullut (on muuten kirkon uskovainen).
        Olen itse irtisanutunut vyöhyketrapiasta, Jumala ei jättänyt paljon vaihtoehtoja joko Hän tai saan jatkaa entiseen tapaan ilman Häntä. Olin juuri tullut luskoon ja sain näin selkeän lopeutskäskyn, eräs uskovainen veli jolle en kertonut että olen lopettanut kyseisen hoitomuodon, otin muuten pois viimeisenkin kartan eli korvakartan seinältäni, tuo uskova mies sanoi mínulle rukouksessa, olet riisunut tänään seinältäsi saatanan pois, nyt kuljet valkeuden tietä. Eli tämäkin jo kertoo kuinka vaarallisilla vesillä kuljette.


      • reikihoitaja
        hasnu kirjoitti:

        Et viitsi nyt ihan Jeesusta sotkuihisi sekoittaa,
        Maailmassa on ainoastaan yksi voima joka Tulee Jumalalta ja pojalta Jesukselta Kristukselta.
        Teidän kyllä nämä "muitten voimien lähtökohdat"

        On turha selitellä jotain maailmankaikkeuden voimia, taristathan nyt vain ettei ole joku pimeyden ruhtinas joka sinulle näitä antaa.
        Pimeyden ruhtinas kyllä osaa antaa hyviä asioita, mutta mitä on tuon ihmisen joka on tullut hoidoistanne, yksi tyttö kertoi tulleensa tämäntyyppisestä hoidosta ja hänellä oli siitä karmaisevat kokemukset, hän sanoi myös että siitä ei pääse irti olisi kuin jäänýt siihen koukkuun.
        Koukkuun ei jää ihminen jos hän on saanut tavallista hoitoa, hän saa kyllä siitä avun ja varmasti tulee takaisin, toimin itse hierojana ja en todellakaan tarvitse mitään tuon kaltaista mitä opetatte. On vaarallista antaa ihmiselle erilaisia energiahoitoja, oletko koskaan miettinyt todellista alkupaerää? Miksi uskovat kokevat sen sitten erittäin pahana? miksi se ei helpota heidän olotilaansa? Eräs rouva siirtyi minulle koska ei pitänýt tuon kaltaisesta hoidosta, hän sanoi että hänen tuli paha olo. Kun hän on käynyt minulla sellaista hänelle ei ole enää tullut (on muuten kirkon uskovainen).
        Olen itse irtisanutunut vyöhyketrapiasta, Jumala ei jättänyt paljon vaihtoehtoja joko Hän tai saan jatkaa entiseen tapaan ilman Häntä. Olin juuri tullut luskoon ja sain näin selkeän lopeutskäskyn, eräs uskovainen veli jolle en kertonut että olen lopettanut kyseisen hoitomuodon, otin muuten pois viimeisenkin kartan eli korvakartan seinältäni, tuo uskova mies sanoi mínulle rukouksessa, olet riisunut tänään seinältäsi saatanan pois, nyt kuljet valkeuden tietä. Eli tämäkin jo kertoo kuinka vaarallisilla vesillä kuljette.

        Niin..et kertonut juuri omista kokemuksistasi, vaan siitä, mitä olet kuullut joltain muulta. Energiahoidon voi kokea monella eri tavalla, sillä se ryhtyy "puhdistamaan" ihmisen kehoa ja mieltä. Sieltä voi nousta monenlaista alitajuista mömmöä, joka voi hoidon kautta poistua. Ihmiset voivat tulkita tämän eri tavoin, siitä voi todellakin tulla paha olo, vaikkakin yleensä harmoninen hyvä olo. Hyvään oloon voi tulla tietysti eräänlainen riippuvuus, jos elämässä asiat ovat muutoin huonosti. Samalla tavalla kuin suklaan syömisestä voi riippuvuus, jne. Mutta reiki toimii aina Pyhien lakien mukaisesti, se ei todellakaan voi vahingoittaa ketään.

        Minulla on kokemuksia Jumalasta, Jeesuksesta ja monista muista hyvistä voimista, kuten enkeleistä. He ovat läsnä hoidoissani. En voi käsittää, miksi yhdistät hoitoihini paholaisen ja hyökkäät noin voimakkaasti healing-hoitoja kohtaan. Minulla ei ole mitään tarvetta hyökätä Sinua kohtaan, eikä liioin käännyttää. Voin vain kertoa omista kokemuksistani, joiden kautta tiedän, että teen tärkeää työtä.

        Voisit miettiä hetken itsessäsi, mikä saa sinut reagoimaan noin voimakkaasti. Yleensä pelko on voima, joka laittaa meidät hyökkäämään toisiamme vastaan. Jos olet sujut jonkin asian kanssa, sinun ei tarvitse hyökätä eikä hermostua, voit käsitellä asiaa silloin neutraalisti, ilman äärimmäisiä tunnetiloja. Jos ihmisen sydän(keskus) on avoin, hän ei voi arvostella tai sulkea luotaan ketään. Hän hyväksyy kaikki, hän on täynnä ehdotonta rakkautta ja jakaa sitä kaikille haluaville. Tästä hyvä esimerkki on Pyhä Äiti Amma.

        Reikin avulla ihmisen sydänkeskus alkaa aueta entistä enemmän. Vähitellen ihminen on valmis sulkemaan syleilyynsä koko maailman. Tämä on ihanteeni, ja yllätyn aina kun huomaan, etteivät kaikki kristityt pidä tätä ihanteenaan. Todellinen Kristus-Rakkaus tarkoittaa avointa sydäntä ihmisiä ja ihmiskuntaa, kaikkea elävää kohtaan.


      • Jokhunen

        kristinuskon historiaa ja mm. kirkolliskokousten sisältöä, joissa jätetty alkukristillisyyden opettama jälleensyntymisoppi ja paljon muuta raamatullista materiaalia tieten tahtoen Raamatusta pois...Kirjasta Vuorisaarna, s.88-90:

        "- Mutta miksi kristinusko ei opeta jälleensyntymistä?

        — Tarkoitatte kirkonoppia. Tähän vastaan seuraavalla tosiseikalla: vuonna 553 keisari Justinianuksen kokoonkutsuma kirkolliskokous Konstantinopolissa tuomitsi jälleensyntymisopin vaaralliseksi kerettiläisyydeksi, se joka opettaa sielun olemassaoloa ennen syntymää ja siitä johtuvaa kummallista uskoa, että sielu palaa maan päälle, hän olkoon kirottu!"

        Jälleensyntymisoppi oli ensimmäisinä vuosisatoina useiden kristillisten lahkojen tunnustama oppi, jonka vasta valtaan päässyt lahko lopulta julisti kerettiläiseksi. Tämä historialliseksi selvitykseksi."

        Ja sillai sun puhtoiselle kristinuskollesi.


      • hansu
        Jokhunen kirjoitti:

        kristinuskon historiaa ja mm. kirkolliskokousten sisältöä, joissa jätetty alkukristillisyyden opettama jälleensyntymisoppi ja paljon muuta raamatullista materiaalia tieten tahtoen Raamatusta pois...Kirjasta Vuorisaarna, s.88-90:

        "- Mutta miksi kristinusko ei opeta jälleensyntymistä?

        — Tarkoitatte kirkonoppia. Tähän vastaan seuraavalla tosiseikalla: vuonna 553 keisari Justinianuksen kokoonkutsuma kirkolliskokous Konstantinopolissa tuomitsi jälleensyntymisopin vaaralliseksi kerettiläisyydeksi, se joka opettaa sielun olemassaoloa ennen syntymää ja siitä johtuvaa kummallista uskoa, että sielu palaa maan päälle, hän olkoon kirottu!"

        Jälleensyntymisoppi oli ensimmäisinä vuosisatoina useiden kristillisten lahkojen tunnustama oppi, jonka vasta valtaan päässyt lahko lopulta julisti kerettiläiseksi. Tämä historialliseksi selvitykseksi."

        Ja sillai sun puhtoiselle kristinuskollesi.

        että Raamattu opettaa vain uudestisyntymistä ylhäältä jonka vain synnyttä Jumala ihmisessä. Kannattaa tukeutua vain Raamatun Sanaan, eikä mihinkään kirkon päätelmiin, muuten tietosi on väärää, vuorisaarna alkaa Matteuksen evakeliumista luku 5, eikä niinkuin olet kirjoittanut s 88-89. Muista aina että Jumalan Sanassa on kaikki totuus eikä niinkuin kirkko sanoo, en muuten ole kirkon ihmisiä, kuulun aivan muuhun, uudestisyntyneitten seurakuntaan.


      • ajattelija
        reikihoitaja kirjoitti:

        Niin..et kertonut juuri omista kokemuksistasi, vaan siitä, mitä olet kuullut joltain muulta. Energiahoidon voi kokea monella eri tavalla, sillä se ryhtyy "puhdistamaan" ihmisen kehoa ja mieltä. Sieltä voi nousta monenlaista alitajuista mömmöä, joka voi hoidon kautta poistua. Ihmiset voivat tulkita tämän eri tavoin, siitä voi todellakin tulla paha olo, vaikkakin yleensä harmoninen hyvä olo. Hyvään oloon voi tulla tietysti eräänlainen riippuvuus, jos elämässä asiat ovat muutoin huonosti. Samalla tavalla kuin suklaan syömisestä voi riippuvuus, jne. Mutta reiki toimii aina Pyhien lakien mukaisesti, se ei todellakaan voi vahingoittaa ketään.

        Minulla on kokemuksia Jumalasta, Jeesuksesta ja monista muista hyvistä voimista, kuten enkeleistä. He ovat läsnä hoidoissani. En voi käsittää, miksi yhdistät hoitoihini paholaisen ja hyökkäät noin voimakkaasti healing-hoitoja kohtaan. Minulla ei ole mitään tarvetta hyökätä Sinua kohtaan, eikä liioin käännyttää. Voin vain kertoa omista kokemuksistani, joiden kautta tiedän, että teen tärkeää työtä.

        Voisit miettiä hetken itsessäsi, mikä saa sinut reagoimaan noin voimakkaasti. Yleensä pelko on voima, joka laittaa meidät hyökkäämään toisiamme vastaan. Jos olet sujut jonkin asian kanssa, sinun ei tarvitse hyökätä eikä hermostua, voit käsitellä asiaa silloin neutraalisti, ilman äärimmäisiä tunnetiloja. Jos ihmisen sydän(keskus) on avoin, hän ei voi arvostella tai sulkea luotaan ketään. Hän hyväksyy kaikki, hän on täynnä ehdotonta rakkautta ja jakaa sitä kaikille haluaville. Tästä hyvä esimerkki on Pyhä Äiti Amma.

        Reikin avulla ihmisen sydänkeskus alkaa aueta entistä enemmän. Vähitellen ihminen on valmis sulkemaan syleilyynsä koko maailman. Tämä on ihanteeni, ja yllätyn aina kun huomaan, etteivät kaikki kristityt pidä tätä ihanteenaan. Todellinen Kristus-Rakkaus tarkoittaa avointa sydäntä ihmisiä ja ihmiskuntaa, kaikkea elävää kohtaan.

        Kyllä vain Kristuksen rakkaus tuntuu ja näkyy lähimmäisessä ja hänen teoissaan.
        Maailmassa on liikaa "pelokkaita" kristittyjä, jotka eivät uskalla sanoa/ajatella/ tehdä , muuta kuin mitä raamatussa kirjaimellisesti sanotaan;
        "Hänen nimeensä ja sovintovereensä".Manataan ja pelätään, että paha saa vallan ellei hoe kokoajan tuota "mantraa".

        Vasta silloin kun Kristuksen oikea rakkaus on päässyt täyttämään ihmisen sydämen on hän avoin jokaiselle ihmiselle ja aatteelle. Hän tahtoo vain hyvää ja rakkauteen perustuvia tekoja.
        Viha, katkeruus ja pelko ei kuulu Jumalan rakkauteen, joten kaikkinainen ehdottomuus ja fanaattisuus vie tilaa todelliselta elämältä ja oikeudelta ajatuksille ja elämälle.

        Ihmisestä jossa tuo Jumalan rakkaus on päässyt täydelliseksi huokuu ympärille sanoinkuvaamaton rauhan ja hyvänolon tunne, katsomatta siihen mitä uskontoa tai aatetta hän edustaa.

        Voisimmeko kutsua heitä "valaistuneiksi" persooniksi, joiden sisällä on kaikki asiat järjestyksessä. Heillä ei ole edes tarvetta olla faanntisen oikeassa omassa "uskossaa" vaan tajuavat, että jokaisella on oma tiensä tuon rauhan ja rakkauden Jumlana luo.


      • ajattelija
        ajattelija kirjoitti:

        Kyllä vain Kristuksen rakkaus tuntuu ja näkyy lähimmäisessä ja hänen teoissaan.
        Maailmassa on liikaa "pelokkaita" kristittyjä, jotka eivät uskalla sanoa/ajatella/ tehdä , muuta kuin mitä raamatussa kirjaimellisesti sanotaan;
        "Hänen nimeensä ja sovintovereensä".Manataan ja pelätään, että paha saa vallan ellei hoe kokoajan tuota "mantraa".

        Vasta silloin kun Kristuksen oikea rakkaus on päässyt täyttämään ihmisen sydämen on hän avoin jokaiselle ihmiselle ja aatteelle. Hän tahtoo vain hyvää ja rakkauteen perustuvia tekoja.
        Viha, katkeruus ja pelko ei kuulu Jumalan rakkauteen, joten kaikkinainen ehdottomuus ja fanaattisuus vie tilaa todelliselta elämältä ja oikeudelta ajatuksille ja elämälle.

        Ihmisestä jossa tuo Jumalan rakkaus on päässyt täydelliseksi huokuu ympärille sanoinkuvaamaton rauhan ja hyvänolon tunne, katsomatta siihen mitä uskontoa tai aatetta hän edustaa.

        Voisimmeko kutsua heitä "valaistuneiksi" persooniksi, joiden sisällä on kaikki asiat järjestyksessä. Heillä ei ole edes tarvetta olla faanntisen oikeassa omassa "uskossaa" vaan tajuavat, että jokaisella on oma tiensä tuon rauhan ja rakkauden Jumlana luo.

        Mitä hyvää rakastava ajattelu voikaan saada aikaan.Ei kukaan tuomitse toisia.Myötätuntoa
        voidaan tunteaniitä kohtaan,jotka arvostelevat.
        He eivät ole ehkä vapautuneet omista pimeistä
        puolistaan.
        Milloinkaan ei rakkaudesta tehty teko voi olla väärin.


      • Spektri
        hansu kirjoitti:

        että Raamattu opettaa vain uudestisyntymistä ylhäältä jonka vain synnyttä Jumala ihmisessä. Kannattaa tukeutua vain Raamatun Sanaan, eikä mihinkään kirkon päätelmiin, muuten tietosi on väärää, vuorisaarna alkaa Matteuksen evakeliumista luku 5, eikä niinkuin olet kirjoittanut s 88-89. Muista aina että Jumalan Sanassa on kaikki totuus eikä niinkuin kirkko sanoo, en muuten ole kirkon ihmisiä, kuulun aivan muuhun, uudestisyntyneitten seurakuntaan.

        Nimimerkki Jokhunen taisi tarkoittaa kirjan nimeltä Vuorisaarna ja siinä sivuja 88-89, eli ei siis MAtteuksen evankeliumissa kerrottua vuorisaarnaa joka olisi envakeliumin em. sivuilla kerrottuna. Korjatkaa jos käsitin väärin.

        Ja hansu...se nyt kyllä on tosiasia, että nykyinen Raamattumme sisältö, sen sisältämät monet eri kirjat/teokset ovat usein jopa keskiaikaisten kirkolliskokusten määräämää sinne jätettyä tekstiä, ja paljon on jäänyt siitä siis pois. Jo ns. Perheraamattu sisältää kirjoja joita ei nykyisessä Raamatussamme ole. Silti tuskimpa Perheraamattu nyt kuitenkaan on aivan roviolla poltettava teos. Ja ihmetellyt olen aina myös sitä että yx kax vaan joku kirkolliskokous jossain päättää mitä Raamattuun otetaan mitä ei, ja vanhempia versioita ei sitten paljon missään näe. Ja kirkolliskokoukset, nekin koostuvat vain joukosta ihmisiä, jotka kulloinkin asioista päättävät, sen jumalallisempaa harkintaa siinä ei käytetä, ihmiset ne päätökset tekevät niissä , vaikka asioita varmasti kovasti pohditaankin, mikä hyväksi onkin. Itseasiassaan pitäisi olla sellainen Raamatun versio kehitetty jossa olisi kaikki mahdollisimman alkuperäinenkin mukana, ja sitten aina maininta kuka, ja mistä syystä mikäkin kohta tai kirjan osa tai teos on sieltä poistettu, ja millon. Tämä avartaisi varmasti näkemyksiä itse Raamatusta ja sen kehityksestä kautta vuosisatojen.


    • uskova myös

      Ei ollut minun tietääkseni kannaksella saksalaisia sotilaita. Eikös ne hoitanut lapin ja kainuun rajat. Ihmeen paljon löytyy skitsofreenikoita, ei uskois...

      No, tosi uskovat kyllä tunnistaa feikit ja väärät profeetat...

      • Kultapoika

        Niin, tarkkaa kuolinpaikkaani en tiedä, Suomessa se oli joka tapauksessa. Skitsofreenikoksi voit tietenkin luulla minua tapaamatta, ei se mua haittaa. Onneksi olen saavuttanut sen pisteen, että muiden sanomisella tähän asiaan ei ole väliä.

        Ja; taisivatpa Jeesuksen tappaneet olla tosiuskovaisia omasta mielestään…


      • Spektri
        Kultapoika kirjoitti:

        Niin, tarkkaa kuolinpaikkaani en tiedä, Suomessa se oli joka tapauksessa. Skitsofreenikoksi voit tietenkin luulla minua tapaamatta, ei se mua haittaa. Onneksi olen saavuttanut sen pisteen, että muiden sanomisella tähän asiaan ei ole väliä.

        Ja; taisivatpa Jeesuksen tappaneet olla tosiuskovaisia omasta mielestään…

        Sivuutan pitkän pätkän Kultapojun aloittamaa keskustelua. Itselläni on ollut myös vastaavia kokemuksia aikaisemmista elämistä. Ei ehkä yhtä voimakkaina kuin Kultapojulla, mutta jotenkin muistikuvat vain usein palautuvat mieleeni, enkä voi sulkea pois niiden mahdolista tapahtuneisuutta sen enempää kuin tapahtumattomuuttakaan. Ja jos minut skitsoksi niiden takia nimetään, niin ei voi mitään, mutta täytyy kyllä taudin olla hemmetin piilevää kun ei muussa näy eikä tasapainoista luonnettani muuten vaivaa tai ravistele.

        Minulla on myös välähdyksen omaiset eletyt elämät olleet sotaisissa tilanteissa tai epävarmoilla ajanjaksoilla tapahtuneita; intiaanielämää on tullut elettyä, natsi-Saksassa myös, sitten Vietnamissa ja joissain yksittäisissä suurissa tapaturmissa tai onnettomuuksissa. Kaikissa niissä olen ymmärtääkseni menehtynyt, ja useimmissa olen ollut upseeritasoinen henkilö sodassa, ja olen sitä edelleenkin. Vasta nykyisessä elämässäni koin henkilökohtaisessa elämässäni valtavan menetyksen ilman, jonka jälkeen olen joutunut muuttamaan arvomaailmaani ja maailmankatsomustani niin, etten oikein pysty poissulkemaan aikaisempien elämieni todellisuutta. Itseasiassa niistä saamallani kokemuksella selvisin hengissä tästä elämäni kriisistä (jossa en kuitenkaan ollut hengevaarassa mitenkäänm)ikäänkuin olisin harjoitellut aikaisemmin tätä tietoista kokemusta varten. Ja tämä kokemus oli sellainen jossa ehkä ensimmäistä kertaa aikaisempiin verrattuna opin jotakin, ja se oli se, ettei kaikkeen kohtaamaansa tarvitse suhtautua sotaisasti tai hyökkäävästi. Myöskin suhteeni läheisiin ja ystäviin muuttui aivan aikasemmasta päinvastaiseen, eli kyynisyys ,muuttui lähimmäisenrakkaudeksi ja ymmärtäväisyydeksi lähimmäisiäni kohtaan. Aikaisemmin en piitannut lähimmäisistäni juuri mitään, nyt olen jopa liian joviaali-ilmiö.

        Olen myös pohtinut sitä, että Raamatussa ei missään kohdin poissuljeta reinkarnaatiota, ja itseasiassaan kuolleista heräämisiä siellä kyllä tapahtuu. Ja vaikka uskonkin kristillisiin oppeihin, niin en silti voi asettaa reinkarnaatiota ja kristinuskoa toisiaan poissulkeviksi, koska kuka ja missä lopultakaan on sanonut esim. että minkä elämämämme jälkeen kristillisen opin mukainen viimeinen tuomio on edessämme, elämässä oppiminen siellä asetetaan hyvin usein myös tärkeäksi asiaksi ihmisen maanpäällisen elämän aikana, kenties elämienkin aikana tapahtuvaksi.


      • Kultapoika
        Spektri kirjoitti:

        Sivuutan pitkän pätkän Kultapojun aloittamaa keskustelua. Itselläni on ollut myös vastaavia kokemuksia aikaisemmista elämistä. Ei ehkä yhtä voimakkaina kuin Kultapojulla, mutta jotenkin muistikuvat vain usein palautuvat mieleeni, enkä voi sulkea pois niiden mahdolista tapahtuneisuutta sen enempää kuin tapahtumattomuuttakaan. Ja jos minut skitsoksi niiden takia nimetään, niin ei voi mitään, mutta täytyy kyllä taudin olla hemmetin piilevää kun ei muussa näy eikä tasapainoista luonnettani muuten vaivaa tai ravistele.

        Minulla on myös välähdyksen omaiset eletyt elämät olleet sotaisissa tilanteissa tai epävarmoilla ajanjaksoilla tapahtuneita; intiaanielämää on tullut elettyä, natsi-Saksassa myös, sitten Vietnamissa ja joissain yksittäisissä suurissa tapaturmissa tai onnettomuuksissa. Kaikissa niissä olen ymmärtääkseni menehtynyt, ja useimmissa olen ollut upseeritasoinen henkilö sodassa, ja olen sitä edelleenkin. Vasta nykyisessä elämässäni koin henkilökohtaisessa elämässäni valtavan menetyksen ilman, jonka jälkeen olen joutunut muuttamaan arvomaailmaani ja maailmankatsomustani niin, etten oikein pysty poissulkemaan aikaisempien elämieni todellisuutta. Itseasiassa niistä saamallani kokemuksella selvisin hengissä tästä elämäni kriisistä (jossa en kuitenkaan ollut hengevaarassa mitenkäänm)ikäänkuin olisin harjoitellut aikaisemmin tätä tietoista kokemusta varten. Ja tämä kokemus oli sellainen jossa ehkä ensimmäistä kertaa aikaisempiin verrattuna opin jotakin, ja se oli se, ettei kaikkeen kohtaamaansa tarvitse suhtautua sotaisasti tai hyökkäävästi. Myöskin suhteeni läheisiin ja ystäviin muuttui aivan aikasemmasta päinvastaiseen, eli kyynisyys ,muuttui lähimmäisenrakkaudeksi ja ymmärtäväisyydeksi lähimmäisiäni kohtaan. Aikaisemmin en piitannut lähimmäisistäni juuri mitään, nyt olen jopa liian joviaali-ilmiö.

        Olen myös pohtinut sitä, että Raamatussa ei missään kohdin poissuljeta reinkarnaatiota, ja itseasiassaan kuolleista heräämisiä siellä kyllä tapahtuu. Ja vaikka uskonkin kristillisiin oppeihin, niin en silti voi asettaa reinkarnaatiota ja kristinuskoa toisiaan poissulkeviksi, koska kuka ja missä lopultakaan on sanonut esim. että minkä elämämämme jälkeen kristillisen opin mukainen viimeinen tuomio on edessämme, elämässä oppiminen siellä asetetaan hyvin usein myös tärkeäksi asiaksi ihmisen maanpäällisen elämän aikana, kenties elämienkin aikana tapahtuvaksi.

        Hienoa kuulla kokemuksistasi, Spektri, vaikket kaikkea kokemaasi meille muille avannutkaan. Se on ymmärrettävästi sinun oikeutesi.

        Näitä inkarnaatiokokemuksia on niin helppo lähteä ulkopuolisen kommentoimaan järkipohjalta ja silloin mennään minun mielestäni harhaan ja reippaasti. Se, kuka ei ole vastaavaa kokenut, ei voi täysin ymmärtää mitä toinen on kokenut. Harmittaa että tämäkin keskustelu on välillä laskenut juupas-eipäs-hullu-skitsofreenikko! -tasolle. Se ei oikein johda mihinkään, ihmiset vain paljastavat niin selkeästi oman kehitystasonsa (tämäkin on yksi niistä tabuista, joista ei saisi puhua. Me emme ole kaikki samalla viivalla kehityksemme suhteen. Se EI kuitenkaan tarkoita sitä, että olisimme eri arvoisia. Onko ala-asteen 5. luokkalainen rakkaampi vanhemmilleen kuin 2. luokkaa käyvä?). Niille, joitka eivät halua kuunnella, on turha puhua. "Kieltäminen on ihmisen ensimmäinen ennakoitavissa oleva reaktio" (The Matrix II, arkkitehti Neolle.)

        Kertomasi kiteytti hienosti sen, mistä elämässä on mielestäni kysymys: mitä opimme niistä kokemuksista, joita kohtaamme. Tässä elämässä tai menneissä. Ja kuinka toimimme sen jälkeen vastaavassa tilanteessa. Suhteemme ympäristöömme ja lähimmäisiimme määrittää kaiken henkisen kehityksemme. Sitä siellä "Suurella Portilla" katsomme ja arvioimme. Jos jäi vielä jotain korjattavaa, ei kun takaisin vaan uudestaan!

        Itse olen törmännyt viime aikoina sellaiseen asiaan, että olen voinut elää monessakin ruumiillistumassa samanaikaisesti. Kokemuksesi viittaisi ehkä vastaavaan. Mielestäni sielu jakaa itsensä moniin osiin, jotka sitten kokevat tätä suhteellisuuden maailmaa mahdollisimman tehokkaasti ja tuottavat sielulle (ja Jumalalle) kokemuksia rajoitetun tietoisuuden maailmasta. Me olemme Jumalan keho. Tai ehkä pikemminkin soluja hänen kehossaan.

        Se kaikki kapasiteetti, joka sielulla on, tulee testatuksi täällä. Valitsemme sen, että menetämme muiston jumalaisesta alkuperästämme ja synnymme tänne muistaaksemme sen mitä me oikeasti olemme. Tutustumme täällä siihen mitä haluamme olla ja mitä emme. Sinä valitsit kokemuksistasi oppineena rakkauden kyynisyyden sijaan. Arvostan sitä suuresti, koska miehenä sen askeleen ottaminen ei ole kovin helppoa…

        Valoa ja rakkautta tiellesi. Anna spektrisi loistaa kirkkaana ja valaista muidenkin tietä!


      • Spektri
        Kultapoika kirjoitti:

        Hienoa kuulla kokemuksistasi, Spektri, vaikket kaikkea kokemaasi meille muille avannutkaan. Se on ymmärrettävästi sinun oikeutesi.

        Näitä inkarnaatiokokemuksia on niin helppo lähteä ulkopuolisen kommentoimaan järkipohjalta ja silloin mennään minun mielestäni harhaan ja reippaasti. Se, kuka ei ole vastaavaa kokenut, ei voi täysin ymmärtää mitä toinen on kokenut. Harmittaa että tämäkin keskustelu on välillä laskenut juupas-eipäs-hullu-skitsofreenikko! -tasolle. Se ei oikein johda mihinkään, ihmiset vain paljastavat niin selkeästi oman kehitystasonsa (tämäkin on yksi niistä tabuista, joista ei saisi puhua. Me emme ole kaikki samalla viivalla kehityksemme suhteen. Se EI kuitenkaan tarkoita sitä, että olisimme eri arvoisia. Onko ala-asteen 5. luokkalainen rakkaampi vanhemmilleen kuin 2. luokkaa käyvä?). Niille, joitka eivät halua kuunnella, on turha puhua. "Kieltäminen on ihmisen ensimmäinen ennakoitavissa oleva reaktio" (The Matrix II, arkkitehti Neolle.)

        Kertomasi kiteytti hienosti sen, mistä elämässä on mielestäni kysymys: mitä opimme niistä kokemuksista, joita kohtaamme. Tässä elämässä tai menneissä. Ja kuinka toimimme sen jälkeen vastaavassa tilanteessa. Suhteemme ympäristöömme ja lähimmäisiimme määrittää kaiken henkisen kehityksemme. Sitä siellä "Suurella Portilla" katsomme ja arvioimme. Jos jäi vielä jotain korjattavaa, ei kun takaisin vaan uudestaan!

        Itse olen törmännyt viime aikoina sellaiseen asiaan, että olen voinut elää monessakin ruumiillistumassa samanaikaisesti. Kokemuksesi viittaisi ehkä vastaavaan. Mielestäni sielu jakaa itsensä moniin osiin, jotka sitten kokevat tätä suhteellisuuden maailmaa mahdollisimman tehokkaasti ja tuottavat sielulle (ja Jumalalle) kokemuksia rajoitetun tietoisuuden maailmasta. Me olemme Jumalan keho. Tai ehkä pikemminkin soluja hänen kehossaan.

        Se kaikki kapasiteetti, joka sielulla on, tulee testatuksi täällä. Valitsemme sen, että menetämme muiston jumalaisesta alkuperästämme ja synnymme tänne muistaaksemme sen mitä me oikeasti olemme. Tutustumme täällä siihen mitä haluamme olla ja mitä emme. Sinä valitsit kokemuksistasi oppineena rakkauden kyynisyyden sijaan. Arvostan sitä suuresti, koska miehenä sen askeleen ottaminen ei ole kovin helppoa…

        Valoa ja rakkautta tiellesi. Anna spektrisi loistaa kirkkaana ja valaista muidenkin tietä!

        Olet aivan oikeassa, miehenä tällaisten kokemusten ajatteleminenkin oli vaikeaa (inkarnaatio), saati sitten hyväksyä ajatus, että minulle halutaan kantapään kautta opettaa asioita että osaisin niihin reakoida oikein kun elämänkokemuksia taas kohdalle osuu. Mutta onneksi minulla oli myös eräs mies tuttava, joka myös oli kokenut vastaavia kokemuksia, jopa samoista ajankohdista historiaa. Noin tapahtumana minulla oli tosiaan kyse suurista asioista joilla minua opetettiin, ja niin luupää ja omatoiminen selviytyjä olin, ettei vähempi iskusarja olisi riittänyt ennenkuin meni asia tajuntaan. Kaikessa hämmästytti se täydellinen järjestelmällisyys siinäkuinka minulta vietiin kaikki minulle aiemmin tärkeä koko elämästäni, juuri se järjestelmällisyys herätti minut ajattelemaan, että ei tämä voi yksinkertaisesti olla sattumaa, vaan nyt minuna pysäytetään ajattelemaan todenteolla.

        Olen itsekkin kuullut ja lukenut ns. rinnakkaiselämisestä, eli että elämme yhtäaikaisesti jossain/joissain muissa elämissä, ja minusta se tuntuu ihan hyksyttävältä ajatukselta.

        Jatkoa sinullekin


      • Kultapoika

        ... saksalaisia. 122. divisioona taisteli Viipurin tienoilla.


    • Valveunessa

      Se tuntui ihan 1700-luvulta.
      Luminen metsä paljasjaloin. Pakenin.


      Makaan lumessa, kohoan korkeammalle ja näen hänet kumartuneena ruumiini ylle.
      Soturini.

      Minä haistan sen joskus.

      Se on minuun niin lujaan isketty, se elämä, ne arvot ja perinteet, että vuosikausia noudatin ja uskoin siihen, ennen kuin edes kuulin moisesta.

      Ja sitten minä sen näin.

      • Spektri

        Kaunis runo, oliko omasi, vai jostain lainattu? Lukisin lisää jos lainattu (kerro lähde). Jos omasi, niin upea, hyvin kuvaava, ja runollinen. Jos omasi, mitä tahdoit kertoa ?


      • Valveunessa
        Spektri kirjoitti:

        Kaunis runo, oliko omasi, vai jostain lainattu? Lukisin lisää jos lainattu (kerro lähde). Jos omasi, niin upea, hyvin kuvaava, ja runollinen. Jos omasi, mitä tahdoit kertoa ?

        Ihan omani. Oma muistikuvani.
        Jostain kaukaa.


      • Taivaankantaja

        Usko siihen.


    • Täältäkin löytyi yks saksalainen. Moro. Missä britit?

      • sakut tulee!

        Edellisen elämän sakemannit ilmeisesti "miehittäneet" tämän palstan!

        Ketjun aloittajan on sitten elänyt tuhansia, ellei kymmeniä tuhansia vuosia maan päälle, kun elämiä on kerran ollut satoja. Luulis jo kyllästymisrajan tulleen vastaan. Veikkaisin, että elämiä olisi n. 50, maksimissaan. Niistäin moni päättynyt ennenaikaiseen kuolemaan sodissa, nälänhädissä, onnettomuuksissa ja muissa vastaavissa.

        Välillä kun seuraa ihmiskunnan toilailuja, niin alkaa kyllä epäilemään sitä, että voiko nää ihmiset olla tosiaankin eläneet täällä jo monia elämiä? Luulis, että ne olis vähän kehittyneempiä jutuissaan. Mielettömyyskin tuntuu vaan lisääntyvän. Ehkä tää on rankin paikka mihin sielu vaan voi joutua ja siitä se vaan johtuu, että täällä on näin kummallisen tuntusta touhua. Rapatessa roiskuu!


      • efvev
        sakut tulee! kirjoitti:

        Edellisen elämän sakemannit ilmeisesti "miehittäneet" tämän palstan!

        Ketjun aloittajan on sitten elänyt tuhansia, ellei kymmeniä tuhansia vuosia maan päälle, kun elämiä on kerran ollut satoja. Luulis jo kyllästymisrajan tulleen vastaan. Veikkaisin, että elämiä olisi n. 50, maksimissaan. Niistäin moni päättynyt ennenaikaiseen kuolemaan sodissa, nälänhädissä, onnettomuuksissa ja muissa vastaavissa.

        Välillä kun seuraa ihmiskunnan toilailuja, niin alkaa kyllä epäilemään sitä, että voiko nää ihmiset olla tosiaankin eläneet täällä jo monia elämiä? Luulis, että ne olis vähän kehittyneempiä jutuissaan. Mielettömyyskin tuntuu vaan lisääntyvän. Ehkä tää on rankin paikka mihin sielu vaan voi joutua ja siitä se vaan johtuu, että täällä on näin kummallisen tuntusta touhua. Rapatessa roiskuu!

        Olis se melko kornia että ihminen voisi elää ikuisesti,,maailmassahan se ei ole edes mahdollista koska emme kestä sellaista henkisesti ja maailmahan täyttyisi ihmisistä jos kukaan ei kuolisi.
        Minusta nuo höpinät ovat paljolti vain mielikuvitusta, tosin voi olla että tietoisuuden tasossa voi olla myös privaattia muistoa?


      • Klaus the saku
        efvev kirjoitti:

        Olis se melko kornia että ihminen voisi elää ikuisesti,,maailmassahan se ei ole edes mahdollista koska emme kestä sellaista henkisesti ja maailmahan täyttyisi ihmisistä jos kukaan ei kuolisi.
        Minusta nuo höpinät ovat paljolti vain mielikuvitusta, tosin voi olla että tietoisuuden tasossa voi olla myös privaattia muistoa?

        Jos nyt tutkii historiaa, psykologiaa tai vaikka fysiikkaa niin kyllähän sieltä kaikenlaista pientä vihjettä löytyy, mistä voi päätellä kaikenlaista. Kvanttifysiikka on varsinkin hyvin mielenkiintoista.

        Ihmiskunnan suurin kysymys kuitenkin lienee se, keitä me oikein olemme ja miksi olemme täällä?

        Tunne itsesi on hyvin vanha slogan, joka löytyy jostain antiikin temppelin portin, pihan seinältä, mistä lie!

        Maailmankaikkeuteen mahtuu kaikenlaista vipeltäjää varmaan vaikka huru mykke. Maapallollekin miljardeja, jos vain asiat hoidetaan kaikkien kohdalla oikein. Oikeastaan tämä ihmiselämän pituus on ihan sopiva, maksimissaan se n, 110 vuotta. Sen kauemmin ei täällä huvittaisi ollakaan. Keho vähitellen rapistuu ja ihminen alkaa jopa kaipaamaan kuolemaa. Ihminen yrittää tieteen ja teknologian avulla pitkittää elämäänsä, mikä ei välttämättä ole aina hyvä asia. Kuolemattomuuden tavoittelu on mielestäni mieletön ajatus. Siihen tietenkin liittyy ikuinen nuoruus ja täydellisyys kaikin puolin, että kuolemattomuus olisi mielekästä. Aika pelottavaa!

        Jälleensyntyminen tarjoaa aina uuden kehon ja uuden persoonallisuuden, mikä on se mikä tekee siitä "järjestelystä" nimenomaan mielekkään. Minä koen sen ainakin mielekkäänä ja kiehtovana. Jollekin toiselle se saattaa taas olla kauhistus. Se, että joutuisi jotenkin "luopumaan itsestään". Mistä sitä sitten oikeasti luopuu? Vain vanhoista käytetyistä vaatteistaan! Näin sen näkisin.

        Maailma on sen verran ihmeellinen, että en ihan heti laittaisi kaikkea mielikuvituksen piikkiin. Tutkittavaa ja ihmeteltävää riittää ja ihminenhän on hyvin "utelias eläin"


    • Anonyymi

      Elämme vain kerran ja senkin ikuisesti kuoleman jälkeen.

      Joku puhuu inkarnaatiosta. Ne muistikuvat voivat johtua edellisessä elämästä kun elimme henkimaailmassa ja kehityimme.

      Kun kuolemme, henkemme siirtyy väliaikaiseen tilaan henkimaailmaan. Henkimaailmassa etenemme ja kehitymme, kunnes jonain päivänä henkemme yhdistetään kirkastettuun ruumiiseen täydellisenä virheettömänä ihmisolentona.

      Tarkemmin kerrottu ko. linkeissä
      https://www.churchofjesuschrist.org/study/manual/teachings-brigham-young/chapter-38?lang=fin

      https://www.churchofjesuschrist.org/study/manual/gospel-principles/chapter-41-the-postmortal-spirit-world?lang=fin

      Ari Ruotsalainen
      Kuopio

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 184
      1991
    2. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      52
      1888
    3. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      135
      1578
    4. Euroviisut fiasko, Suomen kautta aikain typerin esitys, jumbosija odottaa. Olisi pitänyt boikotoida!

      Tämän vuoden euroviisut on monella tapaa täydellinen fiasko. Ensinnäkin kaikkien itseään kunnioittavien eurooppalaisten
      Maailman menoa
      145
      1475
    5. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1324
    6. Nukkumisiin sitten

      Käsittelen asiaa tavallani ja toiveissa on vielä että tästä pääsee hyppäämään ylitse. Kaikenlaisia tunteita on läpikäyny
      Ikävä
      4
      1194
    7. Muistatko komeroinnin?

      Taannoin joskus kirjoitin aloituksen tänne komeroinnista eli hikikomoreista; syrjäytyneistä nuorista ihmisistä. Ehkä asu
      Suhteet
      48
      1175
    8. Naisten tyypilliset...

      Naiset ei varmaan ymmärrä itse miten karmealle heidän tavara haisee. Miehet säälistä nuolevat joskus, yleensä humalassa
      Ikävä
      10
      1153
    9. Tuollainen kommentti sitten purjehduspalstalla

      "Naisen pillu se vasta Bermudan kolmio on. Sinne kun lähdet soutelemaan niin kohta katoaa sekä elämänilo että rahat"
      Suhteet
      3
      1128
    10. Syö kohtuudella niin et liho.

      Syömällä aina kohtuudella voi jopa laihtua.On paljon laihoja jotka ei harrasta yhtään liikuntaa. Laihuuden salaisuus on
      Laihdutus
      10
      1119
    Aihe