Osaako kukaan sanoa mistä kaupasta voisi löytää n. 15-18 cm halkaisijaltaan olevan irtopohjavuoan?
Useimmat irtopohjavuoat joita olen nähnyt ovat ainakin 22-24 cm halkaisijaltaan.. tavoite olis tosiaan löytää sellainen pienempi, 15-18..
Osaako kukaan neuvoa KAUPPAA, mistä voisi sellaisen ostaa? Minä tarvitsisin sellaisen jo ensi viikonlopuksi joten netistä en taida mielelläni lähteä tilailemaan. Onkohan sellaisia edes, niin pieniä..??? Harmittaa kun kaikki vuoat on isoja! Kyllä pienten talouksienkin ihmiset leipoo.
Mistä pieni irtopohjavuoka??
9
4051
Vastaukset
- Vilho -68
En tiedä mistä tuollaisen vuoan löytäisi, mutta itse löysin Madeleine vuoan Confetin (www.confetti.fi) kautta kun pyysin erikseen, mistään muualta en sitä löytänyt. Ottivat tosi nopeasti selvää ja sain heidän kauttaan tilattua.
- pieni=kaunista
Saakos kysyä mitä maksoi tuollainen madeleine-vuoka? Tiedätkö tuon nimen alkuperästä, kuulostaa aika jännältä? Millainen ympärysmitta siinä sitten onpi?
- Vilho -68
pieni=kaunista kirjoitti:
Saakos kysyä mitä maksoi tuollainen madeleine-vuoka? Tiedätkö tuon nimen alkuperästä, kuulostaa aika jännältä? Millainen ympärysmitta siinä sitten onpi?
Tuo Madeleine vuoka ei ole kakkuvuoka, vaan.. Madeleine vuoka. Ilmeisesti Madeleine leivokset tulevat ranskasta, ja ovat vähän kuin keksin ja kakun sekoitus. Aika vaikea selittää.
Vuoka jonka hankin ei ole sama kuin silloin valikoimassa ollut, en muista hintaa. Tuossa on kuitenkin sama silikonisena niin näet millainen se on:
http://www.confetti.fi/epages/Confetti.axl/?ObjectPath=/Shops/Confetti/Products/SSF032
Tuossa sivulla on myös ohje yhdenlaiseen madeleineleivokseen. Itse teen mieluiten sitruunaisia. - pieni=kaunista
Vilho -68 kirjoitti:
Tuo Madeleine vuoka ei ole kakkuvuoka, vaan.. Madeleine vuoka. Ilmeisesti Madeleine leivokset tulevat ranskasta, ja ovat vähän kuin keksin ja kakun sekoitus. Aika vaikea selittää.
Vuoka jonka hankin ei ole sama kuin silloin valikoimassa ollut, en muista hintaa. Tuossa on kuitenkin sama silikonisena niin näet millainen se on:
http://www.confetti.fi/epages/Confetti.axl/?ObjectPath=/Shops/Confetti/Products/SSF032
Tuossa sivulla on myös ohje yhdenlaiseen madeleineleivokseen. Itse teen mieluiten sitruunaisia.Tjuuh, kiitos linkistä! Varmaan maistuvia leivoksia tulee.. :)
Itse tosiaan etsin ihan pyöreää, tavallista irtopohjavuokaa, joka vain on tavallista (yleensä ne ovat 22-25 cm) pienempi ympärysmitaltaan. Noin 17 cm halkaisija olisi hyvä.
Mutta sain juuri Confetista minäkin kakkuvuoan, joka on vailla pohjaa (siis pelkkä rengas) ja säädettävä, 18-30 cm kakkuja sillä voi tehdä. Tuo 18 on aika lähellä sitä, mitä tässä olen etsinyt.
Harmittaa vaan sinänsä, kun en oikeasti TARVITSE edes sitä säätöominaisuutta, tarvitsisin vain PIENEN, PYÖREÄN IRTOPOHJAVUOAN. Mutta ei kun ei. Ilmeisesti Suomessa ei leivota muita kuin jättiläiskakkuja (tai sitten muffinsseja) ja sillä hyvä.
Koskahan täällä ymmärretään se, että pienet taloudet (1-2 hlö:ä) ovat yhä yleisempi asumisen ja elämisen muoto? Kaikki eivät ole mitään suurperhe ihmisiä. Mutta täällä jukoliste elintarvikkeet pakataan ja IHAN KAIKKI ruokaan ja leivontaan ja namiin liittyvä suunnitellaan niin, että kotona on komppanian verran väkeä syömässä. Hoh hoijakkaa. Ihan sama juttu rakentamisen ja asumisen kanssa. Joka kämpässä pitää olla "pakolliset" kaksi koirankoppia (=lastenhuoneet), vaikka todellisuudessa perhe-elämä on yhä usemmin vain lyhyt vaihe ja ihmiset eroavat --> syntyy pientalouksia. - pieni=kaunista
pieni=kaunista kirjoitti:
Tjuuh, kiitos linkistä! Varmaan maistuvia leivoksia tulee.. :)
Itse tosiaan etsin ihan pyöreää, tavallista irtopohjavuokaa, joka vain on tavallista (yleensä ne ovat 22-25 cm) pienempi ympärysmitaltaan. Noin 17 cm halkaisija olisi hyvä.
Mutta sain juuri Confetista minäkin kakkuvuoan, joka on vailla pohjaa (siis pelkkä rengas) ja säädettävä, 18-30 cm kakkuja sillä voi tehdä. Tuo 18 on aika lähellä sitä, mitä tässä olen etsinyt.
Harmittaa vaan sinänsä, kun en oikeasti TARVITSE edes sitä säätöominaisuutta, tarvitsisin vain PIENEN, PYÖREÄN IRTOPOHJAVUOAN. Mutta ei kun ei. Ilmeisesti Suomessa ei leivota muita kuin jättiläiskakkuja (tai sitten muffinsseja) ja sillä hyvä.
Koskahan täällä ymmärretään se, että pienet taloudet (1-2 hlö:ä) ovat yhä yleisempi asumisen ja elämisen muoto? Kaikki eivät ole mitään suurperhe ihmisiä. Mutta täällä jukoliste elintarvikkeet pakataan ja IHAN KAIKKI ruokaan ja leivontaan ja namiin liittyvä suunnitellaan niin, että kotona on komppanian verran väkeä syömässä. Hoh hoijakkaa. Ihan sama juttu rakentamisen ja asumisen kanssa. Joka kämpässä pitää olla "pakolliset" kaksi koirankoppia (=lastenhuoneet), vaikka todellisuudessa perhe-elämä on yhä usemmin vain lyhyt vaihe ja ihmiset eroavat --> syntyy pientalouksia.Niin siis kerron siitä vuoasta myös blogissani. http://suklaahirvio.blogspot.com
- Mary Lou
Meille tuli tupareihin kaveri, joka toivoi gluteenitonta kakkua. Etsiskelin ympäri nettiä pienempää irtopohjavuokaa sillä en halunnut tehdä koko porukan kakkua sellaisesta liisterijauhosta. Löysin sitten 12-senttisen irtopohjavuoan tuolta http://www.maypoint.fi/heirol-irtopohjavuoka-eri-kokoja-p-899.html samalla tilasin tuon isoimman koon muun porukan kakkua verten. Meinaan kaupoissa on yleensä juuri tuota kokoa 24 mutta halusin vähän isomman..
- äiti leipoo
Confetti; löytyy mm. tällainen
Tuotekuvaus:
•non-stick pinnoite
•korkeus noin 4,5cm ja halkaisija noin 12cm
•käsin pestävä
Ullan Unelmassa on myös halk. 18-19 cm
Olen nähnyt pieniä irtopohjavuokia myös isojen markettien
taloustavaraosastoilla. - by the way
monessa ohjeessa liisterijauhon tilalla voi käyttää perunajauhoa ja lisänä luontaisesti gluteenitonta jauhoa. Riippuu siitä mitä tekee että mitä jauhoja käyttää. Meillä ei ole moneen vuoteen tehty täytekakkuja mutta gluteeniton Kultarannan pumpulikakku maistuu kaikille, varsinkin vehnäallergikolle, sen vuoksi leivon usein luontaisesti gluteenittomista ilman vehnäproteiinia.
Pikkuleivätkin onnistuvat luontaisesti gluteenittomilla jauhoilla
- näinkin pieniä on
Tarvitset neljä kappaletta rengasvuokia (halkaisia 7 cm, korkeus 4 cm). Voit tehdä savuporomoussen myös ilman vuokia, jolloin jätät hapankorput pois
http://kauppa.chezmarius.fi/naytatuotteet.php?lTuoteRyhmaTunniste=71
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1135263
- 675064
- 914124
Miten mä olisin
Rohkeampi lähestymään häntä. En tiedä. En osaa nykyään edes tikusta tehdä asiaa vaan käyttäydyn päin vastoin välttelen.753610Anteeksi kun käyttäydyn
niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv603218- 432801
- 152297
Yritän tänään laittaa taajuudet kohdilleen
Jotta törmätään kirjaimellisesti. Ei tätä kestä enää perttikään. Olet rakas ❤️521924- 401800
Onko kaivattusi
kyltymätön nainen, pystyisitkö olemaan hänelle loputon mies, vai meneekö toisinpäin.371638