Olen miettinyt, miksi nuoria erotetaan/eroaa todistajista paljon ja monet heistä kääntyvät entistä uskontoaan vastaan.
Koska suuri osa todistajista on tullut mukaan 60-70 luvulla. Kun he ovat sitten kasvattaneet lapsensa todistajiksi, vaikka eivät itse ole kokeneet lapsuuttaan ja nuoruuttaan todistajina, niin he vaativat lapsiltaan sellaista, mitä heidän itse ei tarvinnut kokea.
Hehän ovat seurustelleet avoimesti ja tehneet sitä, mitä muutkin nuoret aikanansa. Heidän ei tarvinnut erottua muista.
Nyt on paljon esimerkkejä siitä, että nuorilla todistajilla on kiire naimisiin vääristä syistä ja monesti erot ovat sitten lisääntyneet todistajien keskuudessa räjähdysmäisesti, kun ei olla oltu valmiita kohtaamaan arkea.
Myös yhteisön painostus saa nuoret tekemään, kuten yhteisö haluaa, vaikka valmiuksia ei välttämättä perheen perustamiselle ole. Myös elämä arkisine asioineen tuo realiteetit esille ja silloin on uhka joutua yhteisön ulkopuolelle. Tätä on todistettavasti tapahtunut ja tapahtuu paljon. Siitä esimerkkinä maailmanlaajuisesti monet foorumit, joissa todistajien lapset erotettuina ovat huomanneet “totuuden” joksikin muuksi. Yleensä kokemukset ovat ahdistavia ja vapautuminen siitä helpotus, vaikka tunnetasolla kaikki ei tapahdu sormea napsauttamalla, Ei ole heti valmiita vastauksia - eikä tapaa, miten tulisi toimia ja silloin on vaarana luisua yhteiskunnankin kanssa poikkiteloin.
Alan katsomaan kohuttua elokuvaa toverdener ja katson sitä juuri, kuten yllä olen olettanut.
Toverdeneriä katsomaan
6
317
Vastaukset
- cybo-ceronimo-cabriel-61
//Nyt on paljon esimerkkejä siitä, että nuorilla todistajilla on kiire naimisiin vääristä syistä ja monesti erot ovat sitten lisääntyneet todistajien keskuudessa räjähdysmäisesti, kun ei olla oltu valmiita kohtaamaan arkea.//
- Onhan se varsin kummallista, ettei "tavaraa" saa kokeilla,kun kuitenkin kyse elinikäisestä sopimuksesta.
Mitäs jos toinen onkin aivan eri-aalto-pituudella sexi asioissa, siinä ei pidemmän'päälle "rakkauskaan" enää riitä.
Arveluttavaa on sekin, mikä on tärkein motiivi "pika-avioliittoon", kun himot luonnollisestikin hyrräävät[Jahven asettamat], mutta seuran päätöksellä niitä ei saa kuitenkaan tyydyttää kuin aamenen jälkeen.- neitoni
et joitain pareja on menny liian äkkiä naimisiin jos ei toista tunne tarpeeks hyvin.Må en tykästyny keneenkään ja tein omat valintani,usko kait oli liian heikko...
Itse katsoin ko. leffan pari päivää sitten kun saapui postissa. Vaikuttava leffa kokonaisuudessaan. Toimii myös helppotajuisena, valistavana informaationa kyseisestä lahkosta. Mietin maksaisikohan vaivan ja eurot tilata sitä muutamalle valikoidulle henkilölle, jotka soisivat saada tietoa vt-seuran 'inhimillisyydestä'... Ans kattoo ny.
Leffahan myös päättyy siinä mielessä hyvin, että niinkuin todellisuudessakin, elämä vasta alkaa lahkon jälkeen.- Arskavain
Tilasin itsekin elokuvan kannatuksen vuoksi ja pulitin siitä 25 euroa (http://veljesseura.org/foorumi/viewtopic.php?f=1&t=1451). Vaikka elokuva ei tunnukkaan vastaavan kaikkia tosiasioita, niin pääpiirteet tuntuvat oikeilta. Elokuvaa on tietenkin ohjaajan taholta pantu kansanomaisempaan tyyliin - mutta pointti on säilynyt...
- Mahiamies
Arskavain kirjoitti:
Tilasin itsekin elokuvan kannatuksen vuoksi ja pulitin siitä 25 euroa (http://veljesseura.org/foorumi/viewtopic.php?f=1&t=1451). Vaikka elokuva ei tunnukkaan vastaavan kaikkia tosiasioita, niin pääpiirteet tuntuvat oikeilta. Elokuvaa on tietenkin ohjaajan taholta pantu kansanomaisempaan tyyliin - mutta pointti on säilynyt...
Mikäli omatuntosi antaa periksi, voit ladata elokuvan ilmaiseksi internetin välityksellä suomi-tekstein ja säästää rahat hyödyllisempään tarkoitukseen.
Jos tulee tarvetta tarkempiin neuvoihin...niin palataan asiaan! - Arskavain
Mahiamies kirjoitti:
Mikäli omatuntosi antaa periksi, voit ladata elokuvan ilmaiseksi internetin välityksellä suomi-tekstein ja säästää rahat hyödyllisempään tarkoitukseen.
Jos tulee tarvetta tarkempiin neuvoihin...niin palataan asiaan!Omatunto on mikä on ja tottakai jos haluat filmin niin tehdään se!
Pistä mailia [email protected]
Let the hole world know!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Voisin jopa maksaa että saisin nähdä sut mies
Miten helvetissä joku voi olla tollanen kotihiiri. Edes mä en ole noin paha ku sä! Miten sua voi ikinä edes nähdä ?861849Tumman vihreä mercedes
Mikä se on tuo kylää ympäri ajava vihreä mercedes, takakontti tärisee kuin hullu ja välillä kylän juoppojakin kuskailee,181167Käyttäkää kumia kajaanilaisten naisten kanssa
Elkää ottako riskiä ilman kumia kun saattaa käydä niin että sinusta tuleekin isä lapselle ja elättäjä molemmille.991145Miksi tällainen pelottaa ja aiheuttaa joillakin ärtymystä?
"Sitoudun ystävien ja kollegoiden kanssa puuttumaan seksistisiin vitseihin ja vähättelyyn. Sanon ääneen, kun jokin ei ol80997Jymyuutinen: Suomen talous kasvaa hurjaa vauhtia
https://www.iltalehti.fi/talous/a/11fba8a8-a7fb-44f4-a58b-f129f6d5bdf5 Akavan pääekonomistin mukaan Suomen kokonaistuot154879- 94874
Pakkomielle
Tahdon pyytää anteeksi, että olen kaivannut sinua kaikki nämä vuodet ja olet ollut minulle pakkomielle. Nyt on aika pääs54771Tunnusmerkkejä Kaivatulle
Jotain mistä toinen tunnistaa. Täällä vaalea nainen kaipaa miestä jolla vaaleat hiukset ja asuu maalla. Pelataanko kortt51764Oletko nainen enää täällä?
En ole tunnistanut kirjoituksiasi hetkeen. Ainoastaan yhdessä neutraalissa ketjussa, missä ei ollut kyse tunteista. Hyv56719- 53694