Vuosista tai ajanjaksoista teidän kenkään? kun kaikkien käytössä oleva raamattu julkaisijasta huolimatta tuo saman ajatuksen esille. KR.92.
APT.1:7"Ei teidän kuulu tietää aikoja eikä hetkiä, jotka Isä oman valtansa nojalla on asettanut. KR.1933,38 sama kohta"Ei ole teidän asianne tietää aikoja eikä hetkiä, jotka Isä oman valtansa voimalla on asettanut,
HG, tulee siten kun on tullakseen, ei siinä auta Jt. laskelmat, eikä muiden vänkääminen niitä vääriksi. Yksinkertaista eikö totta.
Kyllä on helppoa kun ymmärtää.
Miksi
13
424
Vastaukset
>>HG, tulee siten kun on tullakseen, ei siinä auta Jt. laskelmat, eikä muiden vänkääminen niitä vääriksi. Yksinkertaista eikö totta.
Jehovantodistajille ei siis mielestäsi ole aiheellista huomauttaa vääristä kuvitelmistaan? Miksi ei ole? Miksi ihmiset saisivat mielestäsi elää harhoissaan vapaasti, iman että kukaan niistä heitä huomauttaa?
Eikö tuollainen ole epäraamatullisen välinpitämätöntä käytöstä toisista ihmisistä?- Oman
Mielenrauhantakia eihän siitä mitään tulisi,että ottaisi elämän tehtäväksi huomaitella kaikille jotka elävät "vääristä kuvitelmistaan" tai "elää harhoissaan vapaasti". " Eikö tuollainen ole epäraamatullisen välinpitämätöntä käytöstä toisista ihmisistä?" Välitätkö vain J- todistajista? Vai huomautteletko kaikkia jotka elävät sinun mielestä väärissä kuvitelmissä? Oletko kuvitelmien poliisi, oletko harhojen selittäjä?
Oman kirjoitti:
Mielenrauhantakia eihän siitä mitään tulisi,että ottaisi elämän tehtäväksi huomaitella kaikille jotka elävät "vääristä kuvitelmistaan" tai "elää harhoissaan vapaasti". " Eikö tuollainen ole epäraamatullisen välinpitämätöntä käytöstä toisista ihmisistä?" Välitätkö vain J- todistajista? Vai huomautteletko kaikkia jotka elävät sinun mielestä väärissä kuvitelmissä? Oletko kuvitelmien poliisi, oletko harhojen selittäjä?
>>Oikeastaan Oman Mielenrauhantakia eihän siitä mitään tulisi,että ottaisi elämän tehtäväksi huomaitella kaikille jotka elävät "vääristä kuvitelmistaan" tai "elää harhoissaan vapaasti".
Mieleen tuleekin kysymys siitä, että miten ihmeessä jonkun ajankäyttö tällaiseen valistamiseen on sinun ongelmasi?
>>Välitätkö vain J- todistajista? Vai huomautteletko kaikkia jotka elävät sinun mielestä väärissä kuvitelmissä? Oletko kuvitelmien poliisi, oletko harhojen selittäjä?
Jehovantodistajuus on osa minua, olenhan entinen sellainen. Lisäksi lahkoon jäivät sukuni ja muita kavereita. Enkö saisi mielestäsi olla huolissani juuri noista ihmisistä? Onko reaktiossa jotain vallan omituista?- Omitusta
t-i-u-k-u kirjoitti:
>>Oikeastaan Oman Mielenrauhantakia eihän siitä mitään tulisi,että ottaisi elämän tehtäväksi huomaitella kaikille jotka elävät "vääristä kuvitelmistaan" tai "elää harhoissaan vapaasti".
Mieleen tuleekin kysymys siitä, että miten ihmeessä jonkun ajankäyttö tällaiseen valistamiseen on sinun ongelmasi?
>>Välitätkö vain J- todistajista? Vai huomautteletko kaikkia jotka elävät sinun mielestä väärissä kuvitelmissä? Oletko kuvitelmien poliisi, oletko harhojen selittäjä?
Jehovantodistajuus on osa minua, olenhan entinen sellainen. Lisäksi lahkoon jäivät sukuni ja muita kavereita. Enkö saisi mielestäsi olla huolissani juuri noista ihmisistä? Onko reaktiossa jotain vallan omituista?"Lisäksi lahkoon jäivät sukuni ja muita kavereita" Ei sinun tarvitse olla huolissasi heistä.Hehän ovat J-todistajia joilla on Raamattuun perustuva usko. Muutama kohta joihin he luultavasti uskovat, joihin sinäkin ehkä uskoit. KR.92
Jes.11:6-9,35:5-10,25:8-10.PS.37:29. Ilm.21:3,4.
Jos nämä kohdat ovat kuvitemia, mitä pahaa siinä on? Jos nämä kohdat on harhoja tulevaisuudesta mitä pahaa siinä on? Oletko oikeasti huolissaan heistä sen takia,että he uskovat Raamattuun?
"Onko reaktiossa jotain vallan omituista? "
Minun mielestä on! Haluaisitko valistaa heille jonkun muun kirjan opetuksia? Mikä se voisi olla? Omitusta kirjoitti:
"Lisäksi lahkoon jäivät sukuni ja muita kavereita" Ei sinun tarvitse olla huolissasi heistä.Hehän ovat J-todistajia joilla on Raamattuun perustuva usko. Muutama kohta joihin he luultavasti uskovat, joihin sinäkin ehkä uskoit. KR.92
Jes.11:6-9,35:5-10,25:8-10.PS.37:29. Ilm.21:3,4.
Jos nämä kohdat ovat kuvitemia, mitä pahaa siinä on? Jos nämä kohdat on harhoja tulevaisuudesta mitä pahaa siinä on? Oletko oikeasti huolissaan heistä sen takia,että he uskovat Raamattuun?
"Onko reaktiossa jotain vallan omituista? "
Minun mielestä on! Haluaisitko valistaa heille jonkun muun kirjan opetuksia? Mikä se voisi olla?>>Ei sinun tarvitse olla huolissasi heistä.Hehän ovat J-todistajia joilla on Raamattuun perustuva usko.
Toki tarvitsee. He kuvittelevat edustavansa Ainoaa Oikeaa Totuutta, eivätkä tiedä että se sisältää hyvin paljon Hatusta Vedettyä Totuutta. Siihen kun ymppää sen että jehovantodistajat ovat hylkäämässä vaikka perheenjäsenensäkin jos nämä eivät usko Hatusta Vedettyihin Totuuksiin, niin onhan tuollaiseen ainakin meikäläisen oikeustajulla jollakin tapaa puututtava. Lisäksi Hatusta Vedettyä Totuutta uskoessaan nämä jehovantodistajat saattavat menettää henkensäkin noudattaessaan vt-seuran epäraamatullista verioppia. En tiedä sinusta, mutta minusta tuollainen on vähintäänkin huolestuttavaa.
>>Oletko oikeasti huolissaan heistä sen takia,että he uskovat Raamattuun?
Enemmän olen huolissani siitä, että jehovantodistajat uskovat vt-seuraan. Sillä ja raamatullisuudella on olemassa eronsa. Kulteille ja lahkoille raamatun yli käveleminen ja oman asemansa korostaminen on arkipäivää. Vt-seura ei eroa tuossa suhteessa muista kulteista ja lahkoista ollenkaan.
>>Minun mielestä on! Haluaisitko valistaa heille jonkun muun kirjan opetuksia? Mikä se voisi olla?
Olet ymmärtänyt jehovantodistajuuden peruslähtökohdan väärin. Se perustuu ensisijaisesti vt-seuran oppirakennelmiin, ei niinkään raamattuun.
Eikö sinusta kusetkusesta havahtuneella ole mitään tarvetta valistaa kusetuksesta kusetuksen uhreja?- Kuvittelisi
t-i-u-k-u kirjoitti:
>>Ei sinun tarvitse olla huolissasi heistä.Hehän ovat J-todistajia joilla on Raamattuun perustuva usko.
Toki tarvitsee. He kuvittelevat edustavansa Ainoaa Oikeaa Totuutta, eivätkä tiedä että se sisältää hyvin paljon Hatusta Vedettyä Totuutta. Siihen kun ymppää sen että jehovantodistajat ovat hylkäämässä vaikka perheenjäsenensäkin jos nämä eivät usko Hatusta Vedettyihin Totuuksiin, niin onhan tuollaiseen ainakin meikäläisen oikeustajulla jollakin tapaa puututtava. Lisäksi Hatusta Vedettyä Totuutta uskoessaan nämä jehovantodistajat saattavat menettää henkensäkin noudattaessaan vt-seuran epäraamatullista verioppia. En tiedä sinusta, mutta minusta tuollainen on vähintäänkin huolestuttavaa.
Enemmän olen huolissani siitä, että jehovantodistajat uskovat vt-seuraan. Sillä ja raamatullisuudella on olemassa eronsa. Kulteille ja lahkoille raamatun yli käveleminen ja oman asemansa korostaminen on arkipäivää. Vt-seura ei eroa tuossa suhteessa muista kulteista ja lahkoista ollenkaan.
>>Minun mielestä on! Haluaisitko valistaa heille jonkun muun kirjan opetuksia? Mikä se voisi olla?
Olet ymmärtänyt jehovantodistajuuden peruslähtökohdan väärin. Se perustuu ensisijaisesti vt-seuran oppirakennelmiin, ei niinkään raamattuun.
Eikö sinusta kusetkusesta havahtuneella ole mitään tarvetta valistaa kusetuksesta kusetuksen uhreja?"He kuvittelevat".kukapa ei kuvittelisi kun on kyse uskonnoista. ei olo olemassa mitään kartamisoppia liittyen perheenjäseniin. verioppi, kysehän taitaa olla hoitotahdosta, jokuhan voi tahtoa esim.että häntä ei elvytetä. tai ei anneta jotain muuta hoitomuotoa. miten jt kävelee raamatun yli. mitä jt opettaa mitä raamatussa ei mainita tai mitä periaatetta sieltä ei löydy.et muuten kertonut mitä väärää olisi uskoa ed mainittuhin raam kohtiin.
Kuvittelisi kirjoitti:
"He kuvittelevat".kukapa ei kuvittelisi kun on kyse uskonnoista. ei olo olemassa mitään kartamisoppia liittyen perheenjäseniin. verioppi, kysehän taitaa olla hoitotahdosta, jokuhan voi tahtoa esim.että häntä ei elvytetä. tai ei anneta jotain muuta hoitomuotoa. miten jt kävelee raamatun yli. mitä jt opettaa mitä raamatussa ei mainita tai mitä periaatetta sieltä ei löydy.et muuten kertonut mitä väärää olisi uskoa ed mainittuhin raam kohtiin.
>>ei olo olemassa mitään kartamisoppia liittyen perheenjäseniin.
Valehtelet ruoja. Kesän konventissa julkaistussa kirjassa seisoo seuraavaa: "Uskolliset kristityt perheenjäsenet eivät etsi tekosyitä voidakseen olla tekemisissä erotetun sukulaisen kanssa, joka ei asu kotona."
Karttamisopin kieltäminen kielii häpeää kyseistä käytäntöä kohtaan. Toki tuo on täysin ymmärrettävää kun kyse on niinkin epäinhimillisestä opista.
>>miten jt kävelee raamatun yli.
Esimerkiksi juuri veriopissa. Ei verensiirroista puhuta raamatussa mitään. Elämää käsketään kunnioittamaan, ei asettamaan vaaraan elämän symbolin - veren - takia.
>>mitä jt opettaa mitä raamatussa ei mainita
No esim. vuoden 1914 profeetallisuudesta raamatussa ei puhuta mitään. Verensiirrosta ei puhuta mitään. Siviilipalveluksen suorittamisesta ei puhuta mitään. Katumusharjoitteista seurakuntaan paluun yhteydessä ei puhuta mitään. Jenkkiläisen uskonnollisen lahkon asemasta jumalan järjestönä ei puhuta mitään. Puhumattakaan monista vuosilukuennusteista lopun ajankohdalle, joista raamattu ei puhu mitään.- ole loppua
t-i-u-k-u kirjoitti:
>>Ei sinun tarvitse olla huolissasi heistä.Hehän ovat J-todistajia joilla on Raamattuun perustuva usko.
Eikö sinusta kusetkusesta havahtuneella ole mitään tarvetta valistaa kusetuksesta kusetuksen uhreja?>>Minun mielestä on! Haluaisitko valistaa heille jonkun muun kirjan opetuksia? Mikä se voisi olla?
- Jatkan kyssäriä tiukulle: Olisiko mitään muuta opusta elämän varrelle, kuin Raamattu ja mitä itse käytät?
Eikö sinusta kusetkusesta havahtuneella ole mitään tarvetta valistaa kusetuksesta kusetuksen uhreja?
- Minusta tuntuu samalta kun opin tuntemaan totuuden ;-) - kohdentamista?
t-i-u-k-u kirjoitti:
Eikö sinusta kusetkusesta havahtuneella ole mitään tarvetta valistaa kusetuksesta kusetuksen uhreja?He kuvittelevat edustavansa Ainoaa Oikeaa Totuutta,
- Eli sidot käsityksesi ainoastaan JT;in? Etkö sinä edusta omalta osaltasi AOT;a? Tai Lesdatiolaiset tai Helluntalaiset tai Mormoonit. Tiukulla on karannut mopo käsistä, pikemminkin poljettava kolmirattainen lastenpyörä. ole loppua kirjoitti:
- Jatkan kyssäriä tiukulle: Olisiko mitään muuta opusta elämän varrelle, kuin Raamattu ja mitä itse käytät?
Eikö sinusta kusetkusesta havahtuneella ole mitään tarvetta valistaa kusetuksesta kusetuksen uhreja?
- Minusta tuntuu samalta kun opin tuntemaan totuuden ;-)>>Jatkan kyssäriä tiukulle: Olisiko mitään muuta opusta elämän varrelle, kuin Raamattu ja mitä itse käytät?
Mikä muu tahansa opus jossa ei ole niin väkivaltaista ja äkkipikaista kaikkeuden hallitsijaa pääroolissa, kuin raamatussa.
En tosin näe tarvitsevani mitään kirjaa elämän varrelle, omaan nimittäin sellaiset elimet kuin aivot. Niitä kun käyttää niin kyllä se siitä kokonaisuus hahmottuu.
>>Minusta tuntuu samalta kun opin tuntemaan totuuden
Silti olet sitä mieltä että esimerkiksi verensiirtokielto ja vuoden 1914 raamatullinen profeetallisuus on sitä kuuluisaa raamatullista Totuutta, vaikka raamattu itse ei niistä pukahda sanaakaan. On se eri metka tuo raamatullinen Totuus kerta kaikkiaan.kohdentamista? kirjoitti:
He kuvittelevat edustavansa Ainoaa Oikeaa Totuutta,
- Eli sidot käsityksesi ainoastaan JT;in? Etkö sinä edusta omalta osaltasi AOT;a? Tai Lesdatiolaiset tai Helluntalaiset tai Mormoonit. Tiukulla on karannut mopo käsistä, pikemminkin poljettava kolmirattainen lastenpyörä.>>Eli sidot käsityksesi ainoastaan JT;in?
Miksi jehovantodistajuudesta keskusteltaessa tulisi keskittyä muihin uskontoihin ja näiden edesottamuksiin? Eikö jehovantodistajuudesta voi keskustella sellaisenaan?
>>Etkö sinä edusta omalta osaltasi AOT;a?
Minä en väitä näkemykseni asioista olevan ainoa avain onneen, tai varsinkaan ikuiseen elämään. En myöskään kiristä näkemyksilläni läheisiäni tai muita ihmisiä.
>>Tiukulla on karannut mopo käsistä, pikemminkin poljettava kolmirattainen lastenpyörä.
Sinulla on kerta kerran jälkeen vähemmän asiaa.- VÄITÄ
t-i-u-k-u kirjoitti:
>>Eli sidot käsityksesi ainoastaan JT;in?
Miksi jehovantodistajuudesta keskusteltaessa tulisi keskittyä muihin uskontoihin ja näiden edesottamuksiin? Eikö jehovantodistajuudesta voi keskustella sellaisenaan?
>>Etkö sinä edusta omalta osaltasi AOT;a?
Minä en väitä näkemykseni asioista olevan ainoa avain onneen, tai varsinkaan ikuiseen elämään. En myöskään kiristä näkemyksilläni läheisiäni tai muita ihmisiä.
>>Tiukulla on karannut mopo käsistä, pikemminkin poljettava kolmirattainen lastenpyörä.
Sinulla on kerta kerran jälkeen vähemmän asiaa."Minä en väitä näkemykseni asioista olevan ainoa avain onneen, tai varsinkaan ikuiseen elämään. "
Ei väitä j.t:kään. He vain kertovat Raamatun totuuden. Ottaisit selvää ennen kun alat väittää, että, jt opetukset ei perustu raamatuun. ne perustuvat enemmän kuin kellään muulla uskonnolla. VÄITÄ kirjoitti:
"Minä en väitä näkemykseni asioista olevan ainoa avain onneen, tai varsinkaan ikuiseen elämään. "
Ei väitä j.t:kään. He vain kertovat Raamatun totuuden. Ottaisit selvää ennen kun alat väittää, että, jt opetukset ei perustu raamatuun. ne perustuvat enemmän kuin kellään muulla uskonnolla."Minä en väitä näkemykseni asioista olevan ainoa avain onneen, tai varsinkaan ikuiseen elämään. "
>>Ei väitä j.t:kään. He vain kertovat Raamatun totuuden.
Sinä voit elää ikuisesti paratiisissa maanpäällä 1982 s. 255
"Älä ajattele, että on eri teitä tai tapoja, joilla voit saada elämän Jumalan uudessa järjestelmässä. On vain yksi tie. Vedenpaisumuksessa ei säilynyt useita veneitä, vaan ainoastaan yksi arkki. Nopeasti lähestyvässä "suuressa ahdistuksessa" säilyy myös vain yksi järjestö, Jumalan näkyvä järjestö. Se, että kaikki uskonnot johtavat samaan päämäärään, ei suoraan sanoen pidä paikkaansa. (Matt.7:21-23; 24:21) Sinun täytyy kuulua Jehovan järjestöön ja tehdä Jumalan tahto saadaksesi hänen ikuisen elämän siunauksensa. - Ps.133:1-3"
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Voisin jopa maksaa että saisin nähdä sut mies
Miten helvetissä joku voi olla tollanen kotihiiri. Edes mä en ole noin paha ku sä! Miten sua voi ikinä edes nähdä ?861679Tumman vihreä mercedes
Mikä se on tuo kylää ympäri ajava vihreä mercedes, takakontti tärisee kuin hullu ja välillä kylän juoppojakin kuskailee,161063Käyttäkää kumia kajaanilaisten naisten kanssa
Elkää ottako riskiä ilman kumia kun saattaa käydä niin että sinusta tuleekin isä lapselle ja elättäjä molemmille.991006Miksi tällainen pelottaa ja aiheuttaa joillakin ärtymystä?
"Sitoudun ystävien ja kollegoiden kanssa puuttumaan seksistisiin vitseihin ja vähättelyyn. Sanon ääneen, kun jokin ei ol79942- 90776
Jymyuutinen: Suomen talous kasvaa hurjaa vauhtia
https://www.iltalehti.fi/talous/a/11fba8a8-a7fb-44f4-a58b-f129f6d5bdf5 Akavan pääekonomistin mukaan Suomen kokonaistuot146749Tunnusmerkkejä Kaivatulle
Jotain mistä toinen tunnistaa. Täällä vaalea nainen kaipaa miestä jolla vaaleat hiukset ja asuu maalla. Pelataanko kortt51744- 53674
Pakkomielle
Tahdon pyytää anteeksi, että olen kaivannut sinua kaikki nämä vuodet ja olet ollut minulle pakkomielle. Nyt on aika pääs48671Oletko nainen enää täällä?
En ole tunnistanut kirjoituksiasi hetkeen. Ainoastaan yhdessä neutraalissa ketjussa, missä ei ollut kyse tunteista. Hyv51661