Mitä sinulle merkitsee uskoon tuleminen, ja miten se tapahtuu?
-Jeesuksen seuraamista, eli hänen antaman opetuksen ja mallin mukaista elämää. Tapahtuu Joh. 17:3 mukaan
Mitä Jeesus sinulle merkitsee henkilökohtaisesti?
-Lunastajaa, vapahtajaa, seurakunnanpää, Jumalan valtakunnan kuningas, joka tule toeututtamaan isänsä Jehovan tarkoituksen.
Jos Jeesus on lunastanut sinut, oletko nyt mielestäsi pelastettu?
-En ole pelastettu vielä. Jeesus sanoi, että vain ne pelastuvat, jotka kestävät loppuun asti uskollisina.
Mitä sinä odotat paratiisilta?
-Raamatun kuvaamia rauhallisia olosuhteita, joissa ensimmäiset ihmiset asuivat -- silloin kaikki tekevät Jumalan tahdon mukaan asiat.
Haluaisitko sinä viettää ikuisuutesi Jeesuksen luona?
-Ei ole minun päätettävissä..
Oletko sinä mielestäsi Jumalan lapsi?
-1 Joh. kirjeen mukaan tietysti olen.
Jos minä pidän teidän oppianne epäraamatullisena, niin kuin moni muukin, niin se ei tee meistä Jumalan tai Kristuksen vastustajia.
-Tekee, jos vastustatte Jumalan sanan opettamista.
Te kerrotte hyvää uutista paratiisista ja sitä, että tuhannen vuoden aikana täydellistynyt ihminen voi pelastua, jos selviää loppukoettelemuksista.
-Raamattu kertoo, kun opetamme ihmisiä, niin he saavat itse todeta nämä asiat Raamatuistaan.
Mitä nuo 144000 taivaassa tekevät, ehkäpä kerrot sen tässä.
-Raamatun mukaan hallitsevat maata tuhannen vuotta ja toimivat myös tuomareina.
1 Korinttolais 6:3: Ettekö tiedä, että me tulemme tuomitsemaan enkeleitä, emmekö sitten maallisia asioita?
Voitko myös antaa sen raamatunkohdan, jossa sanotaan että saatanan päätyö on jt-uskoisten vastustaminen?
-Luukas 21:12: Mutta ennen tätä kaikkea he käyvät teihin käsiksi ja vainoavat teitä ja vetävät teidät synagoogiin ja heittävät vankiloihin ja vievät teidät kuningasten ja maaherrain eteen minun nimeni tähden.
Johannes 15:20 Muistakaa se sana, jonka minä teille sanoin: 'Ei ole palvelija herraansa suurempi'. Jos he ovat minua vainonneet, niin he teitäkin vainoavat; jos he ovat ottaneet vaarin minun sanastani, niin he ottavat vaarin teidänkin sanastanne.
2 Timoteus 3:8 Ja niinkuin Jannes ja Jambres vastustivat Moosesta, niin nuokin vastustavat totuutta, nuo mieleltään turmeltuneet ihmiset, jotka eivät uskonkoetuksissa kestä.
----------------------
Sitten nettiasiasta, josta on sitkeä väärinkäsitys monelle Jt:lläkin.
Luopiosivujen karttaminen ja muut vastaavat hyvät neuvot ovat suosituksia, joista ei komiteoita perusteta. Komiteat ovat muutenkin harvassa, ja niitä käytetään vain ääritapauksessa, ja kun väärinteko on vakavaa laatua.
Internetin käyttöä ei ole siis kielletty. On neuvottu esim. lasten kohdalla, että he olisivat internetissä kotonaan olessaan paikassa, jossa vanhemmat voivat valvoa lasten netin käyttöä.
Ei esim. ole suositeltavaa niin, että lapsi olisi omassa huoneessa lukkojen takana surffailemassa. Tähän ovat kiinnittäneet muutkin tahot huomiota kuin J.T.
On omituista, mistä noinkin selvät ohjeet on luopioiden taholta muutettu valheellisesti totaalikielletyksi asiaksi..
Sitä myös ihmettelen, miksikähän vastustajat ovat huolissaan siitä, että minä pilaisin seuran maineen, kun itse yrittävät J:T. mustamaalata tauotta ja ovat nettiin jopa perustaneet sivuja sitä varten.
Usein esitettyjä kysymyksiä
24
1089
Vastaukset
- mikä on
pohjimmiltaan ongelmasi? Ja kyllä luopioiden kanssa netissäkin seurustelu on väärin. Sinäkin joutuisit siitä komiteaan jos vanhimmat tietäisi, millaista potaskaa täällä kirjoittelet.
- Johanneksen_poika
>>Sitten nettiasiasta, josta on sitkeä väärinkäsitys monelle Jt:lläkin.
Luopiosivujen karttaminen ja muut vastaavat hyvät neuvot ovat suosituksia, joista ei komiteoita perusteta. Komiteat ovat muutenkin harvassa, ja niitä käytetään vain ääritapauksessa, ja kun väärinteko on vakavaa laatua.
Internetin käyttöä ei ole siis kielletty.
Etkö ollut konventissa, kun Jehovan todistajat hyväksyivät "päätöksen", jossa luvattiin pysyä erossa esim. Internetin keskustelupalstoista?
http://www.geocities.com/uskotoivo2004/paatos.mp3- sinunkin tapauksessa
> Etkö ollut konventissa, kun Jehovan todistajat hyväksyivät "päätöksen", jossa luvattiin pysyä erossa esim. Internetin keskustelupalstoista?
- Kyllä kehoitettiin pysymään erossa Keskustelupalstoista, yleensäkin..! Muuten JP.. Kävitkö sinä näillä sivuilla ennemmin ja sen jälkeen aloit "järkeillä" JT;n opista? Kävin sinun sivuilla, ja löysin tämän:
Koska Hannele on kokonaan eristetty JT-sukulaisista, Johanneksen poika soittaa tammikuussa 2005 JT-siskolleen Marittalle Kokkolaan ja pyytää tätä toimimaan armollisesti omaa erotettua siskoaan kohtaan
Mitä tarkoitat "toimimaan armollisesti"? - Johanneksen_poika
sinunkin tapauksessa kirjoitti:
> Etkö ollut konventissa, kun Jehovan todistajat hyväksyivät "päätöksen", jossa luvattiin pysyä erossa esim. Internetin keskustelupalstoista?
- Kyllä kehoitettiin pysymään erossa Keskustelupalstoista, yleensäkin..! Muuten JP.. Kävitkö sinä näillä sivuilla ennemmin ja sen jälkeen aloit "järkeillä" JT;n opista? Kävin sinun sivuilla, ja löysin tämän:
Koska Hannele on kokonaan eristetty JT-sukulaisista, Johanneksen poika soittaa tammikuussa 2005 JT-siskolleen Marittalle Kokkolaan ja pyytää tätä toimimaan armollisesti omaa erotettua siskoaan kohtaan
Mitä tarkoitat "toimimaan armollisesti"?paitsi jyrkän linjan JT:t.
>>Mitä tarkoitat "toimimaan armollisesti"?
No esimerkiksi sitä, ettei hylkää omaa pikkusiskoaan, oli tilanne mikä tahansa. Minusta karttaminen, ja varsinkin oman verisukulaisen karttaminen, on erittäin armotonta toimintaa.
Jokainen normaalilla omatunnolla varustettu ihminen tajuaa tuon, mutta Vartiotorniseuran mielenhallintaohjelmalla halutaan tukahduttaa normaalit sukulaisten väliset siteet. Tästä Paavali varoitti:
(2. Timoteukselle 3:1-3) 3 Mutta tiedä tämä, että viimeisinä päivinä tulee olemaan kriittisiä aikoja, joista on vaikea selviytyä. 2 Sillä ihmiset tulevat olemaan ..... vailla luonnollista kiintymystä – –
Tuossa ilmaisu "luonnollinen kiintymys" tarkoittaa sukulaisten välistä rakkautta. - Etkö,,
Johanneksen_poika kirjoitti:
paitsi jyrkän linjan JT:t.
No esimerkiksi sitä, ettei hylkää omaa pikkusiskoaan, oli tilanne mikä tahansa. Minusta karttaminen, ja varsinkin oman verisukulaisen karttaminen, on erittäin armotonta toimintaa.
Jokainen normaalilla omatunnolla varustettu ihminen tajuaa tuon, mutta Vartiotorniseuran mielenhallintaohjelmalla halutaan tukahduttaa normaalit sukulaisten väliset siteet. Tästä Paavali varoitti:
(2. Timoteukselle 3:1-3) 3 Mutta tiedä tämä, että viimeisinä päivinä tulee olemaan kriittisiä aikoja, joista on vaikea selviytyä. 2 Sillä ihmiset tulevat olemaan ..... vailla luonnollista kiintymystä – –
Tuossa ilmaisu "luonnollinen kiintymys" tarkoittaa sukulaisten välistä rakkautta.,,Ole itse myöntänyt että, todellisen ongelman muodostivat kuitenkin myllynkivi-sivuston aineisto?
- Johanneksen_poika
Etkö,, kirjoitti:
,,Ole itse myöntänyt että, todellisen ongelman muodostivat kuitenkin myllynkivi-sivuston aineisto?
>>Etkö ole itse myöntänyt että, todellisen ongelman muodostivat kuitenkin myllynkivi-sivuston aineisto?
Taidat nyt sekoittaa perusteellisesti "syyn" ja "seurauksen". Syy on aina ennen seurausta. Myllynkivisivut olivat seurausta jostakin. Myllynkivisivut ilmestyivät nettiin vasta noin pari vuotta sitten, tarkalleen 31.10.2006. Ajojahti minua vastaan alkoi jo tammikuussa 2005, siis lähes kaksi vuotta aiemmin. Ja JT-sukulaiseni alkoivat karttaa erotettua pikkusiskoamme jo kesäkuussa 2004.
Joten, miten sinun logiikkasi menee? - hm hmm
>>Etkö ole itse myöntänyt että, todellisen ongelman muodostivat kuitenkin myllynkivi-sivuston aineisto?
Taidat nyt sekoittaa perusteellisesti "syyn" ja "seurauksen". Syy on aina ennen seurausta. Myllynkivisivut olivat seurausta jostakin. Myllynkivisivut ilmestyivät nettiin vasta noin pari vuotta sitten, tarkalleen 31.10.2006. Ajojahti minua vastaan alkoi jo tammikuussa 2005, siis lähes kaksi vuotta aiemmin. Ja JT-sukulaiseni alkoivat karttaa erotettua pikkusiskoamme jo kesäkuussa 2004.
Joten, miten sinun logiikkasi menee?Joo mutta aavistuksen fiksummat kuin sukulaisesi, eli vanhimmat ja kierrosvalvoja näkivät tilanteen yli. Eli ongelma kulminoitui kannaltasi lähinnä Myllynkivisivuston ylläpitämiseen, ja siihen ettet raaskinut luopua siitä.
- Johanneksen_poika
hm hmm kirjoitti:
Joo mutta aavistuksen fiksummat kuin sukulaisesi, eli vanhimmat ja kierrosvalvoja näkivät tilanteen yli. Eli ongelma kulminoitui kannaltasi lähinnä Myllynkivisivuston ylläpitämiseen, ja siihen ettet raaskinut luopua siitä.
>>Joo mutta aavistuksen fiksummat kuin sukulaisesi, eli vanhimmat ja kierrosvalvoja näkivät tilanteen yli.
JT-sukulaisten olisi pitänyt puhua ensin minun kanssani kahden kesken asiasta. Ja sen jälkeen ottaa joku muu mukaan "todistajaksi", ja vasta sitten puhua vanhimmille. JT-sukulaiset viittasivat kintaalla Raamatun periaatteille. Samoin tekivät vanhimmat, jotka tietoisesti tekivät sekä Raamatun vastaisesti että myös Vartiotorniseuran ohjeiden vastaisesti, kun huhupuheiden mukaan hyökkäsivät kotiini.
>>Eli ongelma kulminoitui kannaltasi lähinnä Myllynkivisivuston ylläpitämiseen
Ei myllynkivisivuja ollut edes olemassa, ennen kuin parin vuoden jälkeen minun oli pakko avata ne, jotta en olisi joutunut pelkän kynnysmaton asemaan.
>>ettet raaskinut luopua siitä.
Kerro yksikin syy, miksi minun pitäisi luopua myllynkivisivuista. - tämä toisinaan.
>>Joo mutta aavistuksen fiksummat kuin sukulaisesi, eli vanhimmat ja kierrosvalvoja näkivät tilanteen yli.
JT-sukulaisten olisi pitänyt puhua ensin minun kanssani kahden kesken asiasta. Ja sen jälkeen ottaa joku muu mukaan "todistajaksi", ja vasta sitten puhua vanhimmille. JT-sukulaiset viittasivat kintaalla Raamatun periaatteille. Samoin tekivät vanhimmat, jotka tietoisesti tekivät sekä Raamatun vastaisesti että myös Vartiotorniseuran ohjeiden vastaisesti, kun huhupuheiden mukaan hyökkäsivät kotiini.
>>Eli ongelma kulminoitui kannaltasi lähinnä Myllynkivisivuston ylläpitämiseen
Ei myllynkivisivuja ollut edes olemassa, ennen kuin parin vuoden jälkeen minun oli pakko avata ne, jotta en olisi joutunut pelkän kynnysmaton asemaan.
>>ettet raaskinut luopua siitä.
Kerro yksikin syy, miksi minun pitäisi luopua myllynkivisivuista. - Johanneksen_poika
tämä toisinaan. kirjoitti:
Sillähän ei mielestäsi ollut mitään merkitystä, kun vanhimmat levittivät minusta perättömiä tietoja ja valheita. Maineeni mustattiin. Luuletko, ettei se loukannut minua?
- Jpeelle
paitsi jyrkän linjan JT:t.
Tuossa ilmaisu "luonnollinen kiintymys" tarkoittaa sukulaisten välistä rakkautta.Kaikki ymmärtävät tämän paitsi jyrkän linjan JT:t.
- Vau, onko olemassa useitakin kuin yksi "linja"?
Mitä tarkoittaa käytännössä "lievempi linja".
- Koska sinulla on käsitys muuttunut asian suhteen, sillä jokainen Jehovan todistajaksi kastettu ymmärtää karttamista koskevan säännöksen. Eli olet mennyt ilmeisesti kasteelle tietäen, että tulet rikkomaan karttamissääntöä tämänlaisen tilanteen sattuessa?
Jokainen normaalilla omatunnolla varustettu ihminen tajuaa tuon, mutta Vartiotorniseuran mielenhallintaohjelmalla halutaan tukahduttaa normaalit sukulaisten väliset siteet.
- Peijakas!! Kerro ihmeessä miksi tulit mukaan ollenkaan, jos sinulla on ollut tuollainen käsitys yllä kasteelle mennessäsi?
Pakottiko joku sinut mukaan?
Tuossa ilmaisu "luonnollinen kiintymys" tarkoittaa sukulaisten välistä rakkautta.
- Sitäkin, ja paljon muuta, mutta ei Raamatun sanaa vastaan. - paskanjauhaja
Jpeelle kirjoitti:
Kaikki ymmärtävät tämän paitsi jyrkän linjan JT:t.
- Koska sinulla on käsitys muuttunut asian suhteen, sillä jokainen Jehovan todistajaksi kastettu ymmärtää karttamista koskevan säännöksen. Eli olet mennyt ilmeisesti kasteelle tietäen, että tulet rikkomaan karttamissääntöä tämänlaisen tilanteen sattuessa?
Jokainen normaalilla omatunnolla varustettu ihminen tajuaa tuon, mutta Vartiotorniseuran mielenhallintaohjelmalla halutaan tukahduttaa normaalit sukulaisten väliset siteet.
- Peijakas!! Kerro ihmeessä miksi tulit mukaan ollenkaan, jos sinulla on ollut tuollainen käsitys yllä kasteelle mennessäsi?
Tuossa ilmaisu "luonnollinen kiintymys" tarkoittaa sukulaisten välistä rakkautta.
- Sitäkin, ja paljon muuta, mutta ei Raamatun sanaa vastaan.Ja vielä väittää olevansa jouku uskovainen.Niskalaukasta kaipaat!!
- Johanneksen_poika
Jpeelle kirjoitti:
Kaikki ymmärtävät tämän paitsi jyrkän linjan JT:t.
- Sitäkin, ja paljon muuta, mutta ei Raamatun sanaa vastaan.>>- Vau, onko olemassa useitakin kuin yksi "linja"?
On todellakin. Hyvin monet Jehovan todistajat rikkovat käytännössä tuota ehdotonta karttamissääntöä. Kotiini on tullut vierailulle jopa tienraivaajiin kuuluva henkilö, ihan tietoisesti. Arvostin tuota yllätysvierailua erittäin paljon.
Valitettavasti omat JT-sukulaiset kuuluvat siihen jyrkkään siipeen, joka katkaisee kaikki siteet kerrasta poikki.
>>- Koska sinulla on käsitys muuttunut asian suhteen, sillä jokainen Jehovan todistajaksi kastettu ymmärtää karttamista koskevan säännöksen. Eli olet mennyt ilmeisesti kasteelle tietäen, että tulet rikkomaan karttamissääntöä tämänlaisen tilanteen sattuessa?
Kun minut kastettiin yli 30 vuotta sitten, ei ollut mitään 2002 Valtakunnanpalvelusta, joka olisi puhunut asiasta noin jyrkästi, kuin nykyinen virallinen linja. Silloin minulle kerrottiin, että erotetun sukulaisten kanssa ei ole sopivaa puhua HENGELLISISTÄ ASIOISTA, mutta normaaleista asioista voi puhua. Silloin ei vielä ollut otettu käyttöön sitä ankaraa linjaa, joka luotiin mittatilaustyönä Raymond Franzia varten vasta 1980-luvun alkupuolella, että hänet saatiin erotettua jonkin tekosyyn takia, kuten tapahtui sitten myöhemmin, hän söi yhdessä työnantajansa kanssa.
>>- Peijakas!! Kerro ihmeessä miksi tulit mukaan ollenkaan, jos sinulla on ollut tuollainen käsitys yllä kasteelle mennessäsi?
Kuten sanoin, linja oli silloin toinen, eikä minulle kerrottu mitään siitä, että erotetun kanssa seurustelu olisi tuolloin ollut erotusperuste.
>>- Sitäkin, ja paljon muuta, mutta ei Raamatun sanaa vastaan.
Se kreikkalainen sana, josta ilmaisu on käännetty, tarkoittaa nimenomaan sukulaisten välistä rakkautta, ei mitään muuta. - kuunteleng
Sillähän ei mielestäsi ollut mitään merkitystä, kun vanhimmat levittivät minusta perättömiä tietoja ja valheita. Maineeni mustattiin. Luuletko, ettei se loukannut minua?
- Johanneksen_poika
kuunteleng kirjoitti:
>>Ja vahvemmallahan on aina vastuu heikompiaan kohtaan, eikös juu?
Kumpi on vahvempi, Betel vai yksittäinen JT?
Tässä tapauksessa valitettavasti oli niin, että kaikki vääryys tapahtui lopulta Betelin ylimmän johdon sallinnalla ja hyväksynnällä. He käyttivät vanhimpia pelinappuloina, mutta kyllä vanhimmillakin pitää olla sen verran selkärankaa, että eivät lähde mukaan sellaiseen toimintaan, minkä vääräksi näkevät. Vanhimmat noudattivat Betelin määräyksiä, ja ...
Samalla tavalla toisen maailmansodan aikana keskitysleirien vartijat puolustelivat itseään, että "he noudattivat vain esimiesten käskyjä", vaikka heillä oli myös henkilökohtainen vastuunsa tapahtumissa.
Jokaisella on OMA omatunto, ja erityisesti kristityiksi itseään kutsuvilla vanhimmilla pitäisi olla omatunto käytössä, niin ettei seurakunnan sisällä kukaan tule kivitetyksi väärin perustein. - hyvä,,
>>Ja vahvemmallahan on aina vastuu heikompiaan kohtaan, eikös juu?
Kumpi on vahvempi, Betel vai yksittäinen JT?
Tässä tapauksessa valitettavasti oli niin, että kaikki vääryys tapahtui lopulta Betelin ylimmän johdon sallinnalla ja hyväksynnällä. He käyttivät vanhimpia pelinappuloina, mutta kyllä vanhimmillakin pitää olla sen verran selkärankaa, että eivät lähde mukaan sellaiseen toimintaan, minkä vääräksi näkevät. Vanhimmat noudattivat Betelin määräyksiä, ja ...
Samalla tavalla toisen maailmansodan aikana keskitysleirien vartijat puolustelivat itseään, että "he noudattivat vain esimiesten käskyjä", vaikka heillä oli myös henkilökohtainen vastuunsa tapahtumissa.
Jokaisella on OMA omatunto, ja erityisesti kristityiksi itseään kutsuvilla vanhimmilla pitäisi olla omatunto käytössä, niin ettei seurakunnan sisällä kukaan tule kivitetyksi väärin perustein.,,palopuhe, ihan vaikka palveluskokouksen paikallisten tarpeiden ohjelmaan. Et siis ollut koskaan Jt aikana teokraattisessa koulussa? ja tiedätkö mitä, minusta tuntuu että ujostelit ihan turhaan.
- neitoni
Jt ,sori,voin käsittää et joskus kimpaantuu
- Ari-JT
Koska tottakai haluamme kaikkien pelastuvan Jeesuksen ja hänen apostoliensa tavoin. Siksi puhumme hyvää uutista kaikille, Jeesuksen käskyn mukaisesti.
Voihan sitä väittää rakastavansa vihollisia, mutta kuten Jaakobin kirjeessä todetaan "Usko ilman tekoja on kuollut" ... Monet J.T. viholliset ovat tämä rakkauden myötä päässeet elämän tielle..:) ja ovat nyt hyvän uutisen julistajia..
Luuk.6:31-35
"31. "Niin kuin te tahdotte ihmisten tekevän teille, niin tehkää te heille.
32. Jos te rakastatte niitä, jotka rakastavat teitä, mitä kiitettävää siinä on? Syntisetkin rakastavat niitä, joilta itse saavat rakkautta.
33. Jos te teette hyvää niille, jotka tekevät hyvää teille, mitä kiitettävää siinä on? Syntisetkin tekevät niin.
34. Ja jos te lainaatte niille, joiden uskotte maksavan takaisin, mitä kiitettävää siinä on? Syntisetkin lainaavat toisilleen, kun tietävät saavansa takaisin saman verran.
35. Ei, rakastakaa vihamiehiänne, tehkää hyvää ja lainatkaa, vaikka ette uskoisikaan saavanne takaisin. Silloin teidän palkkanne on suuri ja te olette Korkeimman lapsia, sillä hän on hyvä kiittämättömille
- kysymyksiä
Voisitko tarkentaa?
"Jos Jeesus on lunastanut sinut, oletko nyt mielestäsi pelastettu?
-En ole pelastettu vielä. Jeesus sanoi, että vain ne pelastuvat, jotka kestävät loppuun asti uskollisina."
Mitä tarkoitat pelastumisella? Mistä pelastut?
"Haluaisitko sinä viettää ikuisuutesi Jeesuksen luona?
-Ei ole minun päätettävissä.."
Kuka sen päättää, jos et sinä itse?
"Mitä nuo 144000 taivaassa tekevät, ehkäpä kerrot sen tässä.
-Raamatun mukaan hallitsevat maata tuhannen vuotta ja toimivat myös tuomareina."
Mistä päättelet, että nuo 144000 ovat jehovan todistajia?
Raamattu ei kerro mitään vartiotorni-seurasta, eikä jehovan todistajista. - Arskavain
Mitä työtä teet?
Erottelutyötä
Hyvää uutista
Varoitus sanomaa
Käännytystyötä
Todistustyötä
Saarnaamistyötä
Kenttätyötä
kenttätunteja
satunnaista todistusta
minimi vaatimusta
Olet seuran ohjeiden yläpuolella?
Ei sinua kukaan vastusta - säälii vain ja haluaa parastasi. Niinhän Jumala haluaa kaikille!- neitoni
tee arska niitä mittään....
tietää ja tuntee raamatun hyvin.Mitäpä jos ois oikeesti vähä vituttanu ja piti nostaa ääntä,niinku minunkun,vaikkein oo JT.Mun selitys on,et ei jaksannu kattoo teidän kirjotuksia,varma en oo mut veikkaan - Arskavain
neitoni kirjoitti:
tee arska niitä mittään....
tietää ja tuntee raamatun hyvin.Mitäpä jos ois oikeesti vähä vituttanu ja piti nostaa ääntä,niinku minunkun,vaikkein oo JT.Mun selitys on,et ei jaksannu kattoo teidän kirjotuksia,varma en oo mut veikkaanSillä on seuran näkemys - joka ei ole sama asia, että tuntee raamatun. Sitäpaitsi veikkaan, että ari jt on provo, joka haluaa vain pitää keskustelua yllä tai täysin seuran ohjeista välittämätön besserwisser.
- Nobody no's
>>On omituista, mistä noinkin selvät ohjeet on luopioiden taholta muutettu valheellisesti totaalikielletyksi asiaksi..
Omituista on lähinnä se että te jehovantodistajat häpeätte omia sääntöjänne niin, että kun teitä joskus nettiin tupsahtelee, te kiellätte erilaisten sääntöjen olemassaolon kokonaan.
Kyllä minä jehovantodistajana tiesin ettei tällaisille palstoille ollut asiaa, ja niin tietää jokainen jehovantodistaja. Sen lisäksi asiastahan joutui pari kesän konventtia sitten ääneen antamaan lupauksensa - pysyä pois tällaisilta palstoilta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Voisin jopa maksaa että saisin nähdä sut mies
Miten helvetissä joku voi olla tollanen kotihiiri. Edes mä en ole noin paha ku sä! Miten sua voi ikinä edes nähdä ?861699Tumman vihreä mercedes
Mikä se on tuo kylää ympäri ajava vihreä mercedes, takakontti tärisee kuin hullu ja välillä kylän juoppojakin kuskailee,171075Käyttäkää kumia kajaanilaisten naisten kanssa
Elkää ottako riskiä ilman kumia kun saattaa käydä niin että sinusta tuleekin isä lapselle ja elättäjä molemmille.981027Miksi tällainen pelottaa ja aiheuttaa joillakin ärtymystä?
"Sitoudun ystävien ja kollegoiden kanssa puuttumaan seksistisiin vitseihin ja vähättelyyn. Sanon ääneen, kun jokin ei ol79952- 91794
Jymyuutinen: Suomen talous kasvaa hurjaa vauhtia
https://www.iltalehti.fi/talous/a/11fba8a8-a7fb-44f4-a58b-f129f6d5bdf5 Akavan pääekonomistin mukaan Suomen kokonaistuot146759Tunnusmerkkejä Kaivatulle
Jotain mistä toinen tunnistaa. Täällä vaalea nainen kaipaa miestä jolla vaaleat hiukset ja asuu maalla. Pelataanko kortt51754Pakkomielle
Tahdon pyytää anteeksi, että olen kaivannut sinua kaikki nämä vuodet ja olet ollut minulle pakkomielle. Nyt on aika pääs49681- 53674
Oletko nainen enää täällä?
En ole tunnistanut kirjoituksiasi hetkeen. Ainoastaan yhdessä neutraalissa ketjussa, missä ei ollut kyse tunteista. Hyv51661