Että uskosi tarkastelussa ei ole mitään pelättävää, niin tarkastele ihmeessä uskoasi tämän Vt-seuran materiaalin valossa:
http://www.freeminds.org/v/index.html
Jos taas et täysin tai lainkaan luota Vt-seuraan, niin voit tarkastele linkin antia ihan puhtaasta asianharrastuksesta.
Jos luotat täysin Vt-seuran lupaukseen...
17
1039
Vastaukset
- Voimantorni
Paljon löytyy kyllä mielenkiintoista tietoa, mutta... mutta.. MUTTA KUN SE TULEE NIIN VÄÄRÄSTÄ SUUNNASTA! Järjestön kirjallisuudessa aina varoitetaan 'luopiovalheista', ettei niille pidä koskaan altistaa itseään, koska ne tuhoavat kallisarvoisen uskosi.
Niinpä niin.. Mutta entä jos kyse ei olekaan valheista? Entä jos kyse onkin tosiasioista, joiden olemassaolosta järjestö ei vain halua jäsentensä tietävän.
Aika näyttää, kuinka moni Jehovan todistaja on todella rehellinen ja haluaa tietää totuuden ottamalla asioista selvää.
Jos "Totuus ei pala tulessakaan", niin miksi se ei sitten kestäisi rehellistä ja avointa tutkimista?- Markku_Meilo
>>Jos "Totuus ei pala tulessakaan", niin miksi se ei sitten kestäisi rehellistä ja avointa tutkimista?
Semminkin kun siihen oikein kehotetaan Vt-seuran taholta:
”Meidän ei tule tutkia vain henkilökohtaisia uskomuksiamme vaan myös sitä, mitä se uskonnollinen järjestö opettaa, jonka yhteydessä saatamme olla. Ovatko sen opetukset täysin sopusoinnussa Jumalan sanan kanssa vai perustuvatko ne ihmisten perinnäissääntöihin? Jos me rakastamme totuutta, niin tällaisessa tutkimisessa ei ole mitään pelättävää.” (tr-FI s. 13)
"On totta, että arvostelu, joka paljastaa jonkun uskonnon opetusten tai menettelyjen viat, saattaa ensin vaikuttaa ankaralta. Miten hänen tulisi kuitenkin suhtautua siihen? Ei niiden tavoin, jotka raivostuivat ja tulivat väkivaltaisiksi Stefanuksen arvostelun tähden. Pane sen sijaan merkille joidenkuiden ateenalaisten erinomainen suhtautuminen heidän kuultuaan Paavalin lausunnot. He hyväksyivät Raamatun totuuden ja tulivat uskoviksi omaksi ikuiseksi hyödykseen. " (Herätkää 8. toukokuuta 1975 sivu 22)
En kadehdi tuollaisessa ristiaallokossa silmänsä ja korvansa peittäviä, siinä voi pahoinvointi yllättää. Vähemmällä pääsee kun vaan uskoo lujasti, eikä yritä ajatella. - Naivina
Markku_Meilo kirjoitti:
>>Jos "Totuus ei pala tulessakaan", niin miksi se ei sitten kestäisi rehellistä ja avointa tutkimista?
Semminkin kun siihen oikein kehotetaan Vt-seuran taholta:
”Meidän ei tule tutkia vain henkilökohtaisia uskomuksiamme vaan myös sitä, mitä se uskonnollinen järjestö opettaa, jonka yhteydessä saatamme olla. Ovatko sen opetukset täysin sopusoinnussa Jumalan sanan kanssa vai perustuvatko ne ihmisten perinnäissääntöihin? Jos me rakastamme totuutta, niin tällaisessa tutkimisessa ei ole mitään pelättävää.” (tr-FI s. 13)
"On totta, että arvostelu, joka paljastaa jonkun uskonnon opetusten tai menettelyjen viat, saattaa ensin vaikuttaa ankaralta. Miten hänen tulisi kuitenkin suhtautua siihen? Ei niiden tavoin, jotka raivostuivat ja tulivat väkivaltaisiksi Stefanuksen arvostelun tähden. Pane sen sijaan merkille joidenkuiden ateenalaisten erinomainen suhtautuminen heidän kuultuaan Paavalin lausunnot. He hyväksyivät Raamatun totuuden ja tulivat uskoviksi omaksi ikuiseksi hyödykseen. " (Herätkää 8. toukokuuta 1975 sivu 22)
En kadehdi tuollaisessa ristiaallokossa silmänsä ja korvansa peittäviä, siinä voi pahoinvointi yllättää. Vähemmällä pääsee kun vaan uskoo lujasti, eikä yritä ajatella.>>>”Meidän ei tule tutkia vain henkilökohtaisia uskomuksiamme vaan myös sitä, mitä se uskonnollinen järjestö opettaa, jonka yhteydessä saatamme olla. Ovatko sen opetukset täysin sopusoinnussa Jumalan sanan kanssa vai perustuvatko ne ihmisten perinnäissääntöihin? Jos me rakastamme totuutta, niin tällaisessa tutkimisessa ei ole mitään pelättävää.”
- Markku_Meilo
Naivina kirjoitti:
>>>”Meidän ei tule tutkia vain henkilökohtaisia uskomuksiamme vaan myös sitä, mitä se uskonnollinen järjestö opettaa, jonka yhteydessä saatamme olla. Ovatko sen opetukset täysin sopusoinnussa Jumalan sanan kanssa vai perustuvatko ne ihmisten perinnäissääntöihin? Jos me rakastamme totuutta, niin tällaisessa tutkimisessa ei ole mitään pelättävää.”
>>... valitettavasti me ei voida saada kaikkiin kysymyksiin vastausta ja me voidaan luottaa siihen että aikanaan kyllä nuo vastaukset löytyy.
Minä olin vielä naiivimpi, koska en osannut epäillä juuriollenkaanyhtään mitään. Muistan kuinka olin vakuuttunut, että tiedemiehet ovat kaikki väärässä kun epäilevät Raamatun kertomuksia. Olin niin vakuuttunut asiasta, ettei minun tarvinnut edes osoittaa itselleni koko asiaintilaa, vaan omassa pienessä päässäni majaillut luja luottamus Vt-seuraan riitti kaatamaan kaikki maailman tiedemiehet.
>> Yhteisymmärryken jälkeen pohdittiin hetki vielä sitä miten selvä totuus loppujen lopuksi on vaikka kaikkia yksityiskohtia ei ymmärretäkkään vielä.
Elämän ilmaantuminen ja vaikka vedenpaisumus eivät ole yksityiskohtia, vaan aivan keskeisiä asioita Raamatun luotettavuuden kannalta.
>> Wt-seurassa ei ketään ole mukana siksi että hän todella olisi tutkinut asiaa avoimesti ja vakuuttunut siitä että tässä on totuus. Syyt ovat aivan muualla.
Juuri näin minäkin nyt ajattelen, asia on helppo havaita vaikka siitä haluttomuudesta, jolla Vt-seuran kannattajat karttavat niinkin keskeisen opin kuin 1914 käsittelyä. - näköjään tallattu
Markku_Meilo kirjoitti:
>>... valitettavasti me ei voida saada kaikkiin kysymyksiin vastausta ja me voidaan luottaa siihen että aikanaan kyllä nuo vastaukset löytyy.
Minä olin vielä naiivimpi, koska en osannut epäillä juuriollenkaanyhtään mitään. Muistan kuinka olin vakuuttunut, että tiedemiehet ovat kaikki väärässä kun epäilevät Raamatun kertomuksia. Olin niin vakuuttunut asiasta, ettei minun tarvinnut edes osoittaa itselleni koko asiaintilaa, vaan omassa pienessä päässäni majaillut luja luottamus Vt-seuraan riitti kaatamaan kaikki maailman tiedemiehet.
>> Yhteisymmärryken jälkeen pohdittiin hetki vielä sitä miten selvä totuus loppujen lopuksi on vaikka kaikkia yksityiskohtia ei ymmärretäkkään vielä.
Elämän ilmaantuminen ja vaikka vedenpaisumus eivät ole yksityiskohtia, vaan aivan keskeisiä asioita Raamatun luotettavuuden kannalta.
>> Wt-seurassa ei ketään ole mukana siksi että hän todella olisi tutkinut asiaa avoimesti ja vakuuttunut siitä että tässä on totuus. Syyt ovat aivan muualla.
Juuri näin minäkin nyt ajattelen, asia on helppo havaita vaikka siitä haluttomuudesta, jolla Vt-seuran kannattajat karttavat niinkin keskeisen opin kuin 1914 käsittelyä.>>>Minä olin vielä naiivimpi, koska en osannut epäillä juuriollenkaanyhtään mitään. Muistan kuinka olin vakuuttunut, että tiedemiehet ovat kaikki väärässä kun epäilevät Raamatun kertomuksia. Olin niin vakuuttunut asiasta, ettei minun tarvinnut edes osoittaa itselleni koko asiaintilaa, vaan omassa pienessä päässäni majaillut luja luottamus Vt-seuraan riitti kaatamaan kaikki maailman tiedemiehet. >Juuri näin minäkin nyt ajattelen, asia on helppo havaita vaikka siitä haluttomuudesta, jolla Vt-seuran kannattajat karttavat niinkin keskeisen opin kuin 1914 käsittelyä.
- Markku_Meilo
näköjään tallattu kirjoitti:
>>>Minä olin vielä naiivimpi, koska en osannut epäillä juuriollenkaanyhtään mitään. Muistan kuinka olin vakuuttunut, että tiedemiehet ovat kaikki väärässä kun epäilevät Raamatun kertomuksia. Olin niin vakuuttunut asiasta, ettei minun tarvinnut edes osoittaa itselleni koko asiaintilaa, vaan omassa pienessä päässäni majaillut luja luottamus Vt-seuraan riitti kaatamaan kaikki maailman tiedemiehet. >Juuri näin minäkin nyt ajattelen, asia on helppo havaita vaikka siitä haluttomuudesta, jolla Vt-seuran kannattajat karttavat niinkin keskeisen opin kuin 1914 käsittelyä.
>>... ensimmäisen kerran päätin todella ottaa selvää asiasta niin se johtikin vyöryyn jonka jälkeen oli mahdoton enää uskoa WT-seuran tarinoita.
Pienessä mielessäni ajattelen vieläkin, että tein jonkin sortin naiiviusennätyksen kun uskoin erottamiseni jälkeen vielä n. 25 vuotta Vt-seuran ylivertaisyyteen mm. luonnontieteiden ja historian saralla. Vyöry minullekin tuli kun sain Internet-liittymän ja Vartiotorniseura asettui sille kuuluvalle paikalle parissa viikossa.
>>Näin jälkeenpäin ajatellen on ihmeellistä millä perusteella minäkin olin todella vakuuttunut siitä että kaikki tiedemiehet jotka esittävät WT-seuran oppien vastaisia ajatuksia ovat joko hiukan yksinkertaisia tai sitten heillä on vain joku pakkomiele taistella juuri Wt-seuraa vastaan.
Minulle on jäänyt sellainen mielikuva, että nuoruudessani toistettiin mantraa, että tiedemiehet eivät halua tunnustaa jumalan olemassaoloa ja siksi heidän on pakko toimia tavalla, jolla toimivat. Siis se Vt-seuran elättämä stereotypia jossa esimerkiksi papit kyllä tietävät, että jehovantodistajilla on totuus, mutta eivät voi sitä myöntää. Tai sitten luopiot tietävät, että jehovantodistajilla on totuus, mutta ovat liian ylpeitä palatakseen. Osin juuri tuollaisilla fraaseilla jehovantodistajat ovat vakuuttaneet omaa erinomaisuuttaan niin kauan kuin minä olen asioita seurannut.
>>Toisaalta tiesin sen että itselläni ei ollut mitään todellista tietoa asiasta eikä minkäännäköisiä resusseja haastaa heitä kyseisessä asiassa, mutta ilmeisesti uskoin siihen että WT-seuran sisällä on tosiaan miehiä jotka todella tietävät miten asiat ovat.
Hyvin tuttua. Muistan kun 1975-hypetys alkoi, niin silloin toistettiin mantraa Tikkurilan veljien erinomaisuudesta, koska he mm. olivat kykeneviä laskemaan H-hetken. Jokin aika sitten kaikonnut "Lähimmäinen" vetosi usein siihen, että vaikka hän ei osaa vastata kysymyksiin, niin kierrospaavalit ja muut Vt-nerot kyllä kykenevät.
>>Muistan miten kouluikäisenä jopa mielessäni pyöritin ajatuksia siitä että WT-seuran pitäisi järjesttä julkinen TV-keskustelu jossa WT-seuran edustajat löisivät luun kurkkuun tämän maailman tiedemiehille. Täytyy myöntää että ei hullumpi ajatus, olisi todella kiva seurata tuota keskustelua.......
Sen verran Vt-seurassakin on itsesuojeluvaistoa, että eivät lähde julkisesti nolaamaan itseään, siis jos nyt joku näkisi edes tarpeelliseksi Vt-seuran rökittämisen.
>>Uskovaisen Totuus on kyllä täysi mysteeri. Minä en pidä uskovaista ihmistä mitenkään tyhmänä koska en voi väittää että minullakaan olisi olemassa mitään sellaisia todisteita tai tietoa että voisin todella sanoa miten asiat ovat. Mutta en viihdy ihmisen seurassa joka joka väittää vuoren varmasti omaavansa totuuden, mutta kieltäytyy keskustelmasta siitä avoimesti. Minä olen käynyt paljon hyviä keskustelua uskovaisten kanssa jotka itsekkin ovat sitä mieltä että kyseessä on vain uskonasia ja niitä on turha väittää totuudeksi.
Yhtä hyvin olisin itse voinut kirjoittaa nuo sanat. Jehovantodistajana me emme osanneet keskustella aikuisten oikeasti, se oli ikäänkuin kiellettyä. Vieraan kanssa keskustelu oli yksisuuntaista, mitään olennaista poikittaista ajatusta ei saanut hyväksyä, vaikka sitä ei kyennyt torppaamaankaan. Kun jehovantodistajuus jää taakse, niin on opeteltava elämään ihmisiksi ja suvaitsemaan muita sekä heidän mielipiteitään. On otettava nk. harmaakiila käyttöön.
- ???????
Niin mitä tuossa tarkalleen ottaen tarkoitetaan?
- Markku_Meilo
>>Niin mitä tuossa tarkalleen ottaen tarkoitetaan?
Perussanoma on, katso jos katsot uskosi kestävän koettelun ihan pelkän Vt-seuran matskun pohjalta.
Kysy ihmeessä jos jotain jäi vielä epäselväksi.
- Parempi linnki
>>Tässäpä Parempi linnki
Nämä vastalinkitykset ilman mitään perusteluja ovat (varsinkin tässä tapauksessa) ehkäpä jopa maailman säälittävimpiä yrityksiä tehdä propagandahötöstä totuutta.
Miten perustelet itsellesi - avauksessa esitetyn linkin informaation valossa - että jehovantodistajuudella olisi jotain tekemistä totuuden kanssa?- kiteytys
Sinun vastauksessasi kiteytyi Jt 'totuuden' ydin. Todisteilla ja sillä mitä joku sanoo ei ole mitään merkitytä. Ainoastaan sillä on merkitystä KUKA SANOO.
Wt-seura voi sanoa aivan mitä tahansa niin se on aina 'totuus'. Kaikki muut voivat sanoa aivan mitä tahansa tai esittää millaisia todisteita tahansa, niin ne kaikki ovat valhetta jos ne eivät ole sopusoinussa Wt-seuran oppien kanssa, koska nuo todisteet ovat väärästä lähteestä.
Tälläkin palstalla on nähty kymmeniä kertoja että Jt:llä ei ole mitään todisteita oman uskonsa puolesta tai he eivät pysty esittämään vastaväitteitä tälläkin palstalla esittyihin todisteisiin. Todisteet heitä eivät kiinosta, ainoastaan se KUKA SANOO. - Markku_Meilo
Onhan Vt-seuran oma materiaali kaikkein paras ase kun Vt-seura osoitetaan valehtelijaksi.
- jäät olemaan
Markku_Meilo kirjoitti:
Onhan Vt-seuran oma materiaali kaikkein paras ase kun Vt-seura osoitetaan valehtelijaksi.
Siinä vaiheessa kun omakin materiaali kääntyy itseään vastaan ollaan jo todella heikoilla.
- "totuudellanne"?
t-i-u-k-u kirjoitti:
>>Tässäpä Parempi linnki
Nämä vastalinkitykset ilman mitään perusteluja ovat (varsinkin tässä tapauksessa) ehkäpä jopa maailman säälittävimpiä yrityksiä tehdä propagandahötöstä totuutta.
Miten perustelet itsellesi - avauksessa esitetyn linkin informaation valossa - että jehovantodistajuudella olisi jotain tekemistä totuuden kanssa?Miten perustelet itsellesi - avauksessa esitetyn linkin informaation valossa - että jehovantodistajuudella olisi jotain tekemistä totuuden kanssa?
- Tai osoita tiuku, kenellä on totuus? Tai kerro, oletteko luopiot oikeita kertomaan ihmisille, kuka on väärässä? Tai onko Jehovan todistajat väärässä? "totuudellanne"? kirjoitti:
Miten perustelet itsellesi - avauksessa esitetyn linkin informaation valossa - että jehovantodistajuudella olisi jotain tekemistä totuuden kanssa?
- Tai osoita tiuku, kenellä on totuus? Tai kerro, oletteko luopiot oikeita kertomaan ihmisille, kuka on väärässä? Tai onko Jehovan todistajat väärässä?Totuus "totuudesta" on sinänsä arvokas tieto. Ymmärräthän, että kun "totuus" osoitetaan valheeksi, se silloin ON valhetta, vaikka tilalle ei mitään esitettäisikään? Vaatimuksellesi nimetä tilalle jokin toinen lahko, jolla olisi tuo "Ainoa Oikea Totuus", ei ole mitään perusteluita. Ainakaan Raamattua lukemalla ei voi päätyä mitään lahkoa tukevaan käsitykseen. Monen muun tapaan, perustuu vartiotorniseuran "totuus" itsestään pelkästään luulokuviin ja kuvitelmiin. Lähemmin tarkasteltuna se on hyvin kaukana siitä, mitä Raamattu opettaa.
Siis, jos on selvästi nähtävissä, että joku saapastelee täysin päinvastaiseen suuntaan, mihin ilmoittaa pyrkivänsä, on vähintään kohtuullista kertoa siitä hänelle. Eikö? Ymmärtäväinen pysähtyy etsimään uutta suuntaa. Änkyrä sitävastoin sulkee korvansa ja painaa silmät kiinni eteenpäin. Kumpi sinä olet?
- Kadunmies vaan
Kuka kerpeleen valopää oli laittanu sinne sen renkulan jossa se haluttu video juoksee koko ajan hiirtä pakoon? Eihän tämmönen nakkisormi niitä tahtonu saada kiinni.
Itse videot olivat kyllä täyttä asiaa. Sääli vain ettei keskivertojahvetilla taida kielitaito riittää niiden ymmärtämiseen. Jos ymmärrys riittää, niin kannattaa ilman muuta ne katsella.- Markku_Meilo
Aiheet juoksivat mullakin alkuun pakoon, sitten huomasin kuinka sen karusellin saa hallintaan. Hilpeintä antia mulle oli Chuck-sedän Tuomari-Joen istuttaminen taustalle.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Voisin jopa maksaa että saisin nähdä sut mies
Miten helvetissä joku voi olla tollanen kotihiiri. Edes mä en ole noin paha ku sä! Miten sua voi ikinä edes nähdä ?801542Tumman vihreä mercedes
Mikä se on tuo kylää ympäri ajava vihreä mercedes, takakontti tärisee kuin hullu ja välillä kylän juoppojakin kuskailee,141014Miksi tällainen pelottaa ja aiheuttaa joillakin ärtymystä?
"Sitoudun ystävien ja kollegoiden kanssa puuttumaan seksistisiin vitseihin ja vähättelyyn. Sanon ääneen, kun jokin ei ol79912Käyttäkää kumia kajaanilaisten naisten kanssa
Elkää ottako riskiä ilman kumia kun saattaa käydä niin että sinusta tuleekin isä lapselle ja elättäjä molemmille.95912Tunnusmerkkejä Kaivatulle
Jotain mistä toinen tunnistaa. Täällä vaalea nainen kaipaa miestä jolla vaaleat hiukset ja asuu maalla. Pelataanko kortt51724Jymyuutinen: Suomen talous kasvaa hurjaa vauhtia
https://www.iltalehti.fi/talous/a/11fba8a8-a7fb-44f4-a58b-f129f6d5bdf5 Akavan pääekonomistin mukaan Suomen kokonaistuot140680- 53664
Pakkomielle
Tahdon pyytää anteeksi, että olen kaivannut sinua kaikki nämä vuodet ja olet ollut minulle pakkomielle. Nyt on aika pääs48651Oletko nainen enää täällä?
En ole tunnistanut kirjoituksiasi hetkeen. Ainoastaan yhdessä neutraalissa ketjussa, missä ei ollut kyse tunteista. Hyv51641- 76639