silikonivuokasta, kun tarttuu kiinni

ärsyyntynyt

Mulla on Iloleipurin silikonivuoka, johon saan kaikki kakut tarttumaan kiinni vaikka valmistaja oikein mainostaa että ei tartu. Voitelin tai en niin aina tarttuu. Alkaa suunnattomasti ärsyttämään tällainen. Miten saatte kuivakakut onnistumaan silikonivuoassa???

8

4251

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • leipuri-kondiittori88

tuota miten peset vuokasi leipomusten välissä? siis käytätkö pesuainetta?

Aina ekaksi täytyy voidella vuoka hyvin ja ehkä korppujauhottaa/vehnäjauhottaa.

Kun kakku on valmis se täytyy vain huuhdella kuumalla vedellä, EI missään nimessä fairya.
      Joskushan saa fairylla pestä mutta se kannattaa taas voidella sen jälkeen.

kyllä se siitä pian huomaat kuinka helppo se on käytettävä ja onnistuu muuten tosi hyvin kaikki jäädykkeet, ei tarvi sulatella ;D

• alkuper.kirjoittaja

nimenomaan "päästä eroon" tuosta jauhottamisesta. Olen kyllä voidellut vuokaa aina ennen käyttöä. Mutta tässä mietin että jos tosiaan tarttee jauhottaa silikonikin niin taidan siirtyä vanhoihin vuokiin... nimenomaan nimittäin vuokan käyttöohjeessakin sanotaan että ei tartu eikä tarvitse jauhottaa. Liekö sitten mainoskikka!?!
        Kuinka pian kakku pitäisi kumota uunista oton jälkeen? Jos vika onkin siinä että kumoan liian myöhään tai liian aikaisin...

• ... :)
        alkuper.kirjoittaja kirjoitti:

nimenomaan "päästä eroon" tuosta jauhottamisesta. Olen kyllä voidellut vuokaa aina ennen käyttöä. Mutta tässä mietin että jos tosiaan tarttee jauhottaa silikonikin niin taidan siirtyä vanhoihin vuokiin... nimenomaan nimittäin vuokan käyttöohjeessakin sanotaan että ei tartu eikä tarvitse jauhottaa. Liekö sitten mainoskikka!?!
        Kuinka pian kakku pitäisi kumota uunista oton jälkeen? Jos vika onkin siinä että kumoan liian myöhään tai liian aikaisin...

Onnistu hienosti kakku silikoonivuoassa, eka kerran tein ja pesin sen ja voitelin ja toisen kerran tein perää uuden kakun ja huuhtelin vuoan vaan kuumalla vedellä. Ei yhtään tarttunut.

• leipuri88

niin siis vain tämän 1 ensimmäisen kerran kun otat käyttöön vuokasi. että vuoka saa raskaisen pinnan itseensä muuten ei tarvi käyttää mitään rasvaa...

niin juuri tein...eli etköhän Sinäkin ap-kirjoittaja onnistu...

• leipuri88
        ... :) kirjoitti:

niin juuri tein...eli etköhän Sinäkin ap-kirjoittaja onnistu...

niinpä itse tykkään hirveesti silikooni jutuista vaikka teräksisetkin käy, mutta hyydykkeet on ihan sika helppo tehdä ja ottaa pois kun ei tarvi sulatella jne. ;D

leipuri88 kirjoitti:

niinpä itse tykkään hirveesti silikooni jutuista vaikka teräksisetkin käy, mutta hyydykkeet on ihan sika helppo tehdä ja ottaa pois kun ei tarvi sulatella jne. ;D

sinun kakkuvuokasi "vinossa" kun se on uunissa..???
        Mä luulin että kakusta tulee soikea kun koko vuoka oli vinossa, mutta kun sen kumosin niin sain sen suoraksi. :)

• Anonyymi

Laske kylmä vesi silikoninvuokan ,kala vesi pois ennen kun laitat vuokan taikina

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?

Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman
      Ikävä
      49
      1516
    2. Sunnuntai terveiset kaivatulle

Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!
      Ikävä
      76
      1345
    3. Olen päivä päivältä vain varmempi siitä että rakastan sinua

Onhan se tällä tuntemisen asteella jokseenkin outoa, mutta olen outo ja tunne on tunne. 😊
      Ikävä
      87
      1006
    4. Kaupan työtekijä

Kyllä on pahaa katsottavaa kun myyjällä on purtu kaula, hyvin epäsoveliasta
      Kuhmo
      18
      997
    5. Oletko koskaan suuttunut jostain kaivatullesi?

Mitä hän teki tai mitä tapahtui, mistä suutuit?
      Ikävä
      86
      936
    6. Ai miehillä ei ole varaa maksaa

Treffejä naiselle johon on ihastunut? Ihanko totta dusty miehet? Tekosyy. Haluatko laittaa 50/50 kaikki kulut parisuhtee
      Ikävä
      187
      876
    7. Olet mielessäni

viimeisenä illalla ja ensimmäisenä aamulla. Ihastuin sinuun enkä voi tunteilleni mitään. Jos uskaltaisin, tunnustaisin s
      Ikävä
      20
      831
    8. Olen paremman näköinen kuin sinä

Jos aletaan sille tielle mies.
      Ikävä
      82
      811
    9. Verovähennysten poisto syö veronkevennykset pieni- ja keskituloisilta

Kokoomuslaiset ja perussuomalaiset kansanedustajat jakavat kilvan postauksia, jossa kerrotaan miten kaikkien työssäkäyvi
      Maailman menoa
      98
      811
    10. Kaipaan seuraasi niin

monella eri tavalla ja tasolla. En tiedä mitä tapahtui, mutta niin vain kävi että ihastuin sinuun.
      Ikävä
      17
      740
    Aihe