Millä nopeudella

The Rat

Voi ajaa autoa minimissään kytkin ylhäällä?

29

1300

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Automatic transmission

      Tän on pakko olla joku kompa.

      • onko kyse

        valokytkimestä tjms..?


      • automatic lights
        onko kyse kirjoitti:

        valokytkimestä tjms..?

        uusimmissa ei ole tarvetta.


    • <sdf

      riippuu vaihdelaatikon välityksistä.

    • 3km/h

      Otsikko.

      • mittasit

        Ajoitko 3km tunnissa?


    • Rottatouille

      Voi ajaa autoa mini, missä on kytkin ylhäällä?

      Näin sen kysymyksen piti olla.

      • zklfdgksfdg

        Mikä on kytkin ?


    • tarkennusta?

      Ylä- vai alamäkeä?

    • Riippuu välityksestä ja tyhjäkäyntinopeudesta.

    • tässä 

      Sopivalla.

    • The Rat

      8 vatausta, joista yksi asillinen, eli 3km/h.

      • vastata tähän

           


      • Ainakin minä vastasin asiallisesti kysymykseen, johon ei ole vain yhtä oikeaa vastausta.

        Kaasutinkoneissa tyhjäkäyntinopeutta voi säätää, ja silloin auto menee jo eri nopeutta tyhjäkäynnillä. Ja ruskukoneethan katkaisevat polttoaineensyötön moottorijarrutuksessa.

        Millainen tieteellinen merkitys kysymykselläsi on?
        Voihan autoa vaikka työntää 0,1 km/h.


      •    
        vastata tähän kirjoitti:

           

           


      • minua sorretaan
        M1978 kirjoitti:

        Ainakin minä vastasin asiallisesti kysymykseen, johon ei ole vain yhtä oikeaa vastausta.

        Kaasutinkoneissa tyhjäkäyntinopeutta voi säätää, ja silloin auto menee jo eri nopeutta tyhjäkäynnillä. Ja ruskukoneethan katkaisevat polttoaineensyötön moottorijarrutuksessa.

        Millainen tieteellinen merkitys kysymykselläsi on?
        Voihan autoa vaikka työntää 0,1 km/h.

        jos autoni on niin karvalakkimalli ettei siinä ole tämmöistä "kytkintä"..?


      •    
            kirjoitti:

           

        Ai minkä?


    • K.Ä.

      Nykyautoilla ainakin tyhjäkäyntinopeudella, mutta monella voi jopa jarrulla vielä vähän vaimentaa menoa.

    • Adolf Manson

      kävelyvauhtia kytkin ylhäällä ruuhkassa. Ruuhka-ajo muuten Kehä I:llä oli taas hakusessa monilla. Liittymästä tulijat halusivat vaihtaa kaistaa ensimmäisellä mahdollisella metrillä, sen sijaan että olisivat ajaneet päättyvän kaistan loppuun. Taas pahennettiin ruuhkaa taaempana.

      • Adolf Manson

        Siis piti sanoa että kaasua painamatta ykkösvaihteella.


    • The Rat

      Hmm... Jotenkin en muista tätä kysymystä...

      Minimiajonopeus on 0 km/h. Kytkimen asento ei vaikuta asiaan.

      Tästä on oikeuden päätös. Liikkumattomassa autossa istuminen toi miehelle rattijuopumustuomion - ja sitähän ei voi saada, jos ei autolla aja.

      • taas kerran

        Ihme että pitää olla jatkuvasti pätemässä täällä ja taas kerran vajailla tiedoilla.

        Rattijuopumustuomio voi tulla todella monella tavalla. Se ei edellytä ajamista tai istumista kuljettajan paikalla. Tuomio tulee moottorikäyttöisen ajoneuvon kanssa aiheutetun vahingon aiheuttamisesta tai sellaisen vaaran aiheuttamisesta myös. Esimerkki: humalainen kyytiläinen keksi vetää vesiselvän kuskin ajaman auton käsijarrun päälle täydessä vauhdissa. Ojasta rusinana löydentyn auton kuljettaja ei saanut edes huomautusta mutta kyytiläinen tuomittiin rattijuopumuksesta ja liikenteen vaarantamisesta.

        Niin ja tietysti miniminopeus on nolla. Eihän ollut mitään puhetta siitä että moottorin pitäisi olla käynnissä. Siitä, onko se ajamista, voidaan olla monta mieltä.


      • The Rat
        taas kerran kirjoitti:

        Ihme että pitää olla jatkuvasti pätemässä täällä ja taas kerran vajailla tiedoilla.

        Rattijuopumustuomio voi tulla todella monella tavalla. Se ei edellytä ajamista tai istumista kuljettajan paikalla. Tuomio tulee moottorikäyttöisen ajoneuvon kanssa aiheutetun vahingon aiheuttamisesta tai sellaisen vaaran aiheuttamisesta myös. Esimerkki: humalainen kyytiläinen keksi vetää vesiselvän kuskin ajaman auton käsijarrun päälle täydessä vauhdissa. Ojasta rusinana löydentyn auton kuljettaja ei saanut edes huomautusta mutta kyytiläinen tuomittiin rattijuopumuksesta ja liikenteen vaarantamisesta.

        Niin ja tietysti miniminopeus on nolla. Eihän ollut mitään puhetta siitä että moottorin pitäisi olla käynnissä. Siitä, onko se ajamista, voidaan olla monta mieltä.

        Jos vetäisee pelkääjän paikalta käsijarrun pohjaan, tulkitaan se kylläkin ajamiseksi. Ei sillä ole niin väliä, istuuko kuskinpenkillä vai ei.

        Kyseisessä jutussa känninen kuski istui käyvän auton ratin takana. Väitti olevansa vain lämmittelemässä, mutta ajamiseksi tuo laskettiin.

        Onko muuten liikennevaloissa seisominen sinusta ajamista? Minusta on, siinä pitää kuitenkin suorittaa suurin osa normaalista ajamiseen liittyvästä toiminnallisuudesta, eli seurata ympäristöä ja valmistautua toimimaan...


      • jos?
        The Rat kirjoitti:

        Jos vetäisee pelkääjän paikalta käsijarrun pohjaan, tulkitaan se kylläkin ajamiseksi. Ei sillä ole niin väliä, istuuko kuskinpenkillä vai ei.

        Kyseisessä jutussa känninen kuski istui käyvän auton ratin takana. Väitti olevansa vain lämmittelemässä, mutta ajamiseksi tuo laskettiin.

        Onko muuten liikennevaloissa seisominen sinusta ajamista? Minusta on, siinä pitää kuitenkin suorittaa suurin osa normaalista ajamiseen liittyvästä toiminnallisuudesta, eli seurata ympäristöä ja valmistautua toimimaan...

        Jos kuljettaja istuukin yksin autossa ja aivan "vesi" selvä, niin saako ajella autoa matkustajan jakkaralta?


      • jos katsotaan että

        on ratissa ja on juovuksissa, on rattijuoppo. sakot tulee


      • Seppo Susi
        The Rat kirjoitti:

        Jos vetäisee pelkääjän paikalta käsijarrun pohjaan, tulkitaan se kylläkin ajamiseksi. Ei sillä ole niin väliä, istuuko kuskinpenkillä vai ei.

        Kyseisessä jutussa känninen kuski istui käyvän auton ratin takana. Väitti olevansa vain lämmittelemässä, mutta ajamiseksi tuo laskettiin.

        Onko muuten liikennevaloissa seisominen sinusta ajamista? Minusta on, siinä pitää kuitenkin suorittaa suurin osa normaalista ajamiseen liittyvästä toiminnallisuudesta, eli seurata ympäristöä ja valmistautua toimimaan...

        Kloppina nukuin joskus humalat pois autossa pikkupakkasella. Varmuudeksi otin lukua hantin penkillä. Toki itse starttasin auton. Pulunnussijan tuurilla olisi voinut kortti mennä. Mutta niuhot poliisit mielessäni pidin ainakin huolta, etten koskenutkaan kuskin penkkiin tai hallintalaitteisiin.


      • Seppo Susi kirjoitti:

        Kloppina nukuin joskus humalat pois autossa pikkupakkasella. Varmuudeksi otin lukua hantin penkillä. Toki itse starttasin auton. Pulunnussijan tuurilla olisi voinut kortti mennä. Mutta niuhot poliisit mielessäni pidin ainakin huolta, etten koskenutkaan kuskin penkkiin tai hallintalaitteisiin.

        Oli tuulilasi-lehdessä juttu siitä, kun joku oli saanut rattijuopumustuomion, työntäessään autoaan vasten kiellettyä ajosuuntaa. Oli tarkoituksenna käynnistää auto ja jäädä sinne nukkumaan. Eli rattijuoppo voi olla auton ulkopuolellakin...


    • minimimerkki

      Jos vaihde on vapaalla ja kytkin ylhäällä ja auto ylämäessä, ja se lähtee siitä lipumaan takaperin alaspäin...

    • tietenkin

      Eli siis nopeudella, joka on hitaampi kuin paikallaan oleminen.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      79
      2342
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      140
      1507
    3. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      133
      1462
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      155
      1214
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      108
      1013
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      373
      937
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      774
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      55
      724
    9. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      67
      694
    10. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      50
      683
    Aihe