Millä nopeudella

The Rat

Voi ajaa autoa minimissään kytkin ylhäällä?

29

1300

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Automatic transmission

      Tän on pakko olla joku kompa.

      • onko kyse

        valokytkimestä tjms..?


      • automatic lights
        onko kyse kirjoitti:

        valokytkimestä tjms..?

        uusimmissa ei ole tarvetta.


    • <sdf

      riippuu vaihdelaatikon välityksistä.

    • 3km/h

      Otsikko.

      • mittasit

        Ajoitko 3km tunnissa?


    • Rottatouille

      Voi ajaa autoa mini, missä on kytkin ylhäällä?

      Näin sen kysymyksen piti olla.

      • zklfdgksfdg

        Mikä on kytkin ?


    • tarkennusta?

      Ylä- vai alamäkeä?

    • Riippuu välityksestä ja tyhjäkäyntinopeudesta.

    • tässä 

      Sopivalla.

    • The Rat

      8 vatausta, joista yksi asillinen, eli 3km/h.

      • vastata tähän

           


      • Ainakin minä vastasin asiallisesti kysymykseen, johon ei ole vain yhtä oikeaa vastausta.

        Kaasutinkoneissa tyhjäkäyntinopeutta voi säätää, ja silloin auto menee jo eri nopeutta tyhjäkäynnillä. Ja ruskukoneethan katkaisevat polttoaineensyötön moottorijarrutuksessa.

        Millainen tieteellinen merkitys kysymykselläsi on?
        Voihan autoa vaikka työntää 0,1 km/h.


      •    
        vastata tähän kirjoitti:

           

           


      • minua sorretaan
        M1978 kirjoitti:

        Ainakin minä vastasin asiallisesti kysymykseen, johon ei ole vain yhtä oikeaa vastausta.

        Kaasutinkoneissa tyhjäkäyntinopeutta voi säätää, ja silloin auto menee jo eri nopeutta tyhjäkäynnillä. Ja ruskukoneethan katkaisevat polttoaineensyötön moottorijarrutuksessa.

        Millainen tieteellinen merkitys kysymykselläsi on?
        Voihan autoa vaikka työntää 0,1 km/h.

        jos autoni on niin karvalakkimalli ettei siinä ole tämmöistä "kytkintä"..?


      •    
            kirjoitti:

           

        Ai minkä?


    • K.Ä.

      Nykyautoilla ainakin tyhjäkäyntinopeudella, mutta monella voi jopa jarrulla vielä vähän vaimentaa menoa.

    • Adolf Manson

      kävelyvauhtia kytkin ylhäällä ruuhkassa. Ruuhka-ajo muuten Kehä I:llä oli taas hakusessa monilla. Liittymästä tulijat halusivat vaihtaa kaistaa ensimmäisellä mahdollisella metrillä, sen sijaan että olisivat ajaneet päättyvän kaistan loppuun. Taas pahennettiin ruuhkaa taaempana.

      • Adolf Manson

        Siis piti sanoa että kaasua painamatta ykkösvaihteella.


    • The Rat

      Hmm... Jotenkin en muista tätä kysymystä...

      Minimiajonopeus on 0 km/h. Kytkimen asento ei vaikuta asiaan.

      Tästä on oikeuden päätös. Liikkumattomassa autossa istuminen toi miehelle rattijuopumustuomion - ja sitähän ei voi saada, jos ei autolla aja.

      • taas kerran

        Ihme että pitää olla jatkuvasti pätemässä täällä ja taas kerran vajailla tiedoilla.

        Rattijuopumustuomio voi tulla todella monella tavalla. Se ei edellytä ajamista tai istumista kuljettajan paikalla. Tuomio tulee moottorikäyttöisen ajoneuvon kanssa aiheutetun vahingon aiheuttamisesta tai sellaisen vaaran aiheuttamisesta myös. Esimerkki: humalainen kyytiläinen keksi vetää vesiselvän kuskin ajaman auton käsijarrun päälle täydessä vauhdissa. Ojasta rusinana löydentyn auton kuljettaja ei saanut edes huomautusta mutta kyytiläinen tuomittiin rattijuopumuksesta ja liikenteen vaarantamisesta.

        Niin ja tietysti miniminopeus on nolla. Eihän ollut mitään puhetta siitä että moottorin pitäisi olla käynnissä. Siitä, onko se ajamista, voidaan olla monta mieltä.


      • The Rat
        taas kerran kirjoitti:

        Ihme että pitää olla jatkuvasti pätemässä täällä ja taas kerran vajailla tiedoilla.

        Rattijuopumustuomio voi tulla todella monella tavalla. Se ei edellytä ajamista tai istumista kuljettajan paikalla. Tuomio tulee moottorikäyttöisen ajoneuvon kanssa aiheutetun vahingon aiheuttamisesta tai sellaisen vaaran aiheuttamisesta myös. Esimerkki: humalainen kyytiläinen keksi vetää vesiselvän kuskin ajaman auton käsijarrun päälle täydessä vauhdissa. Ojasta rusinana löydentyn auton kuljettaja ei saanut edes huomautusta mutta kyytiläinen tuomittiin rattijuopumuksesta ja liikenteen vaarantamisesta.

        Niin ja tietysti miniminopeus on nolla. Eihän ollut mitään puhetta siitä että moottorin pitäisi olla käynnissä. Siitä, onko se ajamista, voidaan olla monta mieltä.

        Jos vetäisee pelkääjän paikalta käsijarrun pohjaan, tulkitaan se kylläkin ajamiseksi. Ei sillä ole niin väliä, istuuko kuskinpenkillä vai ei.

        Kyseisessä jutussa känninen kuski istui käyvän auton ratin takana. Väitti olevansa vain lämmittelemässä, mutta ajamiseksi tuo laskettiin.

        Onko muuten liikennevaloissa seisominen sinusta ajamista? Minusta on, siinä pitää kuitenkin suorittaa suurin osa normaalista ajamiseen liittyvästä toiminnallisuudesta, eli seurata ympäristöä ja valmistautua toimimaan...


      • jos?
        The Rat kirjoitti:

        Jos vetäisee pelkääjän paikalta käsijarrun pohjaan, tulkitaan se kylläkin ajamiseksi. Ei sillä ole niin väliä, istuuko kuskinpenkillä vai ei.

        Kyseisessä jutussa känninen kuski istui käyvän auton ratin takana. Väitti olevansa vain lämmittelemässä, mutta ajamiseksi tuo laskettiin.

        Onko muuten liikennevaloissa seisominen sinusta ajamista? Minusta on, siinä pitää kuitenkin suorittaa suurin osa normaalista ajamiseen liittyvästä toiminnallisuudesta, eli seurata ympäristöä ja valmistautua toimimaan...

        Jos kuljettaja istuukin yksin autossa ja aivan "vesi" selvä, niin saako ajella autoa matkustajan jakkaralta?


      • jos katsotaan että

        on ratissa ja on juovuksissa, on rattijuoppo. sakot tulee


      • Seppo Susi
        The Rat kirjoitti:

        Jos vetäisee pelkääjän paikalta käsijarrun pohjaan, tulkitaan se kylläkin ajamiseksi. Ei sillä ole niin väliä, istuuko kuskinpenkillä vai ei.

        Kyseisessä jutussa känninen kuski istui käyvän auton ratin takana. Väitti olevansa vain lämmittelemässä, mutta ajamiseksi tuo laskettiin.

        Onko muuten liikennevaloissa seisominen sinusta ajamista? Minusta on, siinä pitää kuitenkin suorittaa suurin osa normaalista ajamiseen liittyvästä toiminnallisuudesta, eli seurata ympäristöä ja valmistautua toimimaan...

        Kloppina nukuin joskus humalat pois autossa pikkupakkasella. Varmuudeksi otin lukua hantin penkillä. Toki itse starttasin auton. Pulunnussijan tuurilla olisi voinut kortti mennä. Mutta niuhot poliisit mielessäni pidin ainakin huolta, etten koskenutkaan kuskin penkkiin tai hallintalaitteisiin.


      • Seppo Susi kirjoitti:

        Kloppina nukuin joskus humalat pois autossa pikkupakkasella. Varmuudeksi otin lukua hantin penkillä. Toki itse starttasin auton. Pulunnussijan tuurilla olisi voinut kortti mennä. Mutta niuhot poliisit mielessäni pidin ainakin huolta, etten koskenutkaan kuskin penkkiin tai hallintalaitteisiin.

        Oli tuulilasi-lehdessä juttu siitä, kun joku oli saanut rattijuopumustuomion, työntäessään autoaan vasten kiellettyä ajosuuntaa. Oli tarkoituksenna käynnistää auto ja jäädä sinne nukkumaan. Eli rattijuoppo voi olla auton ulkopuolellakin...


    • minimimerkki

      Jos vaihde on vapaalla ja kytkin ylhäällä ja auto ylämäessä, ja se lähtee siitä lipumaan takaperin alaspäin...

    • tietenkin

      Eli siis nopeudella, joka on hitaampi kuin paikallaan oleminen.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      110
      1054
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      794
    3. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      261
      570
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      15
      563
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      65
      531
    6. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      92
      499
    7. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      47
      491
    8. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      26
      472
    9. Mökötätkö, kun jäit ilman vastausta?

      Vai mitä ajattelet...
      Ikävä
      47
      417
    10. Haluatko vain sitä

      Kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      30
      406
    Aihe