Jos sinua pyydettäisiin antamaan sukusoluja saattamaan nainen raskaaksi.
Kyseinen nainen on ollut onnellisessa suhteessa toisen naisen kanssa yli kymmenen vuotta ja olet itse tuntenut kyseiset ihmiset 13-25 vuotta.
Suostuisitteko?
Jos suostuisitte, esittäisittekö mitään ehtoja ennen kuin luovuttaisitte sukusoluja?
Itse olen ajatellut suostua, ilman mitään ehtoja.
Kuinka tekisit?
35
825
Vastaukset
- liityy
ateismiin
- Kössönöm
jos joku esittää tuollaisen kysymyksen? keskustellaan täällä ympärileikkauksistakin ja vaikka mistä.
Uskovaiset piirit Suomessa suhtautuvat tuollaiseen toimintaan perin nihkeästi. Johtuen tietysti siitä, että kyse on lesboparista. "jumalan työhön" kajoaminen on heidän mielestään tällaisessa tapauksessa väärin, mutta ei silloin, kun kyse on heteroparista. Tämä liittyy ateismiin aivan yhtä paljon kuin kaikki muukin.
Jumaluskon puute ei pidä sisällään muuta kuin sen jumaluskon puutteen.
Jos ateisti kysyy tätä kysymystä ateismi-palstalla se on aivan yhtä hyvä aihe kuin joulupukki tai talvipäivänseisaus.
Ensin sanoisin että rakastan kaikkia maailman naisia, koska olemme kaikki Jumalan Luomaa suurta työtä.. Tuo antamasi aiempi suhdetausta on yhdentekevää voimille jotka tunnetun maailman loivat, tiedäthän toki sen..
Ilman minkään tunnetun maailman ehtoja..- DarkNinjaHiiri
Olethan miettinyt loppuun asti. Mitä jos se lapsi haluaa joskus tietää biologisen isänsä ja mitenkäs elatusmaksut? Mitä jos höpsähdät ja alat vaatimaan huoltajuutta?
Ite en antais sukusoluja ihan noista syistä varsinkaan kenellekkään tutulle. Katsella sitten vierestä ku oma lapsi kasvaa... kai siitä jotain tunteita saattaa syntyä."Mitä jos se lapsi haluaa joskus tietää biologisen isänsä ja mitenkäs elatusmaksut? Mitä jos höpsähdät ja alat vaatimaan huoltajuutta?"
Biologinen tausta olisi lapselle alusta alkaen selvitetty. Huoltajuutta ei ole mitään mahdollisuutta saada. Lapsi on toisen naisen kantama ja synnyttämä ja sen jälkeen kumppanin adoptoima. Riippuen nyt siitä rekisteröidyn parisuhteen sisäisen adoption lakiesitys-asiasta.
"Ite en antais sukusoluja ihan noista syistä varsinkaan kenellekkään tutulle. Katsella sitten vierestä ku oma lapsi kasvaa... kai siitä jotain tunteita saattaa syntyä."
Ja mitä sitten vaikka onkin tunteita? Sitä voi olla iloinen että tietää lapsensa saavan paremman perheen ja kasvatuksen mitä itse koskaan voisi tarjota.
- Sukusolujen
luovuttaminen tutulle ja rakkaalle ystävälle on upea lahja!
Annat lahjaksi lapsen, uuden elämän!
Upeaa!
Mutta miksi mietit jotain ehtoja?
Ajattelehan... jos luovutat verta, et vaadi tarvitsijaltakaan vastineeksi mitään. Olet kuitenkin lahjoittanut hänelle elämän.
Miksi esittäisit jotain vaatimuksia sukusolujen lahjoittamisesta? - H.H.
Hörhöjähän on monenlaisia. Mihin sinä laittaisit rajan?
- --GG---
Haluan kyllä itse kasvattaa omat lapseni.
Liikaa herättäisi tunteita katsoa varsinkin jos omaa lasta kasvatettaisiin sanotaanko ei niin hyvin.Kuka sinä olet sanomaan mikä on hyvää kasvatusta tuntematta ihmisten kyseisten kasvattajien historiaa, personallisuutta, taloudellista tilannetta ja ammattitaustaa.
- --GG---
boxerblock kirjoitti:
Kuka sinä olet sanomaan mikä on hyvää kasvatusta tuntematta ihmisten kyseisten kasvattajien historiaa, personallisuutta, taloudellista tilannetta ja ammattitaustaa.
En minä olekkaan sanomaan! Tarkoitin,että en voisi yhtä ainutta sekunttia katsoa jos lastani kasvatettaisiin päin honkia...Mitä muuten lesbo tai homo pari sanoo lapselle kun tämä kysyy miksi minulla on 2 äitiä tai 2 isää ja missä isä/äiti on?
Oletko kuullut,että lapsen kasvulle ja kehitykselle on hyväksi kun on isä ja äiti. Miehen malli ja naisen malli. --GG--- kirjoitti:
En minä olekkaan sanomaan! Tarkoitin,että en voisi yhtä ainutta sekunttia katsoa jos lastani kasvatettaisiin päin honkia...Mitä muuten lesbo tai homo pari sanoo lapselle kun tämä kysyy miksi minulla on 2 äitiä tai 2 isää ja missä isä/äiti on?
Oletko kuullut,että lapsen kasvulle ja kehitykselle on hyväksi kun on isä ja äiti. Miehen malli ja naisen malli."Mitä muuten lesbo tai homo pari sanoo lapselle kun tämä kysyy miksi minulla on 2 äitiä tai 2 isää ja missä isä/äiti on?"
Totuuden.
"Oletko kuullut,että lapsen kasvulle ja kehitykselle on hyväksi kun on isä ja äiti. Miehen malli ja naisen malli."
Oletko kuullut näistä:
http://www.webmd.com/mental-health/news/20051012/study-same-sex-parents-raise-well-adjusted-kids
http://www.canada.com/theprovince/news/story.html?id=38cc20ce-7f14-44ea-b4d9-d4cd16d7a269&k=9378
http://borngay.procon.org/viewadditionalresource.asp?resourceID=41- Kössönöm
--GG--- kirjoitti:
Oletko kuullut,että lapsen kasvulle ja kehitykselle on hyväksi kun on isä ja äiti. Miehen malli ja naisen malli.Kyselepäs sitä miehen mallia turvakodeista tai poliisilta. He kyllä osaavat kertoa tämän päivän todellisuuden heteroperheistäkin.
Ei lapsen kehitykselle ole haitaksi jos kaksi isää tai äitiä, tai vaan yksi vanhempi. Tärkeintä on, että lapsesta välittää ja hoitaa hyvin.
Sinä olet ennakkoluulojesi vanki. - --GG---
boxerblock kirjoitti:
"Mitä muuten lesbo tai homo pari sanoo lapselle kun tämä kysyy miksi minulla on 2 äitiä tai 2 isää ja missä isä/äiti on?"
Totuuden.
"Oletko kuullut,että lapsen kasvulle ja kehitykselle on hyväksi kun on isä ja äiti. Miehen malli ja naisen malli."
Oletko kuullut näistä:
http://www.webmd.com/mental-health/news/20051012/study-same-sex-parents-raise-well-adjusted-kids
http://www.canada.com/theprovince/news/story.html?id=38cc20ce-7f14-44ea-b4d9-d4cd16d7a269&k=9378
http://borngay.procon.org/viewadditionalresource.asp?resourceID=41Juu todellakin kaikinpuolin on järkevämpää hylätä mies/nainen perhe ja ruveta homo- ja lesbopareille lapsia hommaamaan. Ihan selvä juttu kun koulumenestyskin paranee. Muutenkin kaikki asiat ovat hienommin.
Tämäkin järjestö muuten on nostamassa päätään näinä liberaaleina aikoina.
http://fi.wikipedia.org/wiki/NAMBLA
Tämä törkeyden huipun jopa wikiin laitettu!
http://www.nambla.org/
Olen kuullut ja nähnyt paljon paskaa kyllä ja nuo sinun linkkisi ovat sitä samaa. Kerro minulle miksi 2 homo miestä ja nuori poika ovat aika kuvottava yhdistelmä?? SIKSI koska tietyt henkilöt tulevat käyttämään tilannetta hyväkseen kuten tämä järjestö!
Katsos kun kaikki voivat tehdä tutkimuksia ja perustella niillä vaikka vallan mitä mielihalujaan...Myös tutkimukset voivat perustella miksi kannattaa lesbo ja homopareille lapsia hommata.
No..minähän en asioista päätä...Kun täällä nyt taas kehutaan homoja niin ja niin paljon ja he ovat parempia vanhempia kuin heterot niin tässä sinulle aika mielenkiintoinen "ilmiö"
http://gaylife.about.com/cs/gay101/a/bugparties.htm
Antaa mennä vaan...nykyään pitää kaikki hyväksyä ja kaikilla olla oikeudet :)
Saat ihan vapaasti lähteä tähän kaiken sallivaan leikkiin mukaan, mutta voimme tuloksia katsella sitten myöhemmin. --GG--- kirjoitti:
Juu todellakin kaikinpuolin on järkevämpää hylätä mies/nainen perhe ja ruveta homo- ja lesbopareille lapsia hommaamaan. Ihan selvä juttu kun koulumenestyskin paranee. Muutenkin kaikki asiat ovat hienommin.
Olen kuullut ja nähnyt paljon paskaa kyllä ja nuo sinun linkkisi ovat sitä samaa. Kerro minulle miksi 2 homo miestä ja nuori poika ovat aika kuvottava yhdistelmä?? SIKSI koska tietyt henkilöt tulevat käyttämään tilannetta hyväkseen kuten tämä järjestö!
Katsos kun kaikki voivat tehdä tutkimuksia ja perustella niillä vaikka vallan mitä mielihalujaan...Myös tutkimukset voivat perustella miksi kannattaa lesbo ja homopareille lapsia hommata.
No..minähän en asioista päätä...Kun täällä nyt taas kehutaan homoja niin ja niin paljon ja he ovat parempia vanhempia kuin heterot niin tässä sinulle aika mielenkiintoinen "ilmiö"
Saat ihan vapaasti lähteä tähän kaiken sallivaan leikkiin mukaan, mutta voimme tuloksia katsella sitten myöhemmin."Olen kuullut ja nähnyt paljon paskaa kyllä ja nuo sinun linkkisi ovat sitä samaa."
"Katsos kun kaikki voivat tehdä tutkimuksia ja perustella niillä vaikka vallan mitä mielihalujaan...Myös tutkimukset voivat perustella miksi kannattaa lesbo ja homopareille lapsia hommata."
Noitten tutkimuksien tekijöinä oli Ellen C. Perrin, MD, lastenlääketieteen professori, Tufts University School of Medicine in Boston ja Professor Paul Hastings, Concordia University.
Ovatko yliopistoprofessorien tekemät tutkimukset vähemmän luotettavia lähteitä kuin esimerkiksi evankelistiset lehdet?
"Tämäkin järjestö muuten on nostamassa päätään näinä liberaaleina aikoina."
Kuinka sinä olet edes törmännyt moiseen?- Tristar
--GG--- kirjoitti:
Juu todellakin kaikinpuolin on järkevämpää hylätä mies/nainen perhe ja ruveta homo- ja lesbopareille lapsia hommaamaan. Ihan selvä juttu kun koulumenestyskin paranee. Muutenkin kaikki asiat ovat hienommin.
Saat ihan vapaasti lähteä tähän kaiken sallivaan leikkiin mukaan, mutta voimme tuloksia katsella sitten myöhemmin.hih8ut jatkuvasti sotkevat aikuisten seksuaalisuuden lapsiin? Miksi? EIvätkö hihut tiedä että seksi ei kuulu lapsille, ja aikuiset harrastavat sitä keskenään valitsemansa partnerin kanssa? Seksuaaliset ieltymykset eivät liity millään tavalla lapsiin tai lasten kasvattamiseen, mutta se ei mene hihulle perille. Miksi? Miski hihu yhdistää lapset ja seksin keskenään? Eikö hihu ymmärrä miten ikävää se on ja miten typerältä se näyttää?
Kaksi isää ja nuori poika eivät ole yhtään sen kuvottavampaa kuin isä ja nuori poika. Ei minusta minun poikani ja hänen isänsä välisessä suhteessa ole mitään kuvottavaa, miski siitä yhtäkkiä tulisi kuvottavaa jos tilalla olisikin minun asemastani toinen mies? En vain tajua. Kerro, hihu, kun en ymmärrä.
*** - --GG---
Tristar kirjoitti:
hih8ut jatkuvasti sotkevat aikuisten seksuaalisuuden lapsiin? Miksi? EIvätkö hihut tiedä että seksi ei kuulu lapsille, ja aikuiset harrastavat sitä keskenään valitsemansa partnerin kanssa? Seksuaaliset ieltymykset eivät liity millään tavalla lapsiin tai lasten kasvattamiseen, mutta se ei mene hihulle perille. Miksi? Miski hihu yhdistää lapset ja seksin keskenään? Eikö hihu ymmärrä miten ikävää se on ja miten typerältä se näyttää?
Kaksi isää ja nuori poika eivät ole yhtään sen kuvottavampaa kuin isä ja nuori poika. Ei minusta minun poikani ja hänen isänsä välisessä suhteessa ole mitään kuvottavaa, miski siitä yhtäkkiä tulisi kuvottavaa jos tilalla olisikin minun asemastani toinen mies? En vain tajua. Kerro, hihu, kun en ymmärrä.
***Ei ole minun idea,että Britanniassa kouluissa päiväkoti ikäisille lapsille opetetaan miten ihanaa homous onkaan.
Sinä et ymmärrä yhtään mitään...Etkö sinä tajua,että näitä pedofiilejä EI kIINNOSTA sinun mielipiteesi paskan vertaa kelle seksi kuuluu ja kelle ei. Ja valitettavasti NAMBLA porukka on poikkeuksetta homoja/bi-seksuaaleja. - Kössönöm
--GG--- kirjoitti:
Ei ole minun idea,että Britanniassa kouluissa päiväkoti ikäisille lapsille opetetaan miten ihanaa homous onkaan.
Sinä et ymmärrä yhtään mitään...Etkö sinä tajua,että näitä pedofiilejä EI kIINNOSTA sinun mielipiteesi paskan vertaa kelle seksi kuuluu ja kelle ei. Ja valitettavasti NAMBLA porukka on poikkeuksetta homoja/bi-seksuaaleja.Mitä oikein höpiset? En nyt ymmärrä. Laitat jotain jenkkilinkkejä ja sitten alat puhua Britannian päiväkotien lapsista. Oletko jotenkin sekaisin?
- --GG---
Kössönöm kirjoitti:
Mitä oikein höpiset? En nyt ymmärrä. Laitat jotain jenkkilinkkejä ja sitten alat puhua Britannian päiväkotien lapsista. Oletko jotenkin sekaisin?
Olen kyllä perehtynyt aiheeseen älä huoli. Muistaakseni Englanti oli paikka, jossa todellakin jopa 5 vuotialle lapsille opetetaan miten ihanaa on homous.
Kysyn vaan ketä tämä palvelee. Mielestäni 5-vuotiaiden ei tarvitse kyllä tietää seksuaalisuudesta yms vielä kovin tarkasti.
Ja nyt hiukan aiheeseen liittyen. Minulla on TODELLA ikävä aavistus,että tätä adoptio oikeutta rupeavat käyttämään juuri tietyt ihmisryhmät hyväkseen.
Pedofiileillä kuten Nambla yms. on ihan suuria kansainvälisiä verkostoja...
- että näin voi käydä
Ruotsissa lesbopari sai yhdeltä ystävältään spermaa. No, pari ei pysynytkään yhdessä vaan erosi.
Kas kummaa, mies pantiin maksamaan elatusmaksua lapsesta.
Että tällainen varoittava esimerkki.
Minulla ei ole mitään noita luovutuksia vastaan, mutta minusta oli väärin että oikeus totesi kylmästi miehen lapsen isäksi ja siksi elatusvelvolliseksi.
Oli siinäkin ystävä, siis se nainen. Miten se kehtasi nostaa kanteen miestä vastaan? Toinen ensin auttaa ja sitten joutuu tuollaiseen kuseen. - Rattiveivari
Mutta haluaisin tarkkaan selvittää mahdolliset vastuuni....
Mutta jos on mahdollista auttaa tuolla tavalla hyvää ihmistä, niin on se upea tilaisuus!!!!- DarkNinjaHiiri
Olishan se aika imartelevaa että joku katsois että sulla on niin hyvät geenit että voisin jatkaa sukua kanssasi :D
Lapsen etu etusijalle.
- big_banggggg
puutteesta päätellen, uskonto etusijalle?
big_banggggg kirjoitti:
puutteesta päätellen, uskonto etusijalle?
Jokainen lapsi tarvii isän ja äidin. Minusta se on heidän oikeus.
- Puke_Skywanker
juhani1965 kirjoitti:
yksinhuoltajana, oletko sitä mieltä että lapsesta tulee jonkinlainen ongelmatapaus?.
- Kössönöm
juhani1965 kirjoitti:
yhtä sun toista. Tuo on sinun mielipiteesi, että lapset tarvitsevat isän ja äidin. Kaikilla ei ole kumpaakaan. Joillakin on pelko perseessä joka päivä, kun isä hakkaa. Joillakin on vain yksi vanhempi, joillakin taas kaksi samaa sukupuolta olevaa. Jotkut ovat isovanhempien kasvatettavina ja monet lastenkodeissa. Monenlaista perhettä on.
- Tristar
antaisin. Ilman ehtoja. Luovuttaisin tarpeen tullen munasolujanikin (pitää se tehdä ennenkuin ikäraja tulee vastaan), ja miehelle toimitus on ehdottomasti helpompi ja vähemmän kivulias :D
Kun vielä tunnet henkilöt ja tiedät että suhde on vakaa ja lapselle hyvät vanhemmat, on tilanne aivan ideaali. Itse en esittäisi ehtoja, ksoka lapsi ei missään nimessä olisi minun, vain minun biomateriallani aikaansaatu. Lapsi on vanhempiensa, sosiaalisten vanhempiensa. Niin minusta. Tietysti kun on kyseessä tuttu, olisi mukavaa olla ns. kummisetä tai vastaavaa, mutta se kerrotaanko lapselle aikanaan biologisen isän henkilöllisyys vai kerrotaanko vain että kyseessä oli luovuttaja, on vahempien asia. Miten sinä tahtoisit tehtävän? Aiotko hankkia lapsia ominakin joskus, haluaisitko heidän tietävän biologisesta sisaruspuolesta?
***"Aiotko hankkia lapsia ominakin joskus, haluaisitko heidän tietävän biologisesta sisaruspuolesta?"
En aio, mutta jos olisi niin saisivat ihan vapaasti tietää.
Syy miksen aio "omia" lapsia koskaan hankkia on se että maailmassa on ihmisiä tarpeeksi ja en ole niin itserakas että pitäisin omaa sukuani ja genetiikkaani jatkamisen arvoisena.- Tristar
boxerblock kirjoitti:
"Aiotko hankkia lapsia ominakin joskus, haluaisitko heidän tietävän biologisesta sisaruspuolesta?"
Syy miksen aio "omia" lapsia koskaan hankkia on se että maailmassa on ihmisiä tarpeeksi ja en ole niin itserakas että pitäisin omaa sukuani ja genetiikkaani jatkamisen arvoisena.Tuossa oliskin täydellinen tilaisuus jättää omat geeninsä lillumaan pooliin, ja tehdä samalla elämänsuuruinen hyvä teko pariskunnalle joka haluaa yhteisen lapsen.
Itse olen itsekkäämpi, kun tahdoin niin tahdoin. Lapsen meinaan. Onneksi mies tahtoi myös ja sitten niitä tehtiin. Ilman mitään muuta hyvää syytä kuin "tahtoo!"
*** - Olet kuin
boxerblock kirjoitti:
"Aiotko hankkia lapsia ominakin joskus, haluaisitko heidän tietävän biologisesta sisaruspuolesta?"
Syy miksen aio "omia" lapsia koskaan hankkia on se että maailmassa on ihmisiä tarpeeksi ja en ole niin itserakas että pitäisin omaa sukuani ja genetiikkaani jatkamisen arvoisena.ihmis-käki!
No, vakavasti...
Ole otettu siitä, että sinut on valittu!
- konna
alkaa elatusvelvolliseksi ilman mitään ennakkoehtoja?
"Itse olen ajatellut suostua, ilman mitään ehtoja."
No, jokainen on aivan vapaa tekemään tyhmyyksiä, ei siinä mitään:)- kommuunirakkaus tasavertais...
elelen opiskelijakommuunissa,jossa jokaisella on vähän vipinää toistensa kanssa ja tullaan aika vapaamielisinä hyvin toimeen...ei liialti liikoja tunne tai muita sitovia siteitä...mikä rajoittaisi kommuuniin perustuvaa ryhmäsuhdetta...kaikki partnerit kommuunissa tasaveroisia....milloinkas tulee aika laillistaa kommuunisuhteet - ois jo aika saada nämäkin yhteisöllisyyttä korostavat suhteet kunniaan siinä missä parisuhteetkin kahden heteron/bi-henkilön/lesbon/homon välillä
ei olisi puutetta lastenvahdeista, vähän yhteisöllistä lastenkasvatusta...no voisi tuo sukusolujenki luovutus olla helpompaa yhteisöllisessä kommuunissa eikä tarvistisi pohtia parisuhteen asettamia rajoitteita/estoja
...ikä tuli vastaan. Olisin luovuttanut munasoluja ja soitin asiasta...olisi pitänyt luovuttaa muutama vuosi sitten, 35v on rajana.
Olin pahoillani ja myös hoitaja pahoiteli..heillä on jatkuva puute luovuttajista.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Persuja ei aluevaltuustoissa näy
Ei tunnu persuja paljon paikalliset asiat kiinnostavan, vaan ainoastaan ulkomaalaiset, joku Israel ja Trumpin fanitus.583713Päivän Riikka: Uudenkaupungin autotehdas hiljeni
Näin ne 100 000 uutta pysyvää ei-tempputyötä yksityiselle sektorille tämän hallituksen ansiosta syntyy. Työntekijöille j723095Riikka vie Suomen kohta ykköseksi työttömyyskisassa
Espanja: 10,5 % Suomi: 10,3 % Ruotsi: 9,3 % Kisa on tiukkaa, mutta Riikalla hyvä draivi päällä. Vasemmistolaisen päämin602300Mikä ihme teitä savolaisia tuossa
p*rs*reiässä niin kiinnostelee? Että siitä pitää päntönnään huutaa.141520Laita tunniste josta kaivattusi tietää sun kirjoittavan täällä
Joku yksilöity yhteinen juttu joka on sun ja kaivattusi välillä. Tuntomerkkinä esim. punainen pipopää, tonttu-ukko tai m651299- 871159
Varusmiehen kuolema
Ei ollut vahinko, ei aiheuttanut vaaraa muille, eikä ollut rikos, mitä jää jäljelle? Oliko kyseessä oman käden kautta lä291009Kumpaan rahat, mummojen vaippoihin vai Nalle WahIroosille?
JOS siis sinä saisit päättää?1981Huippu, kaupunki ostaa hotellin
Hyvä juttu meillä on oma hotelli iloitsi Pirtihirmukin. Nyt vaan rekryt päälle ja uusi henkilökunta. Tarvitaan tekijöitä55955- 47942