6kg kalkkuna

jäässä vielä

ennen en ole joulukalkkunaa syöny enkä valmistanu, mutta nyt tuli sellanen hankittua.
Joskus olen kanoja uunissa paistanu, ja mielestäni siinä ollu taitava. Pippuria suolaa ja curria vaan kanan kylkiin hieronu, uuniin ja hyvää tullu..
Voiko kalkkunan valmistaa samoin?

4

1620

Vastaukset 4

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vaikutti hyvältä
      • hyvää ohjetta

itse ole paistanut jo aika monta kalkkunaa.
        Täytteeksi liotettuja kuivia sekahedelmiä, joululeipää, sipulia, pekonia, voita, mausteita.
        Yksi uusi asia tuli esiin, kannattaa marinoida kalkkuna yön yli ennen paistamista. Marinaadiin appelisiinkin kuorta, sokeria, suolaa, tähtianista, omenaa, sipulia ym netistä löytyy varmasti valmiita ohjeita. Itse laitan tänä iltana marinaadiin ja katsotaan miten käy. Täytteet teen myös tänään valmiiksi ja huomenna aamulla lintu uuniin.

• ja en ole täyttänyt kalkkun...
        hyvää ohjetta kirjoitti:

itse ole paistanut jo aika monta kalkkunaa.
        Täytteeksi liotettuja kuivia sekahedelmiä, joululeipää, sipulia, pekonia, voita, mausteita.
        Yksi uusi asia tuli esiin, kannattaa marinoida kalkkuna yön yli ennen paistamista. Marinaadiin appelisiinkin kuorta, sokeria, suolaa, tähtianista, omenaa, sipulia ym netistä löytyy varmasti valmiita ohjeita. Itse laitan tänä iltana marinaadiin ja katsotaan miten käy. Täytteet teen myös tänään valmiiksi ja huomenna aamulla lintu uuniin.

ja mausteeksi appelsiinia ja ihan broilermaustetta.Voitelen 30minuutin välein sen aidolla voisulalla johon mausteet sekoitettu.

• jäässä vielä

Tein antamasi ohjeen mukaan, tosin jätin sherryn pois, mutta muuten ohjeen mukaan..
        Se vähän jäi vaivaan että mitä sillä täytteellä tehdään kun kalkkuna valmistuu?
        Eikä ohjeesta selvinny mitä mehua voisulan kanssa pitäs käyttää :(

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Metsamanin muru kissa kuollut

Nyt siellä surraan muru kissaa päivä tolkulla,vaikka muuten ei oo välittänyt mitenkään siitä,kun joka videolla vaan mars
      Tuusniemi
      162
      2519
    2. 80
      1097
    3. Kysymys

Pystyisitkö tutustuu kaverina tai alkaa parisuhteeseen skitsofreenikon kanssa? T.Skitosoaffektiivinen (parantunut) Ois
      Sinkut
      236
      997
    4. Mitä haluaisit kysyä

kaivatultasi juuri nyt?
      Ikävä
      121
      976
    5. Tapailtaisko nainen

Meidän kotien puolessavälissä suunnilleen, vähä niinku salaa. Siinä on yks kiva paikka joka sopis hyvin. Mieheltä
      Ikävä
      74
      813
    6. Olisitko valmis lähitulevaisuudessa

Kohtaamaan minut mies?
      Ikävä
      81
      676
    7. Kissan kuolema

https://youtube.com/shorts/lJznLVfBTxA?si=h-F1D4Arg4uGjGX- On tuo aivan uskomaton tapaus! Lähes 200 osanottoa ja surun
      Tuusniemi
      96
      591
    8. Haluatko J-mies jutella asiat selviksi vai jäädä palstalle haaveilemaan

Kuten otsikko sanoo: Haluatko tavata ja jutella, jotta saadaan asioihin selvyys lopullisesti vai haluatko mieluummin haa
      Ikävä
      50
      566
    9. Miten on, luotathan siihen?

Että vielä tehdään kiihkeästi sitä yhdessä... Tutulle naiselle.❤️‍🔥
      Ikävä
      38
      542
    10. Ei siitä mahdollisesta suhteesta

saa kukaan tietää jos niin haluat❤️naiselle
      Ikävä
      36