On helppoa sanoa, että yläkerran kundi antoi tekoni anteeksi, niin kaikkien muidenkin pitää tehdä niin.
Uskovainen pakoilee vastuuta
19
720
Vastaukset
Katuessaan ja anteeksi pyytäessäänhän sitä juuri ottaa vastuun tekemisistään.
- wanha teini
Voisivat mennä pyytämään niiltä anteeksi, joita ovat loukanneet ja yleensähän ne ovat ihmisiä. Rukoilu on silkkaa itsepetosta ja köyhä yritys parantaa omaa omaatuntoaan.
- 'kirjuri'
wanha teini kirjoitti:
Voisivat mennä pyytämään niiltä anteeksi, joita ovat loukanneet ja yleensähän ne ovat ihmisiä. Rukoilu on silkkaa itsepetosta ja köyhä yritys parantaa omaa omaatuntoaan.
'Heität kehiin' ajatuksen:
>
Hm, näyttää aivan ateistin tekstiltä. "Ylpeys on pahin este taivasten valtakuntaan pääsylle."
Lue Matt.5:2-12. Jeesus ei syntynyt maailmaan 'vahvoja' ihmisiä varten.
RAUHALLISTA JOULUNAIKAA, HYVÄÄ TAHTOA LÄHIMMÄISIÄ KOHTAAN ja NÖYRYYTTÄ Jumalan edessä kaikille! - apinana
'kirjuri' kirjoitti:
>
Hm, näyttää aivan ateistin tekstiltä. "Ylpeys on pahin este taivasten valtakuntaan pääsylle."
RAUHALLISTA JOULUNAIKAA, HYVÄÄ TAHTOA LÄHIMMÄISIÄ KOHTAAN ja NÖYRYYTTÄ Jumalan edessä kaikille!tyhmyys on pahin este ajattelellu
- big_banggggg
apinana kirjoitti:
tyhmyys on pahin este ajattelellu
onko fundamentalismi toiseksi pahin?
- wanha teini
'kirjuri' kirjoitti:
>
RAUHALLISTA JOULUNAIKAA, HYVÄÄ TAHTOA LÄHIMMÄISIÄ KOHTAAN ja NÖYRYYTTÄ Jumalan edessä kaikille!...uskovainen loukkaa kanssaeläjäänsä, riittääkö sinusta että hän rukoilee jumaluudeltasi anteeksiantoa vai menee suoraselkäisenä pyytämään anteeksi loukatulta?
- mullahi
yläkerralta anteeksipyytäminen ei yksin riitä, aito pahoittelu on sitä että pyrkii korvaamaan aiheuttamansa vahingon kaikin keinoin eikä tahallaan toista sitä enää, sillä mitä arvoa on anteeksipyynnöllä jos entinen peli jatkuu
- fariseusko
Nas.se kirjoitti:
vain keinoa olla parempi
valitettavasti ukovaisena esiintyminen on usein juuri turhanpäiväisen ylemmyyden ilmaus. pyhäkoulusta muistan kuinka jeesus itse moitti ylpeää rukoilvaa fariseusta joka kiitti jumalaa siitä ettei ole niin alhainen kuin vieressä rukoioleva vähäpätöinen syntinen. tämä farisealainen toiset tuomitseva henki näyttää vallanneen tosi monet "uskovat", mutta olkoot varovaisia, tilipäivänä voi tulla yllätys.
- natte vaan ei atte
fariseusko kirjoitti:
valitettavasti ukovaisena esiintyminen on usein juuri turhanpäiväisen ylemmyyden ilmaus. pyhäkoulusta muistan kuinka jeesus itse moitti ylpeää rukoilvaa fariseusta joka kiitti jumalaa siitä ettei ole niin alhainen kuin vieressä rukoioleva vähäpätöinen syntinen. tämä farisealainen toiset tuomitseva henki näyttää vallanneen tosi monet "uskovat", mutta olkoot varovaisia, tilipäivänä voi tulla yllätys.
Kristuksen sovitustyötä, omien syntiensä sovittajana.Siinä on ihmiselämän suurin moka.Silloin elämä on käsitetty totaalisesti väärin ja siihen yhdelläkään atella ei ole VARAA.
Jos kristityt ovat väärässä,silloin atet pääsevät kuin koira veräjästä,ei käy kuinkaan,
mutta
Jos kristityt ovatkin oikeassa,ja jäät ateksi,silloin loppusi on todella hirvittävä,eikä paluuta ole.
Sillä niin on Jumala maailmaa rakastanut,ettei yksikään atte hukkuisi,vaan saisi iankaikkisen elämän
Jos haluat tutkia lisää,niin enkelit-paltalla on kahden valtakunnan edustajien keskusteloa.klikkaa sieltä ; sekalaista seurakuntaa. - "huomioitsija"
apinana kirjoitti:
tyhmyys on pahin este ajattelellu
...
Huomaan, että olet jäänyt vaille viisautta. Ehkä löydät sitä jonain päivänä. - 'kirjuri'
wanha teini kirjoitti:
...uskovainen loukkaa kanssaeläjäänsä, riittääkö sinusta että hän rukoilee jumaluudeltasi anteeksiantoa vai menee suoraselkäisenä pyytämään anteeksi loukatulta?
"MOLEMPI PAREMPI". On pyydettävä anteeksi siltä, ketä on loukannut, mutta on myös pyydettävä anteeksi JUMALALTA sillä, kun teet syntiä lähimmäistäsi kohtaan,teet samalla syntiä Jumalaa
vastaan.
Mitä tarkoitat, 'jumaluudeltasi'? - wanha teini
'kirjuri' kirjoitti:
"MOLEMPI PAREMPI". On pyydettävä anteeksi siltä, ketä on loukannut, mutta on myös pyydettävä anteeksi JUMALALTA sillä, kun teet syntiä lähimmäistäsi kohtaan,teet samalla syntiä Jumalaa
vastaan.
Mitä tarkoitat, 'jumaluudeltasi'?on tässä tapauksessa yleinen nimitys kaikille jumalolennoille, joita ihminen palvoo. Minun puolestani kristinuskon jumala on samalla viivalla Shivan, Ameterasun ja Zeuksen kanssa.
Eipä pyydellyt hellaritätini anteeksi lapsenlapseltaan, jonka pelotteli helvetin tulilla aika pahasti sekaisin, tuli lapselle pahat painajaiset. Noh, ainakin ateistiserkkuni laittoi äitiinsä turvallisuussyistä välit poikki.
Ilmeisesti lasten aivopeseminen ei ole uskovaisista anteeksipyynnön arvoinen asia, vai mitä? - 'kirjuri'
wanha teini kirjoitti:
on tässä tapauksessa yleinen nimitys kaikille jumalolennoille, joita ihminen palvoo. Minun puolestani kristinuskon jumala on samalla viivalla Shivan, Ameterasun ja Zeuksen kanssa.
Eipä pyydellyt hellaritätini anteeksi lapsenlapseltaan, jonka pelotteli helvetin tulilla aika pahasti sekaisin, tuli lapselle pahat painajaiset. Noh, ainakin ateistiserkkuni laittoi äitiinsä turvallisuussyistä välit poikki.
Ilmeisesti lasten aivopeseminen ei ole uskovaisista anteeksipyynnön arvoinen asia, vai mitä?>
Senkö hän vain sinulle kertoi? Vaikea uskoa.
>
'Uskomattomat' suureen ääneen väittävät lapsille Jeesuksesta kertomisen 'aivopesemiseksi'. Mitä on se, kun väitetetään lapsille, ettei Jumalaa ole?
Jeesus itse sanoi:"Sallikaa lasten tulla minun tyköni, sillä heidän kaltaisten on Jumalan valtakunta".
Opetuslapsilleen hän sanoi, etteivät he saa estää vanhempia tuomasta lapsiaan Hänen tykönsä.
Jonain päivänä sinä itse olet Hänen edessään vastaamassa omista teoistasi ja sanoistasi, aivan kuten me muutkin. Kukaan ei säästy Hänen 'tuomioltaan'. Siksi on hyvä varmistaa, että sillä tuomiolla Jeesus itse on puolestapuhujana.
^^Minun puolestani kristinuskon jumala on samalla viivalla Shivan, Ameterasun ja Zeuksen kanssa.^^
Niinpä niin! 'Joulun Ruhtinas' sinua armahtakoon! - wanha teini
'kirjuri' kirjoitti:
>
Senkö hän vain sinulle kertoi? Vaikea uskoa.
>
'Uskomattomat' suureen ääneen väittävät lapsille Jeesuksesta kertomisen 'aivopesemiseksi'. Mitä on se, kun väitetetään lapsille, ettei Jumalaa ole?
Jeesus itse sanoi:"Sallikaa lasten tulla minun tyköni, sillä heidän kaltaisten on Jumalan valtakunta".
Opetuslapsilleen hän sanoi, etteivät he saa estää vanhempia tuomasta lapsiaan Hänen tykönsä.
Jonain päivänä sinä itse olet Hänen edessään vastaamassa omista teoistasi ja sanoistasi, aivan kuten me muutkin. Kukaan ei säästy Hänen 'tuomioltaan'. Siksi on hyvä varmistaa, että sillä tuomiolla Jeesus itse on puolestapuhujana.
^^Minun puolestani kristinuskon jumala on samalla viivalla Shivan, Ameterasun ja Zeuksen kanssa.^^
Niinpä niin! 'Joulun Ruhtinas' sinua armahtakoon!"Senkö hän vain sinulle kertoi? Vaikea uskoa."
Näinpä. Kuulin tämän kyseisen lapsen äidiltä. Jännää ettet ota kuuleviin korviisi uskontoosi liittyvää kritiikkiä.
"'Uskomattomat' suureen ääneen väittävät lapsille Jeesuksesta kertomisen 'aivopesemiseksi'. Mitä on se, kun väitetetään lapsille, ettei Jumalaa ole?"
Mitään "korjaavaa aivopesua" ei voisi edes tapahtua mikäli hihhulit eivät ennätä ensin jeesustelemaan.
"Jonain päivänä sinä itse olet Hänen edessään vastaamassa omista teoistasi ja sanoistasi, aivan kuten me muutkin. Kukaan ei säästy Hänen 'tuomioltaan'. Siksi on hyvä varmistaa, että sillä tuomiolla Jeesus itse on puolestapuhujana."
Puhu pukille, pukilla on pitkä parta. Onneksi on jo ikää sen verran etten saa tuosta painajaisia. - edelleen sama
wanha teini kirjoitti:
"Senkö hän vain sinulle kertoi? Vaikea uskoa."
Näinpä. Kuulin tämän kyseisen lapsen äidiltä. Jännää ettet ota kuuleviin korviisi uskontoosi liittyvää kritiikkiä.
"'Uskomattomat' suureen ääneen väittävät lapsille Jeesuksesta kertomisen 'aivopesemiseksi'. Mitä on se, kun väitetetään lapsille, ettei Jumalaa ole?"
Mitään "korjaavaa aivopesua" ei voisi edes tapahtua mikäli hihhulit eivät ennätä ensin jeesustelemaan.
"Jonain päivänä sinä itse olet Hänen edessään vastaamassa omista teoistasi ja sanoistasi, aivan kuten me muutkin. Kukaan ei säästy Hänen 'tuomioltaan'. Siksi on hyvä varmistaa, että sillä tuomiolla Jeesus itse on puolestapuhujana."
Puhu pukille, pukilla on pitkä parta. Onneksi on jo ikää sen verran etten saa tuosta painajaisia.'Sanot':< Puhu pukille, pukilla on pitkä parta.>
Sitähän tässä taidan juuri tehdä.
Sitten jatkat:>
Ehkä olisi terveellistä saada ne painajaiset. Sinä jopa ymmärtäisit, mistä on kysymys. - wanha teini
edelleen sama kirjoitti:
'Sanot':< Puhu pukille, pukilla on pitkä parta.>
Sitähän tässä taidan juuri tehdä.
Sitten jatkat:>
Ehkä olisi terveellistä saada ne painajaiset. Sinä jopa ymmärtäisit, mistä on kysymys....lähimmäisen rakkaus kohdillaan! Halutaan viattomille ihmisille painajaisunia, että he eläisivät vielä pahemmassa helvetinpelossa. Noh, viaton ja viaton, minä kun en usko syntiinkään.
Nyt meni loputkin rispektit uskovaisia kohtaan vaikka tuollaisen samanlaisen kanssa seurustelinkin yli 2 vuotta.
- ....... .. .... .. . .. ......
Miksi kaikkien muidenkin pitää antaa anteeksi?
- sunnyriver
Kyllähän ne seuraukset jäävät, vaikka
Jumala antaakin teon anteeksi.
Eikä se ihmisten anteeksianto niin selvää ole,
vaikka Jumalan puolelta on selvä peli:
Jos ihminen ei anna anteeksi toiseslle tämän rikkomuksia, vaan kantaa kaunaa,
ei Jumalakaan anna anteeksi tämän anteeksiantamattoman tekoja.
Hyvä, selkeä diili,
kunhan toimisi meidän ihmistenkin tasolla.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Persuja ei aluevaltuustoissa näy
Ei tunnu persuja paljon paikalliset asiat kiinnostavan, vaan ainoastaan ulkomaalaiset, joku Israel ja Trumpin fanitus.583713Päivän Riikka: Uudenkaupungin autotehdas hiljeni
Näin ne 100 000 uutta pysyvää ei-tempputyötä yksityiselle sektorille tämän hallituksen ansiosta syntyy. Työntekijöille j723095Riikka vie Suomen kohta ykköseksi työttömyyskisassa
Espanja: 10,5 % Suomi: 10,3 % Ruotsi: 9,3 % Kisa on tiukkaa, mutta Riikalla hyvä draivi päällä. Vasemmistolaisen päämin602300Mikä ihme teitä savolaisia tuossa
p*rs*reiässä niin kiinnostelee? Että siitä pitää päntönnään huutaa.141520Laita tunniste josta kaivattusi tietää sun kirjoittavan täällä
Joku yksilöity yhteinen juttu joka on sun ja kaivattusi välillä. Tuntomerkkinä esim. punainen pipopää, tonttu-ukko tai m651299- 871159
Varusmiehen kuolema
Ei ollut vahinko, ei aiheuttanut vaaraa muille, eikä ollut rikos, mitä jää jäljelle? Oliko kyseessä oman käden kautta lä291009Kumpaan rahat, mummojen vaippoihin vai Nalle WahIroosille?
JOS siis sinä saisit päättää?1981Huippu, kaupunki ostaa hotellin
Hyvä juttu meillä on oma hotelli iloitsi Pirtihirmukin. Nyt vaan rekryt päälle ja uusi henkilökunta. Tarvitaan tekijöitä55955- 47942