Sirkus Elämä.

maniamania

Mikä on sinun oma juttus, kun olet suorittanu päivittäiset velvoitteesi? Miten sinä rentoudut ja mitä ajattelet kun on edes hetki omaa aikaa? Oletko tyytyväinen, vai kaipaatko jotain muutosta?

Kysyn tätä, kun olen vähän kyllästyny ihmisten valitukseen.

22

402

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • uk-ko

Ne ihmiset?

Mulla ei ole mitään erkoista omaa juttua. Palstalla on kiva jutella. Retkeilen jonkun verran, valokuvaan. Kaikenlainen fundeeraaminen vie paljon aikaa...
      Saunominen on selkeä rentoutumisen muoto. Istun saunassa ja fundeeraan - istuksin jäähyllä ja fundeeraan...

Jaa. Selkeesti se näyttäis olevan tuo fundeeraus mun juttu :-)

• maniamania

avata telkkarin, sieltä lykkää lamaa. Tiedän, ei oo pakko avata, mut ei lama-ahdistus sillä katoa. Täällä lapissa lähipiiri on kovissa muutoksissa. Ihan totta on se, että kun perusturvallisuus järkkyy, niin sattuu. Mutta mua rassaa se, että monet parisuhteet muuttuvat näistä lamajutuista käärmeepesiksi.

Itse rentoudun juuri nyt palstalla:) Myöhemmin lueskelen. Hymyilen sille, että on edessä mieletön matka kauas pois.

• uk-ko
        maniamania kirjoitti:

avata telkkarin, sieltä lykkää lamaa. Tiedän, ei oo pakko avata, mut ei lama-ahdistus sillä katoa. Täällä lapissa lähipiiri on kovissa muutoksissa. Ihan totta on se, että kun perusturvallisuus järkkyy, niin sattuu. Mutta mua rassaa se, että monet parisuhteet muuttuvat näistä lamajutuista käärmeepesiksi.

Itse rentoudun juuri nyt palstalla:) Myöhemmin lueskelen. Hymyilen sille, että on edessä mieletön matka kauas pois.

Lappi on suuri alue - Kemistä Nuorgamiin ja takasin. Mihin siellä lama on nopeimmin iskenyt? Tilastollisesti työttömyys ei ole vielä oikeastaan alkanut edes kasvaa, valtakunnan tasolla. Onko se ensimmäisenä iskenyt sinne pohjoseen?

• väliaika

ajattelija?

Joskus on mukava vaan pohdiskella ja kuunnella sitä ajatusvirtaa kun tuuli käy läpi pään :)

• uk-ko
        väliaika kirjoitti:

ajattelija?

Joskus on mukava vaan pohdiskella ja kuunnella sitä ajatusvirtaa kun tuuli käy läpi pään :)

Osasit sanoa sen kauniisti. Se suhisee mukavasti mennessään...

• väliaika
        uk-ko kirjoitti:

Osasit sanoa sen kauniisti. Se suhisee mukavasti mennessään...

sinun juttuja täältä palstalta aina joskus lueskellut ja todennut, että usein riittäis kun vaan ilmottais olevansa samaa mieltä kuin uk-ko. Pääsis paljon helpommalla, mutta ku se komppaus ei ole muotia :)

• uk-ko
        väliaika kirjoitti:

sinun juttuja täältä palstalta aina joskus lueskellut ja todennut, että usein riittäis kun vaan ilmottais olevansa samaa mieltä kuin uk-ko. Pääsis paljon helpommalla, mutta ku se komppaus ei ole muotia :)

Kyllä se komppauskin kuuluu palstalle. Mutta parempi tietysti muotoilla sama ajatus aina uusiksi. Siitä syntyy sitä kriittistä massaa.

• random_N

esimerkiksi kuntosalilla tai riehumalla girya-kuulien kanssa ulkona.

Tai menen elokuviin tai konserttiin (klassiseen yleensä).

Kuuntelen musiikkia tai luen hyvää kirjaa.

Tämä palsta on välillä kovassakin käytössä, enempi kyllä kaiken muun touhun lomassa.

Hyviä ystäviä tapaamalla tai soittamalla heille voi myös virkistää mieltään.

Ja ihanaa on myös tehdä käsillään, leipoa tai askarrella jotain. Vaikka hakea havuja ja nysvätä kranssi kuistille.

Olen aika hyvä itseni tuntija ja virkistäjä, miulla on päivät täynnä virkistäviä osasia.

• maniamania

oli ihan outo! Mut oikeesti jokaisen pitäis joka päivä olla ees hetki yksin. Mä oon semmosen hetken usein ihan hiljaisuudessa. Kattelen pilviä tai pimeyttä.

• random_N
        maniamania kirjoitti:

oli ihan outo! Mut oikeesti jokaisen pitäis joka päivä olla ees hetki yksin. Mä oon semmosen hetken usein ihan hiljaisuudessa. Kattelen pilviä tai pimeyttä.

Se on semmonen ikivanha laji, viime vuosina taas kasvattanut suosiotaan:

esmes: http://www.youtube.com/watch?v=qFsVQh4LZrk&feature=related

• Niin, tämä on hyvän kysymys. Normiarkena otan itselleni hetken pari kertaa päivässä, selvennän päätä ja mietiskelen jonkin aikaa. Illalla ennen nukkumaanmenoa rauhaannun enemmän.. Ei nämä ihan tarkkoja rutiineja ole mutta on tärkeätä henkiselle selviytymiselle muistaa itseään.
      Tällä hetkellä elän muutoksen ja kasvun aikaa, jonkun ajanjakson loppua ja samalla toisen alkua :) Elämä on ihanaa.

• maniamania

Tuon sanan otan heti käyttöön!

• sienestän, retkeilen, pyöräilen. Talvella luistelen, soittelen kavereille, käyn leffassa, kuuntelen musiikkia/käyn konserteissa, kesällä mm. uin,retkeilen, kunnostan vanhoja huonekaluja, lueskelen ulkona... Kesällä voi melkein kaiken tehdä ulkona.
      Olen tyytyväinen tekemisiini, minähän ne itse päätän. Vai mitä tarkoitat?

• unohtui. Ympäri vuoden saunon pari kertaa viikossa, puulämmitteisessä saunassa:)

• maniamania

asennetta tarkoitin. Sitä henkilökohtaista onnellisen olon fiilistä, joka ei ole riippuvainen muusta maailmasta, eikä ihmisistä.

• maniamania kirjoitti:

asennetta tarkoitin. Sitä henkilökohtaista onnellisen olon fiilistä, joka ei ole riippuvainen muusta maailmasta, eikä ihmisistä.

ymmärrän, mitä ajat takaa:)

• miten vois maailman pelastaa ihmisyyden siitä kärsimättä.

Siis tosissaan, nyt on sellanen ajanjakso elämässä taas menossa, että en jaksa turhanpäiväsyyksillä päätäni vaivata, et kyllä ne ajatukset on johonkin konkreettiseen pyrkiviä.

Ja niin, mun kyllästymisaste ihmisten valitukseen on jo sitä luokkaa, etten mä jaksa siitä piitata, ei se siitä ikinä muuksi muutu.

• maniamania

pelastaminen on sinun henkilökohtainen rentoutumistapa, niin en osaa kuvitella, missä kohtaa ajattelua koet rentoutta!

Joku on yksin sun juttu? Vain sun.

• maniamania kirjoitti:

pelastaminen on sinun henkilökohtainen rentoutumistapa, niin en osaa kuvitella, missä kohtaa ajattelua koet rentoutta!

Joku on yksin sun juttu? Vain sun.

Aivojenkin pitää toimia limiitillä, jopa sen yli, että elämässä on sykettä.

Mä ny vaan oon tällänen ADHD.

Mut ok, ku toi ei kerran kelpaa, ni palstalla voi heittää aivot aina narikkaan sillonku vähäkään silt tuntuu.

• Konstit on monet rentoutumisen saralla. Kävelylenkki, seksi, TV:n katsominen, palstailu, lukeminen, saunominen, kännien vetäminen, harrastaminen, matkailu, kavereiden kanssa maailman parantaminen jne... Riippu vähän päivästä, hetkestä ja muistakin ihmisistä.

Keskiverto sukankuluttajalla ei koskaan niin hyvin menekään, etteikö jotain valittamisen aihetta löytyisi. Kaitpa sekin jotakuta rentouttaa.

• Michiko_

Onhan näitä harrastuksia: pianonsoitto, taiji, lukeminen, harrastajateatteri. Vapaa-aikaa on paljon, koska en tällä hetkellä työskentele opintojen ohella eikä ole lapsia tai lemmikkejä. Kaipaan sellaista muutosta, että pääsisin miehen kanssa yhteen asumaan, mutta kaukosuhdetta on jaksettava vielä jonkin aikaa.

• maniamania

Älkää unohtako itseänne;)

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kalajoen hukkuneet pojat olivat tummaihoisia

Jälleen kerran, hukkuneet tai heikon uimataidon vuoksi vaaraan joutuneet olivat muita kuin suomalaisia. Turha viisastell
      Maailman menoa
      278
      6205
    2. Kysymys muille miehille

Onko teille varattu nainen ongelma? Mikään muu naisessa ei töki kun se että hän on varattu. Kamppailen houkutuksen kanss
      Ikävä
      64
      3248
    3. Sinä eräs, pyydän......

AUTA mua ole kiltti. Ei mun takia vaan.... Miten saan sut kiinni?
      Ikävä
      200
      2981
    4. Kohta katson sun kuvaasi

ja päästän ajatukseni liitämään. Jo kuvasi näkeminen rauhoittaa, ja pistää hyrräämään vähän muutakin. Ihanan kaunista sa
      Ikävä
      24
      2407
    5. Nimikirjaimet

Kuka kaipaa ketä 🥰
      Ikävä
      73
      1827
    6. VOI TÄTÄ ILON

JA ONNEN PÄIVÄÄ 😂
      Tuusniemi
      146
      1582
    7. Ahneus iski Fazeriin, suklaalevy kutistuu 180 grammaan

Kun mikään ei riitä. Shrinkflaatio. Mitä isot (Marabou) edellä, sitä pienet (Fazer) perässä. Pienikin voi siis olla a
      Maailman menoa
      196
      1539
    8. Jos kaivattusi on perääntynyt lähestyessäsi

jossain tilanteessa, ymmärrätkö miksi hän saattoi tehdä sen?
      Ikävä
      163
      1491
    9. Minkä asian haluaisit muuttaa kaivatussasi?

Mikä kaivattusi luonteessa tai ulkonäössä ärsyttää sua?
      Ikävä
      112
      1428
    10. Mies, ajattelemmekohan toisiamme juuri nyt?

Olet mielessäni, vanhempi mies
      Ikävä
      88
      1343
    Aihe