Kysymyksiä!

kysyjä....

Olisko tällä palstalla nykyisin pakko rekisteröityä, jos haluaa saada asiallista kommentointia osakseen?

Mitäs sitten, jos pelkää aiempia palstahäiriköitään niin paljon, ettei uskalla rekisteröityä, kun miettii, että mitä ne sitten ne palstahäiriköt keksisivät, jos rekisteröityisi?

Miks just kaikista mun rekkaamattomana käyttämistäni nimimerkeistä on tehty sellainen numero ja miks mulle vittuilleita on niin vähän arvosteltu? ( Mulle vittuilleita ollut PALJON.)

Mikä on mielestäsi palstan yleinen sivistystaso?

Bonuksena:

Miks kaverikomppaus on niin voimissaan? Onko tää palsta joillekin joku pätemisen väline ihan oikeasti?

16

601

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kysyjä....

Niin. Olen siis kirjoittaja, jolla ei koskaan ole ollut rekisteröityä nimimerkkiä, eli en koskaan ole rekisteröitynyt palvelun käyttäjäksi ts. ollut S24-palvelun rekisteröitynyt käyttäjä.:)

• täsmennys :

aloittaja on siis e.W

• kysyjä....
        täsmennys : kirjoitti:

aloittaja on siis e.W

Ei ilmeisesti olisi pitänyt kysyä mitään, ts. olisiko kenties pitänyt jättää kysymättä?

Kuinka stanan tyhmiä voi olla sellaiset ihmiset, jotka kiusaa yhtä tän palstan hyväntahtoisimmista ja asiapohjalta suhtautuvimmista kirjoittajista?
        Sairasta se. EN MISSÄÄN muualla elämässäni ole koskaan saanut niin asiatonta kohtelua, kuin tällä palstalla. Mut näkeehän sen: on tyyppejä, jonkatyylistä keskustelutyyliä en missään koskaan livessä näe.;D Sadisteja, kummallisella tavalla itseään korostavia...Yäk! Varmaan niitä samoja, joilla lärppä menis heti punaiseksi, jos livessä tulis tietoon, mitä hiiri netissä päästeleekään menemään.

Olisit ainakin voinut ilmaista, että olet eri kirjoittaja, kuin minä = ketjun aloittaja.:) *hrr*

*tää palsta on pelottava*

• kysyjä....
        kysyjä.... kirjoitti:

Ei ilmeisesti olisi pitänyt kysyä mitään, ts. olisiko kenties pitänyt jättää kysymättä?

Kuinka stanan tyhmiä voi olla sellaiset ihmiset, jotka kiusaa yhtä tän palstan hyväntahtoisimmista ja asiapohjalta suhtautuvimmista kirjoittajista?
        Sairasta se. EN MISSÄÄN muualla elämässäni ole koskaan saanut niin asiatonta kohtelua, kuin tällä palstalla. Mut näkeehän sen: on tyyppejä, jonkatyylistä keskustelutyyliä en missään koskaan livessä näe.;D Sadisteja, kummallisella tavalla itseään korostavia...Yäk! Varmaan niitä samoja, joilla lärppä menis heti punaiseksi, jos livessä tulis tietoon, mitä hiiri netissä päästeleekään menemään.

Olisit ainakin voinut ilmaista, että olet eri kirjoittaja, kuin minä = ketjun aloittaja.:) *hrr*

*tää palsta on pelottava*

Ei ole erityisiä ulkonäköpaineita.:) Herätän positiivista huomiota kaikkialla missä liikun, ainakin jos vähänkin jaksan panostaa ulkomuotooni.

Ei takuulla ainakaan aivan kaikki käy useamman kerran viikossa "peppukiinteytyksessä"... Missä välissä esimerkiksi toi Papeete1 sellaisissa kävis?;D Se ei takuulla käy ainakaan kuin kerran viikossa korkeintaan, luulen.( Voin toki olla väärässäkin. *hymyilee*)

• kysyjä....
        kysyjä.... kirjoitti:

Ei ole erityisiä ulkonäköpaineita.:) Herätän positiivista huomiota kaikkialla missä liikun, ainakin jos vähänkin jaksan panostaa ulkomuotooni.

Ei takuulla ainakaan aivan kaikki käy useamman kerran viikossa "peppukiinteytyksessä"... Missä välissä esimerkiksi toi Papeete1 sellaisissa kävis?;D Se ei takuulla käy ainakaan kuin kerran viikossa korkeintaan, luulen.( Voin toki olla väärässäkin. *hymyilee*)

Mikäs pakkomielle sulla tohon yhteen ja samaan viestinpätkään on, arvon _minun_ viestini alkuperäisistä asiayhteyksistään irrottelija? Sä pykäsit nyt jo toista kertaa ton saman jumpassa käyntipätkän mulle ja mun viestini perään? (Olet siis jo kerran aiemmin toisessa asiayhteydessä tehnyt edellä mainitun). Jäikö tosta viestistä sinulta kenties jotakin ymmärtämättä ja syvällisesti vaivaamaankin kenties, vai onko tämä palsta sinulle vain muuten vain jotakin elämää suurempaa?

Jätä mun viestini rauhaan. Sulla ei niitä ole oikeus ronkkia. Jos heilut keskustelupalstalla, etkä tajua, ettei sun hommas keskustelupalstalla ole tehdä tuonlaista, hakeudu ammattiavun piiriin. Minä en ronki sinun viestejäsi, joten jotakin vastavuoroista kohteliaisuutta, kiitos.

Sehän se sua pentua tässä tietysti huvittaa, kun haluaisit saada asian näyttämään siltä, kuin minä muka tässä keskustelisin itseni kanssa. Tiedät kuitenkin HÄIRIKKÖ, että asia ei niin ole. Sinä siinä kopioit toisen kirjoittajan tekstiä uuteen ja aivan erilaiseen asiayhteyteen, ilman että mitenkään osoittaisit lainaavasi toista kirjoittajaa...Lisäksi käytit _tahallasi_ tismalleen samaa nimimerkkiä, kuin minä eli = ketjun aloittaja. Yritä tajuta, miten säälittävässä tilassa olet...

*ihme hyyppä*

• Ei mimimerkkiä

(Olen siis tuo sama nimimerkillä "mielipide..." tässä ketjussa aiemmin kirjoittanut.)

No sen verran voin sanoa, että minä olen hyvin huolestunut tästä palstasta.

Näillä palstoilla liikkuu välillä myös hyvin epämääräisellä kirjoitusotteella kirjoittavia ja joidenkin motiivi näkyy, -kyllä vain (tämän ketjun vastanneisiin seuraavalla viittaamatta), olevan myös esimerkiksi pyrkiä leimaamaan mieleltään häiriintyneiksi aivan tavallisiakin, tavanomaisesti reagoivia keskustelupalstakirjoittajia.

Mm. itsekin olen ollut eräänlainen uhri sellaisessa tällä palstalla aikoinaan. Minulla ei itselläni ole minkäänlaisia mielenterveyden ongelmia (en ole minkäänlainen mielenterveyspotilas), mutta aikoinaan tällä palstalla jotkut kirjoittajat saivat päähänsä ruveta aivan mielivaltaisesti keksimään päästään minua ja mielenterveyttäni koskevia totuudenvastaisia luonnehdintojaan, joita sitten aggressiivisesti kimpussani roikkuen laittelivat vastauksiksi viesteihini. Se oli kohtuullisen pelottavaa mielestäni, enkä aluksi alkuunkaan ymmärtänyt, että mistä siinä ylipäätään voisi olla kyse. Jokatapauksessa: tietyt kirjoittajat eivät koskaan vastanneet minulle niihin sisältöihin viesteissäni, joita kirjoitin. Ja: sellaiset kirjoittajat näkyivät saavan melko vähänkin kritiikkiä osakseen palstalla, mikä mielestäni oli erityisen outoa.

Suosittelisinkin kaikkia järki-kirjoittajia ainakin olemaan ottamatta erityisen vakavasti kirjoittajia, joilla ei ole pyrkimystäkään ajatusten vaihtoon kirjoitettujen asioiden pohjalta.   

Lisäksi olen vahvasti sitä mieltä, että jos joku jonkun toisen kirjoittajan mielenterveyden tilaakin epäilisi, olisi useimmiten syytä yrittää noudattaa harkintaa ja kohteliaisuutta siinä, että miten näkemyksiään julki tuo.

Itse en pitänyt esimerkiksi nimimerkki buddy-loven tälle palstalle eilen laittamasta aloituksesta ts. Fysiikka-palstalta myös linkittämästä jutusta, jossa kys. kirjoittajan viestin pääpointti näkyi olevan arvioida negatiivisesti jonkun muun kirjoittajan henkistä tilaa. Mielestäni ei ole kohteliasta laatia sellaisia aloituksia.

• kysyjä....

Jaa että sinä sitten kopioit pätkän minun toiseen ketjuun laittamastani vastauksesta. 'Tasokas' keskustelupalstakirjoittaja! Just joo...

• kysyjä....
        kysyjä.... kirjoitti:

Jaa että sinä sitten kopioit pätkän minun toiseen ketjuun laittamastani vastauksesta. 'Tasokas' keskustelupalstakirjoittaja! Just joo...

Niin. Tuohon siis oli kopioitu _kokonaisuudessaan_ yksi minun _toiseen ketjuun_ kirjoittamani viesti. En näemmä eilen vilkaissut tarpeeksi selvästi...Joskus noi mun kopioitsijahäiriköt on irrotelleet vain pätkiä mun kirjoituksistani ja laittaneet niitä sitten uuteen asiayhteyteen ilman minkäänlaista osoitusta, että lainaavat toista kirjoittajaa. Toi näkyi kuitenkin kopsanneen viestini kokonaisuudessaan ja alkuperäisessä sisällössään.

Kopioitsijalle tiedoksi: Tähän yhteyteen en tuota viestiäni olisi kerrassaan ollenkaan sinun välittänyt laittavan. Ylipäätään: keksi itsellesi parempi harrastus, jos ei tekstintuottaminen ihan omin kyvyin sinulla riitä.

• Ei mene kellään turhia energioita sen miettimiseen kuka on kuka. Jos tuo galleria-toiminta (kaverit, viestittelyt, vierailut yms.) nyppii sen gallerian voi myös piilottaa.
      Kiusaaminen lakkaa ainakin siltä osin, että esiinnytään sinuna. Ja keneen vihjataan tms. ovat silloin selkeitä.

Sivistystaso on tottakai huima;)

Kaverikomppauksia ei kannata ottaa vakavasti. Jotkut niitä harrastaa, jotkut ei. Kompata voi, vaikkei olis kaveri. Asiaa siis pelkästäänkin voi kompata.

• kysyjä....

"Ei mene kellään turhia energioita sen miettimiseen kuka on kuka. Jos tuo galleria-toiminta (kaverit, viestittelyt, vierailut yms.) nyppii sen gallerian voi myös piilottaa.
        Kiusaaminen lakkaa ainakin siltä osin, että esiinnytään sinuna. Ja keneen vihjataan tms. ovat silloin selkeitä."

Juu no. Hmh. *miettii* Jos joku ihan oikeasti yrittäisi esim. "minuna" esiintyä ts. esittää minun kirjoituksiani ominaan, toivon tottakai, että sellaisista heti kerrottaisiin minulle palstalla, jos sellainen vain suinkin on mahdollista ts. jos joku sellaista huomaisi, koska minä en voi palvelun käyttäjäksi rekisteröitymättömänä kirjoittajana jonkun sellaisistakaan mahdollisista intresseistä mitään tietää. Kaikenlaisiahan kirjoittajia varmaan on.

Ainoa pointti, mikä mulle ehkä puhuisi ton rekisteröitymisen puolesta nyt olisikin kai juuri kirjoittajien toisiinsa sekoittamisen välttäminen.:) H*vetin paljon pahaa mun mustamaalaajani ts. palstahäirikköni ovat kyllä mulle tällä palstalla saaneet aikaiseksi, tarkoittaen edeltävällä nimenomaan sitä, että minkälaista kohtelua olen joskus palstalla saanut.

Kiitos ystävällisestä viestistäsi.:)

• on sit rekattu tai rekkaamaton, ni asiallisesta kommentoinnista ei oo tietookaan kuin joidenkin yksittäisten kirjoittelijoiden toimesta yksittäisissä kommenteissa.

• kysyjä....

"on sit rekattu tai rekkaamaton, ni asiallisesta kommentoinnista ei oo tietookaan kuin joidenkin yksittäisten kirjoittelijoiden toimesta yksittäisissä kommenteissa."

Sinänsä järkevä ajatus sulla tossa.:) Voitko vielä tarkentaa?

Ps. Kiitos vastauksesta sinullekin.

• Michiko_

Ei ole pakko olla rekkautunut, olen saanut enimmäkseen asiallisia kommentteja. Muilla palstoilla esiintyy enemmän "ketään ei kiinnosta sun juttus, tapa ittes"-kommentointia. Käyttämäni nimimerkki, joka on japanilainen naisen nimi ja mm. nykyisen keisarinnan nimi, on jo jollain rekattuna ilman alaviivaa. Kukaan feikkinikki ei ole jaksanut kauaa, johtuen ehkä siitä, että olen tylsä ihminen tai siitä, että pinnani on pidentynyt enkä suutu nettikirjoitteluista niin helposti kuin ennen.

Kaverikomppauksesta: joidenkin ihmisten kanssa on usein samaa mieltä kenties samantapaisen arvomaailman vuoksi, toiset taas tulevat puolustamaan, jos joku kiusaa herkempää ihmistä aiheettomasti.

Sivistystaso on riittävä. Täällä ei ole niin paljon hihhuleita kuin Ateismi-palstalla eikä niin paljon rasisteja kuin Monikulttuuriset suhteet-palstalla.

• ...

Mitä enemmän luen kirjoituksiasi, sitä enemmän pidän sinusta.

• kysyjä....

Kiitos vastauksestasi.:)

Mä jäin miettimään paria juttua kirjoittamassasi. Varmaankin lähinnä oman henkilökohtaisen (negatiivisen) tätä palstaa koskevan kokemukseni pohjalta...

"Kukaan feikkinikki ei ole jaksanut kauaa, johtuen ehkä siitä, että olen tylsä ihminen tai siitä, että pinnani on pidentynyt enkä suutu nettikirjoitteluista niin helposti kuin ennen."

Mut mitäs sitten, jos sun kimppuusi aktiivisesti usuttettais muita kirjoittajia, (tavalla jollaisen kohteeksi esim. minä btw olen tällä palstalla aikoinaan joutunut)? Mitä tekisit, jos paljon tyyppejä olis sun kimpussasi riippumatta yhtään siitä, että miten itse viesteihin vastaat? En henkilökohtaisesti usko, että kyse ainakaan aina olisi _kyvystä_ reagoida enemmän tai vähemmän neutraalisti nettikirjoitteluun sellaisessa (em.) tilanteessa, vaan uskon nykykokemuksellani pikemminkin, että kys. tilanteessa voisi olla jopa melkein sama, että mitä kirjoittaja siinä itse sanoo. Noin muun ns. "kirjoittajayhteisön" mielipidettä sellaisessa tilanteessa ajatellen ja sitä rataa, nimittäin.

Uskon, että jos niinsanotusti tarpeeksi häiriintyneen maalitauluksi keskustelupalstalla joutuu, ei siinä normaali ja omaan käyttäytymiseen liittyvä rauhallinenkaan reagointi aina välttämättä riitä. Sinulla Michiko_ ei tuosta asiasta välttämättä(?) omakohtaista kokemusta ole, mutta niin minä kyseisen asian henkilökohtaisesti koen/ olen tällä palstalla karvaasti kokenut.

"Kaverikomppauksesta: joidenkin ihmisten kanssa on usein samaa mieltä kenties samantapaisen arvomaailman vuoksi, toiset taas tulevat puolustamaan, jos joku kiusaa herkempää ihmistä aiheettomasti."

Tottakai myös samankaltaisten arvomaailmojen vuoksi voivat kirjoittajat keskustelupalstoilla joskus olla samaakin mieltä.:) En lähtisi kiistämään. Ja kaikenmoisesta kiusaamisesta sitten... Siihen tulisi mielestäni puuttua nykyistä enemmän.

"Sivistystaso on riittävä. Täällä ei ole niin paljon hihhuleita kuin Ateismi-palstalla eikä niin paljon rasisteja kuin Monikulttuuriset suhteet-palstalla."

Suoraan sanottuna en edes uskalla lukea Monikulttuuriset suhteet-palstaa tältä foorumilta.;) Taidat ja saatat olla fiksu, kun olet huomannut, että mitä sekin palsta välillä näkyy olevan.

• Michiko_
        kysyjä.... kirjoitti:

Kiitos vastauksestasi.:)

Mä jäin miettimään paria juttua kirjoittamassasi. Varmaankin lähinnä oman henkilökohtaisen (negatiivisen) tätä palstaa koskevan kokemukseni pohjalta...

"Kukaan feikkinikki ei ole jaksanut kauaa, johtuen ehkä siitä, että olen tylsä ihminen tai siitä, että pinnani on pidentynyt enkä suutu nettikirjoitteluista niin helposti kuin ennen."

Mut mitäs sitten, jos sun kimppuusi aktiivisesti usuttettais muita kirjoittajia, (tavalla jollaisen kohteeksi esim. minä btw olen tällä palstalla aikoinaan joutunut)? Mitä tekisit, jos paljon tyyppejä olis sun kimpussasi riippumatta yhtään siitä, että miten itse viesteihin vastaat? En henkilökohtaisesti usko, että kyse ainakaan aina olisi _kyvystä_ reagoida enemmän tai vähemmän neutraalisti nettikirjoitteluun sellaisessa (em.) tilanteessa, vaan uskon nykykokemuksellani pikemminkin, että kys. tilanteessa voisi olla jopa melkein sama, että mitä kirjoittaja siinä itse sanoo. Noin muun ns. "kirjoittajayhteisön" mielipidettä sellaisessa tilanteessa ajatellen ja sitä rataa, nimittäin.

Uskon, että jos niinsanotusti tarpeeksi häiriintyneen maalitauluksi keskustelupalstalla joutuu, ei siinä normaali ja omaan käyttäytymiseen liittyvä rauhallinenkaan reagointi aina välttämättä riitä. Sinulla Michiko_ ei tuosta asiasta välttämättä(?) omakohtaista kokemusta ole, mutta niin minä kyseisen asian henkilökohtaisesti koen/ olen tällä palstalla karvaasti kokenut.

"Kaverikomppauksesta: joidenkin ihmisten kanssa on usein samaa mieltä kenties samantapaisen arvomaailman vuoksi, toiset taas tulevat puolustamaan, jos joku kiusaa herkempää ihmistä aiheettomasti."

Tottakai myös samankaltaisten arvomaailmojen vuoksi voivat kirjoittajat keskustelupalstoilla joskus olla samaakin mieltä.:) En lähtisi kiistämään. Ja kaikenmoisesta kiusaamisesta sitten... Siihen tulisi mielestäni puuttua nykyistä enemmän.

"Sivistystaso on riittävä. Täällä ei ole niin paljon hihhuleita kuin Ateismi-palstalla eikä niin paljon rasisteja kuin Monikulttuuriset suhteet-palstalla."

Suoraan sanottuna en edes uskalla lukea Monikulttuuriset suhteet-palstaa tältä foorumilta.;) Taidat ja saatat olla fiksu, kun olet huomannut, että mitä sekin palsta välillä näkyy olevan.

En ole erityisesti joutunut ajojahdin kohteeksi. Eräältä palstalta tosin (toisella nikillä) lähdin lopullisesti, kun joku ilkimys haukkui viikko toisensa jälkeen, ja kun toinen samanlainen yhtyi kuoroon, sain tarpeekseni. Hämmästyttävää, koska kirjoitin nimenomaan aiheesta, joka sisältyi palstan otsikkoon, ja on vieläpä niin neutraali aihe, ettei se yleensä herätä suuria tunteita.

Yleensä en kiinnitä kiusaamisyrityksiin huomiota tai nykyisin saatan jopa lyödä asian leikiksi. Peruskoulussa olin ulkopuolinen, koska oli niin vähän yhteistä muiden samanikäisten kanssa. Olen aina viihtynyt yksikseni nenä kiinni kirjassa. Kun kuulin, että entinen luokkatoveri yritti itsemurhaa yläasteelta päästyään, tuntui pahalta, ja mietin, olisinko voinut puuttua asiaan enemmän. Onneksi en ollut kiusaajien puolella ja aikuisiällä olemme itse asiassa ystävystyneet.

Ketjusta on poistettu 8 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kalajoen hukkuneet pojat olivat tummaihoisia

Jälleen kerran, hukkuneet tai heikon uimataidon vuoksi vaaraan joutuneet olivat muita kuin suomalaisia. Turha viisastell
      Maailman menoa
      278
      6205
    2. Kysymys muille miehille

Onko teille varattu nainen ongelma? Mikään muu naisessa ei töki kun se että hän on varattu. Kamppailen houkutuksen kanss
      Ikävä
      64
      3248
    3. Sinä eräs, pyydän......

AUTA mua ole kiltti. Ei mun takia vaan.... Miten saan sut kiinni?
      Ikävä
      200
      2981
    4. Kohta katson sun kuvaasi

ja päästän ajatukseni liitämään. Jo kuvasi näkeminen rauhoittaa, ja pistää hyrräämään vähän muutakin. Ihanan kaunista sa
      Ikävä
      24
      2407
    5. Nimikirjaimet

Kuka kaipaa ketä 🥰
      Ikävä
      73
      1827
    6. VOI TÄTÄ ILON

JA ONNEN PÄIVÄÄ 😂
      Tuusniemi
      146
      1582
    7. Ahneus iski Fazeriin, suklaalevy kutistuu 180 grammaan

Kun mikään ei riitä. Shrinkflaatio. Mitä isot (Marabou) edellä, sitä pienet (Fazer) perässä. Pienikin voi siis olla a
      Maailman menoa
      196
      1539
    8. Jos kaivattusi on perääntynyt lähestyessäsi

jossain tilanteessa, ymmärrätkö miksi hän saattoi tehdä sen?
      Ikävä
      163
      1491
    9. Minkä asian haluaisit muuttaa kaivatussasi?

Mikä kaivattusi luonteessa tai ulkonäössä ärsyttää sua?
      Ikävä
      112
      1428
    10. Mies, ajattelemmekohan toisiamme juuri nyt?

Olet mielessäni, vanhempi mies
      Ikävä
      88
      1343
    Aihe