Työvoimatoimisto katsoo, että oheinen koulutus soveltuu Teille...
Jos ette hae koulutukseen tai omalla menettelyllänne aiheutatte, että ette tule valituksi, seurauksena saattaa olla työttömyysturvan menettäminen määräajaksi tai toistaiseksi.
Koulutus sisältää mm. peruskoulun oppiaineita.
Tuota, tuota. Eikö tämä ole ristiriidassa oppivelvollisuuslain kanssa, jonka mukaan oppivelvollisuusikä Suomessa on 7-16 v.
Kiristystä ja uhkailua
35
1200
Vastaukset
- raippakuski
koulutukseen, senkin lusmu. Eikä se enää ole työvoimatoimisto.
- ap.
minut pelastaa karenssilta ainoastaan työpaikan saanti. Tuo kirjeen lievennys "saattaa olla.." tarkoittaa juuri sitä.
laillinen uhkaus.
Ensimmäisestä kieltäytymisestä tulee karenssia 3 kk ja seuraavasta pitää olla 21 viikkoa joko töissä, työelämänvalmennuksessa tai kurssituksessa.
Siitäkin on määrätty viikottainen tuntimäärä, mitä pitää olla.
Mikäli alle, karenssi jatkuu.
Siis ei riitä, että on 5 kk töissä, lisäksi työnantajalta pitää pyytää erillinen todistus, että on ollut x tuntia päivässä töissä.
Tämän lisäksi on tehtävä erillinen selvitys työvoimatoimistolle, miksi työsuhde on katkennut.
Eikä tämä riitä työkkärille, he lisäksi tarkistavat työnantajalta, miksi työsuhde on päättynyt.
Mikäli on kismaa työntekijän ja työnantajan välillä, saattaa työnantaja valehdella työvoimatoimistolle, että olisi pitänyt työntekijän, mutta työntekijä ei halunnut jatkaa.
Silloin olet karenssissa ja joudut hakemaan oikeuksiasi TK-keskuksen tai oikeusaputoimiston kautta ja mahdollisesti haastamaan työnantajan oikeuteen valheellisesta lausunnosta.
Mikä johtaa taas siihen, kun olet työtön ja varaton, joudut pyytämään kuntasi sosiaalitoimistosta varattomuustodistuksen (mikäli ei ole muuttunut), jotta saisit ilmaisen oikeudenkäynnin, mikäli häviät.
Ei siis ihme, että moni työtön välttelee pätkätöitä.Eikä kertauskaan pahasta ole jos kerran tiedot on ruosteessa. Ohan ne kuitenkin sua työkkärissä haastatelleet. Ja jos ei kerran työkkärin toiminta miellytä, ni aina voi etsiä itse töitä ja jos työ ei kiinnosta niin silloin pitää vaihtaa luukkua työkkäristä sossuun. Työkkärihän vaan yrittää auttaa Sinua työnsaannissa.
- ap.
muitakin kouluja sen lisäksi enkä tällä hetkellä voisi olla vähempää kiinnostunut mistään koulutuksesta.
Ymmärrän karenssin, jos kieltäytyy työstä, mutta siitä ei ole nyt kyse. - on näköjään
oletuksena, että jos etsimällä ei löydä töitä, työt eivät silloin kiinnosta.
Työkkärin tehtävä nimenomaan ei ole auttaa työnsaannissa, vaan nöyryyttää ihmiset niin alas, ettei niistä olisi uhkaa päättäjien turvallisuudelle. on näköjään kirjoitti:
oletuksena, että jos etsimällä ei löydä töitä, työt eivät silloin kiinnosta.
Työkkärin tehtävä nimenomaan ei ole auttaa työnsaannissa, vaan nöyryyttää ihmiset niin alas, ettei niistä olisi uhkaa päättäjien turvallisuudelle.passivoitumaan?
- työttömyys
relaxed_eyes kirjoitti:
passivoitumaan?
matelemaan?
työttömyys kirjoitti:
matelemaan?
ni vitun hyvä, ettei tarvi ketään nöyristellä ja tehdä asioita muistakin kuin itsekkäistä syistä, ni miten voi päätyä passiiviseksi työkkärin asiakkaaksi?
- sinä yksinpuhelua
relaxed_eyes kirjoitti:
ni vitun hyvä, ettei tarvi ketään nöyristellä ja tehdä asioita muistakin kuin itsekkäistä syistä, ni miten voi päätyä passiiviseksi työkkärin asiakkaaksi?
passiivisuudesta, mulla on töitä
- tiettyyn vastaanottavuuteeen
työttömyys kirjoitti:
matelemaan?
kutsu sitä sitten mateluksi tai nöyristelyksi
kyllä yhteiskunnalla on oikeus olettaa sinun tekevän jotain, koska se elättää sinut - täysin työttömänä tällähetkellä - esim. opiskeluun
työttömyys kirjoitti:
matelemaan?
Kyllä
kutsu sitä sitten mateluksi tai nöyristelyksi
kyllä yhteiskunnalla on oikeus olettaa sinun tekevän jotain, koska se elättää sinut - täysin työttömänä tällähetkellä
- what's the problem?
Jos ei kurssi kiinnosta niin mene töihin tai hyväksy ettei rahaa tule. Ettekö te ihmiset ymmärrä omaa syrjäytymistänne? Ei se ole mitään vainoa jos pitä jotakin tehdä saamiensa rahojen eteen.
Miksei avaajan ego mahdu kurssille? Ja jos osaat jo kaiken niin mikset mene töihin? Osaavalle niitä on.- kunhan tämä
osaava on korkeintaan kolmekymppinen
Tai jos ei kurssi maistu, niin ainahan voi mennä opiskelemaan tai etsiä itselleen joko oikean työpaikan tai edes harjoittelupaikan. Mutta kun ei huvita, niin kärsikää sitten. Ei säälipisteitä tälläkään kertaa. ;-)
- ap.
oikein. En ole rikoksesta tuomittu.
ap. kirjoitti:
oikein. En ole rikoksesta tuomittu.
Kukaan ei pakota sinua mihinkään kurssille. Silloin et vain saa työttömyyskorvasta. Sinulla on oma vapaa tahtosi ja pakko ei ole kuin kuolla. Miksei valtion raha saa olla vastikkeellista?
- ap.
Ratikkakuski kirjoitti:
Kukaan ei pakota sinua mihinkään kurssille. Silloin et vain saa työttömyyskorvasta. Sinulla on oma vapaa tahtosi ja pakko ei ole kuin kuolla. Miksei valtion raha saa olla vastikkeellista?
kerjäläisyhteiskuntaan. Ottiko Suomi mallia Intiasta, jolla on tässä asiassa pitkät perinteet?
- Serpico
Työvoimatoimisto katsoo mitä haluaa ja siinähän saavat työnhakijat sitten kärsiä.
Työnhakijaksi ilmoittaudutaan hakemaan KOULUTUSTA VASTAAVAA työtä. Ei halusta osallistua askartelukursseille. Työvoimatoimisto järjestää pilipalikursseja, mutta jos itse aidosti haluat kehittää osaamistasi ja opiskelet uusia taitoja, sinulta viedään työttömyysturva.
Näin se on ja tämä on epäkohta. Mutta epäilemättä tähänkin löytyy varmaan joltain yksiulotteiselta opistoinsinööriltä suunpieksämistä.Sinun mielestäsi siis opiskelusta pitäisi maksaa palkkaa. No se on aivan yhtä hyvä mielipide kuin minunkin, ettei siitä pidä maksaa, koska se tulee veronmaksajille kohtuuttoman kalliiksi.
Siksi toisekseen ammattisuoja poistettiin jo kohta 20 vuotta sitten, joten työkkärillä on oikeus tarjota mitä tahansa työtä, mitä ihminen kykenee tekemään. Muutenhan minäkin opiskelisin merikapteeniksi ja muuttaisin Pohjois-Karjalaan.
Olematta itse opistoinsinööri haluan kuitenkin kysyä, että mikä sinulla on heitä vastaaan?- Serpico
Ratikkakuski kirjoitti:
Sinun mielestäsi siis opiskelusta pitäisi maksaa palkkaa. No se on aivan yhtä hyvä mielipide kuin minunkin, ettei siitä pidä maksaa, koska se tulee veronmaksajille kohtuuttoman kalliiksi.
Siksi toisekseen ammattisuoja poistettiin jo kohta 20 vuotta sitten, joten työkkärillä on oikeus tarjota mitä tahansa työtä, mitä ihminen kykenee tekemään. Muutenhan minäkin opiskelisin merikapteeniksi ja muuttaisin Pohjois-Karjalaan.
Olematta itse opistoinsinööri haluan kuitenkin kysyä, että mikä sinulla on heitä vastaaan?En usko että opiskelisit merikapteeniksi ja muuttaisin korpeen. Et haluaisi työttömäksi. Vai oikeesti, haluatko? Sun logiikkasi taitaa mennä niin, että ihmiset opiskelevat tahallansa ammatteihin, joissa eivät työllisty?
Mennäänpä eteenpäin. Työttömyysturva ei ole sama kuin palkka. Jos ihminen täydentää kolutustaan niin että työllistyisi, miksei hän voisi saada työttömyysturvaa? Jos muistat, niin tämä keskustelu sai alkunsa siitä, että Työkkäri pakottaa OPISKELEMAAN, mutta heidän omassa koulutuksessaan. Siinä tapauksessa hän saa "palkkaa" mutta ainoastaan jos opiskelee.
Ei mitään erityistä opistoinsinöörejä vastaan, vaan kaikkia yksiuloitteisia "ajattelijoita" vastaan. Karta heitä! Heistä saattaa levitä pahaa karmaa.
Jos olisit työtön, niin ottaisitko oikeasti vastaan mitä tahansa työtä? Rehellisesti? Kun olet tottunut istumaan toimistojakkaralla, niin menisitkö juoksupojaksi rautakauppaan? Serpico kirjoitti:
En usko että opiskelisit merikapteeniksi ja muuttaisin korpeen. Et haluaisi työttömäksi. Vai oikeesti, haluatko? Sun logiikkasi taitaa mennä niin, että ihmiset opiskelevat tahallansa ammatteihin, joissa eivät työllisty?
Mennäänpä eteenpäin. Työttömyysturva ei ole sama kuin palkka. Jos ihminen täydentää kolutustaan niin että työllistyisi, miksei hän voisi saada työttömyysturvaa? Jos muistat, niin tämä keskustelu sai alkunsa siitä, että Työkkäri pakottaa OPISKELEMAAN, mutta heidän omassa koulutuksessaan. Siinä tapauksessa hän saa "palkkaa" mutta ainoastaan jos opiskelee.
Ei mitään erityistä opistoinsinöörejä vastaan, vaan kaikkia yksiuloitteisia "ajattelijoita" vastaan. Karta heitä! Heistä saattaa levitä pahaa karmaa.
Jos olisit työtön, niin ottaisitko oikeasti vastaan mitä tahansa työtä? Rehellisesti? Kun olet tottunut istumaan toimistojakkaralla, niin menisitkö juoksupojaksi rautakauppaan?Totta kai menisin juoksupojaksi rautakauppaan. Mielummin minä tekisin mitä tahansa työtä kuin menisin niille paljon parjatuille työkkärin kursseille. Tai sitten opiskelisin opintotuen ja lainan turvin itselleni uuden ammatin.
Minä ihmettelen, miksei tämä asia muille ole itsestään selvä? Näinhän homma on Suomessa toiminut iät ja ajat.
Miksi sinusta vastikkeettoman rahan jakamisen vastustaminen on yksiulotteista? Onko yksiulotteista, jos ei ole sinun kanssasi samaa mieltä? Minusta se jos mikä on sitä yksiulotteisuutta.- jälleen kerran
Ratikkakuski kirjoitti:
Sinun mielestäsi siis opiskelusta pitäisi maksaa palkkaa. No se on aivan yhtä hyvä mielipide kuin minunkin, ettei siitä pidä maksaa, koska se tulee veronmaksajille kohtuuttoman kalliiksi.
Olematta itse opistoinsinööri haluan kuitenkin kysyä, että mikä sinulla on heitä vastaaan?Miksi levität väärää tietoa? Linkkiä esiin.
"Siksi toisekseen ammattisuoja poistettiin jo kohta 20 vuotta sitten" - Serpico
Ratikkakuski kirjoitti:
Totta kai menisin juoksupojaksi rautakauppaan. Mielummin minä tekisin mitä tahansa työtä kuin menisin niille paljon parjatuille työkkärin kursseille. Tai sitten opiskelisin opintotuen ja lainan turvin itselleni uuden ammatin.
Minä ihmettelen, miksei tämä asia muille ole itsestään selvä? Näinhän homma on Suomessa toiminut iät ja ajat.
Miksi sinusta vastikkeettoman rahan jakamisen vastustaminen on yksiulotteista? Onko yksiulotteista, jos ei ole sinun kanssasi samaa mieltä? Minusta se jos mikä on sitä yksiulotteisuutta.Olkoon sitten niin.
Minusta on outoa, että työvoimatoimiston omassa koulutuksessa saa rahaa, mutta asiakkaan itsensä järjestämässä työllistymiseen tähtäävässä koulutuksessa ei saa. Ainoa ero näissä on siinä, että jälkimmäisessä työllistyminen voi olla todennäköistä. Työvoimatoimiston (itse asiassa Kelan) antama työttömyysturva ei siis varsinaisesti ole vastikkeellista rahaa siinä mielessä, että vastikkeeksi vaadittu kyykytykseen osallistuminen ei varsinaisesti tuota mitään yhteiskunnalle.
Oletettavasti et kannata hyvinvointi yhteiskuntaa(se on yhteiskunta, jossa annetaan vastikkeetonta tukea mm. toimeentulotuen, terveyspalvelujen ja kulttuuripalvelujen muodossa). - se...
jälleen kerran kirjoitti:
Miksi levität väärää tietoa? Linkkiä esiin.
"Siksi toisekseen ammattisuoja poistettiin jo kohta 20 vuotta sitten"Niinistön aloitteesta kun se poistettiin 90-luvun lopulla?
jälleen kerran kirjoitti:
Miksi levität väärää tietoa? Linkkiä esiin.
"Siksi toisekseen ammattisuoja poistettiin jo kohta 20 vuotta sitten"http://www.varma.fi/NR/rdonlyres/481950C5-CB14-4362-9466-0AE7EE1FB795/0/Tyottomyys.pdf
Sivun 151 lopussa sanotaan, että ammattisuoja on 3 kuukautta.
Muistin vain 90-luvun alun lama-aikaan kuulleeni, että se olisi kokonaan poistettu. Tunnustan olleeni väärässä.Serpico kirjoitti:
Olkoon sitten niin.
Minusta on outoa, että työvoimatoimiston omassa koulutuksessa saa rahaa, mutta asiakkaan itsensä järjestämässä työllistymiseen tähtäävässä koulutuksessa ei saa. Ainoa ero näissä on siinä, että jälkimmäisessä työllistyminen voi olla todennäköistä. Työvoimatoimiston (itse asiassa Kelan) antama työttömyysturva ei siis varsinaisesti ole vastikkeellista rahaa siinä mielessä, että vastikkeeksi vaadittu kyykytykseen osallistuminen ei varsinaisesti tuota mitään yhteiskunnalle.
Oletettavasti et kannata hyvinvointi yhteiskuntaa(se on yhteiskunta, jossa annetaan vastikkeetonta tukea mm. toimeentulotuen, terveyspalvelujen ja kulttuuripalvelujen muodossa).Maksan palkastani kolmanneksen veroja ja sotuja. Minusta suhde on kohdallaan, eli en halua alentaa veroja, mutten halua maksaa enempääkään.
Niinpä haluan, että valtio tulee toimeen nykyisellä verokertymällä ja sosiaalietuudet on mitoitettava sen mukaan. Toinen arvovalinta on, miten rahat kohdennetaan. Minä ottaisin osan rahoista pois työkykyisiltä työttömiltä ja antaisin lisää esimerkiksi terveydenhuoltoon.
Mutta tämä on vain minun yksityisajatteluani ja sinun tai muiden eriävät mielipiteet ovat aivan yhtä arvokkaita. Ei tässä asiassa mielestäni ole mitään absoluuttista totuutta tai moraalista oikeaa vastausta.- Serpico
Serpico kirjoitti:
Olkoon sitten niin.
Oletettavasti et kannata hyvinvointi yhteiskuntaa(se on yhteiskunta, jossa annetaan vastikkeetonta tukea mm. toimeentulotuen, terveyspalvelujen ja kulttuuripalvelujen muodossa).Saattaa olla että kommunitaristisia palveluita tulee lisää. Arvojen koveneminen voi olla hyväksi, sillä se voi laukaista vastareaktiona empaattisuuteen perustuvan kansalaisaktiivisuuden. Sosiaalipalveluiden siirtyminen kansalaisliikkeille ja järjestöille voi paitsi parantaa palveluita, myös luoda hyvää yhteisöllistä mentaliteettia yhteiskuntaamme.
Uskonnollisten yhteisöjen asemaa ja suosiota se voisi vahvistaa. Niiden luonteeseenhan tavallaan kuuluukin velvoitteena lähimmäisistä huolehtiminen. Sairaalathan ovat lähtöisin luostareista, vastikkeettomasta palvelusta. Mutta mitenkähän terveyspalveluiden siirtymä takaisin luostareihin tulee onnistumaan?
Kommunitarismiin perustuvassa auttamisessa muodostuu välittämisen verkostoja, jotka ovat inhimillisempiä ja orgaanisempia kuin valtionhallinnon pyörittämät järjestelmät. Samoin niiden mahdollisuutena saattaisi olla nopeampi sopeutuminen muuttuvaan ympäristöön. Serpico kirjoitti:
Saattaa olla että kommunitaristisia palveluita tulee lisää. Arvojen koveneminen voi olla hyväksi, sillä se voi laukaista vastareaktiona empaattisuuteen perustuvan kansalaisaktiivisuuden. Sosiaalipalveluiden siirtyminen kansalaisliikkeille ja järjestöille voi paitsi parantaa palveluita, myös luoda hyvää yhteisöllistä mentaliteettia yhteiskuntaamme.
Uskonnollisten yhteisöjen asemaa ja suosiota se voisi vahvistaa. Niiden luonteeseenhan tavallaan kuuluukin velvoitteena lähimmäisistä huolehtiminen. Sairaalathan ovat lähtöisin luostareista, vastikkeettomasta palvelusta. Mutta mitenkähän terveyspalveluiden siirtymä takaisin luostareihin tulee onnistumaan?
Kommunitarismiin perustuvassa auttamisessa muodostuu välittämisen verkostoja, jotka ovat inhimillisempiä ja orgaanisempia kuin valtionhallinnon pyörittämät järjestelmät. Samoin niiden mahdollisuutena saattaisi olla nopeampi sopeutuminen muuttuvaan ympäristöön."Kommunitarismi eli yhteisöllinen arvokäsitys tarkoittaa arvokäsitystä, jonka mukaan jokaisella yhteisöllä on oikeus elää omien sisäisten arvojensa mukaan ja pakottaa myös yhteisön jäsenet elämään niiden mukaan. Kommunitarismi asettuu vastakkain yksilöllisen arvokäsityksen eli liberalistisen arvokäsityksen kanssa, jonka mukaan yksilöllä on vapaus tehdä mitä tahansa, mikä ei loukkaa muiden oikeuksia."
No minä olen täysin päinvastaista mieltä eli liberalistisen arvokäsityksen kannattaja. Erityisesti minua iljettää kohta, jossa sanotaan "pakottaa nyös yhteisön jäsenet elämään niiden mukaan". Minä haluan elää tavallani ja annan muiden tehdä samoin. En minä katso oikeudekseni sanella muille, kuinka heidän tulee elämänsä elää.
Mutta kyllähän maailmaan mielipiteitä mahtuu.- sillä tarkoitetaan
Ratikkakuski kirjoitti:
"Kommunitarismi eli yhteisöllinen arvokäsitys tarkoittaa arvokäsitystä, jonka mukaan jokaisella yhteisöllä on oikeus elää omien sisäisten arvojensa mukaan ja pakottaa myös yhteisön jäsenet elämään niiden mukaan. Kommunitarismi asettuu vastakkain yksilöllisen arvokäsityksen eli liberalistisen arvokäsityksen kanssa, jonka mukaan yksilöllä on vapaus tehdä mitä tahansa, mikä ei loukkaa muiden oikeuksia."
No minä olen täysin päinvastaista mieltä eli liberalistisen arvokäsityksen kannattaja. Erityisesti minua iljettää kohta, jossa sanotaan "pakottaa nyös yhteisön jäsenet elämään niiden mukaan". Minä haluan elää tavallani ja annan muiden tehdä samoin. En minä katso oikeudekseni sanella muille, kuinka heidän tulee elämänsä elää.
Mutta kyllähän maailmaan mielipiteitä mahtuu.lukuisia yhteisöjä jotka toimivat suht vapaasti yhtäaikaa. Se on tavallaan kansalaisyhteisöjen liberalismia. Niin sanottu kolmas tie. On pakko antaa kansalaisyhteisöjen paikata sosiaalihuotoa kun valtiovalta ei kykene. Bush nuorempi oli vahvan kommunitarismin mies samoinkuin useimmat muut republikaanit.
- Niin?
Ratikkakuski kirjoitti:
"Kommunitarismi eli yhteisöllinen arvokäsitys tarkoittaa arvokäsitystä, jonka mukaan jokaisella yhteisöllä on oikeus elää omien sisäisten arvojensa mukaan ja pakottaa myös yhteisön jäsenet elämään niiden mukaan. Kommunitarismi asettuu vastakkain yksilöllisen arvokäsityksen eli liberalistisen arvokäsityksen kanssa, jonka mukaan yksilöllä on vapaus tehdä mitä tahansa, mikä ei loukkaa muiden oikeuksia."
Mutta kyllähän maailmaan mielipiteitä mahtuu.se tulee ilmi tässä ketjussa.
Miltä nyt tuntuu?
tänkaltaisen kiristyksen uhriksi:( Yritin nätisti selittää, että teen tällä hetkellä töitä, joista en saa palkkaa, mutta joka mahdollistaa tulevan työpaikkani saannin (joka periaatteessa oli jo tiedossa) Ei vaikutusta. Mun olisi pitänyt väen väkisin mennä kurssille, jossa opeteltiin asioita, jotka joko osasin/joista mulle ei olisi ollut minkäänlaista hyötyä. Ratkaisin asian niin, että lakkasin nostamasta työttömyyspäivärahaa koska olin "töissä" (josta en saanut palkkaa) Elin pari kuukautta säästöillä, kunnes pääsin töihin jota olin valmistellut. Mutta millähän olisin elänyt ne 2kk jos mulla ei olis ollut jemmassa rahaa:O
Surullisinta on nähdä näitä työkkäreissä olevia ihmisiä työssään: ne tietää, että systeemi on mätä, mut niiden pitää heittää tätä skeidaa viattomille:(- hmh...
"Työvoimatoimisto katsoo, että oheinen koulutus soveltuu Teille...
Jos ette hae koulutukseen tai omalla menettelyllänne aiheutatte, että ette tule valituksi, seurauksena saattaa olla työttömyysturvan menettäminen määräajaksi tai toistaiseksi.
Koulutus sisältää mm. peruskoulun oppiaineita.
Tuota, tuota. Eikö tämä ole ristiriidassa oppivelvollisuuslain kanssa, jonka mukaan oppivelvollisuusikä Suomessa on 7-16 v. "
Vaikea mun sanoa mitään erityistä tohon, kosken ole kuvaamasi kaltaisessa tilanteessa ollut. En kuitenkaan sulje mitään pois, eli vois jopa mahdollista olla mullekin, tulevaisuudessa tuonlaiset "ohjeistukset" ( mistä sitä elämästä varmuudella koskaan tietää...).
On ihmisiä, joiden henkilökohtaisesti tiedän joutuneen tilanteeseen, jossa tulevaa työllistymistään on arvioitu sellaisista näkökohdista käsin, jotka eivät ollenkaan matsaa henkilön omaan ammatilliseen orientaatioon tms. pyrkimyksiin. Ylipäätään jo käytäntö, että työttömyysturvaa nauttivan henkilön on ilmoittauduttava työvoimatoimistoon nimenomaan henkilökohtaisella käynnillä & konsultaation puitteissa tietyin väliajoin, vaikuttaa musta välillä jopa erikoiseltakin tms. ylipäätään joskus myös resurssien haaskaukselta. Tarkoitan, että kyllä tt-turvan väärinkäytökset ts. työvoimatoimistossa kirjoilla sitä kautta olevan henkilön "liikkeet" jne. persoonakohtaiset pyrkimykset tässä valtiossa muutenkin saadaan selvitettyä.
Se olisi eittämättä toki hyvin ikävää, jos vaikkapa englannin kielestä väitelleen tohtorin pitäisi suostua englannin alkeiskursseille työllisyyskoulutuksen merkeissä, tai jos vaikkapa pätevä puuseppä pakotettaisiin opiskelemaan tietotekniikan alkeita. Teoreettisesti pohdittuna kaikki edellä mainittu toki.:) - Dazu
Mielestäni yksinhuoltajille pitäisi olla taattu työttömyysturva/kotiäidin tuki.
Luulisi, että sen jo järkikin sanoo, että on paljon hyödyllisempää tukea lapsia, tukemalla äitiä, jolla on alle 18-vuotiaita lapsia.
Suomessa on kyseenalainen sosiaaliturva, mikäli tuollaisessa asemassa olevia ihmisiä ohjataan johonkin pelleilyyn pelkästään jonkun vastaavan ihmisen julkisuuskuvan kiillottamistarkoituksessa.
(tokikin tukien käyttöä tulisi siinä määrin valvoa, ettei niillä osteta bisseä, tai käytetä rattopoikia)
Ketjusta on poistettu 41 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kysymys muille miehille
Onko teille varattu nainen ongelma? Mikään muu naisessa ei töki kun se että hän on varattu. Kamppailen houkutuksen kanss875926Kohta katson sun kuvaasi
ja päästän ajatukseni liitämään. Jo kuvasi näkeminen rauhoittaa, ja pistää hyrräämään vähän muutakin. Ihanan kaunista sa243537- 1602069
Ahneus iski Fazeriin, suklaalevy kutistuu 180 grammaan
Kun mikään ei riitä. Shrinkflaatio. Mitä isot (Marabou) edellä, sitä pienet (Fazer) perässä. Pienikin voi siis olla a2291991Jos kaivattusi on perääntynyt lähestyessäsi
jossain tilanteessa, ymmärrätkö miksi hän saattoi tehdä sen?1741751Martinan bisnekset rajusti tappiolla
Seiska 28.7: nousukiito katkesi, yritykset C-luokkaa.2841503Voiko olla, onko se tosiaan niin että
Kumpikin rakastetaan toisiamme. Nyt pitää sukeltaa pakastimeen ❤️🥵571031- 671021
Metsa Man Extra kanava toimii hyvin
ja sieltä voipi kahta vanhoja vitejoita pahimpaan puutteeseen. Peukalot ylös.211000Mitkä yleiset huonot tavat ihmisillä ärsyttävät sinua ?
Aloitukseen saa vapaasti purkaa tuntojaan. Itseäni hiukan kiusaa, kun saman talon asukkaat eivät vastaa tervehdykseen.109937