Syöttekö lisäravinteita tai

KoppavaHoro

vitamiineja?

Ihmiset tuntuvat jakautuvan tässä asiassa kahteen ryhmään ja jotkut puhuvat puolesta tai vastaan kuin uskonnollisen kiihkon vallassa.

Minä olen mielestäni kovin luonnonläheinen, luomuhenkinen ihminen, mutta syön lisäravinteita ja vitamiineja (joitakin kausiluontoisesti, joitakin jatkuvammin) enkä näe tässä mitään ristiriitaa.

19

613

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ja sesonkiaikana kun ei kerkee kovin terveellisesti syödä, ni vedän sellasta jotain Herbalifen litkua aamupalaksi.

• .-.-.-.-.-.

niin säännöllisesti perusruokaa ; viljaa, lihaa, kasviksia, maitotuotteita, hedelmiä jne. etten tarvitse mitään purkeista. Sinällään en niitä vastusta, mutta saan kaiken luonnostaan.

• KoppavaHoro

niin paljoa, että saisin kaiken tarvitsemani luonnollisesti. Varsinkin talvella D-vitamiinin saannin kanssa on todellisia ongelmia.

Lisäksi syön (tällä hetkellä) B:tä ja C:tä sekä kalsiumtabletteja ynnä helokkiöljyä. Ja rautakuuri on meneillään lääkärin määräyksestä.

Lähinnä syön näitä siksi, että en halua vain kituuttaa, vaan voida hyvin. Talvella atooppinen iho kiusaa ja hiukset voivat huonosti. Väsymys uhkaa pimeänä kautena ja flunssat ja influenssat jyräävät tiettyinä aikoina.

• bodari..

aika paljon tulee pospittua proteiinia, sekä muita aterian korvikkeita koska ovat nopeita ruokia eikä mulla ole aikaa kokkailla 6krt päivässä jotain. muitakin pillereitä tulee vedettyä ja hyvin on lihakset kasvanut M27

• Nyt minun täytynee asetella sanani erityisen tarkasti...

Vasta eilen tuli TV:stä uutispätkä aiheesta. Siinä haastateltu lääkäri sanoi, ettei terve, monipuolista ruokaa syövä aikuinen hyödy lisäravinteista mitenkään. Ainoa, mitä ihminen ei saa luonnostaan tarpeeksi, on pimeyden vuoksi D-vitamiini osan vuotta ja siksi sitäkin lisätään ravintorasvoihin.

Tosin minä syön B-vitamiini pillerin ennen dokaamista, koska uskottelen sen ehkäisevän kankkusta. Tehosta en tiedä, mutta äärettömän harvoin minulla on kankkunen. Homma sai alkunsa aikoinaan puolijuopon työkaverin neuvosta ja vahvistui, kun entisessä oppilasjulkaisussa oli mainos: "Rasittuneen maksasi tueksi Berex." Vieläkin naurattaa. ;-)

• KoppavaHoro

tehokkaasti myös Arcoxia-niminen kipulääke (reseptikamaa tosin).
        Ihan vaan vinkkinä...

• KoppavaHoro kirjoitti:

tehokkaasti myös Arcoxia-niminen kipulääke (reseptikamaa tosin).
        Ihan vaan vinkkinä...

Mutta kuten sanoin, minulla on äärettömän harvoin krapula. Voin huoletta vetää 15 kepulia ja aamulla riittää 1,5 litran pullo vissyä ja röyhtäisy päälle. Kaverit ovat tosi kateellisia, koska kaikki väittävät, että krapulat pahenevat vanhemmiten.

Hetkinen... vappuna oli viimeksi kankkunen, kun vedin aattona neljään, pistin kellon soimaan kahdeksalta ja vetäisin heti aamusta pullon skumppaa. Koko päivä ja seuraava yö tissuttelua ja seuraavana aamuna ei pysynyt vesikään sisällä, mutta ei ollut mielestäni ihmekään.

• rapiskarpalo

syötyä proteiinipatukoita ja juomia. Porevitamiinijuomaa tulee kanssa juotua ja mangesium/kalkkitabletteja syötyä. Rautatablettia popsin kanssa kun ei tuo hemoglobiiniarvo muuten pysy kohdillaan.

Muita ei nyt tule mieleen.

• rapiskarpalo

miten mä en koskaan saa tungettua tuota g ja n kirjaimia oikeille paikoille vaikka tiedän varsin hyvin että se on magnesium ja kengättaas on kengät eikä kegnät. Tästä se ala-asteen maikkakin aina sanoi idiootiksi kun kirjaimet menee väärten päin :>>

• ne aina mene,
        rapiskarpalo kirjoitti:

miten mä en koskaan saa tungettua tuota g ja n kirjaimia oikeille paikoille vaikka tiedän varsin hyvin että se on magnesium ja kengättaas on kengät eikä kegnät. Tästä se ala-asteen maikkakin aina sanoi idiootiksi kun kirjaimet menee väärten päin :>>

juurihan ne tuli oikein. Ala-asteen maikkasi on itse idiootti, joka ansaitsee yksinäisen kuoleman.

• aika.

Syön aika monenlaisia vitamiineja ja hivenaineita, ja miksi en söisi, ei ole kallista ja jaksaa paljon paremmin kun kropassa on kaikki aineet mitä tarvitaan. Tulee hikoiltua urheillessa niin paljon että pakko tankata hivenaineita takaisin.

• ennenkään mitää tapletteja

popsinut, enkä popsi nytkään. Syön joka aamu tyrnimarjoja silteensä ja se saa riittää... Joo, ei saa D-vitamiinä, eikä varmaan rautaakaa, mutta silti saa riittää...

• Dazu

kannattaa syödä, jos ei halua zipata.

• Michiko_

D-vitamiinia kuitenkin suositellaan talvisaikaan kasvissyöjille, ja lääkäri kirjoitti B6-vitamiinia premenstruaalioireisiin. Saas nähdä, onko noista hyötyä. Vegaanit tarvitsevat B12-vitamiinia, minä en. Arvo mitattu labrakokeissa ja on ihan normaali.

• orpana-67

syömään mitään purkeista. Innostus kestää vain hetken ja sitten unohdan ne. Monivitamineja ja magnesiumia oon viimeemmäksi kokeillut, mutta nekin sitten jäi...

• Kalkkitabletteja, foolihappoa, omegakolmosia, D-vitamiinia ja magnesiumia. Rautaa täytyy ilmeisesti kohta alkaa vetää, katotaan mitä neuvolantäti ens viikolla sanoo. Nämä siksi kun yritän varmistaa tuleville lasilleni kaikki tarvittavat rakennusaineet. Ennen raskautta söin talvisin jotain kalaöjykapseleita, muuta en käyttänyt.

• ~Vanilla~

Olen kasvissyöjä, joten joutuisin väkisinkin syömään b-vitamiinia, niin samantien syön monivitamiinia kun samalla rahalla saa. Lisäksi syön toisinaan rautaa ja omegakolmosia, joskus myös helokkiöljyä kuivan ihon takia.

• Kun huomaan, että flunssa on iskemässä/ lähipiirissä sitä jo on, aloitan multipore-tabletti kuurin auringonhattu-uutteen kanssa (25tippaa 5 krt /päivä). Yleensä saan sen siirrettyä sillä konstilla valitsemaani ajankohtaan esim. lomaan, viikonloppuun tms. Se alkaa yleensä heti kun kuurin lopettaa..

• cat_on_fire

En ole oppinut syömään niin, että saisin kaikki vitamiinit ruuasta. Liikun, joten tarvitsen senkin takia lisää, jotta keho jaksaa ja toimii. Syön joskus muita kuuriluontoisena..
      Mutta lääkkeitä ja muita "mömmöjä" otan vain jos on pakko.

Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kysymys muille miehille

Onko teille varattu nainen ongelma? Mikään muu naisessa ei töki kun se että hän on varattu. Kamppailen houkutuksen kanss
      Ikävä
      141
      7874
    2. Kaipaisin nyt kosketusta

jota ei koskaan ole ollut. Saisinpa tuntea kätesi niskallani ja silittelemässä päätäni. Sulaisin varmasti siihen.
      Ikävä
      30
      3087
    3. Imaami kysyy, miksi pojat uivat ilman valvontaa

Kalajoen särkät ovat usean kilometrin pituiset. Siellä on kylttejä, joissa varoitetaan rannan vaaroista. Siellä ei ole
      Maailman menoa
      364
      2113
    4. Mansikkatiloilla hyväksikäytetään ukrainalaisia

Työolot ovat surkeita ja palkka kelvoton. https://yle.fi/a/74-20172942
      Maailman menoa
      284
      1714
    5. Kerrostaloihin ilmalämpöpumput

Ulkomailla näkee paljon ilmalämpöpumppuja kerrostalojen ulkoseinissä. Mikä estää taloyhtiötä hankkimasta niitä asuntoih
      Sinkut
      146
      1529
    6. Tukalaa kuumuutta

Tietäisitpä vaan kuinka kuumana olen käynyt viime päivät. Eikä johdu helteestä, vaan sinusta. Mitäköhän taikoja olet teh
      Ikävä
      21
      1301
    7. Sokea "ystävälle"

Oletko oikeasti noin sokea?
      Ikävä
      100
      1219
    8. En ymmärrä käytöstäsi

Se on ollut eräänlaista hyväksikäyttöä. Että seura kyllä kelpaa palstan välityksellä silloin kun ei ole parempaakaan tek
      Ikävä
      137
      1142
    9. Sinä, ihastukseni

Mitä haluaisit tehdä kanssani ensimmäisenä?
      Ihastuminen
      15
      1108
    10. Persaukinen puolankalainen kävi kerjäämässä paitaa

Ja lippistä. Nauratti suuresti kun katsoin. Kukahan mahtanee olla? Voipi katsoa täältä jutun. https://www.youtube.com
      Puolanka
      19
      1076
    Aihe