Jumalan kolmiyhteisyys ei ole jehoville ja evluteille samalla tavoin selvä asia. Muistan kun isäni (maallikkosaarnaaja) keskusteli tästä asiasta jehovien kanssa ja ilmeni, että jehovien raamattu oli aina jollakin tavalla revennyt niiltä sivuilta, joissa asiasta puhuttiin. Miksi näin?
Vastaukset 24
- tas23
jehovilla on menossa n.viides raamatunkäännös,jos on hankalia kohtia joita ei käsitä on helpompi tehdä uusi käännös.ennen he eivät tunnustanut jeesustakaan,nytkö he tietävät että melkein joka kaupungissa saa hedelmällisyys hoitoa että mahotkin voivat tulla raskaaksi samoin neitsyeet,vaikea oli enää kieltää jeesustakaan.
- Pii on 3.0
..Sehän on sama kuin "vieraissa" kävis, siinähän tarvii "Luovuttaja."
Ei se kuulu ns, "Ihmeitten" piiriin. Ja mitens tuo yleensä raamattuun kuuluu;
Mariahan sanoi "..Minä en miehestä mitään tiedä?
Jesajassahan sanotaan;
Nuori tyttö , (-Alma,)synnyttää, (Ilman miestä), -Siis ilman sitä "Luovuttajaa.
Jeesuksesta taas, meillehän uskotellaan , että Jeshua oli se pitkätukkainen , ja- partainen tyyppi, joka kulkee kuvissa maata laahaava lakana yllänsä, noissa uskonnollisissa kuvissa;
kuitenkin Kirjeissään seurakunnille Saul, eli Paulus sanoi, että pitkä tukka on "Häpeäksi miehelle"; että naiselle pitkä tukka on kaunistus.
Siihen aikaan eli vielä runsaasti niitä, jotka olivat olleet tekemisissä Jeshuan kanssa.
Uskonto on pyrkinyt tuputtamaan esille Jeshuasta maallista hallitsijaa, joka muka on ,joko kaiken aikaa seikkaillut jossain porukassa, -tai juuri äsken palannut sen -ja -sen porukan keskelle.
Näinhän raamattu ennustaakin käyvän; Kun hän oikeasti palaa, Hänen ympärilleen törmää suunnaton joukko kiistelemään, kenen leivissä Jeshua onkaan Saarnaillut sitä ennen .
Hän siinä hämmästelee, että en minä teitä ole ennen nähnytkään, juurihan minä tulin; . Pii on 3.0 kirjoitti:
..Sehän on sama kuin "vieraissa" kävis, siinähän tarvii "Luovuttaja."
Ei se kuulu ns, "Ihmeitten" piiriin. Ja mitens tuo yleensä raamattuun kuuluu;
Mariahan sanoi "..Minä en miehestä mitään tiedä?
Jesajassahan sanotaan;
Nuori tyttö , (-Alma,)synnyttää, (Ilman miestä), -Siis ilman sitä "Luovuttajaa.
Jeesuksesta taas, meillehän uskotellaan , että Jeshua oli se pitkätukkainen , ja- partainen tyyppi, joka kulkee kuvissa maata laahaava lakana yllänsä, noissa uskonnollisissa kuvissa;
kuitenkin Kirjeissään seurakunnille Saul, eli Paulus sanoi, että pitkä tukka on "Häpeäksi miehelle"; että naiselle pitkä tukka on kaunistus.
Siihen aikaan eli vielä runsaasti niitä, jotka olivat olleet tekemisissä Jeshuan kanssa.
Uskonto on pyrkinyt tuputtamaan esille Jeshuasta maallista hallitsijaa, joka muka on ,joko kaiken aikaa seikkaillut jossain porukassa, -tai juuri äsken palannut sen -ja -sen porukan keskelle.
Näinhän raamattu ennustaakin käyvän; Kun hän oikeasti palaa, Hänen ympärilleen törmää suunnaton joukko kiistelemään, kenen leivissä Jeshua onkaan Saarnaillut sitä ennen .
Hän siinä hämmästelee, että en minä teitä ole ennen nähnytkään, juurihan minä tulin; .ja Maria vaivutettiin transsiin sukupuoliyhteyden ajaksi. Joosef ei jälkeenpäin muistanut mitään, ja epäili Marian pettäneen.
Näin se Pii on 3.0 oikeasti tapahtui, se Jeesuksen maallisen kuoren alullepano.
- Selvä juttu!
Niin, kenelles se onkaan selvä asia, se kolminaisuus. Ev lut kirkon piispa sanoi että "sitä ei voi selittää eikä sitä voi liioin ymmärtää mutta uskottava on kun kerran niin on sanottu"!
Raamatussa kun sitä ei sanallakaan mainita, eikä ole edes viittauksia sinne päin. Kunhan katolisen kirkon herrat aikoinaan vajaat pari tuhatta vuotta sitten saivat päähänsä että pitää keksiä tuollainenkin juttu että oikein saadan kansan pää sekaisin.- Markku_Meilo
>>Raamatussa kun sitä ei sanallakaan mainita, eikä ole edes viittauksia sinne päin. Kunhan katolisen kirkon herrat aikoinaan vajaat pari tuhatta vuotta sitten saivat päähänsä että pitää keksiä tuollainenkin juttu että oikein saadan kansan pää sekaisin.
Uskonnot tappelevat markkinausuuksista tuomalla markkinoille hieman erilaisia tuotteita. Usein nämä tuotteet ovat yhtä vaikeasti toisiinsa verrattavissa kuin matkapuhelioperaattoreiden hinnoittelu. Vääjäämättä tuleekin mieleen Vartiotorniseuran 1914-opetus, Raamatussa kun sitä ei sanallakaan mainita, eikä ole edes viittauksia sinne päin. Kunhan Russell 1800-luvulla lainasi jutun adventisteilta, saaden päähänsä että pitää keksiä tuollainenkin juttu että saadan käyttöä pyramidimitoille ja tähtikuvioille. - neitoni
Markku_Meilo kirjoitti:
>>Raamatussa kun sitä ei sanallakaan mainita, eikä ole edes viittauksia sinne päin. Kunhan katolisen kirkon herrat aikoinaan vajaat pari tuhatta vuotta sitten saivat päähänsä että pitää keksiä tuollainenkin juttu että oikein saadan kansan pää sekaisin.
Uskonnot tappelevat markkinausuuksista tuomalla markkinoille hieman erilaisia tuotteita. Usein nämä tuotteet ovat yhtä vaikeasti toisiinsa verrattavissa kuin matkapuhelioperaattoreiden hinnoittelu. Vääjäämättä tuleekin mieleen Vartiotorniseuran 1914-opetus, Raamatussa kun sitä ei sanallakaan mainita, eikä ole edes viittauksia sinne päin. Kunhan Russell 1800-luvulla lainasi jutun adventisteilta, saaden päähänsä että pitää keksiä tuollainenkin juttu että saadan käyttöä pyramidimitoille ja tähtikuvioille.semmonen meilo vaik vois paistais,aina paset tai yrität pestä kädet puhtaaks kamajes kans,miten vain
- Markku_Meilo
neitoni kirjoitti:
semmonen meilo vaik vois paistais,aina paset tai yrität pestä kädet puhtaaks kamajes kans,miten vain
Mitä mieltä olet itse asiasta, vai meneekö liian vaikeaksi?
- neitoni
Markku_Meilo kirjoitti:
Mitä mieltä olet itse asiasta, vai meneekö liian vaikeaksi?
asia,ku ikäihmisiä jo oot,älä yritä olla liian tietoviisas,siinä menee jo katu uskottavuus;;)))
kaveriis rauskiin olin pettyny vaikken oo ikinä nähny,mut se siitä - vielä toistaiseksi
neitoni kirjoitti:
asia,ku ikäihmisiä jo oot,älä yritä olla liian tietoviisas,siinä menee jo katu uskottavuus;;)))
kaveriis rauskiin olin pettyny vaikken oo ikinä nähny,mut se siitäkertaakaan lukenut, että selittäisit meille,
kuinka asiat ovat todellisuudessa. Sinä kun olet
niin JT, niin JT, etkö voisi vastata ja samalla kumota väärin kirjoitetut valehtelut, sun muut,
vaikkapa VT-järjestön "totuudella", etkä vain aina hauku henkilöitä. - Markku_Meilo
neitoni kirjoitti:
kaveriis rauskiin olin pettyny vaikken oo ikinä nähny,mut se siitäSulla kyllä on palava into, mutta palstan aiheeseen ei taaskaan mitään annettavaa.
>>kaveriis rauskiin olin pettyny vaikken oo ikinä nähny,mut se siitä
Jos mahdollista, niin yllä oleva mielipiteesi kuuluu tälle palstalle vielä vähemmän kuin sekavat yleisjorinasi. - tarkoittaa siis
Markku_Meilo kirjoitti:
Sulla kyllä on palava into, mutta palstan aiheeseen ei taaskaan mitään annettavaa.
>>kaveriis rauskiin olin pettyny vaikken oo ikinä nähny,mut se siitä
Jos mahdollista, niin yllä oleva mielipiteesi kuuluu tälle palstalle vielä vähemmän kuin sekavat yleisjorinasi.sitä, että jumaluudessa toimivat Isä, Poika ja Pyhä henki omina persooninaan, mutta kuuluvat silti yhteen niin kuin 3-säikeinen naru. Isä on Luoja, Poika on Vapahtaja, Pyhä henki on Virvoittaja, Lohduttaja, Eläväksi tekijä ym.
Ovatko nämä tuttuja käsitteitä? - Markku_Meilo
tarkoittaa siis kirjoitti:
sitä, että jumaluudessa toimivat Isä, Poika ja Pyhä henki omina persooninaan, mutta kuuluvat silti yhteen niin kuin 3-säikeinen naru. Isä on Luoja, Poika on Vapahtaja, Pyhä henki on Virvoittaja, Lohduttaja, Eläväksi tekijä ym.
Ovatko nämä tuttuja käsitteitä?>>Ovatko nämä tuttuja käsitteitä?
Olen joskus seurannut noita kolminaisuustaistoja ihan ajatuksella ja lukenut kolminaisuutta perustelevan kirjankin. Enemmän kuitenkin keskityn 1914-käsitteen torppaamiseen. - vielä tässä
Markku_Meilo kirjoitti:
>>Ovatko nämä tuttuja käsitteitä?
Olen joskus seurannut noita kolminaisuustaistoja ihan ajatuksella ja lukenut kolminaisuutta perustelevan kirjankin. Enemmän kuitenkin keskityn 1914-käsitteen torppaamiseen.lyhyesti tuo 1914-juttu, että tiedän tismalleen, mistä puhutaan.
- Markku_Meilo
vielä tässä kirjoitti:
lyhyesti tuo 1914-juttu, että tiedän tismalleen, mistä puhutaan.
Siitä ei oikein saa kuvaa lyhyen kaavan mukaan. Kyseessä on raamatulliseksi väitetty Raamattuun perustumaton tapa laskea Jeesuksen paluun ajankohta.
- jo tietää
Markku_Meilo kirjoitti:
Siitä ei oikein saa kuvaa lyhyen kaavan mukaan. Kyseessä on raamatulliseksi väitetty Raamattuun perustumaton tapa laskea Jeesuksen paluun ajankohta.
asian. Siis tämä sukupolvi ei katoa jne. Näin ollen Jeesuksen olisi pitänyt jo palata. Sitten se sukupolvi alettiin laskea vuodesta 1948, kun Israelin valtio perustetiin, joten Jeesuksen pitäisi taas kohta puoliin tulla.
- Markku_Meilo
jo tietää kirjoitti:
asian. Siis tämä sukupolvi ei katoa jne. Näin ollen Jeesuksen olisi pitänyt jo palata. Sitten se sukupolvi alettiin laskea vuodesta 1948, kun Israelin valtio perustetiin, joten Jeesuksen pitäisi taas kohta puoliin tulla.
>>Siis tämä sukupolvi ei katoa jne.
Sukupolvellä ei ole koskaan ollut sijaa kun Vt-seura on laskenut Jeesuksen paluuta.
>>Näin ollen Jeesuksen olisi pitänyt jo palata.
Näinhän se menee, Raamatun mukaan Jeesus lupasi palata seuraajiensa vielä eläessä.
>>Sitten se sukupolvi alettiin laskea vuodesta 1948, kun Israelin valtio perustetiin, joten Jeesuksen pitäisi taas kohta puoliin tulla.
Tuo ei ole Vt-seuran lyriikan mukaista. - Elää
neitoni kirjoitti:
semmonen meilo vaik vois paistais,aina paset tai yrität pestä kädet puhtaaks kamajes kans,miten vain
Mielo on kas sellanen kuvatus että hänen on vaikea elää nykyaikaa. Mielolle on kaikenlainen edistys kauhistusta, siks hän aina kaivelee ikivanhoja asioita joita on muka kuullut jostain tai ehkä joku muu on luullut kuulevansa ja sitten kertonut mielolle. Mene häntä ja tiedä. Outo on tapaus kumminkin!
- neitoni
vielä toistaiseksi kirjoitti:
kertaakaan lukenut, että selittäisit meille,
kuinka asiat ovat todellisuudessa. Sinä kun olet
niin JT, niin JT, etkö voisi vastata ja samalla kumota väärin kirjoitetut valehtelut, sun muut,
vaikkapa VT-järjestön "totuudella", etkä vain aina hauku henkilöitä.oon perustellu asioita raamatulla,esim. ajanlaskulla viimesistä päivistä,mut en jaksa kinata tän herran kans,ei oo puhtaat jauhot pussis mitä kuulin
- neitoni
Elää kirjoitti:
Mielo on kas sellanen kuvatus että hänen on vaikea elää nykyaikaa. Mielolle on kaikenlainen edistys kauhistusta, siks hän aina kaivelee ikivanhoja asioita joita on muka kuullut jostain tai ehkä joku muu on luullut kuulevansa ja sitten kertonut mielolle. Mene häntä ja tiedä. Outo on tapaus kumminkin!
kuka ootkin,mut hyvin analysoit häntä ja kirjottelua
- koo.koo
neitoni kirjoitti:
Sanoi sokea sokealle. Toinen toistaan tukien,
- yrittää..
neitoni kirjoitti:
oon perustellu asioita raamatulla,esim. ajanlaskulla viimesistä päivistä,mut en jaksa kinata tän herran kans,ei oo puhtaat jauhot pussis mitä kuulin
se on kyllä varmaan meiltä monelta mennyt ohi hilseen, ehkä sun yritys on kuitenkin ollut hyvä
>>mut en jaksa kinata tän herran kans, - kuvatuksia
Elää kirjoitti:
öö, öö...tämä juttu oli kyllä outo, onko sokeutta liikkeellä, vai rivien välistä lukua!
Onneksi on näitä Meiloja...asiat selviää - siitä...
koo.koo kirjoitti:
Sanoi sokea sokealle. Toinen toistaan tukien,
...meitä on moneksi, hoh hoijaa.....
- analysoija...
neitoni kirjoitti:
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 641341
Uskallanko laittaa sulle viestiä?
Se viesti on tossa valmiina ja lähettämistä vaille valmis. Kun ei kauhee sti tunneta niin eipä sillä olisi niin väliä. S731286Tässä ovat Elämäni biisi vieraat lauantai 19.9. - Yksi vieras on kohuttu TTK-juontajaehdokas
Elämäni biisi vieraslista on harvinaisen mielenkiintoinen lauantaina. Mukana myös kohuttu TTK-juontajaehdokas, josta ei8990Mies joka on oikeasti kiinnostunut
Ja näkee sut pitkäaikaisena kumppanina, siirtää vaikka vuoria selvittääkseen asiat eikä ota pienintäkään riskiä menettää125936- 109919
- 49828
- 38793
Rauha, sopiiko
Ei häiritä enää toisiamme. Annetaan molemmille rauha unohtaa, pyydän tätä todella. Kiitos. Miehelle.83761Kunnanhallitus
Miten käy täällä vuosia tuomioita jakaneelle valittajalle, hovioikeus hylännyt kaikki syytteet.42746- 77745
- 53718
Ei siitä pääse yli, eikä ympäri!
Pakko se on myöntää ja tunnustaa. Olisin halunnut p*nna sinua sydämeni kyllyydestä. Itseäni vanhemmalle naiselle66691Miesten (epä)viehättävyydestä kysymys
Mieltä askarruttava asia, liki dilemma. Palstallahan jotkut miesoletetut usein toteavat, että kaikki naiset tavoittelev141665Nyt kaatuu Kuisla
Reima Kuisla hakee saneeraukseen – Joitakin velkoja on jo ulosotossa https://www.ilkkapohjalainen.fi/reima-kuisla-hakee30636- 55615
- 62587
- 95541
Sastamalassa epäillään tappoa, kaksi otettu kiinni
Kuulemma Aarnontiellä tapahtunut Tietääkö joku enemmän?23528- 60514
- 55510