Lapsen/ihmisen kehitys

ML213

Oletteko seurailleet Liisä Keltikangas- Järvisen pohdintaa lapsen kehityksesta ja lapsen hoitoon liittyvistä asioista.

Hän suosittaa pieniä hoitoryhmiä 4..5 lasta.Siis perhehoito päivä/laitos hoidon sijasta ja erittäin hyvillä perusteila ajatellen lapsen kehitystä.

Toisaalta harmittaa, miksi hän ei rohkeasti tuo esille, miten lapsen kehitys äidin läheisyydessä on paras kasvualusta.Siis JUmalan aivoituksen mukainen.

Ymmärrättekö te uskovaiset ihmiset tämän ajan. Siis jumalattomat tutkijat ymmärtävät ja tiedostavat voimakkaammin näitä asioita kuin seurakuinnat.Eikö seurakunnat tulisi olla totuuden pylväs maailmalle.

No, hyvä näinkin kun kivetkin huutavat.

68

957

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • persona-non-grata

olisi kotona ainakin siihen saakka lastaan hoitamassa, kunnes kouluun menee. Kuitenkin pitää olla realisti ... kaikilla ei ole varaa olla kotona. Se on fakta. Moni olisi, jos se olisi mahdollista taloudellisessa mielessä.

• hirvas

joillakin on töitä liikaa ja lapset päivä-ja iltahoidossa. Toisilla ei ole töitä lainkaan ja aikaa on "liikakin" kotona oloon, plus sitten köyhyys työttömyyskorvausten pienuuden takia..

Mikähän on se ihannetila lasten kannalta?

• persona-non-grata
        hirvas kirjoitti:

joillakin on töitä liikaa ja lapset päivä-ja iltahoidossa. Toisilla ei ole töitä lainkaan ja aikaa on "liikakin" kotona oloon, plus sitten köyhyys työttömyyskorvausten pienuuden takia..

Mikähän on se ihannetila lasten kannalta?

keskitietä koskaan. Lähtökohdan pitäisi kuitenkin olla se, että jokaisella olisi taata lapselleen riittävät perusedellytykset hyvään kasvuun ja kehitykseen, niin henkiseen kuin fyysiseen. Jos nämä kyetään takaamaan, voi silloin jompikumpi vanhemmista ollakin kotona lastaan/lapsiaan hoitamassa.

• ML213

Se on totta, ettei kaikilla ole varaa olla kotona,koska arvomaailma ja materiaali ohjaa heitä kulututtamiseen.Jos ihminen omaksuu terveen arvomaailman, niin on täysin realistista ja todellista äidin hoitaa kotia ja mies hoitaa elatuksen.

Jos perheessä hoiva on ulkoistettu ja äiti käy ansiotyössä kodin ulkopuolella, niin koko ihmisen kehitys on vaarannettu/ongelmoitettu kehdosta hautaan.

Jos äiti on kotona ja omaa luontaisen hoivavietin ja hyödybntää sen, niin monet geneettiset asiat lapsessa tulee anteeksi saaduksi eli nämä kielteiset geneettiset asiat eivät aktivoudu ohjaamaan lapsen kehitystä.

Lisäksi , jos perhe eläää Raamatun ilmoutuksen mukaan, niin vanhuksen asema olisia aivan toisella tasolla esim. Suomessa.Samoin lapset mahdollistuisivat hyödyntämään kehityksensä ihmiselle kuuluvan vanhuuden/isovanhemmat.

• persona-non-grata
        ML213 kirjoitti:

Se on totta, ettei kaikilla ole varaa olla kotona,koska arvomaailma ja materiaali ohjaa heitä kulututtamiseen.Jos ihminen omaksuu terveen arvomaailman, niin on täysin realistista ja todellista äidin hoitaa kotia ja mies hoitaa elatuksen.

Jos perheessä hoiva on ulkoistettu ja äiti käy ansiotyössä kodin ulkopuolella, niin koko ihmisen kehitys on vaarannettu/ongelmoitettu kehdosta hautaan.

Jos äiti on kotona ja omaa luontaisen hoivavietin ja hyödybntää sen, niin monet geneettiset asiat lapsessa tulee anteeksi saaduksi eli nämä kielteiset geneettiset asiat eivät aktivoudu ohjaamaan lapsen kehitystä.

Lisäksi , jos perhe eläää Raamatun ilmoutuksen mukaan, niin vanhuksen asema olisia aivan toisella tasolla esim. Suomessa.Samoin lapset mahdollistuisivat hyödyntämään kehityksensä ihmiselle kuuluvan vanhuuden/isovanhemmat.

ei siinä vaiheessa mietitä kenenkään arvomaailmoja! Yksinkertaisesti monellakaan ei ole varaa jäädä kotiin lastaan hoitamaan, vaikka sitä haluaisikin. Jos toinen on työttömänä, on toisen käytävä töissä, jos töitä on, etc. Suomi on kallis maa asua ja elää ... kuinkahan paljon sinulla on lopulta tuo todellisuus hanskassa?

• ML213
        persona-non-grata kirjoitti:

ei siinä vaiheessa mietitä kenenkään arvomaailmoja! Yksinkertaisesti monellakaan ei ole varaa jäädä kotiin lastaan hoitamaan, vaikka sitä haluaisikin. Jos toinen on työttömänä, on toisen käytävä töissä, jos töitä on, etc. Suomi on kallis maa asua ja elää ... kuinkahan paljon sinulla on lopulta tuo todellisuus hanskassa?

Suomi on kallis maa asua ja elää ... kuinkahan paljon sinulla on lopulta tuo todellisuus hanskassa?
        ----

Yleensä mitä pohdin ja kirjoittelen, niin olen tarkistanut asiat arjessa ja elänyt ne todeksi.Tai, jos näin ei ole, niin tiedostan siitä erikseen.

Niin, todellisuutta on, miten vaimoni tekee työsarkansa kotiäitinä/hoitaa kotia (ei ole työton) ja minä käyn ansiotyössä. Asumme velattomassa omakotitalossa ja ilman perintöjä.Pyrimme olemaan omavarasisia elio teemme mahdollisimman paljon itse.

Ottaen huomioon, lähtötilanteemme, niin tämä asuminen on yleistettävissä.Jos ihminen syntyy rikkaaseen sukuun , niin silloin asioita ei voi yleistää.

• ML213
        ML213 kirjoitti:

Suomi on kallis maa asua ja elää ... kuinkahan paljon sinulla on lopulta tuo todellisuus hanskassa?
        ----

Yleensä mitä pohdin ja kirjoittelen, niin olen tarkistanut asiat arjessa ja elänyt ne todeksi.Tai, jos näin ei ole, niin tiedostan siitä erikseen.

Niin, todellisuutta on, miten vaimoni tekee työsarkansa kotiäitinä/hoitaa kotia (ei ole työton) ja minä käyn ansiotyössä. Asumme velattomassa omakotitalossa ja ilman perintöjä.Pyrimme olemaan omavarasisia elio teemme mahdollisimman paljon itse.

Ottaen huomioon, lähtötilanteemme, niin tämä asuminen on yleistettävissä.Jos ihminen syntyy rikkaaseen sukuun , niin silloin asioita ei voi yleistää.

Mutta, kaiken takana on Jumalan johdatus ja uskossa ojentautuminen, mitä Raamatussa on ilmoitettu.

• persona-non-grata
        ML213 kirjoitti:

----

teille on avautunut siihen mahdollisuus. Minimipalkalla (jos toinen pelkästään kotiäitinä) ei valitettavasti kokonaista perhettä elätetä.

• Pakanainen

lapselle on hyvä olla osa päivästä toisten lasten seurassa. Oppivat sosiaalisia taitoja, leikkimään toisten seurassa, tutustumaan muihin lapsiin, näkemään muutakin kuin kotinsa etc.

Tuollainen osa-aikainen 'päivätyö' kehittyvälle lapselle on parempi kuin kokopäiväinen oleminen vain äitinsä kanssa.

Ei äiti anna/ ei ehdi /ei ole lapsi olemaan lapselleen semmoista seuraa kuin päivätarhoissa lapset saavat toisten lapsien kanssa.

• ML213

Pienelle lapselle ja kehitykselle on tärkein tekijä, että lapsi aistii äidin "tutkakentässään".Tämä tekijä luo sen turvallisuuden tunteen lapsen alitajuntaan ja näin lapsi mahdollistuu kehittämään luovuuttaan ja siihen liittyviä tekijlitä.Esim. itsenäistymistä, joka ohjaantuu lapsen kehityksen tasosta/sisäisesti,- eikä ulkoa päin.

Niin, ei lapselle ole aina eduksi, jos äiti tai joku hyörii hönen kimpussaan ja tekee hänen puolestaan asioita. Esim. monet äidit juuri paapovat lapsen pilalle aina luovuutta myöten.

Siis aivan sama tekoijä kun meillä uskovaisilla on JUmala suhde ja tämä poistaa epävarmuuden ja näin mahdollistumme pohtimaan/käsitelemään vaikeitakin asioita elämässä,- jotka ovat esteemä kehittymiselle/kasvamiselle.

• persona-non-grata
        ML213 kirjoitti:

Pienelle lapselle ja kehitykselle on tärkein tekijä, että lapsi aistii äidin "tutkakentässään".Tämä tekijä luo sen turvallisuuden tunteen lapsen alitajuntaan ja näin lapsi mahdollistuu kehittämään luovuuttaan ja siihen liittyviä tekijlitä.Esim. itsenäistymistä, joka ohjaantuu lapsen kehityksen tasosta/sisäisesti,- eikä ulkoa päin.

Niin, ei lapselle ole aina eduksi, jos äiti tai joku hyörii hönen kimpussaan ja tekee hänen puolestaan asioita. Esim. monet äidit juuri paapovat lapsen pilalle aina luovuutta myöten.

Siis aivan sama tekoijä kun meillä uskovaisilla on JUmala suhde ja tämä poistaa epävarmuuden ja näin mahdollistumme pohtimaan/käsitelemään vaikeitakin asioita elämässä,- jotka ovat esteemä kehittymiselle/kasvamiselle.

välillä pois vanhempiensa vaikutuspiiristä, jos kotona ei kyetä antamaan riittävästi henkisiä virikkeitä lapsen kehitystä ajatellen mm. Otetaan esimerkki vaikkapa vanhemmasta, joka kärsii masennuksesta, alkoholiongelmista, etc.

• Pakanainen
        ML213 kirjoitti:

sen turvallisuuden tunteen kehittyvälle lapselle.
        Joka on A ja O. ilman turvallisuuden tunnetta ihminen jää turvattomaksi koko lopun elämäkseen. Ei sitä konkreetista turvallisuuden tunnetta lapselle Jumala korvaa.

>>Siis aivan sama tekoijä kun meillä uskovaisilla on JUmala suhde ja tämä poistaa epävarmuuden ja näin mahdollistumme pohtimaan/käsitelemään vaikeitakin asioita elämässä,- jotka ovat esteemä kehittymiselle/kasvamiselle

• Pakanainen

välillä pois vanhempiensa vaikutuspiiristä, jos kotona ei kyetä antamaan riittävästi henkisiä virikkeitä lapsen kehitystä ajatellen mm. Otetaan esimerkki vaikkapa vanhemmasta, joka kärsii masennuksesta, alkoholiongelmista, etc.

siinä lapsi kokee, että vanhemmille on tärkeämpi näkymätön Jumala kuin konkreettinen lapsi.

Turvattomuuden tunteeseen jää lapsi silloinkin, jos vanhempien usko menee överiksi.

• ML213
        Pakanainen kirjoitti:

sen turvallisuuden tunteen kehittyvälle lapselle.
        Joka on A ja O. ilman turvallisuuden tunnetta ihminen jää turvattomaksi koko lopun elämäkseen. Ei sitä konkreetista turvallisuuden tunnetta lapselle Jumala korvaa.

>>Siis aivan sama tekoijä kun meillä uskovaisilla on JUmala suhde ja tämä poistaa epävarmuuden ja näin mahdollistumme pohtimaan/käsitelemään vaikeitakin asioita elämässä,- jotka ovat esteemä kehittymiselle/kasvamiselle

Ei sitä konkreetista turvallisuuden tunnetta lapselle Jumala korvaa.
        -----

Tarkoitin kun lapsen tutkakentässä on äiti, niin tämä on sama mielikuva kuin aikuisella ihmisellä on kentässä Jumala/Jeesus.

Voi tuntua erittäin oudolta, mutta ihmisen tullessa uskoon eli JUmalan lapseksi, niin tämä suhde toimii samoin kuin äitisuhde/isäsuhde. Siis aikuinen ihminen mahdollistuu turvallisuuden tunteen saattelemana tutkimaan itseään syvältä, joita hän ei muutoin mahdollistuisi tekemään.

Lihallisen ihmisen perusolemukseen kuuluu pakeneminen itseään ja mopnasti joku vakava sairaus/onnettomuus voi muodostua siunaukseksi.Ihmisen on siis pakko pysähtyä ja löytää itsensä.

Tottakai on luonnollista, ettei uskomaton ihminen voi ymmärtää Jumala suhdetta ja sen turvallisuutta tuomaa vaikutusta.Ymmärtänet miten aikuisen ihmisen suurin ongelmoittaja on alitajunnassa muhiva epävarmuus ja moni ihminen kompensoi tätä tilaa tavalla ja toisella.

• ML213
        Pakanainen kirjoitti:

siinä lapsi kokee, että vanhemmille on tärkeämpi näkymätön Jumala kuin konkreettinen lapsi.

Turvattomuuden tunteeseen jää lapsi silloinkin, jos vanhempien usko menee överiksi.

-------

Harmillista kun et voi nähdä/ymmärtää mitä ajan takaa eli mikä on JUmalan aivoittama perhe ja sen toiminta ja vaikutus toisiinsa.

Siis perheen turvallisuus on lapsen kehitystä kasvattava tekijä.Siis usko JUmalaan ohjaa vanhemien käyttäytymisen/sanatonviestintää, jota lapsi hyödyntää kehityksessään.

Ymmärtänet, miten vanhempien parisuhteella on erittäin suuri vaikutus lapsen sisäiseen maailmaan.Lapsi aistii todella herkästi kodin ahdistuksen.Esim. avioero on tästä syystä lasta ongelmoittava, koska se on pitkäkestoinen.Siis vanhempien kielteinen käyttäytyminen voi olla jopa 10- kestoinen, joka ohjaa avioeroon.Niin ja lapsi kasvaa tässä ympäristössä.

Siis vanhempien usko JUmalaan ohjaa heidän tekojaan perheessä.

• ML213
        ML213 kirjoitti:

-------

Harmillista kun et voi nähdä/ymmärtää mitä ajan takaa eli mikä on JUmalan aivoittama perhe ja sen toiminta ja vaikutus toisiinsa.

Siis perheen turvallisuus on lapsen kehitystä kasvattava tekijä.Siis usko JUmalaan ohjaa vanhemien käyttäytymisen/sanatonviestintää, jota lapsi hyödyntää kehityksessään.

Ymmärtänet, miten vanhempien parisuhteella on erittäin suuri vaikutus lapsen sisäiseen maailmaan.Lapsi aistii todella herkästi kodin ahdistuksen.Esim. avioero on tästä syystä lasta ongelmoittava, koska se on pitkäkestoinen.Siis vanhempien kielteinen käyttäytyminen voi olla jopa 10- kestoinen, joka ohjaa avioeroon.Niin ja lapsi kasvaa tässä ympäristössä.

voi olla jopa 10- kestoinen, joka ohjaa avioeroon.
        ----

Siis 10-vuoden kestoinen...

• Pakanainen
        ML213 kirjoitti:

-------

uskovan kodin lapsi.

"Harmillista kun et voi nähdä/ymmärtää mitä ajan takaa eli mikä on JUmalan aivoittama perhe ja sen toiminta ja vaikutus toisiinsa."

Pyrin ei-uskovana ottamaan huomioon myös Jumalan aivoittaman perheen. Minulla on siitä hyvä kasvuperusta tukena ja mallina, vaikka en itse uskokaan.

• persona-non-grata kirjoitti:

on? Olen kertonut että minulla on ollut ongelmia alkoholin suhteen ja että olen ollut masentunut.
        Miksi kaikin tavoin pyrit vaikeuttamaan elämääni? Miksi joka tavalla haluat mustamaalata?
        Miksi halusit julkisesti tuoda esiin ammattisi ja kirjoitit tänne ammattitermistöä, joka liittyy potilaan pistämiseen? Se oli erikoista eikä mitenkään liittynyt edes aiheeseen! Ketä kuvittelet sellaisen hyödyttävän? Eroe on kysynyt sinulta, että pidätkö itseäsi jotenkin muita viisaampana. Kuvitteletko sä olevasi jotenkin muita parempi?? Sivullasi on äiti Theresan mietteitä. Vertaatko itseäsi äiti Theresaan?

• leahim
        Pakanainen kirjoitti:

Koettu tosiasia!
        Tuo tuputtaminen.

Ja jäljet jäivät..iäksi.

• ML213
        leahim kirjoitti:

Koettu tosiasia!
        Tuo tuputtaminen.

Ja jäljet jäivät..iäksi.

En ymmärtänyt miten tähän aiheeseen liittyy tuo lapsille tuputtaminen.

• persona-non-grata
        auroraboreallis kirjoitti:

on? Olen kertonut että minulla on ollut ongelmia alkoholin suhteen ja että olen ollut masentunut.
        Miksi kaikin tavoin pyrit vaikeuttamaan elämääni? Miksi joka tavalla haluat mustamaalata?
        Miksi halusit julkisesti tuoda esiin ammattisi ja kirjoitit tänne ammattitermistöä, joka liittyy potilaan pistämiseen? Se oli erikoista eikä mitenkään liittynyt edes aiheeseen! Ketä kuvittelet sellaisen hyödyttävän? Eroe on kysynyt sinulta, että pidätkö itseäsi jotenkin muita viisaampana. Kuvitteletko sä olevasi jotenkin muita parempi?? Sivullasi on äiti Theresan mietteitä. Vertaatko itseäsi äiti Theresaan?

Ja mustamaalata ketä, missä, koska, millä tavoin??????

• persona-non-grata
        auroraboreallis kirjoitti:

tuossa tarkoitin henk.kohtaisesti? Puhuin yleisellä tasolla ja tuskin olet ainoa ihminen maailmassa, joka tuonkaltaisia asioita on läpikäynyt oman elämänsä aikana. Niitä on miljoonia muitakin.

Minun on oletettu olevan psykiatrinen sairaanhoitaja. Se on verraten eri asia, olenko sitä todellisuudessa. En ole koskaan sanonut sitä, mikä kenties realiteettielämässäni ammatiltani olen.

Ja noista Äiti Teresan ajatuksista. Olen taannoin saanut kortin, joista nuo ajatukset galleriasivulleni kopioin. Minusta niissä oli hienoja ajatuksia. Itseään ei koskaan kannata verrata muihin.

• sillä on ailahteleva luonne

Ja mustamaalata ketä, missä, koska, millä tavoin??????

se haluaa vain huomiota ja jos ei sitä saa alkaa mustamaalata ihmisiä. Sitä on jatkunut jo vuosia. joskus se selvästi kännissä ja toisena iltana taas uskossa.

• leahim
        ML213 kirjoitti:

En ymmärtänyt miten tähän aiheeseen liittyy tuo lapsille tuputtaminen.

Puhuit uskovaisesta kasvatuksesta
        pienille lapsille.
        Se kasvatus voi olla myös siihen pakottamista.
        Sitä tarkoitin.

Ja olit vahvasti sitä mieltä
        että vain Jumalan avulla
        kasvaa tasapainoisia lapsia,
        tällaisen kuvan sain kirjoituksestasi.

Itse olen helluntaikodin lapsi.
        Tuputtamalla ja pakottamalla
        siellä kasvanut.

Nyt olen tämän uskonnon uhri.
        Jäljet jäivät,
        niinkuin sanoin.

Siksi sanonkin
        että ilmestyskirjaa käsittelevien
        raamattutuntien pitäisi olla lapsilta kielletty.
        Ikäraja,
        niinkuin elokuvissakin.

Koska aiheet siellä ovat raskaita,
        ja pienelle lapselle järkyttäviä...
        Vielä nykin,
        aikuisena näen pahoja unia aiheesta.

Siis se siitä tuputtamisesta.
        Se jättää elinikäiset vammat.
        Ei uskonto aina tee hyviä lapsia.

Ei kaikista ainakaan.
        Päinvastoin.
        Ja kokemusta on.

• ML213
        leahim kirjoitti:

pienille lapsille.
        Sitä tarkoitin.

että vain Jumalan avulla

siellä kasvanut.

Jäljet jäivät,
        niinkuin sanoin.

Siksi sanonkin
        Ikäraja,
        niinkuin elokuvissakin.

Vielä nykin,

Ei kaikista ainakaan.
        Päinvastoin.
        Ja kokemusta on.

Hyvä kun tiedostit tuon asian.Olet ymmärtänyt minun pohdintani väärin.

Kun pohdin uskovaisesta kodista, jossa vanhemmat ovat uskossa ja elävät todeksi sitä, mihin uskovat.Siis luottavat ja ojentautuvat uskonsa mukaan arjessaan.

Eihän tämä todella tarkoita sitä, että he tuputtavat uskoaan lapsille, vaan elävät uskoaan.

Siinä olen ehdottomasti samaa mieltä, ettei lasta tule painostaa tai pelotella Jumalalla.On todella järkyttävää kuulla, miten samalla lähteellä Raamatulla, voi toinen ihminen alistaa ja peloitella ja ongelmoittaa koko lapsen kehityksen ja itsenäistymisen.Tästä mielikuvasta sanoidun jyrkästi irti.

Jos vanhemmat käyttävät Jumalaa kasvatuksen välineen eli peloitteluun tai oman lihallisen tahtonsa perille viemiseen, niin lapsi todella ongelmoituu. Eihän tämä ole edes lapsen rakastamista,- vaan alistamista.

Siis lapsen on vaikea itsenäsityä kun hänen alitajunnassaan on "ohjaus" eli kaikki ajattelu ja toiminta, jotka ovat vanhempiaan vastaan ovat myös Jumalaa vastaan.Näin lapsi on alistuneesa tilassa Jumalaa apuna käyttäen.Näin ei todella saa olla.

Muuten, oletko koskaan ajatellut mitä todellisuudessa tarkoittaa lapsen kasvatusta ajatellen käsky. "Kunnioita isääsi ja äitiäsi jne...".

Moni vanhempihan mieltää tämän niin, että hänen lapsensa ON KUNNIOITETTAVA heitä vanhempina ja pyrkivät tämän päämääärään pääsemiseksi jopa kurittamaan lapsiaan.Mutta eivät ymmärrä kenelle tänmä kohdistuu.

KAIKKI Raamatun opetus kohdistuu uskoviin/uudestisyntymisiin ihmisiin eli heidän aikuisina ihmisinä tulee ajatella ja kunnioittaa OMIA vanhemoiaan, jos elävät tai ovat kuolleet.

Tietysti lapsen on hyvä kunnioittaa vanhemoiaan, mutta vanhemmat eivät voi pakottaa tai määrätä tätä asiaa. Paremminkin vanhemmat tulevan saamaan laastensa kunnioituksen , jos toimivat ja rakastavat lapsiaan oikein.

• ML213
        leahim kirjoitti:

pienille lapsille.
        Sitä tarkoitin.

että vain Jumalan avulla

siellä kasvanut.

Jäljet jäivät,
        niinkuin sanoin.

Siksi sanonkin
        Ikäraja,
        niinkuin elokuvissakin.

Vielä nykin,

Ei kaikista ainakaan.
        Päinvastoin.
        Ja kokemusta on.

En tietenkään tunne vanhempiasi, mutta ymmärrät, ettei Helluntalaisuus ole merkki ihmisen uskosta JUmalaan tai vaeltamista JUmalan tahdon mukaan.
        Tunnen itsekksin Helluntalais perheitä, joiden lapset ovat kasvatettu alistamalla ja siten aikuisina erittäin ongelmoituneita.

Siis tarkoitan: Jos vanhemmat elävät uskoaan JUmalan aivoittamalla tavalla, niin tämä ilmentyy heidän mielikuvissaan ja käyttäytymisenä siten, että lapsi aistii kodissa turvallisuutta ja on rakastettu ja hyväksytty sellaisenaan.Siis pienikin lapsi aistii, miten hän on rakastettu tässä ja nyt,-..... eikä huomenna tai sitten "kun tulet uskoon".
        Siis vanhemmat ovat heittäneet lapsensa uskoontulemisen Jumalan huoleksi kun Junmala kutsuu heitä pelastukseen omana aikanaan.

• persona-non-grata
        ML213 kirjoitti:

En tietenkään tunne vanhempiasi, mutta ymmärrät, ettei Helluntalaisuus ole merkki ihmisen uskosta JUmalaan tai vaeltamista JUmalan tahdon mukaan.
        Tunnen itsekksin Helluntalais perheitä, joiden lapset ovat kasvatettu alistamalla ja siten aikuisina erittäin ongelmoituneita.

Siis tarkoitan: Jos vanhemmat elävät uskoaan JUmalan aivoittamalla tavalla, niin tämä ilmentyy heidän mielikuvissaan ja käyttäytymisenä siten, että lapsi aistii kodissa turvallisuutta ja on rakastettu ja hyväksytty sellaisenaan.Siis pienikin lapsi aistii, miten hän on rakastettu tässä ja nyt,-..... eikä huomenna tai sitten "kun tulet uskoon".
        Siis vanhemmat ovat heittäneet lapsensa uskoontulemisen Jumalan huoleksi kun Junmala kutsuu heitä pelastukseen omana aikanaan.

miksei käskyjä olekaan yksitoista kymmenen sijaan. Yhdestoista voisi olla:"Kunnioita myös lapsiasi, sillä jos et sitä tee, he eivät myöskään voi sinua kunnioittaa". Lapsi on kuitenkin ihmisenä aikuisten kanssa tasavertainen tietyssä mielessä. Sangen usein se vain unohdetaan. Silloin, kun olin itse vielä pieni, niin sain elää pitkän lapsuuden niinsanotusti. Nyt ei enää voi sanoa samaa, kun katselee elämänmenoa ympärillään ... lapsista halutaa tehdä mahdollisimman varhain jo pieniä aikuisia.

• Pakanainen

miksei käskyjä olekaan yksitoista kymmenen sijaan. Yhdestoista voisi olla:"Kunnioita myös lapsiasi, sillä jos et sitä tee, he eivät myöskään voi sinua kunnioittaa". Lapsi on kuitenkin ihmisenä aikuisten kanssa tasavertainen tietyssä mielessä. Sangen usein se vain unohdetaan. Silloin, kun olin itse vielä pieni, niin sain elää pitkän lapsuuden niinsanotusti. Nyt ei enää voi sanoa samaa, kun katselee elämänmenoa ympärillään ... lapsista halutaa tehdä mahdollisimman varhain jo pieniä aikuisia.

semmoisena aikana jolloin naisia ja lapsia ei pidetty sellaisina ihmisinä joilla olisi tunteet.

Lapsipsykologia oli tuntematon käsite.

Suomessakin sosiaalihuolto pelasi pitkälle 1900:lle
        että lapsia ostettiin viattomienlasten päivänä muutamalla markalla työväeksi taloihin, heitä kutsuttiin huutolaisiksi.

siksi käsky nro 11 on jäänyt kirjoittamatta.

• ML213

Todellisuus on se, että maailma on pahan vallassa ja pahuus ei kunnioita lapsen kehitystä ja elämää, eikä yleensä hoivan tarpeessa olevaa,- heikon avun tarpeessa olevaa ihmistä.Tämä ilmentää juuri ihmisen sisäistä turmeltuneisuutta.

Jos perhe, ja siten yhteiskunta (yhteiskunta ja sen toiminta/vahvuus muodostuu perheisiin liittyvistä asioista) toimisi Raamatun opetuksen/lain ohjaamana, niin lapset aikuistuessaan sairastuisi paljon vähemmän eli se kielteinen geneettisyys ei niin laajasti aktivoituisi ohjaamaan ihmisen kehitystä.

Samoin koko yhteiskunnan toiminta ei vaatisi rahapääomaa näin paljoa kuin nykyisin, jos sen toiminta suunniteltaisiin Ramatun ilmoituksen pohjalle.

Mutta, ymmärtänette mikä tässä on esteeenä, jota ei voi äänestämällä ratkaista. Ihmisen oma tahto.Lihallinen ihminen ei todella voi alistua Jumalan aivoittaman perhemallin alle, vaikka se toisi toimivan parisuhteen ja hyvän lapsen kasvualustan.

Siis kaikki kaatuu jo siihen kun mies ei mahdollistu olemaan vaimon pää ja tämä vaikuttaa siihen, että molemmat aviopuolisot eivät hoida/elä tehtävässään.

Esim. Ei Liisa Keltikangas Järvinen ole tyhmä tai sokea, siinä etteikö ymmärtäisi äidin ja lapsen suhdetta ja sen merkitystä laajemmin. Siis sen vaikutusta aina kouluikään ja murrosikään asti.

Hän/kin ymmärtää ja tietää, ettei yhteiskuntaa voi muuttaa, vaikka tämä malli sairastuttaa lapsia yhä laajemmin.Jos hän "avautuisi" laajasti ja ilmentäisi miten ihnmisen/lapsen keihityksen vastainen arvomaailma meillä on, niin hänen arvostus vaarantuisi.
        Vaikka hän on professori tason ihminen, niin hänkin mahdollistuu tuntemaan pelon, joka ohjaa "avautumista".

"Ihmispelko panee paulan".

• ML213
        Pakanainen kirjoitti:

semmoisena aikana jolloin naisia ja lapsia ei pidetty sellaisina ihmisinä joilla olisi tunteet.

Lapsipsykologia oli tuntematon käsite.

Suomessakin sosiaalihuolto pelasi pitkälle 1900:lle
        että lapsia ostettiin viattomienlasten päivänä muutamalla markalla työväeksi taloihin, heitä kutsuttiin huutolaisiksi.

siksi käsky nro 11 on jäänyt kirjoittamatta.

Raamattu on kirjoitettu semmoisena aikana jolloin naisia ja lapsia ei pidetty sellaisina ihmisinä joilla olisi tunteet.
        ------

Niin, en halveksu tai vähättele miten ymmärrät ja näet asian toisin.Pidän tätä tilannnetta aivan normaalina asiana, koska et mahdollistu katselemaan/ymmärtämään asiaa Hengellisin silmin.

Mutta, sitä ihmettelen, miten ihmiset, jotka sanovat itseään Jumalaan uskoviksi, niin ovat sokeita tässä asiassa.Hekin mieltävät asiat saman suuntaisesti kuin sinä Pakanainen.

Ihan pintapuolisesti tiedottaen, ettei Raamatun ilmoituksilla ja naisen alistamisella ole mitään yhteistä.Todellisuudessa kun nainen tulee uskoon, niin hän löytää todellisen naisen itsestään ja alkaa kasvamaan tällä alueella/kin.

Ymmärtänet, miten naisen asema on erittäin toisenlainen, koska naisen sisimmässä on hoivavietti ja nainen synnyttää ja muutenkin hormoonallinen toiminta.

• persona-non-grata
        ML213 kirjoitti:

Raamattu on kirjoitettu semmoisena aikana jolloin naisia ja lapsia ei pidetty sellaisina ihmisinä joilla olisi tunteet.
        ------

Niin, en halveksu tai vähättele miten ymmärrät ja näet asian toisin.Pidän tätä tilannnetta aivan normaalina asiana, koska et mahdollistu katselemaan/ymmärtämään asiaa Hengellisin silmin.

Mutta, sitä ihmettelen, miten ihmiset, jotka sanovat itseään Jumalaan uskoviksi, niin ovat sokeita tässä asiassa.Hekin mieltävät asiat saman suuntaisesti kuin sinä Pakanainen.

Ihan pintapuolisesti tiedottaen, ettei Raamatun ilmoituksilla ja naisen alistamisella ole mitään yhteistä.Todellisuudessa kun nainen tulee uskoon, niin hän löytää todellisen naisen itsestään ja alkaa kasvamaan tällä alueella/kin.

Ymmärtänet, miten naisen asema on erittäin toisenlainen, koska naisen sisimmässä on hoivavietti ja nainen synnyttää ja muutenkin hormoonallinen toiminta.

olemassa, joskaan yleisellä tasolla ei ihan niin paljon kuin keskimäärin naisilla on. Toisaalta kaikilla naisillakaan vietti ei esiinny samanlaisena ... suuriakin eroavaisuuksia on. Sosiaali- ja terveysalalla työskentelevillä miehillä on luultavimmin keskimääräistä suurempi hoivavietti, mitä miehillä yleisesti ottaen on.

Mutta minä ymmärrän kyllä, mitä ajat takaa tuossa, että jos ihmisen sisimmässä todella syntyy aito jumalsuhde korkeimpaan voimaan, niin silloin varmasti oma toimintakin muuttuu toisenlaiseksi, kuin ennen. Silloin tavoitellaan kaikessa hyvyyttä ja oikeaa, väärän ja pahuuden sijaan.

• ML213

olemassa, joskaan yleisellä tasolla ei ihan niin paljon kuin keskimäärin naisilla on. Toisaalta kaikilla naisillakaan vietti ei esiinny samanlaisena ... suuriakin eroavaisuuksia on. Sosiaali- ja terveysalalla työskentelevillä miehillä on luultavimmin keskimääräistä suurempi hoivavietti, mitä miehillä yleisesti ottaen on.

Mutta minä ymmärrän kyllä, mitä ajat takaa tuossa, että jos ihmisen sisimmässä todella syntyy aito jumalsuhde korkeimpaan voimaan, niin silloin varmasti oma toimintakin muuttuu toisenlaiseksi, kuin ennen. Silloin tavoitellaan kaikessa hyvyyttä ja oikeaa, väärän ja pahuuden sijaan.

Sosiaali- ja terveysalalla työskentelevillä miehillä on luultavimmin keskimääräistä suurempi hoivavietti, mitä miehillä yleisesti ottaen on.
        ----

Niin, liikutaan vaikeilla alueilla ymmärtää ja ilmentää ihmisen kehitystä.Mutta, ymmärrän, miten monasti ammatin valinta ilmentää ihmisen alitajuisia tekijöitä.

Esim. psykopaattisia piirteitä omaava ihminen PYRKII vaistomaisesti (alitajunnasta ohjautuminen) johtajuuteen.Seurakunnan paimeneksi, esimieheksi, armeijan leipiin,- jopa nuorisotyöhön.Siis mahdollistuu toteuttamaan sydämentilaansa.

Aivan sama tilanne on naisten "tasa-arvoistumisesa". He jäljittelevät mistä ja miehen maailmaa ja jopa pukeutumista myöten ja elekieltä.Siis he tuntevat tämän luontaisena käyttäytymisenä ja toiveena.

Muuten itse uskon, miten tähänkin alueeseen liittyy ihmisen ihastumisen vääristyminen poikkeavaksi. Siis homous/lesbous.Siis ihmiseltä hämärtyy miehen ja naisen persoonallisuuden eroavaisuudet ja geneettisesti "herkät" ihmiset ohjautuvat kasvamaan ja sisäistämään toisen sukupuolen ominaisuudet.

Ei pahalla tai halveksuen, vaan ihan uteliaisuudesta. Seuraappa vanhoja 50..60 luvun lehtiä ja erikoisesti muotia, joka liittyy naiseen/naisellisuuteen.Kun naisen asema muuttui laajasti Suomessa ihan lakisääteisesti eli nainen samaistui mieheen aina ammatinvalintaa ja roolia myöten, niin nainen alkoi vaistomaisesti jäljitellä pukeutumista myöten miestä.Jopa äänensävyjä myöten.

Tämä muutos oli kohtalokas lapsille ja lapsen kehitykselle.

• persona-non-grata
        ML213 kirjoitti:

Sosiaali- ja terveysalalla työskentelevillä miehillä on luultavimmin keskimääräistä suurempi hoivavietti, mitä miehillä yleisesti ottaen on.
        ----

Niin, liikutaan vaikeilla alueilla ymmärtää ja ilmentää ihmisen kehitystä.Mutta, ymmärrän, miten monasti ammatin valinta ilmentää ihmisen alitajuisia tekijöitä.

Esim. psykopaattisia piirteitä omaava ihminen PYRKII vaistomaisesti (alitajunnasta ohjautuminen) johtajuuteen.Seurakunnan paimeneksi, esimieheksi, armeijan leipiin,- jopa nuorisotyöhön.Siis mahdollistuu toteuttamaan sydämentilaansa.

Aivan sama tilanne on naisten "tasa-arvoistumisesa". He jäljittelevät mistä ja miehen maailmaa ja jopa pukeutumista myöten ja elekieltä.Siis he tuntevat tämän luontaisena käyttäytymisenä ja toiveena.

Muuten itse uskon, miten tähänkin alueeseen liittyy ihmisen ihastumisen vääristyminen poikkeavaksi. Siis homous/lesbous.Siis ihmiseltä hämärtyy miehen ja naisen persoonallisuuden eroavaisuudet ja geneettisesti "herkät" ihmiset ohjautuvat kasvamaan ja sisäistämään toisen sukupuolen ominaisuudet.

Ei pahalla tai halveksuen, vaan ihan uteliaisuudesta. Seuraappa vanhoja 50..60 luvun lehtiä ja erikoisesti muotia, joka liittyy naiseen/naisellisuuteen.Kun naisen asema muuttui laajasti Suomessa ihan lakisääteisesti eli nainen samaistui mieheen aina ammatinvalintaa ja roolia myöten, niin nainen alkoi vaistomaisesti jäljitellä pukeutumista myöten miestä.Jopa äänensävyjä myöten.

lehtiä saa käsiinsä ... en ole itse vielä silloin syntynytkään. Viljapellossa vaan heilunut:)

Tasa-arvo sinällään kannatettava asia. On hienoa, että naiset voivat käydä töissä ja opiskella, etc. Ja palkoissa ennen kaikkea. Samasta työstä pitää maksaa myös sama palkka, olipa sitten mies tai nainen.Toisaalta taas tasa-arvoisuus ja feminismi ovat tuoneet toki paljon hyvää, mutta sitten lieveilmiönä on juuri tuo, mitä itsekin sanoit, että monet naiset ovat omaksuneet miehisen asenteen suhteessa työhönsä esim. Ovatko kovat arvot niin keskeisellä sijalla yhteiskunnassamme, ettei naiseuden ylläpitämillä inhimillisillä ja pehmeillä arvoilla olekaan enää sijaa? Että et pärjää työelämässä, josset ole ja käyttäydy kuin mies? Ei millään pahalla, mutta en koskaan haluaisi olla miesmäisen naisen alainen ... huh:). Ja myös siinä on tapahtunut suuri muutos, että tuo ennen naisiin kohdistuva huora-madonna ilmiö onkin siirtynyt nyt miehille, joille se ei ole ominaista. Eli roolit ovatkin kääntyneet päälaelleen ... mieheltä odotetaan liian paljon ja liian naismaista käyttäytymistä. Lopputuloksena se, ettei nykypäivänä mies enää tiedä omaa paikkaansa tässä kaikessa ... esiintyy myös seksuaalialueen häiriöinä, kuten impotenssina.

• Pakanainen
        ML213 kirjoitti:

------

naisen ja lapset asema myöskin raamatullisesti katsoen, on ollut hyvin vähäpätöinen.

Ei lapsia noteerattu edes lapsiksi vuosisatoja/tuhansia vuosia sitten.

Meillä on monia esimerkkejä raamatusta , jossa sanotaan että mies puhuu ja nainen on vaiti.

Ei siinä hormoneilla ole mitään tekemistä vaan patriarkaalinen yhteiskunta toimi noin.

Naisen harteilla on aina ollut lapsen kasvatus ja varsinkin sellaisissa yhteiskunta rakenteissa joissa naisella ei ole ollut päätäntävaltaa, ei oikeutta omaisuuteen, ei äänioikeutta: naisen arvo lapsineen määräytyi vain miehen kautta.

Hengellisin silmin katsottuna ei tätä tosiasiaa voi kieltää.

"Todellisuudessa kun nainen tulee uskoon, niin hän löytää todellisen naisen itsestään ja alkaa kasvamaan tällä alueella/kin. "

Mitä tekemistä on "todellisen naisen löytämisessä itsessään", jos nainen on se toinen sukupuoli jolla ei raamatun aikoihin eikä myöhemminkään ole ollut oikeutta määrätä itse itsestään.

Vasta muutamina viime vuosikymmeninä on alettu ymmärtää myös lapsen kehitystä ja arvostamaan lasta eikä "siinä sivussa kasvaneena" perheenjäsenenä.

Ei vanhempien usko ole automaatio, joka ymmärtää lapsen tarpeet, tunteet ja turvallisuuden.

• Pakanainen
        ML213 kirjoitti:

Todellisuus on se, että maailma on pahan vallassa ja pahuus ei kunnioita lapsen kehitystä ja elämää, eikä yleensä hoivan tarpeessa olevaa,- heikon avun tarpeessa olevaa ihmistä.Tämä ilmentää juuri ihmisen sisäistä turmeltuneisuutta.

Jos perhe, ja siten yhteiskunta (yhteiskunta ja sen toiminta/vahvuus muodostuu perheisiin liittyvistä asioista) toimisi Raamatun opetuksen/lain ohjaamana, niin lapset aikuistuessaan sairastuisi paljon vähemmän eli se kielteinen geneettisyys ei niin laajasti aktivoituisi ohjaamaan ihmisen kehitystä.

Samoin koko yhteiskunnan toiminta ei vaatisi rahapääomaa näin paljoa kuin nykyisin, jos sen toiminta suunniteltaisiin Ramatun ilmoituksen pohjalle.

Mutta, ymmärtänette mikä tässä on esteeenä, jota ei voi äänestämällä ratkaista. Ihmisen oma tahto.Lihallinen ihminen ei todella voi alistua Jumalan aivoittaman perhemallin alle, vaikka se toisi toimivan parisuhteen ja hyvän lapsen kasvualustan.

Siis kaikki kaatuu jo siihen kun mies ei mahdollistu olemaan vaimon pää ja tämä vaikuttaa siihen, että molemmat aviopuolisot eivät hoida/elä tehtävässään.

Esim. Ei Liisa Keltikangas Järvinen ole tyhmä tai sokea, siinä etteikö ymmärtäisi äidin ja lapsen suhdetta ja sen merkitystä laajemmin. Siis sen vaikutusta aina kouluikään ja murrosikään asti.

Hän/kin ymmärtää ja tietää, ettei yhteiskuntaa voi muuttaa, vaikka tämä malli sairastuttaa lapsia yhä laajemmin.Jos hän "avautuisi" laajasti ja ilmentäisi miten ihnmisen/lapsen keihityksen vastainen arvomaailma meillä on, niin hänen arvostus vaarantuisi.
        Vaikka hän on professori tason ihminen, niin hänkin mahdollistuu tuntemaan pelon, joka ohjaa "avautumista".

"Ihmispelko panee paulan".

so. ymmärtää ihmisen psykologista käyttäytymistä estä tuota pahaa, joka sinun mielestäsi maailmassa vallitsee.
        Jos kaikki pahuus perustuu vain ja ainoastaan raamatun mukaiseen kuvaukseen, niin miksi sitten monet uskovat kohtelevat kaltoin lapsiaan uskon nimissä? Se tarkoittaa mm. sitä että jos lapsi tekee ymmärtämättömyydessään asioita, joita uskovat sanovat pahuudeksi tai synniksi.

Uskoville voisi suositella raamatun lisäksi perehtymistä psykologiaan ja syihin miksi ihmiset käyttäytyvät niin kuin käyttäytyvät. Opetella ymmärtämään ihmisen kokonaisvaltaista luonnetta.

Teon syyn ja seurauksen ketjua.

Kelttikangas-Järvinen on kirjoittanut hyvän kirjan myös väkivaltaisesta käyttäytymisestä, siinä hän ottaa juuri tuon syy- ja seuraussuhteen hyvin huomioon.

• persona-non-grata
        Pakanainen kirjoitti:

naisen ja lapset asema myöskin raamatullisesti katsoen, on ollut hyvin vähäpätöinen.

Meillä on monia esimerkkejä raamatusta , jossa sanotaan että mies puhuu ja nainen on vaiti.

Ei siinä hormoneilla ole mitään tekemistä vaan patriarkaalinen yhteiskunta toimi noin.

Naisen harteilla on aina ollut lapsen kasvatus ja varsinkin sellaisissa yhteiskunta rakenteissa joissa naisella ei ole ollut päätäntävaltaa, ei oikeutta omaisuuteen, ei äänioikeutta: naisen arvo lapsineen määräytyi vain miehen kautta.

"Todellisuudessa kun nainen tulee uskoon, niin hän löytää todellisen naisen itsestään ja alkaa kasvamaan tällä alueella/kin. "

Mitä tekemistä on "todellisen naisen löytämisessä itsessään", jos nainen on se toinen sukupuoli jolla ei raamatun aikoihin eikä myöhemminkään ole ollut oikeutta määrätä itse itsestään.

Vasta muutamina viime vuosikymmeninä on alettu ymmärtää myös lapsen kehitystä ja arvostamaan lasta eikä "siinä sivussa kasvaneena" perheenjäsenenä.

Ei vanhempien usko ole automaatio, joka ymmärtää lapsen tarpeet, tunteet ja turvallisuuden.

synny uskon kautta, vaan omien henkisien resurssien kautta. Mutta halu toimia oikein syntyy ennemminkin aidon uskon kautta ... olipa se minkalaista uskoa vain. Samat päämäärät niillä kaikilla kuitenkin on.

• puheenollen; oletko
        ML213 kirjoitti:

----

sattunut lukemaan koskaan Freudin seksuaaliteoriaa?

• ML213
        puheenollen; oletko kirjoitti:

sattunut lukemaan koskaan Freudin seksuaaliteoriaa?

En ole lukenut Freudin ajatuksia ja siksi en voi otaa kantaa puolesta enkä vastaan.

• ML213
        Pakanainen kirjoitti:

---
        Lapsista puheenollen. Raamatussahan puhutaan lapsista erittäin kunnioittavasti ja monessa kohdin Jumalan antamina lahjoina ja siunauksena.

Jeesus erikoisesti opetti kunnioitavasti lapsista ja otti monin paikoin esimerkiksi lapsen meille aikuisille.Varoitti mm lasten viettelemistä pahuuteen.

• se.
        ML213 kirjoitti:

En ole lukenut Freudin ajatuksia ja siksi en voi otaa kantaa puolesta enkä vastaan.

Aika mielenkiintoisia näkökulmia homoseksuaalisuuden suhteen. Tieto kuitenkin ajan saatossa muuttunut.

• ML213
        Pakanainen kirjoitti:

so. ymmärtää ihmisen psykologista käyttäytymistä estä tuota pahaa, joka sinun mielestäsi maailmassa vallitsee.
        Jos kaikki pahuus perustuu vain ja ainoastaan raamatun mukaiseen kuvaukseen, niin miksi sitten monet uskovat kohtelevat kaltoin lapsiaan uskon nimissä? Se tarkoittaa mm. sitä että jos lapsi tekee ymmärtämättömyydessään asioita, joita uskovat sanovat pahuudeksi tai synniksi.

Uskoville voisi suositella raamatun lisäksi perehtymistä psykologiaan ja syihin miksi ihmiset käyttäytyvät niin kuin käyttäytyvät. Opetella ymmärtämään ihmisen kokonaisvaltaista luonnetta.

Teon syyn ja seurauksen ketjua.

Kelttikangas-Järvinen on kirjoittanut hyvän kirjan myös väkivaltaisesta käyttäytymisestä, siinä hän ottaa juuri tuon syy- ja seuraussuhteen hyvin huomioon.

Eikö edes tietotason nousu so. ymmärtää ihmisen psykologista käyttäytymistä estä tuota pahaa, joka sinun mielestäsi maailmassa vallitsee.
        -------

Ymmärtänet, ettei ihmisen käyttäytymistä muuta asioiden tietämys yleensä, vaan mihin hän uskoo ja miten valmis hän on muuttamaan uskomisiaan.

Koko maailma olisi jo toisenlainen, jos ihminen muuttaisi käyttäytymistään tiedollisella tasolla. Siis lukisi esim. hyvän parisuhde kirjasen, niin avioerot olisivat historiaa.Näin ei todella ole, vaan ihminen on TODELLISUUDESSA synnin orja.

Vaikka ihminen tiedostaa, miten hänen tulisi olla ja elää ja ajatella, mutta hän ei mahdollistu muuttumaan.Sama pätee mielen ongelmoitumiseen.

*

Jos kaikki pahuus perustuu vain ja ainoastaan raamatun mukaiseen kuvaukseen, niin miksi sitten monet uskovat kohtelevat kaltoin lapsiaan uskon nimissä?
        -------

No, ei he tee sitä Pyhän Hengen ohjaamana vaan aivan tavallisen ihmisen pahuudessa.Onkin täysin eri asia ja tekijä käsitellä ihmisen käyttäytymistä, vaikka hän suullaan sanoo olevansa uskovainen kuin tutkia miten Jeesukseenm uskova käyttäytyy.Minäkin voisin olla vaikka milä ;lainen , niin tämä puolue ei vaikuta yhtään mitään lihallisuuteeni.

*
        -----

Tuossa olen samaa mieltä. Itse olen aina kiinnostunut ihmisen käyttäytymiseen ja kehitykseen liittyvistä tutkimuksista ja nämä juuri ilmentävät Raamatun ilmoitukset todeksi.

Esim. nykyään moni psykiatri jo ymmärtää ja tunnustaa miten ihnmisen perusolemus ja luontainen kehitys ohjaa ihmisen kielteiseen käyttäytymiseen.

No, tuon asian ymmärtämiseen ja havainnoimiseen ei tarvitse olla "ruudinkeksijä" tasoa, vaan aivan tavallinenb isä/äiti, joka seuraa lapsensa kehitystä tarkemmin. Lapsihan omaksuu OPETTAMATTA kielteisen käyttäytymisenm ja ajattelun.Taas hyvään ajatteluun ja käyttäytymiseen lapsi tulee jo ohjata/kasvattaa.
        Jos lapsi saa jostain syystä kasvaa vapaasti, niin hänestä kasvaa lähes tyranni tai hirviö.Hylkäämisen tunteen aktivoituminen on jo järkyttävä tekijä vaikutukseltaan.

Yllättävää kyllä, mutta ihmisen geneettisyys ohjaa ja vaikuttaa erittäin paljon ihmisen mielikuvien syntymiseen ja niiden kehitys suuntaan.

• ML213
        se. kirjoitti:

Aika mielenkiintoisia näkökulmia homoseksuaalisuuden suhteen. Tieto kuitenkin ajan saatossa muuttunut.

No, valoitappa miten ymmärsit hänen teoriansa aiheesta.Niin, itse en usko kenenkään teoriaan sellaisenaan, jos en voi jäsennellä sitä todellisuuden kanssa.Siis ymmärtää ja havainnoida sen kehitys ja kehittyminen arjen tasolla.
        Esim. ihmisen puhehäiriö änkytyksestä on teorioita todella paljon, mutta todella harva tutkimus on oikeilla jäljillä sen synnystä ja ilmentymisestä.Moni teoria on jopa harhaanjohtava todellisuuden kanssa.

Mitä itse ymmärrän pintapuolisesti homoutta, niin kyllä siihen liittyy lapsuuden kokemukset jossain määrin, joka alkaa vaikuttamaan lapsen kehitykseen.

• mies.
        ML213 kirjoitti:

No, valoitappa miten ymmärsit hänen teoriansa aiheesta.Niin, itse en usko kenenkään teoriaan sellaisenaan, jos en voi jäsennellä sitä todellisuuden kanssa.Siis ymmärtää ja havainnoida sen kehitys ja kehittyminen arjen tasolla.
        Esim. ihmisen puhehäiriö änkytyksestä on teorioita todella paljon, mutta todella harva tutkimus on oikeilla jäljillä sen synnystä ja ilmentymisestä.Moni teoria on jopa harhaanjohtava todellisuuden kanssa.

Mitä itse ymmärrän pintapuolisesti homoutta, niin kyllä siihen liittyy lapsuuden kokemukset jossain määrin, joka alkaa vaikuttamaan lapsen kehitykseen.

Järkevämpi kuin Freud ja kumppanit konsanaan.

Freud tuli johtopäätökseen, ettei homoseksuaalisuus voi olla synnynnäinen ilmiö, vaan joka määräytyy tietyistä olosuhdetekijöistä. Näin lyhyesti sanottuna.

• poika.tuntureilta
      • ML213

Mielenkiintoinen sivu sinänsä, mutta aikaa syvälliseen paneutumiseen ei oikein ole, koska oli laaja ja pitkähkö.

Mutta, eihän tuo rajoita sinun pohtimista ja tuomasta ymmärtämystäsi näihin asioihin liittyn.Pidän rakentavampana juuri kahden ihmisen välistä keskustelua,- siirtämättä sitä kolmanen ihmisen sanontaan/ymmärrykseen.Siis mitä mieltä SINÄ olet asioista.

• poika.tuntureilta
        ML213 kirjoitti:

Mielenkiintoinen sivu sinänsä, mutta aikaa syvälliseen paneutumiseen ei oikein ole, koska oli laaja ja pitkähkö.

Mutta, eihän tuo rajoita sinun pohtimista ja tuomasta ymmärtämystäsi näihin asioihin liittyn.Pidän rakentavampana juuri kahden ihmisen välistä keskustelua,- siirtämättä sitä kolmanen ihmisen sanontaan/ymmärrykseen.Siis mitä mieltä SINÄ olet asioista.

Sitä mieltä, että jokaisessa ihmisessä on taipumusta hyvään ja pahaan ja riippuu täysin synnynnäisistä lähtökohdista (kotiloista) sekä ympäristövaikutuksista se, kumpi näistä ominaisuuksista tulee ihmisessä hallitsevaksi. Eli ympäristötekijöiden vaikutuksesta samasta ihmisestä voi tulla joko puolittain enkeli tahi sitten ilmestyskirjan peto. Koskee myös Jokelan koulusurmaa.

Toissa iltana uutisoitiin suureen ääneen kuinka hallitus tekee tästä maasta turvallisemman. Minä sanon: Höpön höpön. Nykyinen presidentti, hallitus, eduskunta tahi maamme korkeimmat oikeusviraomaiset eivät tajua pätkääkään, mitä tassa maassa tapahtuu; ja mihin ollaan matkalla. Tapahtuneet koulu- ym. surmat ovat vasta alkusoittoa sille, mitä tuleman pitää ellei maamme korkeimmat hallinto- ja okeusviranomaiset herää todellisuuteen ja ala tekemään oikeita ratkaisuja.

• hirvas
        poika.tuntureilta kirjoitti:

Sitä mieltä, että jokaisessa ihmisessä on taipumusta hyvään ja pahaan ja riippuu täysin synnynnäisistä lähtökohdista (kotiloista) sekä ympäristövaikutuksista se, kumpi näistä ominaisuuksista tulee ihmisessä hallitsevaksi. Eli ympäristötekijöiden vaikutuksesta samasta ihmisestä voi tulla joko puolittain enkeli tahi sitten ilmestyskirjan peto. Koskee myös Jokelan koulusurmaa.

Toissa iltana uutisoitiin suureen ääneen kuinka hallitus tekee tästä maasta turvallisemman. Minä sanon: Höpön höpön. Nykyinen presidentti, hallitus, eduskunta tahi maamme korkeimmat oikeusviraomaiset eivät tajua pätkääkään, mitä tassa maassa tapahtuu; ja mihin ollaan matkalla. Tapahtuneet koulu- ym. surmat ovat vasta alkusoittoa sille, mitä tuleman pitää ellei maamme korkeimmat hallinto- ja okeusviranomaiset herää todellisuuteen ja ala tekemään oikeita ratkaisuja.

samaa mieltä. Sanotaanko niin, että tämä on suomalaisessa yhteiskunnassa vasta synnytystuskien alkua mitä on tulossa. Ei tajua herrat Helsingin, minne on jo menty ja sieltä ei ole enää paluuta.

• ML213

Ymmärrän ja uskon, miten ihmisen perusolemus kasvaa AINA kielteiseen suuntaan ja kaikki hyvä mitä vanhemmat tai ympäristö voi vaikuttaa tähän tulee opetuksen/kasvatuksen kautta.Siis tähän suuntaan ei vaikuta ympäristö,- vaan geneettiset tekijät.Tähän asiaan liittyy, miten Sosialistinen järjestelmä on tänäkin päivänä lähes vankilan olaminen yhteiskunta,- koska ihminen ei luontaisesti tee lähimmäiselleen hyvää.Tämä järjestelmähän vaatisi toimiakseen juuri hyvään taipuvaisen ihmisen.

Vaikka lapseni eivät ole "ruudin keksijöitä" tasoltaan, niin tänä aamunakin nauroimme vaimoni kanssa 7- ajatuksille ja miten se ilmensikään sitä perusolemusta hänessä.

Niin, meillä käytössä on 9- hengen bussi ja jatkuvasti lapsilla on kinastelua/riitaa kuka saa istua meidän takana. Siis seuraavassa penkkirivissä.Pariviikkoa sitten "tunteiden ollessa" kuumimmallaan sanoin, että sissätuleminen alkaa takimmaisesta penkkirivistä,jos kinastelu ei lopu.

No, kaupalle lähtiessä taas oli kinastelu päällä ja tämä 7v tuli silmät loisten sanomaan tilanteesta ja kysyi; "Aloitetaanko takarivistä autoon meneminen". Ihmettelimme pojan intoa ja se selvisi kun huomasimme tilanteen.
        Tämä sälli käskytti muita menemään sisälle autoon ja laski miten hän saa sen halutuimman paikan autosta ollessaan toiseksi viimeisenä.

Todella, jos seuraa lapsen kehitystä tarkoin, niin lasta ei tarvitse opettamalla opetaa kielteiseen käyttäytymiseen tai omaksumaan kielteistä ajattelua, mutta hyvään lapsi tulee aina kasvattaa tai opettaa.

Muuten tämä tekijä liitrtyy läheisesti ihmisen mielenongelmoitumiseen, katkeroitumiseen ja ympäristön paineen sisäistämiseen.Siis asenteiden ja mielikuvien kautta.

• ML213

Tapahtuneet koulu- ym. surmat ovat vasta alkusoittoa sille, mitä tuleman pitää ellei maamme korkeimmat hallinto- ja oikeusviranomaiset herää todellisuuteen ja ala tekemään oikeita ratkaisuja.
        ---------

Mutta, miten mahdollistuu hallitus tai muut viranomaiset vaikuttamaan siihen, ettei Jokela/Kauhajoki tapaukset toistuisi tai edes laajenisi tekotavoiltaan.

Eihän näihin asioihin voi vaikutaa edes äänestyksen kautta, vaan yksin ja ainoastaan miten vanhempien arvomaailma muuttuisi.Siis asioihin uskomisesta on kysymyus jota aloitukseni asiasta on.

No, asia korjaantuisi hieman, jos hallitus ajan saatossa muuttaisi kunnallisen päivähoidon kokonaan pois ja nämä varat ohjattaisiin kotihoidon sektorille tai perheeseen olisi mahdollista ottaa päiväksi apulainen/lasten hoitaja.Esim. Lapsen sisältä päin katsoen olisi paljon parempi tilanne,jos häntä hoidettaisiin kotona, vaikkakin vieraan hoitotädin avulla ja erikoisesti, jos tämä hoitotäti hoitaisi hänet kouluikään saakka. Siis pitkäkestoisesti.

Niin, yhdistelkääpä asioita Jokela/Kauhajoki surmaajista ja lapsuuden olosuhteista,- sekä persoonallisuudesta. (Geneettisyys).

• poika.tuntureilta
        ML213 kirjoitti:

Tapahtuneet koulu- ym. surmat ovat vasta alkusoittoa sille, mitä tuleman pitää ellei maamme korkeimmat hallinto- ja oikeusviranomaiset herää todellisuuteen ja ala tekemään oikeita ratkaisuja.
        ---------

Mutta, miten mahdollistuu hallitus tai muut viranomaiset vaikuttamaan siihen, ettei Jokela/Kauhajoki tapaukset toistuisi tai edes laajenisi tekotavoiltaan.

Eihän näihin asioihin voi vaikutaa edes äänestyksen kautta, vaan yksin ja ainoastaan miten vanhempien arvomaailma muuttuisi.Siis asioihin uskomisesta on kysymyus jota aloitukseni asiasta on.

No, asia korjaantuisi hieman, jos hallitus ajan saatossa muuttaisi kunnallisen päivähoidon kokonaan pois ja nämä varat ohjattaisiin kotihoidon sektorille tai perheeseen olisi mahdollista ottaa päiväksi apulainen/lasten hoitaja.Esim. Lapsen sisältä päin katsoen olisi paljon parempi tilanne,jos häntä hoidettaisiin kotona, vaikkakin vieraan hoitotädin avulla ja erikoisesti, jos tämä hoitotäti hoitaisi hänet kouluikään saakka. Siis pitkäkestoisesti.

Niin, yhdistelkääpä asioita Jokela/Kauhajoki surmaajista ja lapsuuden olosuhteista,- sekä persoonallisuudesta. (Geneettisyys).

Kirjoittaa kirjassaan "Hypnoosi":

• perheoloissa mitään ...
        ML213 kirjoitti:

---------

vikaa ollut. Häntähän kiusattiin hyvinkin julmasti ala-asteelta lukioikään asti ... tapahtumaan asti. Ei sellainen voi olla muuttamatta kenenkään persoonallisuutta mihinkään suuntaan. Minusta vanhempia ei voi aina syyttää kaikesta. Kyllähän opettajalla on koulussa aina aikuisena ensisijainen tehtävä taata jokaiselle oppilaalle työrauha ja luoda siellä turvallisuuden tunteen ympärillään olijoille. Pojat kokevat koulukiusaamisen aina eri tavalla, kuin tytöt. Ja kas, kiusaajat itse pääsevät kuin koira veräjästä ja tässäkin asettuivat vain uhrin asemaan, vaikka ampuja itsekin oli uhri, mitä suurimmissa määrin.

• levy päälle.
        ML213 kirjoitti:

---------

Et muusta pysty jauhamaankaan. Ikäänkuin kaikki olisi siitä kiinni.

• ML213
        perheoloissa mitään ... kirjoitti:

vikaa ollut. Häntähän kiusattiin hyvinkin julmasti ala-asteelta lukioikään asti ... tapahtumaan asti. Ei sellainen voi olla muuttamatta kenenkään persoonallisuutta mihinkään suuntaan. Minusta vanhempia ei voi aina syyttää kaikesta. Kyllähän opettajalla on koulussa aina aikuisena ensisijainen tehtävä taata jokaiselle oppilaalle työrauha ja luoda siellä turvallisuuden tunteen ympärillään olijoille. Pojat kokevat koulukiusaamisen aina eri tavalla, kuin tytöt. Ja kas, kiusaajat itse pääsevät kuin koira veräjästä ja tässäkin asettuivat vain uhrin asemaan, vaikka ampuja itsekin oli uhri, mitä suurimmissa määrin.

En halua näin julkisesti alkaa tarkasti pohtimaan näiden perheiden elämän vaiheita ja lapsuuden olosuhteita jne...Jokainen mahdollistunee havainnimaan tekijöitö, jotka vaikuttavat lapsen kehitykseen kielteisesti.

Tuo kiusaamiseksi tuleminen ei nimittäin ole niin yksinkertainen asi kuin sen helposti ymmärtää tai näyttää tai kullostaa.

Jos lapsella on kehityksessään poikkeavaa tai/ja on persoonaltaan "herkkä" (Geneettisyyden vaikutus), niin tallaisen lapsen sanatonviestintä aktivoi kiusaamisen ja sen jatkumisen.Kaikki lapsethan/ihmiset tulevat kokemaan kiusamista tavalla tai toisella, mutta erittäin pieni ryhmä jää siihen kiinni.

Sekin on totta, miten kiusaajakin on jäänyt vaille rakkauta ja kasvatusta, olipa lapsi lääkäriperheen tai professorin tai lähetys saaraajan.

Niin, tärkeimpiä asioita lienee lapsen kasvatuksessa se eli kasvattaa lasta ongelmien sietokyvyssä.

PS: Sen verran itselläni on muusikon "verta", että tiedän ettei korkeantason muusikoksi kasva ja pidä sitä yllä antamalla aikaa perheelle/lapsille.Se vie KOKO ajan /käytön ja tahtotilan ja ajatusmaailman arjesta.

• on kiusatun oma
        ML213 kirjoitti:

En halua näin julkisesti alkaa tarkasti pohtimaan näiden perheiden elämän vaiheita ja lapsuuden olosuhteita jne...Jokainen mahdollistunee havainnimaan tekijöitö, jotka vaikuttavat lapsen kehitykseen kielteisesti.

Tuo kiusaamiseksi tuleminen ei nimittäin ole niin yksinkertainen asi kuin sen helposti ymmärtää tai näyttää tai kullostaa.

Jos lapsella on kehityksessään poikkeavaa tai/ja on persoonaltaan "herkkä" (Geneettisyyden vaikutus), niin tallaisen lapsen sanatonviestintä aktivoi kiusaamisen ja sen jatkumisen.Kaikki lapsethan/ihmiset tulevat kokemaan kiusamista tavalla tai toisella, mutta erittäin pieni ryhmä jää siihen kiinni.

Sekin on totta, miten kiusaajakin on jäänyt vaille rakkauta ja kasvatusta, olipa lapsi lääkäriperheen tai professorin tai lähetys saaraajan.

Niin, tärkeimpiä asioita lienee lapsen kasvatuksessa se eli kasvattaa lasta ongelmien sietokyvyssä.

PS: Sen verran itselläni on muusikon "verta", että tiedän ettei korkeantason muusikoksi kasva ja pidä sitä yllä antamalla aikaa perheelle/lapsille.Se vie KOKO ajan /käytön ja tahtotilan ja ajatusmaailman arjesta.

vika. Tämä oli kyllä suurin ankka sinun suustasi.

• ongelmallisuutensa.
        ML213 kirjoitti:

Kuitenkaan kiusatun ei tarvitse koskaan ymmärtää kiusaajia, se ei ole hänen velvollisuutensa. Se on ammattilaisten hommaa, se ymmärtäminen.

• ML213
        levy päälle. kirjoitti:

Et muusta pysty jauhamaankaan. Ikäänkuin kaikki olisi siitä kiinni.

No, ymmärtänet todellisuuden, miten ihmisen pelkotilat,- olivatpa ne tietoisia tai tiedottomia/alitajunnassa olevia, niin näillä pelkotiloilla on merkittävä osuus ihmisen mielikuvien synnylle ja niiden laajentumiselle.Eikö?

Taas ihmisellä on sellaisiakin pelkotiloja,jotka ovat puhtaasti geneettisiä.Siis näillä pelkotiloilla ei ole mitään yhteyttä lapsuuden kokemukseen tms..
        Näitä helposti ymmärrettäviä pelkotiloja on esim. pimeyden pelko tai korkean paikan pelko...Monasti ylireagoiminen/herkkyys tuo ihmiselle pelkotiloja.Taas ylireagoiminen on puhtaasti geneettinen tekijä.Mutta, vaikka ihminen syntyisi geneettisesti helposti ongelmoituvaksi, niin onneksi näitä geneettisiä tekijöitä,- jotka vaikuttavat lapsen/aikuisen ihmisen käyttäytymiseen, nmiin niitä voidaan muuttaa kasvatuksen keinoin.

• ML213
        on kiusatun oma kirjoitti:

vika. Tämä oli kyllä suurin ankka sinun suustasi.

NO, en todella voi sille asialle mitään ,ettet ymmärrä kokonmaisuutta.

• että kiusaaja on
        ML213 kirjoitti:

NO, en todella voi sille asialle mitään ,ettet ymmärrä kokonmaisuutta.

omalla tavallaan syyntakeetonkin kiusaamiseen, koska toinen viestii sanattomasti toiselle kehollaan niin, että se laukaisee kiusaajalle pahuuden itseään kohtaan.

• ML213
        ongelmallisuutensa. kirjoitti:

Kuitenkaan kiusatun ei tarvitse koskaan ymmärtää kiusaajia, se ei ole hänen velvollisuutensa. Se on ammattilaisten hommaa, se ymmärtäminen.

On huomioitava, ettei terve lapsi tai aikuinen kiusaa ketään toista ihmistä,- vaikka kohde olisi poikeava.

Mutta, jos lapsi saa kasvaa vapaasti tahtoaan käyttäen ja ilman kasvatusta ja rajoja, niin helposti tämä/kin lapsi omaa kiusaamisen.Siis vanhemmilla ei ole aikaa kasvattaa/ohjata lastaan.

Tai jos lasta kotona alistetaan tai lapsi muuten ohjautuu alemmuuden tuntoiseksi, niin tästä/kin lapsesta helposti tulee kiusaaja.

Mutta, noihin asioihin vaikuttaa ratkaisevasti juuri geneettisyys eli miten lapsi alkaa kompensoida kehityksessään kokemuksiaan ja tuntemuksiaan. Toisesta lapsesta ohjautuu kuisaaja/koston kierre ja "ulkoistaa" ongelma alistamalla - kiusaamalla toista;- arempaa ja heikompaa ihmistä.

Tai toisesta kiusattu eli hänen persoonallisuutensa patouttaa kokemukset vihantunteeksi.Vihaaminen/kin on asioiden kompensoimista.

*

-------

Tuossa olen täysin erimieltä ja ymmärrän asiat aivan eri valossa.Muuten olen kokenut kiusaamista aikoinaan puhehäiriö änkytyksen takia ja "luulen" tuntevani mitä kiusaaminen todellisuudessa on ja valitettavasti mistä kiusaaminen johtuu.

Ihan vaan kaikille tiedoksi, niin kiusaamisen kokemuksesta pääsee irti,vain ja ainoastaan ymmärtämöällä kiusaajan persoonallisuuden ja mielikuvia ja erikoisesti kasvamalla antamaan hänen käytöksensä/kasvamattomuutensa anteeksi.Todella kasvamattomuudesta on kysymys eli juuri sitä ihmisen perusolemuksen käyttäytymistä.

Muuten on ymmärrettävä, miten anteeksiantaminen on kasvamista pois ongelmallisesta tilanteesta.Siis anteeksianettu asia ei reagoita ihmistä ja lopulta se häviää koko tietoisuudesta eli sillä kielteisllä kokemuksella ei ole enää ohjattavuutta mieleen.

• ML213
        että kiusaaja on kirjoitti:

omalla tavallaan syyntakeetonkin kiusaamiseen, koska toinen viestii sanattomasti toiselle kehollaan niin, että se laukaisee kiusaajalle pahuuden itseään kohtaan.

Jos ihminen kohtaa poikkeavan ihmisen esim. tummaihisen Somalin tai Romanin/mustalaisen tai aran ihmisen persoonaltaan tai puhuminen on poikkeavaa tai kohde on peräti homo/lesbo.

Siis ihminen sanattomalla viestinnällään viestittää tätä poikeavuuttaan ja tästä tosiasiasta et pääse yli etkä ympäri.

Juuri kasvamaton ihminen, jolla on erittäin näivettynyt empaattisuus jne..., niin monasti juuri tämä persoomallisuus siirtää omat alitajuiset kuonansa/kuormansa kohteeseen.Siis kohteella on vaikutusensan.

• julmasti sekä fyysisesti
        ML213 kirjoitti:

On huomioitava, ettei terve lapsi tai aikuinen kiusaa ketään toista ihmistä,- vaikka kohde olisi poikeava.

Mutta, jos lapsi saa kasvaa vapaasti tahtoaan käyttäen ja ilman kasvatusta ja rajoja, niin helposti tämä/kin lapsi omaa kiusaamisen.Siis vanhemmilla ei ole aikaa kasvattaa/ohjata lastaan.

Tai jos lasta kotona alistetaan tai lapsi muuten ohjautuu alemmuuden tuntoiseksi, niin tästä/kin lapsesta helposti tulee kiusaaja.

Mutta, noihin asioihin vaikuttaa ratkaisevasti juuri geneettisyys eli miten lapsi alkaa kompensoida kehityksessään kokemuksiaan ja tuntemuksiaan. Toisesta lapsesta ohjautuu kuisaaja/koston kierre ja "ulkoistaa" ongelma alistamalla - kiusaamalla toista;- arempaa ja heikompaa ihmistä.

Tai toisesta kiusattu eli hänen persoonallisuutensa patouttaa kokemukset vihantunteeksi.Vihaaminen/kin on asioiden kompensoimista.

*

-------

Tuossa olen täysin erimieltä ja ymmärrän asiat aivan eri valossa.Muuten olen kokenut kiusaamista aikoinaan puhehäiriö änkytyksen takia ja "luulen" tuntevani mitä kiusaaminen todellisuudessa on ja valitettavasti mistä kiusaaminen johtuu.

Ihan vaan kaikille tiedoksi, niin kiusaamisen kokemuksesta pääsee irti,vain ja ainoastaan ymmärtämöällä kiusaajan persoonallisuuden ja mielikuvia ja erikoisesti kasvamalla antamaan hänen käytöksensä/kasvamattomuutensa anteeksi.Todella kasvamattomuudesta on kysymys eli juuri sitä ihmisen perusolemuksen käyttäytymistä.

Muuten on ymmärrettävä, miten anteeksiantaminen on kasvamista pois ongelmallisesta tilanteesta.Siis anteeksianettu asia ei reagoita ihmistä ja lopulta se häviää koko tietoisuudesta eli sillä kielteisllä kokemuksella ei ole enää ohjattavuutta mieleen.

että psyykkisesti kiusatulle lapselle kertomaan, että kyllä sinun nyt pitää kiusattua ymmärtää ja antaa hänelle kaikki anteeksi. Sitten on taas kaikki hyvin.

• ML213
        ML213 kirjoitti:

Jos ihminen kohtaa poikkeavan ihmisen esim. tummaihisen Somalin tai Romanin/mustalaisen tai aran ihmisen persoonaltaan tai puhuminen on poikkeavaa tai kohde on peräti homo/lesbo.

Siis ihminen sanattomalla viestinnällään viestittää tätä poikeavuuttaan ja tästä tosiasiasta et pääse yli etkä ympäri.

Juuri kasvamaton ihminen, jolla on erittäin näivettynyt empaattisuus jne..., niin monasti juuri tämä persoomallisuus siirtää omat alitajuiset kuonansa/kuormansa kohteeseen.Siis kohteella on vaikutusensan.

niin monasti juuri tämä persoomallisuus siirtää omat alitajuiset kuonansa/kuormansa kohteeseen.
        ------

Niin, todellisuudessa alemmuudentuntoinen ihminen/kiusaaja pyrkii kiusaamisellaan kompensoimaan tätä alemmuuden tunnetta ,- alistamalla kohdetta.

Jos ihmisellä on terve itsetunto ja itseluottamus ja kunnioitus itseensä, niin tämä ihminen ei mahdollistu edes kuisaajaksi.On "nahjus"; kokee kykenemättömyyttä "tehtävään".

• Ei se silti oikeuta
        ML213 kirjoitti:

kiusaamaan ketään. Sitä ei voi hyväksyä mitenkään. Ei tekoa voi pois selittää.

• tiivistyy.
        ML213 kirjoitti:

niin monasti juuri tämä persoomallisuus siirtää omat alitajuiset kuonansa/kuormansa kohteeseen.
        ------

Niin, todellisuudessa alemmuudentuntoinen ihminen/kiusaaja pyrkii kiusaamisellaan kompensoimaan tätä alemmuuden tunnetta ,- alistamalla kohdetta.

Jos ihmisellä on terve itsetunto ja itseluottamus ja kunnioitus itseensä, niin tämä ihminen ei mahdollistu edes kuisaajaksi.On "nahjus"; kokee kykenemättömyyttä "tehtävään".

Kuten aikuisenakin. Joukosta, joka hiljaa taustalla hiljaisella hyväksynnällään sallii kiusaamisen, antaa kiusaajalle voimaa toteuttaa tekonsa. Isompi porukka myös yllyttää toinen toistaan tekemään pahuutta. Et voi olla ollenkaan varma, vaikka miten oikean kasvatuksen saanut lapsi olisi, voi silti kiusata toisiaan erittäinkin raa`asti. Et voi olla varma edes omista lapsistasi, millaisia he isommassa porukassa, kun eivät vanhempien silmien alla ole, käyttäytyvät toisiaan kohtaan.

• poika.tuntureilta
        tiivistyy. kirjoitti:

Kuten aikuisenakin. Joukosta, joka hiljaa taustalla hiljaisella hyväksynnällään sallii kiusaamisen, antaa kiusaajalle voimaa toteuttaa tekonsa. Isompi porukka myös yllyttää toinen toistaan tekemään pahuutta. Et voi olla ollenkaan varma, vaikka miten oikean kasvatuksen saanut lapsi olisi, voi silti kiusata toisiaan erittäinkin raa`asti. Et voi olla varma edes omista lapsistasi, millaisia he isommassa porukassa, kun eivät vanhempien silmien alla ole, käyttäytyvät toisiaan kohtaan.

>>>

http://www.aretalogia.fi/spiritus/spirit.3.html

• ML213
        julmasti sekä fyysisesti kirjoitti:

että psyykkisesti kiusatulle lapselle kertomaan, että kyllä sinun nyt pitää kiusattua ymmärtää ja antaa hänelle kaikki anteeksi. Sitten on taas kaikki hyvin.

No, tätä opetusta on ollut ja kerrottu parituhatta vuotta ja toiset uskovat ja toiset eivät.

Todellisuus on, josta on tutkittua tietoa, miten ihminen mahdolistuu pääsemään vapauteen menneisyyden vaikutuksistaan,- vain ja ainoastaan anteeksiantamisen kautta.Taas ihminen ei mahdollistu antamaan anteeksi,jos ei ymmärrä eli läpikäy tapahtumaa.

Muuten, otekos koskaan miettinyt, miten ihminen kompensoi tätä anteeksi-;antamattomuuttaan monella eri tavalla.Jopa pakenemalla todellisuutta mielikuvia muttavilla aineilla.Alkoholi, tai mieliala lääkitys jne...tai monilla eri suorituksilla tullen huomioiduksi.

• hypoteettisen lauseen.
        ML213 kirjoitti:

No, tätä opetusta on ollut ja kerrottu parituhatta vuotta ja toiset uskovat ja toiset eivät.

Todellisuus on, josta on tutkittua tietoa, miten ihminen mahdolistuu pääsemään vapauteen menneisyyden vaikutuksistaan,- vain ja ainoastaan anteeksiantamisen kautta.Taas ihminen ei mahdollistu antamaan anteeksi,jos ei ymmärrä eli läpikäy tapahtumaa.

Muuten, otekos koskaan miettinyt, miten ihminen kompensoi tätä anteeksi-;antamattomuuttaan monella eri tavalla.Jopa pakenemalla todellisuutta mielikuvia muttavilla aineilla.Alkoholi, tai mieliala lääkitys jne...tai monilla eri suorituksilla tullen huomioiduksi.

Nyt puhuttiin lapsista ja nuorista, ei aikuisista ihisistä. Olisiko sinulla pokkaa mennä sanomaan noin lapselle, jota julmasti kiusattu?

• ML213
        hypoteettisen lauseen. kirjoitti:

Nyt puhuttiin lapsista ja nuorista, ei aikuisista ihisistä. Olisiko sinulla pokkaa mennä sanomaan noin lapselle, jota julmasti kiusattu?

No,paneuduppa todelisuuteen ja ymmärrä lapsen ikä ja lapsen ympäristössä olevien aikuisten ihmisten ongelmallisuus ja miten se vaikuttaa kokonaisuuteen.

Se on totta, että lastata tulee terapoida lapsen ympäristöön vaikuttamalla, mutta todellisuudessa tämä on mahdollista vain lapsen kotiin vaikuttamalla.Esim. kun lapsi kasvaa esikouluikään, niin ympäristön vailkutus on jo todella hankalaa,- koska siihen liittyy aikuisia ihmisiä tahtotiloineen.

MItä aikuisemmaksi lapsi kasvaa, niin terapia tulee tehdä kohteen ymmärryskyvyn kautta.Jos olet työssä käyvä ihminen, niin ymmärtänet, miten paras tapa olisi työpaikka kiusaamista hoitaa ympäristöä muuttamalla.Mutta, jos kiusaajan renkaaseen kuuluu esimies sokeudessaan, niin tehtävä on täysin mahdoton ja utopistinen.Jo esimiehen kasvattaminen korkeammalle tasolle vaatii aikaa ja kyyneileitä.

Ketjusta on poistettu 17 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Yläkoulun seksiopas neuvoo harjoittelemaan

anaaliyhdyntää lämpöisellä ja pitkällä porkkanalla https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010859818.html
      Maailman menoa
      296
      3710
    2. BLACKFRIDAY 186e 4pv Alicantte lennoilla ja hotellilla

No nyt löytyi hyvä blackfriday tarjous. Sivustolla matkapörssi myös muita hyviä tarjouksia. 4 Päivän reissu, 3 tähden ho
      Matkailu
      6
      2455
    3. Joukko oppilaita terrorisoi koulua Helsingissä niin

että osa opettajista pelkää töihin tulemista https://www.hs.fi/helsinki/art-2000010857587.html
      Maailman menoa
      272
      2306
    4. Millaista naista ikävöit

Ulkonäkö/persoona
      Ikävä
      68
      2129
    5. Minkälainen naama

kaivatullasi on? 🫠
      Ikävä
      76
      1794
    6. Purra esiintyi epäasiallisesti

Eduskunnassa keskustellaan vaihtoehtobudjeteista. Niistä voi olla monta mieltä ja myönnän niiden olevan osin heikkoja. M
      Pyhäjärvi
      365
      1470
    7. MTV: Jyrkistä eronnut Jenni kritisoi kovin sanoin Ensitreffit-ohjelmaa: "Ei esimerkiksi kysytty..."

Ohhoh! Jenni lataa tekstiä! Tsemppiä Jennille ja Jyrkille "sen oikean" löytämiseen. Lue lisää: https://www.suomi24.fi/
      Ensitreffit alttarilla
      30
      1288
    8. Martina Aitolehti pitkästä aikaa tv:ssä - Nyt mukana kokkauskisassa!

Oho, Martina Aitolehti nyt kokkauskisassa! Häntä ei ole nähtykään pitkään aikaan tv:ssä. Mukana myös mm. Henny Harjusola
      Kotimaiset julkkisjuorut
      195
      1170
    9. Hyvää yötä

Kaveri🥰... Olen vähän yllättynyt.
      Ikävä
      66
      1133
    10. "Tapaus" Aittakumpu/Simula hyvin paljastaa kuinka tyhmää ja turhaa sakkia Suomesta

löytyy. Toissapäivänä "joku" teki tänne avauksen liittyen Kalevan juttuun, että noilla kahdella olisi suhde. Eli Otsikko
      Maailman menoa
      34
      1132
    Aihe