Seurakunta järjestää parisuhteita

Suurin helluntaiseurakunta (Helsingin Saalem-) järjestää pikatreffejä, kutsuen Facebookin välityksellä nuorisoa "pariutumaan".

Jotenkin tuntuu moraalittomalta että joku seurakunta alkaa järjestämään pariutumista ihan numerolappujen kera, verraten sitä ravintoloihin joissa etsitään itselle partneria.
Eihän ravintoloissa ole numerolappuja eikä siellä ravintolan pitäjä puutu kahden ihmisen tutustumiseen eikä päätöksentekoon.

Heillä lienee muutenkin väärä käsitys, että parisuhde järjestyy tavallisimmin ravintolassa.
Eiköhän parisuhteille löydy enemmän pohjaa kouluista, harrastuksista, kasvu-ympäristöstä ym. asioista.

Itse veikkaan, että ne parisuhteet ei kestä jotka järjestetään teennäisesti kolmannen osapuolen toimesta.

Vaikuttaa myös siltä että mies on se joka valitsee ja seurakunnan yhteyshenkilö on se joka asia päättää.
"Pikadeitillä naiset istuvat pöydässä ja miehet kiertävät juttelemassa jokaisen luona. Kaikilla on rintalaput, joissa on numerot...."

Artikkeli on Kotimaa-lehden sivulla.
http://www.kotimaa.fi/index.php?option=com_content&task=view&id=7987&Itemid=38

17

623

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Pakanainen

kieltää parittamisen, mutta näkinkujan touhut ovat ennenkin olleet arveluttavia. Jo aikoinaan teinit joivat siellä kaljaa, kun pitivät torvisoittoharjoituksia.

Kyseenalaista on myös tuo, että naiset joutuvat istumaan pöydissä numerolappu kaulassa, kun urokset saavat kierrellä vapaasti haistelemassa ehdokkaita heinäkorteenkantajia tulevaan pesään.

• Ihmettelijä ?

En oikein ymmärtänyt miksi et sanonut että > naaraat< joutuvat? Ja miksi naarat saavat vain lepotella jalat? Kun urokset joutuvat hiki hatussa kierellä?

• Pakanainen
        Ihmettelijä ? kirjoitti:

En oikein ymmärtänyt miksi et sanonut että > naaraat< joutuvat? Ja miksi naarat saavat vain lepotella jalat? Kun urokset joutuvat hiki hatussa kierellä?

sitä ei tarvitse erikseen mainita. Luonnonkulku seurakunnissakin on, että mies jahtaa mutta nainen lopulta valitsee itselleen parhaan miehen. Eli loppujen lopuksi miehet tekevät turhaa työtä hikihatussa, mutta eivät voi luonnolleen mitään niin kuin eivät naaraatkaan.

• * Mistään parittamisesta ei ole kyse, ei siellä ohjata pareja sänkyyn ja huorin tekemisiin, eikä yleensäkkän seksi kontaktiin, vaan jäestetään eri seurakuntien nuorille mahdollisuus tutustua toissinsa, ja valinta ja koko seurustelu mahdollisuus jää täysin nuorten omaan harkintaan.
        * Olet yksi niitä tämän palstan joutoväkeä, joka ei muuta kuin hankaloitat kekusteluja ainaisella kitinälläsi!

• Mohikaani_27 kirjoitti:

* Mistään parittamisesta ei ole kyse, ei siellä ohjata pareja sänkyyn ja huorin tekemisiin, eikä yleensäkkän seksi kontaktiin, vaan jäestetään eri seurakuntien nuorille mahdollisuus tutustua toissinsa, ja valinta ja koko seurustelu mahdollisuus jää täysin nuorten omaan harkintaan.
        * Olet yksi niitä tämän palstan joutoväkeä, joka ei muuta kuin hankaloitat kekusteluja ainaisella kitinälläsi!

löytyvän rakkautta tai pitkämielisyyttä joita Paavalikin piti Hengen hedelminä.

Vastauksistasi näkyy vain katkeruutta ja sitä sinunkin mainitsemaa "kitinää".
        Edellisessä avauksessakin käytät toisista myöskin nimittelysanoja.

Minun avaukseni ei ollut syyttävä vaan keskustelua herättävä eikä Pakanaisen viestikään ollut kitisevä.
        Avaus on helluntailaisuuteen liittyvä ajankohtainen asia, jonka lehdistö on ottanut esille.

• Pe.ku kirjoitti:

löytyvän rakkautta tai pitkämielisyyttä joita Paavalikin piti Hengen hedelminä.

Vastauksistasi näkyy vain katkeruutta ja sitä sinunkin mainitsemaa "kitinää".
        Edellisessä avauksessakin käytät toisista myöskin nimittelysanoja.

Minun avaukseni ei ollut syyttävä vaan keskustelua herättävä eikä Pakanaisen viestikään ollut kitisevä.
        Avaus on helluntailaisuuteen liittyvä ajankohtainen asia, jonka lehdistö on ottanut esille.

Jumalan kieltäjäle kuuluu Saalemin asiat! Kysymys oli Saalemin omista sisäisitä asioista, ei yleisestä helluntailaisuudesta.
        * Vai sanoo Paavali Hengen hedelmistä? Tiedätkö, mua tympii kun ateisti opettaa Raamattua! Ja niin tympii Jumalaakin!
        * "Mikä on JUMALATON ottamaan minun, =Jumalan) Sanani suuhunsa?"

• Pakanainen
        Mohikaani_27 kirjoitti:

* Mistään parittamisesta ei ole kyse, ei siellä ohjata pareja sänkyyn ja huorin tekemisiin, eikä yleensäkkän seksi kontaktiin, vaan jäestetään eri seurakuntien nuorille mahdollisuus tutustua toissinsa, ja valinta ja koko seurustelu mahdollisuus jää täysin nuorten omaan harkintaan.

Sinähän tuota kitiset koko ajan ja nimittelet palstalaisia joutoväeksi ja harhassa vaeltajiksi.
        Tuot palstalle Jehovien vartitornioppeja.

Kummallista touhua uskon mieheltä...

Rukoile Jeesusta, että antaa sinulle lempeämmän ja armollisemman mielenlaadun mielenlaadun.

• Mohikaani_27 kirjoitti:

Jumalan kieltäjäle kuuluu Saalemin asiat! Kysymys oli Saalemin omista sisäisitä asioista, ei yleisestä helluntailaisuudesta.
        * Vai sanoo Paavali Hengen hedelmistä? Tiedätkö, mua tympii kun ateisti opettaa Raamattua! Ja niin tympii Jumalaakin!
        * "Mikä on JUMALATON ottamaan minun, =Jumalan) Sanani suuhunsa?"

Jumalankieltäjähän on uskovainen ja minä olen ateisti.
        Ateisteja ei myöskään koske kristinuskon opit, joten on mukava elellä täysin synnittömänä.

Turha sinun on sananvapautta yrittää rajoittaa.
        Myös muilla kuin helluntailaisilla on oikeus keskustella helluntailaisuudesta.

• muslimit kayttaa kaikkia po...
    • todé

sinä peku, ja luterilaiset, ette "usko pikajuttuihin". Helluntailaiset ne on sellasia moraalittomia parittajia. Hyi meitä.

• esiintyy helluntaiseurakunnan piispana ja latelee Saalemin johdolle lakia ja moraalista käyttätymistä!
      * Kotimaan kirjoituksen perusteella on tuokset hyviä. Ja se mikä siinä tapahtuu täysin vapaaehtoisuuden periaatteella on se, että sinne ei ole kenenkään pakko mennä!
      * Tuntuu vaan olevan niin, että eri seurakuntien nuoret eivät kotaa toisiaan muuten, koska oasanotto on noinkin runsnasta, ja aina on se seurusteluaika, koska niikuin sinä sen miellät, ei ole mitään pakkonaimista olemassa.
      * Seurustelu aika sitten ratkaisee, onko valinta numerolapun takana osunut oikeaan?
      * Jättäisit Pe.ku nämä tämäntapaiset suuret asiat seurakuntien johtajien ja vanhemmistojen huoleksi.
      * Olet aina sekaantumassa sinulle kuulumattomiin asioihin, yleensäkkin, kun helluntailaisuudesta on kyse, h-srk:en asiat ei kuulu sinulle ei sitten himpunvertaa!

• Sattumoisin vain

näkyy:).

• persona-non-grata ... ei kirj.

karjamarkkinoilla:).

• ihan kunnollinen mies... Sellainen perus-suomalainen. ei me olla samaa kokoa, mutta hameet ja takki käy hänelle ihan hyvin.
        Hän on nuori. Vasta 32-vuotias. Olen joskus kirjoittanut hänen nimimerkillä"TMC35".

• persona-non-grata

haaveilla, kun se oikea on löytynyt:).

Olen pahoillani ystäväsi puolesta. Toisaalta toivoa on aina. Ja lääketiedekin on kehittynyt ja kehittyy koko ajan.

Joo, kyllä minustakin tuo "Poikalapsi" vaikuttaa ihan fiksulta kaverilta. Minulle ainakin kirjoittanut aina asiallisesti ja rakentavaan sävyyn. Itselleni on aivan sama, mikä ihmisen seksuaalinen suuntautuminen on. Se ei kerro ihmisestä vielä mitään. Tärkeämpää on tunneäly ja sydämen sivistys ja näkeehän sen, että häneltä löytyy myös muutakin oppineisuutta paljon enemmän kuin monella muulla kaverilla.

• ent.hellari

Joo ja sitten mennään päätä pahkaa naimisiin, kun muuten tulee seksistä huono omatunto. Minun aktiiviaikana seurakunnassa (ei Helsingin, paljon pienempi) syntyi muutaman kuukauden sisällä 5 paria, jotka menivät parin päivän seurustelun jälkeen naimisiin. (Kun oli käyty makuukammarissa.) Montako noista avioliitoista on yhä voimassa? Ei yhtään. Ero tuli.

Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Yläkoulun seksiopas neuvoo harjoittelemaan

anaaliyhdyntää lämpöisellä ja pitkällä porkkanalla https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010859818.html
      Maailman menoa
      283
      3422
    2. BLACKFRIDAY 186e 4pv Alicantte lennoilla ja hotellilla

No nyt löytyi hyvä blackfriday tarjous. Sivustolla matkapörssi myös muita hyviä tarjouksia. 4 Päivän reissu, 3 tähden ho
      Matkailu
      6
      2385
    3. Joukko oppilaita terrorisoi koulua Helsingissä niin

että osa opettajista pelkää töihin tulemista https://www.hs.fi/helsinki/art-2000010857587.html
      Maailman menoa
      253
      2184
    4. Millaista naista ikävöit

Ulkonäkö/persoona
      Ikävä
      68
      2069
    5. Minkälainen naama

kaivatullasi on? 🫠
      Ikävä
      72
      1718
    6. Purra esiintyi epäasiallisesti

Eduskunnassa keskustellaan vaihtoehtobudjeteista. Niistä voi olla monta mieltä ja myönnän niiden olevan osin heikkoja. M
      Pyhäjärvi
      345
      1358
    7. MTV: Jyrkistä eronnut Jenni kritisoi kovin sanoin Ensitreffit-ohjelmaa: "Ei esimerkiksi kysytty..."

Ohhoh! Jenni lataa tekstiä! Tsemppiä Jennille ja Jyrkille "sen oikean" löytämiseen. Lue lisää: https://www.suomi24.fi/
      Ensitreffit alttarilla
      25
      1137
    8. Hyvää yötä

Kaveri🥰... Olen vähän yllättynyt.
      Ikävä
      65
      1079
    9. "Tapaus" Aittakumpu/Simula hyvin paljastaa kuinka tyhmää ja turhaa sakkia Suomesta

löytyy. Toissapäivänä "joku" teki tänne avauksen liittyen Kalevan juttuun, että noilla kahdella olisi suhde. Eli Otsikko
      Maailman menoa
      23
      1056
    10. Martina Aitolehti pitkästä aikaa tv:ssä - Nyt mukana kokkauskisassa!

Oho, Martina Aitolehti nyt kokkauskisassa! Häntä ei ole nähtykään pitkään aikaan tv:ssä. Mukana myös mm. Henny Harjusola
      Kotimaiset julkkisjuorut
      167
      1005
    Aihe