Aiheesta: Sähkömagnetismi

jenny.

"Olisiko
Kirjoittanut: jennyllä 1.3.2009 klo 18.16

   mahdollista jatkaa keskustelua em. teemasta? Mitä sinä ajattelet? Omassa kokemusmaailmassa sähkömagneettiset kokemukset ovat vierasta hengen tuotetta. Voisitko miettiä, mistä lähteestä kokemuksesi ovat?"


Joo...siis jatketaan ihmeessä tästä mielenkiintoisesta aiheesta.

"Nappasin" tuon kommenttisi siis tähän uuden ketjun alku"virikkeeksi".

Niin - käsittääkseni SEKÄ pimeyden ETTÄ valkeuden voimat käyttävät sähkömagneettista energiaa.

Poltergeist-ilmiöt "toimivat" mielestäni "sähköllä".

Monasti vahvojen kummitusilmiöiden ilmentyessä koetaankin voimakasta SÄHKÖÄ ilmassa...siis ihan "karvoja pystyyn nostattavaa".

Olen myös ITSE vahvasti sähkömagneettinen.

Kaikessa elävässä on periaatteessa sähkömagnetismia...tietynlainen "kenttä", joka ainakin itselläni käsittääkseni mahdollistaa vahvat telepatiakyvyt jne...

Sähköä pitää osata johtaa oikein/oikeaan paikkaan.

Olen itse "onnistunut" antamaan itselleni sähköiskuja...auts...;)

49

1768

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Sua kaivataan hospitalin

      sähköshokki-huoneessa.
      Muut potilaat joutuu turhaan odottaan vuoroaan.

      • jenny.

        Harmi jos sinun takiasi koko ketju joudutaan poistamaan.


      • Metsät.
        jenny. kirjoitti:

        Harmi jos sinun takiasi koko ketju joudutaan poistamaan.

        tuon viestisi "magneettikentistä ym. Älä välitä epäasiallisista kommenteista. Ota ne vaikka hurtilla huumorilla! Niin, olen vuosia aikaisemmin perehtynyt näihin yliaistillisiin ilmiöihin, joissa kuitenkin on meille tunnistamattomia alueita uskonnsta riippumatta.

        En näin yöaikaan pysty paremmin kommentoimaan. Mutta uskoontuloni jälkeen (on joillekin punainen vaate) olen havainnut hengellisissä piireissä ihan samaa magnetismiin viittaavaa voimavaikutusta.Parapsykologian oppikirjat olivatkin minulle tuttuja. Olin yhdeksänkymmentä luvulla ns. hurmahenkisissä kokouksissa, kun kerran jalkoihini tarttui hyvin voimakas sähkökenttä, mikä piti minua otteessaan. Yritin kauhuissani "kahlata" sieltä voimakentästä pois pahoinvoivana. Olin tutkinut ilmiötä myös uskovien alueella ja havainnut, että kyseinen voimavaikutus on täysin erilainen verrattuna siihen, mitä koin mielestäni aidoksi Pyhän Hengen aikaansaamaksi. Siinä kentässä en tuntenut minkäänlaista luonnon- tai yliluonnollista "voimakenttää", mutta tapahtui itseasiassa suurempia yliluonnollisia ihmeitä; kuten sairaita parantui, ilmestyksiä (enkeleitäkin), näkyjä ja profetioita, mitä olen kirjannut kalenteriini.

        Myös itseni ja muiden hengellisestä tilasta sain informaatiota, mutta vain rukoillakseni heidän puolesta.-Pp:n aikaan tuli tutuksi autokinesia,ajatusten luku, jooga,ym.. Mutta "poltergeist" vasta kun tuli nämä manaaja- tyyppiset elokuvat. Tässä mennään sellaisille alueille, etten rohkenisi niistä enää puhumaan pp:n termein. Olen kokenut molempien Valtiaiden "voimakenttiä", joten pyytäisin polvillaan rukoillen, ettei kukaan joutuisi viattomuuttaan vangiksi sille väärälle puolelle ja menettäisi mielenterveyttään lopullisesti. Minulla olisi näistä paljon kerrottavaa, mutta netissä nyt tämän verran.


      • mitäsähkö
        Metsät. kirjoitti:

        tuon viestisi "magneettikentistä ym. Älä välitä epäasiallisista kommenteista. Ota ne vaikka hurtilla huumorilla! Niin, olen vuosia aikaisemmin perehtynyt näihin yliaistillisiin ilmiöihin, joissa kuitenkin on meille tunnistamattomia alueita uskonnsta riippumatta.

        En näin yöaikaan pysty paremmin kommentoimaan. Mutta uskoontuloni jälkeen (on joillekin punainen vaate) olen havainnut hengellisissä piireissä ihan samaa magnetismiin viittaavaa voimavaikutusta.Parapsykologian oppikirjat olivatkin minulle tuttuja. Olin yhdeksänkymmentä luvulla ns. hurmahenkisissä kokouksissa, kun kerran jalkoihini tarttui hyvin voimakas sähkökenttä, mikä piti minua otteessaan. Yritin kauhuissani "kahlata" sieltä voimakentästä pois pahoinvoivana. Olin tutkinut ilmiötä myös uskovien alueella ja havainnut, että kyseinen voimavaikutus on täysin erilainen verrattuna siihen, mitä koin mielestäni aidoksi Pyhän Hengen aikaansaamaksi. Siinä kentässä en tuntenut minkäänlaista luonnon- tai yliluonnollista "voimakenttää", mutta tapahtui itseasiassa suurempia yliluonnollisia ihmeitä; kuten sairaita parantui, ilmestyksiä (enkeleitäkin), näkyjä ja profetioita, mitä olen kirjannut kalenteriini.

        Myös itseni ja muiden hengellisestä tilasta sain informaatiota, mutta vain rukoillakseni heidän puolesta.-Pp:n aikaan tuli tutuksi autokinesia,ajatusten luku, jooga,ym.. Mutta "poltergeist" vasta kun tuli nämä manaaja- tyyppiset elokuvat. Tässä mennään sellaisille alueille, etten rohkenisi niistä enää puhumaan pp:n termein. Olen kokenut molempien Valtiaiden "voimakenttiä", joten pyytäisin polvillaan rukoillen, ettei kukaan joutuisi viattomuuttaan vangiksi sille väärälle puolelle ja menettäisi mielenterveyttään lopullisesti. Minulla olisi näistä paljon kerrottavaa, mutta netissä nyt tämän verran.

        on ja mitä energia on niihin perustuva elämänkatsomus on kuitenkin mielekkäämpi kuin älytön jankutus että 5 ämpärillistä merivettä kääräisi itselleen aivot ja alkoi luoda Einsteinin teorioita


      • jenny.
        Metsät. kirjoitti:

        tuon viestisi "magneettikentistä ym. Älä välitä epäasiallisista kommenteista. Ota ne vaikka hurtilla huumorilla! Niin, olen vuosia aikaisemmin perehtynyt näihin yliaistillisiin ilmiöihin, joissa kuitenkin on meille tunnistamattomia alueita uskonnsta riippumatta.

        En näin yöaikaan pysty paremmin kommentoimaan. Mutta uskoontuloni jälkeen (on joillekin punainen vaate) olen havainnut hengellisissä piireissä ihan samaa magnetismiin viittaavaa voimavaikutusta.Parapsykologian oppikirjat olivatkin minulle tuttuja. Olin yhdeksänkymmentä luvulla ns. hurmahenkisissä kokouksissa, kun kerran jalkoihini tarttui hyvin voimakas sähkökenttä, mikä piti minua otteessaan. Yritin kauhuissani "kahlata" sieltä voimakentästä pois pahoinvoivana. Olin tutkinut ilmiötä myös uskovien alueella ja havainnut, että kyseinen voimavaikutus on täysin erilainen verrattuna siihen, mitä koin mielestäni aidoksi Pyhän Hengen aikaansaamaksi. Siinä kentässä en tuntenut minkäänlaista luonnon- tai yliluonnollista "voimakenttää", mutta tapahtui itseasiassa suurempia yliluonnollisia ihmeitä; kuten sairaita parantui, ilmestyksiä (enkeleitäkin), näkyjä ja profetioita, mitä olen kirjannut kalenteriini.

        Myös itseni ja muiden hengellisestä tilasta sain informaatiota, mutta vain rukoillakseni heidän puolesta.-Pp:n aikaan tuli tutuksi autokinesia,ajatusten luku, jooga,ym.. Mutta "poltergeist" vasta kun tuli nämä manaaja- tyyppiset elokuvat. Tässä mennään sellaisille alueille, etten rohkenisi niistä enää puhumaan pp:n termein. Olen kokenut molempien Valtiaiden "voimakenttiä", joten pyytäisin polvillaan rukoillen, ettei kukaan joutuisi viattomuuttaan vangiksi sille väärälle puolelle ja menettäisi mielenterveyttään lopullisesti. Minulla olisi näistä paljon kerrottavaa, mutta netissä nyt tämän verran.

        No nyt tajuan (kunnolla), miksi olet ikäänkuin "sympatiseerannut" minun kanssani niin paljon.:)

        Kiitos paljon tuosta(kin) informaatiosta.

        Kyllä näistä kannattaisi puhua "julkisestikin", koska tietynlaiset ihmiset (teinit varsinkin) kokeilevat nykyään vaikka mitä...

        Sitten esim. vanhemmat (jotka eivät ole perehtyneet näihin asioihin) ihmettelevät, miksi teinit ovat niin erityisen "angstisia" ja pelokkaita (normaalin murrosiän lisäksi)...


      • kakara
        jenny. kirjoitti:

        No nyt tajuan (kunnolla), miksi olet ikäänkuin "sympatiseerannut" minun kanssani niin paljon.:)

        Kiitos paljon tuosta(kin) informaatiosta.

        Kyllä näistä kannattaisi puhua "julkisestikin", koska tietynlaiset ihmiset (teinit varsinkin) kokeilevat nykyään vaikka mitä...

        Sitten esim. vanhemmat (jotka eivät ole perehtyneet näihin asioihin) ihmettelevät, miksi teinit ovat niin erityisen "angstisia" ja pelokkaita (normaalin murrosiän lisäksi)...

        ryhdy selitteleen mihin vanhempi väki on perehtyny ja mihin ei.
        Se on ainaki varmaa, ettei ne viitti tuhlata aikaans noihin pikkulikkojen "hurujee" teorioihin jotka ei kanna sen pitemmälle, kun pitäis ruveta peerusteleen ja syventään puheitaan.

        Sultakin tulee vastaukseks vaan solvauksia, kun et vielä omaa edes tarvittavaa sanavarastoa.

        Mm, sun aivojes sähkökäyrät on pahasti magnetisoitunu ja vetää ny kieroo.


      • aiot
        jenny. kirjoitti:

        No nyt tajuan (kunnolla), miksi olet ikäänkuin "sympatiseerannut" minun kanssani niin paljon.:)

        Kiitos paljon tuosta(kin) informaatiosta.

        Kyllä näistä kannattaisi puhua "julkisestikin", koska tietynlaiset ihmiset (teinit varsinkin) kokeilevat nykyään vaikka mitä...

        Sitten esim. vanhemmat (jotka eivät ole perehtyneet näihin asioihin) ihmettelevät, miksi teinit ovat niin erityisen "angstisia" ja pelokkaita (normaalin murrosiän lisäksi)...

        tehdä saamallasi informaatiolla? Lopetatko leikkimisen epämääräisillä voimilla, energioilla ja värähtelyillä? Kyllä täällä on moni varoittanut teitä enkeliyhteyksien harrastajat, mikä vaara on tarjolla henkimaailmassa, mutta vastauksena teiltä on yleensä tullut että uskovat näkevät joka puolella vaan paholaisen!


      • Metsätienk.
        jenny. kirjoitti:

        No nyt tajuan (kunnolla), miksi olet ikäänkuin "sympatiseerannut" minun kanssani niin paljon.:)

        Kiitos paljon tuosta(kin) informaatiosta.

        Kyllä näistä kannattaisi puhua "julkisestikin", koska tietynlaiset ihmiset (teinit varsinkin) kokeilevat nykyään vaikka mitä...

        Sitten esim. vanhemmat (jotka eivät ole perehtyneet näihin asioihin) ihmettelevät, miksi teinit ovat niin erityisen "angstisia" ja pelokkaita (normaalin murrosiän lisäksi)...

        "ketjussa" ilmenee juuri se seikka mihin olin keskustelussa sinua jenny. ja muut viemässä. Kun henkivallat huomaavat, että ollaan tulossa siihen tilanteeseen, että käydään taistelua sieluista. Nämä käyvät päälle armottomalla raivolla, pilkalla ja vainolla.

        Vastustaja ei voi sietää sitä,että hänen käsistään viedän sielut viime metreillä. Se käyttää kaikkia valheen keinoja; tekeytyen kristityksikin,käytäen valheen käänteistä kieltä sekoitaakseen viattomien sielujen pään. Ilmankos sitä kutsutaan VALHEEN ISÄKSI.

        Sähkövirrat ja magnetismi eivät sinällään ole hyviä tai pahoja. Mutta on ilmennyt, että pahuuden henkivallat käytäisivät mieluusti ruumiin ja psyykeen alueita "kulkuväylänään".

        Itselleni ilmestyneet puhtaat enkelikokemukset ovat sattuneet ilman minkäänlaisia tietoisia "sähkövarauksia". Enkä ole loihtinut niitä millään tavalla. "Loihtimista" tapahtuu pakanakulttuureissa ja noituudessa. Ne kylläkin toimivat myös "tilaamatta", mutta niiltä puuttuu Jeesuksen ristillä verellä vihmottu Jumalan sana. Ne ovat eksyttäväisiä henkiä ja esiintyvät hyvinkin uskonnollisesti, mutta eivät kestä Jeesuksen nimeä ja lävistettyjä käsiä (1Joh.4).

        Pelastukseen johdattavat enkelit ovat toisenlaisia. Siitä minulla on yksi hyvä todistus vielä jäljellä. Mutta tuon sen avaukseen, jos Herra suo?! Tutkimusta niille, jotka haluavat seurata niitä enkeleitä, joilla on tarjola ikuisen elämän tie. Siihen ei sinänsä tarvita muuta kuin usko Jeesukseen ja Hänen osoitamansa tien kulkemien.


      • jenny.
        kakara kirjoitti:

        ryhdy selitteleen mihin vanhempi väki on perehtyny ja mihin ei.
        Se on ainaki varmaa, ettei ne viitti tuhlata aikaans noihin pikkulikkojen "hurujee" teorioihin jotka ei kanna sen pitemmälle, kun pitäis ruveta peerusteleen ja syventään puheitaan.

        Sultakin tulee vastaukseks vaan solvauksia, kun et vielä omaa edes tarvittavaa sanavarastoa.

        Mm, sun aivojes sähkökäyrät on pahasti magnetisoitunu ja vetää ny kieroo.

        "Sultakin tulee vastaukseks vaan solvauksia, kun et vielä omaa edes tarvittavaa sanavarastoa."


        Hehe, taidat nyt puhua ITSESTÄSI.:)


      • jenny.
        aiot kirjoitti:

        tehdä saamallasi informaatiolla? Lopetatko leikkimisen epämääräisillä voimilla, energioilla ja värähtelyillä? Kyllä täällä on moni varoittanut teitä enkeliyhteyksien harrastajat, mikä vaara on tarjolla henkimaailmassa, mutta vastauksena teiltä on yleensä tullut että uskovat näkevät joka puolella vaan paholaisen!

        "Leikkimisen"...?

        Luitko tuon kohdan, jossa sanoin, että olen itsekin sähkömagneettinen, (kuten periaatteessa kaikki elävä).

        Itse olen sen lisäksi VAHVASTI sähkömagneettinen.

        En käsittääkseni "leiki" itselläni.;)


      • Metsätienk.
        jenny. kirjoitti:

        "Leikkimisen"...?

        Luitko tuon kohdan, jossa sanoin, että olen itsekin sähkömagneettinen, (kuten periaatteessa kaikki elävä).

        Itse olen sen lisäksi VAHVASTI sähkömagneettinen.

        En käsittääkseni "leiki" itselläni.;)

        sanoin sulle jenny., että älä lue herjaavia tekstejä. Jäät koukkun niihin, kun yrität todistella kokemuksillasi. Tutki ennemmin ystävällisissä piireissä, mistä lähteestä ovat selittämättömät kokemuksesi. Asioita on ihan rikastuttavaa pohtia järjellisten ja sivistynkeiden piireissä ilman loukaavia tuntemuksia. Silti voidaan tulla ihan päinvasaisiin lopputuloksiin. Jokaisella on vapaa tahto ja oikeus uskoa ihan mihin tahansa.


      • jenny. kirjoitti:

        "Leikkimisen"...?

        Luitko tuon kohdan, jossa sanoin, että olen itsekin sähkömagneettinen, (kuten periaatteessa kaikki elävä).

        Itse olen sen lisäksi VAHVASTI sähkömagneettinen.

        En käsittääkseni "leiki" itselläni.;)

        Voisitko kertoa miten tuo "vahva sähkömagneettisuutesi" ilmenee? Miten olet havainnut olevasi vahvasti sähkömagneettinen? Miten tämä ominaisuus vaikuttaa käytönnön elämääsi ja näkyy arjessa? Onko siitä hyötyä vai haittaa?


      • ohoh..
        Metsätienk. kirjoitti:

        sanoin sulle jenny., että älä lue herjaavia tekstejä. Jäät koukkun niihin, kun yrität todistella kokemuksillasi. Tutki ennemmin ystävällisissä piireissä, mistä lähteestä ovat selittämättömät kokemuksesi. Asioita on ihan rikastuttavaa pohtia järjellisten ja sivistynkeiden piireissä ilman loukaavia tuntemuksia. Silti voidaan tulla ihan päinvasaisiin lopputuloksiin. Jokaisella on vapaa tahto ja oikeus uskoa ihan mihin tahansa.

        En harrasta herjaavia tekstejä. Jos koet tuon kysymykseni Jennylle herjaavaksi, niin se on väärintulkintaa. Olen yrittänyt kertoa ihan samoin kuin sinäkin, mitä vaaroja voi enkeliyhteyksiin sisältyä. Itseäni juuri risoo täällä se tapa, jolla uskovien ihan ystävällisiin viesteihin suhtaudutaan eli kun kertoo kanavointien ym. newage-harrastusten vaaroista, aletaan haukkumaan uskovia ahdasmielisiksi ja pahuuteen keskittyviksi. Kun juuri uskovilla on laajempi näkökulma näihin asioihin ja monella on molemmilta puolilta kokemusta, kuten itsellänikin on.


      • jenny.
        Vanellus kirjoitti:

        Voisitko kertoa miten tuo "vahva sähkömagneettisuutesi" ilmenee? Miten olet havainnut olevasi vahvasti sähkömagneettinen? Miten tämä ominaisuus vaikuttaa käytönnön elämääsi ja näkyy arjessa? Onko siitä hyötyä vai haittaa?

        Esim.

        Kykenen aiheuttamaan häiriöitä sähkölaitteisiin/lamppuihin. (pelkällä läsnäolollani)

        Samaa tekevät mm. poltergeist-ilmiöt.

        Joskus vitsailen itselleni, että olen "kävelevä poltergeist-ilmiö"...

        Asiasta on sekä hyötyä että haittaa.

        Riippuu, "kenen puolta" palvellaan.

        Ja jos et tuota viimeistä kohtaa ymmärtänyt, niin valitan...


      • tarpeeksi sitten

        sähkömagneettista ilmiötä kun piuhat laitetaan päähän ja varpaisiin.


      • Totta...
        jenny. kirjoitti:

        "Sultakin tulee vastaukseks vaan solvauksia, kun et vielä omaa edes tarvittavaa sanavarastoa."


        Hehe, taidat nyt puhua ITSESTÄSI.:)

        Ei kannata hermostua ja riidellä sähkömagneettisista kentistä.Kyllä esim.talonrakentajatkin ottavat huomioon,mihin talonpaikka tulee.Meidän talon paikkaa siirrettiin 2 metrillä maan sähkökentän/vesisuonien vuoksi.Näistä asioista ei vaan puhuta aina,vaikka kyllä kaikki ne tietää.Tai ainakin pitäisi,täysin luonnollisia asioita,mutta tuntematonhan on kautta aikain ollut outoa ja pelottavaa.Ei kannata pelätä vaan elää ja kuunnella oman sydämen/sisäisen voiman ääntä. :)


      • tarkoittanutkaan
        ohoh.. kirjoitti:

        En harrasta herjaavia tekstejä. Jos koet tuon kysymykseni Jennylle herjaavaksi, niin se on väärintulkintaa. Olen yrittänyt kertoa ihan samoin kuin sinäkin, mitä vaaroja voi enkeliyhteyksiin sisältyä. Itseäni juuri risoo täällä se tapa, jolla uskovien ihan ystävällisiin viesteihin suhtaudutaan eli kun kertoo kanavointien ym. newage-harrastusten vaaroista, aletaan haukkumaan uskovia ahdasmielisiksi ja pahuuteen keskittyviksi. Kun juuri uskovilla on laajempi näkökulma näihin asioihin ja monella on molemmilta puolilta kokemusta, kuten itsellänikin on.

        sinulle. On varmaan tuolla aikaisemmin sanottu jennylle ilkeästi, kun toinen vilpittömän avaimesti kertoo mielenkiintoisista kokemuksistaan. On ihan oikein varoittaa eksyttävistä ylil. ilmiöistä. Mutta itseänikin kiinnostaa, miten esim. maasäteilly ja vesisuonet antavat voimavaikutuksia ilman mitään mantroja ja loitsuja. Olen nähnyt kun eräs ystäväni löysi vesisuonen pajun oksalla. Itsessäni tämä voima ei toiminut. Epäilykseni mulla kyllä on, mutten uskalla arvioida?


    • Puhut sähkömagneettisista kentistä. Mitä tällä mahdat tarkoittaa? Tarkoitatko kenties sellaista valoa, jota ihmissilmä ei havaitse? Näkyvä valohan on sähkömagneettisen spektrin se osa, jonka pystymme aistimaan. Eikö tälläiset "kentät" olisi helppo mitata ja havaita kokeellisesti, niin eivät ihmiset enää kuvittelisi sinun puhuvan höpöjä?

      • Metsätienk.

        aloittajaan viitaten. Käsittääkseni kysymys on ei-luonnontieteellisestä havaitsemisesta. Se on kait vertauskuvallinen termi, sille subjektiiviselle kokemukselle, minkä yhteydessä kokee myös jotain yliluonnollista? Sähköäkään emme näe, vaikkakin voimme sitä mitata. Jumalaakaan emme näe, ja saa laboratorio-olosuhteisiin. Uskonvaraiset asiat ovat näkyväisen ja näkymättömyyden laajalla pienen ihmismielen sielun terveelä uteliaisuudella.


      • Metsätienk. kirjoitti:

        aloittajaan viitaten. Käsittääkseni kysymys on ei-luonnontieteellisestä havaitsemisesta. Se on kait vertauskuvallinen termi, sille subjektiiviselle kokemukselle, minkä yhteydessä kokee myös jotain yliluonnollista? Sähköäkään emme näe, vaikkakin voimme sitä mitata. Jumalaakaan emme näe, ja saa laboratorio-olosuhteisiin. Uskonvaraiset asiat ovat näkyväisen ja näkymättömyyden laajalla pienen ihmismielen sielun terveelä uteliaisuudella.

        Kertoisitko mikä on tuollaisen ei-luonnontieteellisen havainnon ja hallusinaation ero? Itse ymmärrän ne samana asiana.



        Tässä on kuitenkin ratkaiseva ero. Sähköstä (elektronien liikkeestä) emme varsinaisesti saa suoraan havaintoa hyvin rajoittuneella näköaistillamme, mutta voimme sen olemassaolon vahvistaa objektiivisella tutkimuksella. Siitä miten sähkö vaikuttaa materiaan ja tuottaa sellaisen ilmiön jonka voimme havaita. Hehkulangan "palaminen", lieden kuumeneminen, läpilyönnissä syntyvä valokaari jne...

        Jumalan olemassaoloa emme sen sijaan pysty objektiivisella tutkimuksella toteamaan. Hän ei ole "valvotuissa olosuhteissa" vaikuttanut mihinkään olevaan sillä tapaa, että voisimme Hänen olemassaolonsa havaita edes välillisesti vrt. sähkö.

        Sitten voimmekin miettiä, onko sellainen asia edes olemassa, jota ei voi suoraan havaita eikä se vuorovaikuta millään tapaa minkään havaittavan asian kanssa?


        Minusta on hyvin epäkorrektia puhua sähkömagneettisista vuorovaikutuksista, siis käyttää luonnontieteessä määriteltyjä termejä, jos sillä tarkoittaa jotain aivan muuta. Aloittaja olisi hyvin voinut korvata tuon termin sanalla "aura", mutta uskottavuushan siinä toki kärsii entisestään.


      • Metsätienk.
        Vanellus kirjoitti:

        Kertoisitko mikä on tuollaisen ei-luonnontieteellisen havainnon ja hallusinaation ero? Itse ymmärrän ne samana asiana.



        Tässä on kuitenkin ratkaiseva ero. Sähköstä (elektronien liikkeestä) emme varsinaisesti saa suoraan havaintoa hyvin rajoittuneella näköaistillamme, mutta voimme sen olemassaolon vahvistaa objektiivisella tutkimuksella. Siitä miten sähkö vaikuttaa materiaan ja tuottaa sellaisen ilmiön jonka voimme havaita. Hehkulangan "palaminen", lieden kuumeneminen, läpilyönnissä syntyvä valokaari jne...

        Jumalan olemassaoloa emme sen sijaan pysty objektiivisella tutkimuksella toteamaan. Hän ei ole "valvotuissa olosuhteissa" vaikuttanut mihinkään olevaan sillä tapaa, että voisimme Hänen olemassaolonsa havaita edes välillisesti vrt. sähkö.

        Sitten voimmekin miettiä, onko sellainen asia edes olemassa, jota ei voi suoraan havaita eikä se vuorovaikuta millään tapaa minkään havaittavan asian kanssa?


        Minusta on hyvin epäkorrektia puhua sähkömagneettisista vuorovaikutuksista, siis käyttää luonnontieteessä määriteltyjä termejä, jos sillä tarkoittaa jotain aivan muuta. Aloittaja olisi hyvin voinut korvata tuon termin sanalla "aura", mutta uskottavuushan siinä toki kärsii entisestään.

        hyvä että suhtaudut asiallisesti kysymykseen. Meidän täytyy myös oppia tulkitsemaan muidenkin kuin luonnonntieteellisesti orientuneiden käsitemaailmaa. Käsitteitä käytetään usein ristiin. Mutta täytyy ymmärtää, mitä eri ihmiset tarkoittavat sanomisillaan. Tämä ei ole kuitenkaan mikään luonontieteellien enkelipalsta käsittääkseni?

        Sähkömagneetin tilalle pitäisikin keksiä ihan toinen termi. Oisiko ESP-havaitseminen? Siitähän minä juuri yritin vihjata aikaisemmissa komenteissa. Uskoontulon myötä parapsykologia korvautuikin juuri toisaalta ihmistieteen termeillä ja toisaalta uskon termeillä. Kuten Pyhän Hengen ilmeneminen, mitä ei tiede noteeraa, eikä oikeastaan ole tarvettakaan. Usko ja tiede voidaan kyllä pitää ihan rauhassa erillään.


      • Metsätienk. kirjoitti:

        hyvä että suhtaudut asiallisesti kysymykseen. Meidän täytyy myös oppia tulkitsemaan muidenkin kuin luonnonntieteellisesti orientuneiden käsitemaailmaa. Käsitteitä käytetään usein ristiin. Mutta täytyy ymmärtää, mitä eri ihmiset tarkoittavat sanomisillaan. Tämä ei ole kuitenkaan mikään luonontieteellien enkelipalsta käsittääkseni?

        Sähkömagneetin tilalle pitäisikin keksiä ihan toinen termi. Oisiko ESP-havaitseminen? Siitähän minä juuri yritin vihjata aikaisemmissa komenteissa. Uskoontulon myötä parapsykologia korvautuikin juuri toisaalta ihmistieteen termeillä ja toisaalta uskon termeillä. Kuten Pyhän Hengen ilmeneminen, mitä ei tiede noteeraa, eikä oikeastaan ole tarvettakaan. Usko ja tiede voidaan kyllä pitää ihan rauhassa erillään.

        Näin juuri. Mutta aloittajan viestistä saa kyllä ihan sellaisen käsityksen, kuin puhuttaisiin nyt naturalistisesta ilmiöstä. Kuin tarjottaisiin jossain määrin luonnollista selitystä yliluonnolliselta vaikuttavalle kokemukselle. Noh mutta ehkä se johtuu vain tuosta huonosta termivalinnasta. Olisi kyllä mukava kuulla kirjoittajaltaan itseltään, mitä hän tuolla sähkömagnetismilla todellisuudessa tarkoitti.




        Näin minustakin tulisi toimia. Nyt kuitenkin mielestäni aloittaja astuu uskonsa kanssa tieteen varpaille kun perustelee esim. poltergeist-ilmiöitä naturalistisella tieteellä (sähkövaraus) ja väittää pystyvänsä itse tuottamaan kehollaan sähkövarauksia ja purkauksia.

        Merkittävää on se, että jos asia todella on noin, niin se olisi helposti todistettavissa. Jos minulla olisi selittämätön kyky tuottaa kehollani sähkövarauksia, niin toisin kyllä asian julki.


      • Metsät.
        Vanellus kirjoitti:

        Näin juuri. Mutta aloittajan viestistä saa kyllä ihan sellaisen käsityksen, kuin puhuttaisiin nyt naturalistisesta ilmiöstä. Kuin tarjottaisiin jossain määrin luonnollista selitystä yliluonnolliselta vaikuttavalle kokemukselle. Noh mutta ehkä se johtuu vain tuosta huonosta termivalinnasta. Olisi kyllä mukava kuulla kirjoittajaltaan itseltään, mitä hän tuolla sähkömagnetismilla todellisuudessa tarkoitti.




        Näin minustakin tulisi toimia. Nyt kuitenkin mielestäni aloittaja astuu uskonsa kanssa tieteen varpaille kun perustelee esim. poltergeist-ilmiöitä naturalistisella tieteellä (sähkövaraus) ja väittää pystyvänsä itse tuottamaan kehollaan sähkövarauksia ja purkauksia.

        Merkittävää on se, että jos asia todella on noin, niin se olisi helposti todistettavissa. Jos minulla olisi selittämätön kyky tuottaa kehollani sähkövarauksia, niin toisin kyllä asian julki.

        nojaakin siihen,että jenny. saakin ihan todellisesti(?) näitä kokemuksia ja määrittelee ne sähkömagneettisilla käsitteillä. Sehän tässä onkin juuri huolestuttavaa. Koen, että jenny. avoimuudellaan ja kauniilla vilpittömyydellään tuo juuri esille sen todellisuuden, mikä tuossa "henkien" vaarallisessa maailmassa kiehtoo ja on kuitenkin todelliseti läsnä. Tämän minä olen kantapään kautta oppinut. Tiedettä olen pitänyt näistä asioista erillään jo tieteen olemuksenkin suhteen.


      • jenny.
        Vanellus kirjoitti:

        Kertoisitko mikä on tuollaisen ei-luonnontieteellisen havainnon ja hallusinaation ero? Itse ymmärrän ne samana asiana.



        Tässä on kuitenkin ratkaiseva ero. Sähköstä (elektronien liikkeestä) emme varsinaisesti saa suoraan havaintoa hyvin rajoittuneella näköaistillamme, mutta voimme sen olemassaolon vahvistaa objektiivisella tutkimuksella. Siitä miten sähkö vaikuttaa materiaan ja tuottaa sellaisen ilmiön jonka voimme havaita. Hehkulangan "palaminen", lieden kuumeneminen, läpilyönnissä syntyvä valokaari jne...

        Jumalan olemassaoloa emme sen sijaan pysty objektiivisella tutkimuksella toteamaan. Hän ei ole "valvotuissa olosuhteissa" vaikuttanut mihinkään olevaan sillä tapaa, että voisimme Hänen olemassaolonsa havaita edes välillisesti vrt. sähkö.

        Sitten voimmekin miettiä, onko sellainen asia edes olemassa, jota ei voi suoraan havaita eikä se vuorovaikuta millään tapaa minkään havaittavan asian kanssa?


        Minusta on hyvin epäkorrektia puhua sähkömagneettisista vuorovaikutuksista, siis käyttää luonnontieteessä määriteltyjä termejä, jos sillä tarkoittaa jotain aivan muuta. Aloittaja olisi hyvin voinut korvata tuon termin sanalla "aura", mutta uskottavuushan siinä toki kärsii entisestään.

        ...ollaan tietävinään.


        No, tarkennetaan:


        "Tässä on kuitenkin ratkaiseva ero. Sähköstä (elektronien liikkeestä) emme varsinaisesti saa suoraan havaintoa hyvin rajoittuneella näköaistillamme,..."

        Minullepas on kehittynyt ns. "energia-näkökin", eli näen paljaalla silmällä ilmassa väreileviä "hiukkasia" tms...olisivatkohan ne juurikin noita elektroneja?


        "Jumalan olemassaoloa emme sen sijaan pysty objektiivisella tutkimuksella toteamaan."

        Itse asiassa olemme itse kaikki "paloja" jumaluudesta ja täten jo todisteita luomisesta ja alkuenergian muokkauksesta.:)

        No anyway - enkelit moikkailevat minua harva se päivä. Kuulen heidät omin korvin. Tavallaan se ei ole minun "vikani", että sinä/enemmistö? teistä ei heitä havaitse, mutta silloinhan koko USKONkäsite muutenkin romuttuisi, jos enkelit olisivat yhtä päivänselviä ilmiöitä/entiteettejä kuin ihmiset, joihin "törmäämme" arkipäivisin.

        Että oikeastaan homma onkin TARKOITETTU niin...että asia pysyy enemmistön kannalta USKON asiana...?


        "Hän ei ole "valvotuissa olosuhteissa" vaikuttanut mihinkään olevaan sillä tapaa, että voisimme Hänen olemassaolonsa havaita edes välillisesti vrt. sähkö."


        Niin, puhut taas Jumalasta. No minä puhun nyt henkimaailman ilmiöistä yleisellä tasolla: Kuten jo aikaisemmin sanoin, monissa "kummitustaloissa" ilmapiiri on kirjaimellisesti sähköinen ja "haamututkijat" käyttävätkin erilaisia elektronisia laitteita paranormaalien ilmiöiden "jahtaamiseen"/mittaamiseen.

        "Sitten voimmekin miettiä, onko sellainen asia edes olemassa, jota ei voi suoraan havaita eikä se vuorovaikuta millään tapaa minkään havaittavan asian kanssa?"

        No itselläni on kyllä ihan tarpeeksi "vuorovaikutusta".


        "Minusta on hyvin epäkorrektia puhua sähkömagneettisista vuorovaikutuksista, siis käyttää luonnontieteessä määriteltyjä termejä, jos sillä tarkoittaa jotain aivan muuta."

        Minä tarkoitan kyllä ihan aikuisten oikeasti sähköä/sähkömagnetismia.

        "Aloittaja olisi hyvin voinut korvata tuon termin sanalla "aura", mutta uskottavuushan siinä toki kärsii entisestään."

        EN tarkoita auraa. Aura on AIVAN eri asia.

        Kun puhun sähköstä, tarkoitan SÄHKÖÄ.


      • jenny.
        Vanellus kirjoitti:

        Näin juuri. Mutta aloittajan viestistä saa kyllä ihan sellaisen käsityksen, kuin puhuttaisiin nyt naturalistisesta ilmiöstä. Kuin tarjottaisiin jossain määrin luonnollista selitystä yliluonnolliselta vaikuttavalle kokemukselle. Noh mutta ehkä se johtuu vain tuosta huonosta termivalinnasta. Olisi kyllä mukava kuulla kirjoittajaltaan itseltään, mitä hän tuolla sähkömagnetismilla todellisuudessa tarkoitti.




        Näin minustakin tulisi toimia. Nyt kuitenkin mielestäni aloittaja astuu uskonsa kanssa tieteen varpaille kun perustelee esim. poltergeist-ilmiöitä naturalistisella tieteellä (sähkövaraus) ja väittää pystyvänsä itse tuottamaan kehollaan sähkövarauksia ja purkauksia.

        Merkittävää on se, että jos asia todella on noin, niin se olisi helposti todistettavissa. Jos minulla olisi selittämätön kyky tuottaa kehollani sähkövarauksia, niin toisin kyllä asian julki.

        "Näin juuri. Mutta aloittajan viestistä saa kyllä ihan sellaisen käsityksen, kuin puhuttaisiin nyt naturalistisesta ilmiöstä. Kuin tarjottaisiin jossain määrin luonnollista selitystä yliluonnolliselta vaikuttavalle kokemukselle."

        Miksi muka ns. "yliluonnolliselta" vaikuttava ilmiö EI voisi hyödyntää tämän planeetan fysiikan lakeja...??

        Tämän planeetan fysiikan lakien lisäksi on tietysti olemassa lait, jotka eivät päde planeettaamme, koska ne ovat kotoisin muilta planeetoilta/muista järjestelmistä.


        "Näin minustakin tulisi toimia. Nyt kuitenkin mielestäni aloittaja astuu uskonsa kanssa tieteen varpaille kun perustelee esim. poltergeist-ilmiöitä naturalistisella tieteellä (sähkövaraus) ja väittää pystyvänsä itse tuottamaan kehollaan sähkövarauksia ja purkauksia."


        Hehee..."tieteen varpaille"...;)

        Niin - ja aikuisten oikeasti - kykenen tosiaan tuottamaan kehollani sähkövarauksia ja -purkauksia.

        "Merkittävää on se, että jos asia todella on noin, niin se olisi helposti todistettavissa. Jos minulla olisi selittämätön kyky tuottaa kehollani sähkövarauksia, niin toisin kyllä asian julki."

        Minäpäs en halua olla mikään "Suomen sähkö-julkkis". En muutenkaan halua olla mikään julkkis tavalla saatika toisella.

        Yksityisyys on minulle erittäin tärkeää.


      • koskaan
        jenny. kirjoitti:

        ...ollaan tietävinään.


        No, tarkennetaan:


        "Tässä on kuitenkin ratkaiseva ero. Sähköstä (elektronien liikkeestä) emme varsinaisesti saa suoraan havaintoa hyvin rajoittuneella näköaistillamme,..."

        Minullepas on kehittynyt ns. "energia-näkökin", eli näen paljaalla silmällä ilmassa väreileviä "hiukkasia" tms...olisivatkohan ne juurikin noita elektroneja?


        "Jumalan olemassaoloa emme sen sijaan pysty objektiivisella tutkimuksella toteamaan."

        Itse asiassa olemme itse kaikki "paloja" jumaluudesta ja täten jo todisteita luomisesta ja alkuenergian muokkauksesta.:)

        No anyway - enkelit moikkailevat minua harva se päivä. Kuulen heidät omin korvin. Tavallaan se ei ole minun "vikani", että sinä/enemmistö? teistä ei heitä havaitse, mutta silloinhan koko USKONkäsite muutenkin romuttuisi, jos enkelit olisivat yhtä päivänselviä ilmiöitä/entiteettejä kuin ihmiset, joihin "törmäämme" arkipäivisin.

        Että oikeastaan homma onkin TARKOITETTU niin...että asia pysyy enemmistön kannalta USKON asiana...?


        "Hän ei ole "valvotuissa olosuhteissa" vaikuttanut mihinkään olevaan sillä tapaa, että voisimme Hänen olemassaolonsa havaita edes välillisesti vrt. sähkö."


        Niin, puhut taas Jumalasta. No minä puhun nyt henkimaailman ilmiöistä yleisellä tasolla: Kuten jo aikaisemmin sanoin, monissa "kummitustaloissa" ilmapiiri on kirjaimellisesti sähköinen ja "haamututkijat" käyttävätkin erilaisia elektronisia laitteita paranormaalien ilmiöiden "jahtaamiseen"/mittaamiseen.

        "Sitten voimmekin miettiä, onko sellainen asia edes olemassa, jota ei voi suoraan havaita eikä se vuorovaikuta millään tapaa minkään havaittavan asian kanssa?"

        No itselläni on kyllä ihan tarpeeksi "vuorovaikutusta".


        "Minusta on hyvin epäkorrektia puhua sähkömagneettisista vuorovaikutuksista, siis käyttää luonnontieteessä määriteltyjä termejä, jos sillä tarkoittaa jotain aivan muuta."

        Minä tarkoitan kyllä ihan aikuisten oikeasti sähköä/sähkömagnetismia.

        "Aloittaja olisi hyvin voinut korvata tuon termin sanalla "aura", mutta uskottavuushan siinä toki kärsii entisestään."

        EN tarkoita auraa. Aura on AIVAN eri asia.

        Kun puhun sähköstä, tarkoitan SÄHKÖÄ.

        rikin hajua noiden eri kokemustesi yhteydessä?


      • jenny. kirjoitti:

        ...ollaan tietävinään.


        No, tarkennetaan:


        "Tässä on kuitenkin ratkaiseva ero. Sähköstä (elektronien liikkeestä) emme varsinaisesti saa suoraan havaintoa hyvin rajoittuneella näköaistillamme,..."

        Minullepas on kehittynyt ns. "energia-näkökin", eli näen paljaalla silmällä ilmassa väreileviä "hiukkasia" tms...olisivatkohan ne juurikin noita elektroneja?


        "Jumalan olemassaoloa emme sen sijaan pysty objektiivisella tutkimuksella toteamaan."

        Itse asiassa olemme itse kaikki "paloja" jumaluudesta ja täten jo todisteita luomisesta ja alkuenergian muokkauksesta.:)

        No anyway - enkelit moikkailevat minua harva se päivä. Kuulen heidät omin korvin. Tavallaan se ei ole minun "vikani", että sinä/enemmistö? teistä ei heitä havaitse, mutta silloinhan koko USKONkäsite muutenkin romuttuisi, jos enkelit olisivat yhtä päivänselviä ilmiöitä/entiteettejä kuin ihmiset, joihin "törmäämme" arkipäivisin.

        Että oikeastaan homma onkin TARKOITETTU niin...että asia pysyy enemmistön kannalta USKON asiana...?


        "Hän ei ole "valvotuissa olosuhteissa" vaikuttanut mihinkään olevaan sillä tapaa, että voisimme Hänen olemassaolonsa havaita edes välillisesti vrt. sähkö."


        Niin, puhut taas Jumalasta. No minä puhun nyt henkimaailman ilmiöistä yleisellä tasolla: Kuten jo aikaisemmin sanoin, monissa "kummitustaloissa" ilmapiiri on kirjaimellisesti sähköinen ja "haamututkijat" käyttävätkin erilaisia elektronisia laitteita paranormaalien ilmiöiden "jahtaamiseen"/mittaamiseen.

        "Sitten voimmekin miettiä, onko sellainen asia edes olemassa, jota ei voi suoraan havaita eikä se vuorovaikuta millään tapaa minkään havaittavan asian kanssa?"

        No itselläni on kyllä ihan tarpeeksi "vuorovaikutusta".


        "Minusta on hyvin epäkorrektia puhua sähkömagneettisista vuorovaikutuksista, siis käyttää luonnontieteessä määriteltyjä termejä, jos sillä tarkoittaa jotain aivan muuta."

        Minä tarkoitan kyllä ihan aikuisten oikeasti sähköä/sähkömagnetismia.

        "Aloittaja olisi hyvin voinut korvata tuon termin sanalla "aura", mutta uskottavuushan siinä toki kärsii entisestään."

        EN tarkoita auraa. Aura on AIVAN eri asia.

        Kun puhun sähköstä, tarkoitan SÄHKÖÄ.

        Vai oikein "energia-näkö". Todella huolestuttavaa.

        Ilmassa ei muuten ole vapaita elektroneja..




        Niin siis millä perusteella?




        Edelleen kovin huolestuttavaa.

        Mutta kerropa nyt meille, miten "asia, jonka sinä havaitset, mutta muut eivät" eroaa hallusinaatiosta? Mikä on se metodi, jolla yksilö voi erottaa hallusinaatiot "todellisista" henkimaailman ilmiöistä?




        Aivan. Viestinihän oli vastaus toiselle kirjoittajalle (ei sinulle) joka otti jumalan tähän mukaan vertaamalla häntä sähköön.




        Niin tekevät, eivätkä ole saaneet minkäänlaisia havaintoja laitteillaan, joilla olisi yhteys johonkin paranormaaliin.




        Niin. Kuten jo edellä selitin, viestini oli vastaus ihan toisen henkilön kirjoitukseen. Hän epäili, että tarkoitat tuolla termillä jotain aivan muuta.


        Eikös sinussa oleva sähkömagneettisuus olisi sitten helposti todennettavissa valvotuissa oloissa erilaisten mittalaitteiden avulla? Mikset tuo kykyjäsi ilmi? Jos ne olisivat todellisia, niin moni tutkija olisi riemusta soikeana niitä tutkimassa.


      • jenny. kirjoitti:

        "Näin juuri. Mutta aloittajan viestistä saa kyllä ihan sellaisen käsityksen, kuin puhuttaisiin nyt naturalistisesta ilmiöstä. Kuin tarjottaisiin jossain määrin luonnollista selitystä yliluonnolliselta vaikuttavalle kokemukselle."

        Miksi muka ns. "yliluonnolliselta" vaikuttava ilmiö EI voisi hyödyntää tämän planeetan fysiikan lakeja...??

        Tämän planeetan fysiikan lakien lisäksi on tietysti olemassa lait, jotka eivät päde planeettaamme, koska ne ovat kotoisin muilta planeetoilta/muista järjestelmistä.


        "Näin minustakin tulisi toimia. Nyt kuitenkin mielestäni aloittaja astuu uskonsa kanssa tieteen varpaille kun perustelee esim. poltergeist-ilmiöitä naturalistisella tieteellä (sähkövaraus) ja väittää pystyvänsä itse tuottamaan kehollaan sähkövarauksia ja purkauksia."


        Hehee..."tieteen varpaille"...;)

        Niin - ja aikuisten oikeasti - kykenen tosiaan tuottamaan kehollani sähkövarauksia ja -purkauksia.

        "Merkittävää on se, että jos asia todella on noin, niin se olisi helposti todistettavissa. Jos minulla olisi selittämätön kyky tuottaa kehollani sähkövarauksia, niin toisin kyllä asian julki."

        Minäpäs en halua olla mikään "Suomen sähkö-julkkis". En muutenkaan halua olla mikään julkkis tavalla saatika toisella.

        Yksityisyys on minulle erittäin tärkeää.

        En tietääkseni ole tuollaista väittänyt? Olen sitä mieltä, että kaikille yliluonnollisiltakin vaikuttaville ilmiöille on olemassa naturalistinen selitys.




        Niin siis minkä perusteella?




        Ai käyttämällä sopivia keinokuituvaatteitako?




        Ymmärrän sen erittäin hyvin ja toivon sinulle kaikesta sydämestäni pikaista paranemista.


      • jenny.
        Vanellus kirjoitti:

        Vai oikein "energia-näkö". Todella huolestuttavaa.

        Ilmassa ei muuten ole vapaita elektroneja..




        Niin siis millä perusteella?




        Edelleen kovin huolestuttavaa.

        Mutta kerropa nyt meille, miten "asia, jonka sinä havaitset, mutta muut eivät" eroaa hallusinaatiosta? Mikä on se metodi, jolla yksilö voi erottaa hallusinaatiot "todellisista" henkimaailman ilmiöistä?




        Aivan. Viestinihän oli vastaus toiselle kirjoittajalle (ei sinulle) joka otti jumalan tähän mukaan vertaamalla häntä sähköön.




        Niin tekevät, eivätkä ole saaneet minkäänlaisia havaintoja laitteillaan, joilla olisi yhteys johonkin paranormaaliin.




        Niin. Kuten jo edellä selitin, viestini oli vastaus ihan toisen henkilön kirjoitukseen. Hän epäili, että tarkoitat tuolla termillä jotain aivan muuta.


        Eikös sinussa oleva sähkömagneettisuus olisi sitten helposti todennettavissa valvotuissa oloissa erilaisten mittalaitteiden avulla? Mikset tuo kykyjäsi ilmi? Jos ne olisivat todellisia, niin moni tutkija olisi riemusta soikeana niitä tutkimassa.

        Johan kerroin, miksi en halua olla mikään "laboratorio-koekaniini"...!

        En usko, että meidän kannattaa jahkata tätä asiaa välttämättä tämän pidemmälle.

        En usko, että tulemme koskaan olemaan asioista lähimainkaan samaa mieltä. (tai edes sinne päin)

        Eli homma menee vain turhaksi riitelyksi.


      • jenny.
        koskaan kirjoitti:

        rikin hajua noiden eri kokemustesi yhteydessä?

        En.


      • jenny. kirjoitti:

        Johan kerroin, miksi en halua olla mikään "laboratorio-koekaniini"...!

        En usko, että meidän kannattaa jahkata tätä asiaa välttämättä tämän pidemmälle.

        En usko, että tulemme koskaan olemaan asioista lähimainkaan samaa mieltä. (tai edes sinne päin)

        Eli homma menee vain turhaksi riitelyksi.

        En ole tullut haastamaan riitaa. Olen vain sitä mieltä, että jos henkilö esittää noin rankkoja väitteitä (energianäkö etc.) niin tällöin hänen pitäisi pystyä myös ottamaan jotain pientä vastuuta sanomisistaan. Eikä vain todeta asian olevan näin ja sitten häipyä paikalta.

        Sehän olisi täysin ääliömäistä minulta tai keneltä tahansa muulta hyväksyä nuo sinun väitteesi kylmänä faktana ilman kyseenalaistamista. Kriittinen suhtautumiseni ei pitäisi olla mikään yllätys.

        Ymmärrät varmaan myös sen, että kun välttelet kysymyksiä etkä ole valmis ottamaan vastuuta sanomisistasi, niin vahvistat vain kanssakeskustelijoiden epäilystä siitä että juttusi ovat täysin perättömiä.


      • ottoalli
        Vanellus kirjoitti:

        Vai oikein "energia-näkö". Todella huolestuttavaa.

        Ilmassa ei muuten ole vapaita elektroneja..




        Niin siis millä perusteella?




        Edelleen kovin huolestuttavaa.

        Mutta kerropa nyt meille, miten "asia, jonka sinä havaitset, mutta muut eivät" eroaa hallusinaatiosta? Mikä on se metodi, jolla yksilö voi erottaa hallusinaatiot "todellisista" henkimaailman ilmiöistä?




        Aivan. Viestinihän oli vastaus toiselle kirjoittajalle (ei sinulle) joka otti jumalan tähän mukaan vertaamalla häntä sähköön.




        Niin tekevät, eivätkä ole saaneet minkäänlaisia havaintoja laitteillaan, joilla olisi yhteys johonkin paranormaaliin.




        Niin. Kuten jo edellä selitin, viestini oli vastaus ihan toisen henkilön kirjoitukseen. Hän epäili, että tarkoitat tuolla termillä jotain aivan muuta.


        Eikös sinussa oleva sähkömagneettisuus olisi sitten helposti todennettavissa valvotuissa oloissa erilaisten mittalaitteiden avulla? Mikset tuo kykyjäsi ilmi? Jos ne olisivat todellisia, niin moni tutkija olisi riemusta soikeana niitä tutkimassa.

        henkien, tai henkivaltojen läsnäolo tuntuu ja joku saattaa tulkita sitä "sähkömagneettiseksi kentäksi".Jos ko. ihminen ei ole uudestisyntynyt, eli vanhurskautettu kristitty, hän ei voi tietää, mitä on Pyhän Hengen täyteys ja läsnäolo. Kokemukset edustavat vain pahojen henkien läsnäoloa, tosin pukeutuneina "valkeuteen"

        Pyhän Hengen läsnäoloa voi tuntea pääsääntöisesti
        vain uskoontullut. Se on yhtäkuin Jumalan läsnäoloa, jossa rauha ja lepo. Tämä on toisenlaista kuin pimeyden henkien läsnäolo.

        Koska kristitty saa kokea molempia, hän pystyy hetikohta erottamaan henget, mikä on kyseessä.

        Sensijaan ihminen, joka ei ole uskoon tullut, tuntee vain ne pahan puolen henget ja luulee että ovat taivaan lähettejä ( enkeleitä )


      • Metsätienk.
        ottoalli kirjoitti:

        henkien, tai henkivaltojen läsnäolo tuntuu ja joku saattaa tulkita sitä "sähkömagneettiseksi kentäksi".Jos ko. ihminen ei ole uudestisyntynyt, eli vanhurskautettu kristitty, hän ei voi tietää, mitä on Pyhän Hengen täyteys ja läsnäolo. Kokemukset edustavat vain pahojen henkien läsnäoloa, tosin pukeutuneina "valkeuteen"

        Pyhän Hengen läsnäoloa voi tuntea pääsääntöisesti
        vain uskoontullut. Se on yhtäkuin Jumalan läsnäoloa, jossa rauha ja lepo. Tämä on toisenlaista kuin pimeyden henkien läsnäolo.

        Koska kristitty saa kokea molempia, hän pystyy hetikohta erottamaan henget, mikä on kyseessä.

        Sensijaan ihminen, joka ei ole uskoon tullut, tuntee vain ne pahan puolen henget ja luulee että ovat taivaan lähettejä ( enkeleitä )

        tämän mielenkiintoisen ilmiön tiimoilta nyt kannata riitoja rakentaa. Myönnän kyllä, että olen vähän pihalla näissä väittelyissä. Ilmeisesti ottoalli on oikeassa henkimaailman suhteen. En kuitenkaan usko, että tietäisimme sähkömagnetismistä ja paljon muustakaan todellisuudesta kaikkea. Sen vuoksi en menisi tyrmäämään agressiivisesti jennnyn kokemuksia.

        Ilmeisesti ne ovat "aura"-kokemuksia. Kun lopetin parapsyykkisten kokeiden harjoittamisen, tämänlaiset ilmiöt hävisivät. Uskoontultuani aloin havaitsemaan Pyhän Hengen "yliluonnollisuuksia", siis ilman "voimakenttiä". Mutta kylläkin fysiikan lakeja reippaasti ylittäviä.

        Kaikkein kummallisinta on ollut se, että kristitytkin tulkitsevat magneettivoimia Jumalasta oleviksi. Puhtaalla mesmerismillä kaadetaan ja parannetaan sairaita. Tähän puoleen voitte tutustua kristityn foorumien sivuilla.

        Jossain vaiheessa olisi mielenkiitoista avata keskustelua alkeisvoimista, joista puhuaan myös Raamatussa. Hedelmällisessä keskustelussa on joskus hyvä myöntää omakin vajavaisuus tiedon suhteen.


    • Isävainaan neuvo

      Anna sähköisku Randyn anturiin niin saat miljoona dollaria. Siis valvotuissa olosuhteissa. Helppoa rahaa ja samalla saisit itsesi ympärille takuulla tehtyvä sellaisen kultin missä rahaa poikisi, vaikka hyväntekeväisyyteen. Ei rahan tekeminen ole mitenkään väärin kun enkelien viestejäkin välittävät meediot perivat tuntiliksaa.

    • Saddu ;-)

      ...ajatusvammaiset(=uskovaiset!) lienevät toki lääkinnällisesti vaativia potilaita,kö ?!?
      Ohimolohkoihin suuntautuvat sähköimpulssit saanevat useimmissa yksilöissä n.s. uskonnollisia hurmahenkisiä tuntemuksia (jumalat puhuvat...näen enkelin... jne. !!!) aivosähkötutkimushan tuonkin toiminnan voinee selittää,kö ?!?
      Ei se luulon-/uskon vaan se tiedon taso nääs !!!
      lol
      ;-)

      • sen näytät

        hyvin tietävän. Mihin kohtaan itse olet saanut sähköshokkihoitoa? Sulla on varmaan omassa takapuolessa oma pistorasia, kun sieltä ne juttus tulee. Ilmeisesti lääkkeet ja voltit elvät ole tehonneet. Kytke seuraavalla kerralla ahteris voimalinjaan. Jspa sinäkin saisit asianmukaista hoitoa.


      • jenny.

        LOL, lol...luepas vaikka Internetistä, että KAIKKI elävä on sähkömagneettista. (fysikaalinen fakta)

        Ja oletkos koskaan käynyt koulua...?

        Siellä opetettiin, että aivot lähettävät (bio)sähköimpulsseja muualle kehoon, jotka sitten "älyävät" toimia.


    • Kharybdis

      "Kaikessa elävässä on periaatteessa sähkömagnetismia...tietynlainen "kenttä", joka ainakin itselläni käsittääkseni mahdollistaa vahvat telepatiakyvyt jne... "

      Turhaa sähkömagnetismin mystifointia. Ei fysikaalisen todellisuuden objektiivisissa ominaisuuksissa ole mitään mieltä ylentävää. "Aaltoilua" lähinnä. Anna arvoa vaikka unillesi, ja keskity omaan yksityiseen eksistoimiseesi ilman vaadetta tuollaisen totuuden yhteisöllisyydelle, voit löytää sieltä jotakin todella ihmeellistä sen sijaan. On virhe etsiä yhteisestä kielestä ja yhteisestä ilmiömaailmasta mitään todella syvällisesti merkityksellistä.
      Oscar Wilde totesi osuvasti jotain tämän tapaista; 'ainoat mielenkiintoiset asiat tapahtuvat korviemme välissä'.
      Toinen mielestäni kaunis lausuma oli fyysikko Diracilta:
      "Tiede yrittää kertoa kaikille ymmärrettävällä tavalla jotakin, jota kukaan ei aikaisemmin tiennyt. Mutta runous on sen täydellinen vastakohta”.
      Unohda tieteelliset selitykset, ne eivät ole selvästikään juttusi. Todella merkityksellisiä kokemuksia voi löytää, mutta ne eivät liity epärunollisiin asioihin, kuten sähkömagnetismiin.

      • jenny.

        "Jokaisella on oikeus mielipiteeseensä".;)

        (niin sinulla kuin minullakin)


      • Kharybdis
        jenny. kirjoitti:

        "Jokaisella on oikeus mielipiteeseensä".;)

        (niin sinulla kuin minullakin)

        Oikeus oikeus, mutta jos henkilöä kiinnostaa totuus, niin henkilö ei tyydy vain siihen, että hänellä on periaatteellinen oikeus ajatella mitä tahansa.

        Totuudesta kiinnostunut ihminen arvioi kriittisesti myös mielipiteitään, ja antaa myös muiden tehdä näin itselleen.

        Toisaalta, sinulla on oikeus olla piittaamatta totuudesta, ja pitäytyä vain siinä, että sinulla on oikeus ajatella mitä tahansa.
        Se ei minusta ole kuitenkaan koskaan ollut erityisen kehittynyt tai rikastuttava tapa ajatella pohtia maailmankaikkeutta ja omaa suhdettaan siihen.

        Kulttuuriantropologiassakin katsotaan, että pitäisi lähdeä siitä, että elämänmuotoja ei asetella paremmusjärjestykseen, vaan niitä kuvataan. Se sopii toisaalta tällaisen kuvaavan tutkimuksen lähtökohdaksi. Toisaalta siihen yleensä sisältyy ajatus, että tutkimuskohteet eivät olisi itse kiinnostuneita totuudesta, eikä heillä itsellään olisi mitään totuuden arvioinnin kriteerejä. Kulttuuriantropologian yhteismitattomuusteesi on tutkijoiden uskomus siitä, että tutkittava yhteisö on täysin haluton ja kyvytön tarkastelemaan omia uskomuksiaan kriittisessä valossa.

        Onhan sinulla myös oikeus totuuden kriittiseen tavoitteluun. Saattaisit muuttaa käsityksiäsi, jos ajattelisit niitä hieman pidemmälle. En minä voi enkä yritä sinua pakottaa. Omahan se on valinta, haluaako lähteä sellaiselle tielle. Sinun ei tarvitse uskoa minua, mutta minä silti sanon, että se on rikastuttava matka itseen.


    • Sfinksi* (suom. kuristaja)

      Jättäkää nyt se sähkömangnetismi pois enkelikeskusteluista.

      • jenny.

        Miksi...?


      • Kharybdis
        jenny. kirjoitti:

        Miksi...?

        Miksi sinulle on tärkeää ajatella, että ne olisivat sähkömagnetismia? Jotta saisit ajatella, että ne ovat "todellisia"; mahdollisesti tieteen tutkittavissa? (sähkömagnetismia voidaan tieteessä tutkia ja jos enkelitkin ovat sitä, niin sittenhän niitäkin). Silloinhan ne eivät eroaisi mitenkään muista fysikaalisen maailman olennoista. Eikö se ole mielestäsi aika latteaa?

        Nykyaikaisen uskontotieteen perustajana pidetyn pragmaatikko William Jamesin mukaan mystistä kokemusta luonnehtii se, että "sanat eivät pysty sitä ilmaisemaan. Mystistä kokemusta ei voida jakaa, eikä siirtää toiselle. Se voidaan kokea vain välittömästi." ... "Tiedollinen laatu. Vaikka mystiset tilat ovat tunnetilojen kaltaisia niiden kokijalle niillä on myös tiedollinen aspekti." ... "Niissä paljastuu totuuden syvyys tavalla, johon loogisesti etenevä äly ei koskaan ulotu".

        Voisit mieluummin pohtia sitä, millaisia rajoitteita totuuden jaettavuuden kriteerit asettaa sille, mikä voi tulla yhteisössä totuudeksi? Voiko yksilö irtautua yksin yhteisön totuudesta; saamatta sille yhteisöllistä tukea?
        Ihminen voi yksityisesti (mutta silti kriitillisesti omia kokemuksiaan arvioiden) irtautua yhteisöllisen totuuden oikeutuksen kriteereistä.
        Pohtisit vaikkapa sitä, missä määrin jonkin ilmeisesti (vain) korvien välissä sijaitseminen on kokemuksen todellisuuden, aitouden tai merkityksellisyyden ehto? Voi spekuloida, että jokin tuottuva kokemus voisi omata viittauksen kohteensa "paikallisten avaruuksien", ts. tieteen tutkiman maailman ulkopuolella ja välittävä tekijä voisi olla vaikkapa luonnonlaki - mielessä supervenienssi.

        Tieteellisen työskentelyn rajoista ei voida kuitenkaan tehdä koko olevan maailman ja sen yhteydessä mahdollisten monien eri olemisen tapojen rajoja, mutta sitä voidaan pitää sellaisena maailmana, josta on sopivaa väittää.


      • Sfinksi*
        jenny. kirjoitti:

        Miksi...?

        Siitä olemme samaa mieltä.
        Mutta eivät Enkelit tarvitse sähköä.


      • jenny.
        Sfinksi* kirjoitti:

        Siitä olemme samaa mieltä.
        Mutta eivät Enkelit tarvitse sähköä.

        Muistaakseni puhuin aloitusviestissä siitä, miten POLTERGEIST-ilmiöt mielellään "hyödyntävät" sähköä...en väittänyt, että enkelit "TARVITSEVAT" sähköä...


      • aloituksessa:
        jenny. kirjoitti:

        Muistaakseni puhuin aloitusviestissä siitä, miten POLTERGEIST-ilmiöt mielellään "hyödyntävät" sähköä...en väittänyt, että enkelit "TARVITSEVAT" sähköä...

        >>Niin - käsittääkseni SEKÄ pimeyden ETTÄ valkeuden voimat käyttävät sähkömagneettista energiaa.

        Poltergeist-ilmiöt "toimivat" mielestäni "sähköllä".

        Monasti vahvojen kummitusilmiöiden ilmentyessä koetaankin voimakasta SÄHKÖÄ ilmassa...siis ihan "karvoja pystyyn nostattavaa".


      • jenny.
        aloituksessa: kirjoitti:

        >>Niin - käsittääkseni SEKÄ pimeyden ETTÄ valkeuden voimat käyttävät sähkömagneettista energiaa.

        Poltergeist-ilmiöt "toimivat" mielestäni "sähköllä".

        Monasti vahvojen kummitusilmiöiden ilmentyessä koetaankin voimakasta SÄHKÖÄ ilmassa...siis ihan "karvoja pystyyn nostattavaa".

        Tarkoitin, että enkelit voivat HALUTESSAAN käyttää sähkömagneettista energiaa.

        He voivat halutessaan tehdä paljon muitakin asioita.
        (tottelivat ne sitten tämän maailman fysiikan lakeja tai eivät)


    • Metsät.

      olen noita enkeleitä tavannut, niin en ole kyllä kertaakaan sähköä havainnut missään muodossa. Ovat vain tulla tupsahtaneet ihan varauksettomassa tilassa. Pikemminkin niin neutraalia varauksetonta tilannetta ihmeineen en kyllä pysty muistamaan. Aivan täysin "luonnollinen" kohtaaminen. Vasta jälkeenpäin olen ihmetellyt, että miten tämä on mahdollista?

    • 26

      Sähköä on monentasoista. "Fyysistä" sähköä sähköjohdoissa ja hienompaa sähköä hienompivärähteisillä alueilla. Hienompivärähteistä sähköä muunnetaan alemmalle taajuudelle muuntimella, jolloin ihminen voi siihen reagoida. Näin enkelit laskeutuvat ihmisen tasolle jolloin ihmiset voivat heitä havaita. Ainakin herkät.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 184
      2001
    2. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      52
      1908
    3. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      135
      1588
    4. Euroviisut fiasko, Suomen kautta aikain typerin esitys, jumbosija odottaa. Olisi pitänyt boikotoida!

      Tämän vuoden euroviisut on monella tapaa täydellinen fiasko. Ensinnäkin kaikkien itseään kunnioittavien eurooppalaisten
      Maailman menoa
      145
      1495
    5. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1324
    6. Nukkumisiin sitten

      Käsittelen asiaa tavallani ja toiveissa on vielä että tästä pääsee hyppäämään ylitse. Kaikenlaisia tunteita on läpikäyny
      Ikävä
      4
      1194
    7. Muistatko komeroinnin?

      Taannoin joskus kirjoitin aloituksen tänne komeroinnista eli hikikomoreista; syrjäytyneistä nuorista ihmisistä. Ehkä asu
      Suhteet
      48
      1175
    8. Naisten tyypilliset...

      Naiset ei varmaan ymmärrä itse miten karmealle heidän tavara haisee. Miehet säälistä nuolevat joskus, yleensä humalassa
      Ikävä
      10
      1163
    9. Tuollainen kommentti sitten purjehduspalstalla

      "Naisen pillu se vasta Bermudan kolmio on. Sinne kun lähdet soutelemaan niin kohta katoaa sekä elämänilo että rahat"
      Suhteet
      3
      1128
    10. Syö kohtuudella niin et liho.

      Syömällä aina kohtuudella voi jopa laihtua.On paljon laihoja jotka ei harrasta yhtään liikuntaa. Laihuuden salaisuus on
      Laihdutus
      10
      1119
    Aihe