Minun suvussani on kulkenut jo pitkään viisautena laskea kevään tulo sananlaskun avulla kalenterista. Alkaen n. toukokuun 10 päivän tienoilta, viikolta 19, jolloin on sanonnan mukaan yhdeksäs ylimmillään, viikko 18 on kahdeksas kaimaillaan, viikko 17, seitsämäs selevä viikko, viikko 16 katinkäpälä kastuu, viikko 15 vittii sattaa. ( pikkuisen lumihärmää), viikko 14 nepsä viikko, viikko 13 kova hanki ja viikko 12 toinen toven näyttää miten pitkälle kevät jatkuu.
Laskeminen aloitetaan kalenterissa viikon 19 kohdalta ja lasketaan maaliskuun puoleenväliin saakka, johon viikot tulevat. Seurataan pitääkö vanha sananlasku ja ennuste vuodesta toiseen paikkaansa. Usein on pitänyt.
Kevään säätä voi seurata myös kalenterin avulla
violist89
2
731
Vastaukset
Suomi on niin pitkä että väkisin osuu jossakin kohdilleen, vaikka en kaikke merkkejä ymmärtänytkään. Viiko 14 voi mun mielestä olla mitä vaan. Nepsä??
Olet näköjään Uudeltamaalta jossa kevät on selkeästi aikaisemassa, kuin täällä Ylä-Savossa.
Tiistaina tulee aika paljon lunta, Nilsiässäkin ennustaavat 15cm, lämpötilan pyöriessä lähellä nollaa tai hieman yli.- Teksti tv-sivut
Nytkin sivu 110 kertoo lööpin.
Esim. sivu 411, milloin saderintama näkyy reaaliaikaisena huomisaamuisen sateen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Orpo räyhää: kansan on muututtava
Orpon mukaan kansa ei elä kokoomuksen kanssa samassa todellisuudessa, ja sen vuoksi kansan on muututtava. Kas kun ei san2983592Muovikassikartelli
Kauppaketjut ovat yhdessä sopineet muovikassin yksikköhinnaksi 59 senttiä. Milloin viranomaiset puuttuvat tähän kartell291996Aidon persun tunnistaa Marinin palvonnasta
Oli kyse sitten Halla-ahosta tai Putinista. Ensimmäisenä aidolle persulle tulee mieleen Marin.441626- 841471
Hallintooikeus..
"Asemakaavapäätös pysyy voimassa.Poikkeamista ja rakentamista koskevat luvat hylättiin" kertoo Pyhäjärven Sanomat netti.871202- 1431159
- 811064
Olen rakastunut
varattuun joka ei eroa. Miten tunteista eroon? Tämä ei ole tavanomaista. On elämäni suuri rakkaus.951002Kannattaa ymmärtää se asia
että mitään stalkkausta tai hakkerointia ei tapahdu. Oikeasti kannattaa tutkituttaa päänsä.210834Jos se joskus oli molemminpuolista
niin hyvin me molemmat onnistuttiin pitämään toinen epätietoisena.61767