Kolme naulaa kehitysopin ruumisarkkuun

"Uusi Elämä"

Luonnonlaki1

Mitään ei ole todistettavasti koskaan
syntynyt tyhjästä. Näin ollen
maailmankaikkeuden ja luonnon
olemassaololle täytyy olla jokin
muu luonnonlakien yläpuolella oleva
syntysyy. Kehitysopin selitys
ei ainakaan voi olla oikea - koska
todistettavasti mitään ei ole koskaan
syntynyt tyhjästä. Tiede tutkii asioita
vain olemassaolevien luonnonlakien
perusteella. Maailmankaikkeuden
ja elämän synty ei ole luonnossa
ilmenevien lakien perusteella
selitettävissä. Kaiken alkuperän
siirtäminen kauas ulkoavaruuteen
tai biljoonien vuosien taakse ei ratkaise
tätä perusongelmaa. Mitään ei
ole todistettavasti koskaan syntynyt
tyhjästä!
Luomisopin kannattajat eivät
myöskään voi ‘olemassaolevien
luonnonlakien’ perusteella todistaa
kaiken alkuperää - eivätkä he sitä
yritäkään tehdä. He voivat vain vetää
johtopäätöksiä olemassaolevista
luonnonlaeista ja luonnosta. Luomisopin
mukaan: Jumala loi kaiken!
Kaikki on syntynyt Jumalan suunnitteluun
ja luomisvoimaan kuuluvissa
lainalaisuuksissa, jotka ovat täällä
havaittavien luonnon lakien yläpuolella
olevia voimia. Olemassaolevan,
hyvin suunnitellun, monimutkaisesti
ohjelmoidun ja suurella nerokkuudella
rakennetun elämän synty ei
voi olla sattuman varainen. Sen
toiminta ei myöskään voi olla täällä
ilmenevien luonnonlakien vastainen.
Kysymyksessä on selvästi ilmenevä
‘Intelligent Design’ ja järkevin johtopäätös
siitä on - täytyy siis myös olla
‘Designer’ eli Suunnittelija.

luonnonlaki no 2
On olemassa selvä syyn ja seurauksen
laki! Vain elämän on todettu
synnyttävän elämää! Mitään ei ole
todistettavasti koskaan syntynyt lajinsa
vastaisesti - kaikki syntyy aina
lajinsa mukaan! Näin ollen pelkkä
aine ei voi synnyttää elämää, eikä
perunan istutus tuota porkkanoita.
Tietokoneeseen ei synny itsestään
ohjelmia eikä sähkövirtaa vaikka
koneisto istuisi pöydällä miljoonia
vuosia. Näin ollen ‘Big Bang’ ja
kaikki kehitysopin selitykset ovat
näiden selvästi ja kokemusperäisesti
havaittavissa olevien, mitattavissa
olevien ja toistuvasti ilmenevien
muuttumattomien luonnonlakien
vastaisia! Luonnonlaeissa ei ole
koskaan havaittu ‘räjähdyksen’ luovan
hyvin järjestäytyneenä toimivaa
huippu monimutkaista tietokoneistoa!
Kehitysoppi on luonnonlakien
vastainen ateistinen kuvitelma ja
tieteen nimissä kulkeva ’pakkosyöttöinen’
henkinen roskaruoka!

luonnonlaki no 3
Thermodynamiikan kakkoslaki
- entropy eli kaikkien näkyvässä
maailmassa olevien tekijöiden järjestelmällinen
ja asteittainen rappeutuminen!
Tämä on niin yleisesti
ilmenevä, selvästi havaittavissa oleva,
mitattavissa oleva ja jatkuvasti
toistuva ilmiö, ettei ole mitään luonnonlakeihin
perustuvaa todistetta
‘itsestään’ tapahtuvasta kehityksestä
ylöspäin. Ihmisen avustamana voi
tietysti jotain tapahtua jo olemassaolevien
lakien puitteissa.

Kyseessä Lainaus pidemmästä jutusta uusimmasta Uusi Elämä lehdestä,
mutta mielestäni nuo kolme asiaa ovat niin huomionarvoisia poitteja että kaipaisin asiallisia vastaväitteitä.

60

1335

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 1. http://fi.wikipedia.org/wiki/Casimirin_ilmiö

Kvanttifysiikka on niin hämärää, että sinun tulisi ymmärtää sitä ennenkuin voit sitä kritisoida. Linkki tosin upottaa 1. argumentin.

2. "Mitään ei ole
      todistettavasti koskaan syntynyt lajinsa
      vastaisesti - kaikki syntyy aina
      lajinsa mukaan! Näin ollen pelkkä
      aine ei voi synnyttää elämää, eikä
      perunan istutus tuota porkkanoita."

Tämä olkiukko on säälittävä. Evoluutioteoria kertoo miten pienet kasautuvat muutokset aiheuttavat yhdessä suuren muutoksen. Simpanssit eivät synnytä ihmisiä, tai mitään sinnepäinkään. Luuletko olevasi jotain muuta kuin samaa ainetta mitä eläimet, tai laboratorissa tutkittavat molekyylit? Määrittele elämä, niin kerron kuinka elottomasta saadaan elämää.

3. Tämä on jo klassikko :D Termodynamiikan toinen laki pätee ainoastaan SULJETTUIHIN JÄRJESTELMIIN. Logiikallasi jääkaappi uhmaa fysiikan lakeja..

Toivottavasti tämä oli ensimmäinen ja viimeinen kerta kun jaat näitä kreationismin perusteettomia perusteesejä :)

• aito-outsider

***niin kerron kuinka elottomasta saadaan elämää.***

Jos tosiaan olet ensimmäisenä ihmisenä ratkaissut elämän alkusynnyn arvoituksen niin kerro ihmeessä. Tosin se kannattaa tehdä vähän isommalla foorumilla kuin täällä, ettäs saisit nimesi ikuisesti historiankijoihin.

• Nimimerkki
        aito-outsider kirjoitti:

***niin kerron kuinka elottomasta saadaan elämää.***

Jos tosiaan olet ensimmäisenä ihmisenä ratkaissut elämän alkusynnyn arvoituksen niin kerro ihmeessä. Tosin se kannattaa tehdä vähän isommalla foorumilla kuin täällä, ettäs saisit nimesi ikuisesti historiankijoihin.

Huomasitko siinä alussa olevan ehdon..?

Määrittele elämä.

• aito-outsider
        Nimimerkki kirjoitti:

Huomasitko siinä alussa olevan ehdon..?

Määrittele elämä.

Jos et itse tiedä mitä elämä on niin miten tiedät voivasi selittää sen synnyn. Luulisi elämän-käsitteen olevan tuollaiselle uhoojalle selviön tarvitsematta sitä enää muilta kysellä.

• Nimimerkki
        aito-outsider kirjoitti:

Jos et itse tiedä mitä elämä on niin miten tiedät voivasi selittää sen synnyn. Luulisi elämän-käsitteen olevan tuollaiselle uhoojalle selviön tarvitsematta sitä enää muilta kysellä.

Eli sinä(kään) et pysty määrittelemään mitä elämä on?

• mielelläni

5. Moos. 30:19
        Minä otan tänä päivänä taivaan ja maan todistajiksi teitä vastaan, että minä olen pannut sinun eteesi elämän ja kuoleman, siunauksen ja kirouksen. Niin valitse siis elämä, että sinä ja sinun jälkeläisesi eläisitte.
        Ps. 63:3
        (63:4) Sillä sinun armosi on parempi kuin elämä, minun huuleni ylistäkööt sinua.
        Sananl. 3:22
        niin ne ovat elämä sinun sielullesi ja kaunistus sinun kaulaasi.
        Sananl. 4:22
        sillä ne ovat elämä sille, joka ne löytää, ja lääke koko hänen ruumiillensa.
        Sananl. 4:23
        Yli kaiken varottavan varjele sydämesi, sillä sieltä elämä lähtee.
        Sananl. 12:28
        Vanhurskauden polulla on elämä, ja sen tien kulku ei ole kuolemaksi.
        Sananl. 14:30
        Sävyisä sydän on ruumiin elämä, mutta luulevaisuus on mätä luissa.
        Sananl. 18:21
        Kielellä on vallassansa kuolema ja elämä; jotka sitä rakastavat, saavat syödä sen hedelmää.
        Sananl. 22:4
        Nöyryyden ja Herran pelon palkka on rikkaus, kunnia ja elämä.
        Jes. 38:16
        Herra, tämänkaltaiset ovat elämäksi, ja niissä on koko minun henkeni elämä. Sinä teet minut terveeksi; anna minun elää.
        Jer. 8:3
        Ja kuolema on oleva halutumpi kuin elämä koko sille jäännökselle, joka jää jäljelle tästä pahasta sukukunnasta, kaikissa paikoissa, mihin minä karkoitan nämä jäljelle jääneet, sanoo Herra Sebaot.
        Joona 4:3
        Ja nyt, Herra, ota minun henkeni, sillä kuolema on minulle parempi kuin elämä."
        Joona 4:8
        Ja auringon noustua Jumala toimitti tulikuuman itätuulen, ja aurinko paahtoi Joonaa päähän, niin että häntä näännytti. Niin hän toivotti itsellensä kuolemaa ja sanoi: "Parempi on minulle kuolema kuin elämä".
        Mal. 2:5
        Minun liittoni hänen kanssansa oli elämä ja rauha, ja minä annoin sen hänelle peloksi; ja hän pelkäsi minua, vapisi minun nimeni edessä.
        Luuk. 12:15
        Ja hän sanoi heille: "Katsokaa eteenne ja kavahtakaa kaikkea ahneutta, sillä ei ihmisen elämä riipu hänen omaisuudestaan, vaikka sitä ylenpalttisesti olisi".
        Joh. 1:4
        Hänessä oli elämä, ja elämä oli ihmisten valkeus.
        Joh. 3:15
        että jokaisella, joka häneen uskoo, olisi iankaikkinen elämä.
        Joh. 3:16
        Sillä niin on Jumala maailmaa rakastanut, että hän antoi ainokaisen Poikansa, ettei yksikään, joka häneen uskoo, hukkuisi, vaan hänellä olisi iankaikkinen elämä.
        Joh. 3:36
        Joka uskoo Poikaan, sillä on iankaikkinen elämä; mutta joka ei ole kuuliainen Pojalle, se ei ole elämää näkevä, vaan Jumalan viha pysyy hänen päällänsä."
        Joh. 5:24
        Totisesti, totisesti minä sanon teille: joka kuulee minun sanani ja uskoo häneen, joka on minut lähettänyt, sillä on iankaikkinen elämä, eikä hän joudu tuomittavaksi, vaan on siirtynyt kuolemasta elämään.
        Joh. 5:26
        Sillä niinkuin Isällä on elämä itsessänsä, niin hän on antanut elämän myös Pojalle, niin että myös hänellä on elämä itsessänsä.
        Joh. 5:39
        Te tutkitte kirjoituksia, sillä teillä on mielestänne niissä iankaikkinen elämä, ja ne juuri todistavat minusta;
        Joh. 6:40
        Sillä minun Isäni tahto on se, että jokaisella, joka näkee Pojan ja uskoo häneen, on iankaikkinen elämä; ja minä herätän hänet viimeisenä päivänä."
        Joh. 6:47
        Totisesti, totisesti minä sanon teille: joka uskoo, sillä on iankaikkinen elämä.
        Joh. 6:54
        Joka syö minun lihani ja juo minun vereni, sillä on iankaikkinen elämä, ja minä herätän hänet viimeisenä päivänä.
        Joh. 6:63
        Henki on se, joka eläväksi tekee; ei liha mitään hyödytä. Ne sanat, jotka minä olen teille puhunut, ovat henki ja ovat elämä.
        Joh. 10:10
        Varas ei tule muuta kuin varastamaan ja tappamaan ja tuhoamaan. Minä olen tullut, että heillä olisi elämä ja olisi yltäkylläisyys.
        Joh. 11:25
        Jeesus sanoi hänelle: "Minä olen ylösnousemus ja elämä; joka uskoo minuun, se elää, vaikka olisi kuollut.
        Joh. 12:50
        Ja minä tiedän, että hänen käskynsä on iankaikkinen elämä. Sentähden, minkä minä puhun, sen minä puhun niin, kuin Isä on minulle sanonut."
        Joh. 14:6
        Jeesus sanoi hänelle: "Minä olen tie ja totuus ja elämä; ei kukaan tule Isän tykö muutoin kuin minun kauttani.
        Joh. 17:3
        Mutta tämä on iankaikkinen elämä, että he tuntevat sinut, joka yksin olet totinen Jumala, ja hänet, jonka sinä olet lähettänyt, Jeesuksen Kristuksen.
        Joh. 20:31
        mutta nämä ovat kirjoitetut, että te uskoisitte, että Jeesus on Kristus, Jumalan Poika, ja että teillä uskon kautta olisi elämä hänen nimessänsä.
        Room. 6:22
        Mutta nyt, kun olette synnistä vapautetut ja Jumalan palvelijoiksi tulleet, on teidän hedelmänne pyhitys, ja sen loppu on iankaikkinen elämä.
        Room. 6:23
        Sillä synnin palkka on kuolema, mutta Jumalan armolahja on iankaikkinen elämä Kristuksessa Jeesuksessa, meidän Herrassamme.
        Room. 8:6
        Sillä lihan mieli on kuolema, mutta hengen mieli on elämä ja rauha;
        Room. 8:10
        Mutta jos Kristus on teissä, niin ruumis tosin on kuollut synnin tähden, mutta henki on elämä vanhurskauden tähden.
        Room. 8:38
        Sillä minä olen varma siitä, ettei kuolema eikä elämä, ei enkelit eikä henkivallat, ei nykyiset eikä tulevaiset, ei voimat,
        Room. 11:15
        Sillä jos heidän hylkäämisensä on maailmalle sovitukseksi, mitä heidän armoihin-ottamisensa on muuta kuin elämä kuolleista?
        1. Kor. 3:22
        teidän on Paavali ja Apollos ja Keefas, teidän on maailma ja elämä ja kuolema, nykyiset ja tulevaiset, kaikki on teidän.
        2. Kor. 4:12
        Niinpä siis kuolema tekee työtään meissä, mutta elämä teissä.
        2. Kor. 5:4
        Sillä me, jotka olemme tässä majassa, huokaamme raskautettuina, koska emme tahdo riisuutua, vaan pukeutua, että elämä nielisi sen, mikä on kuolevaista.
        Fil. 1:21
        Sillä elämä on minulle Kristus, ja kuolema on voitto.
        1. Piet. 4:6
        Sillä sitä varten kuolleillekin on julistettu evankeliumi, että he tosin olisivat tuomitut lihassa niinkuin ihmiset, mutta että heillä hengessä olisi elämä, niinkuin Jumala elää.
        1. Joh. 1:2
        ja elämä ilmestyi, ja me olemme nähneet sen ja todistamme siitä ja julistamme teille sen iankaikkisen elämän, joka oli Isän tykönä ja ilmestyi meille-
        1. Joh. 2:25
        Ja tämä on se lupaus, minkä hän on meille luvannut: iankaikkinen elämä.
        1. Joh. 5:11
        Ja tämä on se todistus: Jumala on antanut meille iankaikkisen elämän, ja tämä elämä on hänen Pojassansa.
        1. Joh. 5:12
        Jolla Poika on, sillä on elämä; jolla Jumalan Poikaa ei ole, sillä ei ole elämää.
        1. Joh. 5:13
        Tämän minä olen kirjoittanut teille, jotka uskotte Jumalan Pojan nimeen, tietääksenne, että teillä on iankaikkinen elämä.
        1. Joh. 5:20
        Mutta me tiedämme, että Jumalan Poika on tullut ja antanut meille ymmärryksen, tunteaksemme sen Totisen; ja me olemme siinä Totisessa, hänen Pojassansa, Jeesuksessa Kristuksessa. Hän on totinen Jumala ja iankaikkinen elämä.

• mielelläni kirjoitti:

5. Moos. 30:19
        Minä otan tänä päivänä taivaan ja maan todistajiksi teitä vastaan, että minä olen pannut sinun eteesi elämän ja kuoleman, siunauksen ja kirouksen. Niin valitse siis elämä, että sinä ja sinun jälkeläisesi eläisitte.
        Ps. 63:3
        (63:4) Sillä sinun armosi on parempi kuin elämä, minun huuleni ylistäkööt sinua.
        Sananl. 3:22
        niin ne ovat elämä sinun sielullesi ja kaunistus sinun kaulaasi.
        Sananl. 4:22
        sillä ne ovat elämä sille, joka ne löytää, ja lääke koko hänen ruumiillensa.
        Sananl. 4:23
        Yli kaiken varottavan varjele sydämesi, sillä sieltä elämä lähtee.
        Sananl. 12:28
        Vanhurskauden polulla on elämä, ja sen tien kulku ei ole kuolemaksi.
        Sananl. 14:30
        Sävyisä sydän on ruumiin elämä, mutta luulevaisuus on mätä luissa.
        Sananl. 18:21
        Kielellä on vallassansa kuolema ja elämä; jotka sitä rakastavat, saavat syödä sen hedelmää.
        Sananl. 22:4
        Nöyryyden ja Herran pelon palkka on rikkaus, kunnia ja elämä.
        Jes. 38:16
        Herra, tämänkaltaiset ovat elämäksi, ja niissä on koko minun henkeni elämä. Sinä teet minut terveeksi; anna minun elää.
        Jer. 8:3
        Ja kuolema on oleva halutumpi kuin elämä koko sille jäännökselle, joka jää jäljelle tästä pahasta sukukunnasta, kaikissa paikoissa, mihin minä karkoitan nämä jäljelle jääneet, sanoo Herra Sebaot.
        Joona 4:3
        Ja nyt, Herra, ota minun henkeni, sillä kuolema on minulle parempi kuin elämä."
        Joona 4:8
        Ja auringon noustua Jumala toimitti tulikuuman itätuulen, ja aurinko paahtoi Joonaa päähän, niin että häntä näännytti. Niin hän toivotti itsellensä kuolemaa ja sanoi: "Parempi on minulle kuolema kuin elämä".
        Mal. 2:5
        Minun liittoni hänen kanssansa oli elämä ja rauha, ja minä annoin sen hänelle peloksi; ja hän pelkäsi minua, vapisi minun nimeni edessä.
        Luuk. 12:15
        Ja hän sanoi heille: "Katsokaa eteenne ja kavahtakaa kaikkea ahneutta, sillä ei ihmisen elämä riipu hänen omaisuudestaan, vaikka sitä ylenpalttisesti olisi".
        Joh. 1:4
        Hänessä oli elämä, ja elämä oli ihmisten valkeus.
        Joh. 3:15
        että jokaisella, joka häneen uskoo, olisi iankaikkinen elämä.
        Joh. 3:16
        Sillä niin on Jumala maailmaa rakastanut, että hän antoi ainokaisen Poikansa, ettei yksikään, joka häneen uskoo, hukkuisi, vaan hänellä olisi iankaikkinen elämä.
        Joh. 3:36
        Joka uskoo Poikaan, sillä on iankaikkinen elämä; mutta joka ei ole kuuliainen Pojalle, se ei ole elämää näkevä, vaan Jumalan viha pysyy hänen päällänsä."
        Joh. 5:24
        Totisesti, totisesti minä sanon teille: joka kuulee minun sanani ja uskoo häneen, joka on minut lähettänyt, sillä on iankaikkinen elämä, eikä hän joudu tuomittavaksi, vaan on siirtynyt kuolemasta elämään.
        Joh. 5:26
        Sillä niinkuin Isällä on elämä itsessänsä, niin hän on antanut elämän myös Pojalle, niin että myös hänellä on elämä itsessänsä.
        Joh. 5:39
        Te tutkitte kirjoituksia, sillä teillä on mielestänne niissä iankaikkinen elämä, ja ne juuri todistavat minusta;
        Joh. 6:40
        Sillä minun Isäni tahto on se, että jokaisella, joka näkee Pojan ja uskoo häneen, on iankaikkinen elämä; ja minä herätän hänet viimeisenä päivänä."
        Joh. 6:47
        Totisesti, totisesti minä sanon teille: joka uskoo, sillä on iankaikkinen elämä.
        Joh. 6:54
        Joka syö minun lihani ja juo minun vereni, sillä on iankaikkinen elämä, ja minä herätän hänet viimeisenä päivänä.
        Joh. 6:63
        Henki on se, joka eläväksi tekee; ei liha mitään hyödytä. Ne sanat, jotka minä olen teille puhunut, ovat henki ja ovat elämä.
        Joh. 10:10
        Varas ei tule muuta kuin varastamaan ja tappamaan ja tuhoamaan. Minä olen tullut, että heillä olisi elämä ja olisi yltäkylläisyys.
        Joh. 11:25
        Jeesus sanoi hänelle: "Minä olen ylösnousemus ja elämä; joka uskoo minuun, se elää, vaikka olisi kuollut.
        Joh. 12:50
        Ja minä tiedän, että hänen käskynsä on iankaikkinen elämä. Sentähden, minkä minä puhun, sen minä puhun niin, kuin Isä on minulle sanonut."
        Joh. 14:6
        Jeesus sanoi hänelle: "Minä olen tie ja totuus ja elämä; ei kukaan tule Isän tykö muutoin kuin minun kauttani.
        Joh. 17:3
        Mutta tämä on iankaikkinen elämä, että he tuntevat sinut, joka yksin olet totinen Jumala, ja hänet, jonka sinä olet lähettänyt, Jeesuksen Kristuksen.
        Joh. 20:31
        mutta nämä ovat kirjoitetut, että te uskoisitte, että Jeesus on Kristus, Jumalan Poika, ja että teillä uskon kautta olisi elämä hänen nimessänsä.
        Room. 6:22
        Mutta nyt, kun olette synnistä vapautetut ja Jumalan palvelijoiksi tulleet, on teidän hedelmänne pyhitys, ja sen loppu on iankaikkinen elämä.
        Room. 6:23
        Sillä synnin palkka on kuolema, mutta Jumalan armolahja on iankaikkinen elämä Kristuksessa Jeesuksessa, meidän Herrassamme.
        Room. 8:6
        Sillä lihan mieli on kuolema, mutta hengen mieli on elämä ja rauha;
        Room. 8:10
        Mutta jos Kristus on teissä, niin ruumis tosin on kuollut synnin tähden, mutta henki on elämä vanhurskauden tähden.
        Room. 8:38
        Sillä minä olen varma siitä, ettei kuolema eikä elämä, ei enkelit eikä henkivallat, ei nykyiset eikä tulevaiset, ei voimat,
        Room. 11:15
        Sillä jos heidän hylkäämisensä on maailmalle sovitukseksi, mitä heidän armoihin-ottamisensa on muuta kuin elämä kuolleista?
        1. Kor. 3:22
        teidän on Paavali ja Apollos ja Keefas, teidän on maailma ja elämä ja kuolema, nykyiset ja tulevaiset, kaikki on teidän.
        2. Kor. 4:12
        Niinpä siis kuolema tekee työtään meissä, mutta elämä teissä.
        2. Kor. 5:4
        Sillä me, jotka olemme tässä majassa, huokaamme raskautettuina, koska emme tahdo riisuutua, vaan pukeutua, että elämä nielisi sen, mikä on kuolevaista.
        Fil. 1:21
        Sillä elämä on minulle Kristus, ja kuolema on voitto.
        1. Piet. 4:6
        Sillä sitä varten kuolleillekin on julistettu evankeliumi, että he tosin olisivat tuomitut lihassa niinkuin ihmiset, mutta että heillä hengessä olisi elämä, niinkuin Jumala elää.
        1. Joh. 1:2
        ja elämä ilmestyi, ja me olemme nähneet sen ja todistamme siitä ja julistamme teille sen iankaikkisen elämän, joka oli Isän tykönä ja ilmestyi meille-
        1. Joh. 2:25
        Ja tämä on se lupaus, minkä hän on meille luvannut: iankaikkinen elämä.
        1. Joh. 5:11
        Ja tämä on se todistus: Jumala on antanut meille iankaikkisen elämän, ja tämä elämä on hänen Pojassansa.
        1. Joh. 5:12
        Jolla Poika on, sillä on elämä; jolla Jumalan Poikaa ei ole, sillä ei ole elämää.
        1. Joh. 5:13
        Tämän minä olen kirjoittanut teille, jotka uskotte Jumalan Pojan nimeen, tietääksenne, että teillä on iankaikkinen elämä.
        1. Joh. 5:20
        Mutta me tiedämme, että Jumalan Poika on tullut ja antanut meille ymmärryksen, tunteaksemme sen Totisen; ja me olemme siinä Totisessa, hänen Pojassansa, Jeesuksessa Kristuksessa. Hän on totinen Jumala ja iankaikkinen elämä.

En pyytänyt litaniaa raamatunlauseita jossa on sana elämä, vaan määritelmää. Millä kriteerillä voimme sanoa jonkun asian olevan elävä, eikä eloton. Jos noihin raamatunlauseisiin on jotenkin kryptattu tämä määritelmä, niin sen voisi toki ihmistenkin kielelle kääntää.

• jonkun joka
        Nimimerkki kirjoitti:

Eli sinä(kään) et pysty määrittelemään mitä elämä on?

pystyy?

.--.-.Eli sinä(kään) et pysty määrittelemään mitä elämä on?--.-...-

Mutta silti laboratorioissa ympäri maailman tutkimaan elämän alkusyntyä sitä löytämättä. Joten sinun saivartelusi ja jankutuksesi ovat aika syvältä enkä tajua mihin sinä sillä pyrit muuhun kuin herättämään huomiota. No nythän olet saanut sitä, että joko alkaa helpottaa.

• Mith

Minusta säälittävää on lähinnä tunkea tuota olkiukkoa joka paikkaan.

"Luuletko olevasi jotain muuta kuin samaa ainetta mitä eläimet, tai laboratorissa tutkittavat molekyylit?"

En luule samaa, "Maata" ollaan. Onko jossain muuta väitetty?

Pienet kasautuvat muutokset selitys, eivät kyllä minulle riitä selittämään yleensä elämän ihmeelisyyttä, en vain jaksa uskoa että niin hieno luomus kuis esim. ihminen on olisi vain jokin sattuman oikku.

Määrittele elämä?
        Nyt en kyllä hallitse tieteellistä terminologiaa enkä tiedä onko vastaukseni tyydyttävä tai kattava, mutta mielestäni kaikessa elollisessa on elämä niin Kasvit, Bakteerit, Ihmiset, Eläimet.

Elämä on niiden kehon ylläpitävä voima kun se loppuu niin elollisen ruumis maatuu.

• Mith kirjoitti:

Minusta säälittävää on lähinnä tunkea tuota olkiukkoa joka paikkaan.

"Luuletko olevasi jotain muuta kuin samaa ainetta mitä eläimet, tai laboratorissa tutkittavat molekyylit?"

En luule samaa, "Maata" ollaan. Onko jossain muuta väitetty?

Pienet kasautuvat muutokset selitys, eivät kyllä minulle riitä selittämään yleensä elämän ihmeelisyyttä, en vain jaksa uskoa että niin hieno luomus kuis esim. ihminen on olisi vain jokin sattuman oikku.

Määrittele elämä?
        Nyt en kyllä hallitse tieteellistä terminologiaa enkä tiedä onko vastaukseni tyydyttävä tai kattava, mutta mielestäni kaikessa elollisessa on elämä niin Kasvit, Bakteerit, Ihmiset, Eläimet.

Elämä on niiden kehon ylläpitävä voima kun se loppuu niin elollisen ruumis maatuu.

"Minusta säälittävää on lähinnä tunkea tuota olkiukkoa joka paikkaan. "

Näytä käyttämäni olkiukko.

"En luule samaa, "Maata" ollaan. Onko jossain muuta väitetty? "

On, aloittajan viestissä. "Näin ollen pelkkä
        aine ei voi synnyttää elämää"

En pyytänyt luetteloa tunnetuista elävistä organismeista, vaan kriteeriä jolla elämä voidaan tunnistaa. Listasi on sitäpaitsi vajaa.

• Nimimerkki
        jonkun joka kirjoitti:

pystyy?

.--.-.Eli sinä(kään) et pysty määrittelemään mitä elämä on?--.-...-

Mutta silti laboratorioissa ympäri maailman tutkimaan elämän alkusyntyä sitä löytämättä. Joten sinun saivartelusi ja jankutuksesi ovat aika syvältä enkä tajua mihin sinä sillä pyrit muuhun kuin herättämään huomiota. No nythän olet saanut sitä, että joko alkaa helpottaa.

Olisin kovasti kiinnostunut tietämään miten kreationistit määrittelevät elämän ja sen minkä syntyä "ei tulla ikinä selvittämään".

Mutta voisitko sinä kertoa miten elämä määritellään. Jos et halua tai osaa yleispätevää määritelmää kertoa, niin voisitko kertoa, pienten perustelujen kanssa, mitkä näistä on eläviä ja mitkä ei?

- Bakteerit
        - Arkit
        - Virukset
        - Tietokonevirukset
        - Itsestään kopioituvat molekyylit

Mitä siis näistä pitää saada laboratoriossa aikaan, että sinä sanot tiedemiesten ratkaiseen elämän mysteerin?

• aito-outsider
        Nimimerkki kirjoitti:

Olisin kovasti kiinnostunut tietämään miten kreationistit määrittelevät elämän ja sen minkä syntyä "ei tulla ikinä selvittämään".

Mutta voisitko sinä kertoa miten elämä määritellään. Jos et halua tai osaa yleispätevää määritelmää kertoa, niin voisitko kertoa, pienten perustelujen kanssa, mitkä näistä on eläviä ja mitkä ei?

- Bakteerit
        - Arkit
        - Virukset
        - Tietokonevirukset
        - Itsestään kopioituvat molekyylit

Mitä siis näistä pitää saada laboratoriossa aikaan, että sinä sanot tiedemiesten ratkaiseen elämän mysteerin?

Unohdit listalta evot.

Mutta kannattaisiko sinun kysyä niiltä jotka abiogeneesiä työkseen tutkivat ja uskovat sen joskus ratkaisevansa. Ehkä he osaisivat isällisesti sinulle kertoa mitä he tutkivat.

• Nimimerkki
        aito-outsider kirjoitti:

Unohdit listalta evot.

Mutta kannattaisiko sinun kysyä niiltä jotka abiogeneesiä työkseen tutkivat ja uskovat sen joskus ratkaisevansa. Ehkä he osaisivat isällisesti sinulle kertoa mitä he tutkivat.

Jos saman asian kyseleminen kyllästyttää, niin kerro nyt ihmeessä miten sinusta määritellään elämä äläkä narise samoista kysymyksistä.

Mitä tiedemiesten pitää laboratorioissaan saada aikaan, että sinä sanot heidän saaneen aikaan "kuolleesta elämää"? Milloin sinusta abiogeneesi on todistettu?

• aito-outsider
        Nimimerkki kirjoitti:

Jos saman asian kyseleminen kyllästyttää, niin kerro nyt ihmeessä miten sinusta määritellään elämä äläkä narise samoista kysymyksistä.

Mitä tiedemiesten pitää laboratorioissaan saada aikaan, että sinä sanot heidän saaneen aikaan "kuolleesta elämää"? Milloin sinusta abiogeneesi on todistettu?

*** Milloin sinusta abiogeneesi on todistettu?***

Katsotaan sitten kun joku sanoo siihen temppuun kyenneensä. Että mitä se veijari on saanut aikaan. Mutta toistaiseksi ei kukaan vielä liene väittänyt sitä tehneensä eikä edes väitä tietävänsä miten se on hänen mielestään tapahtunut. Että turha sinun on jankata sitä että mitä joku joskus tulevaisuudessa väittää keksineensä.

• Mith
        jjkkk kirjoitti:

"Minusta säälittävää on lähinnä tunkea tuota olkiukkoa joka paikkaan. "

Näytä käyttämäni olkiukko.

"En luule samaa, "Maata" ollaan. Onko jossain muuta väitetty? "

On, aloittajan viestissä. "Näin ollen pelkkä

En pyytänyt luetteloa tunnetuista elävistä organismeista, vaan kriteeriä jolla elämä voidaan tunnistaa. Listasi on sitäpaitsi vajaa.

Ai miten elämä voidaan tunnistaa, juuri niin kuin sanoin, kun elämää ei ole alkaa organismi tuhoutua. Se ei kuitenkaan tarkoita sitä ihmisen kohdalla, etteikö elämä voisi jatkua muualla.

"Näin ollen pelkkä
        Lause ei ensisijaisesti kerro materiasta vaan mitenkä elämä syntyy.
        Materia ja Elämä ovat eri asia, sinä et ole kehosi vaan keho on vain sinun kotisi, elämä tulee Jumalalta.

• Nimimerkki
        aito-outsider kirjoitti:

*** Milloin sinusta abiogeneesi on todistettu?***

Katsotaan sitten kun joku sanoo siihen temppuun kyenneensä. Että mitä se veijari on saanut aikaan. Mutta toistaiseksi ei kukaan vielä liene väittänyt sitä tehneensä eikä edes väitä tietävänsä miten se on hänen mielestään tapahtunut. Että turha sinun on jankata sitä että mitä joku joskus tulevaisuudessa väittää keksineensä.

Eli sinulla ei ole pokkaa sanoa millainen tulos saisi sinut vakuuttuneeksi tutkimuksesta, haluat vain sanoa jokaiseen tutkimukseen "ei oo ei kelpaa eijjei"...? Älykästä ja rehellistä toimintaa, hyvä.

• Mith kirjoitti:

Ai miten elämä voidaan tunnistaa, juuri niin kuin sanoin, kun elämää ei ole alkaa organismi tuhoutua. Se ei kuitenkaan tarkoita sitä ihmisen kohdalla, etteikö elämä voisi jatkua muualla.

"Näin ollen pelkkä
        Lause ei ensisijaisesti kerro materiasta vaan mitenkä elämä syntyy.
        Materia ja Elämä ovat eri asia, sinä et ole kehosi vaan keho on vain sinun kotisi, elämä tulee Jumalalta.

No nyt sitten otit tuhoutumisen käsitteen etkä sitä määritellyt. Kivet eivät mihinkään tuhoudu, vaan jököttävät paikallaan, vaikka minä en niitä eläviksi laske. Otit myös turhaan käsitteen organismi jota et myöskään määritellyt. Olisit vielä lisännyt organismin eteen sanan "elävä", niin kehä olisi valmis..

Voin auttaa sinut alkuun elämän määrittelemisessä: "Kopioitumaan kykenevä olio, joka siirtää perimänsä jälkipolville koodattuna hiilen yhdisteisiin." Tuossa on mitä ekana tulee mieleen. Korjauksia pitää tehdä tarkempaa määritelmää varten.

• Mith
        jjkkk kirjoitti:

No nyt sitten otit tuhoutumisen käsitteen etkä sitä määritellyt. Kivet eivät mihinkään tuhoudu, vaan jököttävät paikallaan, vaikka minä en niitä eläviksi laske. Otit myös turhaan käsitteen organismi jota et myöskään määritellyt. Olisit vielä lisännyt organismin eteen sanan "elävä", niin kehä olisi valmis..

Voin auttaa sinut alkuun elämän määrittelemisessä: "Kopioitumaan kykenevä olio, joka siirtää perimänsä jälkipolville koodattuna hiilen yhdisteisiin." Tuossa on mitä ekana tulee mieleen. Korjauksia pitää tehdä tarkempaa määritelmää varten.

Pitääkö sinulle joka sana suomentaa, itse vedät jonkun kiven esiin tyhmintä mitä olen kuulut puhuttaessa elävistä.

Ei ihminen kopioidu vaan tuottaa elämää.

• aito-outsider

,,,,,3. Tämä on jo klassikko :D Termodynamiikan toinen laki pätee ainoastaan SULJETTUIHIN JÄRJESTELMIIN. Logiikallasi jääkaappi uhmaa fysiikan lakeja..,,,,

Maailmankaikkeus on suljettu järjestelmä. Eli maapallolla elämään tarvittava järjestyksen lisäys ei ole mahdollista tai tarvittaisiin naapuriuniversumi joka olisi vuorovaikutuksessa tämän meidän universumimme kanssa. Tiede ei sellaista systeemiä kuitenkaan tunne.

• Apo-Calypso
        aito-outsider kirjoitti:

,,,,,3. Tämä on jo klassikko :D Termodynamiikan toinen laki pätee ainoastaan SULJETTUIHIN JÄRJESTELMIIN. Logiikallasi jääkaappi uhmaa fysiikan lakeja..,,,,

Maailmankaikkeus on suljettu järjestelmä. Eli maapallolla elämään tarvittava järjestyksen lisäys ei ole mahdollista tai tarvittaisiin naapuriuniversumi joka olisi vuorovaikutuksessa tämän meidän universumimme kanssa. Tiede ei sellaista systeemiä kuitenkaan tunne.

"Maailmankaikkeus on suljettu järjestelmä."

Mutta maapallo ei ole, tollo. Täydellisessä pimeydessä elevänä tyhjäpäänä et ole koskaan huomannut tuota taivaalla möllöttävää energianlähdettä.

• tieteenharrastaja
        aito-outsider kirjoitti:

Suljetun järjestelmän osa, kuten maapallo, ei ole suljettu järjestelmä, vaikka kreationisteilla näyttää olevan sellainen kuvitelma. Kyseessä ei nyt ole juustotahko, jonka palanenkin on juustoa, vaan termodynaaminen järjestelmä.

• Nimimerkki

Asiasta kiinnostuneille, koko jutun voi lukea täältä; http://www.uusielama.net/images/ue3_09.pdf

Alkaen sivulta 8.

1.

Väärin. Kvanttifluktuaatio (Kvanttifluktuaatio eli tyhjiöenergia on hiukkasten syntymistä tyhjiössä.) teorisoitiin vuonna 1927, sen kokeellinen testaaminen suunniteltiin vuonna 1948 ja se todettiin päteväksi jo ennen vuotta 2000.

2.

Evoluutioteoria ei käsittele abiogeneesiä, mutta abiogeneesitutkimus tekee valtavia edistyksiä jatkuvasti. Väitän ettei kestä kuin muutama vuosikymmen kun voidaan suurella todennäköisyydellä kertoa miten elämä maapallolla on saanut alkunsa.

Miten sinä määrittelet elämän? Onko itseään kopioiva molekyyli elävä? Onko virus elävä? Onko tietokonevirus elävä?

Eli luonnosta löytyvät kehälajit ovat mahdottomia? Jos ihminen synnyttäisi jonkin muun apinan, jos perunasta tulisi porkkana, se kumoaisi evoluutioteorian. Olisi hyvä ottaa selville edes perusteet asiasta jota yrittää kritisoida. Miten hevosen ja aasin risteymä, muuli voi synnyttää terveitä varsoja, jos kaikki syntyy aina lajinsa mukaan?

Kuinka usein kirjoittaja tai lainaaja on nähnyt kun autot tai lentokoneet lisääntyvät keskenään ja joutuvat luonnonvalinnan kohteeksi?

3.

Mikään ei estä entropian paikallista pienenemistä. Jos näin olisi, kattilassa olevaa vettä ei voisi saada kiehumaan, jääkaappi ei olisi mahdollinen, elämä ei olisi mahdollista. Järven vesi jäätyy ja sulaa vuodenaikojen mukaan. Miten tämä termodynamiikan toisen lain "vastainen" toiminta on mahdollista?

Lämpö toimii loistavana katalyyttina monenmoisissa kemiallisissa reaktioissa.

Jokainen noista kohdista oli perinteisiä kreationistien olkinukkeja, jotka on poltettu aikoja sitten. Pyydä Raunoa päivittämään tietonsa.

Ole hyvä vaan, saat kommentoida itsekin.

• aito-outsider

***Kvanttifluktuaatio (Kvanttifluktuaatio eli tyhjiöenergia on hiukkasten syntymistä tyhjiössä.)***

Ovatko nuo hiukkaset eläviä olentoja? Lisäksi ne eivät ole pysyviä kuten kai tiedät.

***kun voidaan suurella todennäköisyydellä kertoa***

Hyvä kun rehellisesti kerrot, että todennäköisyydellä etkä väitä tiedettävän varmasti. Eli arvauksiahan voi aina heitellä mutta todistaminen onkin jo toinen juttu.

***Lämpö toimii loistavana katalyyttina monenmoisissa kemiallisissa reaktioissa.***

Paitsi onko joku jossain todistanut, että lämpö sinällään luo DNA:a ja antaa sille sen informaatiosisällön? Sekä vaadittavat sokerit yms. elämän perusaineet sekä järjestää ne sopivalla tavalla. Mietis vähän mitä vertailet että et heittele kovin kevyesti ihan mitä tahansa.

• Nimimerkki
        aito-outsider kirjoitti:

***Kvanttifluktuaatio (Kvanttifluktuaatio eli tyhjiöenergia on hiukkasten syntymistä tyhjiössä.)***

Ovatko nuo hiukkaset eläviä olentoja? Lisäksi ne eivät ole pysyviä kuten kai tiedät.

Hyvä kun rehellisesti kerrot, että todennäköisyydellä etkä väitä tiedettävän varmasti. Eli arvauksiahan voi aina heitellä mutta todistaminen onkin jo toinen juttu.

***Lämpö toimii loistavana katalyyttina monenmoisissa kemiallisissa reaktioissa.***

Paitsi onko joku jossain todistanut, että lämpö sinällään luo DNA:a ja antaa sille sen informaatiosisällön? Sekä vaadittavat sokerit yms. elämän perusaineet sekä järjestää ne sopivalla tavalla. Mietis vähän mitä vertailet että et heittele kovin kevyesti ihan mitä tahansa.

Onko tyhjästä tullut jotain vai eikö ole?

Kerrotko mikä tieteellinen teoria on todistettu aukottomasti ja 100% varmuudella?

Onko joku väittänyt tuollaista?

• aito-outsider kirjoitti:

siiderissä.

Aloittaja kinasteli big bangista, termodynamiikasta ja aineen syntymisestä tyhjästä. Vastailet nyt johonkin, mistä tässä keskustelussa ei ole alkuunkaan kysymys.

Jos haluat kinastella (taas) DNA:n olemuksesta, sokerimolekyyleistä ja elävistä olennoista, niin aloita oma keskustelu, jossa on kyse noista asioista.

Pienenä sivuhuomautuksena: elävät olennot eivät ole pysyviä.

• Turkana
        aito-outsider kirjoitti:

""***Kvanttifluktuaatio (Kvanttifluktuaatio eli tyhjiöenergia on hiukkasten syntymistä tyhjiössä.)***

Ovatko nuo hiukkaset eläviä olentoja?""

Ihan kuin kukaan luulisi tai väittäisi, että tyhjiöstä syntyy itsestään eläviä olentoja. Tietysti tällä tavalla voidaan antaa lukijoille valheellinen käsitys, että elämän synty tieteen mukaan ajateltaisiin tapahtuneen siten, että ensimmäinen elävä syntyi ilmestymällä tyhjästä.

• 1700-luvulta
        sharyn kirjoitti:

siiderissä.

Aloittaja kinasteli big bangista, termodynamiikasta ja aineen syntymisestä tyhjästä. Vastailet nyt johonkin, mistä tässä keskustelussa ei ole alkuunkaan kysymys.

Jos haluat kinastella (taas) DNA:n olemuksesta, sokerimolekyyleistä ja elävistä olennoista, niin aloita oma keskustelu, jossa on kyse noista asioista.

Pienenä sivuhuomautuksena: elävät olennot eivät ole pysyviä.

.--.-.-elävät olennot eivät ole pysyviä. -.-.-.-

DNA on kuolematon, et ole tainnut sitä kuulla vaikka se on tiedetty jo kauan aikaa. Mikään DNA:ssa ei edellytä kuolemaa vaan se jatkuu sukupolvesta toiseen.

• Apo-Calypso
        1700-luvulta kirjoitti:

DNA on kuolematon, et ole tainnut sitä kuulla vaikka se on tiedetty jo kauan aikaa. Mikään DNA:ssa ei edellytä kuolemaa vaan se jatkuu sukupolvesta toiseen.

Ja mielestäsi DNA on elävä olento?

• 1700-luvulta kirjoitti:

Senkös vuoksi dinosaurusten DNA:ta ei ole kyetty kopioimaan, eikä mammuttien?

• aito-outsider
        Nimimerkki kirjoitti:

Onko tyhjästä tullut jotain vai eikö ole?

Kerrotko mikä tieteellinen teoria on todistettu aukottomasti ja 100% varmuudella?

Onko joku väittänyt tuollaista?

***Onko tyhjästä tullut jotain vai eikö ole?***

Määrittele tyhjä. Ihmisen kannalta tyhjä ei sido maailmanakaikkeutta. Luulen, että mistään tyhjästä ne eivät tule vaan surffailevat aikansa kuluksi eri ulottuvuuksien välillä.

***Kerrotko mikä tieteellinen teoria on todistettu aukottomasti ja 100% varmuudella?***

Eiköhän ole todistettu se, että kaksi massaa pyrkii toisiaan kohti. On kyseessä sitten voima tai avaruuden kaarevuus mutta kohti pyrkivät. Tai onko sinulla jokin kilpaileva teoria tiedossasi. Edes pimeä energia ei tätä tee tyhjäksi. Se vain voittaa painovoiman mutta ei hävitä sitä. Jos nyt loppujen lopuksi edes mitään pimeää energiaa edes onkaan.

Onko joku väittänyt tuollaista?***

Jos se informaation lisääjä ei ole ollut auringosta tuleva lämpöenergia niin mikä sitten. Kerro.

• aito-outsider
        sharyn kirjoitti:

Senkös vuoksi dinosaurusten DNA:ta ei ole kyetty kopioimaan, eikä mammuttien?

Ei kai kirjoittaja väittänyt, että DNA:a ei millään keinoilla saisi hengiltä. Mutta kyllä kirjoittaja on täysin oikeassa siinä, että DNA ei tunne luonnollista kuolemaa eikä ikääntymistä.

Siinä suhteessa mennään aivan Raamatun mukaan. Luomisessa ei kuolemaa tunnettu. Eli mistähän ne "paimenet" senkin tiesivät jo 4000 v ennen tiedettä? Alapas miettiä.

• Apo-Calypso
        aito-outsider kirjoitti:

Ei kai kirjoittaja väittänyt, että DNA:a ei millään keinoilla saisi hengiltä. Mutta kyllä kirjoittaja on täysin oikeassa siinä, että DNA ei tunne luonnollista kuolemaa eikä ikääntymistä.

Siinä suhteessa mennään aivan Raamatun mukaan. Luomisessa ei kuolemaa tunnettu. Eli mistähän ne "paimenet" senkin tiesivät jo 4000 v ennen tiedettä? Alapas miettiä.

"Mutta kyllä kirjoittaja on täysin oikeassa siinä, että DNA ei tunne luonnollista kuolemaa eikä ikääntymistä."

Ei tunne graniittilohkarekaan. Joten, mikä mahtoi olla pointtisi, jos sellainen sattui edes olemaan?

• oikein hyvä
        Apo-Calypso kirjoitti:

"Mutta kyllä kirjoittaja on täysin oikeassa siinä, että DNA ei tunne luonnollista kuolemaa eikä ikääntymistä."

Ei tunne graniittilohkarekaan. Joten, mikä mahtoi olla pointtisi, jos sellainen sattui edes olemaan?

.--.-Ei tunne graniittilohkarekaan. Joten, mikä mahtoi olla pointtisi, jos sellainen sattui edes olemaan?.--.-.-

Pää teeskennellen pensaaaseen ja helkkari syvälle sittenkin. Tai jos todella et noin selvää tajua niin olisikohan sinun parempi mennä peruskouluun?

• Nimimerkki
        aito-outsider kirjoitti:

***Onko tyhjästä tullut jotain vai eikö ole?***

Määrittele tyhjä. Ihmisen kannalta tyhjä ei sido maailmanakaikkeutta. Luulen, että mistään tyhjästä ne eivät tule vaan surffailevat aikansa kuluksi eri ulottuvuuksien välillä.

***Kerrotko mikä tieteellinen teoria on todistettu aukottomasti ja 100% varmuudella?***

Eiköhän ole todistettu se, että kaksi massaa pyrkii toisiaan kohti. On kyseessä sitten voima tai avaruuden kaarevuus mutta kohti pyrkivät. Tai onko sinulla jokin kilpaileva teoria tiedossasi. Edes pimeä energia ei tätä tee tyhjäksi. Se vain voittaa painovoiman mutta ei hävitä sitä. Jos nyt loppujen lopuksi edes mitään pimeää energiaa edes onkaan.

Onko joku väittänyt tuollaista?***

Jos se informaation lisääjä ei ole ollut auringosta tuleva lämpöenergia niin mikä sitten. Kerro.

Eiköhän tyhjiötä yleisesti pidetä tyhjän määritelmänä. Eri asia sitten on, onko tyhjiössä sitä pimeää energiaa tai vielä jotain muutakin. Onko sinulla jokin parempi tyhjän määritelmä?

Voi hyvin olla, alkuräjähdys kun ei ole kovin selvää kauraa kellekään. Luulen että sinä olisit tarpeen Big Bang tutkimuksessa.

Ja tämä tieteellinen teoria on nimeltään aito-outsider "eiköhän ole todistettu"-teoria? Ihan hauskaa että valitsit juuri gravitaation, jota tarjoat 100% todistetuksi tieteelliseksi teoriaksi.

Kun nyt tiedät gravitaation olevan 100% todistettua, voisitko kertoa mikä tuon gravitaation aiheuttaa?

Rehellisesti sanottuna en tiedä. Energiaa on kuitenkin saatavilla maapallolla muualtakin kuin auringosta. Kemiallisesta evoluutiosta voit kuiten lukea ihan itsekin vaikka täältä;

http://fi.wikipedia.org/wiki/Kemiallinen_evoluutio

• huumoria
        Apo-Calypso kirjoitti:

Apo näkee DNA:n ja graniittilohkareen elämän perustekijöinä samanarvoisina. Oikeaa evotason oppineen puhetta, kannattaa kuunnella ja ottaa opiksi. Varoittavana esimerkkinä miten liika evohörinä voi sekottaa ajatusmaailman.

• aito-outsider kirjoitti:

DNA ei ole eläin. Se on nukleiinihappo. Se sisältää geneettistä materiaalia. Sinun olisi syytä yrittää perehtyä näinkin perustavaan biologiseen seikkaan. Tässä vähän perustietoa helposti ymmärrettävässä muodossa:

http://fi.wikipedia.org/wiki/DNA

Mitä Raamatuntuntemukseesi tulee, niin huonot pisteet saat siitäkin. Luomisessa nimenomaan tunnettiin kuolema, koska jumala sanoi sen omenan syömisen jälkeen: "Ihminen on nyt kuin me: hän tietää sekä hyvän että pahan. Ettei hän nyt vain ota elämän puusta hedelmää ja syö ja niin elä ikuisesti!" Ikuinen elämä ei siis Raamatun mukaan kuulunut piirustuksiin.

• Huomionarvoisinta tässä kaikessa on se, kuinka huonosti Uusi elämä -lehden kirjoittaja on aiheeseen perehtynyt.

Tuo 3. kohta oli jo aikamoinen pohjanoteeraus.

Luuletko tosiaan, että evoluutiobiologian tutkijat eivät tiedä termodynamiikan toisesta laista?

Tuo termodynamiikan toisella pääsäännöllä evoluutiota vastaan tehty argumentti on todettu virheelliseksi yli 150 vuotta sitten, mutta viesti ei näköjään vieläkään ole välittynyt kaikille kreationisteille.

Jopa Yhdysvaltojen suosituin nuoren maan kreationisteja edustava järjestö Answers in Genesis on julkaissut listan argumenteista joita kenenkään ei pitäisi koskaan käyttää, ja tuo argumentti on sillä listalla.

Kuinka joku voi vielä nykyäänkin käyttää argumenttia, jonka jopa toiset fundamentalista raamatuntulkintaa kannattavat nuoren maan kreationistit ovat todenneet täysin vääräksi?

• Mith

Joo myönnettäköön, että mitä ilmeisimmin Helppi on itseoppinut ja kaivanut tietonsa internetistä, eikä varmaan kiellä sitä itsekään, mutta silloin ongelmana on juuri se että asioiden oikeaa laitaa voi olla vaikea tarkistaa.

No joka tapauksessa, ihmettelen vieläkin, millä tuo argumentti on kumottu, sille että joku uskovainen ryhmä on joskus sanonut jotain, en anna paljoa painoarvoa ellei heillä ole järkevää selitystä.

• Mith kirjoitti:

Joo myönnettäköön, että mitä ilmeisimmin Helppi on itseoppinut ja kaivanut tietonsa internetistä, eikä varmaan kiellä sitä itsekään, mutta silloin ongelmana on juuri se että asioiden oikeaa laitaa voi olla vaikea tarkistaa.

No joka tapauksessa, ihmettelen vieläkin, millä tuo argumentti on kumottu, sille että joku uskovainen ryhmä on joskus sanonut jotain, en anna paljoa painoarvoa ellei heillä ole järkevää selitystä.

Tarkemmin ajateltuna voisi sanoa, että se ei ole edes argumentti, koska se ei perustu yhtään mihinkään.
        Ainakaan se ei perustu termodynamiikan toiseen pääsääntöön, koska se edellyttäisi termodynamiikan toisen pääsäännön olevan jotain muuta, kuin mitä se todellisuudessa on.

• Mith
        tktt kirjoitti:

Tarkemmin ajateltuna voisi sanoa, että se ei ole edes argumentti, koska se ei perustu yhtään mihinkään.
        Ainakaan se ei perustu termodynamiikan toiseen pääsääntöön, koska se edellyttäisi termodynamiikan toisen pääsäännön olevan jotain muuta, kuin mitä se todellisuudessa on.

Ahaa, no täytyy joskus ajan kanssa perehtyä enemmän tähän thermodynamiikkaan ja sen pääsääntöön.

Itselleni on ainakin kehittynyt tälläinen ajatus rappeutumisesta vaikken mistään thermodynamiikasta ole mitään ennen tiennytkään.

• Nimimerkki
        Mith kirjoitti:

Ahaa, no täytyy joskus ajan kanssa perehtyä enemmän tähän thermodynamiikkaan ja sen pääsääntöön.

Itselleni on ainakin kehittynyt tälläinen ajatus rappeutumisesta vaikken mistään thermodynamiikasta ole mitään ennen tiennytkään.

Alkuun termodynamiikasta pääset ihan lukemalla Wikipediasta sitä käsittelevän sivun;

http://fi.wikipedia.org/wiki/Termodynamiikka

Siellä on kerrottu mitä termodynamiikan toinen pääsääntökin tarkoittaa, erityisesti kannattaa huomata sanapari "suljettu systeemi".

• Mith
        Nimimerkki kirjoitti:

Alkuun termodynamiikasta pääset ihan lukemalla Wikipediasta sitä käsittelevän sivun;

http://fi.wikipedia.org/wiki/Termodynamiikka

Siellä on kerrottu mitä termodynamiikan toinen pääsääntökin tarkoittaa, erityisesti kannattaa huomata sanapari "suljettu systeemi".

Eli summasummarum: Suljetussa systeemissä todennäköisyyslaskennan mukaan on todennäköisistä pelkkä sekamelska, mutta maailmassa joka on kaiketi avoin systeemi syntyy vain täydellisiä olioita.
        olipa vakuuttavaa.

• vanha-kissa
        Mith kirjoitti:

Eli summasummarum: Suljetussa systeemissä todennäköisyyslaskennan mukaan on todennäköisistä pelkkä sekamelska, mutta maailmassa joka on kaiketi avoin systeemi syntyy vain täydellisiä olioita.
        olipa vakuuttavaa.

Mith kirjoitti:
        "Eli summasummarum: Suljetussa systeemissä todennäköisyyslaskennan mukaan on todennäköisistä pelkkä sekamelska,"

No ei. Termodynamikkka koski alunperin lämpövoimakoneita, mutta sitä on laajennettu pikkuhiljaa koskemaan dynaamisia järjestelmiä. Suljetussa systeemissä lämpötilaerot (tai ennemmin käytettävissä oleva energia) tasaantuvat, jolloin systeemi ei pysty enää tekemään työtä.

"mutta maailmassa joka on kaiketi avoin systeemi syntyy vain täydellisiä olioita."

Eikä noinkaan. Kasaat olkiukkoa. Avoimessa systeemissä ainetta ja energiaa tulee systeemin ulkopuolelta, ja tuota energiaa/ainetta voi systeemi käyttää sitten hyväkseen entropiaa vastaan. Arkiesimerkki avoimesta järjestelmästä löytyy kotoa: jääkaappi (jossa lämpötilaeroa kaapin sisä- ja ulko-osien välillä pidetään yllä ulkopuolisella energialla).

• Thermodynamics, evolution, ...
    • kylläpyllä

Ihminenkin vain taantuu syntymänsä jälkeen. Ala-asteelta lukioon tai rasva-apinakouluun on havaittavissa huomattavaa negatiivista kehitystä. Aivot kutistuvat, vauvana osatut asiat katoavat muistista ja sitä rataa.

Dämä on vakta.

• neljä`

supervoimilla varustettuja jumalia ei putkahda itsekseen olemaan olemattomuuteen. Avauksesi on muutenkin vanhan sonnan talikointia.

-evvk-

• Nimimerkki

Ja sen jälkeen livistetään paikalta...

• Mith

Olin loppupäivän töissä ja nyt liian väsynyt mutta palaan huomenna astialle.

• Nimimerkki
        Mith kirjoitti:

Olin loppupäivän töissä ja nyt liian väsynyt mutta palaan huomenna astialle.

Mukava ettet tehnyt samaa mihin täällä tuntuu jokainen kreationisti sortuvan melkein jokaisessa keskustelussa.

Eli ole hyvä vaan, kerro miksi kaikki kolme kohtaa tuli kumottua ja miksi vastaavat väitteet pitäisi ottaa jatkossa tosissaan.

• :)

Hyvää yritystä selvittää elämän syntyä.
      Kehitysoppiin tukeutuvalle on perimmältään aivan sama onko oikeassa vai ei, sillä elämäsi ei riitä teorioidesi todistamiseen ja kuoltuasi, on sinulle aivan sama selviääkö se jälkipolvillesi vai ei. Olethan jo olematon.
      Sitäpaitsi yksikään ateisti ei voi olla luotettava ja puolueeton tutkija, koska ei hänellä ole mitään syytä etsiä totuutta, jos hän siis todella jo uskoo lajikehitysoppiin ja muuhun mitättömillä ja valheellisilla todistepohjilla väkisin pystyssä pidettäviin teorioihin, jotka kumoavat usein jopa toisensa.
      Jos olen väärässä ja tällaisella hetken päiväperhosella jokin motiivi totuuteen on, niin esittäisitkö sen?

Välikysymyksenä; Miksi edes uskoa näihin teorioihin. Olisiko syynä ennemminkin loukkaantuminen ja pettyminen jonkin uskonnollisen ryhmän toimintaan, kuin totuuden etsintä.
      Vai pitääkö kieltää korkeampi, jottei olisi ketään joka antaisi selkään kun omatuntosikin syyttää ja tiedät tekeväsi vääryyttä niin muille kuin itsellesikin.
      Älä pelkää, ei Isä sinua tahdo rangaista, vaan auttaa sinut vapaaksi pahuuden orjuudesta johon olet joutunut.
      Jos taas haluat tuntea itsesi viisaaksi luomakunnan kruunuksi joka ei ole kenellekään vastuussa tekosistaan, vaikka se maksaisi totuuden vilpittömän etsimisen loppumista sinun elämässäsi.
      Tällaisia moisia traumaattisia poloisia en tieteen etsijöiksi kutsuisi. Todellista tiedettä ja totuuden etsintää kaikesta olemassaolevasta toki arvostan, kunhan se ei vahingoita edes yksilötasolla ketään ja vielä parempaa, jos toiminnan motiivina on hyvän ylläpitäminen kaikille elollisille. Uskoakseni tässä hairahdumme vielä useasti elämässämme. Onneksi ei sitä syyksemme lueta, vaan anteeksi saa joka sitä pyytää. Että se meidän kehitystasostamme.
      Kyllä rappeutumisteoriaa olisi helpompaa ylläpitää, kun kehitys...
      Onnea etsinöille.

• ltte piru

Mitään ei siis voi syntyä tyhjästä.

No, mistä älykäs suunnittelija tuli?

Mikä hinku ihmisillä on näiden vanhojen ketjujen avaamiseen, kun samat asiat on käsitelty vaikka kuinka monta kertaa?

• evo on nolla

koska evot eivät koskaan pysty vastaamaan niihin.

Tämäkin avaus yksin todistaa evo-opin mahdottomuuden.

• Kerro toki lisää tuosta evo-opista.

Ja kun olet päässyt vauhtiin, voisit kertoa mistä Luoja teki maailman.

Ahaa. Mistä sitten tulivat ne raaka-aineet joista Luoja teki maailman?

• SamiA
        naapurin.kissa kirjoitti:

Kerro toki lisää tuosta evo-opista.

Ja kun olet päässyt vauhtiin, voisit kertoa mistä Luoja teki maailman.

Ahaa. Mistä sitten tulivat ne raaka-aineet joista Luoja teki maailman?

”Ja kun olet päässyt vauhtiin, voisit kertoa mistä Luoja teki maailman.
        Ahaa. Mistä sitten tulivat ne raaka-aineet joista Luoja teki maailman?”

Jumalan näkökulmasta ongelmaa ei ole, koska henki hallitsee materiaa.

Naturalistisesti joudut kyllä umpikujaan, koska pyrit siihen, että materia hallitsee materiaa. Tavallaan se on epätieteellistä ja vähintään epäloogista.

• ??
        SamiA kirjoitti:

Naturalistisesti joudut kyllä umpikujaan, koska pyrit siihen, että materia hallitsee materiaa. Tavallaan se on epätieteellistä ja vähintään epäloogista.

• ??
        ?? kirjoitti:

Tää pas'ka ei pelaa? Teksti jäi pois?

• ??
        ?? kirjoitti:

Tää pas'ka ei pelaa? Teksti jäi pois?

Nyt taas tuli? SamiA.lle piti vastata, mutta jostakin syystä ei tullut kuin nikki, kaikki mitä kirjoitin, jäi pois. ENKÄ V'ITTU ALA UUDESTASAN KIRJOITTAMAAN!

• SamiA kirjoitti:

>Jumalan näkökulmasta ongelmaa ei ole, koska henki hallitsee materiaa.>

Aivan yhtä hyvin joku voisi väittää, että ihmiskuntaa kehittyneemmän sivilisaation näkökulmasta ei ollut mitään ongelmaa koodata meidän kokema kaikkeus. Ja arvaapa mitä? Tällaisen väitteen tueksi on olemassa aivan yhtä vähän konkreettisia todisteita kuin on Koraanin tai Raamatun jumalienkaan toiminnasta.

Opetus 1: On helppoa väittää/julistaa mitä tahansa, jos ei tarvitse perustella väitteitään millään objektiivisella näytöllä.

Opetus2: Vaikka jokin visio on kiehtova, ei se tee siitä yhtään sen todellisempaa.

>Naturalistisesti joudut kyllä umpikujaan, koska pyrit siihen, että materia hallitsee materiaa>

On olemassa tietty kausaalisuus (fysiikan lait eri tasoilla), jotka hallitsevat niin materiaa kuin energiaakin.

• "Luonnonlaki1"

Mainitsemaasi luonnonlakia ei ole ja se ei edes koske evoluutioteoriaa.

"luonnonlaki no 2"

Mainitsemaasi luonnonlakia ei ole ja se ei edes koske evoluutioteoriaa.

"luonnonlaki no 3"

Meillä on energian lähde, joka mahdollistaa kehittymisen. Maapallolle virtaa jatkuvasti suuret määrä energiaa auringoista.

"Kyseessä Lainaus pidemmästä jutusta uusimmasta Uusi Elämä lehdestä"

Hanki parempia lähteitä.

"mutta mielestäni nuo kolme asiaa ovat niin huomionarvoisia poitteja että kaipaisin asiallisia vastaväitteitä."

Ole hyvä.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuka pistetty kylmäksi

Ketähän joutunu puukkohipan uhriksi? Tietääkö kukkaan?
      Kajaani
      31
      3010
    2. Mietin että

Onko tarinallamme vielä luvussa tilaa kohtaamiselle vai jääkö se tähän.
      Ikävä
      95
      1626
    3. Kaipaatko sinä

Yhtään meidän katseita
      Ikävä
      127
      1464
    4. Mira Luoti ja Julkkisselviytyjät 2017 - Ketä kuumottaa juuri nyt?

HS: Tässä ohjelmassa Mira Luoti kertoi kokeneensa seksuaalista väkivaltaa "PMMP-yhtyeen Mira Luoti kertoo Ylen uudessa
      Kotimaiset julkkisjuorut
      38
      1306
    5. Oletko samaa mieltä

Että on parempi olla erillään?
      Ikävä
      82
      1209
    6. Törkeä eläinsuojelurikos Sonkajärvellä

Pohjois-Savossa Sonkajärvellä noin 40 kissaa ja reilut 10 koiraa on jouduttu lopettamaan kaltoinkohtelun vuoksi, kertoo
      Sonkajärvi
      26
      1099
    7. Kirjallinen varoitus

On annettu eräälle henkilölle. hyssytellään kuitenkin asiasta
      Äänekoski
      54
      1018
    8. Julkisuuden henkilön päiväin päätös

Sitä vaan, että kyllä nyt kaikki tietävät kuka oli Eemeli Peltola (kansanedustaja, joka päätti päivänsä eduskuntatalossa
      Sinkut
      270
      971
    9. MESTARI SIVALTAA JÄLLEEN

https://www.is.fi/politiikka/art-2000011436243.html Suomen ainoa Mestari lausuu tosiasiat Sannasta , Tuomiojasta ja hil
      Kajaani
      230
      958
    10. Jotkut ihmiset pelkäävät syöpää sairastavaa

On hauskaa, kun kertoo jollekin, että "minulla on syöpä". Jotkut käyttäytyvät kuin se olisi tarttuva tauti. Eivät uskall
      Sinkut
      124
      937
    Aihe