moi
mitähän tämä tarkoittaa suomeks tai englanniks:
sub caelo atheo
kiittos
Latina käännös
4
384
Vastaukset
- Seli seli
Ateenan ilmanlaatu on kuulemma tunnettu huonoudestaan – mikä sen sitten lieneekin pilannut?
SUB CAELO ATHEO = selibaatissa Ateenassa?- Seli seli
Vai olisikohan tuo sittenkin ”Ateenan taivaan alla” tjsp.?
Tuo ’caelo’ toi heti aluksi mieleeni italian sanan cielo = taivas.
Käännöskone
http://www.tranexp.com:2000/InterTran?url=http://&type=text&text=sub caelo atheo&from=ltt&to=eng
väitti minulle kuitenkin, että
sub caelo atheo = up to, under celibate in Athens
Minä en selibaatista mitään taivaallista sanottavaa keksi, mutta pakkohan tuota erehtymätöntä konetta oli uskoa...
Kun netti tietää toisaalta kertoa, että
de caelo caenum = taivaasta liejuun (korkeuksista syvyyksiin)
ja
caelum = taivas,
niin pitänee nostaa ajatukset selibaatin syvyyksistä taivaallisen yleviin korkeuksiin.
Ei se tarkoita mitään, se on sianlatinaa (vrt. siansaksa), tai sitten se tarkoittaa ihan mitä sianlatinan lätisijä sillä haluaa tarkoittaa. Tässä tapauksessa luultavasti ”mä en usko mihinkään Jumalaan”, mutta sitä ei ole osattu tai haluttu sanoa ihmisten kielellä vaan naurettavan keikaroivalla latinan ja muka-kreikan sekasotkulla.
Jos haluat käännöksen, kerro oikea alkuteksti, lähde, konteksti ja kohderyhmä. Joskus saat sitten ehkä käännöksenkin. Hyvät käännökset yleensä maksavat, koska niitä tekevät ammattilaiset työkseen.- MichikoXX
luulisin. Klassista latinaa se ei ole.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1011021
Tunnusmerkkejä Kaivatulle
Jotain mistä toinen tunnistaa. Täällä vaalea nainen kaipaa miestä jolla vaaleat hiukset ja asuu maalla. Pelataanko kortt57979Oletko nainen enää täällä?
En ole tunnistanut kirjoituksiasi hetkeen. Ainoastaan yhdessä neutraalissa ketjussa, missä ei ollut kyse tunteista. Hyv61830Miehen ja naisen ystävyys
Mitä järkeä on miehen ja naisen ystävyydessä jos toinen ajattelee toisesta enemmän= on rakastunut ja toivoo yhdessä oloa144788- 65695
Naisten top-5 red flagit
1. Feminismi: kertoo keskenkasvuisuudesta, välttää vastuuta tekemällä miehistä kestosyyllisen kaikkeen 2. Ylipaino: kiel102553Pyydetään tiedonantoa "hyvinvointitalo"-hankkeen nykytilanteesta
ja aikataulusta. Odotetaanko uutta hallinto-oikeuden päätöstä. Hallinto-oikeushan antoi teknisenlautakunnan lupajaosto89547- 78541
- 53527
- 39518