Vääristynyt ajattelu

Hyvä esimerkki.

Hyvä esimerkki vääristyneestä ajattelusta on, kun eräs kertoi ANSAINNEENSA lapsena sen, että vanhempi löi häntä.

Todella mestarillista ajattelua!

46

1309

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ansaitsisin palstahäirintää, mutta taas täällä syrjitään kaikkein syyllisimpiä palstalaisia.

Laita nyt edes yksi kunnollinen solvausaloitus.
      Haluun.

• ..............................

Jos nuhtelu ei auta, eikä muukaan ojennus niin on parempi että lapsi oppii kivun kautta olemaan tunkematta nauloja pistorasiaan kuin että hän työntää nauloja pistorasiaan jästipäisyyttään ja kapinanhaluaan.

Tätä mallia ei tietenkään sanota vanhemmuusoppaissa etteivät vanhemmat käyttäisi sitä omien turhautumiensa purkukanavana.

Itse olisin toivonut että minulle olisi asetettu parempi kuri ja korkeammat vaatimukset, kenties pärjäisin nyt elämässä paremmin :-P

• vänksy

kannassani edelleen.

Jopas sulla on keskustelunaiheet vähissä tänäaamuna..:)

• ap.

kirjoituksesi? Oletko selvännäkijä ja tiedät, mitkä kommentit ovat minun vai pidätkö kaikkia puskakirjoittajia yhtenä? :)

• vänksy
        ap. kirjoitti:

kirjoituksesi? Oletko selvännäkijä ja tiedät, mitkä kommentit ovat minun vai pidätkö kaikkia puskakirjoittajia yhtenä? :)

selvännäkijä ja näen, että sinulle on jokseenkin turha vastata, koska alat jankkaamaan samasta asiassa loputtomiin. Mun mielenkiinto yhtä yksittäistä asiaa kohtaan kun taas ei kestä kovin kauaa.. poikkeuksena seksi.:)

• ap.
        vänksy kirjoitti:

selvännäkijä ja näen, että sinulle on jokseenkin turha vastata, koska alat jankkaamaan samasta asiassa loputtomiin. Mun mielenkiinto yhtä yksittäistä asiaa kohtaan kun taas ei kestä kovin kauaa.. poikkeuksena seksi.:)

ja kirjoituksiasi, se on totuus. Ajatteluasi:
        - mies on älyllisesti, henkisesti ja fyysisesti naisen yläpuolella
        - isäpuolesi on sinua fyysisesti ja henkisesti pahoinpidellyt
        - raiskaus on vain fyysinen kokemus
        - lapsi voi ansaita tulla lyödyksi

Ellet häpeä itseäsi ja omaa ajatteluasi, älä poista näitä. :)

• ap. kirjoitti:

ja kirjoituksiasi, se on totuus. Ajatteluasi:
        - mies on älyllisesti, henkisesti ja fyysisesti naisen yläpuolella
        - isäpuolesi on sinua fyysisesti ja henkisesti pahoinpidellyt
        - raiskaus on vain fyysinen kokemus
        - lapsi voi ansaita tulla lyödyksi

Ellet häpeä itseäsi ja omaa ajatteluasi, älä poista näitä. :)

Jos vänkys on luonteeltaan kiltti ja masokistinen, niin ainakaan hänestä ei ole muille haittaa. EHkä itselleen on.

• fyysistä kuritusta, mutta kun lapsi tekee jotain, mikä on todella väärin ja uhkaa esim. hänen omaa tai jonkun toisen henkeä, hänelle on annettava jokin tarpeeksi epämiellyttävä rangaistus, että toiminta loppuu. Lapsesta riippuu mikä on sopivin rangaistus; aresti, jostain lelusta tms. luopuminen.
      Kärjistetysti voin sanoa että mielummin luunappi tai tukistus kuin auton alle jääminen. Mutta fyysisen kurituksen tilalle jokin tehokkaampi ja parempi rangastus mielummin.

"Mutta fyysisen kurituksen tilalle jokin tehokkaampi ja parempi rangastus mielummin."

On erilaisia ihmisiä, tiedän lapsia joihin mikään "henkinen painostus" ei kertakaikkiaan tehoa. Jos heiltä evää lelun he nakkaa niskojaan ja jatkaa toisella lelulla tai jos heillä ei ole leluja he etsii huvinsa muualta. Aresti johtaa lähinnä lisäkapinointiin jne jne...

Fyysinen, henkinen, sosiaalinen. Tuossa ovat keinovalikoimat. En ymmärrä miksi fyysinen on poissuljettu?

Henkistä ja sosiaalista kiusaamista/pahoinpitelyä ei sitten noteerata juuri millään tavalla. Väitän että ne ovat nykyisin lapsien pahoinvoinnissa 95% ongelmista. Esimerkiksi lasta jota ei saada kuriin ja häntä kutsutaan jatkuvasti tuhmaksi - eikö silloin lapsi koe itsensä tuhmana - että se on hänen roolinsa - ja jatkossakin jatka samaa linjaa?

Kyse on siitä mitä sillä ojentamisella tarkoitetaan, miksi se annetaan (ja tietenkin kohtuudesta. Tukistaminen ja luunappi on hyvin lievä tapa käyttää fyysistä valtaa, tuntuva toki).

Miksi lapsia suojellaan mielummin kohtuulliselta turvalliselta kivulta kuin siltä että he eivät ehkä opikaan sääntöjä ja kärsivät siitä sitten loppuelämänsä?

• heittäminen 3-4 metristä osuukoot mihin osuu.

• .............................. kirjoitti:

"Mutta fyysisen kurituksen tilalle jokin tehokkaampi ja parempi rangastus mielummin."

On erilaisia ihmisiä, tiedän lapsia joihin mikään "henkinen painostus" ei kertakaikkiaan tehoa. Jos heiltä evää lelun he nakkaa niskojaan ja jatkaa toisella lelulla tai jos heillä ei ole leluja he etsii huvinsa muualta. Aresti johtaa lähinnä lisäkapinointiin jne jne...

Fyysinen, henkinen, sosiaalinen. Tuossa ovat keinovalikoimat. En ymmärrä miksi fyysinen on poissuljettu?

Henkistä ja sosiaalista kiusaamista/pahoinpitelyä ei sitten noteerata juuri millään tavalla. Väitän että ne ovat nykyisin lapsien pahoinvoinnissa 95% ongelmista. Esimerkiksi lasta jota ei saada kuriin ja häntä kutsutaan jatkuvasti tuhmaksi - eikö silloin lapsi koe itsensä tuhmana - että se on hänen roolinsa - ja jatkossakin jatka samaa linjaa?

Kyse on siitä mitä sillä ojentamisella tarkoitetaan, miksi se annetaan (ja tietenkin kohtuudesta. Tukistaminen ja luunappi on hyvin lievä tapa käyttää fyysistä valtaa, tuntuva toki).

Miksi lapsia suojellaan mielummin kohtuulliselta turvalliselta kivulta kuin siltä että he eivät ehkä opikaan sääntöjä ja kärsivät siitä sitten loppuelämänsä?

jos kerran lapsi uskaltaa äitiänsä lyödä.

itse en lapsena olisi sitä uskaltanut tehdä,olen ihan varma et kosto olis tullut viimeistään silloin kun olisin nukahtanut, niin äitini äitikin toimi äitini ja enoni kanssa,pieksi ne sänkyynsä jos ei hereillä saanut niitä kiinni :)

• monte24 kirjoitti:

heittäminen 3-4 metristä osuukoot mihin osuu.

...

• yksinkertainen.blondi kirjoitti:

...

en syyllistänyt sinua mitenkään.

• Papeete1

Voi myöntää että aina kun tein jotain kivaa (eli pahaa), niin ansaitsin kaikki rangaistukset mitä sain.
      Sillain voi käydä kun väärin tekee, ja vanhempi on tiukkana rajojen suhteen :D

Itsekkin olen jopa lyönyt poikaani. Olen aina sanonut niille, että takaisin saatte samaan tahtiin että miettikää mitä teette. Oma vika jos hassusti käy. Noh, poika12v oli samankokoinen kuin minä ja päätti kokeilla mitä teen kun nyrkkitappelu tulee. Se löi mua kesken riidan ja minä tempasin takaisin, ja sanoin että haluatko ihan varmasti tälle tielle lähtee?
      Se meni huoneeseensa ja tuli puolen tunnin päästä takaisin ja totesi että ei hän halua ja sori kun teki väärin.

Sen kommin ei ole tarvinnut pelätä että se löisi eikä kumpikaan tapauksen nähneistä tytöistäkään ole halunnut kokeilla lyönkö takaisin.

Olen joskus myöhemmin kysynyt pojalta, että jäikö sille jotain hampaankoloon siitä. Ei kuulemma jäänyt. Hän tiesi että mä olen sanonut lyöväni takaisin mutta kokeili silti, joten oma vikahan se oli. Mitä siitä enempää miettiin. Poika-kulta oli kova kokeileen pitääkö rajat ja määräykset. Nykyään se ei enää testaile :D

• ap.

ansaita tulla lyödyksi vai onko se lyöminen hyväksyttyä vain lasten kasvatuksessa?

• Papeete1
        ap. kirjoitti:

ansaita tulla lyödyksi vai onko se lyöminen hyväksyttyä vain lasten kasvatuksessa?

Kuka vaan joka menee lyömään toista, ansaitsee tulla lyödyksi.

Minä aina täälläkin toitottanut miehille jotka opettaa eukkonsa lätkiin (eli antavat niiden lätkiä ja hakata riidan aikana), että lyökää nyt jumalauta takas. Kyllä ne sen lätkimisen lopettaa, kun alkaa omaan naamaan sattua, ja tietää että aina tulee takaisin.

• vänksy
        ap. kirjoitti:

Papu sen jo sanoikin...

• syyllistyneesi :

rangaistavaan tekoon (lapsen fyysinen kuritus)

• Papeete1
        syyllistyneesi : kirjoitti:

rangaistavaan tekoon (lapsen fyysinen kuritus)

Ja se olikin tehokkain mahdollinen kasvatuskeino pojalle. Ei tarvinnut pitää kriisipalavereita eikä juosta terapioissa, eikä tarvi pelätä että se enää käy päälle, kun huomaa että suuttuessaan saa hakata toisia eikä mitään tapahdu.

• ap.
        Papeete1 kirjoitti:

Kuka vaan joka menee lyömään toista, ansaitsee tulla lyödyksi.

Minä aina täälläkin toitottanut miehille jotka opettaa eukkonsa lätkiin (eli antavat niiden lätkiä ja hakata riidan aikana), että lyökää nyt jumalauta takas. Kyllä ne sen lätkimisen lopettaa, kun alkaa omaan naamaan sattua, ja tietää että aina tulee takaisin.

jos päiväkodeissakin noin ajateltaisiin.

• rauhanneuvottelija :
        ap. kirjoitti:

jos päiväkodeissakin noin ajateltaisiin.

Lähi-Itään

• random_N

Meneekö sinulla yleinen ja erityinen sekaisin?

On ihan tuttua, että ns musta pedagogiikka (johon lasketaan esimerkiksi fyysinen väkivalta kurituskeinona) aiheuttaa lapsessa negatiivisia seurauksia. Tuttua on sekin, että lapsi kokee ja selittää ihan normaalina mielivaltaista ja raakaakin toimintaa.

Jos kuitenkin ihminen toimii normaalisti ja kokee että hänen saamansa rangaistus on ollut siedettävä ja perusteltu, niin mikä siinä on se ongelma? Sinä tunnut syyttävän uhria ja langetat varjon koko hänen elämänsä ylle ja kaikelle ajattelulla ja toiminnalle jota hän harjoittaa.

Lapselle luo turvaa johdonmukaisuus. Eli mieli järkkyy helposti, jos vanhempien toimintaa ei voi ennustaa, lupauksia ei pidetä ja sama asia johtaa eri kerroilla eri seuraamuksiin.

En ole itse fyysisen kurittamisen kannalla. en kuitenkaan myöskään usko että lapsen näkökulmasta looginen, kohtuullinen fyysinen kuritus automaattisesti aiheuttaisi pysyviä psyykkisia tai sosiaalisia haittoja. Lapsen näkökulmasta loogisella tarkoitan, että lapsi on tietoinen että jokin asia on kielletty ja toistuvasti ja lievemmistä ja laillisista rangaistuksista huolimatta hän kokeilee rajaa. Kun tästä kokeilusta seuraa ennalta tiedossa oleva rangaistus, se on lapsen maailmassa loogista eikä yleisty vanhemman toiminnan odotukseksi muissa tilanteissa.

Olen kuitenkin sitä mieltä, että on aivan oikein että ruumiillinen kurittaminen on laissa kielletty ja että se ei ole pakollinen osa missään oloissa kenellekään lapselle. Tämä sillä täsmennyksellä että kiinnipitämistäei tai vastaan hangoittelevan lapsen siirtämistä tilasta toiseen ei lasketa ruumiilliseksi kurittamiseksi.

Olen saanut itse selkään aikoinaan kaksi kertaa, enemmän ehkä symbolisesti kuin varsinaisesti kivuliaasti. Eli housut on olleet kintuissa ja onhan siellä pepulla risu viuhahtanut, mutta ei se tainnut edes sattua. Kumpikaan kerta ei todellakaan tullut yllätyksenä, enkä koe että olisin niistä traumatisoitunut. En silti haluaisi itse käyttää moista keinoa. Voi silti tulla tilanne, jossa vaikka ympäristössä on vaaratekijä jota en voi poistaa ja joka on lapsen edun takia vaikka sitten tukistamalla taottava kalloon. Toivottavasti muut keinot auttavat.

• ap.

palstakirjoittajat sekaisin?
        Missä kohtaa syytin uhria eli lasta?

• ap. kirjoitti:

Eikös lapsi mielestäsi tunnekaan väärin, jos kokee rangaistuksen oikeutettuna. Kyllä siinä selvä syytös väärästä ajattelusta oli.

• Niinpä niin
        ap. kirjoitti:

kirjoittajan mielestä edes ollut. Oli vain pahoja lapsia, joita tulikin lyödä. Erikoinen kannanotto Randomilta.

• ap.
        buddy-love kirjoitti:

Eikös lapsi mielestäsi tunnekaan väärin, jos kokee rangaistuksen oikeutettuna. Kyllä siinä selvä syytös väärästä ajattelusta oli.

kirjoittajat lapsia? :)

• random_N
        ap. kirjoitti:

pilkkaat, jopa vainoat vänksyä ja näet hänet nimenomaan ihmisenä, jota on lapsena kohdeltu tuomitsemallasi tavalla ja jonka koko ajattelumaailman sen perusteella kyseenalaistat.

Minusta se on uhrin syyllistämistä. Eli minusta näet vänksyn uhrina ja alistat tai oikeammin ehkä redusoit hänet VAIN uhriksi, jonka kaikki toiminta selittyy uhrina ololla.

Julmaa, minusta.

• random_N
        Niinpä niin kirjoitti:

kirjoittajan mielestä edes ollut. Oli vain pahoja lapsia, joita tulikin lyödä. Erikoinen kannanotto Randomilta.

tunnutaan olevan kaikki.

Kerrotko minulle kuinka minun tulee suhtautua asioihin ja muotoilla ne, jotta maailmakuvaasi ei venytettäisi. Kiitos etukäteen.

• ap.
        Niinpä niin kirjoitti:

he kokivat vanhempien olevan niitä uhreja. Ei minulta nyt tosiaan heru myötätuntoa lapsiaan lyöville vanhemmille. ;(

• ap.
        random_N kirjoitti:

pilkkaat, jopa vainoat vänksyä ja näet hänet nimenomaan ihmisenä, jota on lapsena kohdeltu tuomitsemallasi tavalla ja jonka koko ajattelumaailman sen perusteella kyseenalaistat.

Minusta se on uhrin syyllistämistä. Eli minusta näet vänksyn uhrina ja alistat tai oikeammin ehkä redusoit hänet VAIN uhriksi, jonka kaikki toiminta selittyy uhrina ololla.

Julmaa, minusta.

Vainoan, koska toistin sen mitä hän on itse kertonut itsestään? Onko muita todisteita?

ap. kirjoitti:

Vainoan, koska toistin sen mitä hän on itse kertonut itsestään? Onko muita todisteita?

Sinä ja toimintasi on se todiste.

• random_N
        ap. kirjoitti:

Tallennat hänen viestejään, tuot niitä tänne vaikka hän on itse kommentin poistanut, vääristelet, painat päälle.

Miksi?

Onko sinulla paha olla? Haluatko puhua siitä? Sori, minua ei kiinnosta mutta etsi joku muu.

ap. kirjoitti:

he kokivat vanhempien olevan niitä uhreja. Ei minulta nyt tosiaan heru myötätuntoa lapsiaan lyöville vanhemmille. ;(

Mutta vanhempaansa lyövälle lapselle heruu myötätuntoa?

• ap.
        random_N kirjoitti:

Tallennat hänen viestejään, tuot niitä tänne vaikka hän on itse kommentin poistanut, vääristelet, painat päälle.

Miksi?

Onko sinulla paha olla? Haluatko puhua siitä? Sori, minua ei kiinnosta mutta etsi joku muu.

Minulla ei ole tallessa yhtään keskustelua. Mitäs siihen sanot? :)
        Joku rekisteröitynyt epäili häntä jopa mieheksi, on sen verran erikoista kannanottoa tullut asioihin.

• ap. kirjoitti:

kirjoittajat lapsia? :)

Ovat tietääkseni joskus olleet lapsia.

Botteja ei kuitenkaan lasketa mukaan.

• random_N
        ap. kirjoitti:

Minulla ei ole tallessa yhtään keskustelua. Mitäs siihen sanot? :)
        Joku rekisteröitynyt epäili häntä jopa mieheksi, on sen verran erikoista kannanottoa tullut asioihin.

Kyllästytät minua jo, game over.

Kun listaat tänne omalle koneellesi tallennettuja muiden viestejä, niin kopioi vain vielä näkyvät, jos haluat esiintyä coolina analyytikkona, joka paskat nakkaa muiden jutuille.

random_N kirjoitti:

Miksi?

Tuomioni: Huonoitsetuntoinen mies jonka tarvii löytää tarpeeksi heikko nainen kontrolloitavaksi. Tällöin hän etsii heikkoutta ja pyrkii osoittamaan sen valitsemalleen uhrilleen jotta pääsee sitten "antamaan anteeksi".

Syyllistämisen kautta hän heikentää uhrinsa itseään huonommaksi ja siten hän saa itselleen nuken johon voi luottaa niin kauan kuin hän on niskan päällä.

Toiminta on alitajuista ja sitä leimaa kyvyttömyys peilata valittujen vaikutustapojen ahdistavutta (minussa ei ole mitään vikaa...) ja nähdä kaikki uhrin syynä - "Hän on ansainnut tämän, tämä tapahtuu hänen parhaakseen".

Taitaa olla ihastunut vänksyyn muttei osaa kohdata häntä tasaveroisena.

• ap.
        random_N kirjoitti:

Kyllästytät minua jo, game over.

Kun listaat tänne omalle koneellesi tallennettuja muiden viestejä, niin kopioi vain vielä näkyvät, jos haluat esiintyä coolina analyytikkona, joka paskat nakkaa muiden jutuille.

puolustat nyt fyysistä väkivaltaa. Siitä on tässä ketjussa kysymys, vaikka sinä yrität vääntää asiaa toisaalle.

ap. kirjoitti:

puolustat nyt fyysistä väkivaltaa. Siitä on tässä ketjussa kysymys, vaikka sinä yrität vääntää asiaa toisaalle.

Tässä viestiketjussa ei ole kukaan puolustanut väkivaltaa vaan fyysistä ojentamista.

Väkivallalle ominaista on sen kohtuuttomuus, tuhoavuus ja satunnaisuus. Sensijaan fyysiessä lapsen ojentamisessa lapselle annetaan selkeät rajat joiden ylittämisestä sitten seuraa fyysinen ojentaminen.

Vieläkö lisää rautalankaa?

• a.b*
        .............................. kirjoitti:

Tuomioni: Huonoitsetuntoinen mies jonka tarvii löytää tarpeeksi heikko nainen kontrolloitavaksi. Tällöin hän etsii heikkoutta ja pyrkii osoittamaan sen valitsemalleen uhrilleen jotta pääsee sitten "antamaan anteeksi".

Syyllistämisen kautta hän heikentää uhrinsa itseään huonommaksi ja siten hän saa itselleen nuken johon voi luottaa niin kauan kuin hän on niskan päällä.

Toiminta on alitajuista ja sitä leimaa kyvyttömyys peilata valittujen vaikutustapojen ahdistavutta (minussa ei ole mitään vikaa...) ja nähdä kaikki uhrin syynä - "Hän on ansainnut tämän, tämä tapahtuu hänen parhaakseen".

Taitaa olla ihastunut vänksyyn muttei osaa kohdata häntä tasaveroisena.

pohdittu.........

• nainen-

enemmänkin itsetunnottomuudesta,ja kokemuksista joilla lapsena on muokattu ajatusmaailmaa, ja saatu aikaan pysyvä huonomuuden tunne..

• ap.

ei saisi puhua, koska se kuulemma koetaan yhteen palstalaiseen kohdistettuna vainona. Ollaan vain hys hys ja taputetaan kannustavasti, kun joku sanoo lyövänsä lapsia.

ap. kirjoitti:

ei saisi puhua, koska se kuulemma koetaan yhteen palstalaiseen kohdistettuna vainona. Ollaan vain hys hys ja taputetaan kannustavasti, kun joku sanoo lyövänsä lapsia.

Mitä sinä teet jos lapsesi lyö sinua?

• pihalla kuvioista,

luojan kiitos.

Siis ihminen ajattelee silloin väärin, kun se on oppinut erottamaan oikean väärästä...

Ei jaksa.

• muistu mieleen kun olin lapsi ja äitini kanssa riideltiin.
      se yritti potkaista minua,,mut kerkesin väistämään niin että potku osuikin tuolin jalkaan sillä seurauksella että häneltä murtui pikkuvasvas.

sain kyllä monesti kuulla et minun syy se varpaan murtuminen :) olis kuulemma pitänyt ottaa potku vastaan :) naurattaa niin et oikein vedet tulee silmistä.

• hyvä et väärin tehnyt kokee ansainneensa rangaistuksensa? Onko parempi kokea ansaittu lyöminen vai ansaitsematon vapaudenriisto (esim. aresti).

Ainakin mun on vaikeampi käsittää ansaitsematon rangaistus - muodossa tai toisessa kuin ansaittu rangaistus. Samaan ajatukseen tietääkseni perustuu kait oikeuslaitoskin.

Kyse siis lienee et mikä on kohtuullista? Luunappi on fyysistä ja moittiminen henkistä - kumpi pahempi. Mie en tiiä ja silti kannatan nykyistä lakia lapsen koskemattomuudessa. Lain henki tosin lienee enempi estää ylilyönnit kuin yksittäiset luunapit, mut sellaiseksi lakia ei voi kirjoittaa. Sama pätee lähes kaikkeen moraaliajatteluun - esitetään se ehdottomana, mut tiedetään et siitä täytyy poiketa. On poikkeus sitten lieventävä asianhaara tms.

Päivän ylläri - elämä ei ole mustavalkoista.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. IL - Kansanedustaja tehnyt ITSEMURHAN eduskuntatalossa!!

"IL:n tiedot: Kansanedustaja tehnyt itsemurhan Eduskuntatalossa Iltalehden tietojen mukaan kansanedustaja on tehnyt its
      Maailman menoa
      379
      8371
    2. Eemeli Peltonen teki itsemurhan eduskuntatalossa

Kevyet mullat sitten vaan. Ei mulla muuta.
      Maailman menoa
      173
      2740
    3. Kuka pistetty kylmäksi

Ketähän joutunu puukkohipan uhriksi? Tietääkö kukkaan?
      Kajaani
      13
      1032
    4. Oletko samaa mieltä

Että on parempi olla erillään?
      Ikävä
      76
      978
    5. Sylikkäin.

Sylikkäin, suudellen. Milloin haluaisit näin nainen tehdä ? Vain häntä ajatellen 😘. Tietenkin jos häntä asia kiinnosta
      Ikävä
      60
      883
    6. Postilaatikoista

Tuntuu kaikki tietävän tekijän/tekijät, mutta miksi nimiä ei julkaista???
      Kihniö
      25
      866
    7. Nainen arvaa kuka

En ikävä kyllä elä enää pitkään
      Ikävä
      55
      853
    8. Sano nyt kiertääkö

Huhut meistä tai jostain muusta?
      Ikävä
      64
      832
    9. Mietin että

Onko tarinallamme vielä luvussa tilaa kohtaamiselle vai jääkö se tähän.
      Ikävä
      46
      796
    10. Eemeli Peltosen viimeinen postaus Facebookissa!

"Olen ollut kevätistuntokauden viimeisillä viikoilla paljon poissa eduskuntatyöstä. Sain toukokuussa hyvää hoitoa HUSiss
      Maailman menoa
      72
      762
    Aihe