Näittekö nälkää lapsena?

Gallup.

Oliko salaattia aterioiden yhteydessä?
Olivatko ateriat vaihtelevia?
Tarjottiinko jälkiruokaa päivittäin?
Saiko jättää ruokaa/juomaa?

14

364

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • olin pentuna helvetin ronkeli ruokien suhteen enkä suostunut suomalaisia pöperöitä ihmeemmin syömään.

• häpeä sinänsä

pakottaa lapset syömään.

• häpeä sinänsä kirjoitti:

pakottaa lapset syömään.

lastentarhassa oli aivan omituisia ruokia.

• vänksy

vaan lautanen oli saatava tyhjäksi ja joka ruokaa piti ottaa, ja jollei kelvannut, niin sit ei saanut mitään muutakaan(leipää, jugurttia tms) vaan oli pärjättävä kouluruoalla. Salaattia oli, mut sitä sentään ei ollut pakko ottaa. Ateriat oli tavallisia perusruokia, mut aina vaan perunaa. Meil ei koskaan ollut esim. spaghettia tai makaroonia.. Riisiä saattoi olla ehkä kerran vuodessa. Aikuisena en ole keitetystä perunasta tykännytkään, johtuen varmaan yliannostuksesta lapsena. Joskus jos me oltiin äidin kanssa kahdestaan, niin silloin me syötiin sitä mitä mä halusin, eli jotain muuta kuin sitä iänikuista perunaa jollain lisukkeella :) Jälkiruokia ei oo ollut, tai en ainakaan muista...

Tuon takia en ikinä tee omille lapsilleni ruokailusta pakkoa. Koskaan en pakota syömään. Kyllä se nälkä tulee varmasti ilman pakottamistakin. En myöskään tee ruoka-ajoista mitään pakollisia, jollaisia ne mun lapsuudessa oli, koska ei mulla itselläkään joka päivä samaan aikaan nälkä tule, niin en voi odottaa toisiltakaan sellaista.

• vänksy

ruokalajia oli sianlihakastike ja ne vitun perunat ja silakkalaatikko, johon kans oli tungettu sitä läskilihaa ja voitte vaan uskoa, et en ole aikuisiällä noihin kumpaankaan koskenut,enkä tule koskemaankaan.:)

• .,.,.,.,.,.
        vänksy kirjoitti:

ruokalajia oli sianlihakastike ja ne vitun perunat ja silakkalaatikko, johon kans oli tungettu sitä läskilihaa ja voitte vaan uskoa, et en ole aikuisiällä noihin kumpaankaan koskenut,enkä tule koskemaankaan.:)

..jotkut kehtaavat väittää ettei lapsuuden kokemuksilla ole merkitystä.

• vänksy
        .,.,.,.,.,. kirjoitti:

..jotkut kehtaavat väittää ettei lapsuuden kokemuksilla ole merkitystä.

voimakkuudesta.

• ,.,.,.,.,.,.

• ELÄMÄN-KAARI

en nähäny oli hirvenlihhaa potut omasta maasta ja satoja litroja ja kiloja marjoja pitkän talven varalle poimittuna niin ja lehemän kantturat navetassa

• Salaattia oli, mutten halunnut syödä sitä. Vaihtelua oli enemmän kuin nykyisin, kun teen itse ruokani. Jälkiruokaa ei ollut kuin juhlapäivinä. Maitopurkkikin oli aina pöydässä, vaikken edelleenkään ylensä juo mitään ruuan kanssa.

Hassu gallup noin muuten.

• ..mutta jossain vaiheessa meidän perheen taloudellinen tilanne oli tosi huono ja silloin mentiin melkeinpä puurolinjalla. Ei mitään ylimääräisiä herkkuja. Koulussa sai onneksi aika monipuolista ruokaa. Muistan miten hölmöltä tuntui kun luokkakaverit yökkäilivät ja valittivat kouluruoista. Ei se nyt mitään megaherkkua ollut, mutta ihan hyvää perusruokaa kuitenkin.

Toi Vänksyn kuvaama perunakammo tuli mullekin, en muista milloin olisin tehnyt kotona viimeksi keitettyjä perunoita. Ehkä joskus kesällä, kun on ollut uusia perunoita saatavilla.

Mua ei koskaan pakotettu syömään, vaikka olin aika pieniruokainen lapsena.

• Papeete1

En nähnyt nälkää kotona eikä kukaan pakottanut syömään sellaista mitä en halua. En myöskään muista että olisin jotain ilman jäänyt.
      Koulussa ne kyllä yritti pakottaa, mutta lopetti sitten kun viimeisellä kerralla tunnin vänkäyksen jälkeen kyllästyneenä viskasin sen tarjottimen pitkin mäkiä. Mä päätän itse mitä ja paljonko mä syön.
      Ei tullut edes tuosta natsikoulun meiningistä traumoja :)

• sirpamaikkarilta

Suoraan sanoen en muista mitä ruokaa oli mitenkin usein. Salaatteja ja jälkiruokia oli lähinnä juhlapyhäisin sekä viikonloppusin. Ruokaa sai kotona jättää mut koulussa ei.

• Taasnäitä

Se oli siinä 12-13 vuoden ikäisenä kun aloin kasvaan vauhdilla. Kun samalla tuli tuota urheilua harrastettua niin oli aina nälkä. Ei pystynyt syömään niin paljoa kerralla etteikö parin tunnin päästä olisi taas ollut nälkä, ja samaa kurjuus jatkui armeijaan asti. Kyllä on paskapuhetta etteikö tässä maassa olisi nälkää nähty. Olen siitä elävä (onneksi) esimerkki.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuka sitä naista maalittaa

Täällä oikeasti?
      Ikävä
      193
      1392
    2. Anteeksipyynnöstä

Uskotko anteeksipyynnön voimaan? Mikä tekee anteeksipyynnöstä vaikeaa? Onko se mielestäsi joskus turhaa, joko pyytäjän
      Ikävä
      138
      903
    3. Oletko päässyt minusta

Eteenpäin?
      Ikävä
      85
      862
    4. Voisin jopa maksaa että saisin nähdä sut mies

Miten helvetissä joku voi olla tollanen kotihiiri. Edes mä en ole noin paha ku sä! Miten sua voi ikinä edes nähdä ?
      Ikävä
      52
      781
    5. Ei kukaan ole katsonut

Kuten sinä. Niin välittävä ja hellä katse.
      Ikävä
      51
      758
    6. Martinan tarve valehdella.

Miksiköhän Martina valehtelee niin paljon,onko hän tietoinen siitä että valheistaan jää useimmiten kiinni? Esimerkkinä t
      Kotimaiset julkkisjuorut
      253
      657
    7. Stubb munasi - Suomessa kuuluu liputtaa Suomen lipulla

Presidentinlinnan ja Mäntyniemen salkoihin nostettiin sateenkaariliput lauantaina. Suurin osa kansasta ei varmasti pidä
      Maailman menoa
      321
      616
    8. Tumman vihreä mercedes

Mikä se on tuo kylää ympäri ajava vihreä mercedes, takakontti tärisee kuin hullu ja välillä kylän juoppojakin kuskailee,
      Hyrynsalmi
      7
      605
    9. Olisitko oikeasti valmis rikkomaan

Perheesi? En haluaisi sitä, mutta ne on teidän välisiä asioita. Voin olla sinulle vain kaverikin… ei paineita. Minä kesk
      Ikävä
      55
      599
    10. Rakastan sinua

Päivä päivältä enemmän 🥰 Miehelle.
      Ikävä
      53
      584
    Aihe