Jenkki Legasy 2010

http://www.subaru.fi/news2009n000079.html

Outbackiä odotellessa voimme lueskella Jenkki- Legasystä. Muutama mielenkiintoinen asia pistää esiin. Kuusivaihteinen manuaali, siinä nyt ei ole mitään ihmeellistä, mutta tuo uusi automaatti kiinnostaa kovasti. Koeajolle pääsee vasta syksyllä.

Tuo koneen sijoittaminen apurungolle on jo ollut Subarulla aikaisemmin ainakin Foresterissa.

Toivottavasti kestävyys autoilla on sama kuin tähänkin asti, vaikka valmistetaankin jenkeissä. Tosin meille tuotavat autot aikanaan tehdään Japanissa.

Ei liene vielä saatavana koeajoraportteja maailmalta?

16

1404

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • äkstee

      Legacy oli mieleinen auto, kaksi sellaista uutena omistanut. Sitten innostuin tuosta turbo-Foresta, Legacyn maavara loppui liian usein niissä paikoissa, joihin olin menossa.
      Sitten kun olen nautiskellut tuosta turbo-Foresta tarpeeksi, Legacy joku maastoroju yhdessä voisivat olla korvaavat.

      • Ostat uuden Legasyn ja pidät Foresterin, niin et
        tarvitse missään etkä millään romulla ajella.

        Minulla ei ole tuota mahdollisuutta, sillä vanha
        auto aina häviää alta aikayksikön juniorin käyttöön.


      • on ...?
        Täpinä kirjoitti:

        Ostat uuden Legasyn ja pidät Foresterin, niin et
        tarvitse missään etkä millään romulla ajella.

        Minulla ei ole tuota mahdollisuutta, sillä vanha
        auto aina häviää alta aikayksikön juniorin käyttöön.

        Kunpa vielä oppisit kirjoittamaan edes tuon Legacyn nimen oikein!!


      • äkstee
        Täpinä kirjoitti:

        Ostat uuden Legasyn ja pidät Foresterin, niin et
        tarvitse missään etkä millään romulla ajella.

        Minulla ei ole tuota mahdollisuutta, sillä vanha
        auto aina häviää alta aikayksikön juniorin käyttöön.

        Juuri tänään kahvipöydässä totesin ääneen, että taidan pitää tuon Foresterin piiiiiiiitkäääääääään?
        Kun yleensä autosta on alkuinnostus kadonnut vuoden sisällä, niin ei ainakaan vielä Foresterin kohdalla havaittavissa moista.


      • nus.... ei ku viilaaja
        on ...? kirjoitti:

        Kunpa vielä oppisit kirjoittamaan edes tuon Legacyn nimen oikein!!

        Oliko se niin, että Kikero koittaa kelloa vai Cisero soittaa selloa? Vähänpä täpinällä on enää oppimista, kun tuosta on enää kiinni varsinkin kun sinä koulutat noin aktiivisesti.


    • SubyDuby
      • Linkkisi sisältää havainnollisen videon tuon
        automaatin toiminnasta. Luulen, että ymmärrän
        miten se skulaa. Tuo ketjurakennekin näyttää
        erittäin jämäkältä.


      • forre
        Täpinä kirjoitti:

        Linkkisi sisältää havainnollisen videon tuon
        automaatin toiminnasta. Luulen, että ymmärrän
        miten se skulaa. Tuo ketjurakennekin näyttää
        erittäin jämäkältä.

        lienee ollut yhteistyötä toyotan kanssa tuon cvt-vaihteiston kanssa, uudessa avensiksessa vastaava metalliketjulla toteutettu vaihteisto, ja on ihan upea toiminnaltaan, joten toivotaan että tuo subarun cvt tulee myös täällä myyntiin.


      • P.Alikka
        forre kirjoitti:

        lienee ollut yhteistyötä toyotan kanssa tuon cvt-vaihteiston kanssa, uudessa avensiksessa vastaava metalliketjulla toteutettu vaihteisto, ja on ihan upea toiminnaltaan, joten toivotaan että tuo subarun cvt tulee myös täällä myyntiin.

        tosiaan konserniyhteistyön tulosta tuo uusi automaagi. Saas nähdä missä määrin alkaa yhteisiä osia noin laajemmaltikin löytyä Toyota/Subaru akselilta.

        No ainakin Avensikseen saisi vastavetoisesti hyödyntää tuota Subarun nelivetoa... ;) mutta ehkä sitten seuraavaan malliin!


      • forre
        P.Alikka kirjoitti:

        tosiaan konserniyhteistyön tulosta tuo uusi automaagi. Saas nähdä missä määrin alkaa yhteisiä osia noin laajemmaltikin löytyä Toyota/Subaru akselilta.

        No ainakin Avensikseen saisi vastavetoisesti hyödyntää tuota Subarun nelivetoa... ;) mutta ehkä sitten seuraavaan malliin!

        miksi tuhlata subarun hyvää nelivetoa johonkin avensikseen, kun ostaa subarun, niin saa muutenkin paremmin valmistetun auton kun mitä britti-toyota on. Tietysti tojo ja subaru suunnittelevat yhdessä tiettyjä asioita mitä molemmat voivat hyödyntää, mutta niin kauan kun subarussa on boxeri kone, ei sillä puolella tulla näkemään yhtäläisyyksiä, samoin vaihteistoissa voidaan vain hyvin rajallisesti käyttää samoja osia, ehkä variaattori on juuri tälläinen tapaus. Huhujen mukaan subaru valmistaisi toyotalle pienen takavetoisen sporttiauton, boxerikoneella luonnolisesti.


      • P.Alikka
        forre kirjoitti:

        miksi tuhlata subarun hyvää nelivetoa johonkin avensikseen, kun ostaa subarun, niin saa muutenkin paremmin valmistetun auton kun mitä britti-toyota on. Tietysti tojo ja subaru suunnittelevat yhdessä tiettyjä asioita mitä molemmat voivat hyödyntää, mutta niin kauan kun subarussa on boxeri kone, ei sillä puolella tulla näkemään yhtäläisyyksiä, samoin vaihteistoissa voidaan vain hyvin rajallisesti käyttää samoja osia, ehkä variaattori on juuri tälläinen tapaus. Huhujen mukaan subaru valmistaisi toyotalle pienen takavetoisen sporttiauton, boxerikoneella luonnolisesti.

        ja tämän vuoksi seuraavalla autonvaihto kierroksella itselläni tuo Legacy onkin aika vahvoilla... Mutta mutta lähinnä tuo bensa legacyn kulutus on ollut kysymysmerkki. Lienekkö sinulla tietoa mihinkän käytännön kulutus asettuu tuolla 2,0 litran bensamoottorilla vuosimallin 04 --> Legacyssa? Dieselinkin tietysti nykyään saa ja sekin taitaa olla yksi markkinoiden parhaista... katsellaanhan nyt yltyykö se nelivetokuume kuinka kovaksi!


      • forre
        P.Alikka kirjoitti:

        ja tämän vuoksi seuraavalla autonvaihto kierroksella itselläni tuo Legacy onkin aika vahvoilla... Mutta mutta lähinnä tuo bensa legacyn kulutus on ollut kysymysmerkki. Lienekkö sinulla tietoa mihinkän käytännön kulutus asettuu tuolla 2,0 litran bensamoottorilla vuosimallin 04 --> Legacyssa? Dieselinkin tietysti nykyään saa ja sekin taitaa olla yksi markkinoiden parhaista... katsellaanhan nyt yltyykö se nelivetokuume kuinka kovaksi!

        onhan mulla legacy 2,0 165 hv. farkku, ja kulutus vaihtelee 8-9 l/100 välillä, talvella nousee siihen 9 lähelle, kun on niin kiva ajella vähän reippaammin ;-) Varmaan matka-ajossa pääsis alle tuon 8 jos sellaista tasasta satsta ajelis. Tuo tuleva uutuus pitäisi olla taas uudella koneversiolla, toivotaan että olisi edes hieman taloudellisempi, pitäisi olla nyt jos huhuihin on uskomista, hieman pitemmällä iskulla ja pienemmällä sylinterin halkaisijalla tuo kaksilitrainen, saas nähdä.


      • P.Alikka
        forre kirjoitti:

        onhan mulla legacy 2,0 165 hv. farkku, ja kulutus vaihtelee 8-9 l/100 välillä, talvella nousee siihen 9 lähelle, kun on niin kiva ajella vähän reippaammin ;-) Varmaan matka-ajossa pääsis alle tuon 8 jos sellaista tasasta satsta ajelis. Tuo tuleva uutuus pitäisi olla taas uudella koneversiolla, toivotaan että olisi edes hieman taloudellisempi, pitäisi olla nyt jos huhuihin on uskomista, hieman pitemmällä iskulla ja pienemmällä sylinterin halkaisijalla tuo kaksilitrainen, saas nähdä.

        Mutta toki neliveto ottaa omansa ja kyllähän nuo Subarun boxerit on malli mallilta entistä taloudellisempia! Mutta noin äkkiseltää omaan Aveen verrattuna tuossa tulisi n. litra lisää kulutukseen ja sillä saisi nelivedon.... hmmm!

        Onkos noissa joku selkeästi "heikko lenkki" joka kannattaa tarkastaa käytetystä? Jaappanissa koottu jaappanilainen on varmaan yleisesti aika huoleton peli (kuten on myös Ave ollut, kop kop, ainakin tähän asti)? Omat Subaru kokemukset kun rajoittuu kaverilla vuosia sitten olleeseen 80-luvun lopun neliveto Justyyn ja kuulemma autoteollisuus on kehittynyt siitä! =)


      • forre
        P.Alikka kirjoitti:

        Mutta toki neliveto ottaa omansa ja kyllähän nuo Subarun boxerit on malli mallilta entistä taloudellisempia! Mutta noin äkkiseltää omaan Aveen verrattuna tuossa tulisi n. litra lisää kulutukseen ja sillä saisi nelivedon.... hmmm!

        Onkos noissa joku selkeästi "heikko lenkki" joka kannattaa tarkastaa käytetystä? Jaappanissa koottu jaappanilainen on varmaan yleisesti aika huoleton peli (kuten on myös Ave ollut, kop kop, ainakin tähän asti)? Omat Subaru kokemukset kun rajoittuu kaverilla vuosia sitten olleeseen 80-luvun lopun neliveto Justyyn ja kuulemma autoteollisuus on kehittynyt siitä! =)

        Mikä on heikoin lenkki? Eipä tule mieleen. Mulla on ollut vasta kaksi subarua, forester ja nyt legacy, eikä kumpaakaan ole tarvinnut korjaamolla käyttää, tietysti määräaikaishuollot mutta ei muuta. Tuo mainitsemasi Justy oli aikoinaan suzukin subarulle valmistama, nykyinen Justy onkin sitten Daihatsun tekemä, aito japsi sekin.


    • tuRboman
    • STI-lookilla

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Ei sua enään tunnista

      Kun olet vanhentunut ja lihonut.
      Ikävä
      135
      6151
    2. Huomenet naiselle

      Harmittaa ettei ehkä nähdä enää koskaan. Näillä mennään sitten.
      Ikävä
      57
      4376
    3. Mikä kaivatussasi kolahti?

      Mikä oli erityistä?
      Ikävä
      59
      2841
    4. Etsin vastaantulevista sua

      Nyt kun sua ei oo, ikävöin sua niin v*tusti. 😔Jokaisesta etsin samoja piirteitä, samantyyppistä olemusta, samanlaista s
      Ikävä
      28
      2778
    5. Kaikesta muusta

      Mulla on hyvä fiilis. Mä selviän tästä ja sit musta tulee parempi ihminenkin. Ainut, mitä mun pitää nyt välttää on se ko
      Ikävä
      16
      1875
    6. Hyvää yötä.

      Miten äkäpussi kesytetään? 😉 pus
      Ikävä
      15
      1544
    7. Ajatteletko koskaan

      Yhteisiä työvuosia ja millaista silloin oli? Haluaisin palata niihin vuosiin 🥹
      Ikävä
      34
      1412
    8. Tekis mieli lähestyä sua

      Mutta pelkään että peräännyt ja en haluis häiritä sua... En tiedä mitä tekisin olet ihana salaa sua rakastan...💗
      Ikävä
      25
      1395
    9. Kyllä hävettää!

      Olla taivalkoskelta jos vuoden taivalkoskelainen on tuommoinen tumpelo.
      Taivalkoski
      30
      1240
    10. T, miten mun pitäis toimia

      Olen niin toivottoman ihastunut suhun...ollut jo liian,monta,vuotta. Lähestynkö viestillä? Miten? Sun katse...mä en kest
      Ikävä
      43
      1151
    Aihe